Salon u LA-u je bio vazan i za Hyundai, za koga je trziste SAD-a od ogromnog znacaja. I zbog toga i zbog ogromnog broja zanimljivih automobila na salonu, u Hyundaiju su nasli nacin kako da privuku paznju posetilaca ( jos vaznije potencijanih kupaca! ) zanimljivo ofarbanim modelom Tiburon, koji je kod nas u Evropi poznat prosto kao-Coupe. Slike dovoljno govore same za sebe.


Audi A5
Tokom prezentacije Audija TT Roadster na salonu u Los Angelesu, o cemo smo vec pisali, iz Audija je potvrdjeno da se se novi A5 coupe pojaviti na salonu u Zenevi marta 2007.godine. Auto ce predstavljati coupe varijantu novog A4 modela pa ce i biti napravljen na njegovoj platformi na kojoj ce kasnije, najverovatnije 2008., biti spreman i manji SUV sa imenom Q5. Iste 2008. godine ocekuje se i cabrio varijanta novog A5. Na slikama vidite moguc izgled coupe i cabrio varijante. Crtezi su preuzeti od nemackog Autobilda.


Osim Fusiona Calero, Ford na salonu u Essenu nudi i Fiestu u blagom off-road look-u sa dodatkom u imenu Cross. Valjda da ne zaostane za VW-om, Hyundaijem i Citroenom, koji su sa CrossPolom, Getzom Cross i C3 XTR vec ponudili kupcima proterenski opremljene male modele i Ford ce svoju Fiestu Cross prodavati vec od pocetka naredne godine. Uz dodatne jace branike sa aluminijumskim umecima, plasticnom zastitom donjih delova vrata i blatobrana, svetlima za maglu i hromiranim retrovizorima izgleda dovoljno privlacno, da se svidi kupcima, kojima ustvari i ne treba terensko vozilo ali vole atraktivniji izgled sa kojim ce se njihov auto razlikovati od mase obicnih konfekcijskih automobila, kakve imaju prve komsije. Cena celokupnog estetskog paketa iznosi 1900 eura u EU, dok se za alu felne od 17 inca trazi doplata od 215 eura po komadu.


Od januara 2007. u Nemackoj ce poceti prodaja nove verzije Forda Fusiona sa proterenskim look-om i imenom Calero. Model ima premijeru na salonu u Essenu a od standardne varijante se razlikuje po fabricki ugradjenim novim robusnijim prednjim i zadnjim branicima, aluminijumskom prednjem grilu sa nastavkom u braniku, zadnjem krovnom spojleru, 15 incnim tockovima, gumama 195/65, dvobojnom karoserijom i jos nekim estetskim zahvatima, kojima je off-road izgled jos vise naglasen. Motori su 1,4 i 1,6 litarski benzinci sa 80 i 100KS i jedan dizelas 1,4 TDCi sa 90 KS.


Dok kod nas tek treba da pocne prodaja Geely-jeve male limuzine CK, kineska fabrika sprema nekoliko novih modela sa kojima ce naredne godine ozbiljnije krenuti u prodaju po Evropi. Jedan od njih je i coupe Leading, kod kuce poznat i po imenu Beauty Leopard. Osim zanimljivog izgleda, paznju ce privuci pristupacnom cenom i bogatom opremom jer to ce tesko postici sa 2 mala motora, koja su trenutno na raspolaganju kinezima. Verovatno ce evropljanima biti ponudjeni i neki snazniji agregati a dotle evo kako izgleda trenutna paleta motora. Oba motora u ponudi su benzinci i to 1,3 i 1,5 litarski. I jedan i drugi disu preko 16 ventila. Manji razvija snagu od 63Kw(86KS) a snazniji 69Kw(94KS). Zajednicki za oba modela su petostepeni rucni menjac, prednji pogon, duzina 4110mm, tezina 980kg, tockovi od 14 inca i potrosnja od 6 litara. Slabiji motor gura auto do 170 km/h a snaziji na jedva nesto vecih 180km/h. Podaci o ubrzanju do stotke nam nisu bili dostupni. Mozda je tako i bolje !


Jedan od poznatijih Audijevih tjunera nije smeo da propusti tuning salon u Essenu a jos manje da ne predstavi nesto novo. Trenutno veoma omiljen za prerade, Audi TT je doziveo doradu i kod ABT-a, pa je ova dvobojna verzija jedna od najprivlacnijih. Kako i ne bi kada iz serijskog 3,2 V6 motora umesto 250KS sada raspolaze sa ergelom od 355 rasnih konja.


