VW Golf RS
Pre nekoliko dana najavili smo Golf R36 sa 300KS ali pre toga pojaviće se i Golf RS (na slici) sa oko 280 konja. Slika je sa nedavno održane interne VW prezentacije dok se zvanična promocija Golfa RS očekuje ili na septembarskom salonu u Frankfurtu ili u Essenu na tuning sajmu. Ipak limitirana proizvodnja (samo 500 do 900 komada) počinje tek u martu 2008. godine. Na slici se vide Recaro sportska sedišta, točkovi sa Passata R36 i isti onakav body kit kakav je imao koncept Golf GTI Thunderbunny, predstavljen prošle godine na SEMA tjuning sajmu u Las Vegasu. Najveće je pitanje koji se motor skriva pod prednjim poklopcem. Po poslednjim vestima radi se o V6 TFSI agregatu sa 280KS.
BMW serije 1 u coupe verziji
Nekoliko špijunskih snimaka prilično zamaskirane BMW serije 1 coupe smo već objavili a sada su nam dostupne i dve najnovije slike te varijante najmanjeg modela bavarskog proizvođača, na kojima se vidi više detalja. Naravno i dalje su na automobilu najvažniji detalji kamuflirani pa se ne vide ni oblik zadnjih svetala ni oznaka automobila. Ipak na ovim snimcima se po prvi put jasno vidi dizajn C stuba i oblik zadnjeg bočnog stakla, koji su na prethodnim slikama bili debelo zamasikrani. U ovom trenutku se ne zna precizno, koji će se motori ugrađivati u ovaj BMW mada se pretpostavlja da će paleta agregata biti ista kao i u hatchback verziji. Ipak američki sajtovi napominju da se varijante sa 4 cilindarskim motorima neće prodavati u SAD-u iako će se ti modeli naravno nuditi u Evropi. Najjači motor će biti 6-cilindrični 3,0 litarski sa 265KS, koji se već ugrađuje u hatchback 130i mada se ne isključuje mogućnost ugradnje i 3,0 litarskog bi-turbo motora sa 306 konja iz modela 335i Coupe, koji bi pokretao buduću M verziju coupea serije 1.
Mercedes CLC
Očekuje se da Mercedes uskoro u svoju ponudu uvrsti potpuno novi model a to bi mogao da bude CL u kabrio verziji sa imenom CLC (mogući izgled vidite na crtežu). Naime ljudi iz DaimlerChrysler-a su tokom intervjua nemačkom magazinu Auto Motor und Sport nagovestili da je kabrio varijanta modela CL "verovatna" ali i da bi uskoro mogla da se pojavi i dizel verzija već postojećeg coupea CL. Kada je razvijan coupe CL, inženjeri su ga dizajnirali tako da se na njegovoj bazi može napraviti kabriolet i to bez nekih većih modifikacija. Do nedavno je potražnja za kabrioletima ove veličine bila mala što je bio i glavni razlog da se Mercedes već ranije nije odlučio da ponudi kabrio varijantu CL-a. Sada međutim, imajući u vidu veliko interesovanje, koje je izazvao kabriolet sa 4 vrata, Ocean Drive concept, predstavljen na salonu u Detroitu početkom janura, postaje očigledno da postoji dovoljno interesenata za ovakvim mega-kabrioletima. Još u maju prošle godine, Mercedes je registrovao ime CLC i to bi moglo biti i odgovarajuće ime za ovaj novi model. Iako trenutno među proizvođačima vlada moda tvrdih (metalnih) sklopivih krovova na kabrioletima, u Mercedesu bi mogli da se opredele za klasičan platneni krov što je i nagovestila pomenuta studija Ocean Drive Concept. Kabrio CLC će najverovatnije imati u ponudi iste agregate, koje koristi i coupe CL što znači V8 i V12 motore ali možda i dizelaš pomenut na početku teksta. Postoje takođe i najave da će Mercedes, kao opciju, za CL i CLC ponuditi i 4Matic integralni pogon ali to nije zvanično potvrđeno pa ostaje da sačekamo odgovor na to pitanje do kraja naredne godine kada se novi CLC pojavi na tržištu.
