
Sem modela B6 S V8, nemačka Alpina na salonu u Frankfurtu predstavlja i manji B3 Bi-turbo u verzijama Coupe i Cabrio, koji se baziraju na BMW-ovoj seriji 3. Uz obavezan atraktivniji aero body kit, B3 Bi-turbo je dobio i tvrđe podešeno ogibljenje (uz idealni raspored težine od 50:50 zaslužno za odlične vozne karakteristike), ZF-ovu Switch-Tronic 6-stepenu transmisiju (odlikuje se veoma brzim promenama stepeni prenosa), pojačani kočioni sistem, točkove od 18 inča (Michelin gume 225/40 ZR18 napred, 265/40 ZR18 nazad), modifikovanu unutrašnjost (interijer u koži, sportska sedišta) i kao vrhunac svega - pojačani 3,0 litarski redni šestocilindrični motor sa dva turbo punjača. Ovaj agregat sada razvija 265kW/360KS pri 5500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta u rasponu od 3800 do 5000 o/min. Drugim rečima, specifična snaga iznosi 89kW/121KS po litri zapremine. Konačan rezultat ? Ubrzanje do 100 km/h za 4,8 sekunde (Cabrio 5,0 s) i maksimalna brzina od 285 km/h. B3 Bi-turbo Coupe prosečno troši 9,7 litara benzina na 100 km, dok mu emisija CO2 iznosi 232 g/km. S druge strane, B3 Bi-turbo Cabrio se zadovoljava sa 9,9 litara, dok emisija CO2 iznosi 237 g/km.

Nemački tjuner Alpina na salonu u Frankfurtu izlaže svoju novu igračku za
boljestojeće individualce, kojima standardna BMW serija 6 nije dovoljno
uzbudljiva. Naime, ljudi iz ove
kompanije su seriju 6 opremili novim aerodinamičkim paketom za oštriji izgled
(novi spojleri, pragovi, zadnji branik sa difuzorom, nova hauba motora od
karbona sa dodatnim otvorima za vazduh), standardni 4,4 litarski V8 motor je
pojačan na 530KS i 725Nm obrtnog momenta, a zajedno sa specijalistima iz firme
ZF, Alpinini inžinjeri su razvili novu Sport Switch-Tronic transmisiju (u
odnosu na standardni 6-stepeni menjač, vreme potrebno za menjanje brzina je
smanjeno za 50%). Za poboljašanju upravljivost i dinamiku vožnje zaslužan je
elektronski kontrolisani sistem amortizacije (razvijen u saradnji sa Sachs Race
Engineeringom), a paket promena zaokružuju novi točkovi (veličine 20 inča) i
novi kočioni sistem sa diskovima prečnika 374 mm napred i 370 mm nazad. Rezultat svega je maksimalna
brzina od 318 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 4,5 sekundi (Coupe verzija), dok
kabriolet varijanti do 100 km/h treba 4,8 sekunde, dok joj maksimalna brzina
iznosi 313 km/h. Impresivne brojke, ali su impresivne i sledeće cifre : emisija
CO2 kod Alpine B6 S V8 Coupe iznosi 294 grama po kilometru, a kod B6 S V8
Cabrio svih 306 g/km. Iako potrošnja kod vlasnika ovakvih automobila nije na
listi prioriteta, ipak da je pomenemo. Coupe troši prosečno 12,3 litara, a
Cabrio 12,8 litara goriva na 100 km.
Kia Eco_ceed

Korejska Kia je na salon automobila u Frankfurt dovezla i koncept Eco_ceed, ekološki podobnu verziju novog trovratnog modela Pro_ceed, koji predstavlja odgovor ove fabrike na slične automobile iz VW-a, Škode, Renaulta, Forda, Opela, Audija, Seata i ostalih. U Eco_ceed je ugrađen 1,6 litarski CRDi dizel motor sa 85kW/115KS, a zahvaljujući pre svega poboljšanoj aerodinamici (umesto 0,33 cW vrednost iznosi 0,29) i novom ISG sistemu (Kijin Start & Go sistem), potrošnja je spala na samo 3,9 litra dizela na 100 km, a emisija CO2 na 104 g/km. U poređenju sa standardnim modelom, Eco_ceed troši 0,8 litra manje goriva (-17 %) i ima za 20 g/km manju emisiju CO2.
Daihatsu OFC-1 i Daihatsu HSC Concept

