Lamborghini Gallardo LP560-4

Italijanski Lamborghini je za sledeću nedelju i salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) najavio svetsku premijeru nove verzije svog najmanjeg modela Gallardo. Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka. Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja i 528 Nm obrtnog momenta (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točk. Ovaj novi Gallardo će se i vizuelno razlikovati od dosadašnje verzije, mada za sada (bez obzira na razne špijunske slike) nije poznat njegov definitivni izgled.
JJAD Project 001

Priprema se još jedan britanski sportski automobil malih dimenzija i male mase, ali sa odličnim voznim osobinama i koji putnicima treba da pruži veliki užitak u vožnji (dakle po Lotusovom receptu). To je bar plan Jima Dowlea (učestvovao u razvoju već odavno legendarnog McLarena F1 i Mercedesa SLR), kome će u razvoju novog dvoseda pomoći meksički dizajner Alejandro Loya Iturralde, inače odgovoran za ove prve crteže. Auto za sada nosi radni naziv JJAD Project 001 (serijski primerak će verovatno dobiti neko maštovitije ime), a predviđeno je da ga pokreće centralno smešten četvorocilindrični motor sa 200KS. JJAD Project 001 će imati karoseriju od karbon fibera i aluminijumsku šasiju, pa ne iznanađuje najavljena težina od samo 870 kg. Kako stvari sada stoje, prvi prototip novog sportiste bi trebalo da bude završen u sledećih 18 meseci, a kada se bude pojavio u prodaji, trebalo bi košta oko 35.000 funti, odnosno oko 46.400 evra.
Novi Ford Ka u septembru

Sem nove Fieste, Ford će ove godine svoju gamu osvežiti i potpuno novom generacijom svog najmanjeg modela Ka, koji je prvi put predstavljen još 1996. godine na salonu automobila u Parizu. I novi Ka će imati svetsku premijeru na salonu u Parizu (u septembru ove godine), a njegov najverovatniji izgled vidite na ovim renderinzima iz britanskog magazina AutoExpress. Sudeći po ovim slikama, i budući Ka odlikovaće kose linije kao i aktuelni model, mada uz veliki uticaj prošle godine predstavljenog Ford Verve koncepta (koji inače najavljuje novu Fiestu). Na novom Fordu Ka se naročito ističe nos automobila, što je, pre svega, zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Agresivnijem izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se interijera tiče, inspiracija za njegov izgled će takođe doći sa pomenutog Verve koncepta, a sem daleko modernijeg dizajna, karakterisaće ga i kvalitetniji materijali i hi-tech oprema. Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom (zameniće sadašnji Sportka), koju će pokretati 1,4 litarski turbo motor sa 135KS (postoje i najave da će se kasnije pojaviti i snažnija varijanta ovog modela sa svih 155 konja). Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model (u Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti).
Audi Q5 : prve slike?

Ovo su navodno prve slike novog Audijevog kompaktnog SUV modela Q5 u njegovoj definitivnoj formi, skenirane iz sledećeg izdanja nemačkog magazina AutoBild. Iako se autentičnost ovih fotografija još ne može potvrditi, one pokazuju da je prednji deo Q5 mešavina aktuelnih Audijevih modela A4 i Q7, dok se ostatak karoserije može opisati kao umanjena verzija većeg Q7 (sa izuzetkom zadnjih svetala, koje podsećaju na ona sa prošlogodišnje studije Cross Cabriolet Concept). Zvanična svetska premijera je inače planirana za predstojeći salon automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.), kada će biti poznati svi detalji, kao i odgovor na pitalanje jesu li ovo stvarno zvanične slike ili samo dobar fotošop. U svakom slučaju, Q5 predstavlja Audijev odgovor na slične modele iz BMW-a (X3) i Mercedesa (GLK). Ovde i podsećanje da je pomenuti Audi Cross Cabriolet Concept dugačak 4,62, širok 1,91, visok 1,63 metra, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,81 metra, što su dimenzije koje možemo očekivati i za serijski Q5. Što se palete pogonskih agregata tiče, možemo očekivati benzince 2,0 TFSI sa 210KS, 3,2 V6 sa 265KS i 4,2 litarski V8 sa 330KS, a od dizelaša se za sada pominje 3,0 litarski TDI agregat, koji je bio ugrađen u Cross Cabrilet Concept. Ovaj V6 motor razvija 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta, a već sada ispunjava buduće Euro6 norme, koje stupaju na snagu 2014. godine. Očekuje se da će se raspon cena za Q5 kretati od 35.000 do 50.000 evra.
Dacia Logan hatchback/Sandero

