Fiat Grande Punto do kraja juna jeftiniji za 1000 evra
Uvoznik Fiata za Srbiju, Delta Automoto d.o.o. (tel. 011/2010-955, 2010-968 i 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu) sve do kraja juna daje popust od 1000 evra prilikom kupovine Grande Punta u verzijama 1,4 Active 5v (redovna cena 13.570 evra) i 1,4 Dynamic 5v (redovna cena 14.396 evra). Motor od 1368 kubika razvija 57kW/77KS i omogućuje Puntu maksimalnih 165 km/h uz ubrzanje od 13,2 sekunde do 100 km/h. Prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,1 litar na 100 km. Oprema modela Active sadrži : ABS+EBD, servo volan podesiv po visini i dubini, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, manuelni klima uređaj, električne podizače prednjih prozora, centralnu bravu, električno podešavanje retrovizora, pripremu za radio, zadnje naslone za glavu, rezervni točak standardnih dimenzija i metalik boju. Oprema modela Dynamic : ABS+EBD, servo volan podesiv po visini i dubini, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, električni podizači prednjih prozora, daljinsko otključavanje/zaključavanje vrata, električno podešavanje retrovizora sa grejačima, automatski klima uređaj, autoradio CD-MP3 sa komandama na volanu, volan i ručica menjača presvučeni kožom, zadnji nasloni za glavu, deljivo zadnje sedište, farovi za maglu, rezervni točak standardnih dimenzija i metalik boja.
Izvor : www.automarket.co.yu
Suzuki je u Japanu predstavio blago redizajnirani model Swift, koji je osim estetskih doterivanja dobio i novi 1,2 litarski benzinski motor sa 86KS. Vizuelne promene podrazumevaju doterane branike (drugačiji otvori za vazduh u donjem delu i deo oko svetala za maglu), izmenjenu grafiku zadnjih svetala, blago promenjenu saćastu masku kao i nove poklopce točkova i novi dizajn aluminijumskih točkova. Tu su i žmigavci u retrovizorima kod skupljih verzija (uključujući tu i Sport varijantu sa 125KS) a unutrašnjost je dobila kvalitetnije materijale. Nova je i Style verzija, koja se od ostalih, osim po bogatijoj opremi, razlikuje i po jedinstvenoj masci hladnjaka sa horizontalnim hromiranim lajsnama. Sitne estetske korekcije svog popularnog modela, Suzuki je iskoristio i za proširenje palete pogonskih agregata. U Swift se od sada ugrađuje i novi 1,2 litarski benzinac od 63kW/86KS, koji će se naći i u novom malom modelu Splash. Novi motor ispušta 140 grama CO2 po kilometru dok aktuelni 1,3 litarski motor sa 92KS u evropskom Swiftu emituje 152 grama CO2/km. U Japanu se Swift, pored ručnog menjača, nudi i sa CVT transmisijom kao i klasičnim automatikom sa 4 brzine. Novi, tačnije obnovljeni Swift, bi se na evropskom tržištu trebao naći početkom 2008. godine a ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, nalaziće se u standardnoj opremi.
Poslednjih dana veliku pažnju auto portala sa zapada Evrope, privlači slovački automobil K-1 Attack Roadster, firme K-1 Engineering iz Bratislave. Auto je doduše star već nekoliko godina (koncept promovisan u maju 2002.) ali je nedavno počela i njegova prodaja po zemljama EU pa otuda i toliko interesovanje za ovaj sportski model. Osim oštrog i nesumnjivo atraktivnog dizajna sa sve Lambo vratima (otvaraju se uvis), pažnju medija je K-1 Attack Roadster privukao verzijom sa hibridnim pogonom. V6 agregat sa 360KS (uparen sa ručnim 6-stepenim menjačem) naime pokreće biodizel u kombinaciji sa elektromotorom a prema tvrdnjama samog proizvođača, troši samo 4 litre na 100 km. Osnovni K-1 Attack inače pokreće V6 motor od 3000 kubika sa 240KS (takođe sa ručnim 6-stepenim menjačem) što je uz malu težinu od samo 992 kg (karoserija od karbon fibera), dovoljno za maksimalnih 250 km/h i ubrzanje do 100 km/h od 4,9 sekundi. Raspored težine je skoro savršenih 49/51 odsto a točkovi su od 17 inča napred i 18 inča pozadi sa gumama 215/45 ZR 17 napred odnosno 265/35 ZR 18 pozadi. Automobil ima kožna sedišta, automatsku klimu a uz doplatu se dobija i GPS navigacija. Kupcima se nude verzije Attack Roadster SX standard equipment i Attack JD-R Racing Edition sa 320 konja i 335Nm. Cene se kreću oko 59.000 evra a garancija iznosi 2 godine.
