
Holandska kompanija Vandenbrink Design BV je još prošle godine predstavila javnosti
svoje viđenje moderne interpretacije legendarnog Ferrarija 250 GTO iz 1962.,
koji bi se bazirao na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano. Budući da je taj
njihov dizajnerski predlog u obliku modela Vandenbrink GTO naišao na zaista
izuzetan prijem, u ovoj kompaniji su se najzad odlučili da prihvate izazov i pripreme
Vanderbrink GTO za proizvodnju. Doduše proizvodnja (i to naravno ručna) biće
ograničena na samo 5 (pet) primeraka ovog izuzetnog automobila sa
aluminijumskom karoserijom, a kao da to nije dovoljno za ekskluzivnost celog
projekta, odlučeno je i da cena bude vrtoglavih 993.000 evra, i to bez poreza. To
je cena za snažniju varijantu 630 GTO sa 6,3 litarskim motorom od 750KS i 680Nm
obrtnog momenta, dok cena za slabiju verziju 599 GTO sa 6,0 litarskim agregatom
od 650KS i 630Nm još nije saopštena. Oba motora će inaće biti izrađena u saradnji
sa nemačkom tjuning firmom Edo Comeptition. Po poslednjim vestima, nekoliko primeraka
novog sportiste je već rezervisano, dok se isporuka prvom kupcu najavljuje za
2009. godinu. Istovremeno sa objavljivanjem odluke o proizvodnji, iz
Vandenbrinka su stigli i novi zvanični renderinzi njihovog budućeg automobila.

Mazda je danas zaista pozitivno iznenadila kako publiku tako i
specijalizovane novinare na upravo otvorenom salonu automobila u Sidneju.
Naime, na njihovom izložbenom prostoru šepuri se modifikovana
verzija sportske Mazde3 MPS sa dodatkom Extreme u imenu. Ime je u potpunosti
zasluženo jer MPS Extreme raspolaže sa pojačanim 2,3 litarskim turbo motorom
(uparenim sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni), dorađenim ogibljenjem (spuštenim
za 25 mm), poboljšanim kočenjem i upravljanjem, kao i novim sportskim izduvnim
sistemom. Standardna Mazda3 MPS iz pomenutog motora izvlači 190kW/258KS pri
5500 o/min. i 380Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., a MPS Extreme svih
210kW/286KS pri 5300 o/min. i 425Nm pri 4400 o/min. Izloženi primerak na salonu
je u tzv. True Red crvenoj boji sa kontrastom u vidu crnog krova i crnih traka
na haubi i zadnjim bokovima. Spoljašnjost je dobila još nekoliko novih detalja,
i to u vidu proširenja blatobrana (u crnoj boji), zadnjeg krovnog spojlera
(takođe u crnoj boji), zatamnjenih stakla i BBS Motorsport točkova od 19 inča
sa Dunlop Sports gumama dimenzija 225/35ZR19 (standardna Mazda3 MPS inače ima
točkove od 18 inča). Za zaustavljanje se brinu kočnice sa diskovima od 320 mm
napred, a 280 mm nazad. Tu su naravno i elektronski sistemi ABS, EBD
(elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), Traction
control, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), kao i šest vazdušnih jastuka (dva
frontalna, dva bočna i dve vazdušne zavese).

Nemački tjuner
Motoren-Technik-Mayer ili kraće MTM (možda najpoznatiji po Audiju TT
Bimoto sa
dva motora i 1000KS), juče je objavio prve slike i par detalja o svom
novom
projektu, Audiju S5 K500. Iako se u MTM-u nisu pretrgli od informacija,
ipak je poznato da je Audijev S5 dobio MTM-ov najnoviji kit (čitaj
kompresor) za povećanje
snage 4,2 litarskog V8 motora, koji sada umesto standardnih
260kW/354KS,
razvija okruglo 500 konja ili 368kW. To je dovoljno za ubrzanje do 100
km/h za manje od pet sekundi i maksimalnu brzinu od preko 300 km/h. MTM
je takođe ugradio i pojačani
kočioni
sistem sa
diskovima od 380 mm, dorađeno ogibljenje, novi
sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka,
devetokrake Bimoto aluminijumske felne od 21 inča i veoma decentan
body paket.
Triumph TR se vraća ?

