Novi Fiat Palio
Nova generacija Fiatovog "svetskog automobila" dakle model Palio, bice predstavljen vec za mesec dana a u medjuvremenu lovci na novitete uspeli su da ga uhvate u svom konacnom obliku u okolini Fiatove fabrike u brazilskom gradu Betim gde ce se i proizvoditi. Kao i dosad nudice se u hatchback veriji sa 3 i 5 vrata, zatim kao karavan ( Weekend ), limuzina ( Siena ) i kao mali pick-up sa imenom Strada. Kao dizajnerski uzor posluzio je model Perla, Fiatov model koji se proizvodi u Kini od prosle godine i koji takodje vuce poreklo od modela Palio. Osim toga neki detalji vuku na Grande Punto sto naravno nije nikakvo iznenadjenje. Dakle, napred nova maska kao na pomenutoj Perli, zatim nova svetla, branici sa povecanim otvorima za vazduh, hauba dok su pozadi najvece promene ustvari promenjena kompletna zadnja vrata sa novim i vecim svetlima i branikom gde se sada nalazi i mesto za tablicu. Izmena ima i u kabini ali kako nema ni nezvanicnih slika moracemo da sacekamo zvanicnu promociju da vidimo sta su to u Fiatu napravili u unutrasnjosti Palia. Novi Palio dobice i 1,0 i 1,4 litarske FLEX motore ( koji mogu da koriste i alkohol kao gorivo ) kao i novi 1,8 L 16v motor koji ce se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Argentini.
Novi BMW 7 sa 8-stepenim automatikom
Bavarski BMW ce u novoj generaciji svoje limuzine serije 7, koja ce biti gotova 2009. ili cak 2010. godine, ponuditi i 8-stepeni automatski menjac firme ZF. BMW ce time postati ravnopravan konkurent Mercedesu a narocito Lexusu koji vec imaju u ponudi 7-stepeni odnosno 8-stepeni menjac. Da se podsetimo, 2001. godine ZF je upravo u BMW "Sedmici" predstavio prvi 6-stepeni automatski menjac ali je Mercedes dve godine kasnije odgovorio istom merom-predstavio je 7-stepeni automatik a nedavno je i japanski Lexus ( u vlasnistvu Toyote ) u svoj model LS460 ubacio cak 8-stepeni automatik firme Aisin. Dakle u BMW-u ne zele da zaostaju za rivalima ni po takvom pitanju kao sto je broj stepeni u menjacima a kako ce mozda izgledati ta nova "Sedmica" vidite na crtezu.
BMW serija 1 coupe
Nedavno je BMW predstavio seriju 1 u verziji sa 3 vrata a evo sada i spijunskih fotografija ovog modela u coupe varijanti, snimljenih tokom test voznji. Ovaj coupe bi trebao da dozivi premijeru do kraja ove godine a sledece 2008. ocekuje se i kabrio verzija a mozda i sportska M varijanta sa 306KS iz 3,0 litarskog bi-turbo motora. Od ostalih motora koji ce se ugradjivati u ovaj model ocekuju se benzinski 3,0 litarski za model 130Ci sa 265KS i 315Nm, 2,0 litarski za 120Ci sa 170KS i 210Nm. Ocekuje se i ugradnja dizel motora i to 2-litarskog za model 120Cd sa 177KS i 350Nm a verovatno i nekog snazijeg iz programa BMW-a.
Renault Clio Grandtour
Kako Peugeot sprema karavan ( SW ) verziju svoje nove 207-ce, tako su sve glasnije najave da i Renault planira Grandtour ( oznaka Renaulta za karavan modele ) varijantu modela Clio. Nekih konkretnijih informacija nema sem nekoliko crteza koji pokazuju kako bi eventualna karavan verzija Clia mogla da izgleda. Paleta motora bi obuhvatala benzinske i dizel agregate poznate iz sadasnje kombilimuzinske varijante ali sa ipak vecim naglaskom na dizelase. Vecom duzinom automobila profitirali bi putnici na zadnjoj klupi i naravno prostraniji prtljaznik.