Hyundai je pre nekoliko dana kupcima u Nemačkoj ponudio posebnu Vanilla White ediciju svog uspešnog SUV modela Santa Fe. Specijalitet ove serije jeste upravo Vanilla White bela boja automobila (po kojoj je cela serija i dobila ime), bogatija oprema i par privlačnih vizuelnih detalja na karoseriji poput crno istaknutih rubova blatobrana, pragova i bočnih zaštitnih lajsni u donjem delu vrata kao i rubova branika. Tu je i istaknutiji otvor za vazduh u sredini prednjeg branika (takođe u crnoj boji) a ispod tog istog branika se vidi i dodatna zaštita ogibljenja, koju možete naći i ispod zadnjeg odbojnika. Sve ovo, uz hromirane kvake na vratima, predstavlja idealan vizuelni kontrast beloj boji karoserije. Unutrašnjost je bogatija za kožna (i grejana) sedišta, kožni upravljač i kožne ručice menjača i ručne kočnice, cruise control i zatamnjena bočna stakla. Za bolji kontakt sa podlogom, brinu se 20-inčni točkovi sa gumama dimenzija 265/45. Naglasak cele Vanilla White serije je na estetici pa mehanika nije dirana odnosno motor je i dalje CRDi dizelaš od 2,2 litra sa 110kW/150KS uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem dok se uz doplatu od 1740 evra može dobiti i automatska transmisija. Cena Santa Fe-a iz Vanilla White serije inače u Nemačkoj iznosi 43.273 evra.
Nemački Volkswagen će zameniti sadašnje modele Golf GT i Golf Sport sa novom jedinstvenom verzijom, nazvanom (a kako drugačije ?) Golf GT Sport, koji će dobiti par jedinstvenih detalja i bogatiju opremu u odnosu na modele koje zamenjuje. Prvi detalj je zatamnjeni centralni deo prednjeg branika, koji se nadovezuje na masku i to novi Golf GT Sport estetski usklađuje sa GTI i R32 modelima. Zatamnjena su i prednja svetla a na maski se nalazi novi GT Sport logo, koji se može naći i na zadnjem delu automobila. Ostali detalji, koji odvajaju ovaj Golf od Golfa GT i Golfa Sport su još i hromirani završetak izduvnog sistema sa dve cevi i 17-inčni alu točkovi sa gumama dimenzija 225/45 R 17. U opremi se nalaze trokraki kožni volan, kožna ručica menjača i ista takva ručna kočnica, prednja sportska sedišta, automatska klima, CD stereo sistem sa 8 zvučnika, 6 vazdušnih jastuka, električni podizači stakala, ABS, ESP sistem kao i senzori za kišu i automatsko paljenje svetala. Ispod haube nalaze se benzinski 1,4 TSI motor (sa kompresorom i turbo punjačem) u varijantama od 140 i 170 konja kao i 2,0 TDI dizelaš, takođe u verzijama sa 140 i 170KS. Od menjača su u ponudi ručni sa 6 stepeni prenosa i DSG transmisija sa duplim kvačilom. Golf GT Sport kreće u prodaju krajem ovog leta u varijantama hatchbacka sa 3 i 5 vrata.
Još jedna obrada Ferrarija od strane nemačkog Hamanna. Ovoga puta na red je došao F430 Spider, dakle kabriolet verzija najmanjeg Ferrarija. Ono što smo napisali prošle nedelje za Hamann Ferrari F430 Black Miracle, može se napisati i za F430 Spider jer je i F430 Spider dobio povećanje snage za skoro 50KS (umesto 360kW/490KS sada 396kW/538KS) i novi aerodinamički kit za atraktivniji izgled i poboljšanje voznih osobina. I u slučaju Spidera, aero body dodaci podrazumevaju novi prednji spojler, suknjice sa strane, krilo pozadi i zadnji difuzor (sve u crnoj boji i od karbona ili fiberglasa) kao i 20-inčne alu felne (gume 235/30-20 napred i 325/25-20 pozadi). Paket sadrži i novi set opruga, koje se brinu kako za nižu siluetu, tako i za veću agilnost u vožnji.
