home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vandenbrink GTO

12 Okt 2007 - 00:23 Vesti Link


Holandska kompanija Vandenbrink Design BV je još prošle godine predstavila javnosti svoje viđenje moderne interpretacije legendarnog Ferrarija 250 GTO iz 1962., koji bi se bazirao na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano. Budući da je taj njihov dizajnerski predlog u obliku modela Vandenbrink GTO naišao na zaista izuzetan prijem, u ovoj kompaniji su se najzad odlučili da prihvate izazov i pripreme Vanderbrink GTO za proizvodnju. Doduše proizvodnja (i to naravno ručna) biće ograničena na samo 5 (pet) primeraka ovog izuzetnog automobila sa aluminijumskom karoserijom, a kao da to nije dovoljno za ekskluzivnost celog projekta, odlučeno je i da cena bude vrtoglavih 993.000 evra, i to bez poreza. To je cena za snažniju varijantu 630 GTO sa 6,3 litarskim motorom od 750KS i 680Nm obrtnog momenta, dok cena za slabiju verziju 599 GTO sa 6,0 litarskim agregatom od 650KS i 630Nm još nije saopštena. Oba motora će inaće biti izrađena u saradnji sa nemačkom tjuning firmom Edo Comeptition. Po poslednjim vestima, nekoliko primeraka novog sportiste je već rezervisano, dok se isporuka prvom kupcu najavljuje za 2009. godinu. Istovremeno sa objavljivanjem odluke o proizvodnji, iz Vandenbrinka su stigli i novi zvanični renderinzi njihovog budućeg automobila.

 





Mazda3 MPS Extreme

11 Okt 2007 - 12:49 Noviteti Link


Mazda je danas zaista pozitivno iznenadila kako publiku tako i specijalizovane novinare na upravo otvorenom salonu automobila u Sidneju. Naime, na njihovom izložbenom prostoru šepuri se modifikovana verzija sportske Mazde3 MPS sa dodatkom Extreme u imenu. Ime je u potpunosti zasluženo jer MPS Extreme raspolaže sa pojačanim 2,3 litarskim turbo motorom (uparenim sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni), dorađenim ogibljenjem (spuštenim za 25 mm), poboljšanim kočenjem i upravljanjem, kao i novim sportskim izduvnim sistemom. Standardna Mazda3 MPS iz pomenutog motora izvlači 190kW/258KS pri 5500 o/min. i 380Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., a MPS Extreme svih 210kW/286KS pri 5300 o/min. i 425Nm pri 4400 o/min. Izloženi primerak na salonu je u tzv. True Red crvenoj boji sa kontrastom u vidu crnog krova i crnih traka na haubi i zadnjim bokovima. Spoljašnjost je dobila još nekoliko novih detalja, i to u vidu proširenja blatobrana (u crnoj boji), zadnjeg krovnog spojlera (takođe u crnoj boji), zatamnjenih stakla i BBS Motorsport točkova od 19 inča sa Dunlop Sports gumama dimenzija 225/35ZR19 (standardna Mazda3 MPS inače ima točkove od 18 inča). Za zaustavljanje se brinu kočnice sa diskovima od 320 mm napred, a 280 mm nazad. Tu su naravno i elektronski sistemi ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), Traction control, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), kao i šest vazdušnih jastuka (dva frontalna, dva bočna i dve vazdušne zavese).

 



Audi S5 K500 by MTM

11 Okt 2007 - 00:45 Tuning Link


Nemački tjuner Motoren-Technik-Mayer ili kraće MTM (možda najpoznatiji po Audiju TT Bimoto sa dva motora i 1000KS), juče je objavio prve slike i par detalja o svom novom projektu, Audiju S5 K500. Iako se u MTM-u nisu pretrgli od informacija, ipak je poznato da je Audijev S5 dobio MTM-ov najnoviji kit (čitaj kompresor) za povećanje snage 4,2 litarskog V8 motora, koji sada umesto standardnih 260kW/354KS, razvija okruglo 500 konja ili 368kW. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za manje od pet sekundi i maksimalnu brzinu od preko 300 km/h. MTM je takođe ugradio i pojačani kočioni sistem sa diskovima od 380 mm, dorađeno ogibljenje, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka, devetokrake Bimoto aluminijumske felne od 21 inča i veoma decentan body paket.     



