home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Renault će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart) javnosti konačno i zvanično predstaviti serijsku verziju svog crossover modela Koleos, koji je u obliku istoimenog koncept vozila prvi put izložen još na salonu u Parizu 2006. godine. Iako Koleos nosi znak francuske fabrike, treba reći da za njegov razvoj velikim delom zaslužan japanski Nissan (bazira se na Nissanu X-Trail), dok će za njegovu proizvodnju biti zadužen Renault Samsung Motors (korejski deo Renault-Nissan alijanse, koji korejskim kupcima već nudi svoju verziju ovog SUV pod nazivom Samsung QM5). Da podsetimo da je Renault 2000. godine preuzeo kontrolu nad Samsungom, a danas ima u vlasništvu 80,1 % akcija ove korejske kompanije. Evropskim kupcima će Koleos biti na raspolaganju od juna ove godine, i to sa izborom od dva motora : 2,0 litarskim dCi dizelašem u verzijama sa 110kW/150KS (ima 320Nm) i 127kW/175KS sa 360Nm (motor ima turbinu promenljive geometrije i DPF filter čestica čađi), kao i četvorocilindričnim 2,5 litarskim benzincem od 126kW/175KS. U standardnoj opremi svih verzija se nalazi šestostepeni manuelni mejač, dok će kod oba dizelaša kao opcija biti na raspolganju i automatska transmisija sa takođe 6 stepeni (na nekim tržištima benzinac će moći da se dobije i uz CVT kontinualnu transmisiju). Koleos ima All Mode 4WD integralni pogon (u normalnim uslovima vožnje pogon je na prednjim točkovima, a u slučaju potrebe 50% snage se prebacuje i na zadnju osovinu), McPherson vešanje napred, Multilink pozadi, dok mu klirens (rastojanje od tla) iznosi 206 mm (dizelaš 188 mm). Za manje zahtevne kupce, Renault će Koleos nuditi i bez 4x4 pogona, odnosno u 2WD varijanti. Tu su i sistemi HSA (Hill Start Assist – pomoć pri startu na uzbrdici), HDC (Hill Descent Control – pomoć pri vožnji nizbrdo), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VDC (elektronska kontrola stabilnosti), TPMS za kontrolu pritiska u gumama, GPS navigacija, Bose audio sistem, bi-xenon svetla... Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako : dužina 4,520 metra, širina 1,86 metra, visina 1,7 metra, međuosovinsko rastojanje iznosi 2,69 metra, dok je prtljažnik zapremine 450 litara (1380 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

  





Honda je danas objavila nekoliko prvih zvaničnih fotografija i detalje o svom potpuno novom Accordu, čija će zvanična premijera biti održana 4. marta ove godine na 78. salonu automobila u Ženevi (kao i do sada, u ponudi će biti sedan i Sports Tourer, odnosno karavan verzija). Japanska kompanija je inače još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu studijom Accord Tourer Concept nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine. Sudeći po ovim prvim slikama, novi Accord karakteriše nešto atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Sports Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra (sa 114kW/156KS, odnosno 147kW/200KS), kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš sa 110kW/150KS pri 4000 o/min. i 350Nm pri 2000 o/min. (to je 10 konja više nego ranije). Svi motori se standardno opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok je kod benzinaca moguće doplatiti i za automatsku transmisiju sa 5 stepeni. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaju više snage, ali im je emisija CO2 i potrošnja goriva značajno umanjena (pritom svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim pojačanih i ekonomičnijih motora, novi Accord se odlikuje i širim tragom točkova, nižim težištem, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika. I kabina je dobila dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, kvalitenije materijale, bolju završnu obradu, unapređenu ergonomiju, a tu su i sedišta koja pružaju bolji oslonac u krivinama, preglednija intrument tabla i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Od raznih elektronskih sistema treba pomenuti serijski VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, Hondin EPS sistem (Electric Power Steering), unapređeni ADAS (Advanced Driving Assist System), koji uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.



