home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tačno, ali radi se o "papirnatom Lamborghiniju" odnosno o seriji od 3,5 miliona poštanskih maraka, koje je italijanska pošta objavila u čast legendarnog Lamborghinijevog modela Miura. Ova zaista posebna marka sa Lamborghinijevim znakom (razjareni bik zlatne boje na crnoj podlozi) ima nominalnu vrednosti od 0,85 evra (oko 69 dinara). Dakle ako već nemate nekoliko stotina hiljada evra za pravi Lamborghini, dovoljno je da imate prijatelja u Italiji, koji će vam poslati pismo ili dopisnicu sa ovakvom markom. Međutim, italijanska pošta je pripremila i limitiranu ediciju za one zagrižene kolekcionare uz koju se dobija i mala knjižica sa istorijom italijanske marke i potpisom aktuelnog šefa Lamborghinija, Stephana Winkelmanna.  





BMW 635d

5 Jun 2007 - 01:15 Top secret Link

Ne samo da će BMW na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu predstaviti dizajnerski blago osveženu seriju 6, već će taj model dobiti i dizel agregat sa 286KS. Što se izgleda tiče, iako uopšteno važi da su posle nekoliko godina na tržištu, promene na dizajnu svakog automobila uvek dobrodošle, to za ovaj BMW kao da ne važi jer skoro 4 godine od prve promocije (septembar 2003.), "Šestica" i dalje izgleda neverovatno sveže i dovoljno atraktivno da veće izmene i nisu potrebne (mnogi govore da je ovo i dalje jedan od najlepših BMW-a ikada !). To misle i u BMW-u pa serija 6 za sezonu 2007./2008. dobija samo nekoliko novih detalja u vidu blago promenjenih branika, nove grafike zadnjih svetala, drugačijih alu felni od 18 inča i par sitnica, koje se vide tek na treći ili čak na četvrti pogled. Ipak, glavna stvar se krije ispod poklopca motora. To je 3,0 litarski (2993 kubika) dizelaš sa dva turbo punjača, koji razvija 210kW/286KS pri 4400 obrt./min. i 580Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. U paru sa automatskim 6-stepenim menjačem, motor će se brinuti za odlične performanse ovog coupea. Kako sada stvari stoje, 635d će do 100 km/h ubrzavati za odličnih 6,2 sekunde dok je nažalost maksimalna brzina limitirana na 250 km/h. Iako potrošnja onima, koji imaju para za ovakav BMW i nije najvažnija stavka u životu, ipak da pomenemo da će BMW 635d prosečno trošiti 7,9 litara na 100 km. Jednostavno, spoj odličnih performansi i ekonomičnosti. Ima li nešto bolje ? Možda. Za one, koji i dalje preferiraju benzince, BMW će istovremeno na salonu u Frankfurtu u "Šesticu" ubaciti i 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS, koji će zameniti sadašnji iste zapremine ali sa "samo" 190kW/258KS.




Posle obrade novog VW Touarega od strane tjunera ABT, stiže brz i ubedljiv odgovor specijaliste za tjuning VW modela, nemačke firme JE DESIGN. Naime, JE DESIGN povećava snagu Touaregovih motora pa tako 2,5 litarski TDI motor umesto serijskih 128kW/174KS raspolaže snagom od 152kW/206KS. Naravno i maksimalni obrtni momenat je viši pa sada kod ovog modela iznosi 460Nm. Ali to je tek početak... Touareg sa V10 TDI motorom od 5,0 litra zapremine (serijski 230kW/313KS) dobija dodatnih 29kW/39KS odnosno ovaj Touareg se diči sa ponosnih 259kW/352KS i masivnim obrtnim momentom od 855Nm umesto standardnih 750Nm. Tu je i 3,0 litarski V6 TDI (serijski 165kW/225KS) kome JE DESIGN diže snagu za 45kW/61KS i 50Nm (sada 210kW/286KS i 550Nm). Ovaj poslednji Touareg postiže 207 km/h maksimalne brzine dok mu do stotke treba 8,9 sekundi (serijski model 201 km/h i 9,9 sekundi ubrzanja). Toliko o motorima a sada da vidimo čime ovaj Touareg zaslužuje nadimak bela ajkula. Pre svega, svojim moćnim i dinamičnim izgledom, koji je "posledica" obimnog i agresivnog aero body paketa. Body kit sadrži novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, komplet novih pragova sa usisnicima za vazduh (zbog kojih auto izgleda niži nego što jeste) i novi zadnji spojler. Naravno, bela boja se fantastično uklapa u ove dodatne elemente pa Touareg izgleda opasno kao ajkula u napadu čak i kada stoji. Još nije kraj ! Tu su i spušteno gibljenje za 35 mm i novi sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila i prečnika 84 mm). Vrhunac svega su 22-inčni točkovi sa gumama 295/30 R 22. A za kraj i informacija da JE DESIGN sprema još spektakularniji WIDE BODY kit za još opakiji izgled novog Touarega.