Na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) Dacia će premijerno izložiti još jednu karoserijsku verziju svog niskobudžetnog modela Logan. Tako posle Logana u limuzinskoj, MCV, Van i Pick up varijanti na tržište stiže i hatchback model sa petora vrata koji je inače u Južnoj Americi poznat kao Renault Sandero (ova špijunska slika prikazuje Dacijinu verziju ovog modela, koji se od Renault Sandera razlikuje pre svega po drugačijoj maski hladnjaka). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja je već startovala u Brazilu, dok će Evropljanima (prema ranijim najavama) biti dostupan od jula ove godine. Naravno, Sandero/Logan hatchback je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu se Sandero oprema 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60, odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 85KS. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,4 i 1,6 16V benzince sa 75, 90 i 105KS, kao i 1,5 dCi dizelaše sa 70 i 85KS. Cena u Evropi? Kako stvari sada stoje, od 7900 evra pa naviše.
Saab 9-1 Concept na salonu u Ženevi

Iako je prvobitno bilo predviđeno da će Saab 9-1 Concept biti predstavljen u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (London Motor Show), dizajner ove švedske kompanije Anthonly Lo je za švedski magazin Auto Motor & Sport najavio da ćemo ovaj koncept automobil kompakt klase ipak videti već početkom marta na salonu u Ženevi. Što se tiče serijske vezije ovog modela, ona bi po nekim ranijim najavama trebalo da se pojavi tek 2010. godine, a predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30. Ovaj budući najmanji Saab koristiće GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Što se izgleda novog kompaktnog Saaba tiče, očekuje se da će biti inspirisan koncept modelima Saab Aero-X i 9-3X. U vezi s tim, insajderi kažu da će 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Sada se pominje i manji 1,4 litarski turbo benzinac, a insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i verziju sa hibridnim pogonom.
Uhvaćen nemaskiran Mini Cabrio

Osim (polu)karavana Clubman o kome je nedavno već bilo dosta reči, Mini sprema i novu Cabrio varijantu koja će se pojaviti na tržištu sledeće godine. Tokom proteklih nekoliko dana pojavile su se nove slike potpuno nemaskiranog primerka novog Minija Cabrio koji će naslediti dosadašnju verziju, koja se inače na tržištu nalazi od 2004. godine. Poput aktuelne konvencionalne varijante sa tvrdim krovom (predstavljena 2006. godine), i nova Cabrio verzija donosi dizajn veoma sličan prethodniku, kao i nešto povećane dimenzije (što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima). Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95KS (Mini One), 120KS (Mini Cooper), 175KS (Mini Cooper S), kao i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS (Mini Cooper D). Pomenuti dizelaš inače emituje samo 104 grama CO2 po kilometru, a treba reći da će Cooper varijante imati i opciju sportskog, tvrđe podešenog ogibljenja. Što se cena tiče, očekuje sa da novi Mini Cabrio u odnosu na brata sa limenim krovom bude skuplji za oko 10% (što znači da će cene u Velikoj Britaniji počinjati sa cifrom od nepunih 15.000 funti).
Nissan GT-R Spec V

Japanski magazin Best Car je objavio prvi rendering i par tehničkih detalja o budućem Nissanu GT-R Spec V, odnosno o još sportskijoj verziji nedavno promovisane nove generacije modela GT-R (o njemu više OVDE). I novi GT-R Spec V će pokretati bi-turbo 3,8 litarski V6 agregat, ali pojačan sa standardnih 480 na 520KS pri 6500 o/min. To naravno nije sve, pa će zahvaljujući kuri mršavljenja auto izgubiti i oko 100 kg na težini (sa 1740 na 1640 kg), dok će se ostale modifikacije odnositi na dorađeno ogibljenje i pogon na sva četiri točka. Izvori iz fabrike su već potvrdili da će se GT-R Spec V naći i na tržištu SAD-a, i to u limitiranoj seriji, ali tek 2010. godine.
Fiat 500 Cabrio i 500 Abarth SS na salonu u Ženevi

