Fiat 500 ponovo uhvacen
Fiat na osnovu koncepta Trepiuno, predstavljenog u Zenevi jos 2004. godine, sprema serijsku varijantu, koja ce se izgledom oslanjati na legendarni mali auto istog imena, koji se nalazio u proizvodnji od 1957. do 1975. godine. Testiranja su u toku pa je tako i ovo testo vozilo uhvaceno na ulicama Torina. Za razliku od studije Trepiuno, koja je bila predvidjena za prevoz 3+1 putnika, odakle je i dobila ime, serijski novi 500 bice pravi cetvorosed i nesto vecih dimenzija. U pocetku ce biti u ponudi samo kombilimuzinska varijanta ali ce se tokom 2008. pojaviti i originalna kabrio verzija. Taj kabriolet ce biti dvosed jer ce krovni mehanizam jednostavno pojesti 2 zadnja mesta za sedenje. Na drugoj slici je moguci izgled malog kabrija. Motori, koji su se u pocetku najavljivali, bili bi preuzeti od Pande ali su se u poslednje vreme pojavile informacije ( o cemu smo vec vise puta pisali ) da u Fiatu ozbiljno razmisljaju o ugradnji 2-cilindricnog motora, koji bi iz 900 kubika sa turbo punjacem izvlacio izmedju 90KS i 110KS. Abarth verzija ce razvijati svih 150KS iz 1,4 litarskog motora takodje sa turbom. Fiat ce auto proizvoditi u svojoj fabrici u Poljskoj zajedno sa novim Fordom Ka, koji ce nastati na istoj osnovi.
Alfa 169
Vec smo pisali da Alfa sprema veliku luksuznu limuzinu 169 i to na platformi buduceg Maseratija Quattroportea i pogonom na zadnje tockove. U medjuvremenu pojavilo se nekoliko impresija moguceg izgleda nove, skoro 5 metra dugacke Alfe, koja bi trebalo da bude jedan od aduta njenog povratka na trziste SAD-a.
Maserati Mistral
Pojavilo se nekoliko novih slika zakamufliranog novog Maseratijevog coupea sa mogucim imenom Mistral. Auto bi trebao biti predstavljen sledece godine a dotle sa ovih fotografija mozemo zakljuciti kako ce izgledati, bar od pozadi. Nudice se u 2 varijante, kao coupe 2+2 i coupe-cabrio sa 2 sedista.
Ford Focus RS
Neka vas ne zavara izgled automobila na slici. Iako izgleda kao obican Focus ST ( sa 225 KS ) ovo je ipak prototip buduceg Focusa RS sa 300KS i pogonom na sve tockove.. Razlike su ipak vidljive na povecanim otvorima za vazduh napred dok ce na serijskoj varijanti razlike biti vidljivije da bi se i atraktivnim izgledom, osim snaznim motorom, pariralo buducem Mitsubishiju EVO X.
Bentley Havana
Prvi novi model, koji Bentley namerava da predstavi u bliskoj buducnosti bice coupe Havana, baziran na vec poznatom modelu Azure. Ovaj luksuzni coupe, koga su reporteri nedavno uhvatili nemaskiranog, bice opremljen V8 motorom sa 450KS. Pretpostavlja se da ce svetska premijera biti na salonu u Zenevi u martu naredne godine kada se ocekuje i promocija doteranog Arnage-a.
VW CrossTouran
Nece biti samo CrossPolo-a i CrossGolf-a vec evo i prve ekskluzivne slike buduceg proterenskog Tourana. Kao i kod ranijih Cross modela, VW je i ovom prilikom povecao klirens, dodao plasticne estetske dodatke, koji izgledaju atraktivno i zaboravio pogon 4x4. Naime i ovaj CrossTouran je samo nasminkani putnicki auto tj. u ovom slucaju minivan, u povecim cizmama pa integralni pogon i nije neophodan jer se sa njim ionako nece ici na neki pustinjski reli ili u blato do vetrobrana.