 



Firma Grand Motors (generalni uvoznik Forda, Land Rovera i Volvoa za Srbiju i Crnu Goru) je pre nekoliko dana, tačnije 31. maja i pred velikim brojem zvanica, svečano otvorila novi i veoma moderan poslovni centar na Novom Beogradu, u ulici Milutina Milankovića 21 (ranije III bulevar). Novi poslovni centar, izgrađen po najvišim standardima Forda, objedinjuje prodaju automobila, servis (u garantnom i vangarantnom roku) i prodaju rezervnih delova. Površina novog poslovnog objekta iznosi 5000 kvadratnih metara, od toga 1000 kvadrata otpada na prodajni salon a istu površinu zauzima i servis. Za ovu priliku, ispred novog poslovnog centra, Grand Motors je izložio aktuelnu gamu automobila Forda, Volvoa i Land Rovera, uključujući tu i najnoviji Ford Mondeo. 



Dok i dalje čekamo na press saopštenje Peugeota za novi 308 (iako su zvanične slike već procurele), Francuzi su danas skinuli i poslednji veo tajne sa njihovog drugog noviteta-modela 207 u SW odnosno karavan verziji. Naravno, kao i u slučaju 308-ice, i ovde je praktično sve bilo poznato i pre zvaničnog Peugeotovog saopštenja jer su se špijunske slike gotove 207-ice u SW varijanti pojavile još pre nekoliko nedelja kada smo ih i mi objavili. Takođe i sam Peugeot je sa studijom 207 Outdoor na martovskom salonu automobila u Ženevi već nagovestio definitivan dizajn SW-a tako da izgled ne predstavlja nikakvo iznenađenje. Dizajn prednjeg dela je isti kao i na hatchback verziji (to važi i za unutrašnjost) dok su najveće promene naravno na zadnjem delu oko koga ima i najviše sporenja. Naime, kao i prilikom prvih špijunskih slika, tako i sada sa ovim zvaničnim, mišljenja o uspešnosti dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja su duboko podeljena. Naročito velike polemike izaziva neobičan i izdužen oblik zadnjih svetala i izgled C stuba (u stilu Mercedesove A klase). U svakom slučaju dizajn je dovoljno svež i privlačan, što će uz prostranu i funkcionalnu kabinu, biti dovoljan adut za veći tržišni uspeh ovog modela (bar se tako nadaju u Peugeotu !). Praktičan detalj predstavlja i mogućnost otvaranja zadnjeg stakla nezavisno od zadnjih vrata. Peugeot 207 SW je dugačak 4,16 metra (tačnije 4156 mm) što je za 128 mm duže od starog 206 SW i za 130 mm više od aktuelnog 207 u hatchback verziji dok je muđuosovinsko rastojanje 207-ice u hatchback i SW varijanti isto i iznosi 2540 mm. Širina mu iznosi 1748 a visina (bez krovnih nosača) 1510 mm. Prtljažnik 207 SW je u osnovnoj konfiguraciji zapremine 367 litara odnosno to je za 24 litara više u odnosu na 206 SW i 67 litara više od 207-ice hatchback. 207 SW će pokretati nekoliko benzinskih i dizel motora. Prvo o benzincima. To su agregati od 1,4 litra (sa 54kW/73 i 70kW/95KS), sledi 1,6 litarski sa 88kW/120KS a krajem godine pojaviće se i sportski 207 SW RC sa 1,6 litarskim turbo benzincem od 128kW/175 konja i 240Nm. Dizelaši HDi su sa 66kW/90 i 80kW/109KS zapremine 1,6 litra. Svi motori su standardno upareni sa manuelnim menjačima dok je kod benzinca sa 120KS moguće doplatiti i za automatsku transmisiju. Između ostalog, oprema 207 SW sadrži 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dvozonsku automatsku klimu, automatsko paljenje farova i brisača, satelitsku navigaciju, Bluetooth konekciju, panoramsku stakleni krov i još mnogo toga ali će neki od ovih elementa naravno biti priviligeija bogatijih verzija. Auto će se proizvoditi u Peugeotovoj fabrici u gradu Poissy, u Francuskoj. Za 2008. godinu se planira proizvodnja 102.300 komada 207-ice SW (oko 58 % biće sa dizel motorima) što će činiti oko 17,5 odsto svih modela 207. Prodaja počinje već ovog leta.

