Proton Gen-2 sedan
Malezijski Proton je objavio prvu teaser fotografiju svoje nove limuzine (prva slika), koja u stvari predstavlja samo sedan verziju već postojećeg hatchaback modela Gen-2, promovisanog 2004. godine. Nažalost po Proton, koji bi želeo da zadnji kraj novog sedana ostane tajna do zvanične prezentacije (planirane za 15. avgust), na netu su se pojavili kompjuterski crteži (druga i treća slika), koji u potpunosti otkrivaju izgled brižljivo čuvane tajne. Naravno, zahvaljujući produženom gepeku, Gen-2 sedan je za 17 cm duži od kombi-limuzinske verzije (448 naspram 431 cm) dok je prtljažnik zapremine 430 litara. Proton Gen-2 sedan (bar u početku) pokretaće benzinski 1,6 i 1,8 litarski motori sa 82kW/111KS i 148Nm odnosno 88kW/120KS i 165Nm. Težina slabije motorizovane verzije iznosi 1180 a snažnije 1210 kg. Snaga se na prednje točkove prenosi preko ručnog menjača sa 5 stepeni i automatskog sa 4 brzine. Kao standardna oprema ugrađivaće se točkovi od 15 inča, centralno zaključavanje, el. podizači stakala i radio/CD plejer.
Audi Q3 stiže 2009.
Audijev kompaktni SUV model Q3 treba da dobije zeleno svetlo za serijsku proizvodnju tokom narednih nekoliko meseci, što u praksi znači da će prvi primerci napustiti proizvodne hale početkom 2009. godine. Kako će budući Q3 izgledati, pokazala nam je studija Cross Coupe Quattro, promovisana u aprilu ove godine na salonu u Šangaju, a konačan oblik Q3 bi trebao da bude kao na ovoj slici iz nemačkog AutoBilda. Osim verzije sa pet, Audi će ponuditi i varijantu sa troja vrata, koja će ipak biti više lifestyle automobil nego pravo off-road vozilo. To potvrđuje i činjenica da će integralni pogon na sva četiri točka biti opcija a ne standard, kao i to da neće biti ni blokade diferencijala, ni reduktora ni podešavajućeg ogibljenja. Paleta motora obuhvataće, između ostalog, i 2,0 litarski TFSI benzinac sa 147kW/200KS, zatim 3,6 litarski FSI V6 agregat sa 210kW/286KS i 3,0 L turbodizel sa 171kW/233KS.
Uhvaćen i BMW serije 1 u Cabrio varijanti
Par dana posle špijunskih slika novog BMW-a X6, pojavile su se dosad možda i najbolje slike BMW-a serije 1 u Cabrio verziji, čija premijera se očekuje na salonu automobila u Ženevi naredne godine (prema najnovijim insajderskim informacijama). Ova Cabrio varijanta nedavno predstavljene serije 1 Coupe ipak će imati konvencionalni platneni umesto metalnog sklopivog krova, kakav je ugrađen na BMW seriju 3 CC (Coupe-Cabrio). Razlog je finansijske prirode (jeftiniji za proizvodnju) kao i to da platneni krov zauzima manje mesta od metalnog (prtljažnik će imati od 240 do 280 litara zapremine zavisno od toga da li je krov spušten ili podignut). Imaće mesta za četiri osobe a dužina iznosi kao i kod serije 1 Coupe – 4,36 metra. Motori će najverovatnije biti isti kao i kod serije 1 Coupe, što znači da će paleta agregata obuhvatati 3,0 litarski bi-turbo brenzinac sa 306KS (model 135i) i 2,0 litarske dizelaše sa 177 i 204KS (modeli 120d i 123d). U Americi će se nuditi i 3,0 litarski benzinac sa 230KS (model 128i). Kasnije će ponuda biti obogaćena pa će (prema sadašnjim nezvaničnim informacijama) serija 1 Cabrio obuhvatati i modele 118i (143KS), 120i (170KS), 130i (265KS) i 118d (143KS). Naravno i ovaj Cabrio imaće pogon na zadnjoj osovini. BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja kod 135i, Start&Go funkciju) brinuće se za smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Za bezbednost će se brinuti elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). Prodaja bi trebalo da počne nedugo posle zvanične prezenatacije na pomenutom ženevskom salonu u martu 2008. godine.
