
To je odluka više od 50.000 čitalaca nemačkog magazina AutoBild, a imajući u vidu simpatičan retro izgled novog Fiata 500 i pravu pomamu kupaca (celokupna ovogodišnja proizvodnja je rasprodata za samo tri nedelje), ova vest u stvari i ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Čitaoci ovog magazina su mogli da biraju najlepše dizajnirani automobil u sedam kategorija, a pobednik svake od njih je dobio nagradu "Autobild Design Award". Fiat 500 je pobedio u kategoriji "Klein – und Kompaktwagen", i to ispred BMW-a serije 1 i novog Minija (za Fiat je glasalo 27,02 % čitalaca, za BMW jedinicu 20,53 %, a za Mini 13,25 %). Ono što bode oči u ovom izboru, jeste činjenica da su pobedu u ostalih šest kategorija izborili nemački automobili, čime pobeda novog Fiata 500 u svojoj kategoriji još više dobija na značaju.

Sem Murcielaga LP640, BF Performance je obradio i Lamborghini Gallardo, koji je sada opremljen novim aerodinamičkim kitom, zaslužnim za njegov "baby Lambo LP640" look. Kao i BF Murcielago GT 660, i BF Gallardo GT 540 raspolaže novim (podešavajućim) prednjim spojlerom, bočnim "suknjicama" i zadnjim difuzorom (sve od karbon fibera). BF Performance takođe nudi i dva različita tipa zadnjeg krila (SL ili GT stil), kao i retrovizore od karbona. Tu nije kraj, pa tako BF Gallardo GT 540 raspolaže sa novim sportskim izduvnim sistemom, keramičkim kočnicama, pojačanim motorom (već iz imena se vide da njegov V10 agregat sada razvija 540 konja), kao i modifikovanom kabinom, u kojoj se ističu trkačka sedišta presvučena kožom i alkantarom, ergonomski oblikovan upravljač, kao i detalji od karbona.

Nemački tjuner BF Performance (specijalizovan za obradu Lamborghinija) ponudio je kupcima novi aerodinamički kit namenjen Lamborghiniju Murcielago LP640. Aero body kit se sastoji od prednjeg podešavajućeg spojlera, lagane prednje haube od karbon fibera, bočnih "suknjica" (takođe od karbon fibera), kao i difuzora pozadi i upadljivog zadnjeg krila (ovaj poslednji se nudi u nekoliko različitih varijanti). Osim što poboljšavanju prianjanje na podlogu, ovi elementi još više naglašavaju ionako dinamičan i agresivan vizuelni nastup Lamborghinijevog Murcielaga. Za to se takođe brinu i novi BF točkovi, veličine od 19 do 21 inča. I unutrašnjost je oplemenjena, i to karbon fiber paketom, koji se sastoji od 12 delova, a tu je i novi ergonomski oblikovan upravljač. Ni motor nije ostao netaknut, pa sada razvija 25KS i 20Nm obrtnog momenta više u odnosu na standardnu verziju Murcielaga LP640. Ceo ovaj GT 660 paket BF Performance nudi i za Coupe (prva slika) i za Roadster verziju Murcielaga.
Iako smo novitete 62. salona automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra) već opširnije opisali u posebnim člancima, evo još jednog pregleda najzanimljivijih eksponata, i to kroz četiri video klipa. Takođe, na raspolaganju vam je i naša velika foto galerija najvažnijih noviteta, koju možete pogledati OVDE.
Video 1 : Highlights
Video 2 : Premium Cars
Video 3 : Concept Cars
Video 4 : Girls

O sve većem značaju rastućeg ruskog tržišta automobila govori i sledeća vest. Naime, na salonu automobila u Frankfurtu, italijanski Fiat Group Automobiles i ruski Severstal Auto su potpisali pismo o namerama, a sve u cilju stvaranja zajedničkog (joint venture) industrijskog i komercijalnog poduhvata. Drugim rečima, dogovor podrazumeva osnivanje zajedničke fabrike automobila (oba partnera će imati udeo od 50 %), zajedničku prodaju i marketing svih vozila Fiata (i putničkih i komercijalnih) u Ruskoj federaciji. Zajednička fabrika počinje sa radom u prvom kvartalu 2008. godine, a u njoj će se (za počtak) proizvoditi nova Fiat Linea. Kako se najavljuje, sva proizvedena vozila u toj fabrici zadovoljavaće Fiatove standarde kvaliteta.