Peugeot 207 SW
Evo i prvih slika konačne, serijske varijante Peugeot-a 207 SW odnosno karavan verzije, čiju najavu smo mogli da vidimo kroz studiju 207 Outdoor, koji je francuski proizvođač izložio na salonu u Ženevi. Naravno slike nisu zvanične ali pokazuju definitivan oblik ove praktičnije varijante modela 207, koja će dopuniti Peugeotu paletu karavana. Peugeot 207 SW je dugačak 4,15 metra odnosno 12 cm više od postojeće hatchback verzije sa 3 i 5 vrata. Ipak međuosovinsko rastojanje je identično i iznosi 2,54 metra dok je zapremina prtljažnika oko 400 litara (kod 206 SW iznosi 313 litara). 207 SW će se opremati benzinskim motorima od 1,4 litra (95KS), 1,6 (120KS) i 1,6 THP (150KS) kao i dizelašima 1,6 HDi sa 90KS i 1,6 HDiF od 110 konja. Peugeot 207 SW će se naći u prodaji već u junu ove godine, naravno na zapadu Evrope dok se početak prodaje kod nas još ne zna. Neki sajtovi su objavili i nezvaničnu cenu za osnovni model 207 SW 1,4 XR 16v, koja bi u zemljama Beneluksa trebala da iznosi oko 16.500 evra.
Audi A7
Audi neumorno izbacuje na tržište nove modele, koji, pre svega, treba da otkinu deo tržišnog kolača Mercedesu i BMW-u. Posle predstavljanja novih A5 i S5 modela na salonu u Ženevi, Audi za bližu budućnost sprema manji SUV pod imenom Q5 i potpuno novi A4, o kojima smo već pisali, ali i veći A7, koji treba da konkuriše Mercedesu CLS. Samim tim i A7 će imati karoseriju u obliku coupea sa 4 vrata. Ipak osim coupea (stiže početkom 2009.), Audi će A7 ponuditi i kao kabrio i to već krajem te iste 2009. godine. Na slikama vidite kao bi taj novi A7 trebao da izgleda i u coupe i u kabrio verziji. Što se kabrioleta tiče, zadržaće tradicionalni mekani platneni krov da bi i u otvorenoj varijanti očuvao elegantan izgled coupe verzije i veći prtljažnik. Od zanimljivih detalja da pomenemo da bi A7 mogao da ima skrivene brave na zadnjim vratima, LED svetla a posebno je zanimljivo odsustvo B i C stuba u kabrio verziji budući da taj kabriolet ipak ima 4 vrata. A7 će u gami Audi-ja zauzeti mesto iznad modela A6 a koristiće novu platformu, na kojoj će biti napravljen i A8. Veliki međuosovinski razmak brinuće se da putnici na zadnjoj klupi imaju dovoljno mesta a obezbediće i nivo komfora i vozne osobine slične Audi-ju A8. U ponudi A7 biće nekoliko benzinskih i TDI dizel motora a baza će biti 3,2 litarski V6 motor. Najjači agregat biće V10, poreklom iz Lamborghini-ja, koji će se ugrađivati u sportski S7, koji će naravno imati Quattro pogon kao standrad.
BMW X6 iz Spartanburga
Svoj novi crossover model X6, BMW će proizvoditi u svojoj fabrici u gradu Spartanburg, u američkoj saveznoj državi Južna Karolina. To je i zvanično potvrdio šef BMW-a Norbert Reithofer u nedavnom razgovoru sa novinarima. U Spartanburgu se trenutno proizvode modeli X5 i Z4 a sa dolaskom novog X6, kapaciteti fabrike će narasti na 200.000 komada godišnje. Sam X6 inače na tržište stiže početkom 2008. godine a imaće agresivniji dizajn i sportskije vozne osobine u odnosu na aktuelni X5. Prema rečima ljudi z BMW-a, novi X6 imaće "izgled karoserije i oblik krova jednog coupea što automatski ne mora da znači da će imati samo 2 vrata". Očekuje se da će X6 koristiti istu platformu kao i X5 a da će imati nešto jače motore. Na slici vidite mogući izgled budućeg X6.
Porsche 911 GT2
Ovo su najnoviji špijunski snimci Porsche-a 911 GT2, nove varijante legendarne 911-ice. Kako je test auto na slici skoro bez maske, pretpostavlja se da je i datum promocije veoma blizu, možda već u septembru na domaćem terenu salona u Frankfurtu. Ono što karakteriše ovu verziju Porsche-a 911, jesu, pre svega, brojni otvori za vazduh (i na prednjem i na zadnjem braniku) kao i ogroman zadnji spojler. U ovom trenutku može samo da se pretpostavlja koliku snagu ima budući GT2 ali se ceni da je to najmanje 500KS. Kako će ova 911-ica imati pogon samo na zadnje točkove, biće i 100 do 150 kg lakša od Porsche-a 911 Turbo, koji sa pogonom na sva 4 točka razvija 480KS.