Lamborghini LMX i Murcielago roadster
Iz Italije stizu glasine da se radi na projektu super SUV-a pod kodnim nazivom LMX, koji bi predstavljao terenac na Lamborghinijev nacin. Mada, zelje su jedno a realnost drugo. Naime buduci da je Lamborghini deo VW grupacije ( tacnije Audija ) novi Lamborghini SUV, ako ga bude, delice mnostvo zajednickih delova sa Audijem Q7 i Porscheom Cayenne. To ne mora da znaci nista lose ali mnogi ljubitelji Lamborghinija to i dalje ne mogu da svare. Ali treba biti posten pa priznati da je poslednjih godina uz finansijsku pomoc Audija, Lamborghini ne samo preziveo vec da danas stvara profit zbog koga sada i moze da se razmislja o prosirenju game. Motori, koji se pominju su V10 i manji 4,5 litarski V8. Pominje se jos jedan za koga se ne zna kako ce reagovati malopre pomenuti ljubitelji Lamborghinija. Radi se naime o dizelasu. Dizel u Lamborghiniju ? Bez panike ne radi se o bilo kom dizelasu vec o monstrumu iz Audija Q7, koji iz 5,9 litara zapremine V12 motora izvlaci 500 KS i 1000 Nm momenta. U medjuvremenu vec sutra, kada se za novinare otvara salon u Los Angelesu, Lamborghini bi prema najavama trebao predstaviti i roadster verziju svog najjaceg Murcielaga LP640. Performanse bi bile iste kao i na coupeu, dakle 640KS iz V12 motora i ubrzanje od 0 do 60 milja na sat ( 96 km na sat ) za oko 3,5 sekunde.
Citroen D5
Pored Spaceka (2CV6) drugi najpoznatiji Citroenov model je svakako Ajkula odnosno fabricki DS, predstavljena jos 1955.godine na salonu u Parizu. Sa svojim detaljima poput karoserije koja se spusta i podize, skretanja farova u smeru voznje i mogucnoscu voznje na 3 tocka, zauvek je zauzela mesto u istoriji automobilizma i srcima ljubitelja automobila. Zato nije cudno da se povremeno javljaju ideje i predlozi o reinkarnaciji legendarnog modela. Na slikama su impresije moguceg retro izgleda neke buduce ajkule za 2012.godinu.
Mazda2 za 2007. godinu
Mazdin najmanji model, Mazda2, koji se proizvodi u Spaniji, sledece godine dobija potpuno novog naslednika. Najverovatniji termin prezentacije bice septembarski salon u Frankfurtu. Sadasnji model iz 2002. vise nije u stanju da se potpuno ravnopravno nosi sa novim generacijama evropskih vozila iz te klase ( Fiat Grande Punto, Renault Clio, Peugeot 207, nova Opel Corsa i drugi ) pa fabrika najavljuje nov dizajn ( vise u aktuelnom Zoom-Zoom stilu ), drugacije dimenzije ( auto ce biti duzi i nizi jer sadasnji sa visim krovom nalikuje monovolumenima ) i doterane motore i ostalu mehaniku na sledecoj generaciji svog entry-level modela.
VW Savanna
Za leto 2009. VW planira novi lifestyle automobil na platformi Passata sa imenom Savanna. Ovaj polukaravan nece naravno zameniti Passat Variant, vec ce dopuniti ponudu marke i pruziti alternativu kupcima, koji zele sportskiji izgled svog automobila a da opet imaju dovoljno mesta u unutrasnjosti.. Medjuosovinsko rastojanje ce ostati isto tj. 2710mm , a duzina ce porasti za 2 cm, na ukupno 4,79 metara uz visinu 1420 mm ( Passat variant 1517mm ) . Na osnovu slika AutoBilda moze se zakljuciti da ce buduca Savanna biti atraktivnija od Passata ali i nesto skuplja. Uz to imace i snaznije motore.
Planovi Porsche-a za model 911
Mnogi tvrde da je jedini pravi Porsche samo model 911. Upravo zbog toga kao i sve jace konkurencije, u Porsche-u neguju svoj najpoznatiji i legendarni model i to neprestanim pojavljivanjem novih i novih verzija sa promenama na karoseriji i mehanici. Aktuelni model, sa fabrickom oznakom 997, predstavljen jedva pre 2 i po godine, vec za sledecu godinu dozivece prvi facelift. Naravno velikih estetskih promena nece biti ( na ovom modelu i ne sme da se korenito menja dizajn da se ocuva duh originala ) ali se ipak ( na prvoj slici ) zapaza nekoliko detalja u stilu doteranih branika, usisnika za vazduh i sl. Takodje na spijunskoj fotografiji zadnja su svetla sa ugradjenim LED diodama. Druge promene, pre svega na motorima i ostaloj mehanici bice tajna do zvanicne promocije, najverovatnije na salonu u Frankfurtu septembra 2007.godine. Medjutim u Porsche-u planiraju i dalje pa se u 2010. godini ocekuje potpuno nova generacija 911-ce sa logicnom internom oznakom 998. Kako ce mozda izgledati vidite na drugoj slici.
