home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Indijski proizvođač automobila Tata, koji je prošle nedelje privukao pažnju najavom automobila sa pogonom na komprimovani vazduh, sprema se da u januaru sledeće godine predstavi i najjeftiniji automobil na svetu, nazvan Lakh Car. Time se Indijci pridružuju aktuelnom trendu ostalih auto kompanija (Fiat, VW, Toyota, Chevrolet), koji planiraju proizvodnju veoma jeftinih automobila za "široke narodne mase". Kako se očekuje, taj super-jeftini auto iz Tate koštaće manje od 2500 američkih dolara (1858 evra !!) a u prodaji će se pojaviti u trećem kvartalu naredne godine. Najavljuje se ugradnja 2-cilindričnog dizel motora zapremine 700 kubika i sa snagom od 16 konja. Sa ovim motorom ovaj auto sa 2+2 sedišta postizaće "čak" 64 km/h. Ipak, kako sada stvari stoje, auto se ni pod razno neće prodavati u Evropi (ekološki i bezbednosni razlozi). Crtež, koji prikazuje mogući izgled ove Tate, je iz jednog od prošlogodišnjih brojeva nemačkog AutoBilda kada se govorilo da će auto koštati oko 2200 evra. Moguće je da se kasnije pojavi i varijanta sa 5 vrata. Posle svega, postavlja se pitanje šta je sledeće ? Možda auto iz Zastave na pedale za pristupačnih 999 evra ?





Subaru Impreza STi

5 Jun 2007 - 23:28 Top secret Link

Britanski Car Magazine (www.carmagazine.co.uk) objavio je par slika i prve informacije o novoj sportskoj Subaru Imprezi STi, koja će se pojaviti ovog septembra na salonu automobila u Frankfurtu. Zanimljiva je najava da će se nova Impreza u Evropi prodavati samo u hatchback varijanti sa 5 vrata, za razliku od SAD-a, gde će se nuditi i kao klasična limuzina sa 4 vrata. Takođe Car Magazine najavljuje da će Subaru u Evropi ukinuti popularni WRX model, koga će zameniti pomenuta STi varijanta. Bez obzira na ime, ljuta Impreza STi će itekako imati čime da privuče Evropljane. Pre svega, motorom, performansama i voznim osobinama. Motor će biti 2,5 litarski bokser sa 4 cilindra, turbo punjačem i blizu 300KS, koji će Imprezi STi omogućiti ubrzanje do 100 km/h za oko 4,5 sekundi. Za razliku od direktnog rivala, novog Mitsubishija EVO X (imaće transmisiju sličnu VW-ovom DSG sistemu sa duplim kvačilom), Impreza STi će zadržati manuelni 6-stepeni menjač a imaće i DCCD sistem (Driver Controlled Centre Differential), kojim se manuelno podešava raspored obrtnog momenta između osovina. Subaru napominje da je nova Impreza lakša, sa čvršćom karoserijom, ojačanim kočnicama kao i nižim težištem u odnosu na prethodnika budući da je i motor smešten nešto niže. Takođe, zahvaljujući novom zadnjem vešanju upravljanje je poboljšano a zapremina prtljažnika povećana. Ove slike iz Car Magazina prikazuju Imprezu STi u nešto agresivnijem look-u nego neki dosadašnji crteži. U svakom slučaju, karakteristični detalji su tu : veliki zadnji krovni spojler, široki blatobrani, zlatni točkovi, ogroman otvor za vazduh na haubi motora (tu su i otvori za vazduh na stranicama prednjih i zadnjih branika), difuzor pozadi i karakteristična rally plava boja karoserije. Ipak ovo je samo impresija mogućeg izgleda a za konačan izgled moramo da sačekamo do septembra ili bar do prvih špijunskih slika. Početak prodaje se očekuje u proleće 2008. godine po ceni od oko 27.000 funti (oko 40.000 evra). 