Triumph TR se vraća ?

11 Okt 2007 - 00:41 Top secret Link


Prema pisanju britanskog magazina AutoExpress, nemački BMW razmatra mogućnost da oživi jednog od Britancima najomiljenih brendova – Triumph. Nedavno je naime BMW (od 1994. godine je vlasnik prava na ime Triumph Cars) obelodanio svoje planove za budućnost, po kojima se planira proširenje broja brendova, koji će biti deo ove bavarske kompanije. Uprkos nekim špekulacijama da će se to ostvariti kupovinom Jaguara, Land Rovera i Volvoa (trenutno u vlasništvu Forda), proširenje BMW porodice će se, prema saznanjima AutoExpressa, ostvariti oživljavanjem nekog klasičnog britanskog brenda, a Triumph je na vrhu liste. AutoExpress je objavio i par renderinga kako bi neki budući retro Triumph TR mogao da izgleda, a inspiracija je pronađena u klasičnom Triumphu TR4. Novi Triumphov sportski dvosed bi bio odlična premium alternativa već postojećim sličnim modelima, kao što su Mazda MX-5/Miata, MG TF (sada u kineskim rukama), Opel GT pa i novi KTM X-Bow. Novi Triumph bi koristio bogatu paletu BMW-ovih agregata, dok bi i sam BMW mogao da iskoristi Triumph za testiranje svojih novih tehnologija i lakih materijala pre nego što ih upotrebi na svojim standardnim modelima.

   



Geiger Hummer H3 GT

11 Okt 2007 - 00:31 Tuning Link

 


Nemački tjuner Geiger uzeo je u svoje ruke Hummer H3 Alpha, a rezultat vidite na slikama – ekskluzivniji stajling i poboljšane performanse. Naime, osim doteranog izgleda, Geiger je pojačao i motor najmanjeg Hummera, pa sada njegov 5,3 litarski V8 Vortec agregat raspolaže snagom od ravno 300 konja i 438Nm obrtnog momenta, što ovom vozilu teškom 2,3 tone, omogućava maksimalnu brzinu od 200 km/h. Snaga je podignuta ugradnjom Geiger Tuning Kit-a, koji podrazumeva modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora, sportski filter za vazduh i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva završetka impresivnog izgleda. Sem toga, Geiger je doteranim i spuštenim ogibljenjem poradio i na poboljšanju voznih osobina, a pojačan je i kočioni sistem. Snaga Hummera H3 GT je naglašena i samim njegovim ekskluzivnim GT izgledom. Možda i najimpresivniji detalj na ekstravagantnoj i sportskoj pojavi su novi aluminijumski točkovi od 23 inča sa gumama 305/35-23, dok se kao opcija nude i veći od 24 inča (sa gumama 305/35-24). Sportski karakter je još pojačan trkačkim trakama na karoseriji, novim body paketom i zatamnjenim staklima i zadnjim svetlima. Unutrašnjost bi mogla da se opiše kao čist luksuz; sa komfornim kožnim sedištima, detaljima od karbon fibera i multimedijalnim sistemom. Za one koji se brinu za zaštitu životne sredine, Geiger nudi i verziju ovog Hummera sa pogonom na prirodni gas, čime se emisija CO2 smanjuje za oko 20%.




