home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Škoda Fabia Combi II

16 Jul 2007 - 13:12 Noviteti Link

Škoda je danas objavila i prvu zvaničnu (tzv. teaser) sliku karavan verzije nove Fabie, koja će svoju svetsku premijeru doživeti na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Fabia Combi (kako u češkoj fabrici nazivaju karavan modele) predstavlja novog konkurenta tek promovisanom Peugeotu 207 SW, a i drugi proizvođači planiraju ulazak u ovaj segment malih karavan automobila (Renault već sprema Clio Grand Tour, a nezvanično se pominje i Fiat Grande Punto SW). Fabia Combi druge generacije raspolaže prtljažnikom zapremine 430 litara (1400 kada se obore zadnja sedišta), a pokretaće je benzinski motori od 1,2 litra (sa 3 cilindra i 60 odnosno 70KS), 1,4 litra (sa 86KS), 1,6 16v sa 105 konja, a od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 TDI u verzijama sa 70 i 80 konja i veći 1,9 TDI sa 105KS. Za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paketi opreme biće isti kao i kod Fabie sa petora vrata.





HTT Locus Plethore

16 Jul 2007 - 00:45 Noviteti Link

Kanadski konstruktor Luc Chartrand je svoj superautomobil HTT Locus Plethore u formi prototipa izložio još krajem januara ove godine na salonu automobila u Montrealu, a sada je ovaj sportista konačno spreman i za serijsku proizvodnju (naravno u malom broju primeraka, tačnije plan je da se godišnje ručno napravi 400 komada). Prodaja ovog prvog kanadskog superautomobila će početi krajem leta ove godine i to po početnoj ceni od 330.000 kanadskih dolara. Sam dizajner svoj supersportski auto naziva i "Bomba iz Kvebeka" što zbog centralno smeštenog GM-ovog 8,2 litarskog V8 motora i 750KS, nesumnjivo i jeste. Međutim, tu nije kraj jer postoji i verzija sa svih 1300 KS !! Auto je u celosti izrađen od karbon fibera, a snaga se preko ručnog šestostepenog menjača prenosi na zadnje točkove. Mada podaci o ubrzanju za sada nisu zvanično objavljeni, na osnovu snage i težine od 1250 kg, može se sa sigurnošću zaključiti da će zaista biti eksplozivno. Što se maksimalne brzine tiče, navodi se da ista premašuje 205 milja na sat (330 km/h). Zanimljiv je i centralni smeštaj sedišta vozača (kao kod legendarnog McLarena F1) dok se iza njega nalaze još dva mesta za putnike. Zvaničan sajt na adresi : www.locussupercar.com

  



Rossion Q1

16 Jul 2007 - 00:42 Noviteti Link

Kada je firma 1G Racing iz Ohaja (američki distributer britanskih sportskih automobila Noble) u februaru ove godine kupila prava da proizvodi modele Noble M400 i M12, u ugovoru je stajala i klauzula po kojoj je 1G Racing obavezan da takvim automobilima promeni ime i tako je nastao Rossion Q1, koji za osnovu koristi Noble M400. Ipak, Rossion Q1 je daleko luksuznije opremljen u odnosu na svog britanskog rođaka pa se tako u opremi, između ostalog, može naći i satelitska navigacija, ručno šivena kožna unutrašnjost i vrhunski audio sistem. Zbog toga je i teži (1134 kg naspram 1060 kg Noblea M400) ali odnos snaga/težina ipak iznosi odličnih 397KS po toni težine. Pokreće ga Fordov 3,0 litarski V6 bi-turbo motor sa 450KS, koji mu omogućava ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 3,2 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 185 milja na sat (298 km/h). Četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,4 sekunde. Rossion Q1 će se proizvoditi ručno, u Južnoafričkoj Republici i to naravno u limitiranom broju primeraka, a cene će se kretati od 69.000 pa do 90.700 američkih dolara. Prodaja počinje krajem ove godine.