 



Posle malo više od dve godine provedene na tržištu, stiže i prvi blagi redizajn najmanjeg modela u ponudi južnokorejskog Chevroleta, koji se negde prodaje kao Matiz a negde kao Spark. Kako tržište malih i jeftinijih automobila raste, a konkurencija niti spava niti drema (tu su novi Fiat 500, Renault Twingo, obnovljena Kia Picanto), ni u Chevroletu ne smeju da sede skrštenih ruku i zato je za salon u Barseloni (7.-17. jun) najavljen obnovljeni Spark. Kako izgleda vidite na slici. Treba reći da se ovde ne radi o velikim promenama; za takvo nešto i nije bilo preke potrebe posle malo više od dve godine na tržištu ali konkurencija je jača nego ikada pa ovo estetsko doterivanje i te kako ima smisla. Najveće su promene na prednjem delu. Novi su agresivnije dizajnirani branici sa većim otvorom za vazduh, nova je maska sa centralno postavljenim znakom Chevroleta kao i neke sitnice koje se ne vide na prvi pogled. Pozadi se ističe samo doterani branik. Najavljene su blage korekcije i u unutrašnjosti mada zvaničnih slika kabine još nema. Bilo bi poželjno da povećaju i prtljažnik, koji sada ima samo 170 litara zapremine (koliko ima i naš Jugo). Dimenzije (D/Š/V- 3497/1495/1500 mm) i mehanika su ostali neizemjeni odnosno motori su i dalje samo benzinci od 0,8 litra (3 cilindra, 38kW/52KS, 145 km/h, ubrzanje do 100 km/h 18,2 sekunde, potrošnja 5,2 litra na 100km) i 1,0 litra (4 cilindra, 47kW/64KS, 156 km/h, ubrzanje 14,1 sekunde i potrošnja od 5,6 litara). I dalje se nudi sa 5-stepenim manuelnim menjačem a uz doplatu se uz manji motor može dobiti i automatik. Po prvim najavama, cene doteranog Sparka/Matiza ne bi trebalo da budu bitno više od aktuelne verzije (za to u stvari i nema razloga), koja se u Srbiji može dobiti već za 6690 evra sa PDV-om i trogodišnjom garancijom.. 



Poslednjih meseci se puno pričalo i pisalo o kineskom plagijatu Smarta, proizvodu firme Shuanghuan a međuvremenu je ta kineska kompanija na nedavnom salonu automobila u Šangaju predstavila i nešto modernizovaniju verziju "svog" Smarta, koji je umesto dosadašnje interne oznake S6, dobio pravo ime- Noble. Da bi naglasio potencijale svog mališe, Shuanghuang je nedavno čak napravio i verziju namenjenu policiji ! Inače, autić pokreću dva benzinska motora : manji od 970 kubika sa 33,5 kW/46KS i 77Nm i veći od 1100 kubika sa 50kW/68KS i 88Nm. Oba motora su sa 16 ventila dok je menjač manuelni sa 5 stepeni prenosa. Dužina kineskog Smarta iznosi 3010 mm, širina 1650 mm a visina 1660 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2015 mm  (originalni Smart  D/Š/V- 2500/1515/1549 mm i rastojanje između osovina 1812 mm). Maksimalna brzina oba Shuanghuanova modela iznosi 140 km/h, pogon je na prednjoj osovini, točkovi su od 15 inča a za razliku od originalnog Smarta, ovaj kineski ima mesta za 4 osobe (naravno manjih dimenzija !). Prema ranijim najavama, Shuanghuan Noble će u novembru doći i u Evropu, tačnije u Italiju i to po ceni od oko 8000 evra dok osnovna varijanta u Kini košta samo 4800 evra. 



