home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ovo je Mini Clubman

26 Jun 2007 - 15:50 Top secret Link

Konačno su se pojavile fotografije potpuno nemaskiranog i toliko očekivanog Minija Clubman (napravljene tokom snimanja reklame za ovaj novi Mini). Ono što se naziralo na onim ranijim fotkama, definitivno je potvrđeno ovim novim – Mini Clubman imaće manja, pomoćna vrata (prva slika) za lakši ulazak na zadnja sedišta sa suvozačeve strane (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde RX8), produženo zadnje bočno staklo sa vozačeve strane dok će se zadnja vrata otvarati iz dva dela (50/50), kao kod nekih komercijalnih vozila. Osim toga, najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari produženo međuosovinsko rastojanje (više mesta za putnike pozadi i prtljažnik) i povećane staklene površine. Pažnju privlače plastični elementi (u istoj boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove kao i to da oba krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Tu su i dve izduvne cevi integrisane u zadnji branik i povećani panoramski stakleni krov. To je ono što se vidi sa ovih slika a za više detalja moraćemo da sačakamo na zvanične fabričke podatke (kao i na slike produženog zadnjeg dela kabine), koji bi trebalo da budu obelodanjeni već početkom jula. Mada će zvanična svetska promocija Clubmana biti tek u septembru na salonu u Frankfurtu (prodaja startuje u novembru), ljudi iz Minija su odličili da Clubman predstave i na Mini United skupu fanova, čime se žele odužiti ljubiteljima Minija na njihovoj dugogodišnjoj vernosti. Ipak, sam čin ove prezentacije biće zatvoren za javnost. Što se palete motora tiče, Clubman će pokretati isti agregati kao i hatchback verziju, osim najmanjeg 1,4 litarskog sa 95KS. Dakle, u ponudi bi trebalo da budu verzije Cooper sa 1,6 litarskim motorom od 120KS, Cooper S sa 1,6 L turbo agregatom sa 175KS i 1,6 L dizel sa 110KS. Sa uvođenjem Clubmana u ponudu, paleta Minija će narasti na 4 modela (Cooper, Cooper D, Cooper S i naravno Clubman) a zbog očekivane veće potražnje u budućnosti, BMW (vlasnik Minija) planira da predstavi i SUV verziju (interno se naziva Colorado) kao i to da deo proizvodnje preseli u austrijsku fabriku Magna, o čemu smo već pisali.






Ove slike prikazuju konačni izgled nove Toyote Land Cruiser 100, čiji je nemaskirani prototip uhvaćen na testiranju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Kao što se i pretpostavljalo prilikom prezentacije novog Lexusa LX570 pre nekoliko meseci na salonu u Njujorku, nova Toyotina "krstarica" će izgledom biti veoma slična pomenutom Lexusu, naročito sa strane dok će se prednji kraj naravno najviše razlikovati i to zahvaljujući, pre svega, velikoj rešetki hladnjaka. Kao i Lexus LX570, i Land Cruiser 100 će zahvaljujući većim dimenzijama, nuditi više mesta u luksuznijoj i udobnijoj unutrašnjosti i bolje vozne osobine. Priča se i da su Toyotini inženjeri razvili novo vazdušno ogibljenje, koje će biti u mogućnosti da automatski diže i spušta vozilo u zavisnosti od uslova na putu. Nekih preciznijih podataka o motorima još nema, ali se pominju (bar za američko tržište) benzinci 4,0 V6 (183kW/249KS) i 4,7 V8 sa 210kW/286KS. Kasnije bi trebao da se ugrađuje i novi 5,7 litarski V8 agregat sa 381KS iz toliko pominjanog Lexusa LX570 (u paru sa 6-stepenim automatskim menjačem). U Evropi će se pojaviti i sa novim 4,5 litarskim V8 dizelašem (još se ne zna da li će se i dalje ugrađivati aktuelni 4,2 litarski 6-cilindrični turbo-dizel od 150kW/204KS). Novi Toyotin full-size SUV imaće svetsku premijeru krajem godine na salonu u Tokiju ali se prodaja očekuje tek sredinom naredne.