Peugeot 4007 u prodaji

15 Jul 2007 - 00:53 Noviteti Link

Peugeotov prvi pravi SUV model nazvan 4007, imao je svetsku premijeru još početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (zajedno sa svojim bratom blizancem Citroenom C-Crosser), a 12. jula je francuski proizvođač počeo sa prodajom ovog modela u Francuskoj po početnoj ceni od oko 30.000 evra. Da podsetimo da su i Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser napravljeni na bazi novog Mitsubishija Outlander ali su naravno Francuzi dizajnerskim promenama, pre svega na prednjem kraju, dobili vizuelno različite modele mada su pozadi i sa strane sva tri automobila praktično identična. Razlike Peugeotovog SUV-a u odnosu na Citroen C-Crosser se svode praktično samo na originalniji prednji kraj koji ima drugačije oblikovana svetla, masku i branik dok se pozadi izdvaja samo drugačija grafika zadnjih svetala i znak Peugeota. Uglavnom, 4007, bez obzira na sličnost sa rođacima iz Citroena i Mitsubishija, zadražava osnovne dizajnerske karakteristike jednog Peugeota dok detalji poput visoke bočne linije i naglašeni blatobrani dodatno naglašavaju dinamičnost i mišićavost ovog terenca. Peugeot će, bar u početku, svoj SUV model opremati samo jednim turbo-dizel agregatom. Motor je 2,2 litarski HDi snage 115kW/156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postiže pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv čađi a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjač je 6-stepeni ručni a prema podacima same fabrike potrošnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina je okruglo 200 km/h a ubrzanje do stotke 9,9 sekundi. Već osnovna verzija je bogato opremljena pa ima ESP, ABS+EBD, krovne nosače, automatski klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, alarm protiv krađe, daljinsko centralno zaključavanje, putni kompjuter, prednja svetla za maglu, alu felne od 16 inča i radio/CD MP3 uređaj. Uz bogatije pakete opreme dolaze felne od 18 inča, kožna unutrašnjost, 6xCD changer, senzori za parkiranje, Xenon svetla, tamno zatamnjena bočna stakla i staklo pozadi itd. Novi SUV može prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujući, pre svega, integralnom 4x4 pogonu kao i visokom klirensu dok su stabilnost i udobnost u vožnji obezbeđeni proverenim sistemom oslanjanja, koji podrazumeva napred McPherson a pozadi multilink. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedišta i 2 pomoćna pozadi, dakle nešto kao 5+2 konfiguracija. Pritom, sedišta u drugom redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktičan ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (dakle sa 5 sedišta) iznosi 510 litara, a ako se obori i drugi red sedišta, volumen raste na svih 1686 litara. Za olakšani utovar, vrata prtljažnika su iz dva dela, pri čemu je donji deo u stanju da izdrži teret od 200 kg. Dimenzije Peugeota iznose : D/Š/V - 4645 mm/1800 mm/1760mm dok je međuosovinsko rastojanje 2672 mm. I Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser će se proizvoditi u Mitsubishijevoj fabrici u japanskom gradu Okazaki. Kako stvari sada stoje, Peugeot 4007 u Srbiju će stići tek na proleće naredne godine.




Etox Zafer iz Turske

15 Jul 2007 - 00:49 Noviteti Link

Evo kako izgleda sportski auto napravljen u Turskoj. Nazvan je Etox Zafer i trenutno prolazi kroz poslednju fazu testova dok se zvanična premijera očekuje 30. avgusta ove godine. Ima mesta za četiri osobe, a pokretaće ga tri motora; dizelaši od 1500 i 3000 kubika sa 92kW/125 odnosno 162kW/220KS i 6-cilindrični benzinac sa 200kW/272KS. U prvoj seriji biće izrađeno 20 komada a planirano je ukupno 500 primeraka. Zafer je težak 1420 kg, dugačak 4215 mm, širok 1980 mm, visok 1290 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2575 mm. Što se "uspešnosti" dizajna tiče, možda je najbolje da prosudite sami.



