home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

O novoj Delti, čiju će oficijelnu promociju Lancia održati za dve nedelje na predstojećem salonu automobila u Ženevi (6. do 16. mart), već je nedavno bilo reči, a sada je italijanska fabrika i zvanično objavila i tehničke detalje i nove fotografije ovog automobila (ranije objavljene slike možete pogledati OVDE). Nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept automobila Lancia Delta HPE, koji je italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. godine na salonu u Parizu. I serijska verzija je dugačka 4,50 metra, široka 1,80 metra i visoka 1,50 metra, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo). Paleta motora će u početku obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 150KS (u paru sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima). Benzinci su 1,4 litarski TurboJet sa 120 i 150KS, a dizelaš je 1,6 litarski MultiJet sa 120KS. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski MultiJet sa 165KS, zatim 1,9 litarski Twinturbo MultiJet od 190KS i novi 1,8 Di TurboJet benzinac sa 200 konja. Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf u VW grupaciji, što znači pozicioniranje u premium segmentu. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem, satelitsku navigaciju, napredni ESC sistem (Electronic Stability Control), TTC (Torque Transfer control) sistem kontrole trakcije, DST (Drive Steering Control) i SDC vešanje sa elektronskom kontrolom amortizera. Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Gioregetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda. Bez obzira na ovu slavnu prošlost, iz Fiata za sada nema informacija da li će se nova Delta možda vratiti u WRC šampionat.






Volvo XC60 i zvanično

20 Feb 2008 - 13:30 Noviteti Link

Kao što je bilo i najavljeno, Volvo je danas konačno i zvanično objavio fotografije i detalje o svom novom kompaktnom crossover modelu XC60, koji će oficijelnu svetsku premijeru imati već početkom marta na salonu automobila u Ženevi. Budući da su slike ovog modela procurele na internet još pre nekoliko dana, iznenađenje u pogledu njegovog izgleda je izostalo, ali su sada konačno dostupni i zvanični podaci o paleti pogonskih agregata. Dakle, novi XC60 će (bar u početku) pokretati jedan benzinac i dva dizelaša: benzinac je 3,0 litarski T6 agregat sa 210kW/285KS i 400Nm obrtnog momenta, dok će ljubiteljima dizel motora na raspolaganju biti 2,4 litarski D5 u verzijama sa 120kW/163KS i 340Nm, kao i sa 136kW/185KS i 400Nm. Svi modeli imaju AWD pogon na sva četiri točka kao standard, s tim što se već najavljuje da će najslabiji 2,4 litarski dizelaš sa 163KS od sledeće godine dobiti i FWD varijantu sa samo prednjim pogonom (ovaj motor inače emituje 170 grama CO2 po km). Novi XC60 u stvari predstavlja serijsku verziju istoimenog koncept automobila predstavljenog na salonu u Detroitu pre nešto više od godinu dana (od koga se najvećim delom i ne razlikuje previše), a takođe je i odgovor švedske marke na konkurentske modele, kao što su Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan, BMW X3, Mercedes GLK i budućim Audiju Q5 i Saabu 9-4X. U svakom slučaju, XC60 donosi pravo osveženje u gamu ovog proizvođača, što uostalom potvrđuju i u samoj fabrici, kada napominju da je XC60 nabijen sa više emocija i energije nego ijedan Volvo pre njega (to se vidi i po samom izgledu, tačnije moćnim bokovima, visokim klirensom i velikim točkovina). XC60 je opremljen i novim bezbednosnim sistemom, nazvanim City Safety, odnosno sistemom, koji pomaže vozaču da izbegne ili smanji štetu u sudarima pri malim brzinama, čestim u gradskim uslovima vožnje. Naime, ukoliko preti opasnost da XC60 udari u automobil ispred, a njegov vozač ne reaguje, City Safety sistem će sam početi da koči. Prodaja novog XC60 će u Evropi startovati u drugoj polovini ove godine (proizvodnja će se inače odvijati u fabrici Gent u Belgiji), dok će Amerikanci biti u prilici da ga kupe početkom 2009. godine. Volvo palnira da godišnje plasira 50.000 primeraka ovog modela, a očekuje se da će od 2010. godine pet najvećih tržišta za XC60 biti SAD, Nemačka, Velika Britanija, Rusija i Kina. Što se cena tiče, one još nisu zvanično objavljene, ali bi prema ranijim najavama trebalo da se kreću od 33.000 evra, pa naviše.