BMW 635d

5 Jun 2007 - 01:15 Top secret Link

Ne samo da će BMW na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu predstaviti dizajnerski blago osveženu seriju 6, već će taj model dobiti i dizel agregat sa 286KS. Što se izgleda tiče, iako uopšteno važi da su posle nekoliko godina na tržištu, promene na dizajnu svakog automobila uvek dobrodošle, to za ovaj BMW kao da ne važi jer skoro 4 godine od prve promocije (septembar 2003.), "Šestica" i dalje izgleda neverovatno sveže i dovoljno atraktivno da veće izmene i nisu potrebne (mnogi govore da je ovo i dalje jedan od najlepših BMW-a ikada !). To misle i u BMW-u pa serija 6 za sezonu 2007./2008. dobija samo nekoliko novih detalja u vidu blago promenjenih branika, nove grafike zadnjih svetala, drugačijih alu felni od 18 inča i par sitnica, koje se vide tek na treći ili čak na četvrti pogled. Ipak, glavna stvar se krije ispod poklopca motora. To je 3,0 litarski (2993 kubika) dizelaš sa dva turbo punjača, koji razvija 210kW/286KS pri 4400 obrt./min. i 580Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. U paru sa automatskim 6-stepenim menjačem, motor će se brinuti za odlične performanse ovog coupea. Kako sada stvari stoje, 635d će do 100 km/h ubrzavati za odličnih 6,2 sekunde dok je nažalost maksimalna brzina limitirana na 250 km/h. Iako potrošnja onima, koji imaju para za ovakav BMW i nije najvažnija stavka u životu, ipak da pomenemo da će BMW 635d prosečno trošiti 7,9 litara na 100 km. Jednostavno, spoj odličnih performansi i ekonomičnosti. Ima li nešto bolje ? Možda. Za one, koji i dalje preferiraju benzince, BMW će istovremeno na salonu u Frankfurtu u "Šesticu" ubaciti i 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS, koji će zameniti sadašnji iste zapremine ali sa "samo" 190kW/258KS.




Peugeot 308 CC

2 Jun 2007 - 01:35 Top secret Link

Pre nekoliko dana pojavile su se prve slike novog Peugeota 308, koji će se, osim u verziji kombi-limuzine, proizvoditi i kao karavan i kao atraktivni Coupe-Cabrio sa metalnim sklopivim krovom. Ova poslednja CC verzija zameniće sadašnji Peugeot 307 CC a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008. i to naravno na domaćem terenu salona automobila u Parizu. Crtež prikazuje moguć izgled ovog modela, koji će, kao i 307 CC, imati 4 sedišta ali će raspolagati sa više mesta za putnike pozadi.



Nova Opel Meriva

2 Jun 2007 - 01:27 Top secret Link

Ovo su prve špijunske slike naslednika Opelovog manjeg MPV modela Meriva, koji bi, kako stvari sada stoje, trebalo da se pojavi na tržištu 2009. godine. Napravljen je na platformi nove Corse dok je dizajn očekivano preuzet sa Zafire pa nova Meriva izgleda kao njena umanjena verzija. Pored većih dimenzija (sadašnja D/Š/V-4052/1694/1624 mm), nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, koji će pokretati novu generaciju Merive. Da podsetimo, sadašnja Meriva raspolaže motorima u rasponu snage od 75KS do 180 konja, koliko ima sportska Meriva OPC. Inače, aktuelna Meriva je predstavljena još 2002. godine na salonu u Parizu ali ovaj model sa svojom prostornom i funkcionalnom unutrašnjošću i dalje predstavlja važan model u paleti nemačkog proizvođača. Tako je npr. prošle godine i to samo u Nemačkoj kupce našlo 55.000 primeraka Merive. Od nove generacije Opel naravno očekuje još više.