Novi Audi A4 Avant
Novi Audi A4 Avant (na drugoj slici) se očekuje tačno godinu dana posle prezentacije limuzinske verzije tog modela (prva slika), koja će se pojaviti početkom 2009. godine. Kao što se vidi sa ovog rendering crteža, dizajneri su se odlučili da novom Avantu podare sportski i dinamičan izgled čemu doprinose niži krov i agresivno oblikovane zadnje LED svetlosne grupe. Iako dizajnerski prilično prati aktuelan Audi-jev stil, novi A4 će doživeti velike promene pod kožom. Između ostalog, biće napravljen na potpuno novoj platformi, koju deli sa novim modelom A5, upravo predstavljenim na salonu u Ženevi. Očekuje se takođe da će na toj platformi nastati i budući manji SUV model sa imenom Q5 pa čak i A7, koji bi trebao da bude konkurent Mercedesu CLS. Nova platforma omogućuje i novo pozicioniranje motora čime se dobija bolja distribucija težine što će poboljšati upravljivost i vozne osobine. Očekuju se isti motori kao i za novi A5, tačnije više benzinskih i dizel motora sa 4 i 6 cilindra. Bazni motor će, najverovatnije, biti 1,8 litarski TFSI sa 170KS a najsnažniji 4,2L V8 FSI. Od menjača na raspolaganju će biti 6-stepeni manuelni, Multitronic CVT i S-tronic sa duplim kvačilom.
Stiže baby Rolls Royce
Neko vreme se već govori o manjem modelu Rolls Royce-a, koji bi proširio ponudu ove britanske marke. Sada je to i zvanično potvrđeno. Naime, prvi čovek ove kompanije u sastavu BMW-a, Ian Robertson je izjavio kako će uvođenje tzv. (entry) ulaznog modela u ponudu 2010. godine, povećati godišnju prodaju marke na "svih" 1600 komada (sada je to 800 automobila). Za to će biti zaslužan upravo novi baby Rolls, čija će se cena kretati između 200 i 300.000 evra. Naravno, Robertson nije želeo ništa da precizira po pitanju izgleda novog modela mada je napomenuo da će i taj auto zadržati prepoznatljiv dizajn i ekskluzivnost, po kome je inače Rolls Royce i poznat. Ipak mogući izgled možete videti na našem crtežu. Baby Rolls će se proizvoditi u fabrici u engleskom gradu Goodwood-u a da bi se smanjili troškovi i vreme potrebno za razvoj, u Rollsu će iskoristiti platformu BMW-a serije 7 (njegove produžene verzije). Ipak motor ostaje Rolls Royce-ov. To će biti ili V8 a možda i V12 iz Phantoma.
VW Golf R36
Poslednjih meseci se pričalo da VW sprema još jaču varijantu aktuelnog Golfa, jaču i od Golfa R32 sa 250KS. Ova nova slika Golfa R36 potvrđuje te priče. To je verzija sa 300 konja za sve one, kojima 250KS u Golfu R32 jednostavno nije dovoljno. Motor je isti kao i u nedavno predstavljenom Passat-u R36 dakle 3,6 litarski V6. Na ovom prototipu jasno se vide veliki otvori za vazduh na prednjem braniku, koji čak i u poređenju sa Golfom R32 izgledaju ogromno. Osim toga prototip ima i blago izmenjenu prednju masku u donjem delu gde se spaja sa branikom. Kao i R32, i R36 će imati pogon na sva 4 točka i DSG menjač.
Nova Opel Vectra/Insignia
Kao što je poznato, nova Vectra zvaće se Insignia a promocija se očekuje na salonu u Ženevi 2008. godine. Ipak već sada možemo sa velikom sigurnošću da predvidimo kako će Insignia odnosno nova Vectra da izgleda. Naime fotografi su uspeli da snime kamuflirani prototip Insignia-e negde na severu Švedske (druga slika) na osnovu koje je nastao crtež mogućeg konačnog izgleda (prva slika). Kao što se vidi, Insignia veoma liči na koncept model Opel GTC, koji je Opel upravo predstavio na salonu u Ženevi (traje do 18. marta). Insignia koristi novu Epsilon2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (samim tim i veću prostranost kabine) i bolje vozne osobine nove Vectre odnosno Insignia-e. Uz prilično atraktivan dizajn, pomenute bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom) i prostranost kao i bogatu opremu, aduti nove Insignia-e biće i ekonomični a snažni motori. Jedan od njih je potpuno nov 2,7 litarski V6 dizelaš sa 200KS.