Nekad i kod nas popularni japanski brend Daihatsu je za predstojeći 40. salon automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) pripremio novi koncept terenskog vozila sa zanimljivim imenom Mud Master-C (slovo C od Concept). Kako je Daihatsu (inače u vlasništvu Toyote) poznat i priznat kao specijalista za male putničke automobile i manje SUV modele, tako ni Mud Master-C ne predstavlja nikakav izuzetak (dugačak je samo 3395 mm, širok 1600 mm, a visok 1960 mm). U osnovi, ovde se radi o kompaktnom i laganom transporteru namenjenom kako za sportske aktivnosti van urbanih sredina (posebno za biciklizam), tako i za rad na slabije pristupačnim terenima. Za takav teren, Mud Master-C je opremljen pogonom na svim točkovima, visokim klirensom (rastojanje od tla) od 370 mm i velikim točkovima od 16 inča. U skladu sa osnovnom namenom ovog automobila je i unutrašnjost – robusna, sa jednostavnim panelom za instrumente ali i sa velikim LCD displejom.



Tojota je za domaći salon automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) pripremila zaista veliki broj raznih koncept automobila, od kojih izdvajamo 1/X, Hi-CT, FT-MV i Crown Hybrid concept.

Iako bi se u prvi mah Toyota 1/X mogla shvatiti i kao najava neke buduće Toyote Prius, stvari ipak stoje malo drugačije. 1/X u stvari najavljuje novi Toyotin hibridni automobil, i to nešto manji od Priusa, koji će se pojaviti u prodaji najverovatnije 2010. godine. Toyota u svom press saopštenju ipak 1/X poredi sa Priusom, tačnije navodi se podatak da je sa težinom od samo 420 kg (!) novi 1/X čak tri puta lakši od Priusa (što je postignuto upotrebom karbon fibera u konstrukciji). Zadnje točkove Toyote 1/X pokreće napredni hibridni pogonski sklop (smeštem ispod zadnjih sedišta), a Toyota posebno ističe da je 1/X duplo ekonomičniji od Priusa. Pri tom naravno 1/X emituje i manju emisiju CO2. Inače, 1/X je dugačak 3900 mm, širok 1620 mm i visok 1410 mm.

 

Studija Hi-CT ("hi ride city truck) sa hibridnim pogonom prema Toyotinom saopštenju ima za cilj da bude urbani cool automobil i da putnicima pruži zabavnu vožnju, a sve to u pakovanju standardnih gradskih automobila. Ipak, Hi-CT je sve samo ne standardan automobil, a pre svaga po pitanju dizajna. Nalik više na manji kamion, Hi-CT ima izrazito visoku bočnu liniju, kratke prepuste i spoljašnji pomoćni prtljažnik između zadnjih tokova. Sem toga, zanimljive su i dimenzije :  Hi-CT je naime dugačak samo 3330 mm, širok 1695 mm, a visok čak 1780 mm.


Toyota FT-MV je u odnosu na Toyotu 1/X i Toyotu Hi-CT daleko bliže serijskoj proizvodnji, što nam njegovo ime uostalom i najavljuje. FT-MV u osnovi znači Future Minivan, a neki novi Toyotin model, sličan ovom FT-MV, bi navodno mogao da se pojavi u prodaji već tokom 2008. godine. Kao i kod svakog minivena, i ovde je naglasak na prostranosti i praktičnosti pa FT-MV ima tri reda sedišta i nudi komotan smeštaj za šest putnika.


Toyota Crown Hybrid concept je hibridna verzija (kombinacija benzinca i elektromotora) Toyotine limuzine Crown, čije su različite generacije u Japanu u ponudi već 50 godina. Toyota nažalost ne navodi konkretne podatke o motoru, snazi i potrošnji, već samo napominje da Crown Hybrid concept odlikuju visoka ekonomičnost motora, mala emisija CO2 i nizak stepen buke. Sem toga, Crown Hybrid concept poseduje i VDIM traction control, 10 vazdušnih jastuka i poseban LCD displej za pružanje informacija vozaču. Vrhunski komfor za svih pet putnika se naravno podrazumeva. Očekuje se da serijska verzija Toyote Crown Hybrid krene u prodaju krajem 2008. godine.