     



Ford X-MAX

1 Jun 2007 - 01:23 Top secret Link

O novom Fordovom SUV modelu, koji bi popunio rupu u ponudi ovog proizvođača u rastućem SUV segmentu (gde vladaju Toyota RAV4 i Honda CRV), priča i piše se već mesecima. Britanski AutoExpress (www.autoexpress.co.uk), u svom najnovijem broju objavio je nekoliko slika odnosno crteža ovog automobila, nazvanog X-MAX, koje pokazuju mogući izgled kao i najnovije informacije vezane za mehaniku i druge detalje. Prema njihovim informacijama novi X-MAX imaće prilično nizak klirens za jedan SUV automobil, kratke prepuste karoserije, veličinu sličnu Fordu C-MAX i izgled, koji podeća na koncept Iosis-X, predstavljenog na prošlogodišnjem salonu automobila u Parizu. Ukratko, i X-MAX je oblikovan u Fordovom "kinetičkom" stilu poput već ranije predstavljenih modela S-MAX, Galaxy, C-MAX i Mondeo. Od ovog poslednjeg X-MAX će pozajmiti dobar deo dizajna instrument table uključujući i HMI (Human Machine Interface) kontrolni sistem. X-MAX će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost kao i bogatu standardnu opremu. Ford će nuditi X-MAX u verziji sa pogonom na prednojoj osovini kao i integralnu 4x4 varijantu, koja će 4x4 transmisiju preuzeti od Volvoa V50 (ne zaboravite, Ford je vlasnik švedske marke). Ipak, bez obzira na 4x4 pogon, X-MAX neće biti pravi terenac jer je više namenjen gradskoj vožnji i samo povremenim izletima van asfalta. Kupci ovakvih vozila ionako često i ne silaze sa uređenih puteva pa SUV automobili preko 90 odsto svog životnog veka provedu po gradovima. Najsnažniji motor u ponudi biće 2,5 litarski benzinski turbo agragat sa 5 cilindara, koji razvija 220KS, kakav se nalazi i u sportskom Focusu ST. Ostali motori u paleti biće 1,6 i 2,0 litarski benzinci i 1,8 i 2,0 litarski TDCi dizelaši. Od menjača se pominju manuelni sa 6 stepeni i Durashift automatska transmisija. Premijera novog Forda se očekuje na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu a prodaja početkom 2008. godine po početnoj ceni od oko 16.000 funti.




Pre nekoliko meseci pisali smo o Lifanu 520, kineskom automobilu napravljenom na platformi Citroena ZX a sada su se u Lifanu "setili" i drugog, znatno modernijeg automobila francuske fabrike, modela C1 i na njega nalepili svoj znak i eto novog proizvoda za kineske kupce ! Sem značke Lifana na nosu, kineski C1 je dobio i malo veća i izduženija prednja svetla i to je to. Za sada nema podataka o motorima i nekim drugim detaljima ali je i ovo dovoljno. Međutim tu nije kraj ! Lifan u rukavu ima još novih "projekata" među kojima je i plagijat američkog Chryslera Pacifica (druga slika) i kopija aktuelne Toyote RAV4 (treća slika). Doduše svi ovi automobili postoje za sada samo na crtežima (uključujući i onaj C1 sa početka teksta) pa je pitanje kada i da li će se pojaviti baš u ovoj formi. Međutim, ni tu nije kraj. Lifan planira još nekoliko novih modela, koji za osnovu koriste staru generaciju Toyote RAV4, Toyote Corolle sedan itd itd. Ako je i od Kineza, mnogo je ! Lifan je inače do nedavno bio poznat samo po proizvodnji motocikala i autobusa pa bi možda bilo bolje da su nastavili sa tim proizvodnim programom !