Novi Mini Cabrio na proleće naredne godine
Osim (polu)karavana Clubman o kome smo nedavno opširnije pisali, Mini sprema i novu Cabrio varijantu, koja će se pojaviti na tržištu na proleće naredne godine. Jedan nemaskirani primerak novog Minija Cabrio uhvaćen je ovih dana tokom testiranja blizu BMW-ove centrale u Minhenu (da podsetimo da je BMW vlasnik Minija). Naravno, i Cabrio varijanta kao i aktuelna konvencionalna verzija sa tvrdim krovom (predstavljena prošle godine), donosi dizajn veoma sličan prethodniku kao i povećane dimenzije što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima. Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, novi Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov ali koji i dalje ima širok C stub tako da od poboljšanja vidljivosti nema ništa. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95 (Mini One), 120 (Mini Cooper) i 175KS (Mini Cooper S). O mogućnosti ugradnje 1,6 litarskog dizelaša sa 110 konja zasad nema zvanične potvrde.
Volkswagen Scirocco se vraća
Upravo tako. Uspešni model, koji se u Evropi prodavao od 1974. do 1992. godine, dobiće istoimenog naslednika već tokom naredne godine. Kako će novi Scirocco izgledati pokazala je studija Iroc, predstavljena prošle godine na salonu u Parizu. Tada su VW-ovi čelnici najavili da će novi Scirocco ličiti na pomenuti koncept a koliko će to stvarno biti, videćemo tek kada automobil bude i zvanično promovisan. Dotle, moramo da se zadovoljimo najnovijim špijunskim slikama (iz Kalifornije), na kojima su najinteresantniji delovi Sciroccoa naravno maskirani i tako sakriveni od "urokljivih" i radoznalih novinarskih očiju (druga slika prikazuje crtež mogućeg konačnog izgleda). Uprkos maskiranom prednjem i zadnjem delu automobila, ipak je jasno da će serijski Scirocco zadržati veliki deo dizajna prikazanog na studiji Iroc. Auto je daleko niži u odnosu na Golf (i lakši), ima prilično kratku haubu i izduženu liniju krova, a izgleda da će serijski Scirocco zadržati skoro identičnu saćastu masku, kakvu je imao i Iroc (inače dugačak 4,24 metra i težak 1150 kg). VW bi u novi Scirocco trebao da ugrađuje benzinske TSI motore od 1,4 i 2,0 litra sa rasponom snage od 140 do 230KS kao i 2,0 TDI dizelaš u verzijama sa 140 i 170KS. Uz doplatu će moći da se opremi i DSG menjačem sa duplim kvačilom. Proizvodnja će se odvijati u VW-ovoj fabrici u Palmeli (Portugal) i to u količini od oko 100.000 komada godišnje. Očekuje se cena od oko 24.000 evra za bazni model. Zanimljivo je i pitanje da li će se novi Scirocco prodavati i u Americi. Naime, prošle godine se govorilo da se nova generacija Sciroccoa najverovatnije neće pojaviti u SAD-u da se ne bi stvarala konkurencija unutar kuće odnosno da novi Scirocco ne bi imao negativni efekat po prodaju aktuelnog Golfa GTI. Ipak, kasnije su se pojavile vesti da će konačnu odluku o tome, da li će Amerikanci moći da kupe novi Scirocco, doneti lično Martin Winterkorn, prvi čovek Volkswagena. Amerima preostaje samo da se nadaju da tog dana kada treba da donese tu odluku, neće ustati na levu nogu...
