home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Mercedes je posle promocije obnovljenog modela SLK i koncept vozila GLK Freeside/Townside na salonu u Detroitu, kao i objavljivanja prvih fotografija i detalja restilizovanih modela CLS i SL, danas i zvanično predstavio još jedan novitet – novi Mercedes CLC. Zvanična prezentacija je održana u Berlinu, na događaju Mercedes-Benz Fashion Week, koji se ove godine održava po drugi put, i to u periodu od 27. do 31. januara 2008. Novi CLC je manji kupe, koji će zameniti dosadašnji model C Sport Coupe, a treba da predstavlja atraktivan i pristupačan ulazak u Mercedesovu kupe porodicu modela, ciljajući pre svega na mlađe kupce. Iako se bazira na platformi odlazeće C klase Sport Coupe, novi CLC prema navodima nemačke fabrike ima oko 1100 delova koji su potpuno novi ili značajno modifikovani u odnosu na C Sport Coupe. Tako novi CLC i dalje ima međuosovinsko rastojanje od 2715 mm, dok nova C klasa ima rastojanje između osovina, koje iznosi 2761 mm (CLC je inače dugačak 4452 mm, širok 1728, a visok 1405 mm). Ovde i podatak da zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 310 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1100 litara. Što se izgleda tiče, tu iznenađenja nema. Prednji deo je preslikan sa aktuelne Mercedesove C klase (serija W204), bokovi su praktično isti kao i na prethodniku C Sport Coupe (serija W203), jedino je zadnji kraj dobio novi izgled, na kome se pre svega ističu velika svetla. CLC je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), moderan informacioni i zabavni sistem sa displejom u boji, kao i bogatu paletu pogonskih agregata. Ponuda agregata počinje 1,8 litarskim četvorocilindarskim benzinskim motorom (za model CLC 180 Kompressor), koji raspolaže sa 143KS i 230Nm. Sledi model CLC 200 Kompressor (ima 4 cilindra, 184KS i 250Nm), CLC 230 (sa 2,5 litarskim V6 agregatom od 204KS i 245Nm) i najjači CLC 350, koji iz 3,5 litarskog V6 motora izvlači 272KS i 350Nm (CLC 350 do 100 km/h stiže za 6,3 sekunde i postiže maksimalnih 250km/h). Za ljubitelje dizelaša na raspolaganju će biti modeli CLC 200 CDI (sa 122KS i 270Nm) i CLC 220 CDI sa 150KS i 340Nm (oba su zapremine 2,2 litra i sa 4 cilindra). Kasnije će se pojaviti i bazni model CLC 160 sa 1,8 litarskim četvorocilindrašem od 122KS, a možda i sportski AMG sa 6,2 litarskim V8 agregatom od 457KS. Zavisno od modela, novi CLC se standardno oprema šestostepenim manuelnim ili 5-stepenim automatskim menjačem, dok su V6 modeli dostupni sa sedmostepenom automatskom transmisijom i sa komandama za ručno menjanje brzina na upravljaču. Na slikama se nalazi CLC opremljen Mercedesovim Sport paketom, što podrazumeva 18-inčne aluminijumske felne, prednja svetla sa zatamnjenim kućištem, sportsko i spušteno ogibljenje, kao i hromirane detalje. Osnovni CLC 180 Kompressor će u Nemačkoj koštati 28.113 evra (prodaja počinje u maju), a budući CLC 160, koji će se pojaviti u prodaji sledeće godine, imaće cenu od oko 26.000 evra.





Nemačka kompanija Alpina je proširila ponudu svog modela B3 Bi-turbo (bazira se na BMW-ovoj seriji 3), koji je sada dostupan i sa xDrive pogonom na sva četiri točka. Uz obavezan i atraktivan aero body kit, B3 Bi-turbo je dobio i ZF-ovu Switch-Tronic 6-stepenu transmisiju (odlikuje se veoma brzim promenama stepeni prenosa), pojačani kočioni sistem, modifikovanu unutrašnjost (interijer u koži, sportska sedišta) i kao vrhunac svega - pojačani 3,0 litarski redni šestocilindrični motor sa dva turbo punjača. Ovaj agregat sada razvija 265kW/360KS pri 5500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta u rasponu od 3800 do 5000 o/min. Drugim rečima, specifična snaga iznosi 89kW/121KS po litri zapremine.



