home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Internetom, posebno nemackim, kruze glasine da Bugatti sprema jos mocniju verziju svog Veyrona i to sa svih 1200KS i sa prostim dodatkom Sport u imenu. Dakle jos jedan korak napred sa novih 199KS u odnosu na serijskih 1001KS i 1250Nm. Kako je i taj "obicni" Veyron dovoljno eksplozivan sa svojim ubrzanjima i maksimalnom brzinom od 407 km/h, mozemo samo da zamislimo mogucnosti ove snaznije verzije. Ali nazalost to su za sada samo glasine pa nam ostaje samo da cekamo. I da se nadamo da ce se ostavariti. Treba doduse podsetiti da je pocetkom 2006. godine, uvek dobro obavesteni, nemacki AutoBild najavio i Super Sport varijantu Veyrona sa svih 1250KS !!





Nove slike BMW-a M3

1 Jan 2007 - 16:44 Top secret Link

Auto casopis Car magazine je objavio nekoliko novih i zaista ekskluzivnih slika (naravno nezvanicnih) nove verzije BMW-a M3, koje prenosimo. Na slikama je gotova varijanta M3 kakva ce biti (po nekim informacijama) predstavljena vec u martu, na salonu u Zenevi ali samo kao koncept dok se serijska verzija cuva kao veliki novitet za domaci teren, za salon u Frankfurtu u septembru ove godine ( mada se po internetu mogu naci i spekulacije da ce se novi M3 naci u prodaji u Evropi vec tokom leta! ). Po poslednjim informacijama motor ce biti 4,0 litarski V8 sa 420KS a menjac 7-stepeni SMG. Kako je nedavno preneo Autoblog.com, Ulrich Bruhnke, prva faca M odeljenja BMW-a, je najavio da bi novi M3 ipak trebao biti gotov za pomenuti Frankfurtski salon sto bi znacilo da prodaje pocinje tek pocetkom 2008.godine. Ali mozda ove slike gotovog M3 iz Car magazina stvarno najavljuju da je ceo projekat vec pri kraju pa nije nerealno ocekivati koncept M3 vec u Zenevi. Autocar najavljuje cenu od 71000 evra u EU.



Pa ne bas. Iako je novi koncept Interceptor, spreman za salon u Detroitu, napravljen na (produzenoj) platformi Mustanga i koristi V8 motor iz aktuelnog Mustanga GT, iz Forda se svojski trude da prikazu Interceptor kao samostalan model a ne kao najavu limuzinske verzije Mustanga, za koju u Fordu odlucno tvrde da je nece biti kao ni karavana odnosno shooting brake varijante. Naime poslednjih dana su americki AutoWeek i Automotive News pisali o navodnim planovima Forda da ce nova generacija Forda Mustang biti ponudjena i u sedan i karavan verzijama ali su iz Forda to odlucno demantovali. Ipak po zakljucima americkih auto portala novi Interceptor ipak dodje nesto kao Mustang limuzina ali sa drugacijim izgledom. Da bi se sto vise razlikovao u odnosu na Mustang, Fordu je posluzio i prototip Forda F-250 Super Chief  star vec godinu dana od koga je preuzeta impozantna prednja maska. U skladu sa pretecim imenom ceo spoljasnji dizajn Interceptora je dosta agresivan mada veoma lici na Chryslerov 300C, koji je i meta ovog koncepta. Kako Fordu fali atraktivan sedan, serijska verzija ovog koncepta, ako je bude, bice odlicna alternativa kupcima.    Za pogon je odabran 5,0 litarski V8 motor (povecani 4,6 litarski motor iz pomenutog Mustanga GT) sa 400KS i pogonom na etanol E-85. Pogon je na zadnje tockove (velicine 22 inca), menjac rucni sa 6 brzina, duzina 5121mm a medjuosovinsko rastojanje iznosi 3068mm.



Kako prenosi britanski Auto Express, krajem 2007.godine Fiat ce predstaviti najjacu verziju Grande Punta sa oznakom Abartha, koji kao kucni tjuner, sprema Punto sa preko 200KS (sadasnji Grande Punto ima najvise 130KS i to iz 1,9 litarskog dizelasa).   Za sada se ne zna zapremina motora, samo to da ce imati 2 turbo punjaca a da ce Abarth verzija Punta zahvaljujuci njemu ubrzavati do 100km/h za oko 7 sekundi. Sa ovim osobinama lako staje uz bok Renaultu sport Clio197. Iz Fiata obecavaju bolje vozne osobine i upravljivost a u vezi s tim i povecan trag tockova. Spolja Abarth Punto dobija agresivniji izgled u vidu novih branika ( napred crni prednji deo sa takodje crnom maskom u stilu Pande 100HP ), pragova, zadnjim krovnim spojlerom, hromiranih retrovizora, vecih tockova... Cena se procenjuje na 15000 funti.



