Aston Martin NPX
Aston Martin razmatra mogućnost razvoja sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom, koji bi konkurisao modelima Ferrari-ja pa i Audi-ja. David Richards, čiji konzorcijum je nedavno kupio ovu britansku marku, napominje da Aston Martin mora da obrati pažnju na to šta radi konkurencija, poput Audi-ja R8 i nekih japanskih marki. Richards kaže da nema planova da se model sa centralno smeštenim motorom pojavi pre 2010. godine a insajderi iz Aston Martina potvrđuju da bi se "eventualno mogao stvoriti prostor iznad budućeg modela Rapide gde bi se smestio superauto poput modela NPX." Izvori američkikog magazina AutoWeek, odakle su i ovi crteži mogućeg izgleda NPX-a, kažu da je smeštaj motora u novom superautomobilu tema o kojoj će tek biti doneta konačna odluka. Cena novog Aston Martina bi trebalo da se kreće oko 400.000 dolara.
Hummer H3T
Ove slike dugo očekivane (bar u Americi) pick up varijante Hummera H3T, napravljene su proteklog vikenda a prikazuju ovaj model sa duplom kabinom (crew cab) kakav će se naći u proizvodnji. Dakle sa 4 vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i mesta za 2 putnika i naravno većim sandukom iza kabine. Ponuda motora će obuhvatati mašine od 3,7 litara i 242KS kao i novi V8 sa 295 konja, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha. Proizvodnja H3T počinje u avgustu 2008. godine a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3. Cena još nije poznata.
VW Golf VI kasni
Ulrich Hackenburg, šef razvoja VW-a, je na salonu u Šangaju obelodanio da je premijera nove, šeste generacije njihovog najprodavanijeg modela, odložena. Plan je bio da se Golf VI predstavi u proleće 2008. godine ali će se to desiti krajem te iste godine, dakle oko 6 meseci kasnije. Hackenburg je pojasnio da su se na taj korak odlučili jer se aktuelni Golf V i dalje dobro prodaje i da nema potrebe da se žuri sa prezentacijom novog modela mada se ranije govorilo da je razvoj Golfa VI ubrzan zbog slabije prodaje aktuelne verzije u SAD-u i pritiska konkurencije. Nezvanično se čuje da je odlaganje ustvari posledica nezadovoljstva šefa VW-a Martina Winterkorna dizajnerskim rešenjem "šestice" pa će dizajn morati da pretrpi velike promene. Na crtežima vidite mogući izgled nove generacije Golfa, koji i dalje zadržava prepoznatljiv i konzervativan dizajn. Više su zanimljive nezvanične najave da bi novi Golf mogao da se pojavi samo u obliku kombilimuzine sa 5 vrata i kao Golf Plus dok bi verija sa 3 vrata bilo izbačena iz ponude u korist novog Scirocco-a. Kao i dosad, Golf će se nuditi sa zaista velikim izborom pogonskih agregata među kojima se nalaze novi 1,6 litarski TSI sa 200KS i 2,0L sa 260 konja, koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS). Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.
Audi R4
Audi se sprema za lansiranje manjeg sportskog automobila po uzoru na atraktivni R8. Dizajnom veoma sličan, samo manjih dimenzija, budući R4 sa centralno smeštenim motorom (ako zaista krene u proizvodnju) biće konkurent sportskim modelima poput Porsche-a Boxster i Cayman. Osnovni motor za R4 bi bio već poznati VW/Audijev 2,0 litarski FSI agregat ali bi snaga narasla na 201kW/273KS. Snažnija RS verzija bi koristila 2,5 litarski linijski 5-cilindrični turbo motor sa 260kW/354KS. Audi sprema i potpuno novu platformu za R4 dok će transmisija, upravljački mehanizam i kočioni sistem biti preuzeti sa već postojećih modela. Očekuje se težina od 1100 do 1250 kg dok bi proizvodnja R4 počela krajem 2009. godine.
Škoda Yeti stiže 2009.
Koncept manjeg SUV-a, koji je Škoda prikazala na salonu u Ženevi 2005. godine pod imenom Yeti, kako sada stvari stoje, pojaviće se u prodaji tokom 2009. godine. VW, kao vlasnik Škode, dao je zeleno svetlo za produkciju ovog modela ali će budući Škodin SUV, iako će koristiti veliki broj komponenti VW Tiguana, ipak biti manji od VW-ovog SUV modela (valjda da ne bi došlo do kanibalizma unutar iste kuće). Inače, Tiguan će se kao serijski model predstaviti već na salonu u Frankfurtu, u septembru ove godine.
Dacia Logan SUV ?