Japanski Daihatsu na salonu automobila u Frankfurtu promoviše dva nova koncept automobila. Prvi je OFC-1, koji najavljuje budući oblik novog "otvorenog sportskog automobila". Drugim rečima, ovako bi mogao da izgleda naslednik aktuelnog modela Copen. Za razliku od Copena, koji ima metalni sklopivi krov, OFC-1 je opremljen atraktivnim trodelnim staklenim krovom, koji se otvara/zatvara za manje od deset sekundi. Kao i Copen, i OFC-1 je automobil skromnih dimenzija (dužina 3395 mm, širina 1475 mm, visina 1290 mm, međuosovinsko rastojanje 2230 mm) i male težine (820 kg). Unutrašnjost ovog dvoseda Daihatsu kratko opisuje kao progresivnu, visoko-kvalitetnu i sportsku. Detalji poput 17-inčnih alu točkova (gume 165/50R17) i spojlera na poklopcu prtljažnika, treba da nagoveste sportski potencijal ovog automobila (naravno među automobilima ove klase). Ispod haube se krije trocilindrični benzinski turbo motor sa 12 ventila i interkulerom, zapremine 658 kubika i snage 47kW/64KS pri 6000 o/min. i 103Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min. Prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 4,6 litra na 100 km, a emisija CO2 101 gram po kilometru. Motor je uparen sa 7-stepenom CVT transmisijom, sva četiri točka imaju ventilirajuće disk kočnice, a tu je i elektronski kontrolisano ogibljenje. Druga studija ove japanske marke u Frankfurtu je HSC, koji je napravljen na bazi aktuelne generacije modela Cuore, pa sa njim deli isto međuosovinsko rastojanje (2,49 metra) ali je od njega kraći, širi i niži (dužina mu iznosi 3,39, širina 1,48, a visina 1,53 metra). Ovaj koncept sa 4 vrata (tzv. samoubilačka i bez B stuba) i 4 sedišta takođe pokreće maleni trocilindrični benzinac, zapremine 658 kubika, ali u HSC-u razvija par konja manje, tačnije 60KS i 65Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.(snaga se na prednje točkove prenosi preko CVT transmisije). Prosečna potrošnja je očekivano skromna (4,1 litara benzina na 100 km), dok emisija CO2 iznosi 95 g/km.

Ljudi iz tjunerske firme MS Design su salon automobila u Frankfurtu iskoristili da javnosti pokažu svoje viđenje novog Fiata 500 (očigledno namenjen onima, koji ne mogu da se strpe i sačekaju na najavljeni sportski Fiat 500 Abarth sa 135KS). Ovaj mališa je dakle namenjen mladim i sportski orijentisanim vozačima, a u MS Designu su se svojski potrudili da ovom kreacijom privuku njihovu pažnju. Rezultat je zaista agresivan i dinamičan izgled, kome kumuju novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, prošireni blatobrani, moćniji pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, veliko krilo na vratima prtljažnika, veliki aluminijumski točkovi veličine 17 inča (kroz koje se naziru crvena kočiona klješta) i crvene dekorativne trake na bokovima automobila.

I ranije je nemački tjuner Geiger Cars bio poznat po originalnim, pa i ekstremnim preradama, ali kako stvari sada stoje, najnovija kreacija na bazi aktuelne Corvette C6 ima sve šanse da baci u zaborav sve što je do sada napravljeno u ovoj kompaniji. Naime, Geiger je na salonu automobila u Frankfurtu izložio Biturbo Corvettu C6 sa 6,0 litarskim V8 motorom, koji uz pomoć dva turbo punjača oslobađa snagu od 451kW/614KS. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 348 km/h. Sasvim u skladu sa motorom je i spoljašnji izgled, koji bode oči upadljivom narandžastom bojom (sa crnom dekoracijom, koja se proteže od prednjeg ka zadnjem kraju automobila), 19-inčnim crnim petokrakim točkovima i aerodinamičkim paketom, koji podrazumeva novi prednji branik sa tri velika otvora za vazduh i integrisanim spojlerom, novu haubu motora i modifikovani zadnji kraj, na kome se ističu difuzor, LED svetla i čak četiri završetka izduvnog sistema. Posle svega, osnovna cena od 129.000 evra i nije preterana...
Škoda Fabia Scout Concept i Škoda Fabia GreenLine

