home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ford Kuga by Cobra

14 Jul 2008 - 00:27 Tuning Link

I novi Ford Kuga je upravo prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle.

Elegantno stilizovani Cobrini elementi (prednji bull-bar, zaštita zadnjeg branika i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) sada su naime dostupni i vlasnicima novog Fordovog kompaktnog SUV modela, koji žele ekskluzivniji i atraktivniji izgled svog vozila u odnosu na standardni primerak.

Prednji bull-bar (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka.

U paketu su još i petokraki Sahara aluminijumski točkovi  od 20 inča i nove hromirane izduvne cevi.

Inače, za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.





Ne baš mnogo poznata nemačka tjuning kuća Chrometec u svom programu od sada ima i novi stajling kit, namenjen vlasnicima Mercedesovog roadstera SLK. Za sportskiji izgled ovog dvoseda brinu se novi prednji branik, novi set pragova, drugačiji zadnji branik sa difuzorom od karbon fibera, novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka i naravno komplet aluminijumskih točkova od 20 inča.



BMW X3 za 2009.

13 Jul 2008 - 00:59 Noviteti Link

Nakon promocija potpuno nove serije 7 i redizajnirane serije 3, BMW nastavlja sa osvežavanjem svoje game. Ovoga puta na red je došao SUV model X3, koji je blago osvežen za novu prodajnu sezonu; tačnije, dobio je doterani enterijer (promene se svode na nove materijale i nove komande za radio i opcioni navigacioni sistem i par hromiranih detalja), a dodate su i dve nove specijalne edicije Lifestyle i Exclusive, kao i širi spisak opcionih elemenata kao što su nove boje za karoseriju i unutrašnjost, aluminijumski točkovi i sl.

Novost je i drugačiji način obeležavanja modela u gami X3, koji je bavarska kompanija nedavno uvela sa modelom X6. Tako se npr. sada osnovni model X3 sa 2.0 litarskim benzincem zvanično naziva X3 xDrive20i, a najsnažniji dizelaš nosi ime X3 xDrive35d (u ponudi je inače šest motora sa rasponom snage od 110kW/150KS do 210kW/286KS).

Što se tiče pomenutih specijalnih edicija, X3 Edition Lifestyle, između ostalog, karakterišu aluminijumski točkovi od 18 inča (u modelu xDrive35d, dok ostale verzije imaju felne od 17 inča), devet različitih boja karoserije (jedna od njih je i nova Space Grey metalik), kožni upravljač i sedišta u kombinaciji štof/koža.

BMW X3 Edition Exclusive je takođe opremljen aluminijumskim točkovima od 18 inča, sportskim sedištima u Nevada koži, kožnim volanom, prednjim naslonima za ruke, xenon svetlima, senzorom za kišu, novom Mineral Green metalik bojom, hromiranom izduvnom cevi... Kome ipak sve ovo nije dovoljno, na raspolaganju mu stoje mnogobrojni opcioni elementi iz BMW Individual ponude, a tu je i novi Comfort Plus paket.

Cene za nove X3 Edition modele u Nemačkoj se kreću od 36.700 evra za X3 xDrive20i Edition Lifestyle do 53.950 evra za X3 xDrive 35d Edition Lifestyle i od 39.650 evra za X3 xDrive20i Edition Exclusive do 56.050 evra za X3 xDrive35d Edition Exclusive.

 



Jeep J8 i zvanično

12 Jul 2008 - 13:24 Noviteti Link

Jeep je na "Euro Jeep Campu 2008" u Nemačkoj i zvanično promovisao konačnu, serijsku verziju novog Jeepa J8, koji u stvari predstavlja vojnu verziju aktuelnog Jeepa Wrangler Unlimited (predprodukcijska varijanta je inače predstavljena još u septembru prošle godine). Time se američki brend vraća na tržište vozila namenjenih vojsci (na kraju krajeva, Jeep je 1941. i počeo kao vojno vozilo).

