home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Fiat Bravo je izazvao veliku pažnju posetilaca na nedavno završenom salonu automobila u Beogradu, a sada je uvoznik Fiata za našu zemlju, beogradski Delta Auto Moto (www.deltaauto.co.yu), objavio i zvanične cene ovog Fiatovog predstavnika u C segmentu (poznat i kao Golf klasa). Najjeftinija ili kako lepše zvuči, osnovna verzija sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS i paketom opreme Active, u Srbiji košta 15.871 evro sa PDV-om, dok za najskuplju 1,9 16v JTD dizel varijantu sa 150KS i Sport paketom opreme, treba izdvojiti 23.541 evro sa PDV-om. Za poređenje, osnovni VW Golf (sa benzincem od 80KS i 3 vrata) košta 17.033 evra. O novom Fiatu Bravo već smo pisali, a duži tekst možete naći u našoj rubrici Predstavljamo. 





VW Citi Golf R line

24 Apr 2007 - 00:49 Noviteti Link

Kada smo pisali o jubilarnom 25-milionitom VW-u Golfu, pomenuli smo da se u Južnoj Africi još uvek (!) proizvodi Golf I (tamo se zove Citi Golf). Iz te zemlje stiže i vest da je puštena u prodaju (i odmah prodata) ograničena serija od 100 (sto) komada sportskog Citi Golfa sa dodatkom u imenu R line, koji kombinuje klasičan dizajn sa nešto modernijom kabinom i par konja više pod haubom. R line pokreće 1,8 litarski motor sa 121KS, sa kojim auto stiže do 100 km/h za 8,5 sekundi dok je maksimalna brzina 193 km/h. Spoljašnjost ovog Golfa je doterana atraktivnim 15 inčnim točkovima, maskom uokvirenom crvenom bojom, crvenim kočionim klještima i novim branicima, pragovima, proširenjima blatobrana, zadnjim krovnim spojlerom i duplim završetkom izduvne cevi. Kao poseban znak raspoznavanja ove ekskluzivne serije, na masci i na poklopcu prtljažnika nalazi se posebno stilizovan R logo. Što se opreme tiče, nema ni servo upravljač ni klima uređaj ali je ugrađen CD/MP3 plejer kao standardni deo opreme. Kao što smo rekli na početku, R line serija je već prodata ali će običan Citi Golf sa pomenutim 1,8 litarskim motorom u Južnoj Africi krenuti u prodaju krajem ove godine.  



O prvom putničkom automobilu kineske kompanije Jianghuai (dosad proizvodili samo komercijalna i terenska vozila) pisali smo pre neki dan kada smo ga najavili kao projekat C926. Auto je sada konačno i zvanično predstavljen na salonu u Šangaju, gde je dobio i komercijalno ime C200 i C240 (oznaka zavisi od zapremine motora). Na novim slikama sa salona se sada još bolje vidi ono što smo napomenuli pre par dana u vezi dizajna ovog automobila. Naime, da bi "uštedeli" na vremenu (i novcu naravno!) potrebnom za razvoj, u Jianghuai-ju su "pozajmili" dobar deo dizajna od drugih proizvođača pa je tako bočna silueta C200 kopija Kia-je Magentis, prednja maska kao da je skinuta sa Lexus-a LS a zadnji kraj je klonirani Mercedes C klase, doduše stare generacije (obratite pažnju na svetla i poklopac prtljažnika). Dimenzije C200/240 iznose : dužina/širina/visina 4830/1820/1424 mm. Ponuda motora obuhvata 2,0 litarski benzinac, poreklom iz Mitsubishi-ja kao i dva motora iz Hyundai-ja (zapremine 2,0 i 2,4 litra). Prodaja u Kini startuje u julu.   