Prema
pisanju britanskog magazina AutoExpress, nemački BMW
razmatra mogućnost da oživi jednog od Britancima najomiljenih brendova
–
Triumph. Nedavno je naime BMW (od 1994. godine je vlasnik prava na ime
Triumph
Cars) obelodanio svoje planove za budućnost, po kojima se planira
proširenje
broja brendova, koji će biti deo ove bavarske kompanije. Uprkos nekim
špekulacijama
da će se to ostvariti kupovinom Jaguara, Land Rovera i Volvoa (trenutno
u
vlasništvu Forda), proširenje BMW porodice će se, prema saznanjima
AutoExpressa, ostvariti oživljavanjem nekog klasičnog britanskog
brenda, a Triumph je na vrhu
liste. AutoExpress je objavio i par renderinga kako bi neki budući
retro Triumph
TR mogao da izgleda, a inspiracija je pronađena u klasičnom Triumphu
TR4. Novi
Triumphov sportski dvosed bi bio odlična premium alternativa već
postojećim sličnim
modelima, kao što su Mazda MX-5/Miata, MG TF (sada u kineskim rukama),
Opel GT
pa i novi KTM X-Bow. Novi Triumph bi koristio bogatu paletu BMW-ovih
agregata,
dok bi i sam BMW mogao da iskoristi Triumph za testiranje svojih novih
tehnologija i lakih materijala pre nego što ih upotrebi na svojim
standardnim modelima.