Lexus LF-Xh

10 Okt 2007 - 17:14 Concept cars Link

 


I Toyotin luksuzni brend Lexus imaće zanimljivu postavku na predstojećem 40. salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.). Pre svega, tu je novi koncept hibridnog SUV vozila nazvanog LF-Xh, koji bi mogao da se shvati i kao najava buduće generacije sadašnjeg Lexusa RX. Po navodima Lexusa, Studija LF-Xh se odlikuje kombinacijom snažnog i dinamičnog izgleda eksterijera i elegantnog interijera, a sve u skladu sa Lexusovom "težnja ka perfekciji" filozofijom. LF-Xh pokreće hibridni sistem, koji se sastoji od benzinskog V6 motora (Lexus ne navodi ni njegovu zapreminu ni snagu) i elektromotora, dok je pogon naravno na svim točkovima. Inaće, novi koncept je dugačak 4800 mm, širok 1895 mm, visok 1650 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2850 mm. Lexus će na salonu automobila u Tokiju izložiti i već poznatu studiju sportskog automobila LF-A sa 5,0 litarskim V10 motorom i karoserijom od karbon fibera, kao i serijske modele LS600hL, LS460, GS450h, GS460 i novog "M3 killera", model IS-F sa 423KS.




Sem serijske verzije nestrpljivo očekivene nove generacije sportskog modela GT-R i koncepta Pivo 2, Nissan će na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) promovisati i nekoliko studijskih automobila, među kojima se posebno izdvajaju Intima Concept, Round Box i NV200.

Intima Concept je prototip nove limuzine više srednje klase (dužina/širina/visina : 4980/1840/1450 mm), koja, sudeći po njenom izgledu, od sva tri Nissanova koncepta izgleda nekako najrealnije i najbliže serijskoj proizvodnji. Komforna, elegantna i prostorna unutrašnjost ovog automobila po Nissanovim rečima objedinjuje atraktivan dizajn, visok nivo funkcionalnosti i naprednu tehnologiju, a sve u skladu sa Nissanovom filozofijom "Modern Living Concept". Ulazak je putnicima olakšan tzv. samoubilačkim vratima (ona pozadi se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih) i odsustvom B stuba. Od opreme treba izdvojiti napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere), zatim DCAS (Distance Control Assist System) sistem za održavanje razdaljine od ostalih vozila, pa "inteligentni" automatski klima uređaj u četiri zone (svaki putnik individulano kontroliše i podešava temperaturu na svom sedištu uz pomoć infracrvenih senzora), veliki panoramski stakleni krov i indirektno osvetljenje kabine inkorporirano u instrument tablu, centralnu konzolu, oplate vrata i plafon. Intima Concept je opremljena dizelskim V6 motorom, koji se odlikuje tihim radom, efikasnošću i ekološkom podobnošću.


Nissan Round Box ili kraće R.D/B.X je studija kompaktnog (dužina/širina/visina : 3650/1750/1530 mm) otvorenog automobila za četiri osobe i predstavlja novi pravac u dizajniranju vozila za zabavu i uživanje u vožnji. Uprkos toj svojoj nameni, Nissan navodi da ovaj koncept pokreće i ekološki podoban benzinski motor sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem goriva, uparen sa Nissanovom Xtronic CVT kontinualnom transmisijom. Ovu studiju karakteriše, hmm, zanimljiv dizajn spoljašnjosti gde se najviše ističu visoki bokovi, naglašeni lukovi blatobrana, prednja hauba u skoro istoj ravni sa vetrobranom, veliki točkovi od 18 inča (sa gumama 225/40R18) i mali stakleni paneli na donjim delovima vrata (nazvani "road surface windows"). I R.D./B.X. ima već pomenuti napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju i DCAS (Distance Control Assist System) sistem za održavanje razdaljine od ostalih vozila.