Chery F11

31 Dec 2006 - 00:20 Top secret Link

Kineski Chery, koji je upravo potpisao pismo o namerama sa Chryslerom o zajednickoj proizvodnji malog globalnog automobila, namerava da od 2009. godine pocne sa produkcijom ovog luksuznog modela F11 na slici. Ocigledno je dizajn inspirisan kineskom verzijom Rovera 75 pod imenom Roewe 750e sto je posebno vidljivo sa strane koja je kao preslikana sa engleskog originala a i velika hromirana maska nije mnogo drugacija. Za sada se najavljuju dva motora i to 3,0 litarski V6 i 4,2 V8 iz sopstvenog razvoja ali nepoznate snage kao sto su nepoznati i drugi podaci vezani za ovaj model. Ime F11 ce verovatno u serijskoj varijanti biti promenjeno.



Kao sto smo i najavili pre nekoliko dana, Chevrolet ce na predstojecem salonu u Detroitu prikazati koncept svog Camara u cabrio izdanju. Moglo bi se reci da je to koncept koncepta posto i sam Camaro za sada predstavlja studiju koja ce 2009. godine prerasti u serijski model. Sam cabrio bi trebao krenuti u produkciju tek 2010. godine a do tada evo nekoliko novih impresija ovog cabrija koje je objavio americki Winding Road. Kako je Camaro i u obicnoj coupe verziji posle predstavljanja koncepta u januaru ove godine, takodje u Detroitu, podigao dosta prasine, tako se i ova verzija ocekuje sa dosta nestrpljenja. Jednostavno u americkoj se javnosti podrazumevalo da ce novi Camaro dobiti i neizbeznu cabrio verziju tako da sada stvari sa ovim konceptom samo dolaze na svoje. Camaro cabrio ce medjutim, bar sada tako izgleda, zadrzati platneni pokretni krov u skladu sa tradicijom na koju u Chevroletu obilato racunaju da ce im pomoci u prodaji ne samo ovog cabrija vec i obicne coupe verzije kada konacno pocne prodaja pomenute ali daleke 2009.godine. Od motora se pominju V8 sa 300KS pa navise i manji V6.



Na proslom salonu automobila u Detroitu, americki ASC je izlozio koncept Hummera H3 sa platnenim krovom preko cele duzine istog, a na sledecem salonu u Detroitu, za nekoliko dana, i sam Hummer ( u vlasnistvu GM-a ) izlaze svoju interpretaciju Hummera H3 u Open top verziji. Kao i kod ASC-a radi se o platnenom krovu u stilu harmonika vrata, koji se moze zaustaviti u bilo kom trenutku kretanja i tako otvoriti tacno onoliko koliko zelite i ako ste bas romanticno raspolozeni, sa voljenom osobom posmatrati zvezde. Salonski primerak je atraktivno doteran sa kombinacijom srebrne karoserije i crnih 20 incnih tockova. Drugi novi model iz GM-a, spreman za Detroit, je novi model srednje klase Malibu iz Chevroleta o kome smo vec pisali ali evo sada konacno i zvanicnih fabrickih fotografija nove nade Chevroleta u borbi sa Hondom Accord i Toyotom Camry. Auto je napravljen na produzenoj FWD Epsilon platformi koju vec koriste Pontiac G6, Saturn Aura i Saab 9-3 ali je duzi od njih kao i od konkuranata. Treba reci da je dizajn ove nove verzije kudikamo privlacniji od prethodnika a to se odnosi posebno na ukusno stilizovanu unutrasnjost koja vec koketira sa visom klasom. Motori su, za sada 2,4 litarski sa 4 cilindra i 164KS i 3,6 litraski V6 sa 252KS pri cemu je ovaj snazniji uparen sa automatskim 6-stepenim menjacem.



Dogovor Chryslera i Chery-a

30 Dec 2006 - 00:32 Vesti Link

Vec dugo se govori i pise o mogucoj saradnji americkog Chryslera i kineskog Chery-a na zajednickoj proizvodnji (u Kini) malog modela namenjenog prodaji sirom sveta a evo stigla je i zvanicna potvrda o toj saradnji. Naime prvi covek americkog dela Daimler-Chryslera, Tom LaSorda potpisao je pismo o namerama sa predstavnicima Chery-a sto je prvi korak na tom putu. Sada ugovor treba da odobri i vrhuska samog Daimler-Chryslera i kasnije jos i kineska vlada. Kada sva papirologija bude potpisana i odobrena, proizvodnja novog malog globalnog modela ce poceti veoma brzo, a najverovatnije prvi model iz Kine bice Dodge Hornet ciji smo prototip videli u martu u Zenevi. Mada, treba reci da nije zvanicno potvrdjeno koji ce se model uopste proizvoditi i pod kojim imenim, a vecina analiticara smatra da ce to biti upravo Hornet. I tako prvi kineski auto, koji ce se prodavati u SAD-u, nece biti kineske marke vec domaci, americki i to po veoma povoljnij ceni, koju Chrysler ne bi nikada postigao da se auto pravi u SAD-u.