VIDEO : Volvo XC60




Novi Audi A4 Avant

20 Feb 2008 - 02:48 Noviteti Link

Sem Peugeota i njegovog karavana 308 SW, i Audi će predstojeći salon automobila u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju novog Audija A4 u Avant, odnosno karavan verziji (A4 u limuzinskoj varijanti je inače predstavljen još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu). Kao i A4 sedan, i A4 Avant od napred poprilično liči na Audijev kupe A5, dok sa strane i pozadi deluje kao umanjeni A6 Avant. Drugim rečima, Audi ponovo ne rizikuje, pa i novi A4 Avant zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Ipak, u odnosu na svog prethodnika, novi A4 Avant deluje sportskije, čemu doprinose i kratki prednji prepusti karoserije, dugačka hauba motora i veće međuosovinsko rastojanje. Takođe, prednja osovina je pomerena unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Dužina novog Avanta inače iznosi 4,70 metara (skoro 12 cm više od starog modela), a karoserija je znatno kruća nego ranije, ali je i za 10% lakša nego kod starog modela. Zapremina prtljažnika od samo 490 litara (A4 limuzina ima 480 litara) u osnovnoj konfiguraciji govori da je A4 Avant pre svega lifestyle automobil, a ne karavan u klasičnom smislu, mada se situacija popravlja obaranjem zadnjih sedišta, kada volumen raste na svih 1430 litara. U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (to posebno važi za glavu i ramena putnika pozadi), a već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su nivo završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika, pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Što se motora tiče, novi A4 Avant će u početku u svojoj paleti imati dva benzinca i dva dizelaša. Najslabiji benzinac je zapremine 1,8 litra i raspolaže sa 118kW/160KS i 250Nm (od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi), a najjači je 3,2 litarski V6 sa 195kW/265KS i 330Nm (do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, postiže 250 km/h, a ima Quattro integralni pogon). Od dizelaša su za sada na raspolaganju četvorocilindrični 2,0 TDI od 105kW/143KS i 320Nm (do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi, može do 208 km/h), kao i šestocilindrični 3,0 TDI sa 176kW/240KS i 500Nm, koji do stotke ubrzava za 6,3 sekundi. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski TDI sa 125kW/170KS (od 0 do 100 km/h stiže za 8,6 sekundi, a najveća brzina mu iznosi 222 km/h), kao i bazni model sa 1,8 litarskim benzincem sa 88kW/120KS. Ovaj poslednji će se pojaviti na jesen ove godine, a koštaće 27.550 evra.

VIDEO : Audi A4 Avant




Sem novog modela 8C Spider (o tome više OVDE), italijanska Alfa će na salonu automobila u Ženevi početkom marta promovisati i doterane modele 159, Brera i Spider, kao i Alfu GT Blackline III. Estetske promene kod Alfe 159 su veoma diskretne (novi alu točkovi od 16 i 17 inča, tri nove boje za karoseriju, a u kabini nova sedišta, novi multifunkcionalni displej, nove kontrole za dvozonski klima uređaj), tako da se najveće izmene u stvari kriju ispod lima. Tačnije, u ponudi je Alfin Q2 diferencijal sa zatvaračem (poboljašava uživanje u vožnji i kontrolu automobila), a model sa 3,2 litarskim V6 motorom od 260KS, od sada ima i verziju sa pogonom na prednjim točkovima (do sada je ovaj model bio samo u kombinaciji sa AWD pogonom na sva četiri točka). Paleta motora uključuje i 1,8, 1,9 i 2,2 litarske benzince sa 140, 160 i 185KS, dva 1,9 litarska turbo-dizel agregata (u verzijama sa 120 i 150KS), kao i 2,4 litarski JTDM dizelaš od 154kW/210KS i 400Nm, dostupnog već pri 1500 o/min. (sa ovim agregatom Alfa 159 u limuzinskoj verziji ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde i ima maksimalnu brzinu od 225 km/h, dok 159 karavanski Sportwagon do stotke stiže za 8,6 sekundi i postiže 223 km/h). Zavisno od verzije, doterani 159 se oprema šestostepenom manuelnom, Q-Tronic ili Selespeed sekvencijalnom transmisijom. Možda najzanimljiviji je Q-Tronic menjač, koji vozaču nudi izbor između ručnog i automatskog menjanja brzina, kao i "Sport" i "Winter" (zimski) režim rada. Ovaj menjač se nudi u modelima 159, Brera i Spider, u kombinaciji sa benzinskim 3,2 litarskim V6 JTS benzincem, kao i 1,9 litarskim i 2,4 litarskim JTDM dizel motorima. Alfa 159 je za novu prodajnu sezonu olakšana za oko 45 kg u odnosu na dosadašanje verzije, što je postignuto, između ostalog, ugradnjom lakših aluminijumskoh točkova i delova vešanja od aluminijuma. Od sigurnosnih elektronskih pomagala, 159-tka ima ABS, EBD, ASR, VDC i HBA sisteme, dok je TMPS za nadgledanje pritiska u pneumaticima opcija. Što se Brere i Spidera tiče, promene na ovim modelima se, pre svega, odnose na značajne izmene u interijeru radi poboljšanja komfora (nova prednja sedišta sa el. podešavanjem, kvalitetniji materijali i nove boje, centralna konzola sa integrisanim satelitskim navigacionim sistemom i novim kontrolama za dvozonsku klimu), a dodate su i tri nove boje za karoseriju, novi 18-inčni aluminjumski točkovi i "Electronic Q2" sistem u svim verzijama Brere i Spidera za 2008. godinu (kao i kod modela 159, i Brera i Spider su nešto lakši nego ranije zahvaljujući lakšim aluminijumskim točkovima i delovima vešanja od aluminijuma). Gamu pogonskih agregata čine 2,2 i 3,2 litarski JTS benzinci sa 185 i 260KS, kao i 2,4 JTDM 20v turbo-dizel motor u verzijama sa 200 i 210KS.