Alfa Junior
Jedan od zanimljivijih i ( pristupacnijih ! ) novih modela, koji Alfa sprema u bliskoj buducnosti ce svakako biti i novi mali model sa legendarnim imenom Junior. Po najavama ovaj ce auto predstavljati inovativni koncept kompaktnog sportiste sa 3 vrata. Sa duzinom od oko 4 metra i sa prepoznatljivim Alfinim dizajnom, trebao bi da kosta oko 16000 eura. Evo i nekoliko najnovijih impresija moguceg izgleda tog automobila, koji se oblikom, barem napred, oslanja na izgled vec etablirane Brere.




Dok se ceka na sportsku Corsu OPC sa 180KS u Opelu su na salonu u Essenu ponudili poseban OPC line paket estetskog doterivanja ovog modela. Dakle fabricki tjuning u stilu VW-ovog R-line i Audijevog S-line-a, koji ukljucuje sportske branike napred i pozadi, pragove i povece alu felne.


I novi Jeep Compass je vec prosao tretman kod tjunera Startecha, koji ga predstavlja na salonu u Essenu. Promene se odnose na izgled i poboljsane performanse turbodizel motora. Izgled je oplemenjen Startechovim branicima sa hromiranim umecima napred i nazad, pragovima i originalnim Startechovim sportskim izduvnim sistemom od nerdjajuceg celika. Auto je postavljen na tockove od 18, 19 ili cak 20 inca i priblizen zemji za 30mm. Motor je pojacan sa serijskih 140 na 180KS dok je obrtni moment skocio na 360 Nm, koji je dostupan u rasponu od 1750 do 2500 obrtaja. Osim ovog Compassa SD3, u Essenu Startech predstavlja i svoje dorade Dodgeovih modela Nitro i Caliber.


Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji predstavljen je nedavno na salonu u Pekingu a sada stizu i vesti da ce se auto moci kupiti i u Evropi krajem sledece godine gde bi trebao da zameni limuzinsku verziju nikad dobro prodavane Liane. Ovaj Suzuki SX4 sa gepekom duzi je od standardne varijante za 390 mm pa sada dostize svih 4499 mm uz medjuosovinsko rastojanje od tacno 2500mm. Kineska varijanta je na Pekinskom salonu imala ugradjen 1,6 litarski motor sa 107KS dok ce se americka verzija opremati sa 2.0 litarskim agregatom i 143KS. Koji ce motor imati evropska varijanta kao standard za sada nije poznato ali da je automobil dizajnerski uspeo to stoji jer mnogi proizvodjaci neuspesnim dodavanjem gepeka na vec postojece kombilimuzine jednostavno naruze izgled zadnjeg kraja sto sa ovim Suzukijem nije slucaj.


Alfa 149
Za 2009. godinu Alfa sprema naslednika aktuelne 147-ce sa oznakom 149. Moguci izgled vidite na slici. Ono sto se ne vidi jeste nova platforma ( sa Fiata Bravo i nove Lancie Delte ) na kojoj ce biti napravljena ova nova Alfa, koja od sportskog i ekskluzivnog modela 8C Competizione preuzima osnovne konture dizajna. Sa duzinom od 4,40 metara i medjuosovinskim rastojanjem od 2,7 metara model ce prerasti sadasnji model za 180mm po duzini. Paleta benzinskih motora ce obuhvatati agregate od 120 do 250KS za varijantu GTA. Kod dizelasa novi je 1,6 litarski motor u 2 verzije sa 110 i 130 KS kao i 2,0 sa svih 180KS.

Kompanija Prodrive, zaduzena za trkacki program Aston Martina, pripremila je sopstveni performance kit za povecanje snage, poboljsanje upravljanja i izgleda za Aston Martin V8 Vantage. Prodrive je modifikovao 4,3 litarski V8 motor, koji sada umesto 380 daje 425 KS i 440Nm momenta umesto 410Nm. I performanse su sada naravno bolje pa maksimalna brzina iznosi 293km/h, sto je za 13km/h vise od serijskog modela. Ubrzanje do stotke je takodje popravljeno sa 5 na 4,7 sekunde. Uz pomoc Eibacah-a i Bilstein-a u Prodrive-u su doterali i ogibljenje pa je sad prekidacem u kokpitu moguce podesiti vesanje za sportsku ili normalnu voznju.

Mazda je u zvanicnom saopstenju najavila da ce se njen novi manji model B segmenta ( naslednik Mazde2 ) i za evropsko trziste proizvoditi samo u Japanu a ne vise u Spaniji kao dosad. Novi auto ce se dizajnerski oslanjati na studiju Sassou iz prosle godine ( na slici ) a pojavice se tokom 2007. godine.

Svajcarski karoserista Sbarro, poznat po svojim originalnim kreacijama automobila, ni ovoga puta nije izneverio ocekivanja. Na tuning salonu u Essenu predstavlja najnoviju kreaciju i to sportski auto GT8 na osnovi Ferrarija Modene Spider ali u drecavoj roze boji. Ako vec boja ne lici na Ferrari bar je motor od 400KS i dalje pravi Ferrarijev.

