Toyota Auris sa 3 vrata


Auris je nedavno predstavljen kao naslednik Corolle u hatchback verziji i to samo u varijanti sa 5 vrata ( o Aurisu vise u nasoj rubrici Predstavljamo ) a evo i spijunskih slika njegove sportskije verzije sa 3 vrata. Nazalost ono najvaznije se sa ove spijunske slike ne vidi ali Toyota vec ucestvuje sa takvim Aurisom na nekim sportskim takmicenjima odakle je i druga slika ali tesko je reci da li ce i serijska verzija za sledecu godinu biti ista ili razlicita. Ostaje nam da cekamo.
Citroen C3 Streetlounge


Posle modela C8, C4 Picasso(sledece godine stize i verzija za 5 putnika), Xsare Picasso, Berlinga, iz Citroena ce tokom 2008. godine stici jos jedan monovolumenski auto; C3 Streetlounge koji ce nastati na platformi novog C3 a cija ce premijera biti nekoliko meseci ranije tokom te iste 2008. Kako ce i novi Berlingo biti prezentovan takodje 2008. vidi se da ce Citroen bas biti aktivan narednih godina i to u segmentu manjih vozila ali se istovremeno namece pitanje kanibalizma u sopstvenoj firmi jer ce novi C3 Streetlounge i putnicka verzija novog Berlinga ciljati prakticno na iste kupce. Treba reci da ime Streetlounge nije zvanicno potvrdjeno ali ono sto se zna jeste da ce C3 Streetlounge kao konkurent Opel Merivi, Fiat Idei, Nissan Noteu, Renaultu Modus i drugima, biti dugacak 3980mm i medjuosovinskog razmaka 2570mm sto znaci da je napravljen na platformi Peugeota 207 i naravno buduceg C3. Interesantnog i simpaticnog dizajna, C3 Streetlounge privlaci paznju i velikim staklenim povrsinama posebno velicinom vetrobrana. Kao i kod vecih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je na prostranosti, udobnosti i prakticnosti putnicke kabine i velicini prtljaznika (verovatno 410 litara) dok ce zadnja klupa moci da se pomera i po duzini i time stvara fleksibilnije transportne mogucnosti. Pokretace ga naravno cela paleta benzinskih i dizel motora i to od 75 do 150KS za benzince dok ce dizelasi biti 1,4 i 1,6 litarski HDi sa 90 odnosno 110KS koji ce biti opremljeni tzv. FAP filterom protiv cadji. I jos mesto proizvodnje. To je grad Trnava u Slovackoj.
Osvezenje za Chrysler 300C


Na slikama je doterani Chrysler 300C za sledecu godinu. Prve slike, koje su lovci na novitete uspeli da naprave, govore da su promene u spoljasnjem dizajnu pre svega usmerene na zadnji deo automobila, pa je taj deo i kamufliran. To sto prednji kraj na ovim fotografijama nije promenjen u odnosu na postojecu verziju ne znaci da ristajlingom nece biti zahvacene i prednje svetlosne grupe i impozantna maska ali ovo su tek prvi prototipovi nove verzije uspesnog Chryslera 300C na ulicama, pa je jos rano davati neke zakljucke. Ono sto se zna jeste da ce unutrasnjost pretrpeti drasticne promene; pre svega centralna konzola i instrument tabla na ciji kvalitet je dosad bilo najvise zalbi. Za sada se ne zna termin zvanicne promocije.
BMW 5 za 2007.