Peugeot 207 CC Roland Garros concept
Za vreme trajanja teniskog turnira Roland Garros, koji se održava u Parizu od 27. maja do 10. juna, Peugeot će gledaocima, takmičarima i medijima prikazati 207-icu CC Roland Garros concept u upadljivoj žutoj boji, koja treba da asocira na boju loptice za tenis. Peugeot očigledno dobro zna kako da iskoristi pažnju medija, koji će pokrivati ovaj teniski turnir. U osnovi se Peugeot 207 CC (Coupe-Cabrio) Roland Gaross bazira na 207-ici CC sa Sport paketom opreme dok se ispod haube nalazi 1,6 litarski motor sa 88kW/120KS i 160Nm obrtnog momenta sa kojim 207 CC postiže 200 km/h i ubrzava do stotke za nešto manje od 11 sekundi. Naravno, Roland Garros ima mnogo bogatiju opremu u odnosu na 207 CC Sport pa je unutrašnjost obložena kožom a tu su i grejana (prednja) sedišta, moćni hi-fi sistem i par znački Roland Garros, koje se nalaze i na vratima ovog automobila. Inače, Peugeot je dosad proizveo oko 100.000 automobila koji su imali Roland Garros oznaku.
Ako tražite način kako da vaš novi Fiat Grande Punto izdvojite iz mase, onda tjuning firma Carzone Specials ima pravo rešenje za vas. Ovako može da izgleda i vaš Punto ako na njega nakalemite Carzone body kit nazvan Shogun, koji uključuje potpuno novi i agresivniji prednji branik sa integrisanim spojlerom i novom maskom (bez znaka proizvođača naravno), veći i robusniji zadnji branik kao i suknjice sa strane ali su ove potonje namenjene samo Puntu sa 3 vrata dok branici mogu da se namontiraju i na varijantu sa 5 vrata. Carzone nudi i KW kit za spuštanje ogibljenja i to za 80 mm napred a pozadi za 60 mm. Paket zaokružuju dupli završetak izduvne cevi i 19-inčni ACE točkovi sa Uniroyal Rainsport gumama, dimenzija 225/30-19. Crna boja nije obavezna ali ovakvom Puntu veoma dobro stoji.
Video : unutrašnjost novog Fiata 500
Ovo je najnoviji špijunski video novog Fiata 500, koji se od juče vrti internetom i koji daleko bolje prikazuje unutrašnjost od zvaničnih fabričkih fotografija od pre dva meseca. Jer fotografije snimljene u studiju su jedno a živa slika sasvim nešto drugo. Obratite i pažnju šta sve lovci na novitete rade i gde se sve penju da bi se dokopali ovakvih snimaka. U svakom slučaju odličan video. Da podsetimo, Fiat će zvaničnu promociju novog "500" organizovati 4. jula ove godine.
Seat Bolero za 2009.
Ovo su zvanični crteži buduće Seatove limuzine u klasi Audija A4, najavljene za 2009. godinu kao zamena za sadašnji (neuspešni) model Toledo. Osim limuzinske varijante, novi model (nezvanično, zvaće se Bolero ali to nije potvrđeno) proizvodiće se i kao karavan odnosno Station Wagon. Kao što vidite, Bolero nema dizajnerski ništa zajedničko sa Toledom (srećom !) a verovatno će biti napravljen na produženoj platformi Audija A3/VW Golfa/Seat Leona, koju trenutno koristi VW Passat. Paleta motora za Bolero (ili kako će se već zvati) obuhvataće i najnovije 1,4 TSI i 2,0 TFSI agregate iz VW grupacije. Novi Bolero proizvodiće se u Seatovoj fabrici Martorell u Španiji.