Pošto je juče pre vremena na internet procurela njihova zvanična brošura modela 911 GT2, u Porscheu su shvatili da više nemaju šta da kriju pa su brže-bolje odlučili da i sami objave zvanične slike tog sportiste, koji će premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu (13. – 23. septembar). Zvanični podaci izgledaju ovako : Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. Maksimalni obrtni moment iznosi 680Nm, dostupan u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove (točkovi su veličine 19 inča). Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,7 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h. Možda je najzanimljivija fabrička tvrdnja o prosečnoj potrošnji od samo 12,5 litara na 100 km !! Prodaja počinje u novembru, a osnovna cena u Nemačkoj iznosi 159.100 evra (sa porezom 189.496).

   



Mercedes ML Edition 10

14 Jul 2007 - 01:15 Noviteti Link

Da bi obeležio deset godina od početka proizvodnje modela ML u svojoj fabrici u gradu Taskaluza u američkoj saveznoj državi Alabama, Mercedes će tržištu ponuditi ograničenu seriju tog modela nazvanu Edition 10. Ova specijalna edicija dobila je posebne 20-inčne točkove, prednja i zadnja svetla sa zatamnjenom pozadinom (prednja svetla su pri tom bi-xenon), masku hladnjaka u Titanium look-u, zatamnjena stakla, hromirane detalje, Edition 10 oznake, jedinstvene boje karoserije, četvrtaste izduvne cevi, dvobojnu kožnu unutrašnjost (kombinacija bež i crne boje), pedale od nerđajućeg čelika i posebne Edition 10 patosnice. Edition 10 će se nuditi sa dva benzinska (ML 350, ML 500) i tri dizel motora (ML 280 CDI, ML 320 CDI, ML 420 CDI 4Matic), a prodaja počinje na jesen ove godine. Inače, pomenuta Mercedesova fabrika u Alabami (kapaciteta 160.000 automobila godišnje), pored ML-a proizvodi i modele R i GL klase. Prvi Mercedes ML je iz ove fabrike izašao u februaru 1997. godine, a do danas je sa fabričkih traka sišlo skoro milion Mercedesovih automobila.

     



Bez obzira na katastrofalne rezultate na crash testovima bezbednosti, koje su postigli prvo Landwind a nedavno iBrilliance BS6, kineski proizvođači ne odustaju od namere da svoje automobile prodaju na Starom kontinentu. Najnoviji automobil, koji će iz Kine stići u Evropu jeste SUV model Shuanghuan Sceo. Njegovu distribuciju će preuzeti novi auto diler iz Francuske, firma AZ Motors, koja je dobila ovlašćenje da Sceo prodaje na tržištima Francuske, Holandije i Belgije. Osim pitanja bezbednosti, Shunaghuan Sceo ima još jedan problem – izgled. Naime, njegov oblik je čista kopija prethodne generacije BMW-a X5 (od napred i sa strane) i Toyote Land Cruiser (prednji kraj). Sceo pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 obrt./min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka (od 17 inča) prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820 a međuosovinsko rastojanje 2850 mm.




Nedavno smo objavili špijunske slike novog Porschea 911 GT2, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu ali to ne znači da ćemo na zvanične tehničke podatke i slike morati da čekamo još dva meseca. Zahvaljujući (za sada) nepoznatom insajderu, na internetu je pre vremena objavljena kompletna zvanična brošura novog GT2. Ukratko, Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. (aktuelni 911 Turbo ima 480KS). Maksimalni obrtni moment iznosi 684Nm u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove. Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 3,6 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h (911 Turbo postiže 310 km/h). Spoljašnjost karakteriše naglašena agresivnost (naročito mnogobrojni otvori za vazduh i zadnje krilo) i točkovi od 19 inča.