Prosle su vec 3 godine od prezentacije poslednje evolucije BMW-ove vise srednje klase a kako su se u medjuvremenu pojavili novi konkurenti poput Audija A6 i obnovljene Mercedesove E klase, u Minhenu su odlucili da je pravo vreme za manje doterivanje njihove Petice. Naglasak je upravo na blagom faceliftu u vidu doteranih branika, prednjih svetala, pragova, vise hroma na grilu napred i grafike zadnjih svetala. Iznutra se takodje ocekuju manja doterivanja. Sve ovo vazi i za M5, koji osim pomenutih sitnica na obicnoj Petici, dobija i vece i agresivnije prednje branike sa povecanim otvorima za vazduh kao i doterane pragove. Da li ima i nekih promena na mehanici nije poznato a na slikama, napravljenih ovih dana po Minhenu, su obicna serija 5 ( prva slika ) i M5 na drugoj slici.
Land Rover SUV TT
Nije u pitanju nikakva saradnja sa Audijem odnosno nije Land Rover napravio sportski auto po ugledu na Audi TT, bar ne jos. Radi se naime o planovima, o novom lakom SUV-u koji bi ustvari predstavljao mesavinu sportskog coupea manjih dimenzija sa 3 vrata i SUV-a cija bi svrha za Land Rover bila da privuce sto vise novih, mladih kupaca i da prosiri sadasnju paletu modela ove engleske marke; dakle upravo ono sto je TT uradio za Audi pa zato Englezi svoj novi projekat interno nazivaju njihovim TT-jem. Serijska varijanta ce naravno poneti neko drugo ime ali tek ako u naredne 3 godine ceo projekat dobije zeleno svetlo. A i ako ga dobije pojavice se u prodaji tek tamo oko 2013.godine. Novi model po planovima Land Rovera treba da bude pristupacan, atraktivan, pravi off-road coupe zabavan za voznju. Planiraju se 2 varijante na istoj osnovi; tzv. laki coupe-SUV sa niskim krovom a visokim kirensom (prva slika) i prilagodjen uredjenim putevima kao i robusnija varijanta sa naglaskom na pravim off-road karakteristikama i drugacijim dizajnom sa visim krovom (druga slika).


Citroen Berlingo za 2007.
Ovaj tesko zakamuflirani mini dostavnjak jeste nova generacija Citroena Berlingo jednog od brace blizanaca iz PSA grupacije lansirane jos daleke 1996.godine. Tada su naime pomenuti Citroen i njegov klon Peugeot Partner stvorili potpuno novu klasu automobila ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata pa se vreme za zamenu odavno primaklo. Jeste da su oba modela osvezena 2002. godine ali konkurencija je u medjuvremenu izbacila masu modela kao sto je Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi pa se tako nova verzija zeljno iscekuje i kod kupaca i prodavaca Citroena i Peugeota. Kako se saznaje potpuno nova generacija pomenutih blizanaca pojavice se vec tokom 2007. godine sa velikom paletom benzinskih motora a narocito dizelasa. Kako se ocekuje i Fiat ce napraviti svoj model Minicargo na njihovoj osnovi a spolja ce ga razlikovati samo drugaciji prednji deo dok ce se proizvodnja odvijati u Fiatovoj fabrici u Turskoj u pogonima Tofasa. To ce biti logican nastavak visedecenijske saradnje PSA i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila. Ove godine ta saradnja je iznedrila cak 2 zajednicka projekta ; Fiat Ducato i manji dostavnjak Fiat Scudo i naravno njihove francuske verzije : Peugeot Boxer i Citroen Jumper odnosno Peugeot Expert i Citroen Jumpy.

Brabus Smart Black Star
Tek sto se pojavio, novi Smart Fortwo ce uskoro dobiti i tjuniranu verziju u reziji Brabusa. Njihova varijanta, koja ce razvijati 110KS dostizace oko 160km/h uz ubrzanje do 100km/h za oko 10 sekundi. Za poredjenje serijski benzinci razvijaju 61, 71 i 84 KS. Naravno iz Brabusa porucuju kako ce i tako mali auto posle njihove dorade uz tvrdje podeseno sportsko ogibljenje i direktniji volan pruziti odlicne vozne osobine i pravi sportski uzitak u voznji. Zvanicna promocija se ocekuje za nekoliko meseci, mozda vec u martu naredne godine na salonu u Zenevi. Do tada evo slike prototipa sa testiranja novog Brabusa Fortwo Black Star kako ce se zvanicno zvati. Ako se obistine nezvanicne najave o ceni od oko 36000 (!) eura na brdovitom Balkanu nece bas imati puno kupaca gde vecina i dalje automobile kupuje "na metre".

