Bugatti Veyron Targa
Bugatti je nedavno objavio da će podići godišnju proizvodnju supersportskog modela Veyron sa 60 na 75 komada ali zasad nema informacija da li će povećati i broj ukupno proizvedenih Veyrona, koji je ranije limitiran na 300 primeraka. Kako bilo, sada su sve glasnije i vesti da će Bugatti ponudu obogatiti i Targa verzijom Veyrona, koja će biti proizvedena u veoma ograničenoj seriji od samo 80 komada. Veyron Targa naravno neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati krov (najverovatnije stakleni), koji će se skidati u stilu Porshea Carrera GT ili Koenigsegga CCX. Zbog skidanja krova, Veyron Targa će biti ojačan da bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 217 milja na sat (350 km/h). "Običan" Veyron inače postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde (!!), do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta.
Škoda Fabia RS
Posle predstavljanja nove Fabie na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, Škoda sprema još nekoliko varijanti ovog modela B segmenta. Jedan od novih projekata češke fabrike jeste sportska varijanta Fabie sa tradicionalnom oznakom RS. Prototipovi su već uhvaćeni tokom fabričkih testiranja, a na osnovu tih snimaka nastale su i prve impresije mogućeg izgleda. Ovaj crtež prikazuje jedan prilično realan izgled Fabie RS na kojoj se vide novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, drugačija maska (sa RS značkom) i novi točkovi. U principu veoma diskretan sportski stajling, a da bi videli da li će biti baš ovakva, moraćemo da se strpimo još neko vreme. Zanimljiviji su motori. Prema prvim informacijama, Fabiu RS pokretaće dva motora; jedan benzinac (1,4 TSI sa 125kW/170KS) i jedan dizel (2,0TDI sa 103kW/140KS). Fabia RS će konkurente imati u Opel Corsi GSi, Fordu Fiesti ST, Mitsubishiju Coltu CZT, VW Polu GTI, Fiatu Grande Punto Abarth (svi navedeni imaju po 150KS), Peugeotu 207 RC (175KS), Miniju Cooper S (takođe 175KS), a tu su i nešto snažniji Seat Ibiza Cupra (180KS), Renault Clio RS197 (197KS) i Opel Corsa OPC (192KS).
Renault Megane III
Francuski magazin AutoPlus je objavio dosad najjasnije špijunske fotografije koje prikazuju izgled treće generacije Renaulta Megane. Ne treba trošti previše reči da bi se istakla važnost modela Megane za francusku fabriku jer je dovoljno podsetiti da u ovom C segmentu glavnu reč vode "veličine" poput VW Golfa, Opel Astre, Forda Focus, Citroena C4, Toyote Auris itd. Ne smemo da zaboravimo i na novitet grupacije PSA u ovoj klasi – novi Peugeot 308, čija prodaja startuje za neki mesec. U pomenutom društvu, aktuelni Megane II je najstariji pa u Renaultu užurbano pripremaju dostojnog naslednika, čiji najverovatniji izgled vidite na slikama iz AutoPlusa. Novi Megane III će se pojaviti tokom 2008. godine a baziraće se na platformi Nissana Qashqaija (Renault ima kontrolni paket akcija ove japanske kompanije pa deoba platformi i motora ne treba da čudi). Francuzi su si postavili veoma ambiciozan cilj prilikom razvoja novog Meganea. Naime, po njihovim namerama, Megane III treba kvalitetom i motorizacijiom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa, što samo potvrđuje koliki posao čeka Renault. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Meganea III, umesto sadašnjih 330.000 Meganea II (što predstavlja povećanje za oko 50 %). Da bi se to postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu neće toliko da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Meganea II, da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu ili baš zbog toga taj Megane II osvojio evropsku titulu Automobil godine za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata, karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16v od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim šturim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Prema prvim informacijama, osnovni Megane III će koštati oko 17.000 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).
Nova Opel Calibra ?