O Miniju Clubman smo već nekoliko puta opširnije pisali a sada se najava o ovom novom modelu našla i na oficijelnom sajtu ove britanske marke u vlasništvu BMW-a. Na sajtu je objavljena prva tzv. teaser slika kao potvrda skorog dolaska Clubmana na tržište. Naravno osim slike, koja pokazuje izgled automobila iz profila, drugih detalja nema tako da nam ostaje samo da sačekamo zvaničnu premijeru.



Beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu), zastupnik Peugeot-a za Srbiju, u okviru nove akcije "Za život pun ideja", nudi ograničenu količinu Peugeot-a 307 Break (karavan) sa popustom od 2000 evra. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim HDI dizel motorom od 80kW/110KS i bogatim paketom standardne opreme, koji uključuje klimu, ABS, servo upravljač, putni kompjuter, radio/CD plejer itd. Cena ovog modela sa popustom iznosi 18.300 evra sa PDV-om.



Huanghai NCV

23 Apr 2007 - 00:44 Noviteti Link

Još jedan kineski "novitet" sa salona u Šangaju i još jedan plagijat postojećih automobila. Ovo je Huanghai NCV ali se odmah prepoznaje prednji kraj skinut sa Pontiac-ovog modela Torrent (svetla, maska, hauba, blatobrani, branici) dok je ostatak izuzetno dobra kopija Lexus-a RX350 (da nema znaka kineske marke zadnji kraj bi veoma lako mogao i da prođe kao Lexus). Doduše ovakav dizajnerski hibrid dva različita automobila čak i ne izgleda loše. Naprotiv. A koliko će se to dopasti ljudima iz Pontiac-a i Lexus-a, ostaje da se vidi. Ne treba zaboraviti da ovo i nije prvi put da Huanghai klonira neke od aktuelnih modela. Prošle godine su iskopirali Kia-u Sorento, kojoj su nakalemili prednji deo Hyundai-ja Santa Fe i tako je nastao Huanghai CUV o kome smo tada pisali. Inače, ovaj novi Huanghai NCV pokreće motor snage 85kW/103KS i 170Nm obrtnog momenta. 



Nova i naravno limitirana serija Forda Mustang Shelby GT500, nosi dodatni naziv Red Stripe i predstavlja, pre svega, jedinstvenu vizuelnu "nadogradnju" poznatog modela mada su određene promene učinjene i na ogibljenju (novi amortizeri, opruge i stabilizatori). V8 motor, zapremine 5,4 litra, ostao je nepromenjen pa i dalje ima 500 konja u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Ime Red Stripe opravdavaju dve crvene linije, koje se protežu celom dužinom automobila a u ponudi su crna i bela boja karoserije ali su linije naravno uvek crvene. Red Stripe paket u kabini podrazumeva crno/crvena kožna sedišta i tepihe sa Cobra logom. Ista Cobra značka, ali ovog puta sa crvenom podlogom kao zaštitni znak Red Stripe edicije, nalazi se i na masci hladnjaka i prednjim blatobranima. Ford Mustang Shelby GT500 košta 41.675 dok doplata za Red Stripe paket iznosi 1650 dolara.




Citroen C2 Supersprint

22 Apr 2007 - 13:51 Tuning Link

Citroen je na Tuning Show-u u italijanskom gradu Rimini, izložio novu limitiranu verziju modela C2 s oznakom Supersprint, koja raspolaže sa belim linijama na bokovima, haubi, poklopcu prtljažnika i C stubovima. Takođe, kao zaštitni znak ove specijalne serije, na vratima se nalazi logo Supersprint a tu su i beli alu točkovi kao kontrast crvenoj boji karoserije. C2 Supersprint se bazira na standardnom modelu C2 VTS ali je, za razliku od njega, dobio nova zadnja svetla i novi izduvni sistem sa dve "lule" pozadi. Nažalost 1,6 litarski motor sa 16 ventila je ostao netaknut što znači da i dalje raspolaže sa 125KS. Takođe i transmisuja, ogibljenje i kočnice nisu pretrpele nikakve promene u odnosu na serijski VTS. Dakle, sve se svodi samo na estetsko doterivanje ali je zbog toga i cena samo 500 funti (740 evra) viša u odnosu na standardni C2 VTS. 




