Davor Krilčić iz Hrvatske je sa svojim Golfom II, koga pokreću dva VR6 motora, oborio rekord 402 Street Race takmičenja, održanom 12. i 13. maja u Beogradu. S vremenom od 11,391 sekunde, Davor Krilčić (inače i dosadašnji rekorder) je pred oko 10.000 gledalaca postavio novi rekord 402 Street Race-a i ponovo sa svojim Golfom II odmakao rivalima. U finalu, održanom 13. maja, najviše mu se približio Edvard Galić sa Opel Asconom i vremenom od 11,5 sekundi. Rezultati :
Klasa SPORTSMAN : 1. Miloš Janić 2. Dario Ptičar 3.Vedran Prkačin
Klasa STOCK COMPETITION : 1. Ivan Štrosar 2. Vuk Praštalo 3. Arpad Serda
Klasa SUPER STREET : 1. Ivan Penjević 2. Goran Balentović 3. Željko Hardi
Klasa R SERIES : 1. Robert Meljkuti 2. Nebojša Blagojević 3. Slobodan Petošević
Klasa PRO STREET : 1. Aleksandar Kostadinović 2. Dario Konopek 3. Nebojša Broz
Klasa PRO COMPETITION : 1. Davor Krilčić (novi rekord 11,391 sec., stari rekord 11,422 sec.) 2. Edvard Galić
Izvor : autosport.hr
Audi TT Clubsport Quattro
Ovo je novi Audijev koncept automobil nazvan prosto TT Clubsport Quattro iako bi mu možda bolje odgovaralo ime Speedster budući da je kao očigledna inspiracija za izgled poslužio klasični Porsche 356 Speedster iz pedesetih godina prošlog veka. TT Clubsport Quattro je naravno nastao na bazi aktuelnog Audija TT Roadster ali su mu vetrobransko staklo i bočni prozori veoma malih dimenzija (u pravom speedster stilu) dok je A stub uklonjen. Osim toga karakteristični su i detalji poput ogromnih otvora za vazduh u prednjem braniku (sa integrisanim spojlerom), izraženija i mnogo veća single frame rešetka, proširenja blatobrana, novi pragovi i veoma tanki retrovizori, spušteno ogibljenje i naravno novi točkovi od 20 inča. Studiju pokreće 2,0 litarski TFSI turbo benzinac iz Audija S3 ali umesto serijskih 265KS, motor ovde raspolaže sa okruglih 300 konja. Snaga se preko S-tronic menjača (sa duplim kvačilom) prenosi na sva četiri točka. Zanimljivo da Audi nije izabrao neki auto salon za prezentaciju ovog koncepta već će to danas učiniti u Austriji, na tuning showu/okupljanju nazvanom Wortherseetreffen 2007 gde se sastaju zaljubljenici u VW Golf GTI.
Sedam godina garancije za Kiu Ceed i u Srbiji
Kada je nova Kia Ceed stigla na naše tržište pre nekoliko meseci, domaći uvoznik je umesto garancije od sedam godina (kao u zapadnoj Evropi) odobrio istu u trajanju od "samo" pet godina. Jedan od aduta novog korejskog automobila u Evropi (koji je bio itekako dobro medijski propraćen) upravo je ovako dugačka garancija pa su u firmi Kia Auto d.o.o. (www.kia.co.yu), našem uvozniku ove marke, odlučili da i u Srbiji produže trajanje garancije sa 5 na 7 godina ili 100.000 kilometara. Treba reći da garancija za prvih 5 godina važi za ceo automobil a dodatne dve godine samo za pogonski sklop. Produžena garancija od 7 godina važiće i za kupce, koji su već kupili Ceed sa starim uslovima garancije od 5 godina.
Izvor : AutoBild SCG
Novi Lotus Esprit stiže 2009.
O novom Lotusu Esprit pisali smo još pre nekoliko meseci kada smo objavili tada dostupne špijunske slike, koje su bar delimično pokazivale izgled budućeg Esprita najavljenog za decembar 2009. godine. Sada su se na internetu pojavili i ovi prilično uverljivi crteži mogućeg izgleda novog Esprita (by www. caranddriver.com i www.lotusespritturbo.com). Ipak, radi se samo o preliminarnim nacrtima, koji pokazuju kako bi novi Esprit mogao da izgleda a ne o konačnom i definitivnom dizajnerskom rešenju. Kako se čuje, novi Esprit bi trebao da košta oko 75.000 funti a proizvodiće se u Engleskoj, u fabrici Hethel. Specijalitet Lotusa (mala težina njihovih modela) će i ovde biti primenjena jer bi novi Esprit trebao biti težak samo oko 1200 kg zahvaljujući korišćenju aluminijuma i karbon fibera. Platforma, koju će koristiti budući Esprit nije namenjena samo ovom modelu već će se naći i na drugim budućim Lotusovim modelima. Na kraju krajeva platforma se i zove VVA (Variable Vehicle Architecture). Iz Lotusa je potvrđeno da će novi Esprit imati V8 motor ali nisu hteli da zvanično potvrde (baš sebično sa njihove strane!) da li će se novi Esprit i stvarno zvati Esprit. Mada se ipak nezvanično može čuti da će novi sportista vrlo verovatno zadržati ovo veoma poznato ime. Zanimljivo je da je novi Esprit po ranijim planovima trebao da se pojavi u prodaji već tokom ove 2007. godine ali je novi šef Mike Kimberly to prologirao za 2009. i još zatražio promene na prvobitno usvojenom dizajnu i mehanici, jer po njemu "to nije bio pravi Lotus". Kao što smo i ranije pisali, budući Esprit će pokretati V8 motor, poreklom iz bavarskog BMW-a, zapremine 4,4 ili 4,8 litra sa oko 370KS a sa njim će Esprit postizati oko 290 km/h.
