home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nissan je najavio da će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) evropskoj publici po prvi predstaviti tri svoja automobila : sportski GT-R, novi SUV Murano i koncept automobil Pivo 2.Svi navedeni automobili su inače već poznati svetskoj automobilskoj javnosti, budući da su GT-R i koncept Pivo 2 promovisani na prošlogodišnjem 40. salonu u Tokiju, a Murano na salonu u Los Anđelesu.   

Nissan GT-R


Kao što smo ranije pisali, novi Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) je japanski odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS pri 6400 o/min. i 588Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 100 km/h novi GT-R ubrzava za 3,6 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Ovde i podatak da je Nissan GT-R nemačku stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 38 sekundi, što je bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takođe 7 min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde. O izuzetnim voznim osobinama uopšte ne treba trošiti reči... Inače, novi GT-R je dugačak 4655 mm, širok 1895 mm, visok 1370 mm, težak 1750 kg (u konstrukciji su obilato korišćeni aluminijum i karbon fiber), prtljažnik je veličine 315 litara, količnik otpora vazduhu Cd iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija 255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Oosnovni Nissan GT-R Base u Japanu košta 7.770.000 jena ili nepunih 48.000 evra. Nažalost, cena u Evropi će sigurno biti daleko viša od pomenute cifre (biće saopštena na salonu u Ženevi).

Novi Nissan Murano


Iako agresivniji i sportskiji, izgled novog Murana se ipak ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji dosadašnjeg modela (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove aluminijumske točkove veličine 20 inča i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov, koji se proteže i iznad drugog reda sedišta... Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, elektronsku kontrolu stabilnosti, traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Pokreće ga 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 265KS i 325Nm obrtnog momenta, uparen sa Xtronic CVT kontinualnom transmisijom. Inače, prodaja novog Murana na evropskom tržištu počinje u oktobru ove godine.  

Nissan Pivo 2 Concept


Iako je na prošlogodišnjem 40. salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) glavna Nissanova premijera bio potpuno novi model GT-R, još jedan novitet iz ove fabrike je privukao veliku pažnju posetilaca (i to ne samo zbog čudnog dizajna i nama zanimljivog imena). To je koncept gradskog automobila Pivo 2, koji u osnovi predstavlja nastavak originalne studije Nissan Pivo, predstavljene 2005. godine. I novi Pivo 2 ima elektropogon (litijum-jonske baterije) ali ono što je najveći "fazon" jeste putnička kabina, koja može da se okreće za svih 360 stepeni, čime se eliminiše potreba za vožnjom u "rikverc" i automobil čini daleko pokretljivijim. Tu nije kraj jer se i točkovi ove studije okreću za 90 stepeni, a time je omogućeno bočno kretanje i olakšano parkiranje. Nissan je u Pivo 2 ugradio još i "by-wire" tehnologiju za kočnice i upravljenje, kao i sistem nazvan "Robotic Agent", koji može da razgovara sa putnicima na japanskom ili engleskom jeziku (sem za zabavu i "druženje", služi i za pružanje informacija o stanju osnovnih funkcija automobila pa do informacija o najbližem slobodnom parking mestu). Drugim rečima, "Robotic Agent" treba da omogući putnicima putovanje bez stresa i da stvori "jedinstven odnos između automobila i vozača".





Izvor : Audi

Ova skulptura Audija TT u XXL veličini (u razmeri 2,5:1) je već oduševila ljude u Berlinu, Pekingu i Hong Kongu, a u sledećih pet nedelja i minhenski fudbalski fanovi imaće prilike da je vide ispred tamošnje Allianz Arene. Vreme postavljanja ovog ogromnog Audija TT (dužine 10,2 metra, širine 4,5 metra, visine 3,25 metra i težine preko 10 tona) nije izbrano slučajno. Naime, tokom narednih nekoliko nedelja fudbalski klub FC Bayern München (Audijev partner) odigraće dve derbi utakmice sa dva rivala u borbi za titulu iz Bremena i Hamburga, a u DFB kupu i sa klubom 1860 München. Oni koji nisu u mogućnosti da uživo vide Audi TT XXL u Minhenu, moći će 12. februara da pogledaju dokumentarac o celom događaju koji će snimiti Audi tv (na sajtu www.audi.com/tv).      