Iz tjuning kompanije JE DESIGN stiže još jedna obrada Seatovog Leona, kome su u pomenutoj firmi snagu njegovog četvorocilindričnog 2,0 litarskog TFSI motora podigli sa standardnih 147kW/200KS i 280Nm na 180kW/244KS i 355Nm obrtnog momenta. Posledica toga je i povećanje maksimalne brzine za 13 km/h (sada 242 km/h) i smanjenje vremena potrebnog za dostizanje 100 km/h sa 7,3 na samo 6,4 sekunde. Da bi još više naglasio promene ispod limenog odela, JE DESIGN je na svoj Leon nakalemio agresivan aero body kit i vrata, koja se otvarju u vis, u Lamborghini stilu. Body paket sadrži novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, zatim difuzor pozadi sa 4 izduvne cevi (svaka prečnika 90 mm), nove pragove, zadnji krovni spojler, kao i novu masku (bez znaka proizvođača), retrovizore i "trepavice" za prednja svetla. Auto je približen zemlji za dodatnih 35 do 65 mm, čime je sniženo težište i poboljšano upravljanje i agilnost u vožnji. Promene zaokružuju novi 18-inčni Visage točkovi (10 x 18 ET 31) sa gumama dimenzija 255/35 ZR 18.

 



Seat je juče u fabrici Martorell proslavio proizvodnju svog 16-milionitog automobila. Čast da ponese broj 16.000.000 dobio je srebrni Seat Leon Ecomotive sa 1,9 litarskim TDI dizelašem od 105KS, koji se odlikuje fabrički deklarisanom potrošnjom od samo 3,7 litara na 100 km i emisijom CO2 od 119 g/km. Seat je inače počeo sa proizvodnjom automobila 13. novembra 1953. godine (u fabrici Zona Franca u Barseloni), a prvi model je bio Seat 1400. Te 1953. fabrika je imala 900 radnika, koji su dnevno prozvodili 5 automobila, a danas 12.000 zaposlenih proizvodi skoro 2000 automobila na dan. U početku je pomenuta fabrika u Martorellu (zvanično počela sa radom 1993. godine) proizvodila samo dva Seatova modela (Ibizu i Cordobu), a danas iz ovog postrojenja izlaze skoro svi Seatovi modeli (sem Alhambre, koja se proizvodi u VW-ovoj fabrici Palmela u Portugalu).



Na predstojećem salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), koji se održava početkom februara, Hummer će konačno i zvanično publici predstaviti novi Hummer H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Tačnije, radi se o pick up modelu sa duplom kabinom (crew cab), četiri vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i većim sandukom iza kabine. U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3,7 litara i 180kW/245KS, kao i novi 5,3 litarski V8 sa 295KS i 438Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). Oba motora će moći da se dobiju ili uz manuelni petostepeni ili automatski menjač sa četiri brzine. Hummer će kupcima ponuditi i dva različito podešena ogibljenja, jedno podešeno za off road uslove vožnje, a drugi za kupce koji retko silaze sa asfaltiranih puteva. Što se interijera tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag. Proizvodnja H3T počinje u oktobru 2008. godine, a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3. Cena još nije poznata.