Jeep JT Concept
Prošle nedelje je Chrysler ponudio nekoliko svojih najnovijih koncept automobila na probu novinarima a među gomilom već prikazanih prototipova našao se i jedan Jeep, koji dosad nije nigde zvanično promovisan. Ime mu je JT Concept i naravno da je izazvao zasluženu pažnju novinara, koji su ga isprobali (doduše na zatvorenom parkingu ali i to je nešto). Radi se o pick-up verziji modela Wrangler, tačnije njegove duže tzv. Unlimited varijante sa međuosovinskim rastojanjem od 2946 mm. Ogibljenje i motor (3,8 litarski V6 sa 4-stepenim automatikom) nisu dirani ali je zato povećan klirens (rastojanje vozila od tla) a tu su i 35 (!) inčni točkovi. Zanimljivo je da je sanduk za teret pozadi (dužine 1500 mm) pozamljen sa vojne verzije Wranglera, koja se inače proizvodi za potrebe egipatske vojske. Ovaj Jeep JT Concept biće izložen u novembru na SEMA tuning show-u u Las Vegasu.
Mercedesovo AMG odeljenje je na nedavnom salonu autmobila u Njujorku ponosno predstavilo Mercedes CL65 AMG sa 612KS i 1000Nm, koji su dobijeni iz 6,0 litarskog V12 biturbo agregata. Na odgovor Brabusa nije trebalo dugo čekati. Ovo na slikama je Brabus SV12 S Biturbo coupe sa 537kW/730KS i 1100Nm, koji do stotke ubrzava za 4,0 a do 200 km/h za samo 11,9 sekundi. Za istu operaciju pomenuti AMG CL65 treba 4,4 odnosno 13,3 sekunde. Maksimalnih 730 konja Brabus SV12 S Biturbo postiže na 5100 obrt./min. a maksimalni obrtni moment na samo 2100 obrt./min. Ovde napomena da motor ustvari ima 1320Nm ali je moment elektronski ograničen na 1100Nm. Brabusov CL postiže (elektronski limitiranih) 340 km/h dok je AMG svoj CL65 zauzdao već na 250 km/h. U Brabusu ističu kako se ovde radi o najbržem i najsnažnijem coupeu na svetu (naravno među automobilima legalno registrovanim za običan saobaraćaj). Brabus je za osnovu uzeo 5,5 litarski biturbo V12 motor iz serijskog Mercedesa CL600 (snage 380kW/517KS) i povećao mu zapreminu na 6,3 litra, ugradio 2 veća turbo punjača, efikasniji interkuler i novi izduvni sistem. Pritom, motor i dalje zadovoljava Euro4 norme. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko modifikovanog 5-stepenog automatskog menjača. Brabus je dodao i aerodinamičke elemente (prednji i zadnji spojler, pragovi), koji su oblikovani u vazdušnom tunelu dok je ogibljenje spušteno za dodatnih 25 mm. Sve u cilju bolje stabilnosti pri većim brzinama. Tu je i novi kočioni sistem sa prednjim diskovima od 380 x 36 mm dok su pozadi 355 x 28 mm. Promene spolja zaokružuju Brabusovi Monoblock alu točkovi od 18, 19, 20 ili 21 inča sa Pirelli ili Yokohama pneumaticima. Naravno Brabus se potrudio da i unutrašnjost ni malo ne zaostaje po atraktivnosti. Tu su Brabusova Mastik koža, alkantara, ergonomski oblikovan sportski upravljač... Ako želite ovako nešto i dovoljno ste solventni, evo i informacije da Brabusov SV12 S Biturbo coupe košta 178.980 evra i to bez poreza.