Na 62. salonu automobila u Frankfurtu (13.-23. septembar), japanski Subaru je sem obnovljene Tribece i novog modela Justy, evropskoj publici po prvi put prikazao i potpuno novu, već treću generaciju Impreze (prva se pojavila 1992. godine). Osim te "civilne" verzije, Subaru je kao šlag na torti na njenoj osnovi pripremio i prototip WRC Concept (prva slika), koji predstavlja najavu "budućih trendova u stilizovanju automobila za svetski rally šampionat". Impreza za WRC šampionat neće više biti limuzina kao do sada, već hatchback, ali su naravno karakteristična plava boja, zlatni točkovi, široki blatobrani i ogromno zadnje krilo i dalje tu. Takođe, WRC Concept se može posmatrati i kao najava budućih sportskih Impreza WRX i WRX STi, koje će imati 230 odnosno 280 konja, čime bi se Impreza direktno suprostavila novom Mitsubishiju EVO X sa 280 - 300 konja. Što se tiče obične Impreze, evropskim kupcima će se (bar u početku) nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), a kasnije će Subaru najverovatnije i Evropljanima ponuditi klasičnu limuzinsku varijantu (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. U japanskoj fabrici su očigledno odlučili da nova Impreza bude više "mainstream" automobil poput drugih modela u C segmentu (tzv. Golf klasa), a to obavezno znači naglasak na hatchback karoseriju sa petora vrata (stara Impreza se doduše takođe nudila i u verziji sa petora vrata, ali je to bila nekakva mešavima polu-karavana i hatchback modela). Kako će Evropljani prihvati ovakvu Imprezu, pokazaće vreme. Paleta agregata obuhvata benzince od 1,5 i 2,0 litra sa 79kW/107KS, odnosno 110kW/150KS, ali u oba slučaja u kombinaciji sa poznatim Subaruovim simetričnim integralnim pogonom (Symmetrical AWD). Slabiji model postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada i daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (Cw količnik je umesto 0,36 sada 0,34), boljim voznim osobinama kao i VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi. Prodaja nove Impreze u Evropi startuje u septembru (modeli sa 1,5 i 2,0 litra), verzija WRX sa 2,5 litarskim turbo motorom i 230KS biće u prodaji od novembra, a najjača WRX STi varijanta sa 280KS tek od jeseni 2008. godine. Tokom 2008. pojaviće se i verzija sa dizel motorom. Kod nas nova Impreza stiže odmah posle frankfurtskog salona automobila, kada će biti poznata i konkretna cena. Nezvanično se međutim pominje cifra od samo 15.000 evra za osnovni model ! Sadašnja Impreza se inače u Srbiji prodaje po ceni od 16.950 evra sa PDV-om, pa naviše.

BMW će početkom oktobra ove godine proširiti paletu agregata u svojoj seriji 5 (model E60), i to 4-cilindričnim benzincem zapremine 2,0 litra, koji razvija 125kW/170KS i 210Nm obrtnog momenta (već se nalazi pod haubom modela 120i i 320i). Do sada je inače najslabiji benzinac u paleti "petice" bio 6-cilindrični 2,5 litarski agregat sa 130kW/177KS u modelu 523i. Novi 520i će se nuditi i kao sedan i kao Touring (karavan), a u kombinaciji sa manuelnim 6-stepenim menjačem postiže maksimalnih 224 km/h (sedan), odnosno 220 km/h (Touring). Ubrzanje sedan verzije do 100 km/h traje 8,7 sekundi (Touring 9,0 s), dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,7 litara na 100 km (Touring 6,9 litara).

Osim koncept automobila Starster, nemački tjuner Startech na salonu u Frankfurtu ima još jednu svetsku premijeru, i to u vidu svoje prerade Jeepa Patriot. Sem par aerodinamičkih dodataka za karoseriju (modifikovani branici napred i pozadi, zadnji krovni spojler, opciona hromirana kućišta retrovizora), spuštenog ogibljenja za 30 mm, boljih voznih osobina, novih Startech Monostar 19-inčnih točkova (gume 245/40 R 19) i ekskluzivnije unutrašnjosti (kožna sedišta, alu pedale i odmorište za nogu, patosnice od velura, pločice od nerđajućeg čelika sa Startech logom), Startech je za Patriot ponudio i paket za povećanje snage njegovog 2,0 litarskog dizel motora, koji je dobio dodatnih 29,4kW/40KS, pa sada umesto 103kW/140KS razvija 132kW/180KS i 360Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 2500 o/min. Ubrzanje do 100 km/h je skraćeno na 10,6 sekundi, a maksimalna brzina povećana na 204 km/h.

