Mitsubishi Motors Corporation je izabrao predstojeći salon automobila u Moskvi (od 26. avgusta do 7. septembra) da premijerno publici prikaže novi Pajero Sport SUV, koji će kupcima biti na raspolaganju od jeseni ove godine.
Ovde treba napomenuti da će se, u zavisnosti od tržišta, novi Pajero Sport prodavati i kao Montero Sport, Nativa, a u Australiji kao Challenger. U japanskoj kompaniji su takođe odlučili da Pajero Sport neće prodavati u Zapadnoj i Centralnoj Evropi, kao ni u Severnoj Americi.
U svakom slučaju, novi Pajero Sport po rečima proizvođača karakterišu dinamične i sportske linije eksterijera u kombinaciji sa prostranom i komfornom unutrašnjošću za 5 (sa dva reda sedišta) ili 7 putnika (sa tri reda sedišta). Pogon je naravno na sva četiri točka (Super Select 4WD system kakav koristi i Pajero), odgovoran za izuzetne off-road mogućnosti.
Najnoviji Mitsubishijev SUV model pokretaće tri motora, tačnije radi se o 2.5 i 3.2 litarskim common-rail dizelašima sa direktnim ubrizgavanjem i 3.5 litarskom V6 benzincu (Rusima će inače biti dostupan samo model sa 3.2L dizelašem i sa pet sedišta).
Odluka da se za mesto promocije izabere salon u Moskvi uopšte ne iznenađuje, imajući u vidu porast prodaje automobila u Rusiji (posebno SUV segmenta koji tamo zauzima 20% tržišnog kolača) i činjenicu da je Mitsubishi u fiskalnoj 2007. godini Rusima prodao oko 100.000 vozila. Japanci očekuju da će novi Pajero Sport pomoći da se u fiskalnoj 2008. na tržištu najveće zemlje sveta plasira 140.000 Mitsubishija.
Izvor : Beta
Više
od polovine vozila koje je pregledao Auto-moto savez Srbije (AMSS) tehnički je
neispravno, a 32 odsto ima neispravne kočnice, navodi se u saopštenju AMSS.
Direktor centra za motorna vozila AMSS Milan Božić izjavio je da je akcija
„Ispravno vozilo - bezbedno vozilo“ na uzorku od 12.000 vozila pokazala da je
50,2 odsto neispravno, a iz saobraćaja je zbog toga isključeno 2.000. Božić je
ocenio da je broj neispravnih automobila ipak opao i naveo da je pre pet godina
bilo 67,68 odsto neispravnih, a pre šest meseci 51,6 odsto.
- Kod neispravnih vozila 26 odsto imalo je neispravna svetla, a čak 13 odsto
problem sa upravljanjem - rekao je Božić.
Kako je rekao, savet vozačima je da pred duže putovanje tehnički provere
automobil kod servisera, da obavezno provere kočnice i da voze polako.
Božić je kazao da vozači uglavnom idu samo na obavezni tehnički pregled jednom
godišnje, ali situacija se poboljšava i provere postaju češće.
- Problem su neoriginalni rezervni delovi, mehaničari koji nisu dovoljno
obučeni i održavanje vozila u neovlašćnim servisima - napomenuo je Božić.
Do sada je Fiat za svoj novi retro model 500 primio preko 222.000 narudžbina, a najnovija je stigla iz Maranela. Tačnije, Fiat je ekskluzivno za Ferrari izradio 200 primeraka posebne serije Fiata 500, koji će služiti kao zamenska vozila u Ferrarijevoj evropskoj prodajno-servisnoj mreži.
Fiat 500 Ferrari Special Edition se bazira na Fiatu 500 Sport, što znači da ga pokreće 1.4 litarski benzinski motor sa 74kW/100KS. U odnosu na standardni 500 Sport, ova specijalna serija je dobila i tradicionalnu Ferrari crvenu boju, aluminijumske točkove od 16 inča (sa gumama dimenzija 195/45), kočiona klešta crvene boje, a u unutrašnjosti novi set aluminijumskih sportskih pedala, Frau kožu i poseban crni upravljač prošiven crvenim koncem.