Abarth SS roadster

24 Jun 2007 - 15:49 Top secret Link

Fiat je svoj već odavno legendarni brend Abarth ponovo oživeo na ovogodišnjem martovskom salonu automobila u Ženevi i to kroz drumsku i trkačku varijantu Grande Punta a sada britanski magazin AutoExpress najavljuje da Evropski Institut za Dizajn iz Torina (European Institute of Design), sprema predlog Abarthovog sportskog dvoseda sa imenom SS roadster (sa karakterističnom kombinacijom crvene i bele boje karoserije i crne za haubu). Ono što je posebno zanimljivo, jeste činjenica da se ispod atraktivnog odela krije mehanika malene Fiatove Pande 100HP, dakle 1,4 litarski motor sa 74kW/100KS, koji bi zahvaljujući laganoj konstrukciji ovog roadstera, obezbeđivao sasvim solidne sportske performanse. Ipak, tu nije kraj jer bi se ispod haube mogao naći i potentniji 1,4 litarski turbo agregat sa 110kW/150KS. Ovo doduše nije i prvi put da se Panda koristi kao baza za izradu nekog roadstera. Na pomenutom ženevskom salonu automobila, italijanski dizajn studio Bertone, promovisao je svoje viđenje malenog sportskog dvoseda na Pandinoj platformi, nazvanog Barchetta Concept. Kako bilo, prema ovom predlogu Evropskog Instuta za Dizajn, Abarth SS roadster bi mogao da košta nešto preko 12.000 funti ili oko 18.000 evra. Iako Fiat za sada nema u planu nikakav projekat sportskog dvoseda, AutoExpress podseća da je Fiat ipak jedan od najambicioznijih evropskih proizvođača automobila pa je sigurno da je i te kako svestan potencijala ovog segmenta i ovog predloga za Abarth SS. Za sada će ipak Abarthov škorpion (zaštitni znak ovog brenda) krasiti samo sportske verzije nekoliko Fiatovih modela. Prvi je već pomenuti Abart Grande Punto, a drugi novi mali Fiat 500, koji bi Abarthovo odelo trebalo da dobije na salonu u Tokiju, krajem ove godine.

 



Pre nekoliko dana je britanski magazin AutoExpress objavio par novih impresija mogućeg izgleda nove, treće generacije Fordovog Focusa. Ako ove nove renderinge budućeg Fordovog predstavnika u C segmentu uporedimo sa onima, koje smo objavili pre nekoliko meseci, zapažamo da su dizajnerska rešenja prednjeg kraja i bočna silueta veoma slični dok su najveće promene zadesile zadnji deo automobila. Na onim crtežima od pre nekoliko meseci, novi Focus bi zadržao zadnja svetla na C stubovima (bar jedan deo) dok su na najnovijim impresijama svetlosne grupe jednostavno premeštene i nalaze se nešto niže. Prema pisanju AutoExpressa, za izgled novog Focusa odgovoran je Martin Smith, koji je već zaslužan za novi Mondeo i S-MAX (podsećamo ovaj poslednji je i aktuelni evropski auto godine). Za razliku od nedavno doteranog C-MAX-a, novi Focus III "zadesiće" daleko obimnija i značajnija promena spoljašnjeg i unutrašnjeg dizajna. U kabini će biti upotrebljeni kvalitetniji materijali, a prema prvim informacijama, i novi Focus bi mogao da dobije kontrolni sistem HMI (Human Machine Interface), nedavno predstavljen u novom Mondeu. Naravno, kao što se očekivalo, novi Focus će najveći deo svog izgleda pozajmiti sa novog Mondea i S-MAX-a (tzv. kinetički dizajn), a ako stvarno bude izgledao sveže i agresivnije kao na renderinzima iz AutoExpressa, ima sve šanse da osvoji i mlađe kupce, kojima je sadašnji model ipak previše konzervativno oblikovan (naročito ako ga uporedimo sa konkurentima iz klase - Hondom Civic, Citroenom C4 ili Renault Meganom). I Focus III će se nuditi u svim karoserijskim verzijama kao i sadašnji Focus, s tim što bi cena bila tek malo viša u odnosu na aktuelni model, kako bi se zadržala konkurentnost sa glavnim rivalima - Golfom i Astrom. Nekih konkretnijih informacija o novim motorima još nema ali ponovimo najave od pre nekoliko meseci, koje se tiču dimenzija. Naime, Focus III bi u verziji hatchback trebao biti dugačak oko 4,40 metra (sadašnji 4,34) a karavan varijanti, dužina bi bila 4,60 metra. Može se očekivati i poboljšanje voznih karakteristika (po čemu je Ford ionako poznat), bezbednosti, komfora i prostranosti u kabini i viši nivo standardne opreme. I za novu generaciju Focusa se najavljuje sportska ST verzija (sadašnji model ima 225KS a novi bi mogao da ima pojačan motor zbog sve jačih agregata kod sličnih konkurentskih modela). Focus III bi trebao da se pojavi krajem 2009. godine ali će pre toga na ovogodišnjem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Ford predstaviti i redizajniranu verziju aktuelnog Focusa II.