Dodge Magnum SRT8
Dodge ce tokom 2007. godine predstaviti nesto osvezeni model Magnum cija proizvodnja treba da pocne avgusta naredne godine kao modela za 2008.godinu. Promene se odnose na nova prednja i zadnja svetla, masku, branike, tockove i sl. a prava novost je poboljsani Magnum SRT8 ( na slici ) sa ubrzanjem do 60 milja na sat(96km/h) za manje od 5 sekundi. SRT je inace skracenica za sportsko odeljenje Chryslera i Dodgea i znaci Street and Race Tehnology.

BMW M3 sedan
Evo nove slike buduceg M3 modela iz BMW-a ali posle coupe i CC verzija malo o sedan verziji. Sedan? Da! Iako prednji deo BMW-a E90 u M3 varijanti izgleda kao coupe E92 to je ipak sedan i ustvari najveca dizajnerska fora na ovom automobilu.Dakle ili su u fabrici resili da zbune paparace ili stvarno BMW planira da M3 sedan dobije svetla i bubrege sa Coupe verzije i time se distancira od obicnih limuzinskih verzija E90. Insajderi cute ili nemaju nista novo pa tako nista novog ni oko mehanike. Dodali smo i sliku coupea BMW E92 u M3 varijanti koji je takodje skoro potpuno nemaskiran ulovljen prethodnih dana.
Mercedes GLK i SL
Nemacki Autobild je objavio nove crteze moguceg izgleda nove GLK klase, Mercedesovog manjeg terenca za 2008.godinu i novog modela SL takodje za 2008. Kao sto se vidi GLK lici na veci model GL odnosno GLK ce predstavljati njegovu manju kopiju. Mercedesov buduci konkurent BMW-u X3 i Land Roveru Freelanderu proizvodice se u Bremenu, a najverovatnije ce koristiti platformu buduce C klase. Godina 2008. koja se pominje kao pocetak prodaje odnosi se na Evropu dok ce se GLK u SAD-u pojaviti tokom 2009.godine. Sto se SL-a tice nekih konkretnijih informacija nema sem crteza na kome ovaj dvosed, iskreno, izgleda previse grubo za jednog sportistu odnosno izgleda kao da mu je nakalemljena, za njega prevelika, maska sa malopre pomenutog velikog terenca GL. Nadajmo se da ce auto u stvarnosti ipak odlikovati elegantniji dizajn kao i dosad.


Lamborghini LM005 Lagartijo
Pisali smo vec o mogucem novom Lamborghinijevom terencu a evo sada i nekoliko dodatnih slicica eventualnog izgleda LM005 Lagartijo modela kako ga nazivaju na sajtu Infomotori.it odakle su i ove slike. Naravno sve sto sledi o ovom super terencu su suve spekulacije i nezvanicne (polu)informacije. Kako je Lamborghini jos od 1998. godine pod kapom VW-a tacnije Audija, deluje sasvim logicno da ce novi LM005 imati masu delova sa Audija Q7 i Porschea Cayenne sto uopste ne mora da znaci nista lose. Motori koje se pominju su benzinci V10 i manji 4,5 litarski V8 kao i jeres za Lamborghini-dizel !! Ali bio bi to monstruozni 5,9 litarski V12 iz Audija Q7 sa svih 500KS i 1000Nm kako i prilici jednom Lamborghiniju. Sta je sve od ovoga tacno pokazace vreme.