Ovo je vest koju su mnogi čekali. Tata Nano, najjeftiniji automobil na svetu koji će se od oktobra ove godine proizvoditi u Indiji (po ceni od 2500 dolara ili oko 1720 evra), stiže i u Evropu. Doduše, to će se desiti tek za četiri godine, jer će Nano morati da pretrpi velike izmene i da zadovolji međunarodne ekološke i bezbednosne standarde. U vezi s tim, Girish Wagh (šef Tatine divizije za kompaktna vozila) za nemački nedeljnik Focus je izjavio sledeće : "razvićemo naslednika u naredne četiri godine, koji će zadovoljavati Euro5 propise i evropske standarde o bezbednosti putnika." To u praksi znači da će Nano namenjen prodaji na Starom kontinentu dobiti veći motor, vazdušne jastuke, disk kočnice napred, ojačanu karoseriju, a moguće i CVT transmisiju i modifikovani izgled. Takođe, u Tata Motorsu rade i na smanjenu potrošnje sa sadašnjih 5 na 3 litra/100 km. Naravno, ovde se odmah postavlja pitanje cene, jer ovakav Nano, prilagođen prodaji u Evropi, sigurno neće moći da se kupi za pomenutih 2500 dolara, koliko će u Indiji koštati njegova osnovna verzija. Indijci inače planiraju da aktuelnu verziju Tate Nano (predstavljenu prošlog meseca na AutoExpu u Nju Delhiju) proizvode u tiražu od 250.000, a kasnije i u milion primeraka godišnje. Više o Tati Nano možete pročitati OVDE.



Luksuzni Toyotin brend Lexus je na ovogodišnji salon automobila u Čikagu dovezao specijalne Pebble Beach edicije svojih modela RX 350 i ES 350 (što je inače prvi put da su u paletu ovih modela uvršetene Pebble Beach edicije), a oba će biti izrađena u limitiranoj seriji od po 6000 primeraka. SUV model RX 350 Pebble Beach (sa 3,5 litarskim V6 agregatom od 270KS) karakterišu 18-inčni aluminijumski točkovi jedinstvenog dizajna, hromirani gril, zadnji spojler u boji karoserije, atraktivnija unutrašnjost (uključujući tu i posebne patosnice), a nudiće se u tri boje : Classic Silver Metallic, Obsidian Black i Truffle Mica (svaki primerak ima i posebne Pebble Beach Edition oznake na prednjim blatobranima). Kupcima će Lexus RX 350 Pebble Beach inače biti na raspolaganju u verzijama sa pogonom samo na prednjim točkovima (FWD) i na sva četiri točka (AWD). Prodaja ovog modela počinje već sredinom februara, a kupca će Pebble Beach paket koštati 3.880 američkih dolara. S druge strane, Lexus ES 350 Pebble Beach (ima V6 motor od 3,5 litra zapremine i 272KS) je bogatiji za sedmokrake aluminijumske felne od 17 inča, kožni interijer i upravljač sa drvom i kožom (u ponudi su boje Truffle Mica, Tungsten Pearl Silver i Obsidian Black). Naravno, i ES 350 Pebble Beach ima posebne Bebble Beach Edition oznake na prednjim blatobranima, a ovde i podatak da prodaja ove limuzine počinje sredinom marta. Inače, Lexus će ovog leta promovisati i šestu po redu Pebble Beach ediciju svog modela SC 430, a na jesen stiže i Lexus LS 600h L u Pebble Beach izdanju.




Kupac sa Bliskog istoka, koji je ranije već pazario unikatne modele Ferrarija u karavan varijantama, naručio je i karavan verziju (bolje reći shooting brake verziju) aktuelnog Maseratija Quattroporte (na italijanskom "četiri vrata"). Za razvoj novog Maseratija Cinqueporte ("pet vrata") će biti zaduženi italijanski Studio M i StudioTorino, koji su za sada javnosti predstavili samo maketu ovog automobila u razmeri 1:4. Cinqueporte je dobio produžen krov i oboriva zadnja sedišta, dok je rezervoar za gorivo pomeren kako bi se povećala upotrebljivost ovog Maseratija. Tu su još i dvobojna karoserija (B stubovi, retrovizori i okviri novih zadnjih stakala su crni, a sve ostalo je u beloj boji) i modifikovani prednji deo (drugačiji branik sa većim otvorima za vazduh, što mu daje nešto oštriji i agresivniji izgled). Što se motora tiče, tu promena nema. I dalje će za pogon biti zadužen 4,2 litarski V8 sa 294kW/400KS i 451Nm, kakav se već nalazi u standardnom Maseratiju Quattroporte. Za sada nema planova o nekoj (bar maloserijskoj) proizvodnji ovog Maseratija; jedino je sigurno da će jedan primerak dobiti naručilac sa Bliskog istoka. Po kojoj ceni i kada nije saopšteno, mada se nezvanično pominje cifra od najmanje 350.000 evra.




Novi BMW-ov video, nazvan Unleashed, u glavnoj ulozi ima agresivnog dobermana koji pokušava da napadne BMW-ov M model. Kada i BMW "zareži", veliki crni pas postaje slatka kuca...