Alfa Romeo GT Blackline III 1,9 JTDM

Na salon u Ženevu Alfa će dovesti i specijalni model Alfa GT Blackline III sa 1,9 litarskim JTDM dizel motorom i opremljenim Alfinim Q2 diferencijal sa zatvaračem. Ovaj JTDM agregat razvija 125kW/170KS pri 3750 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (u paru sa 6-stepenom transmisijom), a sa njim Alfa GT Blackline III od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, postiže maksimalnih 216 km/h, troši 6,2 litra goriva na 100 km (fabrički podatak) i emituje 164 grama CO2 po km. Što se izgleda tiče, ova Alfa GT (između ostalog) raspolaže sa aluminijumskim točkovima od 18 inča, hromiranim duplim završetkom izduvnog sistema, crnim kožnim sedištima (sa utisnutim Alfa Romeo logom na naslonima za sedišta), kožnim volanom i alu pedalama.




Cadillac će iskoristiti ovogodišnji salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.) da evropskoj javnosti premijerno predstavi svoje modele CTS Coupe Concept, CTS-V, Provoq Concept i Escalade Hybrid.

Cadillac CTS Coupe je za sada još uvek samo koncept vozilo, ali ova američka marka (u sastavu General Motorsa) je potvrdila da se već radi i na serijskoj verziji ovog 2+2 modela (takođe je moguće da će ponudu modela CTS obogatiti i nova wagon-crossover varijanta). Što se dizajna tiče, prednji deo CTS Coupea je preuzet sa limuzinskog CTS-a, dok je zadnji kraj ipak oblikovan nešto agresivnije. I unutrašnjost u osnovi prati linije CTS-a sedan, samo što su u Coupeu upotrebljeni novi materijali i nove boje (u odnosu na CTS sedan, CTS Coupe Concept ima i nešto niže ogibljenje, naravno sportski podešeno). Ovaj kupe je dugačak 4750 mm, širok 1870 mm, visok 1390 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm (drugim rečima, nešto je kraći i niži od CTS sedana, dok je međuosovinsko rastojanje isto). CTS Coupe Concept pokreće novi 2,9 litarski turbo-dizel sa oko 184kW/250KS i 550Nm obrtnog momenta, a u paleti će biti i 3,6 litarski V6, koji razvija 227kW/304KS. Snaga se inače preko šestostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove, veličine 21 inča (prednji su inače od 20 inča). Prava poslastica bi trebao da bude sportski CTS-V Coupe sa 6,2 litarskim V8 LSA motorom sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta (već ugrađen u CTS-V sedan, o kome više u nastavku).