Nova Mercedesova E klasa (nazvana W212) stiže na tržište 2009., odmah posle promocije na martovskom salonu automobila u Ženevi. Po prvobitnim najavama od pre nekoliko meseci, premijera je u stvari trebala da bude nešto kasnije, tačnije na septembraskom salonu u Frankfurtu ali je odlučeno da se to ipak obavi nešto ranije. Nova E klasa će zadržati dimenzije slične aktuelnoj generaciji (biće tek malo veća) dok će dizajn slediti osnovne smernice modela S i CLS (unutrašnjost će biti kombinacija dizajnerskih elemenata S i C klase). Sa S klase će biti preuzeti i mnogi tehnički i bezbednosni elementi. Međutim, ono što privlači najveću pažnju jeste novi prednji kraj sa većom maskom a naročito 4 kockasta fara. Ovo poslednje rešenje je prilično slično Lexusovom modelu GS pa je zanimljivo kako će to prihvatiti tradicionalni kupci nemačke fabrike ali u svakom slučaju ovakav izgled predstavlja pravo osveženje (mogući izgled vidite na slici iz nemačkog Auto Motor und Sporta). Karavan nove E klase stići će na tržište sa nekih 12 meseci "zakašnjenja" u odnosu na sedan a odlikovaće ga prošireni C stub i hromirana lajsna, koja će se protezati zadnjim krajem automobila. Osnovni motor, koji će pokretati novu E klasu, jeste 4-cilindrični turbo sa 184KS dok će najjači biti AMG E63 model sa V8 motorom i 544 konja. Najveći noviteti u ponudi su V6 benzinac sa direktnim ubrizgavanjem kao i V8 dizelaš sa 354KS. Posle 2010. godine očekuje se i potpuno nova hibridna verzija.



Flavio Manzoni, VW-ov novopostavljeni šef kreativnog dizajna, je za italijanski magazin Automobilismo otkrio nove detalje vezane za dizajn nekoliko važnih budućih modela nemačke kompanije, uključujući novi Scirocco i Golf VI. U intervjuu magazinu Automobilismo, Flavio Manzoni je, osim detalja vezanih za izgled budućeg Golfa, naglasio i da mu je novi Golf VI prvi zadatak na novom radnom mestu i da mu je taj projekat glavni prioritet. Rendering Golfa VI na prvoj slici, uradili su novinari Automobilisma i to na osnovi Manzonijevih informacija, koji je najavio da će Golf VI nastaviti trend dizajna prethodnih modela Golfa a da će dimenzije ostati na nivou sadašnje generacije. Ipak, Golf VI će dobiti nov dizajn prednjeg i zadnjeg dela, koji će kasnije biti upotrebljen i na ostalim budućim modelima VW-a. Da podsetimo da je krajem aprila šef  razvoja VW-a, Ulrich Hackenburg, obelodanio da je premijera nove, šeste generacije njihovog najprodavanijeg modela, odložena. Plan je bio da se Golf VI predstavi u proleće 2008. godine ali će se to desiti krajem te iste godine, dakle oko 6 meseci kasnije. Hackenburg je pojasnio da su se na taj korak odlučili jer se aktuelni Golf V i dalje dobro prodaje i da nema potrebe da se žuri sa prezentacijom novog modela mada se ranije govorilo da je razvoj Golfa VI ubrzan zbog slabije prodaje aktuelne verzije u SAD-u i pritiska konkurencije. Nezvanično se ipak čuje da je razlog odlaganja (ili kašnjenja, kako god) u stvari taj, da je prvi čovek VW-a, Martin Winterkorn, jednostavno odbacio inicijalni predlog izgleda Golfa šeste generacije i zatražio doterivanje. Više su zanimljive najave da bi novi Golf mogao da se pojavi samo u obliku kombilimuzine sa 5 vrata i kao Golf Plus dok bi verija sa 3 vrata bilo izbačena iz ponude u korist novog Scirocco-a. Kao i dosad, Golf će se nuditi sa zaista velikim izborom pogonskih agregata među kojima se nalaze  novi 1,6 litarski TSI sa 200KS i 2,0L sa 260 konja, koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS). Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS. Istovremeno sa ovim crtežom iz Automobilsma, pojavila se i prve špijunska fotografija Golfa VI (druga slika) na kome se baš i ne vidi neka velika razlika u odnosu na aktuelni Golf V, odnosno bočna silueta (zajedno sa velikim C stubom) kao da je preslikana sa Golfa V a zadnji kraj, koji bi navodno trebao da dobije drugačiji izgled, ima samo blago doterane svetlosne grupe. Naravno, još je rano da se zaključi kakav će stvarno biti Golf VI, a s druge strane, ni VW baš ne sme da radikalno dizajnerski izmeni svoj najprodavniji model. To bi jednostavno za njih bio prevelik (i nepotreban) rizik.