Nemački tjuner Geiger uzeo je u svoje ruke Hummer H3 Alpha, a rezultat
vidite na slikama – ekskluzivniji stajling i poboljšane performanse. Naime, osim
doteranog izgleda, Geiger je pojačao i motor najmanjeg Hummera, pa sada njegov
5,3 litarski V8 Vortec agregat raspolaže snagom od ravno 300 konja i 438Nm
obrtnog momenta, što ovom vozilu teškom 2,3 tone, omogućava maksimalnu brzinu
od 200 km/h. Snaga je podignuta ugradnjom Geiger Tuning Kit-a, koji podrazumeva
modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora, sportski filter za vazduh i
novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva završetka impresivnog
izgleda. Sem toga, Geiger je doteranim i spuštenim ogibljenjem poradio i na
poboljšanju voznih osobina, a pojačan je i kočioni sistem. Snaga Hummera H3 GT je
naglašena i samim njegovim ekskluzivnim GT izgledom. Možda i najimpresivniji
detalj na ekstravagantnoj i sportskoj pojavi su novi aluminijumski točkovi od
23 inča sa gumama 305/35-23, dok se kao opcija nude i veći od 24 inča (sa
gumama 305/35-24). Sportski karakter je još pojačan trkačkim trakama na karoseriji, novim
body paketom i zatamnjenim staklima i zadnjim svetlima. Unutrašnjost bi mogla
da se opiše kao čist luksuz; sa komfornim kožnim sedištima, detaljima od karbon
fibera i multimedijalnim sistemom. Za one koji se brinu za zaštitu životne
sredine, Geiger nudi i verziju ovog Hummera sa pogonom na prirodni gas, čime se
emisija CO2 smanjuje za oko 20%.
Daihatsu Mud Master-C
Nekad i kod nas popularni japanski brend Daihatsu je za predstojeći 40. salon automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) pripremio novi koncept terenskog vozila sa zanimljivim imenom Mud Master-C (slovo C od Concept). Kako je Daihatsu (inače u vlasništvu Toyote) poznat i priznat kao specijalista za male putničke automobile i manje SUV modele, tako ni Mud Master-C ne predstavlja nikakav izuzetak (dugačak je samo 3395 mm, širok 1600 mm, a visok 1960 mm). U osnovi, ovde se radi o kompaktnom i laganom transporteru namenjenom kako za sportske aktivnosti van urbanih sredina (posebno za biciklizam), tako i za rad na slabije pristupačnim terenima. Za takav teren, Mud Master-C je opremljen pogonom na svim točkovima, visokim klirensom (rastojanje od tla) od 370 mm i velikim točkovima od 16 inča. U skladu sa osnovnom namenom ovog automobila je i unutrašnjost – robusna, sa jednostavnim panelom za instrumente ali i sa velikim LCD displejom.
Toyota 1/X, Toyota Hi-CT, Toyota FT-MV i Toyota Crown Hybrid concept
Tojota je za domaći salon automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) pripremila zaista veliki broj raznih koncept automobila, od kojih izdvajamo 1/X, Hi-CT, FT-MV i Crown Hybrid concept.
Iako bi se u prvi mah Toyota 1/X mogla shvatiti i kao najava neke buduće Toyote Prius, stvari ipak stoje malo drugačije. 1/X u stvari najavljuje novi Toyotin hibridni automobil, i to nešto manji od Priusa, koji će se pojaviti u prodaji najverovatnije 2010. godine. Toyota u svom press saopštenju ipak 1/X poredi sa Priusom, tačnije navodi se podatak da je sa težinom od samo 420 kg (!) novi 1/X čak tri puta lakši od Priusa (što je postignuto upotrebom karbon fibera u konstrukciji). Zadnje točkove Toyote 1/X pokreće napredni hibridni pogonski sklop (smeštem ispod zadnjih sedišta), a Toyota posebno ističe da je 1/X duplo ekonomičniji od Priusa. Pri tom naravno 1/X emituje i manju emisiju CO2. Inače, 1/X je dugačak 3900 mm, širok 1620 mm i visok 1410 mm.
Studija Hi-CT ("hi ride city truck) sa hibridnim pogonom prema Toyotinom saopštenju ima za cilj da bude urbani cool automobil i da putnicima pruži zabavnu vožnju, a sve to u pakovanju standardnih gradskih automobila. Ipak, Hi-CT je sve samo ne standardan automobil, a pre svaga po pitanju dizajna. Nalik više na manji kamion, Hi-CT ima izrazito visoku bočnu liniju, kratke prepuste i spoljašnji pomoćni prtljažnik između zadnjih tokova. Sem toga, zanimljive su i dimenzije : Hi-CT je naime dugačak samo 3330 mm, širok 1695 mm, a visok čak 1780 mm.
Toyota FT-MV je u odnosu na Toyotu 1/X i Toyotu Hi-CT daleko bliže serijskoj proizvodnji, što nam njegovo ime uostalom i najavljuje. FT-MV u osnovi znači Future Minivan, a neki novi Toyotin model, sličan ovom FT-MV, bi navodno mogao da se pojavi u prodaji već tokom 2008. godine. Kao i kod svakog minivena, i ovde je naglasak na prostranosti i praktičnosti pa FT-MV ima tri reda sedišta i nudi komotan smeštaj za šest putnika.

Toyota Crown Hybrid concept je hibridna verzija (kombinacija benzinca i elektromotora) Toyotine limuzine Crown, čije su različite generacije u Japanu u ponudi već 50 godina. Toyota nažalost ne navodi konkretne podatke o motoru, snazi i potrošnji, već samo napominje da Crown Hybrid concept odlikuju visoka ekonomičnost motora, mala emisija CO2 i nizak stepen buke. Sem toga, Crown Hybrid concept poseduje i VDIM traction control, 10 vazdušnih jastuka i poseban LCD displej za pružanje informacija vozaču. Vrhunski komfor za svih pet putnika se naravno podrazumeva. Očekuje se da serijska verzija Toyote Crown Hybrid krene u prodaju krajem 2008. godine.
Lexus LF-Xh