Nedavno smo pisali da je Fiat dopunio paletu pogonskih agregata u modelu Bravo novim četvorocilindričnim 1,6 litarskim MultiJet 16v turbo-dizelašem sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se kupcima nudi u verzijama sa 105 i 120KS. Ono što je sada novo jeste da je italijanski proizvođač za varijantu ovog motora od 105KS i 290Nm obrtnog momenta ponudio i poseban Eco paket, zaslužan za smanjenje potrošnje i redukovanje emisije CO2 (slično Volkswagenovim BlueMotion modelima). To u praksi znači da Bravo 1,6 MultiJet 16v ima modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora (tu je naravno i DPF filter čestica čađi), duže prenosne odnose u manuelnom 6-stepenom menjaču i gume sa smanjenim otporom kotrljanja. Rezultat je emisija CO2 redukovana za 10 grama CO2 po km (sada 119 g/km) i prosečna potrošnja manja za 0,3 litra (na otvorenom putu umesto 4,1 sada troši 3,8 litara na 100 km) u odnosu na isti motor bez Eco paketa. Ovaj Bravo inače od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,3 sekunde, a postiže najveću brzinu od 186 km/h.



Na izložbi "Scrigno - Tesori d’Italia" ("Italijanski kovčeg sa blagom"), koja je ovog vikenda održana u Rimu, italijanski Studio M je publici predstavio specijalnu verziju novog Fiata 500, aktuelnog evropskog Automobila godine za 2008. Najvažnija karakteristika njihovog Fiata 500 Pepita je vidljiva već na prvi pogled, odnosno automobil je ofarban u posebnu boju koja u sebi sadrži zrnca 24-karatnog zlata. Ovde i podsećanje da je Studio M na prošlogodišnjem izdanju izložbe "Scrigno - Tesori d’Italia" promovisao i Maserati Quattroporte u istoj ovakvoj boji. Fiat 500 Pepita je bogatiji i za nove OZ točkove, interijer u alkantari i koži (može biti i od krokodila, zmije, morskog psa ili guštera), Loro Piana patosnice od kašmira, dok se na pedalama, ručici menjača i ručnoj kočnici nalaze Swarovski kristali. Cena za ovako nešto naravno nije mala i iznosi 70.000 evra, odnosno skoro sedam puta više u odnosu na bazni model Fiata 500.




Više o Porscheu 911 GT2 možete pročitati OVDE



Tjuning kuća MS Design je kupcima novog Mondea u Wagon (karavan) varijanti ponudila svoj novi stajling kit Fun, koji ovom porodičnom automobila obezbeđuje blagi off-road look. Za to se brinu modifikovani branici sa prednjim i zadnjim difuzorom, kao i veliki MSF2 alu točkovi od 20 inča.



Kao što joj i samo ime kaže, Panda Rossignol je specijalna edicija ovog malog 4x4 vozila, nastala u saradnji italijanskog Fiata i proizvođača sportske opreme Rossignol. Auto je ofarban u posebnu Grey Sfrenato sivu boju (u kojoj su i branici i kvake na vratima), a od opreme treba izdvojiti par B78 Rossignol Bandit skija, krovne nosače, aluminijumske točkove od 14 inča (sa zimskim gumama dimenzija 185/65), ABS, EBD, frontalne vazdušne jastuke i svetla za maglu (tu je i poseban "Rossignol Pure Mountain Company" logo). Za pogon je zadužen 1,3 litarski Multijet 16v agregat sa 70KS pri 4000 o/min. i 145Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. Kupcima će biti ponuđena limitirana serija od samo 200 ovih Pandi 4x4, a cena počinje od 17.500 evra.



I subaru je najavio svoje premijere za 78. salon automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 4. do 16. marta (prva dva dana su namenjena novinarima, a za javnost se salon otvara 6. marta). Nesumnjivo, glavni novitet je premijera Subaruovog prvog dizel motora, mada će pažnju publike sigurno privući i nova generacija modela Forester, koncept automobil G4e i Subaru R1e sa elektropogonom.

Subaru Legacy/Outback 2,0D


Subaru će svoj prvi dizel motor ("Subaru Boxer Diesel") u početku ugrađivati u modele Legacy i Outback, a kasnije i u Imprezu i Forester. Radi se o četvorocilindričnom turbo-dizel common-rail agregatu sa 16 ventila i filterom čestica čađi, zapremine 2,0 litra (tačnije 1998 kubika), koji razvija 110kW/150KS pri 3600 o/min. i 350Nm pri 1800 o/min. (oba modela naravno imaju Subaruov symmetrical AWD pogon na sva četiri točka). Motor emituje 148 grama CO2 po kilometru, dok njegova potrošnja u modelu Legacy sedan 2,0D iznosi 5,6 litara na 100km (maksimalna brzina ovog modela iznosi 208 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekunde).