U paketu se još nalaze i novi izduvni sistem, automatski klima uređaj, hi-fi sistem, svetla za maglu, električni sunčani krov i posebna pločica sa serijskim brojem primerka.
Iz Japana stiže još jedna prerada novog Nissana GT-R. Ovog puta reč je o tjuning kući PowerHouse Amuse čiji GT-R raspolaže sa snagom od preko 600 konja. Tačnije, dok u Nissanu još uvek rade na svom novom modelu GT-R V-Spec sa 520-550KS, PowerHouse Amuse Nissan GT-R zahvaljujući, između ostalog, promenama na elektronici motora i novom R1 Titan izduvnom sistemu, razvija 611KS pri 6200 o/min. (3.8 litarski V6 bi-turbo motor u standardnom Nissanu GT-R inače ima 478KS i 588Nm). PowerHouse Amuse je za svoj GT-R predvideo i novo ogibljenje, prednji spojler i veliko zadnje krilo.
Sem potpuno novog modela Insignia, Vauxhall, britanska filijala General Motorsa, za predstojeći salon automobila u Londonu priprema i premijeru limitirane edicije sportske Corse VXR (u ostatku Evrope poznat kao Opel Corsa OPC). Radi se o Corsi VXR Arctic Edition, koja će britanskim kupcima biti ponuđena u tiražu od samo 500 primeraka. Sem doteranog izgleda (Glacier White boja, zatamnjena zadnja stakla, krov i retrovizori u crnoj boji, novi aluminijumski točkovi od 18 inča sa gumama dimenzija 225/35, Remus sportski izduvni sistem), Corsa VXR Arctic Edition se od standardnog modela razlikuje i po nešto jačem 1.6 litarskom turbo motoru (Arctic Edition raspolaže sa 207KS, odnosno ima 15 konja više od obične Corse VXR). Vauxhall nije saopštio performanse ove nove limitirane Corse, ali podsećanja radi, standardna Corsa VXR od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 6,8 sekundi, a postiže najveću brzinu od 225 km/h. Cena? Corsu VXR Arctic Edition će onih 500 najbržih Britanaca morati da plate 16.995 funti ili 21.405 evra.
Salon automobila u Londonu, koji se za novinare otvara 22. jula, biće i mesto evropske promocije meksičkog sportskog kupea Mastretta MXT.
Ovaj dvosed je razvijen u firmi Mastretta Design, specijalizovanoj za industrijski dizajn (osnovanoj inače 1987. godine u Meksiko Sitiju), a pokreće ga centralno smešten Ford Duratec četvorocilindrični motor, zapremine 2.0 litra i sa 240KS i 250Nm obrtnog momenta (snaga se preko petostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove).
Performanse ovog, samo 900 kg teškog sportiste, izgledaju ovako: ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje manje od pet sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 241 km/h.
MXT je inače dugačak 3900 mm, širok 1790 mm, a visok 1150 mm. Što se cene tiče, kada tokom naredne godine počne prodaja u Velikoj Britaniji, MXT će koštati 32.999 funti ili 41.560 evra.
Iz češke Škode su saopštili da su u prvih šest meseci ove godine plasirali 366.686 automobila, što znači da je prodaja porasla za 17.9 odsto u odnosu na isti period 2007.
Najveći rast prodaje je zabeležen u Rusiji (+83.7%, prodato 23.950 vozila), Indiji (+61.6%, 9556 vozila) i Ukrajini (+51.2%, 15.964 vozila).
U Zapadnoj Evropi Škoda je uspela da poveća svoje tržišno učešće na 2.27% (prodato je 177.101 Škoda ili za 2.1% više), dok su Kinezi kupili 31.566 Škodinih automobila.