Legendarni Lotus Super Seven (predstavljen još 1957. godine) i dalje nastavlja da živi i to kroz nemački Irmscher Roadster, koji je upravo predstavljen u snažnijoj Roadster 7Turbo verziji. Model pokreće Opelov turbo benzinac sa 195kW/265KS a imajući u vidu da je Roadster 7Turbo (poput engleskog originala) veoma lagan (masa iznosi samo 725 kg), ne iznenađuju sportske performanse ovog ekskluzivnog dvoseda. Maksimalna brzina naime iznosi 240 km/h a ubrzanje do 100 km/h samo 4,2 sekunde. Snaga se preko manuelnog menjača sa 5 brzina prenosi na zadnje točkove. Da bi zadržao duh originalnog Lotusa Super Seven, (mala masa, veliko uživanje u vožnji i odlične vozne osobine), Irmscher svoj Roadster 7turbo ne oprema savremenim elektronskim sistemima poput ASR-a (protiv proklizavanja pogonskih točkova) ili ESP-a (elektronska kontrola stabilnosti) već je sve prepušteno umeću vozača. Jedino što Roadster 7Turbo ima od elektronike jeste ABS. Unutrašnjost može biti oplemenjena kožom, karbonom i drvenim aplikacijama sa sjajem klavirskog laka. Cena u Nemačkoj se kreće od 54.900 evra pa naviše.
Porsche Roxster SUV ?
Prema nemačkom AutoBildu, proizvođač sportskih automobila Porsche, proširiće svoju ponudu SUV modela pa će pored već poznatog Cayenna-a, paletu dopuniti i manji kompaktni crossover nazvan Roxster. Novi Roxster koristiće kao bazu Audi Q5, koji će se pojaviti već tokom 2008. godine. Zauzvrat će Audi od Porschea dobiti tehnologiju za sledeću generaciju Boxstera/Caymana, koju će Audi iskoristiti za svoj novi sportski auto R4 o kome smo nedavno već pisali. Naravno ovo su sve nezvanične vesti pa ih kao takve treba i tretirati. U ovom trenutku se ne zna kada bi Roxster mogao da se pojavi na tržištu ali se pretpostavlja da bi to moglo da se desi godinu ili dve posle Audija Q5. Da se nešto stvarno sprema u Porscheu, potvrđuje i vest da je ova nemačka marka već registrovala odnosno zaštitila ime Roxster. Kako će novi SUV izgledati, vidite na ovoj ilustraciji iz AutoBilda. Ako je verovati crtežu, Roxster će imati oblik krova u stilu nekog coupea a veličinom će biti konkurent BMW-u X3 i budućem Mercedesovom SUV modelu GLK. Naravno i pomenutom Audiju Q5. Takođe, za razliku od Cayenna, Roxster bi bio pravi sportski auto (samo u obliku SUV-a), koji bi se odlikovao izuzetnim upravljanjem a nezvanično se govori da bi mogao da koristi i motore starijeg brata Cayenna, odnosno njegove V6 i V8 motore. Prvi čovek Porschea, Wendelin Wiedeking, je ionako već nekoliko puta naglasio kako bi želeo da u potpunosti iskoristi nove pogone napravljene za novu sportsku limuzinu Panamera pa u ovom trenutku stvarno izgleda verovatno da će Porsche predstaviti i ovakav manji SUV model kao što je Roxster. Ali ne lezi vraže ! Posle ovih navoda AutoBilda, Porsche je danas objavio zvanično saopštenje u kome jasno i glasno demantuje da radi na bilo kakvom projektu manjeg SUV modela. Dakle, zvanično ništa od svega gore navedenog. S druge (nezvanične), strane pak : pa niste valjda stvarno očekivali da će Porsche javno priznati da radi na nečemu sličnom i otkrivati svoje planove konkurenciji preko novina !?