Chevrolet HHR E85

8 Feb 2008 - 13:27 Noviteti Link

Salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) je i mesto promocije Chevroletovog retro modela HHR, koji sem benzina može da koristi i etanol E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina). Chevrolet HHR E85 je istovremeno i prvi automobil sa četvorocilindričnim motorom u Severnoameričkoj paleti General Motrsa, koji kao gorivo može da koristi ili benzin ili etanol E85. Za pogon su inače zadužena dva četvorocilindrična ecotec agregata; jedan zapremine 2,2, a drugi 2,4 litra. Po podacima fabrike, HHR E85 emituje do 23% manje CO2 po kilometru u odnosu na standardni HHR koji kao gorivo koristi benzin. GM će tokom ove godine predstaviti 11 novih tzv. FlexFuel modela (koji mogu da koriste i benzin i etanol E85), a za sledeću ih planira još 15.



Mercedes SL 65 AMG

8 Feb 2008 - 01:20 Noviteti Link

Pre nekoliko dana je već bilo reči o dve sportske varijante restilizovanog Mercedesa SL, tačnije o modelima SL 63 AMG i SL 65 AMG, s tim što su bile dotupne samo slike ovog prvog. Konačno, pred nama su sada i prve fotografije snažnijeg SL 65 AMG modela, koga pokreće 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta (u paru sa 5-stepenom SpeedShift automatskom transmisijom). Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL65 AMG se naime zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km), dok je maksimalna brzina već tradicionalno ograničena na 250 km/h (ubrzanje do 100 km/h traje 4,2 sekunde). Oficijelna svetska premijera ovog redizajniranog roadstera sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se za 16 sekundi) će biti održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (prodaja u Evropi počinje već 5. aprila). Najveće promene su izvršene na prednjem kraju automobila, koji je dobio novi oblik svetala, modernizovanu masku hladnjaka, drugačiji branik, haubu i blatobrane, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim hromiranim završecima izduvnog sistema). Tu su i veći retrovizori, bočne "škrge" za vazduh, sportski trokraki upravljač, doterana instrument tabla, kvalitetniji materijali u interijeru i atraktivniji dizajn alu točkova. Redizajnirani SL je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), AMG sportsko ogibljenje, jači kočioni sistem, a kao deo standardne opreme svi modeli će imati bi-xenon prednja svetla, Airscarf sistem grejanja, AMG aero body kit, AMG sportska kožna sedišta, aluminijumske točkove od 19 inča i Mercedesov COMAND multimedija sistem. O Mercedesu SL 63 AMG možte pročitati više OVDE.



Ford je na salonu automobila u Čikagu saopštio da će od sledeće godine i u SAD-u krenuti sa prodajom svog komercijalnog vozila Transit Connect, koji se inače proizvodi u Fordovoj fabrici u Turskoj. Transit Connect će kupce tražiti među vlasnicima manjih radnji, i to kao manja i ekonomičnija alternativa modelima kao što su Ford E-series i Dodge Sprinter (Amerikanci će inače dobiti verziju pokretanu 2,0 litarskim četvorocilindričnim motorom i automatskom transmisijom). Ford je tokom prošle godine u Evropi prodao 109.900 Transita Connect, a podsećamo da je ovaj model osvojio i nagradu International Van of the Year 2003, koju mu je dodelio nezavisni žiri sastavljen od specijalizovanih novinara iz 19 evropskih zemalja.



Početak ove godine je doneo i nove popuste na domaćem auto tržištu, a to se pre svega odnosi na automobile sa lagera i proizvedene 2007. godine.  