Još jedna ekstremna prerada nemačkog Brabusa na salonu automobila u Frankfurtu jeste i ova Mercedesova S klasa. Brabus SV12 S Biturbo pod haubom skriva Mercedesov V12 motor, kome je zapremina sa 5,5 povećana na 6,3 litra, a snaga na svih 537kW/730KS pri 5100 o/min. i 1320Nm obrtnog momenta pri 2100 o/min. (ipak, maksimalni moment je elektronski ograničen na 1100Nm kako bi se sačuvali transmisija i gume). Motor je pojačan ugradnjom dva veća turbo punjača, efikasnijim interkulerima, reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora i novim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Konačan rezultat zaista daje za pravo Brabusu da tvrdi da je SV12 S Biturbo "najsnažnija i najbrža kancelarija na točkovima". Naime, SV12 S Biturbo do 100 km/h stiže za 4,0 sekunde, do 200 km/h za 11,9 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 340 km/h. Sanga se na zadnje točkove prenosi preko modifikovane 5-stepene automatske transmisije. Ovakve performanse su zahtevale i novi aerodinamički paket (modifikovani prednji branik sa većim otvorima za vazduh i integrisanim dodatnim svetlima, novi pragovi, redizajnirani zadnji branik sa četiri cevi izduvnog sistema, spojler na poklopcu prtljažnika), za čiji razvoj su Brabusovi dizajneri koristili vazdušni tunel. Uz dorađeno ogibljenje i pojačani kočioni sistem (diskovi 380 x 36 mm napred, pozadi 355 x28 mm), SV12 S Biturbo je dobio i nove Brabusove Monoblock aluminijumske točkove, veličine od 20 ili 21 inča sa Pirelli ili Yokohama gumama (veći od 21 inča dolaze u kombinaciji sa gumama dimenzija 255/30 ZR 21 napred, odnosno 285/30 ZR 21 nazad). Unutrašnjost takođe ne zaostaje za atraktivnom spoljašnošću, pa su tako deo opreme ove kancelarije na točkovima i notebook kompjuter (3-GHz) sa pristupom internetu, TFT ekran osetljiv na dodir, štampač, TV, DVD, MP3 plejer (može da primi 5000 pesama), a tu su i neizostavna koža, alkantara, ergonomski oblikovan sportski upravljač i posebne pločice sa Brabus logom; čisto da vas podsete u kakvom se automobilu vozite.
Audi A4 2,0 TDI e Concept

Sem serijske verzije novog Audija A4, nemačka fabrika je na salonu automobila u Frankfurtu predstavila i koncept A4 2,0 TDI e (sa snagom od 105kW/143KS i 320Nm), koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. Tako sada prosečna potrošnja iznosi 4,9 litara dizela na 100 km, dok je emisija CO2 spuštena na 129 grama po kilometru. To je postignuto već oprobanim receptom, odnosno poboljšanjem aerodinamike vozila (cW vrednost je 0,26), produženim prenosnim odnosima u menjaču (od trećeg do šestog stepena) i ugradnjom guma manjeg otpora kotrljanja. Inače, A4 2,0 TDI e Concept postiže maksimalnih 215 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje 9,3 sekunde.

Nemački tjuner Abt Sportsline je predstavio svoju novu preradu Audijevog modela A6 sa pojačanim 3,0 litarskim TDI agregatom. Sada je naime vozaču na raspolaganju svih 225kW/300KS i masivnih 600Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (serijski model ima 171kW/233KS i 450Nm). Drugim rečima, Abt AS6 ima specifičnu snagu od 100KS po litri zapremine. Povećanje snage je, između ostalog, dobijeno zahvaljujući reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i Abt-ovim mehaničkim kompresorom. Rezultat je ubrzanje do 100 km/h za 6,9 sekundi i maksimalna brzina od 249 km/h (serijski model 242 km/h). Sem motora, Abt je na AS6 dodao i novi aerodinamički paket (modifikovani branici sa integrisanim spojlerima, novi pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivne 20-inčne točkove, podešavajuće ogibljenje, pojačani kočioni sistem i sportski izduvni sistem sa četiri hromirana završetka.