Uhvaćen BMW X6
Samo nekoliko dana pošto smo objavili nekoliko renderinga mogućeg izgleda novog BMW-ovog SAC (Sports Activity Coupe) modela X6, lovci na novitete uspeli su da snime njegov prototip i to bez mnogo maske (konačno se jasno vidi njegov zadnji deo), što samo potvrđuje da je datum prezentacije veoma blizu (koncept bi trebao da se pojavi već u septembru na salonu u Frankfurtu a prodaja serijske varijante će startovati tokom 2008. godine). Ovi, dosad najbolji snimci, samo potvrđuju realističnost renderinga od pre neki dan. Dakle, X6 (na platformi BMW-a X5) sa svojim niskim krovom i položenim C stubom, predstavlja zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela što znači da će X6 biti niži od uobičajenih 4x4 vozila (biće za 60 mm duži a 100 mm niži od X5). Za razliku od brata X5, novi X6 neće imati mogućnost doplate za treći red sedišta, štaviše X6 će u osnovnoj konfiguraciji biti četvorosed, dok će peto sedište biti ponuđeno kao opcija. X6 će imati isto međuosovinsko rastojanje i trag točkova kao i X5, a pomenuti nizak krov znači niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom. Što se motora tiče, paleta će biti veoma slična kao i kod X5, odnosno pokretaće ga 3,0 litarski benzinac sa 200kW/272KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS a kasnije je moguća ugradnja i 3,0 litarskog turbo benzinca od 306KS kao i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje. Očekuje se da će cena X6 biti viša za 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.
BMW City sa prednjim pogonom stiže 2010.
Prema pisanju magazina Automobilwoche i Auto Motor und Sport, BMW na platformi Minija Cooper sprema mali gradski automobil sa prednjim pogonom (!), koji bi mogao da se pojavi na tržištu 2010. godine (mogući izgled vidite na slici). BMW-ov City car biće direktan konkurent budućem Audiju A1, koji će biti predstavljen godinu dana ranije. Prema prvim informacijama, novi mali BMW u karoseriji dugačkoj 3,75 metra nudiće mesta za četiri osobe, a pokretaće ga 1,4 litarski motor, čija emisija CO2 bi trebalo da iznosi manje od 100 grama po kilometru. Ako stvarno ikada ugleda svetlost dana, BMW City (ili kako će se već zvati) bi mogao da se proizvodi u pogonima kompanije Magna Steyr, budući da su kapaciteti fabrike Mini u Oksfordu ograničeni. Međutim, bez obzira na to gde bi City mogao da se sklapa, motori za njega bi se sigurno proizvodili u Minhenu.
Novi Autobianchi A112 Abarth
Mada Fiat za sada (bar zvanično) i ne razmišlja o eventualnom oživljavanju marke Autobianchi i njenog već odavno legendarnog modela A112, nedavna promocija novog retro Fiata 500 izgleda da je probudila sećanja na mnoge slavne italijanske automobile. Tako su dizajneri italijanskog sajta Autoblog.it napravili ovaj kompjuterski crtež moderne interpretacije Autobianchijevog modela A112 u Abarthovom dresu (sa sve karakterističnom crnom haubom) i time poslali jasnu poruku Fiatu (koji drži prava na Autobianchijevo ime) šta sledeće treba da učini posle oživljavanja brenda Abarth i reinkarnacije Fiata 500. Inače, originalni Autobianchi A112 (na bazi tadašnjeg Fiata 127) pojavio se 1969. godine i proizvodio se sve do 1986. godine kada ga je zamenio Autobianchi Y10. Za tih 17 godina proizvedeno je ukupno 1,3 miliona modela A112. Prvi Autobianchi A112 Abarth predstavljen je 1971. i u prvo vreme se opremao 1,0 litarskim motorom od 59KS (za današnje pojmove skromno ali ne zaboravite radi se o 1971. godini i automobilu teškom samo 700 kg). Kasnije je ovaj motor zamenjen snažnijim agregatom od 1049 kubika sa 70 konja. Eventualni novi Autobianchi A112 Abarth bi mogao da koristi benzinski motor od 1,4 litra sa turbo punjačem i 135KS iz budućeg Fiata 500 Abarth ili motor iz Grande Punta Abarth, koji raspolaže sa 150 konja. Naravno, ovo je sve samo hipotetički za slučaj da se Fiat odluči za obnavljane Autobianchija. Samo ime Autobianchi je inače preživelo sve do 1995. kada je prestala proizvodnja modela Y10.