Novi Jaguar S-type zvace se XF
Jaguar prekida sa tradicijom. Naslednik aktuelnog modela S-type zvace se XF. To je znak da ce novi auto biti razlicit kao sto je njegovo ime. Bar se tako nadaju u Jaguaru. Nova verzija sportske limuzine treba da povrati ugled Jaguara kao proizvodjaca izazovnih i razlicitih automobila. S-type jos od svoje pojave nije postigao komercijalni uspeh kakvom su se nadali u Jaguaru uprkos podmladjivanju 2002. i 2005.godine. Sa druge strane koncept vozila kao sto je bio RD-6, pokazala su da su englezi i dalje sposobni da naprave atraktivan auto razlicit od S-typa pa ce se novi XF dizajnerski snazno ugledati na njega. Zanimljivo da se Jaguar kod novog modela odrice aluminijumske karoserije jer bi upotreba tog materijala prolongirala prezentaciju do 18 meseci . Na slici moguci izgled XF-a, koji treba da se pojavi u prodaji u jesen 2008. godine.
ZABIBERENI FIAT 500
Italijanski gigant Fiat originalno ( preko pribora za jelo ! ) najavljuje svoj mali gradski model 500 za sledecu godinu. Zvanicnih slika za sada nema ali je Fiat pustio u opticaj ovu fotografiju, koja na zanimljiv nacin prikazuje kako ce izgledati oznake na zadnjem kraju automobilu. Na slaniku je nacrtana oznaka obicne verzije buduceg 500 a desno, biber sa skorpijom, znakom Abartha, predstavlja ljutu, zabiberenu sportsku varijantu sa mogucih 150KS iz 1,4 litarskog turbo motora. Obican 500 ce po najavama imati 0,9 litarski 2-cilindricni motor sa 90 do 110KS. Italijanski dizajner Fabrizio Salmasso, koji je nacrtao logo opisuje ga kao malenog, snaznog i intrigantnog, upravo onakvog kakav ce biti i novi mali prelepi Fiat, ciji izgled mozemo naslutiti iz crteza. Treba podsetiti da Fiat svoj model 500 razvija zajedno sa Fordom, koji ce na istoj platformi napraviti i naslednika modela Ka. I Fiat i Ford ce svoje nove male automobile proizvoditi u Fijatovoj fabrici u Poljskoj.
NISSAN ROGUE
Salon u Detroitu pocinje pocetkom januara naredne godine a japanci su vec izasli sa skicom svog novog koncepta napravljenog za tu priliku. Na tzv. teaser slici nalazi se crossover SUV model, namenjen najverovatnije samo amerikancima, kojima ce biti ponudjen kao serijski proizvod u drugoj polovini 2007.godine.
CADILLAC NAPADA EVROPU
Za sledecu godinu Cadillac sprema 3 nova modela namenjena evropljanima. Prvi je potpuno novi CTS, koji ce biti opremljen i turbodizelom da bi se vise priklonio evropskom ukusu i time povecao svoje sanse za bolji plasman. Drugi model ce ustvari biti sportska hatchback varijanta postojeceg modela BLS, koji takodje sledece godine dozivljava facelift. Kabrio verzije, po svemu sudeci nece biti, jer je procenjeno da prodaja ne bi bila dovoljno velika da pokrije troskove razvoja i proizvodnje. Treci novi model, za koga u GM-u kazu da tek treba da dobije zeleno svetlo za proizvodju, jeste baby Cadillac. Model bi bio manji od postojeceg BLS-a i pozicioniran u klasu BMW-ove jedinice. Na slici detalj novog modela CTS, koji ce svetsku promociju doziveti na salonu u Detroitu vec pocetkom januara 2007. godine.