Cadillac CTS-V


Posle mnogobrojnih špijunskih slika i neproverenih informacija, Cadillac je na salonu automobila u januaru ove godine konačno i zvanično promovisao svoj novi model CTS-V, koga će sada moći da vidi i evropska publika. Cadillac je u ovog konkurenta BMW-u M5 ugradio GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta. Motor (pogoni zadnje točkove) može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim Tremec TR6060 menjačem ili sa Hydra-Matic 6L90 automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Što se performansi tiče, Cadillac za sada nije objavio zvanične podatke o ubrzanju i najvećoj brzini, ali prema ranijim informacijama, očekuje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, a da je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume (dimenzija 255/40R19 napred, a 285/35R19 nazad) sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, odnosno 373 x 28 mm pozadi), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), veliku grbu na haubi motora, bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, a u kabinu sportska Recaro sedišta, Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitsku navigaciju, vrhunski klima uređaj i Bluetooth konekciju. CTS-V je dobio i GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje, a tu je i PTM Traction Control. CTS-V je inače dugačak 4874 mm, širok 1842 mm, visok 1473 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm. Prema ranijim najavama, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.

Cadillac Provoq Concept


Cadillac Provoq je novi koncept automobil sa pogonom na gorive ćelije, odnosno na vodonik (u gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil, a kao nusprodukt stvara se voda). Provoq takođe najavljuje i izgled budućeg crossover modela Cadillac BRX, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. ili 2010. godine. Novi BRX će inače koristiti Theta II platformu (kao Saturn VUE), dok će za pogon biti zadužena paleta V6 benzinaca, kao i dizel motor (BRX će se proizvoditi u Meksiku, a prodavaće se i u Evropi). Autonomija Cadillaca Provoq iznosi oko 300 milja ili nepunih 483 km (oko 450 km sa pogonom na vodonik i dodatnih 32 km sa pogonom samo na baterije). Baterije mogu da se pune ili putem gorivih ćelija ili kao plug-in putem obične kućne utičnice. Dva rezervoara za vodonik se nalaze pozadi, ispod prostora za prtljag, a gorive ćelije ispod prednje haube. Sistem gorivih ćelija ima snagu od 88kW, dok baterije obezbeđuju dodatnih 60kW. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 8,5 sekundi, a najveća brzina je 100 milja na sat (nepunih 161 km/h). Što se unutrašnjosti tiče, ona pruža dovoljno mesta za komforan smeštaj pet putnika (poboljšano sedenje, ergonomija i materijali u odnosu na Cadillace poslednjih godina), a sve je urađeno u kombinaciji svetlo sive i tamno sive boje, hroma i plavog osvetljenja instrumenata (koje se nastavlja i na prednji panel i oplate vrata). Provoq takođe koristi solarne panele na krovu kako bi se strujom snadbevali audio sistem, unutrašnje osvetljenje i drugo.

Cadillac Escalade Hybrid


Cadillac je na prošlogodišnjem salonu automobila u Los Anđelesu izložio i svoj prvi hibridni model Escalade Hybrid, koji će se u prodaji pojaviti u leto ove godine. Ukratko, Escalade Hybrid pokreće veliki 6,0 litarski V8 benzinski motor u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom (sa dva elektromotora), a njihova kombinovana snaga iznosi 332KS pri 5100 o/min. i 497Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. (isti hibridni sistem već pokreće ranije predstavljene Chevrolet Tahoe Hybrid i GMC Yukon Hybrid). Prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), Escalade Hybrid može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage, uključuje se i benzinski motor. Zahvaljujući tome, Cadillac tvrdi da je potrošnja u gradskim uslovima vožnje manja za svih 50% u odnosu na standardni Escalade. Cadillac je u Escalade Hybrid ugradio i sisteme poput regeneracije kočione sile prilikom kočenja i Stop/Start sistem. Pomenuti benzinski V8 motor je opremljen i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi četiri cilindra kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 6,0L V8 benzinac može da radi i u ekonomičnijem "četvorocilindričnom" modu.



