Lamborghini LMX i Murcielago roadster
Iz Italije stizu glasine da se radi na projektu super SUV-a pod kodnim nazivom LMX, koji bi predstavljao terenac na Lamborghinijev nacin. Mada, zelje su jedno a realnost drugo. Naime buduci da je Lamborghini deo VW grupacije ( tacnije Audija ) novi Lamborghini SUV, ako ga bude, delice mnostvo zajednickih delova sa Audijem Q7 i Porscheom Cayenne. To ne mora da znaci nista lose ali mnogi ljubitelji Lamborghinija to i dalje ne mogu da svare. Ali treba biti posten pa priznati da je poslednjih godina uz finansijsku pomoc Audija, Lamborghini ne samo preziveo vec da danas stvara profit zbog koga sada i moze da se razmislja o prosirenju game. Motori, koji se pominju su V10 i manji 4,5 litarski V8. Pominje se jos jedan za koga se ne zna kako ce reagovati malopre pomenuti ljubitelji Lamborghinija. Radi se naime o dizelasu. Dizel u Lamborghiniju ? Bez panike ne radi se o bilo kom dizelasu vec o monstrumu iz Audija Q7, koji iz 5,9 litara zapremine V12 motora izvlaci 500 KS i 1000 Nm momenta. U medjuvremenu vec sutra, kada se za novinare otvara salon u Los Angelesu, Lamborghini bi prema najavama trebao predstaviti i roadster verziju svog najjaceg Murcielaga LP640. Performanse bi bile iste kao i na coupeu, dakle 640KS iz V12 motora i ubrzanje od 0 do 60 milja na sat ( 96 km na sat ) za oko 3,5 sekunde.


Fordova italijanska veza
Fabrizio Giugaro, sin slavnog Giorgetta, osnivaca Italdesigna, toliko se zaljubio ( i to na prvi pogled ) u novi Ford Mustang da je pocetkom 2005. kontaktirao sefa dizajna Forda-J.Maysa sa predlogom da napravi svoju viziju Mustanga, koji je u isto vreme svojim retro dizajnom i misicavom pojavom, odusevio i potencijalne kupce. Danas, nekoliko dana pre zvanicne promocije na salonu u Los Angelesu, zvanicne slike ovog italijanskog koncepta napravljenog za samo 4 meseca, dostupne su javnosti. Ono sto se odmah primecuje jeste izuzetan sklad oblika automobila sa atraktivnim detaljima, koji privlace paznju. Pocevsi od boje, preko staklenog krova do vrata sa otvaranjem na gore. Jednostavno sve pod konac, nista neprijatno ne strci. Naravno i iznutra je utisnut italijanski pecat u oblikovanju kokpita. Buduci da je koncept, koji ce krasiti stand Italdesigna na salonu, u potpunosti delo porodicnog dizajn studija iz Italije, logicno je sto je pored Fabrizia i stariji Giugaro uzeo ucesca u stvaranju ovog lepotana ( mada se ne zna koliki je bio njegov uticaj ). Sam automobil, koji se kotrlja na tockovima od 20 inca, pokrece 4,6 V8 motor sa oko 500KS. Promena ima i na ogibljenju, skracene su opruge i promenjeni amortizeri. Uz sve ovo auto je napred siri za 30 a pozadi za 80 mm. Sada samo ostaje nada da ce se naci racunica da se ovakav Mustang nadje u prodaji, makar u ogranicenoj seriji.



I nemacki PPI, poznat po tjuniranju Audijevih modela, za tuning salon u Essenu sprema jedan izuzetan primerak Audija Q7 sa oznakom PS Q7. Osim neizbeznog i agresivnog body kit-a ( posebno prednji branik sa vecim usisnicima za vazduh i 4 svetla za maglu ), doterivanja ogibljenja, najvece su promene na motorima odnosno nudi se nekoliko performance kitova za povecanje snage 4,2 V8 benzinskog motora i do 600KS. Prva mogucnost je povecanje sa serijskih 350 na 420KS a druga na vec pomenutih 600KS. Spolja, pored pomenutih aerodinamickih dodataka u koje spada i atraktivni zadnji krovni spojler, primecuju se valjci od tockova od 22 inca ( gume 295/30 ZR 22 ) i 4 ogromne lule izduvnog sistema originalno razvijenog u PPI-ju. I unutra auto je oplemenjem i to kozom, alkantarom, karbonom, aluminijumom i kevlarom.


Citroen D5
Pored Spaceka (2CV6) drugi najpoznatiji Citroenov model je svakako Ajkula odnosno fabricki DS, predstavljena jos 1955.godine na salonu u Parizu. Sa svojim detaljima poput karoserije koja se spusta i podize, skretanja farova u smeru voznje i mogucnoscu voznje na 3 tocka, zauvek je zauzela mesto u istoriji automobilizma i srcima ljubitelja automobila. Zato nije cudno da se povremeno javljaju ideje i predlozi o reinkarnaciji legendarnog modela. Na slikama su impresije moguceg retro izgleda neke buduce ajkule za 2012.godinu.