ALFA ROMEO : Uvoznik ovih italijanskih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, www.deltaauto.co.yu) spustio je cene svih Alfinih modela iz 2007. godine, pa je tako recimo Alfa 147 1,9 JTD na popustu od 2800 evra (sada košta 21.299 evra), Alfa 159 3,2 JTS je na sniženju od 3186 evra i staje 41.949 evra, dok je Alfa Spider jeftinija za skoro 2400 evra i košta 42.352 umesto 44.722 evra.

HONDA : Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 5 odsto. Za Hondu Legend i Civic sedan popust iznosi 3%, za Accord i Civic hatchback (sa troja i petora vrata) 5%, dok za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-914 i 2010-926, www.deltaauto.co.yu).

FORD : Generalni uvoznik Forda za našu zemlju (firma Grand Motors, tel. 011/20 90 600, internet : www.ford.co.yu) trenutno domaćim kupcima nudi Fiestu sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 80KS, petora vrata i bogatim paketom opreme, koja se prodaje po posebnoj ceni od 12.990 evra sa PDV-om. U opremi se, između ostalog, nalaze klima uređaj, ABS, svetla za maglu, prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo upravljač, alu točkovi od 15 inča, el. podizači stakala, centralno daljinsko zaključavanje, radio CD/MP3 i metalik boja. Kupac, koji se odluči da ovu Fiestu kupi na operativni lizing, od S Leasinga će na poklon dobiti kasko osiguranje za sve vreme trajanja otplate automobila. U ponudi su i Ford Focus 1,6 i Focus 1,6 TDCi, koji se sa bogatom opremom (klima, prednji i bočni vazdušni jastuci, ABS sa EBD, putni kompjuter, elektro paket, svetla za maglu, R/CD+ 6 zvučnika, alu felne od 16 inča, metalik boja) nude po ceni od 14.990, odnosno 16.490 evra sa PDV-om. Treba reći da je količina ovih Focusa ograničena, ali je isporuka odmah.

CHEVROLET : Na popustu su i Chevroletovi modeli Spark, Lacetti dizel, Aveo sa troja i petora vrata, kao i Aveo sedan sa 4 vrata. Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, Lacetti sa dizel motorom od 120KS staje 15.340 evra, osnovni Aveo sa 3 vrata košta 8650 evra, a cene za Aveo sedan počinju od 9510 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu

CITROEN : Od 11. februara, firma Vitro Group (Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet : www.citroen.co.yu), ovlašćeni uvoznik ovih francuskoh automobila za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Leasingom kreće sa odobravanjem posebnih uslova prilikom kupovine automobila na operativni lizing. Najvažnija novina je da će visina mesečne rate, umesto dosadašnjih 50% plate, moći da iznosi 100% plate. Kupac takođe dobija i besplatno kasko osiguarnje za prve tri godine otplate.

ZASTAVA : Za sva putnička vozila iz proizvodnog programa Zastava u primeni je komercijalni popust od 10% na fabričku cenu vozila. Popust važi za sve vidove prodaje: avansne i gotovinske uplate, uplate putem odobrenog kredita i lizinga. Popust se primenjuje od 03.02.2008.godine.

PEUGEOT : I dalje su u ponudi modeli Peugeot 307 1,6 D.SIGN i 307 1,6E OXYGO sa specijalnim paketima opreme koji donose uštedu od 2000 evra, dok je Peugeot 307 HDi jeftiniji za 1000 evra. I za manji Peugeot 207 važi posebna ponuda. Naime, tokom trajanja ove ponude model 207 Trendy 1,4E se nudi po izuzetnim uslovima uz mesečnu ratu od 191 evro, učešće je 20%, a period otplate traje 84 meseca. Peugeot 207 Trendy 1,4 E karakteriše i izuzetna oprema : klima uređaj, radio CD, ABS, prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan, kodirani ključ, centralna brava, board kompjuter, metalik boja, 5 vrata, el. podizači prednjih stakala i svetla za maglu. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu). 