Novi Jeep J8 pokreće 4-cilindrični 2,8 litarski turbo-dizel motor sa 110kW/150KS i 400Nm obrtnog momenta, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom (za prenos snage na podlogu brine se Command-Trac integralni pogon). Naravno, inžinjeri su Jeep J8 ojačali i modifikovali da bi mogao da odgovori novim zadacima (između ostalog, povećana je i nosivost na 1250 kg, a može da zagazi u vodu do dubine od 762 mm). Novi J8 će se nuditi u dve karoserijske verzije : kao produženi pick-up sa 2 vrata i kao višenamensko vojno vozilo sa 4 vrata. Iako nije namenjen za upotrebu na prvim borbenim linijama kao borbeno vozilo, J8 je sposoban za obavljanje različitih poslova : kao komandno vozilo, za prevoz trupa i tereta, ambulantno vozilo i sl.

Ono što je zanimljivo jeste da će se Jeep J8 proizvoditi u Egiptu (tačnije u Kairu), a na tržištu će se naći već ovog meseca.



Jaguar XF-R

12 Jul 2008 - 13:18 Top secret Link

Novi vlasnik Jaguara, indijska kompanija Tata Motors, odlučio je da posetiocima ovogodišnjeg skupa Goodwood Festival of Speed ekskluzivno prikaže predserijski primerak sportskog Jaguara XF-R o kome se priča već nekoliko meseci. XF-R je izvezao par krugova na Goodspeedu, međutim fabrika ovom prilikom ipak nije saopštila nikakve podatke o pogonskom agregatu, kao ni datum njegove zvanične prezentacije. Prema ranijim informacijama, ovaj konkurent BMW-u M5 i Mercedesu E63 AMG bi trebalo da pokreće novi 5.0 litarski V8 agregat sa kompresorom, čija snaga će iznositi oko 373kW/500KS. Uz jači motor, u paketu se nalaze i novi aerodinamički paket, novi sportski izduvni sistem, spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, jače kočnice i novi set točkova sa širim gumama.



U veoma kratkom press saopštenju, IMSA, nemački specijalista za obradu Lamorghinijevih modela, najavljuje lansiranje svog novog sportskog paketa za nedavno predstavljeni Lamborghini Gallardo LP560. Iako je mnogima verovatno i serijskih 560 konja iz njegovog V10 motora sasvim dovoljno, sportski paket nemačke firme podrazumeva povećanje snage za 18kW/24KS (sada 435kW/584KS), kao i novi sportski izduvni sistem, zadnje krilo od karbon fibera, novi set up ogibljenja i komplet aluminijumskih točkova (IMSA u svom saopštenju ne navodi njihovu veličinu).  



Potpuno nova Ford Fiesta na Starom kontinentu zvanično startuje u oktobru ove godine, a iz bogate palete posebno se izdvajaju dve varijante : sportska Fiesta S (na nekim tržištima Sport) i ekonomična Fiesta ECOnetic.

Dok ne stigne verzija ST (a jednog dana možda i RS), Fiesta Zetec S predstavlja najsnažniji model u gami nove Fieste i raspolaže sa novim 1.6 litarskim Duratec Ti-VCT motorom od 120KS. Ovde je zanimljivo primetiti da je Ford prilikom promocije Fieste na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi naveo da ovaj motor razvija 115 konja. Kako bilo, trovratna Fiesta Zetec S od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, dok joj potrošnja iznosi 5,9 litara na 100 km (dosadašnjoj Fiesti Zetec S sa 100KS do 100 km/h treba 10,7 sekundi a troši 6,5 litara).

Fiesta Zetec S se i vizuelno razlikuje od ostalih verzija, a to u praksi znači novi aero body kit, koji podrazumeva modifikovane branike, izraženije pragove, veći zadnji krovni spojler, kao i aluminijumske točkove i doteranu unutrašnjost (dvobojna sportska sedišta, aluminijumske dekoracije, koža na upravljaču, ručici menjača i ručnoj kočnici).


Fiesta ECOnetic

Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da će emisija CO2 biti manja od 100 grama po kilometru, dok će potrošnja iznositi 3,7 litara dizela na 100 km. Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila (uključujući i spušteno ogibljenje), gumama sa manjim otporom kotrljanja, reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora i revidiranim manuelnim menjačem. Premijera nove Fieste ECOnetic će se inače održati krajem ovog meseca na salonu automobila u Londonu.