Britanski magazin AutoExpress najavljuje naslednika Opelove Calibre, koji će nastati na bazi koncepta GTC, predstavljenog na ovogodišnjem salonu u Ženevi (na ovim renderinzima iz pomenutog magazina vidi se mogući izgled nove Calibre a da li će stvarno ponovo poneti ovo ime i da li će baš ovako izgledati, videćemo za koju godinu). U svakom slučaju, nova Calibra koristiće za osnovu novu Vectru, koja će se pojaviti u prodaji već na leto sledeće godine i to u verziji limuzine sa četiri i hatchbacka sa pet vrata (2009. stiže i karavan). Ono što daje nadu da će se nova Calibra stvarno pojaviti jeste veoma pozitivna reakcija javnosti na pojavljivanje GTC-a na salonu u Ženevi što bi Opelovim čelnicima trebalo bitno da olaška odluku da li ovakav auto treba pustiti u proizvodnju ili ne. Ne treba zaboraviti da Opelu fali jedan ovakav atraktivan i mišićav 2+2 coupe, čime bi se popunila i rupa u njihovoj ponudi. Kako bilo, najjaču varijantu bi trebalo da pokreće 2,8 litarski V6 turbo benzinac sa 280KS (u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka) a paleta agregata će obuhvatati i nekoliko manjih benzinaca i naravno dizel motora.
Fiat 500 kao SUV i SW ?
Novi Fiat 500 je tek predstavljen prošle nedelje, a evo već stižu i prilično uverljive glasine o tome da italijanski proizvođač planira i SUV (kvazi terenac) i SW (karavan) varijante ovog gradskog automobila. Naime, prema pisanju Automotive News-a, Fiatovi šefovi razmatraju planove o proizvodnji Fiata 500 u varijanti malog karavana sa 3 vrata i manjeg SUV crossovera sa pogonom na četiri točka. Ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju, novi Fiat 500 SUV koristiće 4x4 sistem sa postojeće Pande 4x4, ali kako naglašavaju u Automotive News-u, konačna odluka o sudbini ovog malog SUV-a biće doneta tek za šest meseci. S druge strane, osim ovih glasina, sve je više informacija o Abarth i kabriolet varijanti Fiata 500, čija je serijska proizvodnja već potvrđena. U početku će 500 Abarth imati na raspolaganju 1,4 litarski turbo motor sa 135KS, a kasnije se očekuje i snažnija verzija SS (Super Sport) sa 155 konja. Zanimljivo je da će prezentacija Fiata 500 Abarth biti održana na salonu automobila u Tokiu ove jeseni a ne, kako se ranije pretpostavljalo, u Ženevi 2008. godine.
Peugeot 308 CC i SW ??
Samo par dana posle prvih zvaničnih slika i informacija o Peugeotu 308 u hatchback varijanti (sa 3 i 5 vrata), pojavile su se i ove špijunske slike 308-ice, koje navodno pokazuju ovaj model u CC (Coupe-Cabrio) i SW (karavan) verzijama. Reč navodno nije upotrebljena zbog sumnji da će se CC i SW ikada pojaviti (Peugeot ih je i najavio pa u to nema sumnje), već zbog kvaliteta samih fotografija. Slike je objavio sajt www.forum-auto.com i mada na prvi pogled izgledaju prilično autentično i realistično, već na drugi a naročito treći pogled zapažaju se detalji, koji upućuju da se ipak radi o slikama obrađenim na kompjuteru nego o autentičnim snimcima. To se u stvari odnosi na sliku CC varijante. Obratite pažnju na to kako je vetrobransko staklo veoma neobično savijeno i "detalj" da su prednji točkovi daleko veći od onih pozadi !! Ako ova slika CC verzije budi sumnju, na fotografiji, koja prikazuje 308-icu SW takvih "grešaka" nema odnosno ili je ta slika zaista autentična ili je "autor" daleko bolje odradio posao u Photoshopu. Kako bilo, 308 CC sa metalnim sklopivim krovom zameniće sadašnji 307 CC, a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008. na salonu automobila u Parizu.