Prilikom predstavljanja nove Renault Lagune (tekst od 2. juna), napomenuli smo da će se tokom 2008. godine pojaviti i njena sportska coupe varijanta. Očigledno da su u francuskoj kompaniji rešili da ponude neki atraktivniji automobil, koji bi popravio sportski imidž firme, koja uprkos uspesima u Formuli 1 u poslednje dve godine i par sportskih modela poput Clia RS i Megana RS, ne može da se pohvali nekim pravim sportistom u svojoj aktuelnoj ponudi. Ranije se za to brinuo model Alpine A610 Turbo a od kraja 2008. za to će biti zadužena potentna Laguna coupe sa motorima od (najverovatnije) 170 do 250 konja (benzinci 2,0 16v turbo sa 170KS i 3,5 litarski V6 sa 250KS i dCi dizelaši od 2,0 litra sa 175KS kao i 3,0 litarski V6 dizel agregat sa 220KS). Svi pomenuti motori zadovoljavaju Euro5 standarde a biće upareni sa manuelnim 6-stepenim menjačima i automaticima sa takođe 6 brzina. Ako je verovati najnovijem crtežu, Laguna coupe će preuzeti osnovne linije sa koncepta Fluence iz 2004. dok bi prednji kraj ipak više ličio na sedan verziju, a koja opet "vuče" osnovne crte sa prošlogodišnjeg koncepta Nepta. Postojale su i neke nezvanične vesti od pre nekoliko meseci, koje kažu da će Laguna coupe u stvari biti samo Nissan Altima coupe sa značkom Renaulta (što navodno pokazuje druga slika). I da se to desi, neće biti čudno jer Renault drži kontrolni paket akcija japanskog Nissana a i 3,5 litarski V6 motor sa 250KS, koji će koristiti Laguna,  proizvod je japanske marke. Kako bilo, nova Laguna coupe bi trebalo da ima istu dužinu kao i sedan varijanta, dakle oko 4,70 metra dok će prostrana i komforna unutrašnjost moći da primi četiri putnika. Zadnja svetla biće izrađena u LED tehnologiji dok će dva hromirana završetka izduvne cevi na zadnjem delu Lagune coupe jasno naglašavati prirodu ovog modela. Naravno, kao i hatchback i Grandtour (karavan), i coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva, šta više nova Laguna bi mogla da postane i prvi model, koji će na EuroNCAP kreš testu osvojiti 6 zvezdica. Nezvanično se pominje i mogućnost da se Laguna pojavi i kao kabriolet.  




Nova Honda NSX

20 Jun 2007 - 00:21 Top secret Link

Hondin legendarni model NSX (predstavljen još 1989. godine), uskoro će konačno dobiti dostojnog (nadajmo se) naslednika. Proteklih nedelja, lovci na novitete su na stazi Nirburgring, uspeli da snime prototip novog NSX-a ali zamaskiranog u aktuelni model S2000. Kako bi novi NSX mogao da izgleda vidite na najnovijem crtežu (veoma liči na studiju Acura Advanced Sports Car Concept iz januara ove godine) ali je mnogo zanimljivije šta se krije ispod prednje haube. Da, ispod prednje haube. Naime, za razliku od starog NSX-a, koji je imao centralno smešten motor, kod novog NSX-a, agregat će biti smešten ispod prednjeg poklopca. Bez obzira na to, novi NSX će zahvaljujući 5,0 litarskom V10 agregatu sa 500 KS (po ranijim informacijama radi se o 4,5 litarskom sa 550KS) biti jedan od najsnažnijih japanskih sportista, bez obzira na oštru konkurenciju u vidu budućih Lexusa LF-A ili Nissana GT-R. Datum promocije se još ne zna ali se špekuliše da bi to moglo da se desi tokom 2008. godine, tačnije na nekom oa američkih auto salona, budući da su SAD prioritetno tržište za ovaj Hondin model (doduše tamo će se prodavati pod Acurinim znakom).