Teaser slika novog Audi-a A5
Audi je danas na svom zvanicnom sajtu objavio prvu tzv. teaser sliku novog coupe modela A5 koji ce svoju svetsku premijeru imati na predstojecem salonu u Zenevi ( 8.-18. mart ). Naravno kao sto je i obicaj kod takvih fotki, ne vidi se bas mnogo ali zadatak je ispunjen, privucena je paznja i to je najvaznije. A5 je Audijev odgovor BMW-u 3 Coupe i Mercedesu CLK a od motora se za sada pominju osnovni 2,0 TFSI sa 200KS, sledi 4,2 litarski V8 sa 344KS za model S5 a za vrhunski RS5 rezervisana je snaznija verzija tog V8 motora sa 420 konja. Ovaj 2+2 coupe pojavice se u prodaji na leto ove godine po ceni od blizu 50000 evra za najjeftiniju varijantu a sledece godine stize i cabrio verzija.
Novi Citroen C5
U Citroenu za jesenji salon automobila u Frankfurtu pripremaju novu, drugu po redu generaciju modela C5. Kao sto se i ocekivalo mehanika je pozajmljena sa Peugeota 407 a nudice se kao i dosad u 2 karoserijske varijante; limuzina i karavan ( Break ). U duzinu bi trebao da meri 4,75 metra i time bi bio ozbiljan konkurent i VW Passatu i novoj Renault Laguni koja je takodje najavljena za jesen. U kabini se ocekuje vise mesta i po sirini i po visini a karakteristicni upravljac sa nepokretnim centralnim delom, poznat iz Citroena C4, bice upotrebljen i na novom C5. Od motora se za sada pominju pre svega dizelasi i to 2,0 HDI i 2,2 HDI sa 150 i 170KS kao i 2,7 V6 HDI sa 208KS. Na slikama moguci izgled novog C5.
Nova Subaru Impreza
Iz Subarua stize brz odgovor na bacenu rukavicu iz Mitsubishija, koji je nadavno u Detroitu promovisao desetu evoluciju svog sportiste Lancer EVO X. Naime vec u aprilu, na salonu u New Yorku, Subaru ce predstaviti novu generaciju Impreze. Ali umesto klasicne limuzine i nekakvog ( polu )karavana na koje smo navikli tokom proteklih godina, nova Impreza ce biti kombilimuzinskog ( hatchback ) oblika karoserije a sam dizajn ce biti inspirisan Subaruovim konceptom B5 TPH predstavljenog ppretprosle godine. Novu Imprezu pokretace 1,5 i 2,0 litarski benzinski boxer motori sa 4 cilindra dok ce STi verziju sa turbo punjenjem pokretati doradjeni aktuelni 2,5 litarski motor. Kasnije je moguce ocekivati i WRX varijantu sa oko 300KS mada ona za sada nije potvrdjena. Na prvoj slici je zamaskiran prototip a na drugoj crtez moguceg izgleda nove Impreze.
Nova Honda S2000
Karijera sadasnje generacije Honde S2000 blizi se kraju pa su tako japanski auto magazini puni nagadjanja kako ce izgledati naslednik. Evo jedne impresije moguceg izgleda nove Honde S2000. Po poslednjim vestima novi S2000 ostace roadster sa motorom napred a pogonom pozadi iako su kolale price da ce i motor i pogon biti napred. Ipak nezvanicno se cuje da ce novi S2000 izgubiti ostrinu po kojoj je dosad bio poznat. Naime umesto da novim modelom udje u zabran evropskih sportskih marki, Honda je za glavnog rivala nameracila Mazdu MX5/Miatu. Umesto sadasnjeg 2,0 litarskog motora sa 240KS, novi S2000 dobice novi VTEC K20A motor sa oko 200 konja uparen sa 6-stepenim rucnim menjacem. Osim toga buduci S2000 umesto platnenog dobice metalni sklopivi krov ali ce uprkos tome tezina ostati na sadasnjem nivou-tacno 1250 kg.
Obnovljeni Jaguar XJ
U Zenevi pocetkom marta, Jaguar ce najverovatnije ( zvanicne potvrde o tome jos nema ) predstaviti doterani, bolje reci detaljno restilizovani svoj najluksuzniji model XJ. Dizajnerski gledano, doterani XJ donosi nov prednji i zadnji kraj kao i ulepsanu unutrasnjost. U Jaguaru tj. Fordu se nadaju da ce ovaj facelift pomoci boljoj prodaji engleske marke koja je opet proslu godinu zavrsila sa gubicima i to u iznosu od 715 miliona dolara. Crtez na slici je nastao na osnovu slika prototipova koji se ovih dana mogu zapaziti u okolini Jaguarove fabrike. U oci upadaju doterana prednja maska i novi branici sa velikim usisnicima za vazduh. Na crtezu se vide i usisnici za vazduh sa strane automobila u stilu Range Rovera ili Jaguarovog ekskluzivnog modela XJ Portofolio. Potpuno novi Jaguar XJ, ce medjutim biti predstavljen tek 2010.godine.