Sem nove Fabije u karavan verziji, Škoda ima još dve zanimljive premijere na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu. To su proterenska Fabia Scout na bazi pomenute Fabije karavan i ekološki podobna Fabia GreenLine. Kao i u slučaju već poznatih Octavie Scout i Roomstera Scout, i Fabia Scout nije pravi terenac, već više šminkersko i lifestyle vozilo bez preteranih off-road pretenzija, za koje ionako nije sposobna (pogon je i dalje samo na prednjoj osovini). Dakle, sve se svodi na atraktivniji spoljašnji izgled (robusniji branici da dodatnom zaštitom u donjem delu, široki plastični zaštitni elementi na donjem delu vrata i na blatobranima, veći i atraktivniji točkovi, svetla za maglu, krovni nosači) i bogatiju opremu. Fabia Scout je u ovom trenutku zvanično i dalje samo dizajnerska vežba, ali šanse za serijsku proizvodnju su vrlo velike. U slučaju serijske proizvodnje, kako se nezvanično pominje, paleta motora bi obuhvatala 1,4 i 1,9 litarske TDI dizelaše sa 59kW/80KS, odnosno 77kW/105KS, kao i benzinac sa 63kW/85KS. Što se Fabije GreenLine tiče (treća slika), radi se o modelu, koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i emisije CO2. U osnovi, Škoda je na Fabiji GreenLine samo primenila već poznati recept velikog tate Volkswagena sa njegovim BlueMotion modelima. Motor je 1,4 litarski TDI PD dizelaš sa 59kW/80KS i obaveznim filterom čestica čađi. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,1 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 110 grama po kilometru.
Toyota iQ Concept

Novi Toyotin iQ Concept, koji je juče predstavljen na salonu u Frankfurtu, može da se posmatra i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Prema navodima Toyote, iQ Concept treba da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. Dizajn ove studije inače potpisuje ED2, Toyotin evropski dizajn studio, smešten u južnoj Francuskoj. iQ concept je dugačak samo 2980 mm (425 mm kraći od Toyote Aygo i 770 mm manje od Yarisa) ali uprkos tome ima mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ Concept je inače širok 1680 mm, a visok 1480 mm. Da bi se stvorilo dovoljno mesta za četiri osobe, veći deo komandi (uključujući i one za audio sistem i navigaciju) je integrisan u upravljač. Od zanimljivih detalja vredi izdvojiti i 17-inčne točkove i stakleni panoramski krov. Bez obzira na svoju veličinu, iQ Concept po navodima Toyote nudi visok stepen bezbednosti, za šta se, između ostalog, brine i ojačana sigurnosna putnička ćelija.
Karmann Volkswagen Polo Cabrio

I Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova) ima svetsku premijeru na salonu automobila u Frankfurtu. Iako se karijera aktuelnog Volkswagenovog Pola već polako bliži kraju, Karmann je odlučio da na njegovoj osnovi napravi studiju malog kabrioleta. Tačnije, za osnovu je uzet sportski Polo GTI, a konačan rezultat je privlačan mali kabriolet, koji je ipak zadržao četiri sedišta (mada je pitanje koliko je realno upotrebljiva zadnja klupa). Iako su u modi tvrdi sklopivi krovovi, Karmann se ipak odlučio da na ovom Polu zadrži klasičan platneni krov (mada sa integrisanim staklenim šiberdahom). Kada je taj krov sklopljen, u prtljažniku ostaje samo 148 litara korisne zapremine, a kada je krov podignut, prtljažni prostor raste na 304 litra (34 litra više od serijskog Pola GTI). Osim toga, zadnje staklo se pomera gore-dole, čime je olakšano ubacivanje predmeta u prtljažnik. Inače, ovaj Polo Cabrio je i 130 mm duži i 40 mm širi od serijskog primerka. Karmann je na svoj Polo Cabrio "nabacio" i nove desetokrake 17-inčne točkove u crnoj boji (sa Yokohama gumama dimenzija 215/45), dodao modifikovane branike, zadnji difuzor, dok je dupli završetak izduvnog sistema sada smešten centralno.