  

Nissan NV200 je još jedan inovativni koncept malog komercijalnog vozila i predstavlja rezultat zajedničkog rada Nissanovog Design Centra iz Japana i Nissan Design Centra iz Londona. Fabrika novi NV200 opisuje kao radikalan, futuristički ali istovremeno i potpuno praktičan koncept. U osnovi, NV200 pokušava da kombinuje funkcionalnost (i to funkcionalnost sa velikim F) nekog kombi vozila sa komforom mobilne kancelarije. Glavnu odliku ove studije  predstavlja prostor za prtljažnik, i to u obliku jedinstvene čaure, koja se izvlači iz automobila, čime se oslobađa prostor za mobilnu kancelariju iza prednjih sedišta. Naravno ovo je samo dok automobil stoji. I kome je ovo namenjeno ? Po rečima ljudi iz Nissana : "novoj generaciji aktivnih profesionalaca".



Toyota Corolla Rumion

10 Okt 2007 - 00:35 Noviteti Link


Auto na slikama nam je poznat od ranije kao Scion xB, a sada je Toyota u Japanu lansirala i njegovog brata blizanca, model Toyota Corolla Rumion (s tim što je ime Corolla na samom automobilu napisano upadljivo manjim slovima !). Ovaj kockasti auto je od juče dopunio Corollinu gamu u Japanu, gde se prodaje po ceni od 14.300 američkih dolara (nešto preko 10.000 evra) pa do 21.000 dolara (što je skoro 14.000 evra), a Japanci očekuju prodaju od oko 3500 komada na mesečnom nivou. Upravo je pomenuti prost, kockast dizajn odgovoran za prostran i funkcionalan interijer, pa Toyota navodi da Corolla Rumion svim putnicima pruža "relaksirajuću, ugodnu i komfornu vožnju", dok visoki bokovi tim istim putnicima pružaju osećaj bezbednosti. Corolla Rumion se oprema sa dva ekonomična benzinska motora : 1,5 litarskim VVT-i (sa 81kW/110KS pri 6000 o/min.), kao i 1,8 litarskim Dual VVT-I od 100kW/136KS pri takođe 6000 o/min. Slabiji emituje 143 grama CO2 po kilometru,  a snažniji 151 g/km (što je za 10 % manje od propisa u Japanu). Od bezbednosnih elemenata treba izdvojiti SRS vazdušne jastuke, WIL (Whiplash Injury Lessening) prednja sedišta, ABS+EBD, BAS, ojačanu strukturu karoserije, a tu su i Super CVT-i kontinualna transmisija i Smart Entry & Start System za ulazak i startovanje automobila bez ključa. Corolla Rumio ima međuosovinsko rastojanje od 2600 mm, dugačka je 4210 mm, široka 1760 mm, dok visina zavisi od pogona (model sa pogonom na prednjim točkovima je visok 1630 mm, a varijanta sa integralnim 4WD pogonom 1640 mm).

       

 



Novi Pontiac Vibe GT

10 Okt 2007 - 00:33 Noviteti Link

 


General Motors je pustio u opticaj prvu zvaničnu fotografiju potpuno novog Pontiaca Vibe GT modelske godine 2009., ali nažalost sliku prati i veoma malo propratnih informacija. Ipak, poznato je da će novi Pontiac Vibe prvi put biti predstavljen na salonu automobila u Los Anđelesu krajem ove godine, a da će prodaja startovati početkom 2008.  Osim toga, ponovo će u ponudi biti i GT verzija ovog modela, kao i AWD varijanta sa pogonom na svim točkovima. I to je to. Ah, da. Brat blizanac ovog Pontiaca, buduća Toyota Matrix, biće predstavljena već krajem ovog meseca na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu (počinje 30. oktobra).