Upravo tako. Ne samo da ce se novi mali Renault Twingo proizvoditi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu, vec ce Ranault organizovati svetsku promociju Twinga u Sloveniji za oko 800 novinara koliko ce ih biti pozvano u junu naredne godine da prisustvuju tom dogadjaju i test voznjama. Kako ce novi Twingo izgledati moglo se naslutiti vec pre nekoliko meseci na osnovu Twinga concept prikazanom na salonu u Parizu koji je imao novi motor 1.2 16v sa svih 100KS. Naravno postojace i verzije sa slabijim motorima ( 60 i 75KS ) a po prvi put se najavljuje ugradnja dizelasa. Kada novi Twingo, i po kojoj ceni, stize na trziste, jos nije poznato. Na slici crtez Twinga u serijskoj varijanti nastao na osnovi pomenutog Twinga concept.



Auris je nedavno predstavljen kao naslednik Corolle u hatchback verziji i to samo u varijanti sa 5 vrata ( o Aurisu vise u nasoj rubrici Predstavljamo ) a evo i spijunskih slika njegove sportskije verzije sa 3 vrata. Nazalost ono najvaznije se sa ove spijunske slike ne vidi ali Toyota vec ucestvuje sa takvim Aurisom na nekim sportskim takmicenjima odakle je i druga slika ali tesko je reci da li ce i serijska verzija za sledecu godinu biti ista ili razlicita. Ostaje nam da cekamo.



Posle osvajanja titule AutoBest 2007, koju dodeljuju auto novinari iz centalne i  istocne Evrope tj. zemalja sa trzistima u razvoju ( o cemu smo vec pisali ), Opelova Corsa 4. generacije je dobila jos jedno vredno priznanje odnosno prestiznu titulu auto godine u Srbiji za 2007.godinu. Ziri, sastavlen od 6 nasih auto novinara u organizaciji Asocijacije automobilskih novinara (AAN) izabrao je, i to veoma ubedljivo sa 51 bodom, Opel adut u B segmentu za najboljeg a titulu ce nositi sve do 31.12. naredne godine. Drugo mesto u konkurenciji ukupno 12 automobila osvojio je evropski auto godine Ford S-MAX ( 20 bodova ), a trece Toyotin RAV4 (16 bodova). Na zacelju su se nasli Fiat Grande Punto i Honda Civic. Tako smo samo nekoliko dana pre zavrsetka ove godine konacno i mi dobili auto godine a titulu Corsa preuzima od dosadasnjeg laureata Toyote Yaris. Doduse Yaris je nosio titulu automobila godine u bivsoj SCG a Corsa tako postaje prvi automobil u istoriji sa titulom auta godine u Srbiji.



Dugo najavljivani i ocekivani koncepti Chrysler grupacije za salon u Detroitu, Chrysler Nassau i Jeep Trailhawk, konacno su predstavljeni na ovim zvanicnim slikama koje su ipak pre vremena dospele u javnost. Posle svih onih crteza i teaser slika koje su jih najavljivale sada konacno mozemo da vidimo sta to u Chrysleru spremaju za buducnost. Prvo Nassau ciji oblik dovodi u nedoumicu da li se radi o limuzini, kombilimuzini ili o coupe-limuzini sa 4 vrata poput Mercedesa CLS. U svakom slucaju ovaj sportsko luksuzni auto za 4 putnika je napravljen na platformi Chryslera 300C i ima pogon na zadnje tockove ( od 21 inca ) kao i automatski menjac sa 5 brzina. Zbog svog izgleda (pre svega napred) i kratkih previsa, auto izgleda manji nego sto zaista jeste. A veliki jeste, bar za nase pojmove. Dimenzije su DxSxV : 4981mm x 1885mm x 1496mm uz medjuosovinsko rastojanje od 3050mm. Motor je 6,1 litarski V8 HEMI sa 425KS pa Nassau ubrzava do 60 milja na sat (96km/h) za 5 sekundi uz maksimalnu brzinu od 265 km/h. Iznutra su se dizajneri opredelili za stil koji ce se dopasti mladima pa je takva i unutrasnja arhitektura-futuristicka i sva u znaku modernih igracki od iPOD-a do MP3 plejera. Ne treba zaboraviti i krov sa velikim staklenim panelima i odsustvo B stuba. Drugi koncept za Detroit jeste Jeep Trailhawk, koji svojim namrgodjenim i ljutitim izgledom baca u senku i Grand Cherokee. Ovaj koncept jeste neka mesavina SUV-a i pick-upa pa izgleda kao nekakav targa SUV sa velikim staklenim umecima na krovu poput Nassaua koji mogu da se skinu. Napravljen je na platformi Jeepa Wranglera i zahvaljujuci svom dugackom medjuosovinskom rastojanju od 2946mm i tockovima od 22 inca Trailhawk nudi udoban prevoz za 4 putnika po autoputevima mada pravi Jeepovi za to bas i nisu namenjeni. Dakle naglasak je vise za urbanu upotrebu a ne na vec legendarnim off-road sposobnostima. Pokrece ga 3,0 litarski dizel sa 215KS naravno 4WD. Unutrasnjost u kozi (sedista, volan) kao da kontrira prednjem panelu sa obilato koriscenim alumijumom. Podaci o dimenzijama i performansama nam u ovom trenutku nisu bili dostupni. U nastavku jos nekoliko slika.