Prema pisanju britanskog magazina AutoExpress, italijanski Fiat će početkom marta ove godine na salonu u Ženevi premijerno predstaviti dve nove varijante svog malog retro modela 500. Konkretnije, radi se o kabriolet i sportskoj Abarth SS verziji, a obe za metu imaju Mini, tačnije Mini Cabrio i Mini Cooper S. Novi Fiat 500 Cabrio će imati klasični platneni umesto trenutno veoma popularnog rešenja metalnog sklopivog krova, koji bi samo nazidao cenu ovom modelu (koji ni u postojećoj, standardnoj verziji nije baš jeftin). U svakom slučaju ljubitelji vožnje na otvorenom doći će na svoje. Kako se pretpostavlja i kabriolet će koristiti 1,2 (sa 69KS) i 1,4 (100KS) litarske benzinske motore koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji, dok se ugradnja dizela (1,3 L sa 75KS) u ovaj mali kabrio (dužine 3,55 metra) još ne može sa sigurnošću potvrditi. O budućem Fiatu 500 u zabiberenom Abarth pakovanju već je bilo dosta reči tokom proteklih nekoliko meseci (pre svega o baznoj verziji sa 135KS), a na prve dve slike je impresija mogućeg konačnog izgleda Abartha 500 u još jačem SS (Super Sport) izdanju. Abarth 500 SS karakterišu veliki otvori za vazduh u prednjem braniku, maski i na haubi motora, spojleri, tamnija prednja svetla, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, atraktivni točkovi (sa niskoprofilnim pneumaticima), veliki zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika hromirana završetka izduvnog sistema, spušteno ogibljenje, jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klješta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na prednjim blatobranima i naravno na točkovima). Ukratko, Fiat 500 u Abarth dresu izgleda agresivno, oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha. U unutrašnjosti možemo očekivati nove, sportske instrumente, novi volan i sportska sedišta. Dok će standardni Abarth 500 razvijati 135KS (po podacima AutoExpressa), ovaj snažniji Abarth 500 SS bi iz 1,4 litarskog turbo benzinca sa 4 cilindra trebalo da izvlači 155KS i 230Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim manuelnim menjačem). To bi bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 7,5 sekundi, dok bi najveća brzina trebalo da iznosi oko 210 km/h. Ovakav motor i težina od oko 1000 kg će omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog motora sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima (ubrzanje do 100 km/h bi mu iznosilo manje od 7 sekundi). Prema sadašnjim informacijama, cena za običan Abarth 500 u Velikoj Britaniji treba da iznosi oko 13.500, a za Abarth 500 SS oko 15.000 funti.
Teaser video : nova Honda Accord
Posle jučerašnjih prvih teaser slika (o tome više OVDE), Honda je pustila u opticaj i ovaj video koji prikazuje pojedine detalje novog Accorda, čija svetska premijera će biti održana na salonu automobila u Ženevi, u martu ove godine.
Aston Martin DBS Volante

Sem slika budućeg Aston Martinovog modela Rapide (o tome više OVDE), lovci na automobilske novitete su ovih dana uspeli da naprave i prve špijunske snimke još jednog novog automobila ove britanske marke. Ovog puta radi se o otvorenoj, kabriolet verziji modela DBS, koji će u skladu sa tradicijom najverovatnije poneti ime Aston Martin DBS Volante (fotografije su inače nastale negde na severu Švedske). I DBS sa platnenim krovom će, kao i DBS Coupe, koristiti poznati 6,0 litarski V12 motor sa 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. I DBS Volante će brzinu od 100 km/h dostizati za nešto više od 4 sekunde (DBS Coupe 4,3 sekunde), dok će maksimalna brzina biti oko 300 km/h. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa će i DBS imati karbon-keramičke kočnice. Očekuje se da cena za DBS Volante bude tek nešto manja od 300.000 evra.
Špijunski video : Volkswagen Golf VI
Ovaj špijunski video prikazuje novi Volkswagenov Golf VI, koji je nažalost i dalje prilično zamaskiran, i to upravo na onim najzanimljivijim mestima automobila - na prednjem i zadnjem delu, dok je bok skoro potpuno otkriven i jasno pokazuje ogromnu sličnost sa aktuelnim Golfom "peticom". Drugim rečima, budući Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše i pretpostavljalo. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine, dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Inače, tamo će se i dalje prodavati kao Rabbit. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze benzinski 1,4 TSI, novi 1,6 TSI sa 200KS, 1,8 TSI i 2,0L sa 260 konja koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS), kao i 1,9 i 2,0 litarski TDI dizelaši. Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.
Aston Martin Rapide u serijskoj verziji