Vector V8 Biturbo Concept
Da li se sećate američkih supersportskih automobila Vector iz osamdesetih pa i devedesetih godina prošlog veka ? Ne ? Ništa strašno. Ionako su ti automobili prodati u veoma malom broju primerka i to uprkos izuzetno atraktivnom dizajnu i činjenici da su pored Chevrolet Corvette tada bili jedini američki predstavnici u kategoriji superautomobila. Poslednjih godina se međutim šire glasine da Gerald Wiegert, osnivač Vectora, radi na novom automobilu ove marke. Kao potvrda toga, juče su se pojavili ovi renderinzi Vectora V8 Biturbo Concept, koji u modernijoj formi oživljava originalnu koncepciju Vectora od pre 20 i više godina. Nažalost, drugih podataka, sem da se radi o automobilu sa twin-turbo V8 motorom, zasad nema.
Honde Jazz Adventure i Toyota Yaris Country
Posle VW-ovog modela CrossPolo, i drugi proizvođači najavljuju slične proterenske automobile na osnovu već postojećih modela. Takvi crossover modeli samo liče na terence odnosno to su i dalje prosečni i obični automobili samo sa dodatnom šminkom, koja daje određenu robusnost i off-road look takvim modelima. Prvi, koji će odgovoriti VW-u jesu Japanci tačnije Honda i Toyota. Na slikama vidite crteže (by Schulte design) mogućeg izgleda tih crossover modela, koji će nastati na osnovu aktuelnih generacija Toyote Yaris i Honde Jazz. Za razvoj novog modela Jazz Adventure (kako će se možda zvati Hondin crossover) biće zadužena Hondina britanska filijala. Jazz Adventure imaće naravno povišen klirens (najmanje rastojanje automobila od tla) ali je nepoznato da li će imati i SH-AWD sistem pogona na sva 4 točka. Prvi gotov prototip ovog Jazz-a se očekuje na salonu u Tokiju krajem godine a serijska verzija tokom 2008. godine. O drugom japanskom malom crossoveru, Toyoti Yaris Country zasad se ne zna mnogo. Kao i kod Jazz-a Adventure, i Yaris country će imati povišen klirens i proterensku šminku (masivniji branici, pragovi, dodatna zaštita donjeg dela automobila), koja će mu davati robusniji izgled. Ipak ovaj Toyotin novi crossover bi trebao da ima 4x4 pogon jer Toyota u Japanu već nudi Yaris sa integralnim pogonom pa će budući Yaris Country verovatno biti napravljen na njegovoj osnovi.
Corvette SS još jednom
Pre nekoliko dana pisali smo o novoj super Corvetti SS sa tada dostupnim informacijama. U međuvremenu pojavilo se nekoliko novih vesti i nova impresija kako bi ta Corvette SS mogla da izgleda a taj crtež vidite na našoj slici. Što se tiče motora, ranije glasine su nagoveštavale 7,0 litarski LS7 V8 motor ali novije špijunske slike sada pokazuju nešto drugo. Sada se veruje da će SS Corvette koristiti V8 supercharged motor zapremine 6,2 litra a kako se očekuje, u Corvette-i SS, taj motor će razvijati oko 650KS. Za razliku od postojeće Corvette Z06, SS će imati više karoserijskih delova od karbon fibera a pojaviće se tokom 2008. godine po ceni od oko 100.000 dolara što za ovakav auto uopšte nije mnogo.
Novi Volvo S40
Do nedavno je aktuelni model S40 zauzimao poziciju najmanjeg modela u gami švedskog proizvođača a od skoro tu titulu ima novi C30. Međutim naslednik sadašnjeg S40 će značajno porasti i naslediti ne samo aktuelni S40 već najverovatnije i veći model S60. Nemački Autozeitung je objavio ove crteže mogućeg izgleda tog novog modela, koji su očigledno nastali inspirisani koncept modelom XC60 od pre neki mesec. Taj novi S40 će biti veličine jednog Audija A4 ili BMW-a "trojke". Naravno u ovom trenutku sve ove informacije su samo nezvanične dok na oficijelne moramo sačekati još neko vreme.