McLaren F2
Britanski magazin Autocar piše da je McLaren (samostalno, bez Mercedesa) pokrenuo projekat razvoja novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom. Prvi prototipovi se već testiraju i to maskirani u stari Ferrari 360, a ovaj crtež iz pomenutog magazina nagoveštava kako bi taj McLaren F2 mogao da izgleda. Za McLaren je ovo prilika da ponovo napravi pravog drumskog sportistu po uzoru na već odavno legendarni F1, za koji mnogi i dalje tvrde da je jedan od najboljih super-sportskih automobila ikada. F2 korene vuče iz projekta P8, koji je obustavljen 2004. godine a trebalo je da predstavlja novi zajednički sportski automobil Mercedesa i McLarena (manji i jeftiniji od SLR-a). Iako je taj P8 u koncept fazi dobio odlične ocene, njegov razvoj je 2004. ipak obustavljen zbog Mercedesovih gubitaka i činjenice da ni SLR nije baš primljen toliko dobro kako su se u Mercedesu nadali. Sada McLaren ide samostalno u razvoj novog sportiste, sa šansom da povrati i potvrdi kredibilitet kompanije iz Wokinga u ovom segmentu. Ostaje pitanje pogonskog agregata. Ako se F2 bude ugledao na McLaren F1, mogao bi da koristi V12 motor, ali je moguće da baby McLaren pokreće i V8 mašina.
Porsche 911 GT2 u septembru
Ove slike (iz američkog Motor Trenda) Porschea 911 u varijanti GT2 bez ikakve kamuflaže, nastale su u Americi tokom poslednjih testi vožnji. Zvanična svetska premijera se inače očekuje već na salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine. I šta donosi GT2 ? Što se dizajna tiče, izgleda baš onako kako je moglo i da se očekuje, odnosno ono što karakteriše ovu verziju Porsche-a 911, jesu, pre svega, brojni otvori za vazduh (i na branicima i na zadnjim blatobranima) kao i ogromno krilo pozadi. Porsche 911 GT2 pokreće moćni 6-cilindrični tvin-turbo motor sa oko 520KS (takve su bar nezvanične informacije) dok je pogon izgleda opet samo na zadnjoj osovini. Ipak, lakši je za 100 do 150 kg u odnosu na Porsche 911 Turbo (koji raspolaže sa integralnim pogonom, luksuznijom opremom i 480 konja snažnim motorom) tako da za performanse GT2 ne treba brinuti. Prema nekim najavama, 911 GT2 bi trebao da postigne maksimalnih 200 milja na sat (322 km/h) a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za 3,7 sekundi. Američki sajtovi navode i orijentacionu cenu od oko 150.000 dolara.
Alfa Junior i Alfa 149
Alfa Romeo je otkrio neke detalje vezane za njihova dva nova hatchback modela, koji se trenutno nalaze u fazi razvoja. To su Junior (najmanja i najjeftinija buduća Alfa) i novi model C segmenta, koji će zameniti sadašnji 147. Junior (samo sa 3 vrata) će biti predstavljen verovatno krajem ove godine (ili na salonu u Frankfurtu ili Bolonji) a ovaj rendering (prva slika) prilično jasno pokazuje njegov konačan oblik (naročito se ističe prednji kraj nalik na ekskluzivni 8C Competizione). Novi Junior bi trebao da se proizvodi u Fiatovoj Mirafiori fabrici u Torinu, zajedno sa Grande Puntom, sa kojim će i deliti platformu. Osnovnu verziju Alfe Junior pokretaće Fiatov 1,4 litarski motor sa 95KS dok će najsnažnija imati 1,8 litarski turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i