FIAT : Na popustu u iznosu od 5% su modeli Grande Punto 1,4 Dynamic, Bravo 1,4 Dynamic i Linea 1,4 Dynamic (svi automobili su proizvedeni 2007. godine). Fiat u našoj zemlji prodaje Delta Automoto iz Beograda (Omladinskih brigada 33a, tel. 011/30 10 603, internet: www.deltaauto.co.yu).

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, internet : www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za ograničenu količinu modela Suzuki Ignis 1,3 2WD u iznosu od 1928 evra (sada košta 11.800 evra), kao i za SX4 Sedan proizveden 2007., koji sada staje 16.390 evra, umesto redovnih 17.200 evra.

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu) daje popust na Pajero iz 2007. godine u iznosu od 3500 evra.

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji umesto 13.700, treba platiti 11.770 evra sa PDV. Ko želi da ovaj automobil kupi na lizing preko Porsche Mobility-a dobiće na poklon i kasko osiguranje na pet godina, a moguće je ugraditi i fabrički uređaj za vožnju na plin sa garancijom. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka, a isporuka je odmah. To nije sve iz Seata, jer su na popustu svi modeli iz 2007. godine, koji se nalaze na lageru. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423, 3530 424, www.seat-scg.com).

ŠKODA : Prodavci ovih čeških automobila (u Beogradu npr. AutoČačak PJ Beograd, Treći bulevar 9, tel. 011/30 72 800, www. autocacak.co.yu) odobravaju sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju (Fabia II). Taka osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.561, staje 9561 evra, dok za ostale Škodine modele popust iznosi 7,5 odsto.

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se Micra nudi sa popustom od 500 evra, Note je jeftiniji za 1250 evra, Tiida za 1000 evra, a za terenac Pathfinder sniženje iznosi 4000 evra (svi su iz 2007. godine). Ovde i informacija da je od nedavno u prodaji i Nissan Tiida u obliku klasične limuzine, koja je za 360 evra skluplja od hatchback varijante sa petora vrata. Osnovna Tiida sedan sa 1,6 litarskim benzincem i 110KS u Srbiji košta 16.250 evra, a bazni dizelaš 1,5 dCi sa 105KS staje 18.575 evra. Nissan kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Commander, Chrysler 300C, Chrysler Voyager i Dodge Avenger za 5%. Ukoliko imate troje ili više dece, dobijate i dodatni popust u iznosu od 5% za modele Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Chrysler Voyager i Dodge Avenger.

VOLKSWAGEN : Tokom nove prodajne kampanje koja traje do 25. februara, naš uvoznik Volkswagenovih automobila (firma Porsche SCG) uz svaki kupljeni Polo ili Golf, poklanja 4 zimske gume sa alu felnama i metalik boju. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika za Volkswagen : www.volkswagen.co.yu  

BMW : Prilikom kupovine BMW-a X3 2,0d sa 177KS (košta 39.880 evra sa PDV-om) na poklon se dobija automatski menjač. Zastupnik ove bavarske marke za Srbiju je kompanija Delta Motors, Beograd, Kralja Milana 31a, tel. 011/ 36 40 351, internet: www.bmw.co.yu

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina). Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke (godište 2007.), pa tako sniženje za Rio iznosi do 2700 evra, za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra, Carens za 2000, Magentis 2,0 CRDi staje 5000 evra manje, dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, što u praksi znači popust do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.