Renault Laguna III

30 Maj 2007 - 22:45 Top secret Link

Do zvanične premijere odnosno do objavljivanja prvih fabričkih fotografija nove Renault Lagune ostalo je samo 5 dana (4. jun) ali Renault ipak nije uspeo da sačuva definitivan izgled ovog automobila od radoznalih pogleda. Posle nekoliko lošijih špijunskih video snimaka, pred vama su dosad najbolje slike ovog, za Renault, velikog i važnog noviteta i to u obe karoserijske varijante :  kao kombi-limuzine i kao karavan odnosno Grandtour, kako Renault naziva ovu karoserijsku verziju. Izgledom (napred liči na prošlogodišnji koncept Nepta) nova Laguna ne odstupa mnogo od već poznatog dizajnerskog pravca francuske marke, koji ima svoje poklonike ali i brojne kritičare. Tako je i sada. Iako su ove slike tek počele da se vrte internetom, već su glasniji oni kojima se nova Laguna, jednostavno rečeno, ne dopada dok se drugi uzdržavaju od komentara sve dok ne vide zvanične slike iz Renaulta. Mnogi se nadaju da Renault, upravo zbog ovakvog prilično uzdržanog dizajna, krije glavne adute ispod limenog odela, kojima bi privukao kupce i odvratio ih od novog Ford Mondea, Peugeota 407 ili buduće Opel Vectre. Nezvanično se govori da Francuzi spremaju i potpuno novi dizelaš sa 220 konja, koji zadovoljava Euro5 norme kao i benzinac od 250KS. Kako sada stvari stoje, Laguna će se sigurno praviti kao kombi-limuzina i karavan dok su glasine o ranije često pominjanoj coupe varijanti sada jednostavno utihnule što ne znači da je možda i neće biti. Svetska premijera nove Lagune biće održana na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu a prodaja hatchback verzije počinje odmah posle toga dok karavan stiže na tržište početkom 2008. godine. Prema nekim najavama, osnovna verzija nove Renaultove porodično-poslovne limuzine koštaće oko 20.000 evra.




Stiže BMW M10 ?

30 Maj 2007 - 02:12 Top secret Link

Nemački Auto Zeitung piše da je BMW (tačnije njegovo čuveno M odeljenje) počeo sa radom na konkurentu Audija R8 i Porschea 911 a koji bi se navodno zvao M10 i predstavljao bi duhovnog naslednika več odavno legendarnog modela M1 i novijeg Z8. Novi sportski dvosed bi imao motor smešten napred, pogon bi naravno bio na zadnjim točkovima dok bi se u konstrukciji koristio karbon fiber, magnezijum i alumnijum, sve sa ciljem da se postigne što manja težina, koja ne bi prelazila 1400 kg. Očekuje se ugradnja 4,0 litarskog V8 motora sa 420KS iz novog M3 kao i jačeg V10 agregata, zapremine 5,0 litara, koji u M5/M6 razvija 507KS dok bi u M10 raspolagao sa oko 550 konja. Navodno bi M10 iskoristio neke dizajnerske elemente nedavno predstavljene studije CS Concept, koju smo mogli da vidimo krajem aprila na salonu u Šangaju. To se, pre svega, odnosi na one ogromne bubrege napred, velike branike i nisku siluetu kao i na dugačku haubu i veliko međuosovinsko rastojanje. Ipak, sve ovo su samo nezvanične informacije jer naravno iz samog BMW-a ne može ništa da se sazna. Slika, koje prikazuje mogući izgled BMW-a M10 je takođe iz Auto Zeitunga (www.autozeitung.de).



Ovo je najnoviji špijunski video novog Fiata 500, koji se od juče vrti internetom i koji daleko bolje prikazuje unutrašnjost od zvaničnih fabričkih fotografija od pre dva meseca. Jer fotografije snimljene u studiju su jedno a živa slika sasvim nešto drugo. Obratite i pažnju šta sve lovci na novitete rade i gde se sve penju da bi se dokopali ovakvih snimaka. U svakom slučaju odličan video. Da podsetimo, Fiat će zvaničnu promociju novog "500" organizovati 4. jula ove godine.




Seat Bolero za 2009.

26 Maj 2007 - 00:43 Top secret Link

Ovo su zvanični crteži buduće Seatove limuzine u klasi Audija A4, najavljene za 2009. godinu kao zamena za sadašnji (neuspešni) model Toledo. Osim limuzinske varijante, novi model (nezvanično, zvaće se Bolero ali to nije potvrđeno) proizvodiće se i kao karavan odnosno Station Wagon. Kao što vidite, Bolero nema dizajnerski ništa zajedničko sa Toledom (srećom !) a verovatno će biti napravljen na produženoj platformi Audija A3/VW Golfa/Seat Leona, koju trenutno koristi VW Passat. Paleta motora za Bolero (ili kako će se već zvati) obuhvataće i najnovije 1,4 TSI i 2,0 TFSI agregate iz VW grupacije. Novi Bolero proizvodiće se u Seatovoj fabrici Martorell u Španiji.