Novi Hyundai H1/Starex

3 Jun 2007 - 00:59 Noviteti Link

Pre nekoliko dana je najveći južnokorejski proizvođač automobila Hyundai predstavio novinarima novu generaciju modela H1/Starex. Kada u avgustu krene u prodaju, nudiće se u dve varijante, putničkoj (za 8 do 12 osoba) i dostavnoj, koja može da primi od 2 do 6 putnika, zavisno od verzije. Zbog veće dužine, širine i međuosovinskog rastojanja, novi H1/Starex je daleko prostraniji, praktičniji i udobniji a tome doprinose klizna bočna vrata (sa obe strane) i ručica menjača, koja se sada nalazi na centralnoj konzoli i time oslobađa više mesta za putnike napred. Što se dizajna tiče ne može se reći da je revolucionaran ali s obzirom na velike dimenzije (dužina 5125, širina 1920 i visina 1930 mm) izgleda moderno i sasvim skladno a sam Hyundai naglašava da je izgled sada daleko prefinjeniji u odnosu na prethodnika. Ovde i napomena da je u odnosu na stari H1/Starex, dužina novog veća za 90, širina za 100 dok je visina smanjena za 40 mm. Međuosovinsko rastojanje je naravno povećano pa sada iznosi 3200 mm što je za 120 mm više u poređenju sa prethodnikom. Paletu motora čine 2,5 litarski CRDi turbo-dizel motor sa 170KS i 392Nm obrtnog momenta i 2,4 litarski benzinac, koji takođe raspolaže sa 170KS ali i manjim obrtnim momentom od 223Nm. I jedan i drugi motor mogu da se dobiju u kombinaciji sa ručnim 5-stepenim menjačem ili opciono sa automatskom transmisijom od 4 ili 5 brzina. Za neka tržišta Hyundai će u ponudi imati i dizel motor sa tačno 100KS ali koji zadovoljava samo Euro3 norme pa ga u Evropi nećemo videti. U ovom trenutku nema informacija kada novi H /Starex možemo očekivati na Starom kontinentu.



 