Nova Toyota Crown

20 Feb 2008 - 02:03 Noviteti Link

Toyota je na domaćem, japanskom tržištu promovisala novu, već 13. generaciju svog luksuznog modela Crown (prvi je predstavljen još 1955. godine), koji je u obliku hibridnog koncept vozila bio izložen na prošlogodišnjem salonu automobila u Tokiju. Što se ove serijske verzije tiče, ona će se nuditi u varijantama Crown Royal Saloon, Crown Athlete i Crown Hybrid (na slici). Konkretnije, Crown Royal Saloon pokreću 2,5 i 3,0 litarski V6 benzinci, Crown Athlete 2,5 i 3,5 litarski V6 agregati (takođe benzinci), dok je za pogon Crown Hybrida zadužena kombinacija 3,5 litarskog V6 benzinca i elektromotora. Za Crown Hybrid Toyota navodi da raspolaže snagom nekog atmosferskog 4,5 litarskog V8 motora, a da troši kao neki 2,0 litarski četvorocilndraš (njegova emisija CO2 inače iznosi 166 g/km, a Crowna Royal Saloon i Crowna Athlete 193 g/km). Svi modeli se opremaju šestostepenim automatskim transmisijama, pogonom na zadnjim točkovima (integralni pogon je opcija kod modela Crown Royal Saloon i Crown Athlete), Toyotinim VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) sistemom, inteligentnim Parking Assistom, kao i novim pre-crash sigurnosnim sistemom (Crown Hybrid se oprema i sistemom Night View, koji uz pomoć kamere poboljšava vidljivost noću). Crown Royal Saloon i Crown Athlete su već u prodaji u Japanu, dok Crown Hybrid startuje 6. maja. Toyota inače planira da mesečno u Japanu proda 5500 primeraka novog Crowna, od toga 800 u hibridnoj verziji.



Ovo je nova teaser slika Opelove studije Meriva Concept, koja će biti izložena na predstojećem salonu automobila u Ženevi (od 6. do 16. marta 2008.). Ovim konceptom nemačka fabrika najavljuje dolazak nove generacije Merive, čija je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na salonu u Parizu. Meriva Concept preuzima mnogobrojne dizajnerske elemente sa nekih ranijih GM-ovih studija (recimo Opel Flextreme), a odmah se primećuje da će imati i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od onih pozadi), kao i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu. U svakom slučaju, Meriva Concept izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na aktuelni model, ali treba podsetiti da je ovo ipak samo koncept automobil, a da će se serijska verzija nove Merive najverovatnije prilično razlikovati. Što se serijske Merive druge generacije tiče, kako stvari sada stoje, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2009. godine, a biće napravljena na platformi Opel Corse. Pored većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, ali će se u njoj svakako naći 1,3 i 1,7 litarski CDTI dizelaši i 1,6 litarski turbo benzinac (svi motori će biti opremljeni stop-start tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2).  



Fiat će na salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.) promovisati i putničku, Panorama varijantu svog novog lakog komercijalnog vozila Fiorino (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera. Novi Fiorino Panorama je dobio sedišta za putnike pozadi, modifikovan prednji i zadnji kraj, kao i tri bočna prozora (za razliku od blizanaca iz Citroena i Peugeota čije putničke verzije nemaju staklo na zadnjem bočnom delu vozila, što kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i putnički Fiorino se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova i bočnim kliznim vratima (asimetrična zadnja vrata su opcija). Upravo pomenute kompaktne dimenzije Fiorinu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino Panorama objedinjuje karakteristike kao što su praktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, putnički Fiorino raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji (650 litara mereno do krova), dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2800 litara. Dužina novog Fiorina Panorama iznosi 3,96 metra, širina 1,72 m, a visina 1,72 m, dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS i 190Nm, kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS i 118Nm  Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino Panorama može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča, Fiatovim Blue&Me sistemom...



Indijski Tata Nano (o njemu više OVDE) je sa najavljenom cenom od oko 2500 američkih dolara (nešto preko 1700 evra) privukao zaista veliku pažnju tržišta gladnih jeftinih automobila (uključujući i naše), a nije dugo trebalo da i drugi proizvođači krenu u razvoj sličnih modela. Tako je istovremeno sa Tatom i indijski Bajaj Auto na salonu automobila u Nju Delhiju prošlog meseca predstavio svoj automobil za široke narodne mase, koji će sa cenom od 3000 dolara pojaviti na indijskom tržištu za oko dve godine (o tome više OVDE), a sada stiže nova najava iz Indije o još jednom jeftinom automobilu. Naime, Tara International tvrdi da će na tržište u narednih 4-5 meseci izbaciti model Tiny, za nijansu jeftiniji od pomenute Tate Nano, čime će zaslužiti da ponese naziv proizvođača najjeftinijeg automobila na svetu. Tara Tiny (sa mestom za četiri putnika) je plod saradnje između Tare International i kineske kompanije Aucma, koja će za Tiny izrađivati elektromotor koji pokreće ovaj mali automobil, čija autonomija iznosi oko 100 km. Tu nije kraj planovima ove indijske kompanije, jer je za bližu budućnost već najavljena proizvodnja još tri modela sa elektopogonom : Tara Titu, Tara Micro i Tara Mini.