Nissan Tiida predstavljena u Krakovu
Nissan je još u martu najavio skoru prodaju svog kompaktnog modela Tiida u Evropi, koji se već nekoliko godina nudi kupcima (negde pod imenom Versa) u Japanu, Americi, Australiji, Kini a uskoro će se konačno naći i na Starom kontinentu. Prema ranijim najavama, Tiida će se plasirati uglavnom na tržištima centralne i istočne Evrope kao što su : Bugarska, Hrvatska, Češka, Slovačka, Grčka, Kipar, Mađarska, Irska, Malta, Poljska, Rumunuija, Rusija, Finska, Slovenija, Ukrajina, Estonija, Letonija i Litvanija. Kao što vidite među njima nema naše zemlje ali to ne znači da se možda naš uvoznik (beogradski Renault Nissan Srbija) neće odlučiti da ovaj model ponudi i našim kupcima. Kako bilo, Nissan je prošle nedelje organizovao evropsku premijeru Tiide u Poljskoj, tačnije u Krakovu. Već na prvi pogled je jasno da Tiida neće osvajati kupce nekim "boli glava" dizajnom već funkcionalnošću i prostranošću, kvalitetom, bogatom opremom i hmm, relativno pristupačnom cenom. Relativno, jer cifra od 14.735 evra (koliko će u Poljskoj koštati osnovna verzija sa 1,6 litarskim benzincem od 110 konja) je možda viša nego što se u prvi mah očekivalo a s druge strane, pomenuta cena je manja od one, koju treba izdvojiti za jednako opremljene i motorizovane rivale poput Toyote Auris, Peugeota 307, Opel Astre ili VW Golfa. Upravo tako, Tiida se svojim dimenzijama gura u tzv. Golf klasu a koliko će imati uspeha pokazaće vreme. Da kažemo i cenu za Češku, koja je nešto viša nego u Poljskoj. Česi će naime za osnovnu varijantu Tiide morati da odvoje 15.023 evra. To je cena za hatchback modela a doplata za sedan iznosi u Češkoj (preračunato) 707 evra. Dakle, postoje dve karoserijske varijante : hatchback sa 5 vrata i klasična sedan verzija sa odvojenim gepekom i 4 vrata. Hatchback je dužine 4295 mm a klasična limuzina sa 4 vrata ima 4474 mm ali im je međuosovinsko rastojanje identično i iznosi 2600 mm. Ista je i širina (1695 mm) kao i visina automobila (1535 mm). Tih 179 mm razlike u dužini limuzine u odnosu na hatchback, primećuje se u prtljažniku odnosno njegovoj veličini, koja u sedan verziji iznosi 500 litara dok hatchback raspolaže sa samo 300 litara. Samo, jer tu zapreminu ima i manja Škoda Fabia (sa 3,99 metra dužine) ili čak "naša" Zastava 10 sa 297 litara a čija dužina je samo 3865 mm. Ipak, nije sve tako crno jer Tiida hatchback ima kliznu zadnju klupu (pomera se 240 mm) pa se zapremina gepeka može uvećati na 425 litara ali naravno nauštrb mesta na zadnoj klupi. Za poređenje VW Golf je dugačak 4204 mm (dakle kraći od Tiide) a ima volumen prtljažnika od 330 litara, Toyota Auris (4220 mm i 355 litara), Peugeot 307 (4212 mm i 340 litara) a Opel Astra ima dužinu od 4250 mm i prtljažnik od 350 litara. Ovde ne treba zaboraviti ni Fiatov novitet, model Linea, sa 4560 mm dužine i 500 litara u gepeku a koji košta, recimo u Rumuniji, 12.555 evra a u Nemačkoj od 13.000 evra pa naviše. Toliko o nekim osnovnim brojkama a da čujemo objašnjenje Nissana za ne baš atraktivan dizajn ovog modela. Po njihovim rečima : "ako se želi napraviti nešto novo ili radikalno, ponekad se možemo naći u opasnosti da izgubimo veliki broj potencijalnih kupaca, koji ne dele sa nama tu viziju. Zbog toga Tiida izgleda tako uzdržano jer nam je funkcionalnost bila važnija od estetske privlačnosti ". U principu veoma mudro jer je dovoljno podsetiti se negativnih iskustava upravo Nissanovog partnera, francuskog Renaulta, koji je doživeo tržišni debakl sa futurističkim modelom Avantime. Mada evropski kupci i u ovoj klasi žele nešto više i u pogledu dizajna jer se kvalutet jednostavno podrazumava pa je dizajn itekako važan adut u privlačenju kupaca. Pogledajte samo Citroen