Konačno, posle svih onih špijunskih slika i video snimaka treće generacije Renaultovog modela D segmenta, evo i prvih zvaničnih fotografija toliko očekivanog noviteta francuske fabrike. Slike nove Lagune, koje vidite su opet procurele pre vremena i naravno bez odobrenja samog Renaulta. Da podsetimo, Renault je ranije najavio pojavljivanje prvih fotografija za 4. jun pa je za tu priliku otvorio i poseban sajt posvećen novoj Laguni (www.insidenewlaguna.com). Kako bilo, slike i prve informacije su sada tu. Prethodna Laguna II, predstavljena još krajem 2000. godine (poznata i po tome što je bila prvi auto, koji je osvojio svih 5 zvezdica za bezbednost na EuroNCAP kreš testu), već je polako gubila korak sa glavnim konkurentima (Peugeot 407, VW Passat, Ford Mondeo i drugi) pa novi model dolazi u pravom trenutku. Proizvodnja počinje već u avgustu dok je svetska premijera najavljena za septembarski salon automobila u Frankfurtu. Laguna III nudiće se u formi kombi-limuzine sa 5 vrata (hatchback) i kao karavan, u Renaultu tradicionalno nazvan Grand Tour a tokom  2008. može se očekivati i coupe varijanta. Prodaja hatchback varijante kreće odmah posle salona u Frankfurtu, tačnije u oktobru a Grand Toura u decembru ove godine. Po prvim najavama osnovna Laguna koštaće oko 22.000 evra (naravno na zapadu Evrope, ne kod nas !). Dizajnerski posmatrano Laguna III ipak ne donosi revoluciju već evoluciju poznatog Renaultovog korporativnog dizajna (prednji deo podseća na prošlogodišnji koncept Nepta), koji se mnogima jednostavno ne dopada. Stiče se utisak kao da su u Renaultu želeli da na novom modelu što više zadrže prepoznatljiv dizajn prethodne Lagune (npr. oblik vrata veoma podseća na prethodnu generaciju). Koliko je to dobro pokazaće vreme. Posle onih prvih špijunskih slika nove Lagune od pre nekoliko dana, reakcije na izgled su bile izrazito negativne, a danas, sa ovim prvim zvaničnim fotkama, oštre kritike su malo ublažene, a naročito je na pozitivne reakcije naišao dizajn unutrašnjosti. Renault se očigledno potrudio da u putničkoj kabini unapredi kvalitet upotrebljenih materijala kao i same završne obrade. Ukratko, kabina je prostrana, oprema bogata, ergonomija je na vrhunskom nivou (sve je na dohvat ruke), komfor se kod Francuza ionako podrazumeva a Renault je puno pažnje posvetio i zvučnoj izolaciji odnosno "akustičkom komforu", za koji u Renaultu tvrde da postavlja nove standarde u ovom segmentu. I u Laguni III, Renault zadržava elektronske dodatke u vidu kartice za ulazak, dugmeta za start motora i automatske parkirne kočnice. Ipak i dalje su glasni oni, koji dizajn Lagune III nikako ne mogu da svare mada je na veoma pozitivne reakcije naišao izgled Grand Toura tj. karavana, koji deluje dinamičnije i moćnije od hatchbacka (obratite pažnju na liniju krova, koja se spušta prema zadnjem delu i položeni oblik C stuba i uopšte celog zadnjeg kraja). Tu su i detalji u vidu zadnjih LED svetala i duplih hromiranih izduvnih cevi (ovo poslednje doduše samo kod skupljih varijanti). Sam Renault dizajn opisuje kao "dinamičan i fluidan sa rafiniranim linijama". Uostalom procenite sami, fotografije govore više od hiljadu reči. Ovde i napomena da je Laguna hatchback za 10 cm duža od stare (sada 469 cm), dok je Grand Tour duži od hatchbacka za 11 cm i ima zapreminu prtljažnika od 508 litara (sa oborenim zadnjim sedištima 1593 litara). Zahvaljujući doteranom ogibljenju odnosno njegovom finom podešavanju, Laguna III biće udobnija u vožnji a istovremeno će imati poboljšane vozne osobine i preciznije upravljanje. U vezi s tim, u Renaultu ističu da su prototipovi Lagune III tokom testiranja prošli preko 6 miliona kilometara. Treba pomenuti i da se nova Laguna oprema točkovima veličine 16 do 18 inča, zavisno od verzije. Bezbednost je kategorija po kojoj je Renault odavno poznat i gde ne pravi kompromis. Opet podsećamo da je Laguna II bila prvi auto, koji je na EuroNCAP kreš testu dobio svih 5 zvezdica za bezbednost putnika a u Renaultu su uvereni da će Laguna III biti prvi automobil, koji će uskoro dobiti i svih 6 zvezdica na tom testiranju. Naročita pažnja je posvećena bezbednosti prilikom bočnog udara jer se u tim sudarima dešava najveći broj smrtnih povreda. Zato, osim ojačanja same konstrukcije karoserije i B stuba, Laguna III ima i novu generaciju bočnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa kao i elektronske sisteme poput ABS-a, EBD-a, ESP-a i EBA i to kao deo standardne opreme u svim verzijama. U Lagunu III ugrađivaće se široka  paleta benzinskih i dizel motora. To su benzinci 2,0 16v sa 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Kasnije se očekuju i manji od 1,6 litra sa 115KS i veći 2,0 litarski sa 205KS i 3,5 litarski V6 agregat sa oko 250KS. Od dizelaša će u početku biti dostupni 1,5 litarski (!) dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri varijante : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa127kW/175KS. Kasnije bi trebao da se pojavi i 3,0 litarski V6 dizelaš sa 220KS. Ovde i informacija da svi motori već sada zadovoljavaju rigorozne Euro5 standarde. Svi motori su i veoma štedljivi pa tako najmanji 1,5 dCi troši 5,1 litre dizel goriva na 100 km a ispušta 136 g CO2 po kilometru dok dizelaš od 150KS troši 6 litra na 100 km. Zanimljivo je da je nova Laguna u proseku za 15 kg lakša od istoimenog prethodnika. Sve Lagune III imaju menjače sa 6 stepeni prenosa s tim što benzinac sa 170KS ima 6-stepenu Proactive automatsku transmisiju, koja se kao opcija može dobiti i uz dizelaš sa 150 konja. Bez obzira na različita mišljenja o izgledu, ima šta da se čeka do septembra. Za kraj smo dodali i promotivni video nove Lagune.