Izvor : Danas, Tanjug, B92

Ako je suditi po najnovijim informacijama iz Zastave, budući strateški partner najverovatnije će biti General Motors (GM). Kako Danas nezvanično saznaje, Opel, koji je ćerka-firma GM-a, bi krajem ove ili početkom naredne godine trebalo da počne da seli opremu za proizvodnju Astre Classic II iz svoje fabrike u Poljskoj u kragujevačku Fabriku automobila. U Kragujevcu bi sklapanje tog modela automobila, prema ugovoru o saradnji između Zastave i GM-a, trebalo da počne tokom 2008. godine. U prilog sve ozbiljnijim nagoveštajima o mogućem strateškom partnerstvu svedoče i informacije da će delegacija menadžera i stručnjaka Opela u oktobru ponovo boraviti u Zastavi. List podseća i da je GM prošle sedmice u Kragujevcu otvorio savremeni prodajno-servisni centar, u čije je opremanje uloženo oko dva miliona evra. U njemu će se prodavati i servisirati automobili Opela i Chevroleta.
Ugovorom između GM-a i Zastava vozila predviđena je proizvodnja Astre Classic II od delova i sklopova koji će se dopremati iz Opela. Sa traka u Kragujevcu trebalo bi da silaze prvo automobili Opel Astra Classic II, posle čega će biti dogovora i o modelu koji će zameniti to vozilo, navedeno je u saopštenju. Za dva meseca, od kako je u Srbiji počela prodaja vozila Opel Astre Classic II, koje Zastava na osnovu letos potpisanog ugovora sa GM-om uvozi bez carine, naručeno je oko 1.500 tog putničkog automobila, a kupcima isporučeno oko 700. Tehnički tim nemačkog Opela razgovarao je sa predstavnicima firme Zastava AGeM o realizaciji ugovora o saradnji Grupe  Zastava vozila i kompanije General Motors o sklapanju Opela u Kragujevcu. Kako je navedeno reč je o četvrtoj poseti Opelovih stručnjaka u protekla dva meseca.
"Obavljene su odgovarajuće probe karoserije na opremi koju ima Zastava a rezultati su sasvim zadovoljavajući", rekao je Zoran Stošić, direktor preduzeća Zastava AGeM, zaduženog za realizaciju ugovora o saradnji Grupe Zastava vozila i kompanije General Motors.



 


Sem nove Impreze WRX STi, Subaru će na predstojećem 40. salonu automobila u Tokiju (pod motom "Fantastic Moments") publici predstaviti i dva koncept automobila – Subaru Exiga Concept i Subaru G4e Concept. Exiga Concept (na prve dve slike) je studija karavana koji u tri reda sedišta pruža komforan smeštaj za sedam putnika, pri čemu su sedišta (u koži) postavljena kao u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom redu. Utisku velike prostranosti (i preglednosti naravno) doprinose i velike staklene površine, kao i ogromni panoramski krov. Exiga Concept nam u osnovi pokazuje budući dizajnerski pravac ovog japanskog proizvođača, odnosno ovo bi sa većim ili manjim izmenama mogao da bude naredni Subaru Legacy. Pogon je naravno integralni (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive), a pod haubom se nalazi 2,0 litarski turbo motor, uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem. Drugi studijski automobil ove marke za salon u Tokiju je Subaru G4e Concept (treća i četvrta slika), maleni gradski automobil za pet osoba, izrađen od aluminijuma i sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije smeštene ispod poda automobila). Cilj dizajnera je bio da u ovom konceptu (sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65 metra) dobiju automobil sa prostranim interijerom i sportskim eksterijerom, a sve to upakovano u kompaktne dimenzije. Subaru G4e Concept sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od oko 200 kilometara, pri čemu je zanimljivo da je za samo 15 minuta moguće napuniti 80% kapaciteta baterija (u stanicama za punjenje na lokacijama u gradu, kao što su supermarketi, bolnice ili javne zgrade). Da bi se ove baterije u potpunosti napunile preko kućne utičnice potrebno je osam sati. Inače, prostrana i komforna unutrašnjost je u kombinaciji crvene i bele boje, dok je osvetljenje instrumenata u plavoj boji (sve sa ciljem da se dobije živopisna atmosfera).