C4, Renault Megane, Hondu Civic sa 5 vrata ili Seat Leon i sve će vam biti jasno. Tiida će u Evropu stizati iz Nissanovih pogona u Meksiku a planira se godišnja prodaja od oko 30.000 primeraka. Novi Nissanov predstavnik u C segmentu popuniće rupu u evropskoj ponudi ove marke, tačnije Tiida će se ugnezditi između modela Note i Qashqai. Jednostavnije rečeno, Tiida je namenjena kupcima, koji su nekada kupovali Sunny i Almeru pa čak možda i Primeru. A takvi, ipak prednost daju kvalitetu, pouzdanosti, prostranosti, funkcionalnosti a ne estetskoj atraktivnosti odnosno dizajnerskim eksperimentima. "Takvi" kupci imaju na raspolaganju 2 benzinska i jedan dizel motor. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara, raspolaže sa 81kW/110KS i 153Nm (186 km/h, ubrzanje do stotke za 11,1 sekundu), sledi ga benzinac od 1,8 litara sa 93kW/126KS i 173Nm (195 km/h i ubrzanje od 10,4 sekunde) a paletu agregata zaključuje 1,5 dCi dizelaš sa 78kW/106KS i 240Nm (186 km/h i ubrzanje od 11,3 sekunde). U osnovi veoma skromna paleta ali je skromna i potrošnja dizelaša od 5,2 litra goriva na 100 km. Benzinac sa 110 konja se zadovoljava sa 6,9 a snažniji od 126KS sa 7,8 litara goriva. U Nissanu predviđaju da će upravo na dizel verziju otpadati oko 50 % prodaje. Manji benzinac sa 110 konja serijski dolazi sa ručnim 5-stepenim menjačem dok je automatik sa 4 brzine dostupan kao opcija. Snažniji benzinac i dizelaš serijski su upareni sa manuelnom 6-stepenom transmisijom. Aduti Tiide su i udobnost i komfor kao i par detalja, koji olakšavaju svakodnevno korišćenje ovog automobila. Recimo, vrata se otvaraju pod zaista velikim uglom pa je ulazak i izlazak iz vozila maksimalno olakšan. Dodajte tome sedišta šira od proseka ove klase kao i kabinu dužu za 55 mm od VW Passata (!) i postaće jasno da Tiida nudi putnicima izuzetnu prostranost i ugodan boravak u kabini i tokom dužih putovanja. Tiida će se nuditi sa 3 paketa opreme (Visia, Acenta i Tekna) a sve verzije serijski imaju ABS, EBD i BAS elektronske sisteme, četiri vazdušna jastuka (skuplje verzije šest), elektro paket, servo volan itd. Skuplji paketi sadrže i automatsku klimu, senzore za kišu i mrak, sedišta u kombinaciji koža/tkanina, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i sl. Dakle, zanimljiv auto i bila bi prava šteta da se ne nađe i na našem tržištu.
BMW serija 6 za 2011.
Novi BMW serije 6, koji će se pojaviti tek početkom 2011. godine, neće biti toliko dizajnerski dramatičan i kontroverzan poput sadašnje generacije ovog modela (predstavljen 2003.), već će izgled više biti evolucija postojećeg automobila. U svakom slučaju, nova "Šestica" će biti duža od aktuelne verzije, a prostranija kabina (više mesta za noge putnika pozadi) će dobiti sportskiji kokpit i centralnu konzolu orijentisanu više prema vozaču. Kao što je najavio pre mesec dana sa studijom CS Concept, BMW će napustiti sadašnji čudni dizajn (najblaže rečeno) poklopca prtljažnika sa stepenicom (kakav imaju serija 6 i 7) u korist klasičnijeg rešenja. Kupcima će na raspolaganju biti motori sa 306, 408 i 507 konja pri čemu će najmanji 3,0 litarski bi-turbo biti preuzet iz modela 335i a zameniće sadašnji model 630i sa 258KS. Verzija 650i će umesto 367 imati 408KS dok će najsnažniji biti M6 sa 5,0 litarskim V10 agregatom sa najmanje 507KS. Buduća kabriolet verzija dobiće metalni sklopivi krov poput serije 3 u CC varijanti. Prednji prepust karoserije biće smanjen za oko 40 mm dok će međuosovinsko rastojanje porasti za oko 75 mm. Ranije se govorilo da će nova generacija serije 6 biti ponuđena i kao coupe sa 4 vrata ali se sada čuje da će tu ulogu konkurenta Mercedesu CLS, preuzeti nova serija 8, koja će se bazirati na pomenutom CS Conceptu.