Bavarski tjuner Merkur je od obične Fiat Pande 1,2 Dynamic sa 44kW/60KS napravio pravu malu raketu na točkovima. Ugradnjom turbo punjača, snaga motora od 1242 ccm je narasla na 73kW/100KS odnosno tačno onoliko koliko ima i serijska sportska Panda 100HP. Ipak, performanse Merkurove Pande Racing Turbo su malo lošije jer do 100 km/h ubrzava za 11,2 sekunde i postiže maksimalnih 182 km/h dok Panda 100HP ubrzava do stotke za 10,4 sekunde i dostiže 185 km/h. Za poređenje obična serijska Panda sa 60 konja disciplinu dostizanja brzine od 100 km/h savlada za 14 sekundi dok joj je plafon 155 km/h. Merkur je dodao i aero body paket (prednji i zadnji spojler, pragovi, obrve za prednja svetla) i novi izduvni sistem, doterao ogibljenje pa njegova Panda izgleda daleko atraktivnije i privlačnije. Paket zaokružuju OZ felne od 16 inča i gume 195/45 R16. I koliko sve to košta ? Povećanje snage zapada 3250, novi točkovi i gume 1290, ogibljenje 870, aero kit 825 a novi aspuh 399 evra. Sve u svemu, Merkurova Panda Racing Turbo košta ukupno 16.774 evra.
Konačno se i to desilo ! Posle nekoliko meseci nagađanja ko će biti novi vlasnik problematičnog Chryslera, američkog dela kompanije DaimlerChrysler, od danas ujutru je i definitivno poznato da je to investiciona kompanija Cerberus Capital Management iz Njujorka, koja će 80,1 odsto vlasništva Chryslera (uključujući tu naravno i Dodge i Jeep) platiti 7,4 milijarde američkih dolara. Do pre neki dan za glavnog favorita važila je kanadsko-austrijska kompanija Magna International, koja proizvodi automobile i auto delove za svoje partnere ali jutrošnja vest dana nije stigla ni iz Kanade ni iz Austrije, već i Njujorka. Chrysler će se od sada zvanično zvati Chrysler Holdings LLC a nemački deo (Mercedes, Smart i Maybach) prosto Daimler AG, koji će i dalje zadržati preostalih 19,9 odsto deonica. Dakle, posle skoro 10 godina braka (Mercedes i Chrysler su se ujedinili 1998.), došlo je do velikog trans-atlantskog razvoda a kako je izjavio prvi čovek DaimlerChryslera, Dieter Zetsche, ovom transakcijom "su stvoreni pravi uslovi za novi start i Chryslera i Daimlera". Da li će tako i biti, pokazaće vreme.
Odmah posle prvih slika nove Opel Agile stižu i zvanične fotografije njenog brata blizanca iz Suzukija, koji nosi ime Splash. I ime i izgled ovog novog modela su preuzeti sa koncepta Splash, koji je Suzuki izložio prošle godine na salonu u Parizu. Splash ima praktično iste dimenzije kao i nova Agila. Dakle, dugačak je 3740, širok 1680 a visok 1590 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. U ponudi su 2 benzinca (od 1,0 i 1,2 litra sa 65 i 86KS) i 1,3 litarski turbodizel sa 75 konja. Sve ono što smo rekli za novu Agilu važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu a povećana dužina i širina pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila!). Prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati na svih 1100 litara a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju svog mikrovena od Opelovog pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku, koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki opisuje dizajn kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash će se proizvoditi u susednoj Mađarskoj dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Prodaja počinje posle septembarskog salona automobila u Frankfurtu gde će Splash, kao i Agila, imati svetsku premijeru. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela.
Nekoliko meseci pre zvanične prezentacije zakazane za salon automobila u Frankfurtu (13.– 23. septembar), Opel je danas objavio prve, tzv. teaser slike nove generacije svog najmanjeg modela Agila za 2008. godinu. Kao što vidite ni malo se ne razlikuju od one, koju smo objavili još pre nekoliko meseci. Zahvaljujući novoj platformi, dimenzije nove Agile su uglavnom narasle pa sada dužina iznosi 3740, širina 1680 a visina 1590 mm (aktuelna Agila 3535/1620/1695 mm). Dakle, nova je duža, šira ali i niža. Za razliku od sadašnje Agile, koja nije ništa drugo do Suzuki Wagon R+ samo sa amblemom Opela, spoljašnji dizajn nove Agile sadrži mnoštvo dizajnerskih elemenata aktuelnih Opelovih modela Corsa i Meriva pa deluje znatno svežije i privlačnije u odnosu na istoimeni kockasti model, koji zamenjuje. Ipak, i ovaj dizajn je samo varijacija na temu Suzukijevog koncepta Splash, predstavljenog prošle godine, koji će biti osnova i za novi model Suzukijevog Wagona R+. Iako malih dimenzija, Opel tvrdi da je Agila dovoljno prostrana da se u nju smesti pet odraslih osoba, koje će zahvaljujući većoj dužini i širini, imati dovoljno mesta na komfornim sedištima. Držimo ih za reč ! U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi) dok se visoka pozicija za sedenje brine za bolju preglednost. S druge strane, pomenute male dimenzije su idealne za gradske gužve i parkiranje na malom prostoru pa će nova Agila (uostalom kao i stara) najveći deo životnog veka provoditi u urbanim sredinama. Što se prostranosti tiče, da pomenemo i volumen prtljažnika od 1100 litara, koji je na raspolaganju kada se obore zadnja sedišta. Naravno pri tome se dobija i potpuno ravan pod. Buduću Agilu pokretaće tri motora, dva benzinca i jedan dizelaš. Benzinci su zapremine 1,0 i 1,2 litra a razvijaju 48kW/65 odnosno 63kW/86KS dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta. Standardno uz sve Agile ide ručni menjač sa 5 stepeni samo je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju. Agila će se serijski opremati ABS-om i sa 4 vazdušna jastuka dok će elektronska kontrola stabilnosti i vazdušne zavese moći da se dobiju kao opcija. Prema prvim najavama prodaja nove Agile počinje odmah posle frankfurtskog salona ove godine kada će biti poznata i cena.