BMW X6 stiže sledeće godine
Nemački BMW će uskoro dopuniti svoju porodicu terenskih vozila novim modelom nazvanim X6 (na platformi BMW-a X5), o kome smo već nekoliko puta pisali. Sada su dostupni novi renderinzi ovog, kako ga BMW definiše, SAC modela (SAC - Sports Activity Coupe !). Budući da X6 ima nizak krov (za jedan "terenac") i položen C stub, reč Coupe u nazivu ima smisla ali to istovremeno znači i da će putnicima na zadnjim sedištima faliti mesta za glavu. Dakle, X6 treba da bude nekakva mešavina Coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela što znači da će X6 biti niži od uobičajenih 4x4 vozila (biće za 60 mm duži a 100 mm niži od X5). Za razliku od brata X5, novi X6 neće imati mogućnost doplate za treći red sedišta, štaviše X6 će u osnovnoj konfiguraciji biti četvorosed, dok će peto sedište biti ponuđeno kao opcija. X6 će imati isto međuosovinsko rastojanje i trag točkova kao i X5 a pomenuti nizak krov znači niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom. Dizajnerski posmatrano, osim tog nižeg krova i položenih C stubova, na novom X6 se ističu još visoki bokovi i agresivan prednji deo (ogromni "bubrezi", moćni branici sa velikim otvorima za vazduh). Instrument tabla će se prilično razlikovati od one u X5 mada će X6 najverovatnije imati iDrive sistem i opcije poput HUD sistema (Head Up Display), koji najvažnije podatke emituje na vetrobransko staklo, tačno ispred vozača. Što se motora tiče, paleta će biti veoma slična kao i kod X5, što znači 3,0 litarski benzinac sa 200kW/272KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS a moguća je i ugradnja 3,0 litarskog turbo benzinca od 306KS kao i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Kako se očekuje, BMW će već na ovogodišnjem septembarskom salonu u Frankfurtu predstaviti X6 u formi koncepta dok će se serijska verzija naći na tržištu tokom 2008. godine po ceni višoj za oko 4500 evra u odnosu na BMW X5. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje.
BMW M3 u CC verziji
Prošle nedelje je BMW za specijalizovane automobilske novinare u Španiji organizovao prve zvanične test vožnje novog M3 ali su pomenuti novinari (ne svi ali mnogi od njih) zaključili da je novi M3 (serija E92) izgubio na oštrini i sirovosti, koju je imao prethodni M3 (serija E46). Posle takvih ocena, postavlja se pitanje kakva li će tek biti kabrio odnosno CC (Coupe-Cabrio) verzija jer će ona zbog veće težine naravno imati još slabije performanse u odnosu na tek predstavljeni M3 Coupe. Ipak, uprkos takvim predviđanjima, budući BMW M3 CC (sa metalnim sklopivim krovom umesto platnenog na E46) će izgledati izuzetno moćno i atraktivno što pokazuju i ovi najnoviji crteži (širi blatobrani, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, poklopac motora sa "grbom" i dodatnim otvorima za vazduh, četiri izduvne cevi i detalj u vidu M retrovizora). Veliki deo odgovornosti za povećanje težine CC-a u odnosu na Coupe, leži na kompleksnom metalnom sklopivom krovu i dodatnim ojačanjima karoserije, koja su potrebna zbog povećanja krutosti karoserije. Za sada se ne