Pored novog Logana u Pick-up varijanti, Dacia na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i Logan sa snažnijim 1,5 litarskim dCi dizelašem, koji raspolaže sa 63kW/85KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min. (90 % momenta je inače raspoloživo već od 1500 o/min.). Da podsetimo da je dosad u ponudi bila samo slabija verzija ovog motora sa skromnih 51kW/70KS. Naravno, sa povećanjem snage, poboljšane su i performanse Logana, kako limuzine, tako i karavana (Logan MCV). Konkretno, ubrzanje do 100 km/h je kod limuzine smanjeno sa 15 na 13 sekundi, a kod karavana MCV sa 17,8 na 14,3 sekunde. Međutim, bez obzira na veću snagu, prosečna potrošnja (po fabričkim tvrdnjama) je i dalje skromna, odnosno kod limuzine iznosi 4,6 litara, a kod karavana 5,2 litra dizela na 100 km. Emisija ugljen-dioksida (CO2) je naravno smanjena, pa kod Logana limuzine iznosi 120 grama po kilometru, a kod Logana MCV 137 grama.
Suzuki Kizashi na salonu u Frankfurtu

Suzuki je na salonu u Frankfurtu promovisao svoju novu studiju, nazvanu Kizashi (jap.-predigra, uvod), koji najavljuje novu Suzukijevu limuzinu srednje klase (dakle ime je sasvim adekvatno), mada je sasvim sigurno da nažalost budući serijski primerak ipak neće mnogo ličiti na ovaj koncept automobil. Pomenuta buduća Suzukijeva limuzina će se pojaviti 2010. godine i biće namenjena globalnoj prodaji, što znači da ćemo ga videti i u Evropi. U vezi s tim, biće zanimljivo videti kako će kupci prihvatiti Suzukijev automobil u srednoj klasi, jer se njegova ponuda do sada sastojala samo od manjih putničkih automobila i SUV modela (limuzina srednje klase Suzuki Verona, koja se prodaje u Americi, se ne računa jer se tu u stvari radi o Daewoo/Chevrolet Evandi). Kizashi zaista izgleda agresivno (nizak krov u hot rod stilu, ogromna prednja maska a la Maybach Exelero i predimenzionisani točkovi od 21 inča sa gumama 255/30R21), pa je zaista teško poverovati da je ovo Suzuki. Kako bilo, Kizashi je dugačak 4650 mm, širok 1950 mm, visok 1400 mm, a ispod atraktivnog odela krije se potpuno novi 4-cilindrični turbo-dizel motor zapremine 2,0 litra, čija snaga se preko 6-stepenog sekvencijalnog menjača prenosi na sva četiri točka.
Honda Accord Tourer Concept

Honda je sa novim Accordom Tourer Concept na salonu u Frankfurtu nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine (premijera već u martu na salonu u Ženevi). Sudeći prema ovoj studiji, novi Accord imaće još atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra, kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaće više snage, ali će im emisija CO2 i potrošnja goriva biti značajno umanjena (svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim novih motora, Honda najavljuje da će se novi Accord odlikovati širim tragom točkova, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika.

Verve concept (najavljuje novu Fiestu) i predserijska verzija crossover modela Kuga, nisu jedini noviteti Forda na salonu automobila u Frankfurtu. "Opipljiviji" novitet jeste redizajnirani Focus za 2008. godinu, koji sada, zahvaljujući Fordovom kinetičkom dizajnu, veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom sa crvenim osvetljenjem, kvalitetnijim materijalima i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Novi Focus će takođe biti i prvi Ford sa novom ECOnetic tehnologijom, koja se odlikuje malom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva. Focus ECOnetic će pokretati visoko-efikasni 1,6 litarski Duratorq TDCi dizelaš sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 80kW/109KS. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,3 litre dizela na 100 km (fabrički podatak), dok je emisija CO2 115 g/km (12 g/km manje u odnosu na običan Focus 1,6 TDCi). Smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 postignuto je po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila i manjim otporom kotrljanja. Ukratko, Focus ECOnetic je niži u odnosu na standardni Focus 1,6 TDCi, dodat je aerodinamički kit i gume dimenzija 195/65R15, pa Cw vrednost otpora vazduha iznosi 0,31. Focus ECOnetic će se naći u prodaji pred kraj ove godine ili na samom početku 2008. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom, Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Inače, paletu motora za novi Focus čine benzinci od 1,4 litra (80KS), 1,6 L (100 i 115KS), 1,8 L (125KS), 2,0 L (145KS) i 2,5 T5 sa 225KS, a dizelaši su 1,6 TDCi (90 i 109KS), 1,8 TDCi (115KS) i 2,0 TDCi u verzijama sa 110 i 136KS. Tu je i 1,8 litarski Duratec Flexifuel agregat (koristi i bioetanol E85 i benzin). Po navodima fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom.
Mercedes F700 concept