čak 230 konja. Ta najsnažnija GTA varijanta imaće i integralni pogon kao standard. Naravno biće tu još nekoliko motora, koji će popuniti prazninu između ova dva pomenuta a među njima i 1,6 L turbo-dizel, koji će se krajem ove godine pojaviti u Fiatu Bravo. Junior bi trebao da bude dugačak oko četiri metra, a veličinom, dizajnom i cenom od 16.000 evra (za osnovnu varijantu), predstavljaće opasnu konkurenciju drugim life style modelima poput novog Minija ili budućeg Audija A1. Plan je da se godišnje proizvede oko 80.000 Juniora a cilj su kupci starosti između 18-30 godina. Prodaja počinje u drugom kvartalu 2008. godine. Drugi novi model, koji Alfa Romeo sprema za 2009. godinu, jeste naslednik sadašnje 147-ice, koji bi trebao da ponese ime 149 (druga slika). Radi se o hatchback modelu C segmenta, koji koristi platformu novog Fiata Bravo i buduće Lancie Delte, pa će dužinom od 4300 mm (međuosovinsko rastojanje 2600 mm) biti oko 80 mm duži od aktuelne Alfe 147. Od pomenute 147-ice, budući 149 preuzima i onaj zanimljiv dizajnerski detalj - sakrivene kvake zadnjih vrata. Paleta motora obuhvataće nekoliko benzinskih i dizel agregata i to u rasponu od 120 do 265KS, a menjači će biti manuelni sa 6 i automatici sa takođe 6 stepeni prenosa. Alfa 149 proizvodiće se samo u verziji sa 5 vrata a najavljena je veoma visoka cena od oko 28.000 evra.
Citroen C5 II Break
Pre dve nedelje pojavile su se prve nezvanične slike potpuno nemaskiranog Citroena C5 druge generacije u sedan verziji (fotografije je objavio francuski magazin Auto Journal). Kako lovci na novitete ne miruju, sada smo u prilici da vidimo rezultat njihovog najnovijeg rada, tačnije špijunske slike novog C5 u Break odnosno karavan varijanti karoserije (ovoga puta slike su iz drugog francuskog magazina - Auto Plus). Po sadašnjim informacijama, Break bi trebao da se pojavi na tržištu nekih šest meseci posle sedan vezije C5, koji će svoju svetsku premijeru imati na septembarskom salonu u Frankfurtu. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu a karavan tokom sledeće 2001. dok su oba doživela redizajn 2004. Novi C5 koristiće produženu platformu bratskog Peugeota 407 dok će se dizajnom oslanjati na već poznate automobile iz Citroenove game kao što su C4, C4 Picasso pa i C6. C5 Break donosi atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika (sada bez onih karakteristističnih vertikalnih svetala pozadi), prostraniju i komforniju unutrašnjost (i C5 će imati upravljač sa nepokretnim centralnim dela upravljača), bolje vozne osobine, veću bezbednost i moderne motore. Dužina novog C5 bi trebalo da se kreće oko 4,75-4,80 metra (nova Renault Laguna - 4,69, Peugeot 407 - 4,68 metra a VW Passat - 4,77 metra). Od motora se za Break zasad pominju dizelaši 2,0 HDi i 2,2 HDi sa 138 odnosno 170KS kao i 2,7 V6 HDiF sa 215KS. Od benzinaca novost u ponudi bi trebali da budu novi agregat od 1,6 litra (napravljen u saradnji PSA grupacije i nemačkog BMW-a), koji razvija 120 odnosno sa turbo punjačem 150KS kao i novi atmosferski benzinac od 2,0 litra sa 150 konja. Paletu benzinskih motora zaokružio bi i 3,0 litarski V6 agregat.