zna za koliko će M3 CC biti teži od M3 Coupea (ima 1655 kg) ali kao putokaz nože da posluži i podatak da je 335i Cabrio od 335i Coupea teži za čitavih 285 kg. Takođe, za očekivati je i povećanje potrošnje, koja kod M3 Coupea iznosi zvanično 12,4 litre a na testovima su novinari bez problema dostizali svih 18 litara. Novi M3 CC će se pojaviti u drugoj polovini 2008.godine, a pokretaće ga isti 4,0 litarski V8 motor kao i M3 Coupe, koji razvija 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta (M3 Coupe ubrzava do 100 km/h za 4,8 sekunde a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h). U ponudi će biti i novi M DCT menjač (BMW-ova verzija menjača sa dva kvačila). Kasnije se očekuje i sedan i karavan (Touring) verzija novog M3. Inače, BMW planira da proda preko 100.000 komada novog BMW-a M3 za razliku od prethodnika E46, koji je prodat u 90.000 primeraka. Prva serija M3 (model E30) našla je ukupno 18.000 srećnih vlasnika. Usput, najnoviji M3 Coupe u Nemačkoj košta od 66.650 evra pa naviše.
Bugatti Veyron Targa
Bugatti je nedavno objavio da će podići godišnju proizvodnju supersportskog modela Veyron sa 60 na 75 komada ali zasad nema informacija da li će povećati i broj ukupno proizvedenih Veyrona, koji je ranije limitiran na 300 primeraka. Kako bilo, sada su sve glasnije i vesti da će Bugatti ponudu obogatiti i Targa verzijom Veyrona, koja će biti proizvedena u veoma ograničenoj seriji od samo 80 komada. Veyron Targa naravno neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati krov (najverovatnije stakleni), koji će se skidati u stilu Porshea Carrera GT ili Koenigsegga CCX. Zbog skidanja krova, Veyron Targa će biti ojačan da bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 217 milja na sat (350 km/h). "Običan" Veyron inače postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde (!!), do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta.
Škoda Fabia RS
Posle predstavljanja nove Fabie na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, Škoda sprema još nekoliko varijanti ovog modela B segmenta. Jedan od novih projekata češke fabrike jeste sportska varijanta Fabie sa tradicionalnom oznakom RS. Prototipovi su već uhvaćeni tokom fabričkih testiranja, a na osnovu tih snimaka nastale su i prve impresije mogućeg izgleda. Ovaj crtež prikazuje jedan prilično realan izgled Fabie RS na kojoj se vide novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, drugačija maska (sa RS značkom) i novi točkovi. U principu veoma diskretan sportski stajling, a da bi videli da li će biti baš ovakva, moraćemo da se strpimo još neko vreme. Zanimljiviji su motori. Prema prvim informacijama, Fabiu RS pokretaće dva motora; jedan benzinac (1,4 TSI sa 125kW/170KS) i jedan dizel (2,0TDI sa 103kW/140KS). Fabia RS će konkurente imati u Opel Corsi GSi, Fordu Fiesti ST, Mitsubishiju Coltu CZT, VW Polu GTI, Fiatu Grande Punto Abarth (svi navedeni imaju po 150KS), Peugeotu 207 RC (175KS), Miniju Cooper S (takođe 175KS), a tu su i nešto snažniji Seat Ibiza Cupra (180KS), Renault Clio RS197 (197KS) i Opel Corsa OPC (192KS).