Prema pisanju britanskog magazina AutoExpress, italijanski Fiat će početkom marta ove godine na salonu u Ženevi premijerno predstaviti dve nove varijante svog malog retro modela 500. Konkretnije, radi se o kabriolet i sportskoj Abarth SS verziji, a obe za metu imaju Mini, tačnije Mini Cabrio i Mini Cooper S. Novi Fiat 500 Cabrio će imati klasični platneni umesto trenutno veoma popularnog rešenja metalnog sklopivog krova, koji bi samo nazidao cenu ovom modelu (koji ni u postojećoj, standardnoj verziji nije baš jeftin). U svakom slučaju ljubitelji vožnje na otvorenom doći će na svoje. Kako se pretpostavlja i kabriolet će koristiti 1,2 (sa 69KS) i 1,4 (100KS) litarske benzinske motore koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji, dok se ugradnja dizela (1,3 L sa 75KS) u ovaj mali kabrio (dužine 3,55 metra) još ne može sa sigurnošću potvrditi. O budućem Fiatu 500 u zabiberenom Abarth pakovanju već je bilo dosta reči tokom proteklih nekoliko meseci (pre svega o baznoj verziji sa 135KS), a na prve dve slike je impresija mogućeg konačnog izgleda Abartha 500 u još jačem SS (Super Sport) izdanju. Abarth 500 SS karakterišu veliki otvori za vazduh u prednjem braniku, maski i na haubi motora, spojleri, tamnija prednja svetla, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, atraktivni točkovi (sa niskoprofilnim pneumaticima), veliki zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika hromirana završetka izduvnog sistema, spušteno ogibljenje, jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klješta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na prednjim blatobranima i naravno na točkovima). Ukratko, Fiat 500 u Abarth dresu izgleda agresivno, oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha. U unutrašnjosti možemo očekivati nove, sportske instrumente, novi volan i sportska sedišta. Dok će standardni Abarth 500 razvijati 135KS (po podacima AutoExpressa), ovaj snažniji Abarth 500 SS bi iz 1,4 litarskog turbo benzinca sa 4 cilindra trebalo da izvlači 155KS i 230Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim manuelnim menjačem). To bi bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 7,5 sekundi, dok bi najveća brzina trebalo da  iznosi oko 210 km/h. Ovakav motor i težina od oko 1000 kg će omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog motora sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima (ubrzanje do 100 km/h bi mu iznosilo manje od 7 sekundi). Prema sadašnjim informacijama, cena za običan Abarth 500 u Velikoj Britaniji treba da iznosi oko 13.500, a za Abarth 500 SS oko 15.000 funti.



24. januara ove godine sa proizvodnih traka Opelove fabrike u nemačkom Ajzenahu sišla je jubilarna, desetomilionita Opel Corsa. Jubilarni model je Corsa ecoFLEX 1,3 CDTI, čija je glavna karakteristika mala emisija CO2 od samo 119 grama po kilometru. Opelova fabrika u Ajzenahu je počela sa radom 1992. godine, a u njoj se aktuelna Corsa proizvodi od avgusta 2006. (posle ulaganja od 150 miliona evra u novu proizvodnu liniju). Do sada je zajedno sa modelima proizvedenim u španskoj Saragosi prodato ukupno 550.000 primeraka Corse najnovije generacije, koja je sa 79.000 plasiranih primeraka bila najuspešniji supermini u Nemačkoj tokom 2007. godine. Četvrta generacija Corse je od svoje promocije 2006. godine do sada osvojila preko 20 različitih nagrada od strane automobilskih novinara širom Starog kontinenta, uključujući i laskavu titulu Automobila godine, koja joj je dodeljena u Češkoj, Danskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Irskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji, a osvojila je i titulu "Autobest 2007" (ovu poslednju dodeljuju novinari iz centralne i istočne Evrope). Proizvodnja Corse prve generacije je inače počela još 1982. godine u General Motorsovoj španskoj fabrici u gradu Figuereuelas.     



Škoda je objavila još nekoliko zvaničnih fotografija (uključujući i prvu sliku unutrašnjosti), kao i detalje o pogonskim agregatima, koji će pokretati novu generaciju Škode Superb, inače najvećeg modela u ponudi ove češke marke (oficijelna svetska premijera će biti održana u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi). Prvo podaci o dimenzijama : novi Superb je dugačak 4838 mm, širok 1817 mm, visok 1462 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2761 mm. Drugim rečima, novi Superb je 35 mm duži, 52 mm širi i niži za 7 mm od istoimenog prethodnika (i međuosovinsko rastojanje je kraće za 42 mm). Za razliku od dosadašnje generacije Superba koji se od Volkswagenovog Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj maski hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na studiju Joyster iz 2006. godine. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i viši nivo završne obrade, a kako je već ranije najavljeno, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. Prostran je i prtljažnik, jer njegova zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 565 litara, a sa oborenim zadnjim sedištim raste na svih 1670 litara. Novi Superb će pokretati paleta od tri benzinska i tri dizel motora sa rasponom snage od 77kW/105 do 191kW/260KS. Kod benzinskih motora najmanji je 1,4 TSI, koji ima snagu od 92kW/125KS i 200Nm (postiže 201 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi i troši 6,6 litara na 100 km), Superb 1,8 TSI ima 118kW/160KS i 250Nm (222 km/h, ubrzanje 8,6 sekundi, potrošnja 7,6 litara), dok najjači model 3,6 V6 FSI 4Motion raspolaže sa 191kW/260KS i 350Nm (može do 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i troši 10 litara na 100 km). Kod dizelaša najslabiji je Superb 1,9 TDI, koji razvija 77kW/105KS i 250Nm (postiže 190 km/h, ubrzanje do stotke traje 12,5 sekundi, troši 5,7 litara dizela na 100 km), a u ponudi će biti i Superb 2,0 TDI u verzijama sa 140 i 170KS. Slabija varijanta ima 103kW/140KS i 320Nm (može do 207 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi 10,2 sekunde, potrošnja 5,9 litara), a snažnija raspolaže sa 125kW/170KS i 350Nm, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 222 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,8 sekundi, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6 litara na 100 km. Novi Superb će se inače proizvoditi u Škodinoj fabrici u češkom mestu Kvasiny.