Novi Subaru Forester


Nova, treća generacija Subaru Forestera (eng. šumar, gorštak, brđanin) je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljivija i privlačnija u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski i 2,5 litraski benzinski bokser motori, dok će se kasnije pojaviti i dugoočekivati 2,0 litarski dizel agregat sa 150KS, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta.  

Subaru G4e Concept


Studija Subaru G4e (predstavljena prvi put na prošlogodišnjem salonu u Tokiju) je maleni gradski automobil za pet osoba, izrađen od aluminijuma i sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije smeštene ispod poda automobila). Cilj dizajnera je bio da u ovom konceptu (sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65 metra) dobiju automobil sa prostranim interijerom i sportskim eksterijerom, a sve to upakovano u kompaktne dimenzije. Subaru G4e sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od oko 200 kilometara, pri čemu je zanimljivo da je za samo 15 minuta moguće napuniti 80% kapaciteta.baterija (u stanicama za punjenje na lokacijama u gradu, kao što su supermarketi, bolnice ili javne zgrade). Da bi se ove baterije u potpunosti napunile preko kućne utičnice potrebno je osam sati. Inače, prostrana i komforna unutrašnjost je u kombinaciji crvene i bele boje, dok je osvetljenje instrumenata u plavoj boji (sve sa ciljem da se dobije živopisna atmosfera).

Subaru R1e

 

Subaru je najavio da će proizvodnja modela R1e sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije) početi 2009. godine, odnosno tačno godinu dana ranije nego što je bilo planirano. Subaru R1e je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od 50 milja (80 km), dok mu maksimalna brzina iznosi skromnih 100 km/h. Iako autonomija od 80 km nije baš imprsivna, stvar popravlja činjenica da se 80% kapaciteta baterija može napuniti za samo 15 minuta. Cena za ovaj model još nije određena, ali u Subaruu se nadaju da ona za ovaj automobil (namenjen samo kupcima u Japanu) do 2012. ili 2013. godine pasti na 17.500 američkim dolara (masovnija produkcija pomenutih litijum-jonskih baterija bi mogla da spusti cenu automobila na oko 13.000 dolara ili 8815 evra). Subaru inače planira da 2009. godine u Japanu plasira 100 primerka modela R1e.



 

Posle doterivanja Audijevog kupea A5/S5 (o tome više OVDE), belgijski tjuner Caractere je bacio oko i na Volkswagenov Golf V u Variant, odnosno karavan varijanti. Rezultat njihovog rada jeste privlačniji izgled ovog, pre svega porodičnog automobila, što je zasluga novog stajling paketa koji podrazumeva novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novu masku hladnjaka (oivičenu crvenom linijiom), nove preagove, zadnji krovni spojler i atraktivnije aluminijumske točkove od 19 inča. Naravno, Caractere stajling kit za Golf zadovoljava ISO9000 standarde kvaliteta i nove evropske standarde o zaštiti pešaka.

 



Na aukciji održanoj u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, registarska tablica sa brojem 5 prodata je za rekordnu sumu od svih 6,75 miliona američkih dolara ! Na ovoj aukciji održanoj u prestonici Abu Dabiju prodata je i tablica sa brojem 7 (za 2,97 miliona dolara), ali najveće nadmetanje se tek očekuje sledeće nedelje kada će na prodaju biti ponuđena tablica sa brojem 1. Kako kaže Abdullah Al Mannaei, koji vodi aukciju registraskim tablicama, "što je cifra na tablici manja, to je njena cena veća". Zato se zaista sa velikim nestrpljenjem očekuje nadmetanje za tablicu sa brojem 1, tim pre što je ponosni vlasnik broja "5" (izvesni Talal), već najavio da je za "jedinicu" spreman da ponudi 15 do 20 miliona dolara !! Ima se, može se...   



Mitsuoka Galue 204

9 Feb 2008 - 00:42 Noviteti Link

 

Japanska kompanija Mitsuoka je uglavnom poznata po svom sportskom modelu Orochi i preradama pojedinih Nissanovih modela, koji su posle njihovog "tretmana" ličili na neke evropske klasične modele (pre svega na Jaguar), a njihov najnoviji rad, model Galue 204, bazira se na aktuelnoj Toyoti Corolli Axio. Najveće promene su ustvari na prednjem i zadnjem kraju, dok su bokovi automobila praktično ostali neizmenjeni. Napred Galue 204 liči na dosadašnje prerade Mitsuoke (karakterističan hladnjak i okrugla svetla), dok je uzor za rešenje zadnjeg dela verovatno bio neki od modela Cadillaca. Za pogon su i dalje zaduženi Toyotini 1,5 i 1,8 litarski motori, a kupci sem verzije sa pogonom napred, mogu dobiti i varijantu sa pogonom na sva četiri točka.