Otkriven BMW serije 1 coupe
Evo konačno i prvih (naravno špijunskih) slika potpuno nemaskiranog BMW-a serije 1 u coupe varijanti, uključujući i zadnji deo, čiji izgled je BMW dosad krio "ko zmija noge". Osim diskutabilnog dizajnerskog rešenja celog zadnjeg kraja (komentari na netu su prilični oštri i puni "neodobravanja"), pažnju u stvari najviše privlači oznaka 135i, koja označava da se pod prednjim poklopcem krije i snažni tvin-turbo motor od 3,0 litra i 225kW/306KS. Od ostalih motora, koji će se ugrađivati u ovaj model, očekuju se benzinski 3,0 litarski za model 130Ci sa 265KS i 315Nm, 2,0 litarski za 120Ci sa 170KS i 210Nm. kao i 2,0 litarski dizel sa 177KS i 350Nm (model 120Cd) i 204KS i 400Nm za verziju 123Cd. Kasnije bi možda mogli da se pojave i slabiji 118Ci (143KS i 190Nm) i 118Cd sa takođe 143KS ali i 300Nm. Ovaj coupe biće zvanično predstavljen u septembru na salonu u Frankfurtu (mada se fabričko press saopštenje i zvanične slike očekuju već početkom jula) a tokom 2008. godine stiže i kabrio varijanta.
Novi Ford Ka
Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka deliće platformu sa novim Fiatom 500 ali će se pojaviti na tržištu godinu dana kasnije u odnosu na svog italijanskog rođaka, negde u drugoj polovini 2008. Kako će novi Ka izgledati, vidimo na ovim najnovijim crtežima iz nemačkog AutoBilda. Sudeći prema njima, budući Ka u osnovi zadržava zaobljene linije prednjeg dela kao i aktuelni model ali dobija nova prednja svetla, koja "prate" poklopac motora. Novi prednji branik sa integrisanim svetlima za maglu i velika maska hladnjaka, brinu se za prilično agresivan izgled, čemu doprinose i točkovi smešeteni na same uglove karoserije i kratki prepusti. Paleta motora novog Ka obuhvataće i 1,4 litarski agregat sa mogućih 150KS za sportsku ST verziju (ovde i podsećanje da je britanski AutoExpress ranije najavio da će novi Ka ST imati oko 120 konja). Kao i Fiat 500, i Ford Ka će se proizvoditi u Fijatovoj fabrici u Poljskoj.
Ovo je Mini Clubman
Konačno su se pojavile fotografije potpuno nemaskiranog i toliko očekivanog Minija Clubman (napravljene tokom snimanja reklame za ovaj novi Mini). Ono što se naziralo na onim ranijim fotkama, definitivno je potvrđeno ovim novim – Mini Clubman imaće manja, pomoćna vrata (prva slika) za lakši ulazak na zadnja sedišta sa suvozačeve strane (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde RX8), produženo zadnje bočno staklo sa vozačeve strane dok će se zadnja vrata otvarati iz dva dela (50/50), kao kod nekih komercijalnih vozila. Osim toga, najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari produženo međuosovinsko rastojanje (više mesta za putnike pozadi i prtljažnik) i povećane staklene površine. Pažnju privlače plastični elementi (u istoj boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove kao i to da oba krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Tu su i dve izduvne cevi integrisane u zadnji branik i povećani panoramski stakleni krov. To je ono što se vidi sa ovih slika a za više detalja moraćemo da sačakamo na zvanične fabričke podatke (kao i na slike produženog zadnjeg dela kabine), koji bi trebalo da budu obelodanjeni već početkom jula. Mada će zvanična svetska promocija Clubmana biti tek u septembru na salonu u Frankfurtu (prodaja startuje u novembru), ljudi iz Minija su odličili da Clubman predstave i na Mini United skupu fanova, čime se žele odužiti ljubiteljima Minija na njihovoj dugogodišnjoj vernosti. Ipak, sam čin ove prezentacije biće zatvoren za javnost. Što se palete motora tiče, Clubman će pokretati isti agregati kao i hatchback verziju, osim najmanjeg 1,4 litarskog sa 95KS. Dakle, u ponudi bi trebalo da budu verzije Cooper sa 1,6 litarskim motorom od 120KS, Cooper S sa 1,6 L turbo agregatom sa 175KS i 1,6 L dizel sa 110KS. Sa uvođenjem Clubmana u ponudu, paleta Minija će narasti na 4 modela (Cooper, Cooper D, Cooper S i naravno Clubman) a zbog očekivane veće potražnje u budućnosti, BMW (vlasnik Minija) planira da predstavi i SUV verziju (interno se naziva Colorado) kao i to da deo proizvodnje preseli u austrijsku fabriku Magna, o čemu smo već pisali.