I Toyotin luksuzni brend Lexus imaće zanimljivu postavku na
predstojećem 40. salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.). Pre svega,
tu je novi koncept hibridnog SUV vozila nazvanog LF-Xh, koji bi mogao da se
shvati i kao najava buduće generacije sadašnjeg Lexusa RX. Po navodima Lexusa,
Studija LF-Xh se odlikuje kombinacijom snažnog i dinamičnog izgleda eksterijera
i elegantnog interijera, a sve u skladu sa Lexusovom "težnja ka
perfekciji" filozofijom. LF-Xh pokreće hibridni sistem, koji se sastoji od
benzinskog V6 motora (Lexus ne navodi ni njegovu zapreminu ni snagu) i elektromotora,
dok je pogon naravno na svim točkovima. Inaće, novi koncept je dugačak 4800 mm,
širok 1895 mm, visok 1650 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2850 mm. Lexus
će na salonu automobila u Tokiju izložiti i već poznatu studiju sportskog
automobila LF-A sa 5,0 litarskim V10 motorom i karoserijom od karbon fibera,
kao i serijske modele LS600hL, LS460, GS450h, GS460 i novog "M3
killera", model IS-F sa 423KS.
Nissan Intima Concept, Nissan Round Box i Nissan NV200
Sem serijske verzije nestrpljivo očekivene nove generacije sportskog modela GT-R i koncepta Pivo 2, Nissan će na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) promovisati i nekoliko studijskih automobila, među kojima se posebno izdvajaju Intima Concept, Round Box i NV200.
Intima Concept je prototip nove limuzine više srednje klase (dužina/širina/visina : 4980/1840/1450 mm), koja, sudeći po njenom izgledu, od sva tri Nissanova koncepta izgleda nekako najrealnije i najbliže serijskoj proizvodnji. Komforna, elegantna i prostorna unutrašnjost ovog automobila po Nissanovim rečima objedinjuje atraktivan dizajn, visok nivo funkcionalnosti i naprednu tehnologiju, a sve u skladu sa Nissanovom filozofijom "Modern Living Concept". Ulazak je putnicima olakšan tzv. samoubilačkim vratima (ona pozadi se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih) i odsustvom B stuba. Od opreme treba izdvojiti napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere), zatim DCAS (Distance Control Assist System) sistem za održavanje razdaljine od ostalih vozila, pa "inteligentni" automatski klima uređaj u četiri zone (svaki putnik individulano kontroliše i podešava temperaturu na svom sedištu uz pomoć infracrvenih senzora), veliki panoramski stakleni krov i indirektno osvetljenje kabine inkorporirano u instrument tablu, centralnu konzolu, oplate vrata i plafon. Intima Concept je opremljena dizelskim V6 motorom, koji se odlikuje tihim radom, efikasnošću i ekološkom podobnošću.


Nissan Round Box ili kraće R.D/B.X je studija kompaktnog (dužina/širina/visina : 3650/1750/1530 mm) otvorenog automobila za četiri osobe i predstavlja novi pravac u dizajniranju vozila za zabavu i uživanje u vožnji. Uprkos toj svojoj nameni, Nissan navodi da ovaj koncept pokreće i ekološki podoban benzinski motor sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem goriva, uparen sa Nissanovom Xtronic CVT kontinualnom transmisijom. Ovu studiju karakteriše, hmm, zanimljiv dizajn spoljašnjosti gde se najviše ističu visoki bokovi, naglašeni lukovi blatobrana, prednja hauba u skoro istoj ravni sa vetrobranom, veliki točkovi od 18 inča (sa gumama 225/40R18) i mali stakleni paneli na donjim delovima vrata (nazvani "road surface windows"). I R.D./B.X. ima već pomenuti napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju i DCAS (Distance Control Assist System) sistem za održavanje razdaljine od ostalih vozila.