Fiat Orso
Dok je bio aktuelan model Stilo jednostavno nije bilo vremena da Fiat napravi MPV na njegovoj osnovi ( odnosno zbog njegovog neuspeha na trzistu i relativno kratkog trajanja pitanje koliko bi to uopste imalo smisla ) ali zato ce na platformi novog modela Bravo ( koji samo sto nije ) nastati crossover MPV sa imenom Orso a koji ce biti predstavljen vec u Frankfurtu u septembru ove godine. Novo Fiatovo oruzje u borbi sa konkurencijom, Orso, koristice produzenu platformu Bravo-a i nudice se u verzijama sa 5 i sa 7 sedista a izgledace prilicno robusno i imace poviseni klirens da bi konkurisao VW-u CrossTouran i slicnima.
Nova Ford Fiesta
Na slikama je nova Ford Fiesta onakva kakva bi trebala biti i u konacnoj varijanti a koja ce biti predstavljena u martu sledece godine na salonu u Zenevi. Po izgledu nova Fiesta ce biti dizajnerski toliko privlacna koliko je sadasnji model konzervativan. Dakle izuzetno atraktivan dizajn za ovako mali auto a sve u novom Fordovom dizajnerskom kinetickom stilu. Prednji deo izgleda kao umanjena verzija nove varijante C-MAX-a narocito u predelu svetala, maske, haube i branika. Nova Fiesta koristi Fordovu najnoviju B2xx platformu na kojoj ce nastati i nova Mazda 2 sa kojom ce deliti najvaznije komponente ali ce proizvodnja Fieste biti organizovana u Nemackoj dok ce Mazda2 silaziti sa traka u Japanu a ne vise u Spaniji kao dosadasnji model. Osim novog izgleda Fiesta ce porasti u svim smerovima da bi mogla da uhvati konkurenciju koja je po dimemzijama odavno presla 4 metra duzine. Naravno vece dimenzije znace i prostraniju kabinu i veci prtljaznik. Ono sto je dosad najvise zamerano Fiesti jeste upravo bleda unutrasnjost; prosto receno monoton dizajn i krta plastika iz prethodnika na novom modelu nece imati sta da traze. Za bezbednost ce se brinuti najnovija generacija EBD sistema i Traction Control-a kao i paket vazdusnih jastuka ukljucujuci i onaj za glave putnika. Za pocetak Fiesta ce na raspolaganju imati 5 motora : 3 benzinca od 1,3, 1,6 i 1,8 litarski duratec Sci i 2 dizelasa i to 1,4 i 1,6 litarski TDCi koji su razvijeni zajedno sa Peugeotom. Nesto kasnije u ponudi ce se naci i sportska ST varijanta sa 170 konja iz 1,6 litarskog motora sto je ipak manje od Opel Corse OPC sa 192 konja i Renaulta Clio-a RS197 sa 197KS. Na platformo nove Fieste nastace novi Fusion koji bi trebalo da ponese novo ime B-MAX a koji ce konkurisati Nissanu Note i Skodi Roomster. Ova nova platforma B2xx ce cak biti iskoriscena i u SAD-u za manji auto nazvan Ecosport. I tu nije kraj. Govori se da i Volvo kao deo Fordove grupacije takodje razmislja o malom modelu sa svojim znakom na osnovi ove nove Fieste.