 (Dalje)

Tokom 2006. Zastava je prodala 14060 vozila ali je proizvela 10250. Nesto nije u redu sa njihovom matematikom? Ne. Sve se razjasni kada se dodaju automobili proizvedeni prosle godine ( oko 1150 ) i 3060 Zastava 10 koje jos uvek stizu iz Italije a od juna sledece godine i konacno iz Kragujevca. Za sledecu 2007. u Kragujevcu planiraju proizvodnju 17500 vozila a od toga svih 4000 komada Zastave 10, koja ce se izvoziti i u susedne zemlje kao sto su Bugarska, BiH, Rumunija, Hrvatska i druge. Iz Zastave najavljuju i novi ugovor sa Fiatom o proizvodnji jos jednog novog modela u Zastavi ali se ne precizira kog. Mozda nova Fiat Linea?



Hamann Mini Cooper S

29 Dec 2006 - 00:14 Tuning Link

Nemacki Hamann vec je obradio novi Mini i iz simapticnog malise napravio opaku zver kako po izgledu tako i po voznim osobinama. Estetske promene se svode na standardno dodavanje novih spojlera ( pozadi sa difuzorom ), pragova, novih duplih izduvnih cevi, alu tockova od 17 inca, kao i sportskog filtera za vazduh i kvaka na vratima od brusenog aluminijuma. Specijalitet ovog Minija je ogibljenje koje moze da se podesava po visini i to napred za 50 a pozadi za 30mm. 



Posle modela C8, C4 Picasso(sledece godine stize i verzija za 5 putnika), Xsare Picasso, Berlinga, iz Citroena ce tokom 2008. godine stici jos jedan monovolumenski auto; C3 Streetlounge koji ce nastati na platformi novog C3 a cija ce premijera biti nekoliko meseci ranije tokom te iste 2008. Kako ce i novi Berlingo biti prezentovan takodje 2008. vidi se da ce Citroen bas biti aktivan narednih godina i to u segmentu manjih vozila ali se istovremeno namece pitanje kanibalizma u sopstvenoj firmi jer ce novi C3 Streetlounge i putnicka verzija novog Berlinga ciljati prakticno na iste kupce. Treba reci da ime Streetlounge nije zvanicno potvrdjeno ali ono sto se zna jeste da ce C3 Streetlounge kao konkurent Opel Merivi, Fiat Idei, Nissan Noteu, Renaultu Modus i drugima, biti dugacak 3980mm i medjuosovinskog razmaka 2570mm sto znaci da je napravljen na platformi Peugeota 207 i naravno buduceg C3. Interesantnog i simpaticnog dizajna, C3 Streetlounge privlaci paznju i velikim staklenim povrsinama posebno velicinom vetrobrana. Kao i kod vecih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je na prostranosti, udobnosti i prakticnosti putnicke kabine i velicini prtljaznika (verovatno 410 litara) dok ce zadnja klupa moci da se pomera i po duzini i time stvara fleksibilnije transportne mogucnosti. Pokretace ga naravno cela paleta benzinskih i dizel motora i to od 75 do 150KS za benzince dok ce dizelasi biti 1,4 i 1,6 litarski HDi sa 90 odnosno 110KS koji ce biti opremljeni tzv. FAP filterom protiv cadji. I jos mesto proizvodnje. To je grad Trnava u Slovackoj.