Dodge JC49 crossover
Na slikama je test vozilo buduceg modela Dodgea u crossover kategoriji ( miks SUV-a i MPV-a) koji jos nema zvanicno ime a koristi platformu Dodgea Avengera i Chryslera Sebring. Sve se jos vodi pod kodnom oznakom JC49 i predstavlja odgovor Dodgea tj. Chryslera na Saturn Outlook i slicne modela iz GM-a kao i na Ford Edge i Toyotu Highlander. Model je ocigledno vec u poodmakloj fazi razvoja pa se prezentacija ocekuje tokom 2008. godine kao modela za 2009. Proizvodnja bi trebala biti organizovana u Meksiku, u mestu Toluca gde se vec proizvodi PT Cruiser u kolicini od 150000 komada godisnje, bar se tako nadaju u Chrysleru.


Ponovo o Alfi Junior
Sada ponovo jer su dostupni novi i dosad najprecizniji crtezi ( iz italijanskog Quattroruotea ) moguceg izgleda nove manje Alfe sa legedarnim imenom Junior. Doduse ime nije zvanicno potvrdjeno vec se tako interno fabricki zove ceo ovaj projekat ali ono najvaznjie jeste da je Fiat (vlasnik Alfe) potvrdio da se na ovakvoj Alfi radi i da ce biti spremna da se od 2008. godine, kada se ocekuje prezentacija, uhvati u kostac sa Minijem i novim manjim Audijem. Da bi to i ostvarila dizajn ce biti slican Maseratiju odnosno delovace kao mali Maserati sa izrazito sportskim detaljima u vidu sirokih bokova, agresivnog nosa i prednjih branika sa velikim otvorima za vazduh kao i centralno smestenog zavrsetka izduvne cevi uz svetla pozadi u stilu Alfe 8C Competizione. Sam auto naravno ima karoseriju sa 3 vrata, duzina se procenjuje na malo manje od 4 metra a osnovni motor verovatno novi 1,4 litarski turbo benzinac od 120 i 150KS iz novog Fiata Bravo. A jednog dana mozda i dizel. Mozda. Da bi uspeo pored mehanike i privlacnog dizajna, ne bi smelo da se pretera sa cenom jer Alfe poslednjih godina nisu bas jevtine. Ako se pojavi sa najavljenom cenom od 16000 eura za bazni model, ne treba sumnjati u uspeh.


Chevrolet Camaro cabrio
Americki AutoWeek objavio je informacije i sliku/impresiju buduceg Camara cabrio odnosno njegove studije najavljene za salon u Detroitu. Kako je Camaro i u obicnoj coupe verziji posle predstavljanja koncepta u januaru ove godine, takodje u Detroitu, podigao dosta prasine, tako se i ova verzija ocekuje sa dosta nestrpljenja. Jednostavno u americkoj se javnosti podrazumevalo da ce novi Camaro dobiti i neizbeznu cabrio verziju tako da sada stvari sa ovim konceptom samo dolaze na svoje. Camaro cabrio ce medjutim, bar sada tako izgleda, zadrzati platneni pokretni krov u skladu sa tradicijom na koju u Chevroletu obilato racunaju da ce im pomoci u prodaji ne samo ovog cabrija vec i obicne coupe verzije kada konacno pocne prodaja, za mnoge daleke, 2009.godine.

Ford Mustang sedan za 2011. !?
Da bi preokrenuli negativan finansijski saldo i smanjivanje trzisnog kolaca od strane domace i inostrane konkurencije u Fordu povlace ili hrabar ili ocajnicki potez. Naime na krilima uspeha modela Mustang (jos od 1964. predstavlja pristupacan sportski auto i uspeh za Ford) u Fordu nameravaju da narednu 6. po redu generaciju svoje ikone planiranu za 2011. godinu osim u coupe, ponude i u sedan i karavan varijanti ! I sve to uz ucesce australijske filijale Forda koja ce biti zaduzena za izradu nove platforme na kojoj ce nastati novi Mustang ali i novi koncept Lincolnove limuzine cija premijera ce biti vec u Detroitu za manje od mesec dana. Ono sto je zanimljivo da se novi Mustang nece prodavati samo na ogranicenom broju trzista kao sada vec sirom sveta pa tako konacno i u Evropi. Slika preuzeta iz britanskog Autocara.