 


Za domaći salon automobila u Tokiju koji počinje za dve nedelje (27.10. – 11.11.2007.), Honda je pripremila dva zaista zanimljiva koncept automobila, nazvana Honda CR-Z (na prve dve slike) i Honda Puyo (treća slika). CR-Z (skraćeno od Compact Renaissance Zero) predstavlja, kao što vidi već iz njegovog imena, kompaktni sportski automobil na hibridni pogon, koji može da se posmatra i kao najava nekog budućeg naslednika i kod nas nekad vrlo popularnog modela Honda CR-X (Civic Rennaissance Model X), a koji je prestao da se proizvodi pre nekih deset godina. Dizajniran da bude "futuristički i dinamičan", odnosno da kombinuje snažne performanse u kompaktnoj formi sa futurističkim imidžom, CR-Z karakteriše i prostrana unutrašnjost puna svetlosti. Ovo potonje je postignuto zahvaljujući, pre svega, panoramskom vetrobranskom staklu, kao i sunčanom krovu, koji se proteže preko cele dužine krova. Sem toga, CR-Z se ističe i detaljima kao što su veliki gril hladnjaka, prednja i zadnja LED svetla, veoma mali retrovizori, dvostruke izduvne cevi, Brembo kočnice, bočna linija koja se uzdiže od napred prema nazad stvarajući moćne bokove automobila, veliki 19-inčni točkovi i hi-tech interfejsi u sportskoj ali i funkcionalnoj i prostranoj unutrašnjosti. Drugi prototip, koji će Honda izložiti na salonu u Tokiju, jeste model Puyo sa tehnologijom gorivnih ćelija. Ukratko, Puyo predstavlja funkcionalan, prostran, bezbedan i ekološki podoban automobil sa minimalističkim dizajnom (bez ikakvih oštrih ivica), na kome se posebno ističu vrata koja se otvaraju u vis, velike staklene površine i kupolasti krov.

 



 


Francuski Renault je upravo objavio prve zvanične slike i par detalja o novom modelu Grand Modus. Drugim rečima, ovo je produžena varijanta već poznatog Renault Modusa, koji se ne prodaje onoliko dobro koliko bi u francuskoj kompaniji to želeli, pa je ovo osveženje game i te kako dobrodošlo. Novi Grand Modus (prva i druga slika) dobija i restilizovani izgled spoljašnjosti (prednja i zadnja svetla, drugačija maska u stilu Clia III, modifikovani branici i vrata prtljažnika), kakav će uostalom krasiti i običan, kratki Modus koji se nalazi na trećoj slici (Grand Modus takođe dobija i treće bočno staklo ispred C stuba). Sem veće dužine (sada 4034 mm), Grand Modus u odnosu na standardni Modus (3874 mm) ima naravno povećano i međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2575 mm (+93 mm), koliko ima i Renault Clio III. Za poređenje, pomenuti Clio III ima zapreminu prtljažnika od 288 litara, a ovaj Grand Modus svih 410 litara (kratki Modus raspolaže sa 293 litra). Funkcionalnosti prostrane i komforne kabine (za ovu klasu) doprinosi i klizna zadnja klupa (pomera se napred/nazad), pri tom i deljiva u odnosu 60:40. Što se palete motora tiče, Grand Modus će pokretati benzinski i dizel agregati već poznati iz standardnog Modusa, odnosno benzinci od 1,2 litra (48 i 55kW), 1,4L (72kW), 1,6L (65 i 82kW), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (sa 50, 63 i 78kW). Grand Modus će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u španskom Valjadolidu, a komercijalizacija startuje početkom 2008. godine po, za sada, nepoznatoj ceni.