Više o Ibizi SportCoupe možete pročitati OVDE



Samo par dana pošto je promovisao Bentley Continental GT Black Bison Edition (o tome više OVDE), japanski specijalista za obradu prestižnih (pretežno evropskih) automobila Wald International predstavlja i svoj aero body kit za najnoviji Mercedesov SUV model GLK. Waldov GLK odlikuje novi prednji branik, redizajnirani pragovi, novi zadnji krovni spojler, zadnji branik sa difuzorom i integrisanim izduvnim cevima, kao i novi set aluminijumskih točkova. Za sada nema informacija da li su i motori pretrpeli neke izmene.



Nova Acura TL

11 Jul 2008 - 12:20 Noviteti Link

Nakon što je ove godine već predstavila restilizovanu limuzinu RL i potpuno novi TSX, japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game.

Tako je danas kratkim press saopštenjem i ovom slikom najavljena kompletno redizajnirana Acura TL modelske godine 2009, čija prodaja inače u SAD-u počinje ove jeseni (cena još nije saopštena). Dok pomenuti modeli RL i TSX u osnovi ipak ne predstavlju ništa drugo do Acurine blizance Hondinih modela Legend i Accord, TL karakteriše dramatičniji novi stajling (obratite pažnju na izažene lukove prednjih blatobrana i opadajuću liniju krova kao kod nekog kupea) u kombinaciji sa luksuznim interijerom. 

Acura TL modelske godine 2009 će kupcima biti na raspolaganju u verziji sa FWD pogonom samo na prednjim točkovima, kao i u varijanti sa SH-AWD SuperHandling All-Wheel Drive pogonom na sva četiri točka (ova potonja će imati drugačije oblikovane završetke izduvnog sistema i aluminijumske točkove od 18 inča kako bi se i vizuelno razlikovala od standardne FWD verzije).

Iako za sada nema zvaničnih podataka o paleti pogonskih agregata, prema ranijim informaciujama, osnovni model sa prednjim pogonom imaće 3.5 litarski V6 motor sa 280 konja, dok će TL SH-AWD raspolagati sa većim 3.7L V6 sa 310KS.



Iz General Motorsa je stigao i video koji potvrđuje da je njihova Corvette ZR1 zaista prešla krug legendarne nemačke staze Nirburgring za samo 7 minuta i 26.4 sekunde, što je bolje od rekorda Pagani Zonde F Clubsport (7:27:82 minuta), kao i od vremena Nissana GT-R (7 minuta i 29.03 sekunde).

Treba napomenuti da je primerak Corvette ZR1, kojim je ostvareno ove vreme, bio u potpunosti serijski automobil (uključujući i Michelin Pilot Sport 2 gume), izuzimajući samo dodatnu komunikacionu i bezbednosnu opremu.

Corvette ZR1 inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 3,4 sekunde, najveća brzina je 330 km/h, a četvrt milje prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju dodatne opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm obrtnog momenta.



Posle nedavnog objavljivanja jedne teaser slike, u AMG-u su i zvanično predstavili svoju novu poslasticu – model SL 65 AMG Black Series, koji iz 6.0 litarskog V12 bi-turbo motora izvlači svih 493kW/670KS pri 5400 o/min. (standardni SL 65 AMG ima 612KS), dok obrtni moment iznosi 1000Nm (menjač je inače petostepeni Speedshift automatik). Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,9 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 300 km/h (iako auto može da postigne preko 320 km/h). Drugim rečima, ovo je najsnažniji i najsportskiji SL ikada. 

Sem pojačanog motora, Black Series varijanta se od standardnog SL 65 modela razlikuje i po doteranom aero body paketu (novi branici, spojleri, pragovi, prošireni blatobrani, veliko zadnje krilo), za 250 kg manjoj težini (hauba, krov, prednji blatobrani i poklopac prtljažnika su izrađeni od karbon fibera), fiksnim umesto pokretnim krovom, širim tragom točkova, podešavajućim ogibljenjem, jačim kočnicama, novim točkovima od 19 inča napred i 20 inča pozadi (gume napred 265/35 R 19 i 325/30 R 20 pozadi) i modifikovanim interijerom (trkačka sedišta od karbon fibera, novi volan sa zaravnjenim donjim delom, alkantara, dok su zadnja sedišta izbačena kako bi se smanjila težina).

Težina automobila inače iznosi 1870 kg, dužina 4589 mm, širina 1960, visina 1286 mm, međuosovinsko rastojanje je 2560 mm, dok kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima naravno) iznosi 14,4 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 345 grama po kilometru. 