Najprodavaniji model je Octavia, čija prodaja je dostigla 186.487 primeraka (+27.1%), sledi Fabia sa plasiranih 136.985 komada (+14.5%), dok je na trećem mestu Roomster sa 33.789 vozila (+0.8%). Ovde i podatak da je nova generacija Superba već našla 1771 kupca.
Volkswagen Golf II vraćen vlasnicima posle 14 godina
Spomenki i Milošu Jokiću iz Bosne i Hercegovine policija je nedavno vratila njihov Golf II, koji im je ukraden još pre 14 godina (!) tokom posete Beogradu.
Spomenka Jokić (51) kaže da je prvo mislila da se radi o šali kada su joj iz policije saopštili da je prilikom rutinske kontrole na graničnom prelazu Preševo pronađen njihov davno ukradeni automobil. Golf je za tih 14 godina prošao kroz ruke nekoliko vlasnika, a Jokići ističu da je i dalje u dobrom stanju.
Mitsubishi je danas otkrio kako će izgledati njegovo novo oružje za sledeći Dakar rally, koji se inače od 2009. godine iz Afrike seli u Južnu Ameriku. Kratko rečeno, osnovna misija novog Racing Lancera je da pobedi na tom reliju...
Racing Lancer je Super Production Cross-Country Rally automobil, koji je razvijen u skladu sa FIA-inim Group T1 propisima (modifikovani cross-country rally automobili), a takođe zadovoljava i pravila koja će stupiti na snagu 2010. godine.
Japanci su za pogon odabrali V6 turbo-dizel motor sa više od 260KS i 650Nm obrtnog momenta, dok je kao inspiracija za izgled karoserije od karbon fibera poslužio Mitsubishi Lancer Sportback, novi hatchback koji će evropskim kupcima biti dostupan od ovog leta (o njemu više OVDE).
Kia je još na ovogodišnjem martovskom salonu automobila u Ženevi izložila ukupno tri Soul koncept automobila (Soul Burner, Soul Diva i Soul Searcher), najavivši na taj način skori dolazak serijskog kompaktnog crossovera sa ovim imenom. U današnjem press saopštenju korejska fabrika je objavila novi set zvaničnih fotografija serijske verzije Soula, kao i par tehničkih detalja.
Kia tvrdi da će sa modelom Soul startovati sa potpuno novim segmentom i time privući pre svega mlađe kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača.
Paleta pogonskih agregata će obuhvatati 1.6 i 2.0 litarske benzince (u paru sa manuelnim i automatskim menjačima), kao i 1.6 CRDi turbo dizelaš (u saopštenju se ne navodi njihova snaga, mada pojedini sajtovi navode da slabiji benzinac ima 124KS, a dizelaš 128KS).
Soul je inače dugačak 4105 mm, širok 1785 mm, visok 1610 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2550 mm.
Iznenađenje (ili razočarenje) predstavlja najava da će Soul biti dostupan samo u verziji sa pogonom na prednjim točkovima, budući da za sada nema planova o 4x4 varijanti. Mada Kia ni ovom prilikom nije objavila slike unutrašnjosti, ona bi trebalo da bude veoma slična pomenutim Soul konceptima sa salona u Ženevi. Proizvodnja Soula u Koreji počinje u novembru ove godine, dok će zvanična svetska premijera biti održana 2. oktobra na salonu automobila u Parizu (prodaja u Evropi počinje u februaru 2009.).
Novi BMW Z4 Coupe
Nakon nekoliko renderinga mogućeg izgleda buduće generacije BMW-a Z4 u Roadster varijanti, evo kako bi najverovatnije mogao da izgleda novi Z4 Coupe.
Nemci će po poslednjim informacijama novi Z4 predstaviti već na sledećem salonu automobila u Ženevi (mart 2009. godine), a kao i do sada, karakterisaće ga dugačka hauba i kratki prepusti karoserije. Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, između ostalog i zato jer bavarska fabrika po ranijim (nezvaničnim) vestima želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster. Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz serije 3. To podrazumeva i 3.0 litarski twin-turbo sa 306 konja iz modela 335i, dok će Z4 M Coupe dobiti novi 4.0L V8 agregat iz aktuelnog BMW-a M3 (govori se da će u ponudi biti i dizelaš).
Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.
Redizajn za Porsche Cayman i Boxster
Nakon redizajnirane 911-ice, na red za osvežavanje su stigli i Porscheovi ulazni modeli Boxster i Cayman. Kao i u slučaju pomenutog Porschea 911, dizajnerske promene na restilizovanom Caymanu i Boxsteru nisu revolucionarne, odnosno podrazumevaju prilično diskretne modifikacije prednjeg i zadnjeg kraja automobila, kao i unapređenu unutrašnjost. To u praksi znači drugačiji prednji branik, modifikovana Bi-Xenon prednja svetla, nove retrovizore i aluminijumske točkove od 17, 18 ili 19 inča, dok se na repu najviše ističu redizajnirana LED svetla i izduvne cevi (unurašnjost će po najavama dobiti novi upravljač, doteranu centralnu konzolu i bogatiji spisak standardne opreme).
Promena ima i na motorima, tačnije Cayman će dobiti dodatnih 20KS i 27Nm obrtnog momenta, Cayman S 25KS i 30Nm, a Boxster i Boxster S će biti snažniji za po 10KS. Iako je snaga povećana, a performanse poboljšane, iz nemačke fabrike stiže obećanje da će potrošnja u odnosu na dosadašnje modele biti za 2 do 14% manja (u zavisnosti od verzije).
Novostima ovde nije kraj, jer će se kao opcija kupcima Boxstera S i Caymana S nuditi i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK), a tu su i doterano ogibljenje i jači kočioni sistem.
Prema sadašnjim informacijama, proizvodnja obnovljenog Boxstera i Caymana treba da počne u oktobru ove, a prodaja u februaru naredne godine.

Evo i prvih fotografija Lotusovog novog sportskog modela sa centralno smeštenim motorom, koji je trenutno poznat samo kao Project Eagle. Zvanično komercijalno ime će biti objavljeno 22. jula na njegovoj svetskoj premijeri na domaćem terenu predstojećeg salona automobila u Londonu (za posetioce se inače otvara 23. jula i traje do 3. avgusta). Kao što se i očekivalo, za pogon novog 2+2 sportskog kupea je izabran 3.5 litarski VVT-i motor poreklom iz Toyote Camry, koji je za Project Eagle pojačan i raspolaže sa 206kW/280KS i 340Nm obrtnog momenta.
Što se performansi tiče, konačnih podataka za serijski model još nema, mada u Lotusu navode da je prototipu od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) potrebno manje od 5 sekundi, a da mu maksimalna brzina iznosi 257 km/h.
Na spisku standardne opreme se, između ostalog, nalaze i ABS, traction
control, elektronska kontrola stabilnosti, kožna sedišta, navigacioni sistem sa
7-inčnim ekranom (osetljivim na dodir), LED osvetljenje, dok će se u zavisnosti
od tržišta na spisku serijske ili opcione opreme naći i klima uređaj,
Bluetooth, sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, iPod konekcija...
Britanski proizvođač namerava da svake godine (ručno) napravi po 2000 primeraka Projecta Eagle, s tim što je početak prodaje najavljen za proleće 2009 (po ceni od 45.000 funti ili 56.700 evra). U Lotusu inače planiraju da Project Eagle u budućnosti ponude i u kabriolet i u verziji visokih performansi sa dva sedišta.

Za Audi Q7 3.0 TDI - gratis kasko na godinu dana
Izvor : www.audi.rs
Kupovinom luksuznog modela automobila Audi Q7, kupac dobija
gratis kasko osiguranje na godinu dana. Ova specijalna ponuda, kojom kupac
Q7-ce štedi oko 8.000 evra, odnosi se na ograničenu količinu modela Audi Q7 3.0 TDI. Ponuda važi samo do 1. avgusta, i može
se ostvariti u sledećim Audi salonima u zemlji: Porsche Beograd Ada, Autokomerc
centar Aerodrom, AC Manik – Čačak, Asta group – Novi Sad.