HYUNDAI : I zastupnik ovog korejskog proizvođača (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/3283 274 i 3283 167, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele iz 2007. godine sa popustom. Tako su modeli Atos, Getz i Accent na popustu od 500 do 1250 evra (recimo Accent 1,4 je jeftiniji 1000 evra), Hyundai Coupe treba platiti 1000 evra manje, novi i30 je takođe jeftiniji za 1000 evra (ali samo verzije sa bogatijim paketima opreme), Sonata 2,0 sada košta 22.190 evra (sniženje od 2000 evra), dok je Santa Fe 2,2 CRDI sada moguće kupiti za 29.990 evra (verzija sa prednjim pogonom), odnosno za 31.388 evra (varijanta sa pogonom na sva četiri točka). Ovde i podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

DACIA : Kupovinom Logana proizvedenog prošle godine ostvaruje se ušteda od 390 evra, odnosno bazni Logan košta 7250 evra sa PDV-om. Uvoznik je firma Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111).   



Više o Volkswagenu Routan možete pročitati OVDE.  



Ovo su navodno prve slike novog Audijevog kompaktnog SUV modela Q5 u njegovoj definitivnoj formi, skenirane iz sledećeg izdanja nemačkog magazina AutoBild. Iako se autentičnost ovih fotografija još ne može potvrditi, one pokazuju da je prednji deo Q5 mešavina aktuelnih Audijevih modela A4 i Q7, dok se ostatak karoserije može opisati kao umanjena verzija većeg Q7 (sa izuzetkom zadnjih svetala, koje podsećaju na ona sa prošlogodišnje studije Cross Cabriolet Concept). Zvanična svetska premijera je inače planirana za predstojeći salon automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.), kada će biti poznati svi detalji, kao i odgovor na pitalanje jesu li ovo stvarno zvanične slike ili samo dobar fotošop. U svakom slučaju, Q5 predstavlja Audijev odgovor na slične modele iz BMW-a (X3) i Mercedesa (GLK). Ovde i podsećanje da je pomenuti Audi Cross Cabriolet Concept dugačak 4,62, širok 1,91, visok 1,63 metra, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,81 metra, što su dimenzije koje možemo očekivati i za serijski Q5. Što se palete pogonskih agregata tiče, možemo očekivati benzince 2,0 TFSI sa 210KS, 3,2 V6 sa 265KS i 4,2 litarski V8 sa 330KS, a od dizelaša se za sada pominje 3,0 litarski TDI agregat, koji je bio ugrađen u Cross Cabrilet Concept. Ovaj V6 motor razvija 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta, a već sada ispunjava buduće Euro6 norme, koje stupaju na snagu 2014. godine. Očekuje se da će se raspon cena za Q5 kretati od 35.000 do 50.000 evra.




BMW M3 ALMS

7 Feb 2008 - 12:41 Noviteti Link

Osim Porschea, koji je juče predstavio trkački model 911 GT3RS Cup S (o njemu više OVDE), i BMW promoviše svoj novi trkački automobil, kojim se od sledeće sezone vraća u Američku Le Man Seriju (ALMS). Novi BMW M3 ALMS je napravljen na bazi četvrte generacije BMW-a M3, a bavarska kompanija je iskoristila salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) da ga po prvi put pokaže javnosti. Pokreće ga modifikovana verzija 4,0 litarskog V8 motora iz standardnog M3, što u praksi znači da ovaj agregat umesto serijskih 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 485KS i 500Nm (u paru sa šestotepenom sekvencijalnom transmisijom). BMW M3 ALMS se od serijskog brata razlikuje i po široj i lakšoj karoseriji (težina automobila iznosi 1150 kg), aerodinamičkom paketu, doteranom ogibljenju, aluminijumskim točkovima od 18 inča, novim kočionim sistemom (diskovi napred od 380 mm, nazad od 332 mm)...