Prodaja počinje u novembru ove godine (u beloj, crnoj, crvenoj i srebrnoj boji) i to po ceni koja će u Nemačkoj iznositi 309.000 evra.

 

VIDEO : Mercedes SL 65 AMG Black Series



Pošto su predstavili potpuno novu, petu generaciju svoje luksuzne limuzine serije 7 (o tome više OVDE), ljudi iz BMW-a se pripremaju da početkom oktobra na salonu automobila u oktobru promovišu i redizajniranu verziju svog najvažnijeg modela u ponudi – seriju 3.

Aktuelna verzija "trojke" je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da uskoro javnosti prikaže obnovljenu seriju 3, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako ti modeli izgledaju pokazuju ove prve zvanične fotografije.    

Ukratko, doterana serija 3 donosi nešto svežiji i sportskiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novom dizajnu točkova. I unutrašnjost je doživela manje modifikacije (uz par estetskih doterivanja, poput revidiranog oslonca za ruku na vozačevim vratima, tu su i novi materijali za sedišta, kao i unapređeni iDrive sistem povezan sa novim 8.8 inčnim monitorom u boji).

U paleti pogonski agregata najveća novost je 3.0 litarski šestocilindrični dizelaš u modelu 330d, koji razvija 180kW/245KS pri 4000 o/min. i 520Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 3000 o/min. (ranije 170kW/231KS i 500Nm). BMW 330d od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,1 sekundu, postiže 250 km/h, troši 5,7 litara dizela na 100 km (fabrički podatak), a emituje 152 grama CO2 po kilometru. Ostatak palete je isti kao i do sada, što znači ukupno 5 benzinaca i 5 dizelaša sa rasponom snage od 105kW/143KS do 225kW/306KS u modelu 335i (ne računajući sportski M3 sedan sa 420KS, čije doterivanje tek predstoji). 

Novost je i proširena paleta modela sa elektronski kontrolisanim xDrive pogonom na sva četiri točka (pored 335i xDrive, 330i xDrive, 325i xDrive i 330d xDrive, od sada je dostupan i 320d xDrive), zatim šestostepeni automatski menjač za model 318d i DCT (Dual Clutch Transmission) sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom za modele 335i Coupe i 335i Cabriolet. Primera radi, 335i Coupe (3.0 litarski benzinac sa 306 konja) sa DCT menjačem do stotke sada ubrzava za 5,4 sekunde, što je za 0,1 sekundu brže nego isti model sa šestostepenim manuelnim menjačem ili 0,3 sekunde bolje od prethodne verzije sa 6-stepenim automatikom.



O modelu GT9 kompanije 9ff je već bilo dosta reči, budući da je na trkačkoj stazi Papenburg ovaj automobil u aprilu uspeo da postigne planiranih 409 km/h. To je bilo dovoljno da se pretekne Bugatti Veyron (može do 407 km/h), ali ipak manje od 411,76 km/h koliko postiže američki SSC Ultimate Aero TT.

U međuvremenu je 9ff i zvanično saopštio da će proizvesti limitiranu seriju ovog automobila; tačnije biće napravljeno samo 20 komada i to po početnoj ceni od 498.000 evra.

Iza imena 9ff GT9 se u stvari krije detaljno modifikovani Porshe 911 GT3 (produžen za 300 mm, a krov spušten za 120 mm), koji zahvaljujući konstrukciji od karbon fibera i kevlara, teži samo 1326 kg. Dužina inače iznosi 4733 mm, širina 1860 mm, visina 1180 mm, a međuosovinsko rastojanje 2650 mm.

Za pogon je zadužen centralno smešten 4.0 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača (modifikovani agregat iz Porschea 996 Turbo). Pomenuti motor raspolaže sa svih 726kW/987KS pri 7850 o/min. i 964Nm obrtnog momenta pri 5970 o/min.

Što se ubrzanja tiče, brojke izgledaju ovako: od 0 do 100 km/h samo 3,4 sekunde, do 200 km/h 8,2 sekunde, a do 300 km/h mu treba neverovatnih 16,4 sekunde.

Ovakav automobil naravno zaslužuje (i treba) snažne kočnice, a to podrazumeva keramičke kočione diskove od 380 mm napred i 350 mm pozadi. Točkovi su inače od 19 inča, a gume su dimenzija 235/35 ZR 19 napred, odnosno 325/30 ZR 19 pozadi.