 

Fiat je za toliko pominjani salon automobila u Ženevi početkom marta, sem sportskog Fiata 500 Abarth (o njemu više OVDE), pripremio i ekološki prihvatljiviju studiju Fiat 500 Aria Concept, koja se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. Ovaj 500 Aria Concept naime emituje samo 98 grama CO2 po kilometru, zahvaljujući 1,3 litarskom Multijet Euro5 motoru sa DPF filterom čestica čađi, robotizovanoj Dual Logic transmisiji, kao i sistemima Stop&Start i EcoDrive. Ovde i podsećanje da je Fiat još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu izložio još jednu studiju sa imenom Aria, tačnije to je bio model Panda Aria Concept (na drugoj slici), koju je pokretao dvocilidrični turbo motor zapremine 900 kubika i snagom od 60kW/80KS. U Pandi Aria taj motor kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%), a za 20 procenata je lakši i zauzima 25% manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage.




Kia SOUL Burner

19 Feb 2008 - 16:06 Concept cars Link

Kia je danas objavila prvu tzv. teaser fotografiju jednog od ukupno tri SOUL koncept automobila, koji najavljuju skori dolazak serijskog komapktnog crossovera sa ovim imenom (pojaviće se pred kraj ove godine). Premijera ova tri SOUL koncepta će naravno biti održana već početkom marta na salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show, od 6. do 16. marta), a na ovoj slici se nalazi SOUL Burner, koji predstavlja "lošeg momka" u SOUL porodici (veliki deo odgovornosti za to leži u ratničkom izgledu sa "tetovažama" na karoseriji i zanimljivim točkovima u crno-crvenoj kombinaciji boja). Kia tvrdi da će sa modelom SOUL startovati sa potpuno novim segmentom i time privući kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovni nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za SOUL kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion.    



Alfa Romeo 8C Spider

19 Feb 2008 - 13:10 Noviteti Link

Jedan od najzanimljivijih (svakako jedan od najlepših) noviteta spremnih za skorašnji salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) jeste i ovaj Alfa Romeo 8C Spider, odnosno otvorena verzija već poznatog Alfinog sportskog kupea 8C Competizione. Kao i pomenuti 8C Competizione, i novi 8C Spider će biti ponuđen u limitiranoj seriji od svega 500 primeraka, a pokretaće ga i isti motor. Tačnije, radi se o 4,7 litarskom V8 agregatu sa 331kW/450KS pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta, čija se snaga preko šestostepene robotizovane transmisije (sa komandama za menjanje brzina na volanu) prenosi na zadnje točkove (veličine 20 inča, sa gumama dimenzija 245/35 napred, a 285/35 pozadi). Zvaničnih podataka o performansama još nema, zato ovde samo podsećanje da kupe 8C Competizione od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,2 sekunde, a maksimalna brzina mu iznosi 292 km/h. Inače, karoserija ovog dvoseda je napravljena od karbon fibera, kočnice su karbon-keramičke (diskovi napred od 380 mm, a nazad 360 mm), a tu je i poznat Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti.




Peugeot 308 GT THP 175

19 Feb 2008 - 12:13 Noviteti Link

Sem novog 308 SW u karavan verziji (o tome više OVDE), Peugeot će na predstojećem martovskom salonu automobila u Ženevi porodicu svog modela 308 proširiti i sportskom verzijom 308 GT THP 175. Kao što se vidi već iz njegovog imena, novi model raspolaže sa 175KS pri 6000 o/min., koje izvlači iz 1,6 litarskog turbo benzinca, poznatog već iz manjeg Peugeota 207 GTi THP 175 (u paru sa novim šestostepenim manuelnim menjačem). Ovaj motor je inače napravljen u kooperaciji sa bavarskim BMW-om (ugrađuje se i u Mini Cooper S), ima 240Nm obrtnog momenta (sa overboostom 260Nm), a sa njim 308 GT THP 175 od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h (emisija CO2 mu iznosi 180 g/km, odnosno za 10% manje nego kod Peugeota 307 2.0 Feline 180). Kako bi naglasilo šta se krije pod poklopcem motora, Peugeot je 308-icu GT THP 175 i estetski doterao. To se odnosi kako na spoljašnjost (doterani prednji branik, zadnji spojler), tako i na interijer, koji je dobio novi izgled upravljača, aluminijumske pedale i aluminijumski vrh ručice menjača (spušteno ogibljenje zaokružuje paket promena na ovom modelu).