Evo i prvih špijunskih fotografija obnovljene Kije Sportage za 2008. godinu, mada se prezentacija realno može očekivati već krajem ove godine, možda već na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Aktuelni Sportage je inače predstavljen 2004. pa ovaj redizajn uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje, tim pre što Kia obično "čeka" tri do četiri godine pre nego što obavi detaljno doterivanje nekog svog modela. Primer za to je i nedavni redizajn malog Picanta, koji je usledio tri godine posle prezentacije tog malog gradskog automobila. I kao što je obnovljeni Picanto dobio novi izgled a la Ceed (bar u nekim karakterističnim detaljima prednjeg kraja), tako će i doterani Sportage preuzeti neke elemente novog korporativnog dizajna, ustanovljenog upravo pojavom Ceeda. To se, pre svega, odnosi na novu prednju masku sa karakterističnim horizonatalnim lajsnama. Zajedno sa drugačijim branicima (sada u boji karoserije), novim prednjim svetlima (pozadi imaju samo promenjenu grafiku), blago izmenjenim prednjim blatobranima kao i novim 16-inčnim točkovima, Sportage izgleda ozbiljnije i markantnije. Manje promene bi trebalo da doživi i unutrašnjost ali za sada nema fotografija, koje bi to potkrepile. U stvari, zasad nema nikakvih "opipljivijih" informacija o "novom" Sportageu pa tako ni o eventualnim novim ili  doteranim motorima i ostaloj mehanici. Da podsetimo, sadašnji Sportage se oprema 2,0 litarskim benzincem sa 104kW/142KS i 2,0 CRDi dizelašem u dve verzije; sa 83kW/113KS i 103kW/140KS. U ponudi su verzije 2WD (pogon samo na prednje točkove) i naravno integralni 4WD pogon. Ovaj obnovljeni Sportage biće drugi model južnokorejske kompanije (prvi je naravno Ceed), koji će se proizvoditi u novoj fabrici u slovačkom gradu Žilina.




Francuskom magazinu Auto Journal pošlo je za rukom da napravi ove špijunske slike nemaskiranog Citroena C5 druge generacije. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu a njegova redizajnirana verzija ugledala je svetlost dana četiri godine kasnije. Sa dolaskom novih modela poput Forda Mondeo, VW Passata, sada i nove Renault Lagune a uskoro i nove generacije Opel Vectre, Citroen jednostavno nema šta da čeka pa užurbano priprema naslednika svog predstavnika u D segmentu. Prema nekim informacijama, premijera bi mogla da se desi već u septembru ove godine na salonu u Frankfurtu, dok bi prodaja počela u februaru ili martu naredne godine. Novi C5 koristiće produženu platformu bratskog Peugeota 407 dok će se dizajnom oslanjati na već poznate automobile iz Citroenove game kao što su C4, C4 Picasso pa i C6. U Citroenu se nadaju da će novim C5 moći parirati i nemačkim modelima poput Audija A4 ili BMW-a serije 3. Za to bi trebalo da se pobrinu atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, daleko kvalitetnija, prostranija i komfornija unutrašnjost prilično futurističkog izgleda (nudiće više mesta i po širini i po visini), bolje vozne osobine, veća bezbednost i moderni motori. I C5 će imati zanimljiv i originalan detalj u vidu nepokretnog centralnog dela upravljača. Dužina novog C5 bi trebalo da se kreće oko 4,75-4,80 metra (nova Renault Laguna - 4,69, Peugeot 407 - 4,68 metra a VW Passat - 4,77 metra). Kao i dosad, i novi C5 će se nuditi u formi limuzine i karavana, koji u fabrici nazivaju Break. Od motora se zasad pominju dizelaši 1,6 HDi, 2,0 HDi i 2,2 HDi sa 110, 150 i 170KS kao i 2,7 V6 HDiF sa 204KS. Od benzinaca u ponudi bi trebalo da se nađe novi agregat od 1,6 litra, napravljen u saradnji PSA grupacije i nemačkog BMW-a, a koji razvija 120 odnosno sa turbo punjačem 150KS. Kasnije bi trebao da im se pridruži i novi atmosferski benzinac od 2,0 litra i takođe 150 konja. Paletu benzinskih motora zaokružio bi i sada najjači 3,0 litarski V6 sa 207KS. Ako sve bude kao što se priča, sedan verzija pojaviće se u prodaji već u februaru naredne godine a karavan (Break) nekih šest meseci kasnije.