Novi Mercedes E klase
Iako je do prezentacije nove E klase iz Mercedesa ostalo jos dve godine ( to ce biti najverovatnije na salonu u Frankfurtu septembra 2009. godine ), vec sada mozemo sa prilicnom sigurnoscu prognozirati izgled te nove limuzine sa fabrickom oznakom W212. Slika koju objavljujemo je nastala na osnovu zamaskiranih prototipova uhvacenih ovih dana koji vrse putna ispitivanja. Mercedes napusta nepouzdane SBC kocnice i vraca konvecionalne s tim sto ce se opcionalno nuditi i keramicki diskovi za skuplje modele poput AMG verzija. Naravno nova generacija E klase je veca po dimenzijama od prethodne, a sa S klase ce, osim tehnickih i bezbedonosnih elemenata, preuzeti i detalje dizajna ali ne toliko da bi se okarakterisala prosto kao mala S klasa kao sto se to desilo sa upravo predstavljenom novom C klasom. U oci upada povecana prednja maska i dupla svetla kao i dosad ali ne vise toliko elipsastog oblika. Zbog ovakvog dizajna prednjeg dela ispada da lici previse na Lexus-ove novije modele sto je ironicno buduci da je upravo Lexus pozanat po kopiranju Mercedesa ! Od motora se pominju V6 i V8 agregati kao i dosad i AMG verzija E63 sa V8 motorom od 6,3 litra i najmanje 500KS.
Audi A1
Poznato je da Audi sprema manji model A1 kao konkurenta Miniju i da proizvodnja treba da pocne 2009. godine najverovatnije u VW-ovoj fabrici u Belgiji. Ono sto nije poznato je naravno konacan izgled ovog Audijevog predstavnika u B segmentu. Tako sajt Infomotori nudi svoje vidjenje moguceg izgleda Audija A1 a kako ga oni vide vidite na slici. Nekoliko dizajnerskih smernica je uzeto sa Audijevog koncepta Shooting Brake a koji nazalost po poslednjim informacijama nece uci u proizvodnju. Par detalja na ovoj slici podsecaju i na druge Audijeve modele poput TT-ja i R8. Tu je i poznata i velika Audijeva prednja maska a alu felne kao da su skinute sa modela RS4.
BMW serija 5 za 2010. godinu
Pre dve nedelje BMW je najavio obnovljenu sadasnju seriju 5, a u Minhenu planiraju i znatno dalje. Naime vec je u pripremi potpuno nova generacija serije 5 za 2010. godinu ( negde se pominje i 2009. kao godina prezentacije ) a kako bi ona mogla da izgleda vidite na slikama koje su napravljene na osnovu ulovljenih zamaskiranih prototipova ovog modela. Insajderi napominju da ce nova Petica biti izgledom konzervativnija ali da ipak zadrzava sportski i agresivan utisak cemu bi trebalo da doprinesu prednja svetla ostrijih uglova i LED tehnologije. E sad ono najbolje kod BMW-a; motori. Najavljuje se novi 4,4 litarski V8 bi-turbo motor i nekoliko, takodje novih, dizelasa za sada nepoznatih karakteristika. Novi M5 bi mogao da ima 5,5 litarski V10 motor sa oko 535KS za razliku od sadasnjeg sa 507KS iz 5,0L V10 motora. Od menjaca na raspolaganju ce biti 6-stepeni rucni i 6-stepeni Steptronic poluatomatski menjac. Novi BMW 5 ce u svojoj konstrukciji koristiti lake materijale kao karbon fiber i aluminijum da bi se tezina odrzala u razumnim okvirima i poboljsale performanse. Kabina bi trebala biti prostranija ( posebno pozadi ) a iDrive sistem ce biti unapredjen. Uz sve to i prtljaznik bi trebao narasti na 550 litara zapremine. Primetili ste da se u tekstu dosta pominju reci treba, trabalo bi, a to je zato sto su sve informacije ipak nezvanicne i sto je datum prezentacije jos daleko.
Melling Hellcat je najbrzi auto na svetu ?
Evo i nezvanicnih slika konacne verzije novog superautomoila Melling Hellcat koji je napravio poznati konstruktor motora, Englez Al Melling. U pocetku je bilo planirano da auto ima 6,0 litarski V10 motor sa oko 700 KS ali je Melling odlucio da iz ovog motora izvuce najvise sto moze i dobio je, uz pomoc 4 turbo punjaca svih 1175KS !! To je vise od Bugattija Veyron a uz to Mellingov Hellcat je i laksi. Zato brojke koje slede ne iznenadjuju : ubrzanje od 0 do 60 milja na sat ( 96 km/h ) za 2,6 sekunde i maksimalna brzina ( procenjena ) oko 275 milja na sat ( 440 km/h ). To bi ga stavilo na celo liste najbrzih serijskih automobila na svetu naravno pod uslovom da se u praksi dokazu ove tvrdnje pomenutog konstruktora.