Mazda2 za 2007. godinu
Mazdin najmanji model, Mazda2, koji se proizvodi u Spaniji, sledece godine dobija potpuno novog naslednika. Najverovatniji termin prezentacije bice septembarski salon u Frankfurtu. Sadasnji model iz 2002. vise nije u stanju da se potpuno ravnopravno nosi sa novim generacijama evropskih vozila iz te klase ( Fiat Grande Punto, Renault Clio, Peugeot 207, nova Opel Corsa i drugi ) pa fabrika najavljuje nov dizajn ( vise u aktuelnom Zoom-Zoom stilu ), drugacije dimenzije ( auto ce biti duzi i nizi jer sadasnji sa visim krovom nalikuje monovolumenima ) i doterane motore i ostalu mehaniku na sledecoj generaciji svog entry-level modela.


Klonovi iz GM-a
Kada se pomenu klonovi i plagijati automobila, obicno se misli samo na kineske proizvodjace. Da to nije samo njihova specijalnost potvrdje i ovaj primer iz GM-a. Na slikama su braca blizanci Chevrolet Celta i Suzuki Fun. Ipak ovde se ne radi o kradji izgleda jednih od drugih vec o zajednickom projektu juznoamerickog Chevroleta ( u vlasnistvu GM-a ) i Suzukija u ustedi i novca i vremena potrebnih za razvoj i proizvodnju jednog modela.
VW Savanna
Za leto 2009. VW planira novi lifestyle automobil na platformi Passata sa imenom Savanna. Ovaj polukaravan nece naravno zameniti Passat Variant, vec ce dopuniti ponudu marke i pruziti alternativu kupcima, koji zele sportskiji izgled svog automobila a da opet imaju dovoljno mesta u unutrasnjosti.. Medjuosovinsko rastojanje ce ostati isto tj. 2710mm , a duzina ce porasti za 2 cm, na ukupno 4,79 metara uz visinu 1420 mm ( Passat variant 1517mm ) . Na osnovu slika AutoBilda moze se zakljuciti da ce buduca Savanna biti atraktivnija od Passata ali i nesto skuplja. Uz to imace i snaznije motore.


Planovi Porsche-a za model 911
Mnogi tvrde da je jedini pravi Porsche samo model 911. Upravo zbog toga kao i sve jace konkurencije, u Porsche-u neguju svoj najpoznatiji i legendarni model i to neprestanim pojavljivanjem novih i novih verzija sa promenama na karoseriji i mehanici. Aktuelni model, sa fabrickom oznakom 997, predstavljen jedva pre 2 i po godine, vec za sledecu godinu dozivece prvi facelift. Naravno velikih estetskih promena nece biti ( na ovom modelu i ne sme da se korenito menja dizajn da se ocuva duh originala ) ali se ipak ( na prvoj slici ) zapaza nekoliko detalja u stilu doteranih branika, usisnika za vazduh i sl. Takodje na spijunskoj fotografiji zadnja su svetla sa ugradjenim LED diodama. Druge promene, pre svega na motorima i ostaloj mehanici bice tajna do zvanicne promocije, najverovatnije na salonu u Frankfurtu septembra 2007.godine. Medjutim u Porsche-u planiraju i dalje pa se u 2010. godini ocekuje potpuno nova generacija 911-ce sa logicnom internom oznakom 998. Kako ce mozda izgledati vidite na drugoj slici.


Jedan od eksponata Forda na salonu u Los Angelesu bice i Explorer Hydrogen sa pogonom na vodonik. U gorivnim celijama se u kontaktu vodonika sa vazduhom stvara elektricna energija, koji pokrece vozilo a kao nusprodukt stvara se voda. Dakle auto neskodljiv po okolinu. Sem toga u Fordu se hvale i autonomijom, koju ovaj model postize sa jednim punjenjem rezervoara. Dosad nikome nije poslo za rukom da auto na gorivne celije predje 350 milja koliko moze ovaj Ford sa 2560 kg tezine i mesta za 6 osoba. Sem ovog modela Ford ce na salonu predstaviti jos i Escape hybrid, Fusion hybrid i Focus hybrid.

Da ne zaostanu za svojim konkurentima AC Schnitzerom i Hartgeom, koji su svoje prerade BMW-ove nove trojke coupe vec najavili za predstojeci susret tjunera na salonu u Essenu ( od 30. novembra) , u Hamannu su pustili u opticaj fotografije njihove trojke u coupe varijanti. Valjda u stilu da slike govore bolje od 1000 reci za sada nema detalja o preradama na motoru, ogibljenju, kocnicama i ostalom ali se podaci o tome ocekuju veoma brzo. Uostalom slike dovoljno govore.