Glavne osobine modela Audi Q7 su pouzdanost, izdržljivost, jačina, brzina,
otpornost, atraktivan dizajn, komfor, lakoća upravljanja, fleksibilnost. Kao
najbolji proizvod u SUV (Sport Utility Vehicle) segmentu, Q7 je prešao hiljade
test kilometara pre serijske proizvodnje. Prošao je klimatske promene od – 35 ˚C
do + 55 ˚C, različite podloge, gradsku saobraćajnu vrevu, pustinjski pesak,
led, blato, teške krivine, seoske prašjave puteve, vodene prepreke i
autoputeve, prolazeći sve kontinente. Audi Q7 opremljen je quattro pogonom,
odnosno stalnim pogonom na sva četri točka, sa standardnim razdvojenim obrtnim
momentom uz pomoć Torsen diferencijala u odnosu 40/60 – napred / pozadi. Off
road modus sa 250 mm rastojanja od zemlje i kontrolom amortizera omogućava
vožnju po svim terenima.
Za dizajn modela Audi Q7 zaslužan je Walter da Silva, jedan od najboljih
svetskih stručnjaka za vizuelni identitet vozila. Sa dužinom od 5.086 mm i
razmakom osovina od tačno 3.002 mm (širina 1.983 mm/visina 1.737 mm),
unutrašnjost je vrlo prostrana, sa mogućnošću podešavanja sedišta u 28
varijanti. Do sedam putnika može biti smešteno u tri reda sedišta, a oba zadnja
reda se mogu spustiti, stvarajući tovarni prostor od 2.035 l (do pet putnika do
775 l). Na raspolaganju su verzije sa pet, šest ili sedam sedišta. Enterijer
vozila ostavlja utisak potpunog luksuza. Između sediša nalazi se MMI (Multi
Media Interface) taster, pomoću kojeg se jednostavno rukuje mnogim opcijama
ovog automobila.
U Audi Q7 se ugrađuju četiri pogonska agregata: dva benzinska i dva dizelska.
Q7 3.0 TDI ima šestocilindrični motor, sa common rail sistemom ubrizgavanja
poslednje generacije, koji koristi piezo brizgače sa direktnim ubrizgivanjem
goriva. To omogućava da se kombinuje visoka performansa od 176 Kw (240 KS) i
obrtni momenat od 550 Nm, uz odličnu ekonomičnost – V6 troši 9,8 litara dizel
goriva na 100 Km. Brzinu od 0-100Km razvija za 8,5 sekundi, sa top brzinom od
210/216 km/h.
Pre dve godine, Q7 je nagrađen ‘’Zlatnim volanom’’, kao najbolje vozilo u SUV
segmentu.
Pristupačan, praktičan, sa malim troškovima održavanja i sa nultom emisijom; tako britanski NICE Car Company opisuje svoj novi elektro-automobil Ze-o, čija će zvanična svetska premijera biti održana 22. jula na salonu automobila u Londonu (2008 British Motor Show).
Osnovni Ze-o postiže maksimalnu brzinu od 88 km/h, ima autonomiju od 105 km (u gradskim uslovima vožnje), dok će se kao opcija kupcima nuditi i litijum-jonske baterije, koje će ovom MPV modelu omogućavati veći radijus kretanja (detaljniji podaci o ovom automobilu biće saopšteni naknadno na salonu u Londonu).
Ze-o je inače dizajniran u Evropi, dok će za proizvodnju biti zaduženi NICE-ovi kineski partneri. Prodaja u Velikoj Britaniji (po ceni od oko 17.500 evra) počinje ove jeseni, a u ostatku Evrope to će se desiti tokom 2009. godine.