 

 



Mitsubishi je za predstojeći salon automobila u Ženevi (za predstavnike medija se otvara 4. marta) pripremio premijeru studijskog modela Lancer Prototype-S, koji najavljuje skori dolazak serijskog Lancera u obliku hatchback verzije sa petora vrata. Ovde i podsećanje da je japanski proizvođač još 2005. godine predstavio studiju Lancer Sportback concept, takođe u formi kombilimuzine sa 5 vrata, koja je dizajnerski veoma slična ovom Lanceru Prototype-S. Razlike se svode na svetla i branike, a i izduvne cevi kod Lancera Prototype-S su konvencionalnijeg oblika. Drugim rečima, Lancer Prototype-S na ovim skicama je praktično spreman za proizvodnju i neće se mnogo razlikovati od serijskog modela. U ovu studiju je ugrađen 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac (iz Lancera Ralliart), koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon je naravno na sva četiri točka). Po sadašnjim informacijama serijski Lancer hatchback (najverovatnije kao Lancer Sportback) će se pojaviti na tržištu u drugoj polovini ove godine i dopuniće paletu ovog Mitsubishijevog modela, u kojoj se već nalaze sedan i sportska EVO verzija. Ponuda motora bi trebalo da obuhvata već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o benzinskim i dizel motorima zapremine od 1,5 do 2,4 litra (uključujući i 2,0 litarski turbo za sportski EVO model).




Uvoznik Audijevih automobila za našu zemlju, beogradski Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530 410, 3530 411, internet : www.audi.co.yu) počeo je sa prodajom nove generacije modela A4. U ponudi su verzije sa 1,8 i 3,2 litarskim benzinskim motorima i dizelaši 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Osnovni model sa benzincem od 1,8 litra zapremine u Srbiji košta 28.654 evra, za najjeftiniji dizelaš 2,0 TDI potrebno je izdvojiti 32.700 evra, dok je najskuplji A4 3,2 FSI Quattro Tiptronic, koji staje 50.595 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Audi je zvaničnu svetsku premijeru novog A4 inače održao na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, a prvi utisak utisak i dalje važi. Naime, čisto dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi i za tipičnu Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i elemente iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi Audi A4 zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, inžinjeri su motor pomerili više unazad u odnosu na prednju osovinu, što je za rezultat dalo bolju distribuciju težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od dosadašnjeg modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (dosadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima su dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i ramena). Već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali visokog kvaliteta i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou koji se od Audija i očekuje. Inače, zapremina prtljažnika iznosi 480 litara, a količnik otpora vazduha 0,27. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8 TFSI je ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri razvoju potpuno novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala. Što se motora tiče, (kao što je napomenuto na početku teksta), novi A4 se oprema sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski benzinac u verzijama sa 120KS i 230Nm i 118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta, dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 400Nm, kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4 3,2 FSI do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6 sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar). Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI, koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km). Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja).