U poslednje vreme se po raznim magazinima i internetu prenosi (nepotvrđena) vest da će i rumunska Dacia ući u segment SUV vozila a to bi trebalo da se desi 2010. godine. Tada bi inače trebalo da se pojavi druga generacija sadašnjeg Logana, koji će, za razliku od aktuelnog, koristiti najmoderniju Renault-ovu tehnologiju. Jedna od karoserijskih varijanti tog novog Logana bio bi i SUV model sa 4x4 pogonom a kako bi mogao da izgleda vidite na ovim renderinzima. Mnoge je podsetio na Nissan Qashqai dok vertikalna svetla i uopšte zadnji kraj podsećaju na Volvo XC90. Logan SUV (dužine oko 4,3 metra) bi koristio platformu novog Renaulta Koleos, a pokretali bi ga 1,4 i 1,6 litarski benzinci kao i 1,5 litarski dizelaš. Neki francuski magazini su čak najavili i moguću cenu-13.000 evra ! Šta će biti od svega ovoga, pokazaće vreme.
Nove slike Peugeota 207 SW
Pre mesec dana objavili smo nekoliko špijunskih slika Peugeota 207 u SW odnosno karavan verziji a sada, manje od dva meseca od premijere (nezvanično u junu) novi karavan je ponovo uslikan i to u definitivnoj varijanti bez ikakve maske. Iznenađenja u pogledu dizajna i nema jer smo najavu izgleda ovog modela mogli videti kroz studiju 207 Outdoor, koju je Peugeot izložio još na salonu u Ženevi početkom marta. Kao i tada tako i sad, mišljenja o lepoti ili "lepoti" zadnjeg dela su suprostavljena. Jednima smetaju ružna i prevelika zadnja svetla, drugima nije po volji oblik i rešenje C stuba dok neki (doduše u manjini) hvale hrabar iskorak Peugeota u dizajnu svog malog karavana. Najbolju ocenu o ovome daće naravno najmerodavniji-tržište. Inače, 207 SW je dugačak 4,15 metra odnosno 12 cm više od postojeće hatchback verzije sa 3 i 5 vrata. Ipak međuosovinsko rastojanje je identično i iznosi 2,54 metra dok je zapremina prtljažnika oko 400 litara (kod 206 SW iznosi 313 litara). 207 SW će se opremati benzinskim motorima od 1,4 litra (95KS), 1,6 (120KS) i 1,6 THP (150KS) kao i dizelašima 1,6 HDi sa 90KS i 1,6 HDiF od 110 konja.
Teaser slika Minija Clubman
O Miniju Clubman smo već nekoliko puta opširnije pisali a sada se najava o ovom novom modelu našla i na oficijelnom sajtu ove britanske marke u vlasništvu BMW-a. Na sajtu je objavljena prva tzv. teaser slika kao potvrda skorog dolaska Clubmana na tržište. Naravno osim slike, koja pokazuje izgled automobila iz profila, drugih detalja nema tako da nam ostaje samo da sačekamo zvaničnu premijeru.
Ponovo Fiat Bravo CC
O Fiatu Bravo-u u kabrio izdanju smo nedavno već pisali i objavili jednu skicu mogućeg izgleda sa italijanskog sajta Infomotori. Italijani se i dalje bave tom idejom pa evo još jedne vizije kako bi Bravo CC (Coupe-Cabrio) mogao da izgleda. Ovoga puta impresije su sa sajta Autoblog.it. Iako i dalje iz Fiata nema zvaničnih vesti da se takav Bravo uopšte sprema, italijanski mediji očigledno navijaju da u Fiatu skupe dovoljno hrabrosti i naprave svog konkurenta VW Eosu. U svakom slučaju zanimljiva realizacija.
Audi Compact Performance SUV
Evo i jednog (prijatnog) iznenađenja za salon automobila u Šangaju (22.-28. april). Audi će naime u Šangaju izložiti studiju kompaktnog sportskog SUV modela (Compact Performance SUV), koji će najaviti novi budući SUV automobil nemačke marke, model Q5 o kome smo proteklih meseci nekoliko puta pisali. Više podataka o novom konceptu Audi će objaviti uskoro a mi prenosimo sliku tačnije deo naslovne strane AutoBilda, koji pokazuje kako bi taj prototip trebalo da izgleda. Da li će biti baš ovakav videćemo već za neki dan. Inače, novi Q5 (serijski model stiže na salon u Frankfurtu u septembru a na tržište početkom 2008. godine) biće Audijev odgovor na BMW X3 i Land Rover Freelander kao i na budući Mercedes MLK, koji takođe stiže 2008.
Lamborghini Murcielago Superleggera
Ovaj automobil na slikama (snimljeno na stazi Nurburgring) je verovatno nova varijanta Lamborghinija Murcielago sa dodatkom u imenu Superleggera (super olakšan). Dakle lakša i snažnija verzija ovog sportskog modela, koja će biti za 100-150 kg lakša od sadašnjeg Murcielaga LP640 (1500-1550 kg umesto 1665 kg). Crni paneli na prototipu (poklopac motora, vrata i zadnje krilo) nagoveštavaju da se radi o delovima od karbon fibera čime se smanjuje masa automobila kao što je to urađeno na manjem kućnom modelu Gallardo Superleggera. Murcielago Superleggera će naravno dobiti i pojačan V12 motor (sada 640 konja) mada se još ne zna koliko će se približiti cifri od 700KS. Zajedno sa manjom masom to će omogućiti maksimalnu brzinu od 350 km/h. Takođe se još ne zna ni kada će se ovaj Murcielago pojaviti u prodaji ali bi to moglo da se desi odmah posle salona u Frankfurtu u septembru ove godine.