Porsche Roxster SUV ?

25 Maj 2007 - 22:53 Top secret Link

Prema nemačkom AutoBildu, proizvođač sportskih automobila Porsche, proširiće svoju ponudu SUV modela pa će pored već poznatog Cayenna-a, paletu dopuniti i manji kompaktni crossover nazvan Roxster. Novi Roxster koristiće kao bazu Audi Q5, koji će se pojaviti već tokom 2008. godine. Zauzvrat će Audi od Porschea dobiti tehnologiju za sledeću generaciju Boxstera/Caymana, koju će Audi iskoristiti za svoj novi sportski auto R4 o kome smo nedavno već pisali. Naravno ovo su sve nezvanične vesti pa ih kao takve treba i tretirati. U ovom trenutku se ne zna kada bi Roxster mogao da se pojavi na tržištu ali se pretpostavlja da bi to moglo da se desi godinu ili dve posle Audija Q5. Da se nešto stvarno sprema u Porscheu, potvrđuje i vest da je ova nemačka marka već registrovala odnosno zaštitila ime Roxster. Kako će novi SUV izgledati, vidite na ovoj ilustraciji iz AutoBilda. Ako je verovati crtežu, Roxster će imati oblik krova u stilu nekog coupea a veličinom će biti konkurent BMW-u X3 i budućem Mercedesovom SUV modelu GLK. Naravno i pomenutom Audiju Q5. Takođe, za razliku od Cayenna, Roxster bi bio pravi sportski auto (samo u obliku SUV-a), koji bi se odlikovao izuzetnim upravljanjem a nezvanično se govori da bi mogao da koristi i motore starijeg brata Cayenna, odnosno njegove V6 i V8 motore. Prvi čovek Porschea, Wendelin Wiedeking, je ionako već nekoliko puta naglasio kako bi želeo da u potpunosti iskoristi nove pogone napravljene za novu sportsku limuzinu Panamera pa u ovom trenutku stvarno izgleda verovatno da će Porsche predstaviti i ovakav manji SUV model kao što je Roxster. Ali ne lezi vraže ! Posle ovih navoda AutoBilda, Porsche je danas objavio zvanično saopštenje u kome jasno i glasno demantuje da radi na bilo kakvom projektu manjeg SUV modela. Dakle, zvanično ništa od svega gore navedenog. S druge (nezvanične), strane pak : pa niste valjda stvarno očekivali da će Porsche javno priznati da radi na nečemu sličnom i otkrivati svoje planove konkurenciji preko novina !? 



BMW serija 6 za 2011.

25 Maj 2007 - 00:57 Top secret Link

Novi BMW serije 6, koji će se pojaviti tek početkom 2011. godine, neće biti toliko dizajnerski dramatičan i kontroverzan poput sadašnje generacije ovog modela (predstavljen 2003.), već će izgled više biti evolucija postojećeg automobila. U svakom slučaju, nova "Šestica" će biti duža od aktuelne verzije, a prostranija kabina (više mesta za noge putnika pozadi) će dobiti sportskiji kokpit i centralnu konzolu orijentisanu više prema vozaču. Kao što je najavio pre mesec dana sa studijom CS Concept, BMW će napustiti sadašnji čudni dizajn (najblaže rečeno) poklopca prtljažnika sa stepenicom (kakav imaju serija 6 i 7) u korist klasičnijeg rešenja. Kupcima će na raspolaganju biti motori sa 306, 408 i 507 konja pri čemu će najmanji 3,0 litarski bi-turbo biti preuzet iz modela 335i a zameniće sadašnji model 630i sa 258KS. Verzija 650i će umesto 367 imati 408KS dok će najsnažniji biti M6 sa 5,0 litarskim V10 agregatom sa najmanje 507KS. Buduća kabriolet verzija dobiće metalni sklopivi krov poput serije 3 u CC varijanti. Prednji prepust karoserije biće smanjen za oko 40 mm dok će međuosovinsko rastojanje porasti za oko 75 mm. Ranije se govorilo da će nova generacija serije 6 biti ponuđena i kao coupe sa 4 vrata ali se sada čuje da će tu ulogu konkurenta Mercedesu CLS, preuzeti nova serija 8, koja će se bazirati na pomenutom CS Conceptu. 



Najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova, kompanija Karmann, krajem 2008. godine počinje sa proizvodnjom Audija A3 u kabriolet izdanju. Prema pisanju časopisa Automobil Industrie, Karmann više neće proizvoditi aktuelni A4 Cabrio ali će umesto toga u svojim pogonima montirati otvorenu verziju modela A3 dok će proizvodnju novog Audija A4 Cabrio (verovatno će se zvati A5 Cabrio) preuzeti kompanija Magna, tačnije njeno CTS odeljenje. Karmann je inače od 2002. godine do danas, proizveo oko 135.000 modela A4 Cabrio a samo prošle godine 28.000. Međutim, u proteklih godinu dana, Karmann je bio prisiljen da smanji broj radnika za 633 dok će u narednim mesecima još oko 140 radnika dobiti otkaz. Što se tiče novog Audija A3 Cabrio, najverovatnije će imati meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova. Time će krovni mehanizam biti daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Kao glavnog konkurenta u Audiju za svoj novi otvoreni model vide buduću BMW seriju 1 u kabrio varijanti. Na slikama vidite kako bi konačna verzija A3 kabrioleta trebalo da izgleda. Auto će imati mesta za 4 odrasla putnika dok će prednji kraj pretrpeti veoma male korekcije izgleda u odnosu na aktuelni A3 hatchback. Da li će stvarno tako izgledati, moraćemo da sačekamo kraj 2008. godine.

 



Najave o sportskoj varijanti Kia-je Ceed mogle su se čuti još pre nekoliko meseci a sada su dostupne nove informacije o tom XR modelu. Ranije se špekulisalo da će 2,0 litarski turbo agregat u Ceed-u XR raspolagati sa 200 konja pod poklopcem motora dok poslednje vesti sugerišu da se ipak radi o snazi od živahnih 166kW/225KS. Namera Kia-je je da uskoro oznaku XR počne da upotrebljava na sportskim verzijama svojih automobila pa će u naredne tri godine biti lansirano još nekoliko vrućih modela, koji će zaslužiti da nose XR oznaku. Na taj način Kia želi da stvori poseban, sportski podbrend XR, nešto slično Opelovom OPC-u ili Renaultovom Renault Sport odeljenju (poređenje sa AMG-om ili M odeljenjem ipak nije umesno !). Opel Astra u pomenutoj OPC varijanti 240 konja, Megane RS 224KS, VW Golf GTI tačno 200 (GTI Edition 30 ima 230KS), Volvo C30 T5 raspolaže sa 220KS i uz Focus ST sa 225 konja, to su glavni konkurenti novoj Kia-ji Ceed XR, bar po snazi motora. Da li će i vozne osobine Ceed-a XR biti na nivou konkurencije, pokazaće prvi uporedni testovi. Ali ne pre aprila 2008. godine kada u stvari i počinje prodaja novog Kijinog sportskog aduta širom Evrope po zasad nepoznatoj ceni. Ali ako i ovaj model bude imao garanciju od 7 godina ili 150.000 km, biće veoma zanimljivo. Ceed XR će imati premijeru na salonu u Frankfurtu septembra ove godine i to u novoj verziji karoserije sa 3 vrata. S druge strane, Kia je odustala od serijske proizvodnje kabriolet varijante ovog modela iako je razvoj već bio u poodmakloj fazi.