Bez obzira na novu C klasu u karavan verziji (uključujući i njenu AMG varijantu sa 457 konja), Mercedesov najatraktivniji automobil na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu je ipak ova luksuzna limuzina F700 concept. Iako je i izgled dovoljno impresivan sam po sebi, prava novost se krije ispod odela, odnosno u inovativnom DiesOtto motoru, koji kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću vrhunskog dizelaša, a sve to uz ekstremno čistu emisiju izduvnih gasova. Jednostavno, Mercedes je kombinovao sve prednosti oba tipa motora i nastao je DiesOtto, čiji tehnološki paket sadrži direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač i varijabilnu kompresiju(poenta svega je visoko efikasni proces sagorevanja, sličan dizelašima). Rezultat je 4-cilindrični motor, koji iz samo 1,8 litra (!) zapremine razvija 175kW/238KS (132KS po litri zapremine). Ovaj motor je zaslužan da 5,18 metara dugačak F700 concept troši samo 5,3 litra benzina na 100 km i emituje svega 127 grama CO2 po kilometru, što su sve vrednosti nekog automobila C segmenta, a ne ekskluzivne limuzine kakav je F700 concept. Pomenuti DiesOtto motor je uparen sa novim hibridnim starter/generator sistemom i 7-stepenim automatskim menjačem, koji se brine da ovaj automobil do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi. Kao što je napomenuto, DiesOtto agregat razvija 238KS, elektromotor daje dodatnih 15kW/20KS, dok kombinovani maksimalni obrtni moment oba motora iznosi 400Nm. Hibridni modul sa integrisanim sterter/generatorom omogućava da se još više smanji potrošnja, uglavnom u gradskim stani-kreni situacijama (motor se isključuje kada vozač pritisne pedalu kočnice i automatski pali kada vozač podigne nogu sa iste, dok se elektromotor napaja energijom dobijenom prilikom kočenja). Inžinjeri su ugradili i novo aktivno PRE-SCAN vešanje, odnosno novi sistem koji uz pomoć dva lasera prati situaciju na putu ispred automobila i automatski podešava vešanje ako detektuje neravnine na putu (stvarajući efekat "letećeg tepiha"). F700 concept je inače dizajniran u Mercedesovom Advanced Design studiju u Kaliforniji, a pored velikih dimenzija (prostranost i vrhunski komfor se naravno podrazumevaju), karakterišu ga ogromna maska hladnjaka, velika prednja svetla, izraženi blatobrani, dugačka hauba motora, položeno vetrobransko staklo i 21-inčni točkovi u obliku turbine.
Volkswagen up! concept

Nemački gigant Volkswagen na salonu u Frankfurtu ima svetsku premijeru novog koncept automobila, nazvanog prosto up! Dakle, radi se o malom i funkcionalnom vozilu, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba (što u prevodu znači pristupačan gradski automobil sa troja vrata, četiri sedišta i motor pozadi !). Po rečima same fabrike, up! je pravi specijalista za probijanje kroz gradsku gužvu, pogodan i za odlazak na fakultet, na plažu ili jednostavno na kraći izlet van gradske vreve. Takođe, up! uprkos svojim skromnim dimenzijama (dužina 3,45 metra, širina 1,63 metra i visina 1,42 metra), nudi veću i prostraniju kabinu za četiri putnika od bilo kog automobila ove veličine. Činjenica da se motor nalazi pozadi (VW za sada nije objavio o kom se agregatu radi, a nezvanično se pominje mali turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem), uticala je na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako recimo up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub, veliki 18-inčni točkovi i prozirna vrata prtljažnika (slično triju Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo). Što se unutrašnjosti tiče, zanimljiva je mogućnost da se sva sedišta (sem vozačevog naravno), mogu sklopiti i izvaditi iz automobila, a mogu se i smestiti u jedan od dva prtljažnika : ili u onaj napred ispod prednje haube ili u manji pozadi. Up! u kabini ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje osnovne podatke tipa kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2, dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter.