Irmscher je ponudio novi sportski aero body kit Pure za agresivniji nastup dobro poznate Astre GTC. Sportski paket sadrži novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, trepavice na svetlima, novu masku (znak Opela je ostao), pragove, zadnji branik sa difuzorom i dve izduvne cevi, svetla pozadi sa novom optikom, 30 mm spušteno ogibljenje kao i decentni krovni spojler. Tačka na i su nove 19 inčne GT Star felne sa Dunlop SP Sport Maxx gumama (225/40 ZR19). U ponudi su i Sport Star točkovi veličine 18 inča. Astra GTC Pure privlači pažnju i belom bojom karoserije sa crnim aplikacijama po bokovima. Osim estetskih promena, Irmscher za Astru GTC Pure nudi i kit za povećanje snage i benzinskih i dizel motora. Tako 2,0 litarski turbo benzinac umesto serijskih 200 konja sada ima 199kW/270KS. Dizel agregat 1,7 CDTi posle tretmana Irmschera raspolaže sa 20 konja više (sa 103kW/140KS) a veći 1,9 CDTi je dobio 25 dodatnih konja pa sada pod haubom kuca srce od 129kW/175KS.
Ovaj ručno izrađen roadster u retro look-u je plod rada švedske kompanije Leopard (ali se proizvodi u Poljskoj) a ima masu od samo 1150 kg i motor sa 405 konja. Sa ovakvim podacima ne čudi ubrzanje do 100 km/h za samo 4 sekunde dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Motor je 6,0 litarski (otuda i ime automobila), V8 konfiguracije sa 542Nm obrtnog momenta poreklom iz Chevrolet Corvette. Menjač je naravno manuelni, sa 6 stepeni prenosa. Zahvaljujući aluminijumskoj karoseriji, masa je pomenutih 1150 kg pa potrošnja po navodima proizvođača iznosi samo 10 litara. Unutrašnjost je u koži, uključujući i volan marke Momo. Leopard je postavljen na 16 inčne točkove (napred) a pozadi od 17 inča (gume 225/40 ZR 16 napred i 255/45 ZR 17 nazad). Cena u ovog dvoseda u Nemačkoj iznosi 127.000 evra.
Zastava 10 kasni zbog Vlade ?
Izvor : Tanjug
Početak sklapanja Zastave 10 u pogonima kragujevačke fabrike, može biti pomeren ukoliko uskoro ne bude formirana nova Vlada.
"Finansiranje celog projekta sklapanja Zastave10 u vrednosti oko 14,7 miliona evra, realizujemo sredstvima od privatizacije zastavinih društava, ali je sada, zbog neformiranja Vlade, ceo taj proces usporen, jer su nam potrebne određene dozvole i saglasnosti za finansiranje i trošenje para u tom projektu", rekao je direktor preduzeća Zastava auto Zoran Bogdanović. On je naglasio da bi formiranje Vlade olakšalo poslovanje i pomoglo da se ispoštuje planirani rok za početak sklapanja tog automobila, iako preduzeće ima alternativne izvore finansiranja poslovanja, kao i kredite sa dugoročnom otplatom za kupovinu opreme. Bogdanović je dodao da su u tom preduzeću do danas kupili opreme u vrednosti za šest miliona evra. Naglašavajući da će na sklapanju Zastave10 raditi oko 250 radnika i sedam već pristiglih robota od kojih pet u karoseriji, a dva u montaži Bogdanović je rekao "da je do danas 99 odsto pristigle opreme za sklapanje Zastave10 montirano i da je sada u toku softversko podešavanje opreme u čemu im pomaže osam stručnjaka iz Italije."Prednost robota u automobilskoj industriji, nije samo u smanjenju radne snage i troškova poslovanja već i zbog kvaliteta proizvodnje", ocenio je Bogdanović i dodao da će time biti izbegnute određene greške u samom procesu sklapanja automobila i ponovljivosti operacija. Zastava automobili i italijanski Fiat su u septembru 2005. godine potpisali ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, kojim je Zastava dobila licencu za sklapanje Punta, ali je prethodno imala obavezu i da prodaje taj auto koji se sa oznakom Zastava10 još uvek proizvodi u Fiatu. Novosnovano preduzeće Zastava auto zaduženo za prodaju i sklapanje Zastave 10 do danas je prodalo 4.301 tih automobila.
Subaru i u Novom Sadu
Subaru širi svoju prodajnu mrežu po Srbiji pa je samo nekoliko dana posle otvaranja novog salona u Beogradu (Interspeed, Hajduk Veljkov Venac 4-6), otvoren još jedan prodajni-servisni objekat za ove japanske automobile i to u Novom Sadu na bulevaru Slobodana Jovanovića 4a. Salon je otvorila firma Graditelj Group, inače poznata i kao zvanični zastupnik za terenska i pick up vozila Isuzu.
Izvor : www.vrelegume.co.yu
Ponovo Fiat Bravo CC
O Fiatu Bravo-u u kabrio izdanju smo nedavno već pisali i objavili jednu skicu mogućeg izgleda sa italijanskog sajta Infomotori. Italijani se i dalje bave tom idejom pa evo još jedne vizije kako bi Bravo CC (Coupe-Cabrio) mogao da izgleda. Ovoga puta impresije su sa sajta Autoblog.it. Iako i dalje iz Fiata nema zvaničnih vesti da se takav Bravo uopšte sprema, italijanski mediji očigledno navijaju da u Fiatu skupe dovoljno hrabrosti i naprave svog konkurenta VW Eosu. U svakom slučaju zanimljiva realizacija.
Nemački Novitec je u poslednje vreme veoma aktivan u tjuniranju italijanskih modela, koja su im ionako specijalnost. Nedavno smo pisali o njihovoj preradi Alfe 159, Alfe Brere a pre neki dan i Ferrari-ja F430. Sada su ponudili i tuning paket za atraktivniji i privlačniji izgled najnovijeg Fiatovog modela Bravo. Ovaj aero body kit obuhvata novi prednji i zadnji spojler, pragove, točkove od 18 ili 19 inča i 4 izduvne cevi pozadi (po dve na svakom kraju automobila). Zanimljivo da Novitec nije objavio podatke o povećanoj snazi motora iako je Bravo prošao Novitec-ov chip tjuning.
I Seatov MPV model Altea XL može atraktivno da izgleda, naravno pod uslovom ako ga pod svoje uzme tjuning kompanija JE Design. Ipak pre nego što se pozabavimo izgledom da vidimo šta se krije ispod poklopca motora. JE Design je serijski 2,0 TDI agregat od 103kW/140KS pojačao na 130kW/176KS pri 4000 obrt./min. Naravno i maksimalni obrtni moment je skočio i to sa 320 na 405Nm. Iako za ovakve porodične automobile to i nije najvažnije i najveća brzina je povećana za 9km/h odnosno sada iznosi 210 km/h a ubrzanje do stotke je smanjeno za čitavu sekundu (sa 9,9 na 8,9 sekundi). Na početku smo pomenuli promenjen izgled. JE Design je dodao svoj sportski aerodinamički komplet za poboljšanje eksterijera, koji osim standardnih elemenata za ovakve prerade (novi prednji spojler, pragovi, trepavice za prednja svetla i novi prednji gril bez znaka proizvođača) obuhvata i hromirane kvake za vrata visokog sjaja. Naravno to nije sve. JE Design obećava i veću agilnost u vožnji zahvaljujući spuštenom ogibljenju za 35 mm a tu su i jače kočnice (prečnika 330x28 mm). Aero body paket zaokružuju 4 izduvne cevi (prečnika 90 mm) i novi 19-inčni točkovi sa gumama dimenzija 225/35 R19. Inače, JE Design za ovaj Seat nudi i nešto manje felne od 17 i 18 inča.
Novi Chery A6 (mogli su malo da povedu računa o tome da ovo ime već koristi Audi) je naslednik prethodne limuzine više srednje klase Chery Oriental Son/Eastar, koja nije bila ništa drugo do klon Daewoo Evande. Novi A6 će prvi put biti promovisan na predstojećem salonu u Šangaju a u početku će se u njega ugrađivati dva benzinska motora. To su 2,0 TCI 16v (sa turbo punjačem) i veći 3,0 V6 24v. Kasnije će ponudu dopuniti i dizel 1,9 TDCI sa 93kW/126KS. Drugih podataka zasad nema. Da podsetimo da će Chery na salonu u Šangaju izložiti i CC verziju novog A6 o kome smo takođe već pisali pre neki dan.
Sportec RS300 je nova prerada Audijevog sportskog hatchback modela S3. Kao što se može naslutiti već po imenu, Sportec-ov RS300 raspolaže sa ergelom od tačno 300 konja pod haubom dok se serijski Audi S3 mora zadovoljiti sa "samo" 265KS. Motor je ostao iste zapremine, dakle 2,0 litra ali je maksimalna brzina skočila na 258 km/h a ubrzanje do 100 km/h palo na 5,1 sekundu. Auto je ofarban u Brilliant Black crnu boju sa zelenim detaljima poput prednje maske, kočionih čeljusti i delom točkova (veličine 18 ili 19 inča) što sve zajedno zaista privlači veliku pažnju. Sportec je dodao još novi dupli završetak izduvne cevi (prečnika 76 mm) kao i dekoracije u kabini.
Audi Compact Performance SUV
Evo i jednog (prijatnog) iznenađenja za salon automobila u Šangaju (22.-28. april). Audi će naime u Šangaju izložiti studiju kompaktnog sportskog SUV modela (Compact Performance SUV), koji će najaviti novi budući SUV automobil nemačke marke, model Q5 o kome smo proteklih meseci nekoliko puta pisali. Više podataka o novom konceptu Audi će objaviti uskoro a mi prenosimo sliku tačnije deo naslovne strane AutoBilda, koji pokazuje kako bi taj prototip trebalo da izgleda. Da li će biti baš ovakav videćemo već za neki dan. Inače, novi Q5 (serijski model stiže na salon u Frankfurtu u septembru a na tržište početkom 2008. godine) biće Audijev odgovor na BMW X3 i Land Rover Freelander kao i na budući Mercedes MLK, koji takođe stiže 2008.
Ovo na slikama nije Porsche 911, koji se smanjio na suncu već stari Fiat 500 ali doteran kao umanjena verzija Porsche-a 911 Turbo. Iako možda izgleda smešno ipak obratite pažnju sa koliko ljubavi i strpljenja su na mali Fiat nakaljemljeni elementi karoserije (svetla napred i pozadi, branici, krilo, hauba i dr.), koji nedvosmisleno ukazuju šta je velika želja vlasnika ovog Fiata. Očigledno da vlasnik nema para za pravi 911 Turbo pa mu je za makar delimično ostvarenje snova dovoljna i minijaturna kopija pomenutog Porsche-a. Iako bi možda bilo za očekivati da je hibrid na slikama nastao u Italiji ili bar u Nemačkoj, to nije slučaj. Ovaj Fiat 500 a la Porsche je napravljen u Grčkoj. Nema informacija koji motor pokreće ovu "aždaju" odnosno da li je taj Grk ostavio serijski 2-cilindrični motor ili je i tu nešto prepravljao.
Ovaj Jeep Wrangler iz 1997. spolja ničim ne odaje utisak da se ispod njegove haube nalazi motor iz Chevrolet Corvette ! Ono što je još zanimljivo jeste da se ovaj Wrangler trenutno prodaje preko eBaya. Iako je i serijski redni 6-cilindrični motor zapremine 4,0 litra bio dovoljan za Wrangler-ove terenske potencijale vlasnik se ipak odlučio za transplantaciju V8 agregata iz Corvette LS1. Taj Corvette-in motor raspolaže sa 305 do 350 konja (zavisno od verzije) i značajno popravlja Wrangler-ov odnos snaga/težina vozila. Ovde treba pomenuti da tjuneri mogu značajno povećati snagu ovom motoru ali na eBayu nema informacija o tačnoj snazi kao ni drugih detalja o ovom Wrangleru.
Pokloni za kupovinu Seat Ibize i VW Golfa
Kompanija Porsche SCG (zastupnik za VW, Audi, Seat i Porsche za našu zemlju) ima nekoliko zanimljivih ponuda za potencijalne kupce Seat Ibize i VW Golfa. Naime ko do 1. juna kupi Seat Ibizu 1,4 (sa 63kW/85KS), na poklon dobija Sport paket opreme vredan 507 evra i još za dva odsto umanjenu cenu ako se odluči za kupovinu preko Porsche Leasinga. Takođe Porsche SCG prilikom kupovine VW Golfa (sa bilo kojom opremom i motorom) poklanja klima uređaj i 5 godina besplatnog kasko osiguranja od strane Porsche Leasinga i Wiener Stadtische-a. Ove pogodnosti kod kupovine Golfa se odobravaju povodom proizvodnje jubilarnog 25-milionitog Golfa o čemu smo nedavno pisali.
Hummer H3 dobio homologaciju
Posle godinu dana čekanja Hummer H3 je konačno dobio homologaciju i može krenuti u redovnu prodaju u Srbiji. Procedura pregleda vozila u Zavodu za standardizaciju i Institutu Vinča biće završena sledeće nedelje tako da će H3 biti izložen u salonu beogradske firme H.M.R. (ovlašćeni distributer i serviser) najkasnije do idućeg četvrtka. Garancija iznosi 4 godine ili 100.000 km a obezbeđeni su servis i rezervni delovi. Cene za H3 (motor od 3,7 litra i 180kW/245KS) se kreću od 50.866 do 58.857 evra sa PDV-om. Ostale informacije o ovom automobilu možete pogledati na : www.hmr.co.yu
U Evropi smo možda već i zaboravili na njega ali stari, dobri Fiatov mališan Uno se i dalje proizvodi u Brazilu. Naravno vremenom je auto nekoliko puta dizajnerski osvežen da bi danas izgledao kao na našim slikama. Verovatno i nije najlepši auto na svetu (daleko od toga) ali je važno da je relativno pristupačan kupcima u Brazilu a sad je Fiat rešio da njegovu Flex verziju (kao pogon može koristiti ili benzin ili etanol ili mešavinu oba goriva) ponudi i kupcima u Južnoj Africi. Uno Flex će kupcima u Južnoj Africi biti dostupan od jula u obe varijante, dakle kao hatchback sa 3 ili 5 vrata. Motor je 1,2 litarski sa 54kW/71KS pri 5500 obrt./min. i 102Nm obrtnog momenta prti 2500 obrt./min. uparen sa manuelnom 5-stepenom transmisijom. Kako će afrički kupci prihvatiti Uno pogonjen i etanolom, ostaje pitanje ali Fiat čak 95 % svih svojih automobila u Brazilu prodaje u Flex varijantama ! Drugim rečima Fiatova fabrika u brazilskom gradu Belo Horizonte (odakle će se Uno Flex slati u Južnu Afriku) godišnje proizvede 400.000 automobila, koji kao gorivo koriste i etanol.