Nissan NV200 je još jedan inovativni koncept malog komercijalnog vozila i predstavlja rezultat zajedničkog rada Nissanovog Design Centra iz Japana i Nissan Design Centra iz Londona. Fabrika novi NV200 opisuje kao radikalan, futuristički ali istovremeno i potpuno praktičan koncept. U osnovi, NV200 pokušava da kombinuje funkcionalnost (i to funkcionalnost sa velikim F) nekog kombi vozila sa komforom mobilne kancelarije. Glavnu odliku ove studije predstavlja prostor za prtljažnik, i to u obliku jedinstvene čaure, koja se izvlači iz automobila, čime se oslobađa prostor za mobilnu kancelariju iza prednjih sedišta. Naravno ovo je samo dok automobil stoji. I kome je ovo namenjeno ? Po rečima ljudi iz Nissana : "novoj generaciji aktivnih profesionalaca".


Auto
na slikama nam je poznat od ranije kao Scion xB, a sada je Toyota u Japanu
lansirala i njegovog brata blizanca, model Toyota Corolla Rumion (s tim što je
ime Corolla na samom automobilu napisano upadljivo manjim slovima !). Ovaj
kockasti auto je od juče dopunio Corollinu gamu u Japanu, gde se prodaje po
ceni od 14.300 američkih dolara (nešto preko 10.000 evra) pa do 21.000 dolara
(što je skoro 14.000 evra), a Japanci očekuju prodaju od oko 3500 komada na
mesečnom nivou. Upravo je pomenuti prost, kockast dizajn odgovoran za prostran
i funkcionalan interijer, pa Toyota navodi da Corolla Rumion svim putnicima
pruža "relaksirajuću, ugodnu i komfornu vožnju", dok visoki bokovi
tim istim putnicima pružaju osećaj bezbednosti. Corolla Rumion se oprema sa dva
ekonomična benzinska motora : 1,5 litarskim VVT-i (sa 81kW/110KS pri 6000
o/min.), kao i 1,8 litarskim Dual VVT-I od 100kW/136KS pri takođe 6000 o/min.
Slabiji emituje 143 grama CO2 po kilometru,
a snažniji 151 g/km (što je za 10 % manje od propisa u Japanu). Od
bezbednosnih elemenata treba izdvojiti SRS vazdušne jastuke, WIL (Whiplash
Injury Lessening) prednja sedišta, ABS+EBD, BAS, ojačanu strukturu karoserije,
a tu su i Super CVT-i kontinualna transmisija i Smart Entry & Start System
za ulazak i startovanje automobila bez ključa. Corolla Rumio ima međuosovinsko
rastojanje od 2600 mm, dugačka je 4210 mm, široka 1760 mm, dok visina zavisi od
pogona (model sa pogonom na prednjim točkovima je visok 1630 mm, a varijanta sa
integralnim 4WD pogonom 1640 mm).