Subaru Impreza WRX GB270

12 Jul 2007 - 01:49 Noviteti Link

Subaru je pripremio finalnu (i naravno limitiranu) verziju odlazeće Impreze WRX 2,5 i to u obe karoserijske varijante - kao sedan i kao Sports Wagon. Nazvana GB270, ova Impreza WRX ima Prodrive-ov Performance Pack, koji podiže snagu 2,5 litarskog bokser motora na 266 konja i 420Nm obrtnog momenta. Rezultat je ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) od 5,3 sekunde (umesto 5,9) a od 0 do 100 milja na sat (skoro 161 km/h) za 13,9 umesto standardnih 14,4 sekunde. Impreza WRX GB270 sedan ima zadnji spojler u WRC stilu, prednji gril od nerđajućeg čelika i srebrne alu točkove od 18 inča. Sports Wagon takođe se takođe ponosi prednjim grilom od nerđajućeg čelika ali i zadnjim krovnim spojlerom, crnim točkovima (takođe od 18 inča), zatamnjenim zadnjim bočnim staklima... Zajedničko za obe karoserijske verzije jesu spušteno ogibljenje, specijalne patosnice, GB270 zaštitni logo kao i pločica sa serijskim brojem koja se nalazi u kabini automobila. Kao opcija će se nuditi i unutrašnjost u kombinaciji alkantara/koža. Biće proizvedeno tačno 300 komada u sedan varijanti a samo 100 primeraka Sports Wagona. Isporuka srećnim kupcima počinje 1. septembra po ceni od 22.995 funti.



Mitsubishi će na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, osim novog Lancera, evropskoj publici predstaviti i MPV model Delica D5, koji se u Japanu prodaje od početka ove godine. Kao i novi Lancer i Outlander, i Delica D5 koristi novu, tzv. globalnu Mitsubishijevu platformu, na kojoj će u budućnosti nastati još nekoliko novih modela ovog japanskog proizvođača. Ime Delica nije novo u programu Mitsubishija, jer je prva generacija automobila sa tim nazivom predstavljena javnosti još 1968. godine a ova najnovija je već peta po redu (zato i ono D5 u imenu). U Evropi bi Delica D5 trebalo da nasledi nekadašnji Mitsubishijev model Space Gear, a radi se o praktičnom MPV automobilu (naravno sa kliznim zadnjim bočnim vratima), koji bi trebao da objedini "komfor minivena sa mogućnostima SUV-a". Delicu D5 karakterišu prostran i funkcionalan interijer za 7 osoba (rezultat veoma kockastog oblika), čvrsta struktura karoserije i dobre vozne osobine, kako na putu tako i van njega (nudiće se varijante sa elektronski kontrolisanim 4WD pogonom na sva četiri točka kao i sa 2WD pogonom samo na prednjoj osovini). U Japanu se u Delicu ugrađuje 2,4 litarski benzinski motor sa 16 ventila, snage 125kW/170KS pri 6000 obrt./min. i 226Nm obrtnog momenta pri 4100 obrt./min., uparen sa CVT transmisijom (prosečno troši 9,6 litara goriva na 100 km). Društvo u Evropi bi trebalo da mu pravi i jedan dizel agregat (ili VW-ov 2,0 litarski sa 140KS ili 2,2 litarski sa156KS iz PSA grupacije). Dužina Delice iznosi 4730, širina 1795 a visina 1870 mm.

  