Peugeot 308 CC

2 Jun 2007 - 01:35 Top secret Link

Pre nekoliko dana pojavile su se prve slike novog Peugeota 308, koji će se, osim u verziji kombi-limuzine, proizvoditi i kao karavan i kao atraktivni Coupe-Cabrio sa metalnim sklopivim krovom. Ova poslednja CC verzija zameniće sadašnji Peugeot 307 CC a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008. i to naravno na domaćem terenu salona automobila u Parizu. Crtež prikazuje moguć izgled ovog modela, koji će, kao i 307 CC, imati 4 sedišta ali će raspolagati sa više mesta za putnike pozadi.



Rolls Royce je predstavio limitiranu verziju svog modela Phantom sa imenom Silver, kojom će obeležiti 100 godina legendarnog modela Silver Ghost (proizvodeno 6000 komada od 1907. do 1925. godine). Silver edicija biće proizvedena u samo 25 primeraka a karakterišu je jedinstvena metalik boja, nazvana Metallic Ghost Silver, kao i posebne Silver Edition oznake i točkovi od 21 inča sa hromiranim centrom. Figura Spirit of Ecstasy na vrhu hladnjaka je od čistog srebra a od srebra je i privezak za ključeve. Osim toga, kupac može birati između Rose Leaf ili Creme Light kože, kojom će biti obložena unutrašnjost. Motor je kao i kod ostalih Phantoma, dakle V12 agregat zapremine 6,75 litra a raspolaže sa 460KS. Sav mogući luksuz i drvo u kabini 5,83 metra dugačkog automobila se naravno podrazumevaju i već su uključeni u cenu, koja je za 32.400 evra viša u odnosu na standardni Phantom.  



Nova Opel Meriva

2 Jun 2007 - 01:27 Top secret Link

Ovo su prve špijunske slike naslednika Opelovog manjeg MPV modela Meriva, koji bi, kako stvari sada stoje, trebalo da se pojavi na tržištu 2009. godine. Napravljen je na platformi nove Corse dok je dizajn očekivano preuzet sa Zafire pa nova Meriva izgleda kao njena umanjena verzija. Pored većih dimenzija (sadašnja D/Š/V-4052/1694/1624 mm), nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, koji će pokretati novu generaciju Merive. Da podsetimo, sadašnja Meriva raspolaže motorima u rasponu snage od 75KS do 180 konja, koliko ima sportska Meriva OPC. Inače, aktuelna Meriva je predstavljena još 2002. godine na salonu u Parizu ali ovaj model sa svojom prostornom i funkcionalnom unutrašnjošću i dalje predstavlja važan model u paleti nemačkog proizvođača. Tako je npr. prošle godine i to samo u Nemačkoj kupce našlo 55.000 primeraka Merive. Od nove generacije Opel naravno očekuje još više.