Peugeot 308 sa 3 vrata

13 Jun 2007 - 01:11 Top secret Link

Posle zvaničnih fotografija Peugeota 308 u hatchback verziji sa 5 vrata, evo i prvih špijunskih slika nemaskirane 308-ice u varijanti sa 3 vrata. Nažalost, ono što važi za verziju sa 5 vrata važi i za ovu 308-icu, odnosno dizajn i dalje previše liči na ugojeni Peugeot 207 i odlazeći 307 što znači da se nisu pokazale tačnim najave da će verzija sa 3 vrata biti atraktivnije oblikovana u odnosu na varijantu sa 5 vrata. Naime, govorilo se da će trovratna 308-ica više ličiti na coupe, poput Citroena C4 ili Opel Astre GTC. Kako bilo, i ovu verziju će pokretati 1,6 litarski benzinac sa 120KS, sledi 1,6 litarski turbo u varijantama sa 150 i 175KS a najjači agregat u ponudi biće 2,0 litarski turbo sa 220KS, koji će pokretati sportski model 307 RC. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi sa 90 i 109KS, sledi 2,0 HDi sa 138KS a na vrhu je 2,2 HDi od 170 konja. Kasnije dolaze i dva nova benzinca i to 1,4 litarski sa 95KS kao i 2,0 litarski sa 150KS.

 



Alfa Romeo 159 GTA

13 Jun 2007 - 01:09 Top secret Link

Već nekoliko meseci se govori da Alfa Romeo sprema naslednika modela 156 GTA a ovo na slikama bi mogla da bude ta zamena u vidu 159-ke u GTA odelu. Kažemo mogla bi, jer mnogi sumnjaju u tvrdnje sajta Infomotori da se na ovim slikama, napravljenim u Nemačkoj, nalazi Alfa 159 GTA. Na ovim fotkama se primećuju bočni usisnici za vazduh, blago promenjen prednji branik i spojler na poklopcu prtljažnika. Mnogo je zanimljivije ono što se navodno krije ispod prednjeg poklopca a to je, ako je verovati sajtu Infomotori, V8 motor sa 400 konja, poreklom iz Ferrarija odnosno Maseratija !! I to u kombinaciji sa pogonom na sva četori točka. Za poređenje, Alfa 156 GTA ima 3,2 litarski V6 agregat, koji raspolaže sa 250KS a ima pogon samo na prednjoj osovini. Nažalost, kako sada stoje stvari, GTA varijanta 159-ke bi mogla da se pojavi u prodaji tek 2010. godine.




Audi Q1

9 Jun 2007 - 02:16 Top secret Link

Poznato je da Audi sprema nekoliko novih SUV modela, manjih od aktuelnog Q7 (to su budući Q3 i Q5). Q5 bi trebao da se pojavi već 2008. a Q3 2010. godine. Kako će Q3 izgledati, videli smo nedavno na salonu automobila u Šangaju gde je Audi promovisao studiju Cross Coupe Quattro Concept od koje će budući Q3 preuzeti dobar deo dizajna. Ipak, Nemcima kao da to nije dovoljno pa se ponovo čuju glasine da bi nemački proizvođač mogao 2011. da ponudi kupcima još manji crossover model nazvan Q1. Naime, još u februaru ove godine pojavile su se špekulacije da Audi sprema mali SUV dužine nešto preko 4 metra, koji bi se bazirao na konceptu Steppenwolf iz 2000. godine. Sada se pojavio još jedan crtež mogućeg izgleda tog Audija Q1 (na slici) a koji je objavio nemački magazin AutoBild. Sudeći po ovom renderingu, novi Q1 podseća na pomenuti Steppenwolf, naročito sa strane dok su prednji i zadnji deo modernizovani u maniru aktuelnih Audijevih dizajnerskih rešenja. AutoBild najavljuje da bi osnovna verzija Audija Q1 sa 140KS i prednjim pogonom, mogla da košta oko 23.000 evra.