Chrysler (odnosno Chrysler LLC kako se sada zvanično zove) je promovisao novi Jeep J8, koji u stvari predstavlja vojnu verziju aktuelnog Jeepa Wrangler Unlimited. Time se američki brend vraća na tržište vozila namenjenih vojsci (na kraju krajeva, Jeep je 1941. i počeo kao vojno vozilo, a za poslednjih 65 godina se dokazao svojim off-road sposobnostima i svestranošću). Novi Jeep J8 pokreće 4-cilindrični 2,8 litarski turbo-dizel motor sa 118kW/158KS i 400Nm obrtnog momenta, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom (za prenos snage na podlogu brine se Command-Trac integralni pogon). Naravno, inžinjeri su Jeep J8 ojačali i modifikovali da bi mogao da odgovori novim zadacima (između ostalog, povećana je i nosivost na 1339 kg, a može da zagazi u vodu do dubine od 762 mm). Novi J8 će se nuditi u dve karoserijske verzije : kao produženi pick-up sa 2 vrata i kao višenamensko vojno vozilo sa 4 vrata. Iako nije namenjen za upotrebu na prvim borbenim linijama kao borbeno vozilo, J8 je sposoban za obavljanje različitih poslova : kao komandno vozilo, za prevoz trupa i tereta, ambulantno vozilo i sl. Ono što je zanimljivo jeste da će se Jeep J8 proizvoditi u Egiptu (tačnije u Kairu), a na tržištu će se naći na proleće naredne godine.
Posebna ponuda za Peugeot 407 Confort Pack 1,8E

Domaći uvoznik automobila francuskog Peugeota, firma Verano Motors (Vojvode Stepe 352, Beograd, tel. 011/3094-500, www.verano.co.yu), u ponudi ima ograničenu količinu Peugeota 407 sa 1,8 litarskim benzinskim motorom od 92kW/125KS i paketom opreme Confort Pack, koji se prodaje po ceni od 19.990 evra sa PDV-om. Paket Confort Pack podrazumeva bogatu standardnu opremu, koja uključuje automatski klima uređaj, putni kompjuter, servo upravljač, kodirani ključ, svetla za maglu, radio CD/MP3, el. podizače prednjih stakala, centralnu bravu sa daljinskom komandom, elektronske sisteme ABS, ASR, CBC i ESP, zatim frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, kao i metalik boju. Peugeot 407 Comfort Pack 1,8E postiže maksimalnih 200 km/h, dok mu prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,9 litara goriva na 100 km.

Kao što je bilo i najavljeno, nemački tjuner Elia je na salonu automobila u Frankfurtu predstavio javnosti svoju preradu druge generacije Renault Twinga (za osnovu je iskorišćen Twingo GT sa 100 konja). Ovaj Elia Twingo GT-R bi mogao da se shvati i kao vizija nemačkog tjunera, kako bi trebalo da izgleda budući fabrički sportski Twingo RS, koji će francuska fabrika predstaviti na salonu u Ženevi narednog proleća. Kako bilo, Elia je na Twingo GT-R ugradio sportski aero body kit (novi branici sa spojlerima, pragovi, zadnji difuzor, 17-inče alu felne, dupli završetak izduvne cevi) sa kojim ovaj mališan izgleda prilično agresivnije i privlačnije od serijskog modela (u Nemačkoj ovaj aero paket će inače koštati 3000 evra). Krajem godine Elia će kupcima ponuditi i flexifuel verziju Twinga GT, koji će pored benzina, moći da koristi i E85 bioetanol, što će po najavama ovog tjunera, snagu 1,2 litarskog agregata podići sa fabričkih 74kW/100 na 85kW/116KS.

Nemački maloserijski proizvođač sportskih automobila Wiesmann je i zvanično promovisao svoj najnoviji model GT MF 5 Coupe, u koji je ugrađen BMW-ov 5,0 litarski V10 motor sa 373kW507KS pri 7750 o/min. i 520Nm obrtog momenta pri 6100 o/min. iz modela BMW M5 i M6. Ovo je prvo veće doterivanje ovog automobila od njegove promocije 2005. godine, a osim novog motora, GT MF 5 se od standardnog modela MF 4 razlikuje i po blago izmenjenim dimenzijama (duži, širi, niži) i aerodinamičkom paketu. Neka vas ne zavara njegov retro izgled, jer sa pomenutim V10 agregatom, ova ala teška 1380 kg (odnos težina/KS je 2,7 kg po KS), može 310 km/h, dok joj za sprint do stotke treba 3,9 sekunde. Snaga se inače na podlogu prenosi preko sekvencijalne 7-stepene SMG automatske transmisije. Sa ovolikom snagom i pomenutim performansama, potrošnja u gradu od 22,7 litara je sasvim očekivana (u kombinovanom ciklusu iznosi 14,8 litara). Wiesmann GT MF 5 će se u prodaji naći početkom naredne godine, po ceni od 178.900 evra.