     



Teretna verzija Škode Roomster, nazvana prosto Praktik, od 2. juna počinje da se prodaje u Nemačkoj i to po ceni počev od 11.880 evra, koliko treba odvojiti za osnovnu verziju sa 1,2 litarskim benzincem pa sve do 15.220 evra, koliko košta 1,4 litarski TDI model sa 80KS. Praktik, koji zaokružuje paletu Roomstera, namenjen je, pre svega prevozu robe u gradskim sredinama i predstavlja alternativu VW Caddy-u, Renaultu Kangoo-u ili Dacia-ji Logan Van (ovoj poslednjoj možda i najviše). Kako bilo, Roomster Praktik raspolaže sa 1900 litara korisnog prostora u zadnjem delu (običan Roomster ima 450 litara) i to zahvaljujući izostavljanju zadnjeg reda sedišta i samoj visini vozila. Naravno kao i kod svakog ozbiljnog dostavnog automobila, i Praktik ima zaštitnu mrežu iza prednjih sedišta kao i zadnja bočna vrata bez prozora. Nosivost ovakvog Roomstera iznosi 565 kg dok je u tovarni deo moguće smestiti predmete dugačke i do 1,6 metara. U opremi svih Praktika nalaze se 4 vazdušna jastuka, ABS, servo volan (podesiv po visini i dubini), radio, centralno zaključavanje i krovni nosači dok je za ESP (elektronska kontrola stabilnosti) u Nemačkoj potrebno doplatiti 300 evra. Što se motora tiče, Škoda nudi 2 benzinca (od 1,2 i 1,4 L) i jedan 1,4 TDI dizelaš, koji se nudi u dve verzije odnosno sa 51kW70 i sa 59kW//80KS. Najmanji 1,2 litarski benznac raspolaže sa 51kW/70KS i 112Nm, postiže 158 km/h a ubrzava do 100 km/h za 15,9 sekundi dok mu prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,7 litara. Snažniji 1,4 litarski benzinski motor razvija 63kW/86KS i 132Nm ("plafon" 171 km/h, ubrzanje 12,3 sekunde a potrošnja 6,8 litara). Slabiji dizel sa 70 konja i 155Nm postiže 158 km/h, ubrzava do stotke za 16,5 sekundi a troši 5,3 litra dizela na 100 km. Snažniji dizelaš sa 80KS i 195Nm ima makimalnu brzinu od 165 km/h, ubrzava do 100 km/h za 14,7 sekunde a troši 5,1 litara na 100 km. Cene za Praktik u Srbiji počinju od 10.360 evra, koliko košta osnovni benzinac od 70KS, jači od 86KS treba platiti 11.363 evra a dizelaš 1,4 TDI sa 70 konja zapada 13.122 evra. Sve cene su sa carinom, PDV-om i popustom (cene sa www.autohermes.co.yu).  