Na internetu su se pojavile špijunske fotografije skoro u potpunosti nemaskiranog Aston Martina Rapide u serijskoj verziji, koji je u formi koncept vozila inače predstavljen pre dve godine na salonu automobila u Detroitu. Neke velike potrebe za maskiranjem ove sportske kupe-limuzine sa 4 vrata u stvari i nema, jer ako je suditi po ovim slikama, budući serijski Rapide će biti veoma sličan istoimenom konceptu od pre dve godine, koji je odmah osvojio simpatije javnosti svojim izgledom (manjih izmena će jedino biti na zadnjem delu). Ovde i podsećanje da je bivši vlasnik Aston Martina, američki Ford, u jednom trenutku stopirao planove o serijskoj proizvodnji Rapidea, ali je novi vlasnik britanske marke (konzorcijum na čelu sa Davidom Richardsom) ipak odlučio da se krene sa proizvodnjom ovog modela. Aston Martin je Rapide postavio na platformu modela DB9, od koga je pozajmljen i V12 agregat, ali koji će umesto standardnih 450KS u Rapideu razvijati nešto veću snagu (oko 480 konja). Zvanična promocija se očekuje tokom 2009. godine, kada će se Rapide sukobiti sa sličnim modelima, kao što su Mercedes CLS i Maserati Quattroporte, a uskoro se očekuju i Fisker Karma, Porsche Panamera, Audi A7 i sličan model iz BMW-a. Prema sadašnjim informacijama, proizvodnja Rapidea se neće odvijati u Velikoj Britaniji, već u pogonima nekog od maloserijskih evropskih proizvođača (pominju se austrijska Magna-Steyr, nemački Karmann, italijanski Pininfarina).
Uhvaćen nemaskiran Dodge Challenger u serijskoj verziji

Iako će zvanična promocija serijske verzije novog Dodgea Challenger biti održana početkom februara meseca na salonu automobila u Čikagu (Chicago Motor Show), zahvaljujući spretnim lovcima na automobilske novitete, u prilici smo da pre vremena vidimo konačan izgled ovog toliko željno očekivanog automobila. Prema ovim slikama, serijski primerak se tek neznatno razlikuje od koncept automobila, odnosno razlike se svode na modifikovana zadnja svetla, jednostavniji prednji gril, veće retrovizore i doterane kvake na vratima. Chrysler (vlasnik Dodgea) je inače već krajem prošle godine obelodanio cenu za model Challenger SRT8 (u SAD-u iznosi 37.995 dolara), čija je pretprodaja već počela 3. decembra 2007. (ponuđena je limitirana serija od 5000 primeraka). Koliko je interesovanje Amerikanaca za ovaj model pokazuje i podatak da je već prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položio depozit za kupovinu Challengera (isporuka će inače početi ove jeseni). Pomenuti kupci će biti u prilici da svoj primerak Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom) dobiju u tri boje: crnoj, srebrnoj i HEMI narandžastoj (bez obzira na izabranu boju, svi primerci će na karoseriji imati dekorativne trkačke trake). Nakon Challengera SRT8 slediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da budu objavljene (to se očekuje sredinom ove godine). Kako bilo, Dodge će paletu Challengera naknadno proširiti i 3,5 litarskim V6 (u paru sa 4-stepenim automatikom) i 5,7 litarskim V8 motorom (ovaj potonji sa 5-stepenim automatikom i 6-stepenim manuelnim menjačem). Pomenuti 3,5L V6 agregat bi za nekoliko godina trebalo da bude zamenjen Chryslerovim 4,0 litarskim V6 agregatom, a SRT bi već u modelu za 2010. godinu mogao da dobije veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju i promociju kabriolet verzije, i to već u 2009. godini. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa gumama širine 245 mm), audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov).
Audi A4 Allroad

Sem postojećeg modela A6 Allroad, nemački Audi bi prema različitim izvorima tokom 2009. godine kupcima trebalo da ponudi i manji A4 Allroad, koji će se bazirati na budućem karavanskom modelu A4 Avant. Tako je uostalom nastao i pomenuti A6 Allroad, koji u osnovi predstavlja (pro)terenski automobil na bazi Audija A6 Avant. Drugim rečima, karavan sa višim klirensom (rastojanje od tla), Quattro pogon na sva četiri točka i zaštitni plastični elementi na karoseriji (ovi potonji su zaslužni i za nešto robusniji izgled automobila). Sličan recept primenju i ostali proizvođači, poput recimo Subarua sa modelom Outback i švedskog Volvoa sa XC70. Kako bilo, A4 Allroad bi trebao da dobije vazdušno vešanje, S-tronic menjač sa duplim kvačilom i, između ostalih, dvolitarski turbo-dizel motor u dve verzije : slabijoj sa 143KS i 320Nm i jačoj sa 170KS i 350Nm. Iako za sada A4 Allroad (na slici njegov mogući izgled) još uvek nije dobio zeleno svetlo za proizvodnju, imajući u vidu uspeh Audija A6 Allroad, njegova proizvodnja je ipak vrlo verovatna.