PPI Audi R8 Razor

7 Feb 2008 - 01:11 Tuning Link
 

Posle obrade Audija Q7 sa imenom PPI ICE Q7 (o tome više OVDE), nemačka tjuning kuća PPI Automotive Design GmbH je doterala i Audijev sportski model R8. Da krenemo od srca : PPI Audi R8 Razor pokreće pojačani 4,2 litarski V8 motor, koji umesto fabričkih 4309kW/20KS i 430Nm, sada raspolaže sa 348kW/460KS i 465Nm obrtnog momenta (zasluga reprogramirane elektronske kontrolne jedinice motora i novog sportskog filtera za vazduh). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za tačno 4 sekunde i najveću brzinu od 311 km/h (za poređenje, serijski Audi R8 može do 301 km/h, dok mu ubrzanje do stotke iznosi 4,6 sekunde). Sem motorom, PPI Automotive se pozabavio i izgledom, pa je R8 Razor dobio novi aerodinamički paket od karbon fibera (čine ga prednji spojler, bočni i otvori za vazduh u prednjem braniku, pragovi, zadnji difuzor, novo podešavajuće zadnje krilo), zatim 19-inčne magnezijumske PPI MA G9 točkove (gume Michelin Pilot Sport, dimenzija 235/35 ZR19 napred, 305/30 ZR19 nazad), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i doteranu unutrašnjost (novi PPI upravljač, PPI koža i elementi od karbon fibera).




WaM Mercedes CLS55 AMG

7 Feb 2008 - 01:03 Tuning Link

Nemačka tjuning kuća WaM ("WheelsandMore") je do sada bila poznata pre svega po svojim atraktivno dizajniranim točkovima, ali su sada rešili da se bace na kompletno preuređivanje jednog ionako atraktivnog automobila kakav je nesumnjivo Mercedes CLS55 AMG. Pored novih 20-inčnih hromiranih WaM točkova (sa stotinama Swarovski kristala, a po želji i sa pravim dijamantima !!), njihov CLS55 AMG je bogatiji i za novi aerodinamički paket (novi branici sa većim otvorima za vazduh, novi gril, završeci izduvnih cevi i spojler na prtljažniku od karbon fibera), spušteno ogibljenje i, kao vrhunac svega, kit za pojačanje V8 agregata. Motor sada raspolaže sa konjicom od tačno 600 konja (ili 450kW), što je zasluga (između ostalog) reprogramirane elektronike motora, novog sportskog izduvnog sustema od nerđajućeg čelika i sportskog filtera za vazduh. Po tvrdnjama nemačke kompanije, njihov CLS55 AMG postiže maksimalnu brzinu od 320 km/h. Inače, WaM svoj rad naplaćuje 175.000 evra...




 

Premijera Ericssona M480 Concept (zajedno sa Ericssonovim BMW-om M5) održana je na nedavnom Tokyo Auto Salonu (japanski sajam tjunera), a njegova glavna karakteristika (pored pojačanja 4,0 litarskog V8 motora sa standardnih 420KS na 480KS i atraktivnijeg aerodinamičkog paketa) jeste i obilata upotreba karbona, što je smanjilo njegovu težinu u odnosu na fabrički model za svih 180 kg (odnos težina/snaga sada iznosi 2,91kg/KS). Karbon je (između ostalog) upotrebljen za izradu haube motora, poklopca prtljažnika, prednjeg spojlera i mnogobrojnih elemenata u interijeru. Tačka na i su novi aluminijumski BBS točkovi, međutim treba reći da u ovom trenutku još nema podataka o performansma ovog BMW-a (serijski M3 inače do 100 km/h stiže za 4,9 sekunde i postiže elektronski ogrničenih 250 km/h).