Pred vama su prve zvanične slike superbrzog i supersnažnog Mercedesa C 63 AMG, novog rivala BMW-u M3, Audiju RS4 i budućem Lexusu IS-F. Prvo ono najvažnije – motor. Pod poklopcem C 63 se skriva 6,2 litarski V8 agregat sa 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta (500Nm je dostupno u rasponu od 2000 do 6250 obrt./min.), koji ovom automobilu omogućava ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde dok je nažalost maksimalna brzina već tradicionalno ograničena na 250 km/h (dosadašnji C 55 AMG je raspolagao sa 270kW/367KS i 510Nm, a do stotke je ubrzavao za 5,2 sekunde).C 63 je opremljen AMG-ovom Speedshift Plus 7G-TRONIC automatskom transmisijom, koja omogućava i manuelno menjanje brzina. Pomenuti konkurenti takođe raspolažu sa preko 400 konja (BMW M3 i Audi RS4 sa 420KS a i Lexus IS-F će imati preko 400 konja). Vizuelni promene na C 63, koji se brinu za distanciranje ove verzije C klase u odnosu na standardni model, svode se na nove branike sa dodatnim otvorima za vazduh, moćnije pragove, spojler na poklopcu prtljažnika, dve "grbe" na prednjoj haubi, izražajniju masku hladnjaka sa dve horizontalne lajsne i trokrakom zvezdom u sredini, nižu siluetu, 35 mm širu karoseriju, četiri izduvne cevi a iznutra na kožna sportska sedišta i ergonomski oblikovan sportski volan (takođe kožni). Standardno će se C 63 opremati točkovima od 18 inča, a 19-inčni će biti opcija. Zvanična premijera se očekuje već na salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine dok proizvodnja počinje u prvoj polovini 2008. Ovo su samo prve informacije o novom C 63 AMG (više detalja tek sledi) ali je i ovo sasvim dovoljno za početak. 



VW Bora je još uvek živa ! Iako se u Evropi ovaj VW-ov model više ne može kupiti (osim kao polovnjak naravno !), u Meksiku se i dalje nalazi u ponudi ali kao Jetta. E, ta Jetta je za novu prodajnu sezonu dizajnerski osvežena (i spolja i iznutra) i to u stilu VW Passata prethodne generacije, što je naviše vidljivo po novom prednjem delu (svetla, hromirana maska, branici). Ovakva obnovljena Jetta se inače već nekoliko meseci prodaje i u Kini ali je tamo zadržala ime Bora. Osim od napred, obnovljena meksička Jetta ima vizuelno promenjen i zadnji deo, što je postignuto novim, većim svetlima, koja se protežu i na poklopac prtljažnika i drugačijim branicima (sada i sa mestom za registarsku tablicu, koja se ranije nalazila na poklopcu prtljažnika). U svakom slučaju veoma zanimljiv dizajnerski miks, koji bi možda mogao da nađe kupce i u Evropi, naročito u centralnim i istočnim delovima našeg kontinenta, gde su limuzine i te kako popularne. Još ako su sa VW znakom... Kako bilo, Volkswagen de Mexico je Meksikancima od 2. jula ponudio ovu novu Jettu i to sa 2,0 litarskim benzincem (115KS i 165Nm), kao i 1,9 litarski TDI model sa 100KS i 240Nm (u Kini su na raspolaganju i 1,6 i 1,8 litarski benzinci). Kupcima se nudi mogućnost izbora između manuelnog 5-stepenog i automatskog menjača sa 6 brzina. I unutrašnjost je modifikovana drugačijom instrument tablom i novim upravljačem, kao i doteranim otvorima za vazduh i sa još par sitnica, pa kabina sada više liči na najnovije modele nemačke marke. 



Nissan obeležava pojavljivanje četvrtog nastavka filma Umri Muški i to limitiranom edicijom (samo 444 komada) pick up modela Navara, nazvanom DIE HARD 4.0. Naravno ono 4.0 u imenu ne označava zapreminu motora, već četvrti deo pomenutog filma, a konkretna Navara DIE HARD 4.0 ima ugrađen 2,5 litarski dCi turbo-dizel motor sa 128kW/174KS. Jedinu razliku ovakve Navare u odnosu na standardni model, čine bogatija oprema (satelitska navigacija sa 7-inčnim ekranom u boji, audio/MP3 sistem, kožna unutrašnjost, zaštitni profili od nerđajućeg čelika iza kabine) i šarene aplikacije na bokovima kao i logo edicije na zadnjem delu vozila. Navara DIE HARD 4.0 u Velikoj Britaniji košta 28.200 evra (sa manuelnim menjačem) a 29.800 evra sa automatskom transmisijom.