Novi, tačnije obnovljeni VW Touraeg se već nekoliko meseci nalazi na tržištu a sada je i nemački tjuner Abt predstavio svoje sportsko viđenje tog luksuznog SUV modela. Abt-ov Touareg se, pre svega, ističe novim robusnijim i daleko atraktivnijim spoljašnjim izgledom (iz kog god ugla da se gleda) a za to treba da zahvali potpunom aero body paketu, koji se sastoji od novog prednjeg i zadnjeg branika, bočnih suknjica, proširenja blatobrana, zadnjeg krovnog spojlera i izduvnog sistema sa četiri cevi. Nijedan tjuning zahvat naravno nije kompletan bez novih alu točkova pa tako Abt oprema Touareg sa felnama od 19, 20 ili čak 21 inča. Uz to Abt-ov Touareg je daleko niži i širi nego njegov fabrički brat blizanac. Jednostavno čak i kada stoji ovaj Touareg poručuje da može izaći na kraj sa bilo kojom podlogom i bilo kojim izazovom. Ukratko, atleta u savršeno skrojenom odelu. Ispod kože je Touareg dobio doterano vazdušno ogibljenje (samim tim i bolje vozne osobine i upravljivost) i ojačani kočioni sistem (auto od 2,4 tone treba i zaustaviti). Za sada Abt nudi povećanje snage za 4 motora (3 dizelaša i jedan benzinac), koji pokreću ovaj SUV. To su : 2,5 TDI sa 143kW/195KS (+21KS u odnosu na serijsku verziju) sledi 3,0 TDI sa 199kW/270KS (+45KS) pa 5,0 V10 TDI od 265kW/360KS (+47 konja) i na kraju 4,2 litarski V8 benzinac sa 368kW/500KS, što predstavlja "skok" od čak 150KS u odnosu na fabrički model.
Golf I je i dalje zanimljiv za razne prerade raznih tjunera ali ova kreacija (!?) britanske tjuning kuće H.R.Engineering je jedna od najboljih i najoriginalnijih u poslednje vreme. Pomenuta firma je inače poznata po prepravci automobila sa prednjim pogonom u automobile sa pogonom pozadi. Njihov poslednji rad je ovaj Golf prve generacije u koji je ugrađen 1,3 litarski turbo motor sa 350KS iz Suzukijevog motocikla Hayabusa ! Pogon je naravno na zadnjoj osovini. Na video snimku možete videti (i čuti !) kako izgleda i kako ide ovaj Golf.
Audi RS5
Nije tajna da Audi već odavno radi na najekstremnijoj verziji nedavno predstavljenog coupea A5/S5. Novi model će se naravno zvati RS5 a kako će izgledati vidite na slikama iz britanskog magazina Carmagazine (www.carmagazine.co.uk). Zadatak novog RS5 je da počisti (bar tako misle u Audiju) sa konkurencijom poput novog BMW-a M3 (ima 420KS), budućeg Mercedesa C63 AMG (imaće 450 konja) i Lexus-a IS-F sa preko 400 konja. Osim agresivnijeg i moćnijeg izgleda (serijski i sa 19-inčnim točkovima), RS5 će raspolagati sa 4,2 litarskim V8 motorom, koji će razvijati do 450KS. Toliko se bar očekuje jer zvanično nije ništa potvrđeno. Za neutralno ponašanje i odličnu upravljivost brinuće se naravno integralni Quattro pogon i raspored težine u odnosu 55/45 %. Kada se pojavi na tržištu u prvoj polovini 2008. godine koštaće oko 74.000 evra.