General Motors je pustio u
opticaj prvu zvaničnu fotografiju potpuno novog Pontiaca Vibe GT modelske
godine 2009., ali nažalost sliku prati i veoma malo propratnih informacija.
Ipak, poznato je da će novi Pontiac Vibe prvi put biti predstavljen na salonu
automobila u Los Anđelesu krajem ove godine, a da će prodaja startovati
početkom 2008. Osim toga, ponovo će u ponudi biti i GT verzija ovog
modela, kao i AWD varijanta sa pogonom na svim točkovima. I to je to. Ah, da.
Brat blizanac ovog Pontiaca, buduća Toyota Matrix, biće predstavljena već
krajem ovog meseca na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu (počinje 30. oktobra).
Opel iz Poljske dolazi u Srbiju ?
Izvor : Danas, Tanjug, B92
Ako je suditi po najnovijim informacijama
iz Zastave, budući strateški partner najverovatnije će biti General Motors
(GM). Kako Danas nezvanično saznaje, Opel, koji je ćerka-firma GM-a, bi krajem
ove ili početkom naredne godine trebalo da počne da seli opremu za proizvodnju Astre
Classic II iz svoje fabrike u Poljskoj u kragujevačku Fabriku automobila. U
Kragujevcu bi sklapanje tog modela automobila, prema ugovoru o saradnji između Zastave
i GM-a, trebalo da počne tokom 2008. godine. U prilog sve ozbiljnijim
nagoveštajima o mogućem strateškom partnerstvu svedoče i informacije da će
delegacija menadžera i stručnjaka Opela u oktobru ponovo boraviti u Zastavi. List
podseća i da je GM prošle sedmice u Kragujevcu otvorio savremeni
prodajno-servisni centar, u čije je opremanje uloženo oko dva miliona evra. U
njemu će se prodavati i servisirati automobili Opela i Chevroleta.
Ugovorom između GM-a i Zastava vozila predviđena je proizvodnja Astre Classic
II od delova i sklopova koji će se dopremati iz Opela. Sa traka u Kragujevcu
trebalo bi da silaze prvo automobili Opel Astra Classic II, posle čega će biti
dogovora i o modelu koji će zameniti to vozilo, navedeno je u saopštenju. Za
dva meseca, od kako je u Srbiji počela prodaja vozila Opel Astre Classic II,
koje Zastava na osnovu letos potpisanog ugovora sa GM-om uvozi bez carine,
naručeno je oko 1.500 tog putničkog automobila, a kupcima isporučeno oko 700. Tehnički
tim nemačkog Opela razgovarao je sa predstavnicima firme Zastava AGeM o
realizaciji ugovora o saradnji Grupe Zastava
vozila i kompanije General Motors o sklapanju Opela u Kragujevcu. Kako je
navedeno reč je o četvrtoj poseti Opelovih stručnjaka u protekla dva meseca.
"Obavljene su odgovarajuće probe karoserije na opremi koju ima Zastava a
rezultati su sasvim zadovoljavajući", rekao je Zoran Stošić, direktor
preduzeća Zastava AGeM, zaduženog za realizaciju ugovora o saradnji Grupe Zastava
vozila i kompanije General Motors.
Subaru Exiga Concept i Subaru G4e Concept

Sem nove Impreze WRX STi, Subaru će na predstojećem 40. salonu
automobila u Tokiju (pod motom "Fantastic Moments") publici
predstaviti i dva koncept automobila – Subaru Exiga Concept i Subaru G4e Concept. Exiga
Concept (na prve dve slike) je studija karavana koji u tri reda sedišta pruža
komforan smeštaj za sedam putnika, pri čemu su sedišta (u koži) postavljena kao
u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom
redu. Utisku velike prostranosti (i preglednosti naravno) doprinose i velike
staklene površine, kao i ogromni panoramski krov. Exiga Concept nam u osnovi
pokazuje budući dizajnerski pravac ovog japanskog proizvođača, odnosno ovo bi
sa većim ili manjim izmenama mogao da bude naredni Subaru Legacy. Pogon je
naravno integralni (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive), a pod haubom se
nalazi 2,0 litarski turbo motor, uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem.
Drugi studijski automobil ove marke za salon u Tokiju je Subaru G4e Concept (treća i
četvrta slika), maleni gradski automobil za pet osoba, izrađen od aluminijuma i
sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije smeštene ispod poda automobila).
Cilj dizajnera je bio da u ovom konceptu (sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65
metra) dobiju automobil sa prostranim interijerom i sportskim eksterijerom, a
sve to upakovano u kompaktne dimenzije. Subaru G4e Concept sa jednim punjenjem baterija
ima autonomiju od oko 200 kilometara, pri čemu je zanimljivo da je za samo 15
minuta moguće napuniti 80% kapaciteta baterija (u stanicama za punjenje na
lokacijama u gradu, kao što su supermarketi, bolnice ili javne zgrade). Da bi
se ove baterije u potpunosti napunile preko kućne utičnice potrebno je osam
sati. Inače, prostrana i komforna unutrašnjost je u kombinaciji crvene i bele
boje, dok je osvetljenje instrumenata u plavoj boji (sve sa ciljem da se dobije
živopisna atmosfera).