Saab 9-4X
Osim restilizovanog modela 9-3 (uključujući i 4x4 verziju sa 2,8 litarskim V6 turbo motorom od 290 konja), Saab za bližu budućnost sprema i prvi kompaktni SUV model sa oznakom 9-4X. Iako to nije zvanično potvrđeno, novi 9-4X koristiće platformu nove generacije Opel Vectre/Saaba 9-3/Cadillaca BLS. Kada već pominjemo Cadillac da kažemo da će američka marka takođe ponuditi svoj SUV automobil na osnovi pomenutog novog Saaba 9-4X a koji će konkurisati postojećem BMW-u X3 kao i novim modelima poput Mercedesa MLK, Volvoa XC60 i Audija Q5. Takođe, kako se nezvanično saznaje, Saab će tokom narednih meseci (verovatno na septembarskom salonu u Frankfurtu) prikazati i koncept 9-4X, koji će najaviti serijsku varijantu za kraj 2008. godine. Kako bi mogao da izgleda 9-4X možete videti na ovim crtežima, preuzetih od jednog švedskog magazina.
Porsche Panamera stiže 2009. godine
Nova Porsche-ova sportska limuzina (da, limuzina!) Panamera već mesecima privlači ogromnu pažnju medija mada će zvaničnu premijeru imati tek na salonu u Frankfurtu 2009. godine a prodaja bi po sadašnjim informacijama trebala početi u prvoj polovini 2010. godine. Ovo je odgovor Porsche-a na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte i budući Aston Martin Rapide. Na osnovu špijunskih fotografija nastala je i slika mogućeg izgleda nove Panamere, koja navodno veoma liči na konačan model. Za dizajn 4,8 metara dugačkog automobila odgovoran je Michael Mauer (radio i za Saab), koji je i limuzinskom Porsche-u uspeo da podari prepoznatljiv izgled ove marke. Kako se saznaje, u Panameru će se ugrađivati (bar u početku) 4,8 litarski V8 motor sa 400 i 520 konja a kasnije i 3,6 litarski V6 agregat kao i V10 mašina sa kojom će Panamera postizati preko 300 km/h. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka a u konstrukciji će se koristiti, između ostalog, i aluminijum kako bi se smanjila masa automobila. Naravno ni ovaj Porsche neće biti jeftin mada se još ne zna precizno koliko će tačno da košta.
Mercedes C63 AMG
Novi BMW M3 će uskoro dobiti jaku konkurenciju u vidu novog Mercedesa C klase u obradi AMG-a. Time Mercedes hvata priključak za tjunerima poput Brabusa, Carlssona, Lorinsera i Kicherera, koji su već predstavili svoje sportske dorade nove C klase. Budući C63AMG raspolagaće sa 6,3 litarskim V8 motorom snage oko 420KS što ga zaista čini pravom drumskom raketom. Ove najnovije slike su sa testiranja na nemačkoj stazi Nurburgring i pokazuju još uvek prilično maskiran automobil. Premijera serijske varijante se očekuje u septembru na salonu u Frankfurtu.
Peugeot 308 uhvaćen u Južnoj Africi
O novom Peugeotu 308 već smo pisali a kako se bliži datum zvanične prezentacije, tako se ovaj auto sve više sreće u svojoj definitivnoj formi. Ove špijunske slike su nastale pre dva dana u Južnoj Africi tokom snimanja video materijala što samo pokazaje da je dan promocije zaista blizu. Naravno ekipi, koja je obavljala taj posao, nepozvani fotograf nije bio ni malo simpatičan pa ne čudi nekulturna reakcija jednog od njih. Naravno na slikama se ne vide svi detalji novog modela ali dovoljno da se dobije opšta slika nove 308-ice. Inače, Peugeot će novi 308, naslednika već stare 307-ice, predstaviti u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu mada će zvanične fotografije sigurno biti objavljene mnogo pre toga. Prvo što se primećuje jeste izgled veoma sličan manjem modelu 207, dakle nema ništa od neke dizajnerske revolucije već bi se pre moglo reći da se radi o "naduvenoj" 207-ici. Do kraja ove godine prvo će se u prodaji naći hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a tokom 2008. i Break/SW i CC varijante. Očekuje se da će verzija sa 3 vrata biti daleko atraktivnije dizajnirana od varijante sa 5 vrata, više u stilu nekog (polu)coupea, kako je to uradio Opel sa Astrom GTC ili Citroen sa modelom C4 Coupe, koji se prilično razlikuju od porodičnih varijanti sa 5 vrata. Paleta motora će obuhvatati (bar prema sadašnjim nezvaničnim informacijama) sledeće agregate : 1,4 i 1,6 litarske benzince sa 95 odnosno 120KS kao i 1,6 litarski turbo sa 150 konja. Kasnije dolaze na red i snažnije mašine sa 175 i 200KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će i hibridna verzija ali u kombinaciji dizel motor/elektromotor, koji bi trošio 3,4 litra goriva.