Izvor : www.tanjug.co.yu

Francuski Peugeot našao se protekle godine na čelu nepopularne liste s više od 80.000 povučenih vozila zbog tehničkih problema, iako su kompanije u celini gledano imale manje takvih slučajeva nego u 2006, pokazalo je istraživanje nemačkog časopisa "Auto-moto-sport." Oko 80.000 automobila Peugeot 307 povučeno je zbog problema sa sistemom ABS kojim se sprečava blokada točkova tokom kočenja i sa elektronskim programom stabilnosti (ESP), navodi list posle analize svih povlačenja u 2007. Na tehnički pregled je pozvano još oko 6.900 modela Peugeot 807. Na drugom mestu našla se General Motorsova (GM) filijala Opel sa 68.680 povučenih vozila, a sledi Fiat sa svojim markama Alfa Romeo i Lancia. Čak i proizvođači najskupljih automobila kao što su Audi, BMW i Porsche imali su povlačenje pojedinih modela, čak i onih izrađenih 2001, prenela je agencija DPA. BMW je prošle godine pozvao na kontrolu 6.400 najnovijih modela BMW X5 i BMW 120d, dok je Mercedes opozvao svega 243 modela G-klase. Ima kompanija koje minule godine uopšte nisu povlačile svoja vozila, među kojima su Cadillac, Saab, Seat, Škoda i Subaru. Vlasnici Nissanovog modela Qashqai imali su četiri neplanirane posete servisima da bi popravili, između ostalog, pokvarenu bravu na zadnjim vratima i oštru ivicu držača prednjeg vazdušnog jastuka. Protekle godine oko 440.000 automobila je povučeno na nemačkom tržištu, u poređenju s više od 700.000 u 2006, naveo je časopis.



Kao što je nedavno i najavio sa jednim renderingom, Suzuki je danas na salonu automobila u Čikagu i zvanično promovisao svoj novi pick up model Equator. Ipak, Equator i nije baš potpuni novitet, jer se ovde u stvari radi o Nissanu Frontier, samo sa značkom Suzukija i sa promenjenim izgledom prednjeg dela (svetla, gril, hauba, branik). I proizvodnja će se odvijati u Nissanovim pogonima u Tenesiju, a njegova prodaja u Americi počinje u poslednjem kvartalu ove godine. Cena još nije poznata ali bi trebalo da bude jeftiniji od brata iz Nissana. Paleta pogonskih agregata obuhvata 2,5 litarski četvorocilindraš sa 152KS i 231Nm, kao i 4,0 litraski V6 sa 261KS i 380Nm. Equator može biti opremljen i elektronskim zatvaračem zadnjeg diferencijala, Nissanovom VDC elektronskom kontrolom stabilnosti, Hill Descent Controlom (sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo) i Hill Start Assistom (pomoć pri startu na uzbrdici), dok se ABS, EBD, frontalni i bočni vazdušni jastuci podrazumevaju. U ponudi će biti dve vrste kabine (Extended Cab i Crew Cab), točkovi od 16 i 17 inča, manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni, kao i petostepena automatska transmisija. Kako bilo, i Equator bi trebalo da pomogne Suzukijevoj ekspanziji na tržištu SAD-a, gde je ova japanska kompanija prošle godine ostvarila svoj cilj i prodala preko 100.000 automobila.



Porsche 911 GT3 Cup S

6 Feb 2008 - 20:48 Noviteti Link

Porsche je proširio porodicu svog modela 911 novom GT3 Cup S verzijom, koja je kreirana isključivo za takmičenja (u skladu sa FIA GT3 propisima). GT3 Cup S se bazira na modelu 911 GT3 RS, a karakterišu ga širi blatobrani, veći točkovi (BBS od 18 inča), nešto izmenjen prednji deo, reprogramirana elektronika motora, modifikovani izduvni sistem, delovi ogibljenja preuzeti sa jačeg modela GT3 RSR, pojačane kočnice (diskovi napred su prečnika 380 mm, a pozadi 355 mm) i šire zadnje krilo, koje je postavljeno i nešto više. Za pogon je zadužen šestocilindrični 3,6 litarski bokser motor sa 324kW/440KS pri 8000 o/min. i 430Nm obrtnog momenta pri 7250 o/min. (u paru sa 6-stepenim menjačem). Auto je težak 1170 kg, a pogon je na zadnjim točkovima. Isporuke Porschea 911 GT3 Cup S trkačkim timovima će krenuti u aprilu ove godine, a cena automobila iznosi 250.000 evra (bez poreza).