Renault Megane III
Francuski magazin AutoPlus je objavio dosad najjasnije špijunske fotografije koje prikazuju izgled treće generacije Renaulta Megane. Ne treba trošti previše reči da bi se istakla važnost modela Megane za francusku fabriku jer je dovoljno podsetiti da u ovom C segmentu glavnu reč vode "veličine" poput VW Golfa, Opel Astre, Forda Focus, Citroena C4, Toyote Auris itd. Ne smemo da zaboravimo i na novitet grupacije PSA u ovoj klasi – novi Peugeot 308, čija prodaja startuje za neki mesec. U pomenutom društvu, aktuelni Megane II je najstariji pa u Renaultu užurbano pripremaju dostojnog naslednika, čiji najverovatniji izgled vidite na slikama iz AutoPlusa. Novi Megane III će se pojaviti tokom 2008. godine a baziraće se na platformi Nissana Qashqaija (Renault ima kontrolni paket akcija ove japanske kompanije pa deoba platformi i motora ne treba da čudi). Francuzi su si postavili veoma ambiciozan cilj prilikom razvoja novog Meganea. Naime, po njihovim namerama, Megane III treba kvalitetom i motorizacijiom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa, što samo potvrđuje koliki posao čeka Renault. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Meganea III, umesto sadašnjih 330.000 Meganea II (što predstavlja povećanje za oko 50 %). Da bi se to postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu neće toliko da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Meganea II, da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu ili baš zbog toga taj Megane II osvojio evropsku titulu Automobil godine za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata, karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16v od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim šturim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Prema prvim informacijama, osnovni Megane III će koštati oko 17.000 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).
Nova Opel Calibra ?
Britanski magazin AutoExpress najavljuje naslednika Opelove Calibre, koji će nastati na bazi koncepta GTC, predstavljenog na ovogodišnjem salonu u Ženevi (na ovim renderinzima iz pomenutog magazina vidi se mogući izgled nove Calibre a da li će stvarno ponovo poneti ovo ime i da li će baš ovako izgledati, videćemo za koju godinu). U svakom slučaju, nova Calibra koristiće za osnovu novu Vectru, koja će se pojaviti u prodaji već na leto sledeće godine i to u verziji limuzine sa četiri i hatchbacka sa pet vrata (2009. stiže i karavan). Ono što daje nadu da će se nova Calibra stvarno pojaviti jeste veoma pozitivna reakcija javnosti na pojavljivanje GTC-a na salonu u Ženevi što bi Opelovim čelnicima trebalo bitno da olaška odluku da li ovakav auto treba pustiti u proizvodnju ili ne. Ne treba zaboraviti da Opelu fali jedan ovakav atraktivan i mišićav 2+2 coupe, čime bi se popunila i rupa u njihovoj ponudi. Kako bilo, najjaču varijantu bi trebalo da pokreće 2,8 litarski V6 turbo benzinac sa 280KS (u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka) a paleta agregata će obuhvatati i nekoliko manjih benzinaca i naravno dizel motora.
Fiat 500 kao SUV i SW ?
Novi Fiat 500 je tek predstavljen prošle nedelje, a evo već stižu i prilično uverljive glasine o tome da italijanski proizvođač planira i SUV (kvazi terenac) i SW (karavan) varijante ovog gradskog automobila. Naime, prema pisanju Automotive News-a, Fiatovi šefovi razmatraju planove o proizvodnji Fiata 500 u varijanti malog karavana sa 3 vrata i manjeg SUV crossovera sa pogonom na četiri točka. Ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju, novi Fiat 500 SUV koristiće 4x4 sistem sa postojeće Pande 4x4, ali kako naglašavaju u Automotive News-u, konačna odluka o sudbini ovog malog SUV-a biće doneta tek za šest meseci. S druge strane, osim ovih glasina, sve je više informacija o Abarth i kabriolet varijanti Fiata 500, čija je serijska proizvodnja već potvrđena. U početku će 500 Abarth imati na raspolaganju 1,4 litarski turbo motor sa 135KS, a kasnije se očekuje i snažnija verzija SS (Super Sport) sa 155 konja. Zanimljivo je da će prezentacija Fiata 500 Abarth biti održana na salonu automobila u Tokiu ove jeseni a ne, kako se ranije pretpostavljalo, u Ženevi 2008. godine.