Novi Jaguar S-type zvace se XF
Jaguar prekida sa tradicijom. Naslednik aktuelnog modela S-type zvace se XF. To je znak da ce novi auto biti razlicit kao sto je njegovo ime. Bar se tako nadaju u Jaguaru. Nova verzija sportske limuzine treba da povrati ugled Jaguara kao proizvodjaca izazovnih i razlicitih automobila. S-type jos od svoje pojave nije postigao komercijalni uspeh kakvom su se nadali u Jaguaru uprkos podmladjivanju 2002. i 2005.godine. Sa druge strane koncept vozila kao sto je bio RD-6, pokazala su da su englezi i dalje sposobni da naprave atraktivan auto razlicit od S-typa pa ce se novi XF dizajnerski snazno ugledati na njega. Zanimljivo da se Jaguar kod novog modela odrice aluminijumske karoserije jer bi upotreba tog materijala prolongirala prezentaciju do 18 meseci . Na slici moguci izgled XF-a, koji treba da se pojavi u prodaji u jesen 2008. godine.

ZABIBERENI FIAT 500
Italijanski gigant Fiat originalno ( preko pribora za jelo ! ) najavljuje svoj mali gradski model 500 za sledecu godinu. Zvanicnih slika za sada nema ali je Fiat pustio u opticaj ovu fotografiju, koja na zanimljiv nacin prikazuje kako ce izgledati oznake na zadnjem kraju automobilu. Na slaniku je nacrtana oznaka obicne verzije buduceg 500 a desno, biber sa skorpijom, znakom Abartha, predstavlja ljutu, zabiberenu sportsku varijantu sa mogucih 150KS iz 1,4 litarskog turbo motora. Obican 500 ce po najavama imati 0,9 litarski 2-cilindricni motor sa 90 do 110KS. Italijanski dizajner Fabrizio Salmasso, koji je nacrtao logo opisuje ga kao malenog, snaznog i intrigantnog, upravo onakvog kakav ce biti i novi mali prelepi Fiat, ciji izgled mozemo naslutiti iz crteza. Treba podsetiti da Fiat svoj model 500 razvija zajedno sa Fordom, koji ce na istoj platformi napraviti i naslednika modela Ka. I Fiat i Ford ce svoje nove male automobile proizvoditi u Fijatovoj fabrici u Poljskoj.
Novi sef VW-a Martin Winterkorn ostavio je mogucnost da se novi Audi A1 proizvodi u fabrici VW-a u Briselu gde je nedavno obustavljena proizvodnja Golfa pa je buducnost fabrike izgledala prilicno crna. Jos tokom ove nedelje Winterkorn ce se sastati sa belgijskim premijerom da bi razgovarali o buducnosti fabrike. Uz A1 pominje se mogucnost sklapanja i Audija A3 cabrio u Briselu iako se i dalje ne odbacuje mogucnost da se A3 cabrio montira u Madjarskoj. Do konacne odluke o tome gde ce se proizvoditi A1, evo moguceg izgleda buduceg A1, koga Audi planira kao svog konkurenta Miniju.

Na salonu U Bolonji ( 7.-17. decembar ) Chevrolet predstavlja svoj model Lacetti u verziji sa dizel motorom u sve 3 karoserijske varijante ( kombilimuzina, sedan i karavan). Motor je 2,0 litarski sa 121KS i 280 Nm momenta i predstavlja varijantu vec poznatog dizelasa iz Captive gde iz iste zapremine izvlaci 150KS. Lacetti sa ovim motorom postize 186 km na sat i ubrzanje 9,8 sekundi do stotke uz fabricki deklarisanu prosecnu potrosnju od 5,7 litara na 100km puta ( podaci za kombilimuzinu sa 5 vrata ). Karavan trosi okruglo 6 litara. Uz ovaj novitet iz Chevroleta najavljuju i 1,5 litarski dizelas sa 3 cilindra za Aveo u toku naredne godine.

Na slici je Murtaya, tzv. kit car model firme Adrenaline Motorsport iz Velike Britanije , gde su ovakvi modeli jos uvek dovoljno popularni. Auto je napravljen na osnovi Subaru Impreze ( model od 1993. do 2000. godine), koja je razvijala serijskih 150KS, a sada, zavisno od verzije u Murtayi daje 200 do 280 KS. Tezina modela se krece od 850 kg do 925 kg, zavisno od varijante. Nudice se model i sa 395 KS, pa onda nije tesko poverovati da ta verzija leti do stotke za nesto vise od 3 sekunde!