Dacia neumorno širi paletu svojih modela, pa tako posle Logana u formi limuzine, karavana (Logan MCV) i komercijalne Van varijante, na tržište stiže i Pick-up model. Fabrika novi Logan Pick-up opisuje kao idealno radno vozilo za vlasnike manjih radnji i trgovina, kojima je potreban robustan i praktičan automobil, mada može da zadovolji potrebe i običnih vozača. Platforma je preuzeta sa Logana MCV (karavan), što znači da je međuosovinsko rastojanje Logana Pick-up 2905 mm (275 mm više od limuzinske verzije), dok dužina iznosi 4450 mm ili 200 mm više od pomenute limuzine. Paleta motora obuhvata već poznate Renaultove motore, tačnije 1,6 litarski MPI benzinac od 64kW/90KS pri 5500 o/min. i 128Nm pri 3000 o/min. (troši 8,1 litara na 100 km), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u verzijama sa 50kW/70 i 63kW/85KS. Slabiji dizelaš raspolaže sa 160Nm pri 1700 o/min., a jači sa 200Nm pri 1900 o/min. (ova verzija sa 85 konja troši 5,2 litra goriva na 100 km, emituje 137 grama CO2 po km i sa jednim punjenjem rezervoara ima autonomiju od blizu 1000 km). Logan Pick-up ima korisnu nosivost od tačno 800 kg, a dužina tovarnog prostora mu iznosi 1,80 metara (ne treba zaboraviti i svih 300 litara korisnog prostora iza sedišta u kabini). Što se bezbednosti tiče, Logan Pick-Up može biti opremljen i Boschovim ABS-om sa EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), vazdušni jastuk za vozača je standard, a onaj za suvozača opcija. I ovaj model će se proizvoditi u fabrici u rumunskom Piteštiju, a negova komercijalizacija startuje već u martu ove godine, i to naravno prvo u Rumuniji. Tokom 2008. prodaja počinje i u Bugarskoj i Turskoj, dok će ostala tržišta slediti 2009. godine. Kao i kod ostalih karoserijskih varijanti ovog modela, i novi Logan Pick-up će nuditi odličan odnos plaćeno/dobijeno, pa će cena za baznu verziju u Rumuniji iznositi 7250 evra.

VIDEO : Dacia Logan Pick-Up




Sem modela GTR700 Tornado na bazi Porschea Cayenne GTS (o tome više OVDE), nemački tjuner Gemballa ovih dana privlači pažnju i sa dva nova paketa namenjena agresivnijem izgledu i poboljšanju performansi Porschea Cayman S. Prvi je Gemballa GT (na prve dve slike), koji karakteriše novi aerodinamički paket (prednji spojler, novi prednji poklopac, moćniji pragovi, drugačiji zadnji branik, novi spojler pozadi), modifikovana unutrašnjost (u dve boje i sa elementima presvučenih alkantarom), sportski izduvni sistem sa dva završetka, podešavajuće sportsko ogibljenje i atraktivni Racing Black Magic točkovi od 20 inča. Promene na modelu Gemballa GT 4.0L RS (treća slika) su obimnije, koji je sem novog prednjeg i zadnjeg spojlera, dobio i Racing kočioni sistem, Racing Black Edition točkove od 20 inča, dvobojnu unutrašnjost sa kožom i alkantarom (plus aluminijumske pedale, sportska sedišta, sportski volan i nove patosnice), kao i 4.0L RS kit za povećanje snage motora. Gemballa u ovom trenutku još nije objavio specifikacije ovog motora (koji je za 600 kubika veći od standardne verzije), mada bi performanse Gemballe GT 4.0L RS trebalo da se približe modelu 911 Carrera S. Serijski Cayman S inače ima 217kW/295KS, do 100 km/h stiže za 5,4 sekunde, postiže maksimalnih 275 km/h, dok pomenuti 911 Carrera S raspolaže sa 261kW/355KS, do stotke ubrzava za 4,8 sekunde i postiže najveću brzinu od 293 km/h.