Nova Toyota Land Cruiser 100 za 2008.
Ove slike prikazuju konačni izgled nove Toyote Land Cruiser 100, čiji je nemaskirani prototip uhvaćen na testiranju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Kao što se i pretpostavljalo prilikom prezentacije novog Lexusa LX570 pre nekoliko meseci na salonu u Njujorku, nova Toyotina "krstarica" će izgledom biti veoma slična pomenutom Lexusu, naročito sa strane dok će se prednji kraj naravno najviše razlikovati i to zahvaljujući, pre svega, velikoj rešetki hladnjaka. Kao i Lexus LX570, i Land Cruiser 100 će zahvaljujući većim dimenzijama, nuditi više mesta u luksuznijoj i udobnijoj unutrašnjosti i bolje vozne osobine. Priča se i da su Toyotini inženjeri razvili novo vazdušno ogibljenje, koje će biti u mogućnosti da automatski diže i spušta vozilo u zavisnosti od uslova na putu. Nekih preciznijih podataka o motorima još nema, ali se pominju (bar za američko tržište) benzinci 4,0 V6 (183kW/249KS) i 4,7 V8 sa 210kW/286KS. Kasnije bi trebao da se ugrađuje i novi 5,7 litarski V8 agregat sa 381KS iz toliko pominjanog Lexusa LX570 (u paru sa 6-stepenim automatskim menjačem). U Evropi će se pojaviti i sa novim 4,5 litarskim V8 dizelašem (još se ne zna da li će se i dalje ugrađivati aktuelni 4,2 litarski 6-cilindrični turbo-dizel od 150kW/204KS). Novi Toyotin full-size SUV imaće svetsku premijeru krajem godine na salonu u Tokiju ali se prodaja očekuje tek sredinom naredne.
Abarth SS roadster
Fiat je svoj već odavno legendarni brend Abarth ponovo oživeo na ovogodišnjem martovskom salonu automobila u Ženevi i to kroz drumsku i trkačku varijantu Grande Punta a sada britanski magazin AutoExpress najavljuje da Evropski Institut za Dizajn iz Torina (European Institute of Design), sprema predlog Abarthovog sportskog dvoseda sa imenom SS roadster (sa karakterističnom kombinacijom crvene i bele boje karoserije i crne za haubu). Ono što je posebno zanimljivo, jeste činjenica da se ispod atraktivnog odela krije mehanika malene Fiatove Pande 100HP, dakle 1,4 litarski motor sa 74kW/100KS, koji bi zahvaljujući laganoj konstrukciji ovog roadstera, obezbeđivao sasvim solidne sportske performanse. Ipak, tu nije kraj jer bi se ispod haube mogao naći i potentniji 1,4 litarski turbo agregat sa 110kW/150KS. Ovo doduše nije i prvi put da se Panda koristi kao baza za izradu nekog roadstera. Na pomenutom ženevskom salonu automobila, italijanski dizajn studio Bertone, promovisao je svoje viđenje malenog sportskog dvoseda na Pandinoj platformi, nazvanog Barchetta Concept. Kako bilo, prema ovom predlogu Evropskog Instuta za Dizajn, Abarth SS roadster bi mogao da košta nešto preko 12.000 funti ili oko 18.000 evra. Iako Fiat za sada nema u planu nikakav projekat sportskog dvoseda, AutoExpress podseća da je Fiat ipak jedan od najambicioznijih evropskih proizvođača automobila pa je sigurno da je i te kako svestan potencijala ovog segmenta i ovog predloga za Abarth SS. Za sada će ipak Abarthov škorpion (zaštitni znak ovog brenda) krasiti samo sportske verzije nekoliko Fiatovih modela. Prvi je već pomenuti Abart Grande Punto, a drugi novi mali Fiat 500, koji bi Abarthovo odelo trebalo da dobije na salonu u Tokiju, krajem ove godine.