Nemački tjuner Hamann je razvio novu verziju svog performance paketa za BMW Z4 M Coupe i nazvao ga Renn Taxi. Hamann doduše tek treba da saopšti tehničke detalje ali su bar objavljene fotografije novog modela, koji je više namenjen trkačkim stazama. Spoljašnjost je doterana novim aero body paketom, koji, između ostalog, sadrži novi prednji spojler i agresivnije pragove. U kabinu je Hamann ugradio zaštitni kavez, Recaro sportska sedišta, alu pedale i sl. Prethodni Hamann-ov paket za povećanje snage BMW-a Z4 M Coupe je podrazumevao 15KS i 20Nm više u odnosu na serijski model, koji iz 3,2 litra zapremine raspolaže sa 252kW/343KS i 365Nm. Očekuje se da nova Renn Taxi varijanta ovog Hamann-a ima daleko više snage a koliko, to ćemo saznati kada Hamann uskoro i zvanično objavi detaljne tehničke podatke.  



Kineska kompanija Great Wall je domaći salon automobila u Šangaju iskoristila za promociju nekoliko novih automobila. O modelima i7 i Peri SUV smo već pisali a sada malo i o modelima Florid, Coolbear i Cowry. Florid (na prve dve slike) je ustvari serijska varijanta prošlogodišnjeg prototipa sa istim nazivom, koji je predstavljen na salonu u Pekingu. Pokreću ga 1,3 litarski benzinac i 1,2 litarski dizel motor. Ipak kao i mnogi drugi kineski automobili i Florid nema originalni kineski dizajn već je "pozajmljen" od nekog već postojećeg modela. Konkretno Florid je čista kopija (pozadi i sa strane) Toyotinog modela Ist ili Sciona Xa, kako se model zove u SAD-u mada je prednji kraj prekopiran sa nove Toyote Yaris a svetla neodoljivo liče na malu Toyotu Aygo. Podaci za ovaj model su: dužina 3907 mm, rastojanje među osovinama 2368 mm, volumen prtljažnika 330 litra a težina (zavisno od verzije), od 1050 do 1080 kg. Model je registrovan za 5 putnika a ugrađivaće se tri motora. Npr. najjači od 1498 kubika ima 74 Kw/100KS najveće snage pri 5600 obrtaja, a po tvrdnji fabrike ovaj motor zadovoljava Euro IV norme. Drugi novi model Coolbear (treća slika) je takođe serijska varijanta istoimenog prototipa predstavljenog prošle godine na salonu u Pekingu. I poput Florid-a i Coolbear predstavlja jos jednu kopiju i to Toyote BB ili u SAD-u Sciona Xb (samo je prednji kraj prilično promenjen). Evo nekoliko podataka i za ovaj model dužine 3951 mm i međuosovinskog rastojanja od 2499 mm. I u ovaj model Great Wall ugrađuje 3 motora, a kao i kod Florid-a najjači je onaj od 1498 kubika i 74Kw/100KS. Auto je registrovan za 5 osoba i budući da je veći od Florid-a i kockastog oblika, veći mu je i prtljažnik pa volumen istog iznosi okruglih 600 litara. Težina, zavisno od verzije, iznosi od 1125 do 1155kg. I za kraj i model s imenom Cowry (četvrta slika). Radi se o MPV automobilu (prvom u proizvodnom programu Great Wall-a), koga pokreće 2,0 litarski motor. Inače, Cowry je minivan sa 5 vrata i mesta za 7 osoba.