  



Ove godine će na Beogradskom sajmu biti organizovane dve izložbe vozila – BG Car Show i Beotruck 08. Prvo je na redu BG Car Show, koji se u halama I i XIV održava od 13. do 19. marta, a na njemu će domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložiti i automobile, koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu (naravno, biće prisutni i brojni proizvođači delova i prateće opreme). U sklopu BG Car Showa biće organizovana i izložba motocikala pod nazivom Moto Passion, a najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG Car Showa pripašće i vredna nagrada – Opel Astra Classic II. Pod kupolama Beogradskog sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG Car Show, važiti i za izložbu Beotruck 08.



 

Audi je obogatio ponudu pogonskih agregata u svojim modelima A4 i A5 novim 1,8 litarskim TFSI turbo benzincem. U modelu A4 ovaj agregat razvija 88kW/120KS i 230Nm obtnog momenta, raspoloživog između 1500 i 3650 o/min. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 208 km/h, dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 7,1 litar goriva na 100 km. Novi A4 1,8 TFSI u Nemačkoj ima cenu od 25.900 evra. S druge strane, ovaj motor u modelu A5 raspolaže sa 125kW/170KS i 250Nm (u rasponu od 1500 do 4800 o/min.), a to je dovoljno za najveću brzinu od 218 km/h, ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 8,6 sekundi i prosečnu potrošnju od 7,4 litara benzina na 100 km (fabrički podatak). Cena za baznu verziju Audija A5 1,8 TFSI iznosi 34.900 evra.




Prošle godine je u Srbiji prodato preko 56.000 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila (tačnije 56.203 ili 18,57% više nego 2006.), a od tog broja najviše je naravno Zastavinih automobila, koja sa 14.782 vozila drži 26,3 odsto domaćeg tržišta novih automobila. Na drugom mestu je Opel sa prodatih 5107 automobila (od toga na Astru Classic II otpada 2342 vozila), dok je treće mesto zauzeo Volkswagen sa 4435 vozila. Preko 1000 vozila su plasirali i sledeći proizvođači : Škoda (3589), Peugeot (2982), Fiat (2938), Chevrolet (2385), Dacia (2225), Renault (2199), Ford (2005), Toyota (1923), Citroen (1690), Hyundai (1600), Mercedes (1317) i Honda sa 1266 vozila. Lista deset najprodavanijih automobila u 2007. izgleda ovako : na prvom mestu nema iznenađenja, to je Zastavin Koral (prodat u 5668 primeraka), sledi Zastava 10 (4111), Zastava Skala (3360), Opel Astra Classic II (2342), Dacia Logan (2225), Opel Corsa (1349), Volkswagen Polo (1289), Chevrolet Spark (1156), Škoda Fabia I (1042) i Volkswagen Golf sa 978 plasiranih primeraka. Najviše prodatih automobila je iz niže srednje klase (29,17%), sledi niža klasa (28,18%), mali automobili imaju učešće od 13,65%, srednja klasa 4,75%, viša srednja klasa (0,74%), visoka klasa (0,19%), kabrioleti (0,19%), kupe i sportski automobili (0,16%), terenska i SUV vozila (5,89%), laka komercijalna i pick-up vozila (12,52%), van (3,58%) i ostali 0,98%. Najviše automobila je inače prodato u decembru mesecu (5785 vozila), a najmanje u januaru, kada je plasirano 3230 automobila.



Suzuki Palette

25 Jan 2008 - 01:16 Noviteti Link

Suzuki je juče i zvanično promovisao serijsku verziju svog novog modela Palette, koji je u formi koncept vozila prvi put viđen na prošlogodišnjem salonu automobila u Tokiju. Dizajn je tipično japanski (liči na Daihatsu Tanto), a radi se malom MPV automobilu sa četiri sedišta i praktičnim zadnjim bočnim kliznim vratima. Dimenzije izgledaju ovako - dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 3395 mm/1475 mm/1735 mm/2400 mm. Pokreće ga maleni 3-cilindrični agregat sa samo 658 kubika zapremine (u verzijama sa 53 i 59KS), a namenjen je samo japanskim kupcima, i to pre svega mlađim porodicama, koji žele nešto prostraniji automobil od Suzukija Wagon R. U ponudi su verzije sa manuelnim i automatskim menjačima, kao i varijanta sa pogonom na sva četiri točka. Cene u Japanu će se kretati od nepunih 7300 do 10.940 evra.