U Srbiji je konačno počela prodaja dugo očekivanog Opelovog SUV modela Antara, svojevrsnog naslednika nekada veoma popularne Frontere. Kao što ste već videli iz naslova, cene se kreću od 28.490 evra pa naviše (toliko košta osnovni 2,4 litarski benzinac od 140KS sa Essentia paketom opreme dok najjeftiniji dizelaš 2,0 CDTi od 127KS i sa istom opremom zapada 29.990 evra). Za poređenje, brat blizanac Antare, Chevrolet Captiva, se u Srbiji može kupiti već za 26.790 evra (da ne bude zabune, sve navedene cene su sa carinom i PDV-om). Rekli smo da su Opel Antara i Chevrolet Captiva blizanci, tačnije napravljeni su na istoj platformi, koriste i veliki broj zajedničkih komponenti (ništa novo unutar GM koncerna) pa je glavni problem inženjera i, pre svega, dizajnera bio kako da što "efikasnije" vizuelno odvoje Antaru od Captive. Po svemu viđenom posao je obavljen kako treba pa je Antara namenjena kupcima koji preferiraju sportski look dok je Captiva više za one, koji su za elegantniji izgled. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, u Južnoj Koreji je Chevrolet Captiva u stvari Daewoo Windstorm dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu a evropsku Opel Antaru  kao Holden Captivu MaXX ! Opet ništa neobično jer je i Holden deo GM-ove familije. Šta ćete, globalizacija i ušteda vremena i novca za razvoj, čine svoje. Opel Antara je inače dugačka 4575, široka 1850, visoka 1704 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2707 mm. Prtljažnik je zapremine 370 litara s tim što zadnja klupa može u potpunosti da se sklopi čime se dobija ravan pod u prtljažniku i 1420 litara zapremine a postoji i mogućnost preklapanja suvozačevog sedišta. Opel u Antari nudi 2 benzinska i 2 dizel motora. Slabiji benzinac je zapremine 2,4 litra, ima 103kW/140KS, postiže 175 km/h, ubrzava do 100 km/h za 11,9 sekundi a troši 9,6 litara goriva na 100 km. Veći benzinac, 3,2 litarski V6 agregat raspolaže sa 167kW/227KS, maksimalna brzina mu iznosi 203 km/h, ubrzava do stotke za 8,8 sekundi a troši 11,8 litara na 100 km. Dizelaši su Evropljanima najzanimljiviji pa Opel u gami ima 2,0 litarski CDTi agregat u dve verzije. Slabija ima 93kW/127KS i 295Nm a jača 110kW/150KS i 320Nm. Slabiji dizelaš stiže do maksimalnih 166 km/h a do 100 km/h ubrzava za 13,8 sekundi. Verovatno će popularnija biti varijanta od 150 konja (teška 1790 kg), koja postiže 180 km/h, ubrzava do stotke za 12,1 sekundu dok potrošnja iznosi 7,5 litara dizela, naravno po fabričkim tvrdnjama. Ovde i napomena da zapremina rezervara za gorivo kod svih Antara iznosi 65 litara. Novinari, koji su vozili Antaru, napominju da dizelaš od 150 konja, iako prosečne snage, ima solidan obrtni momenat pa je u stanju da vas uvek efikasno izvuče "na vrh". Sve Antare, osim one benzinske V6 varijante sa 227 konja, serijski se opremaju ručnim menjačem sa 5 stepeni prenosa dok pomenuti najjači benzinac standardno dolazi sa automatskom transmisijom sa mogućnošću ručnog menjanja brzina. Automatska transmisija se kao opcija može dobiti i kod manjeg benzinca i jačeg dizelaša. Elektronski kontrolisani 4x4 sistem nudi izbor između pogona samo na prednojoj osovini i automatskog uključivanja i zadnje osovine ukoliko se za to ukaže potreba. Ipak, bez obzira na integralni pogon, Antara nije pravi terenac za nepristupačne terene i bespuća (nema ni reduktor ni blokadu diferencijala a ni klirens nije baš velik). Automobil je prikladan, pre svega, za uređene puteve i povremene izlete van asfalta mada novinari hvale integralni pogon, tačnije njegovu brzu reakciju kao i efikasne kočnice i zaključuju da je Antara dovoljno sposobna da se nosi i sa lošim putevima. Na asfaltu se Antara naravno oseća kao riba u vodi dok je oslanjanje ipak prilično tvrdo. Za stabilnost i dobre vozne osobine brinu se elektronski sistemi kao što su ABS, ESP, DCS, ARP i drugi. Tu je i HDC sistem za pomoć pri vožnji na nizbrdici. Dakle, Antara je moderan, privlačan, prostran, funkcionalan, bogato opremljen automobil sa pristojnom cenom (kako za koga) i novi rival već etabliranim modelima na našem tržištu poput Toyote RAV4, Honde CRV, Chevrolet Captive, Kia-e Sorento, Ssangyonga Kyron, Suzukija Grand Vitare, Nissana X-Trail pa i Hyundai-ja Sante Fe i Mitsubishi-ja Outlander.




BMW X5 M Sport Pack

1 Jun 2007 - 01:29 Tuning Link

BMW je predstavio sportski M paket namenjen modelu X5 i to je prvi put da je bavarski proizvođač ovakav sportski kit ponudio na jednom svom SUV automobilu odnosno SAV kako BMW naziva ovu klasu. M Sport Pack praktično znači estetsko doterivanje spolja i iznutra i sportski podešeno ogibljenje. Spolja, paket podrazumeva doterane branike i to potpuno u boji karoserije (uključujući i delove oko svetala za maglu), proširenja blatobrana, nove pragove i točkove od 19 ili 20 inča, jedinstvenog dizajna. Kabina je oplemenjena sportskim kožnim sedištima, M volanom (takođe kožnim), aluminijumskim aplikacijama i M značkama. Cene se za M Sport Pack u Nemačkoj kreću u rasponu od 4840 do 6350 evra, zavisno od verzije.