Honda CR-Z i Honda Puyo

Za domaći salon automobila u
Tokiju koji počinje za dve nedelje (27.10. – 11.11.2007.), Honda je pripremila
dva zaista zanimljiva koncept automobila, nazvana Honda CR-Z (na prve dve
slike) i Honda Puyo (treća slika). CR-Z (skraćeno od Compact Renaissance Zero)
predstavlja, kao što vidi već iz njegovog imena, kompaktni sportski automobil na
hibridni pogon, koji može da se posmatra i kao najava nekog budućeg naslednika
i kod nas nekad vrlo popularnog modela Honda CR-X (Civic Rennaissance Model X),
a koji je prestao da se proizvodi pre nekih deset godina. Dizajniran da bude
"futuristički i dinamičan", odnosno da kombinuje snažne performanse u
kompaktnoj formi sa futurističkim imidžom, CR-Z karakteriše i prostrana
unutrašnjost puna svetlosti. Ovo potonje je postignuto zahvaljujući, pre svega,
panoramskom vetrobranskom staklu, kao i sunčanom krovu, koji se proteže preko
cele dužine krova. Sem toga, CR-Z se ističe i detaljima kao što su veliki gril
hladnjaka, prednja i zadnja LED svetla, veoma mali retrovizori, dvostruke
izduvne cevi, Brembo kočnice, bočna linija koja se uzdiže od napred prema nazad
stvarajući moćne bokove automobila, veliki 19-inčni točkovi i hi-tech
interfejsi u sportskoj ali i funkcionalnoj i prostranoj unutrašnjosti. Drugi
prototip, koji će Honda izložiti na salonu u Tokiju, jeste model Puyo sa tehnologijom gorivnih ćelija.
Ukratko, Puyo predstavlja funkcionalan, prostran, bezbedan i ekološki podoban
automobil sa minimalističkim dizajnom (bez ikakvih oštrih ivica), na kome se
posebno ističu vrata koja se otvaraju u vis, velike staklene površine i
kupolasti krov.


Francuski Renault je upravo
objavio prve zvanične slike i par detalja o novom modelu Grand Modus. Drugim
rečima, ovo je produžena varijanta već poznatog Renault Modusa, koji se ne
prodaje onoliko dobro koliko bi u francuskoj kompaniji to želeli, pa je ovo osveženje
game i te kako dobrodošlo. Novi Grand Modus (prva i druga slika) dobija i restilizovani
izgled spoljašnjosti (prednja i zadnja svetla, drugačija maska u stilu Clia III,
modifikovani branici i vrata prtljažnika), kakav će uostalom krasiti i običan, kratki
Modus koji se nalazi na trećoj slici (Grand Modus takođe dobija i treće bočno
staklo ispred C stuba). Sem veće dužine (sada 4034 mm), Grand Modus u odnosu na
standardni Modus (3874 mm) ima naravno povećano i međuosovinsko rastojanje,
koje iznosi 2575 mm (+93 mm), koliko ima i Renault Clio III. Za poređenje,
pomenuti Clio III ima zapreminu prtljažnika od 288 litara, a ovaj Grand Modus
svih 410 litara (kratki Modus raspolaže sa 293 litra). Funkcionalnosti
prostrane i komforne kabine (za ovu klasu) doprinosi i klizna zadnja klupa (pomera se napred/nazad), pri tom i deljiva u
odnosu 60:40. Što se palete motora tiče, Grand Modus će pokretati benzinski i
dizel agregati već poznati iz standardnog Modusa, odnosno benzinci od 1,2 litra
(48 i 55kW), 1,4L (72kW), 1,6L (65 i 82kW), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u
tri verzije (sa 50, 63 i 78kW). Grand Modus će se proizvoditi u Renaultovoj
fabrici u španskom Valjadolidu, a komercijalizacija startuje početkom 2008.
godine po, za sada, nepoznatoj ceni.