Pre neki dan smo objavili jednu malu sliku, tačnije rendering, koji pokazuje izgled budućeg modela A6 CC, kineske kompanije Chery. U međuvremenu je auto i zvanično predstavljen na salonu u Šangaju, doduše još uvek kao koncept vozilo ali sa velikim izgledima da uđe u serijsku proizvodnju. Evo i par novih slika tog modela sa pomenutog salona. Ako se pojavi na proizvodnoj traci, u njega bi se ugrađivali motori od 2,0 litra (sa 4 cilindra) i V6 agregat zapremine 3,0 litra. Osim ove CC varijante, model A6 će se proizvoditi i kao klasična limuzina o kojoj smo takođe već pisali pre neki dan.  

 



Dongfeng JingYi

22 Apr 2007 - 01:13 Noviteti Link

Dongfeng, jedan od najvećih proizvođača vozila u Kini, na salonu u Šangaju izlaže svoj prvi samostalno razvijen model JingYi. Tako se bar kaže u fabričkom saopštenju. Ipak ta tvrdnja se bar delimično može dovesti u pitanje ako se zna da je u razvoju ovog MPV automobila sarađivala evropska kompanija EDAG kao i to da ga pokreće Mitsubishi-jev 1,8 litarski motor a ne neki agregat iz sopstvenog razvoja. Još je veći problem izgled. Umesto da ponude svoj ("samostalno razvijen") dizajn, Dongfeng je prednji i zadnji kraj JingYi modela "pozajmio" od Mitsubishi-ja Grandis a bočni deo (tačnije vrata) od aktuelnog Renault Scenica ! Kako bilo ovaj dizajnerski hibrid čak i dobro izgleda za ovu klasu vozila. JingYi je inače minivan sa 5 sedišta za koga fabrika tvrdi da ima dovoljno mesta za glave i noge putnika. Dugačak je 4320 mm, širok 1800 mm, visok 1644 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2685 mm. Auto kreće u prodaju krajem ove godine a u serijskoj opremi, prema navodima fabrike, biće i frontalni vazdušni jastuci i disk kočnice na sva četiri točka.





Dotle je došlo da su i Rumuni počeli da zameraju serijskom izgledu Porsche-a 911 tako da se rumunski Top Art Automotive Design (dizajner Bogdan Urdea) poigrao sa dizajnom prethodne generacije 911-ice (tip 996) i napravio daleko agresivniju verijantu. To je postigao ugradnjom novog prednjeg i zadnjeg spojlera (pozadi sa difuzorom), suknjicama sa strane, novim ogromnim zadnjim krilom, novom haubom napred, restilizovanim retrovizorima, panoramskim krovom, Lambo vratima sa vertikalnim otvaranjem, točkovima od 20 inča sa Yokohama gumama, LED zadnjim svetlima, novim kočnicma, sportskim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim sistemom (sa 4 izduvne cevi) itd itd. Kabina je oplemenjena kožom i elementima od karbon fibera a dodata je i kamera za olakšanu vožnju unazad.




Jianghuai C926

21 Apr 2007 - 13:29 Noviteti Link

Jianghuai, koji je jedan od najvećih kineskih proizvođača komercijalnih vozila, na salonu automobila u Šangaju predstavlja svoj prvi putnički auto. Model je razvijen pod kodnom oznakom C926 a odluka o početku projekta je doneta tek 26. septembra 2006. godine. Ovo pominjemo zbog ilustracije koliko malo vremena je ustvari Kinezima bilo potrebno za razvoj ovog automobila. Ipak da bi uštedeli na vremenu, u Jianghuai-ju su "pozajmili" dobar deo dizajna od drugih proizvođača pa je tako bočna silueta C926 kopija Kia-je Magentis, prednja maska kao da je skinuta sa Lexus-a LS a zadnji kraj podseća na aktuelni Mercedes E klase (svetla i poklopac prtljažnika). Dimenzije iznose : dužina/širina/visina 4830/1820/1424 mm. Ponuda motora će obuhvatati 2,0 litarski benzinac, poreklom iz Mitsubishi-ja kao i dva motora iz Hyundai-ja : od 2,0 i 2,4 litra zapremine. Auto kreće u prodaju u julu kada će dobiti i pravo ime.