Opel Corsa SUV

7 Jun 2007 - 00:59 Top secret Link

Britanski AutoExpress (www.autoexpress.co.uk) najavljuje još jedan manji off-road model sa integralnim pogonom, ovog puta iz Opela i to za 2010. godinu. Neka vas ne buni znak Vauxhalla na ovom crtežu jer će se Corsa SUV pojaviti i kao Opel i kao Vauxhall a obe pomenute kompanije su ionako u vlasništvu američkog GM-a. Ukratko, stiže Corsa SUV sa kojom Opel planira proširenje svoje game vozila i to u segmentu, koji poslednjih godina beleži konstantan rast prodaje i tržišnog učešća. U Opelu predviđaju godišnju prodaju od 120.000 primeraka Corse SUV a glavni konkurenti će joj biti aktuelni Fiat Sedici, Suzuki SX4 i buduća Ford Fiesta SUV. Mogući i prilično robustan i šminkerski izgled (povišen klirens, veći točkovi, moćniji branici, svetla za maglu, proširenja blatobrana, novi pragovi, krovni nosači) vidite na ovim crtežima iz AutoExpressa. Ovde i napomena da će na bazi Corse SUV i Chevrolet i Daewoo napraviti svoje verzije manjih SUV modela. Sva tri proizvođača koristiće istu GM-ovu platformu namenjenu manjim modelima iz ovog giganta, na kojoj će se bazirati i nova Opel Meriva, o kojoj smo pisali pre neki dan. Osim varijante sa 4x4 pogonom, Opel će kupcima ponuditi i verziju sa pogonom samo na prednjoj osovini kao konkurenta modelima poput VW CrossPola i Škode Roomster Scout, koji takođe raspolažu samo sa 2WD pogonom. Corsu SUV pokretaće poboljšani agregati iz aktuelne Corsine palete (uključujući i 1,3 i 1,7 CDTI dizelaše), koji će uz primerenu ekonomičnost i solidne performanse zadovoljavati nove i znatno strožije ekološke standarde. Već je potvrđeno da će se Corsa SUV proizvoditi u GM-ovoj fabrici u belgijskom Antverpenu dok se prva prezentacija može očekivati na jednom od većih auto salona tokom 2009. godine ali će prodaja početi  2010.godine.




Prema pisanju nemačkog magazina Auto Zeitung (odakle je i ovaj crtež), Porsche pored nove coupe-limuzine Panamere sa 4 vrata, razvija i naslednika nekadašnjeg modela 928 (proizvodio se između 1977 i 1995. godine), koji bi u stvari bio coupe verzija Panamere i koji bi naravno koristio njenu platformu. Kako se saznaje, novi sportski coupe sa 2+2 mesta (zasad mu se ne zna ime) pojaviće se veoma brzo posle premijere Panamere, koja se očekuje krajem 2008. kao model za 2009.-tu. Novi 928 bi imao napred smešten V8 motor (navodno je isključena mogućnost ugradnje nekog velikog V12 agregata) a snaga bi se na podlogu prenosila preko zadnjih točkova. Iako još nema "konkretnijih" dokaza o nekom prototipu novog 928, lovci na novitete su pre nekoliko meseci na Porscheovom test centru u Nemačkoj, ipak primetili i slikali neobično vozilo sa karoserijom starog 928, koji je naravno bio debelo maskiran. Da li je to stvarno bio prototip novog 928, do danas nije poznato. Ipak, ovaj najnoviji članak iz Auto Zeitunga nije i prvi u kome se pominje glasina o nasledniku nekadašnjeg 928. Naime, početkom 2006. je američki Road and Track najavio reinkarnaciju modela 928 za 2010. godinu i to na osnovi Panamere. Dakle, i Road and Track i Auto Zeitung imaju veoma slične informacije o ovom automobilu a još je zanimljivije da niko iz Porschea nije uopšte demantovao ove najnovije glasine Auto Zeitunga. Ovde treba podsetiti da je šef nemačke kompanije Wendelin Wiedeking, još 2003. najavio mogućnost proizvodnje novog 2+2 coupea a prema Auto Zeitungu upravo je Panamera sa 2 vrata taj coupe, koji je pre 4 godine pominjao Wiedeking. Ako Porsche stvarno namerava da proizvede novi 928, deluje veoma logično da zbog smanjenja troškova razvoja, auto koristi istu platformu kao i buduća Panamera.