
BMW je napravio još jedan veliki korak ka svojoj električnoj budućnosti sa proizvodnjom prvih „skoro serijskih“ primeraka svog Neue Klasse SUV-a u Debrecinu, u Mađarskoj.

Sindikat IG Metall i radnički savet nemačkog proizvođača vozila Volkswagen predložili su smanjenje plata da bi se izbeglo zatvaranje fabrika i masovna otpuštanja koje je predložila uprava.

Citroen SM, ekskluzivni model sa francuskim stilom i italijanskim motorom, prodat je svojevremeno u tek nešto više od 10.000 primeraka, ali je ostao u srcima brojnih entuzijasta. Toliko da je pre nekoliko meseci napravljen i koncept SM Tribute za proslavu 10. godišnjice francuskog brenda DS Automobiles.

Ford je u sredu saopštio da će otpustiti oko 14% svoje evropske radne snage, okrivljujući za to značajne gubitke poslednjih godina pojačane slabom potražnjom za električnim vozilima, nedostatkom vladine podrške za prelazak na električna vozila i sve većom konkurencijom.

Nisu najbolja vremena za autoindustriju – posebno su evropski proizvođači pod ogromnim pritiskom. Ali razlog pada zarade nije samo prelazak na elektromobilnost. Razlozi su raznolikiji, dublji. Evropa, kao industrijska lokacija, već godinama se bori s velikim izazovima.

Kompanija Xiaomi je saopštila da je u trećem kvartalu 2024. od svog biznisa s električnim automobilima ostvarila prihod od 1,17 milijardi evra.
Porudžbine za Fiat Grande Pandu u Italiji odložene za kraj januara, isporuke tek u junu 2025. godine

Italijanski mediji pišu da je debi Fiat Grande Pande na njihovom tržištu odložen za 2025. godinu. Grande Pande je zvanično predstavljena 11. jula i trebalo je da u Italiji startuje do kraja 2024. Međutim, do danas, Grande Panda je dobila cene samo u Francuskoj i Holandiji.

Stellantis je "na pravom putu" da 2026. godine lansira svoj prvi automobil baziran na platformi STLA Small, sa platformom za vozila napravljena posebno za evropsko tržište, potvrdio je šef Karlos Tavares.

Zadovoljstvo kupaca automobila nastavlja da raste, pokazuje američka studija indeksa zadovoljstva J.D. Power 2024. Ove godine, ukupno zadovoljstvo kupaca iskustvom kupovine vozila iznosi 801 (na lestvici od 1000 bodova), u odnosu na 793 pre godinu dana.

Oko hiljadu vlasnika Porscheovih vozila je dobilo pozive i e-mail poruke s upozorenjem da ‘ne koriste vozila do daljnjeg‘. Kako navode britanski mediji, svih hiljadu opozvanih primeraka nalazi se u Velikoj Britaniji, ali ukupna brojka spornih vozila mogla bi da bude i 10.000.

Prvi pogled na Jaguarovu budućnost videćemo početkom sledećeg meseca kada će ovaj proizvođač predstaviti Design Vision Concept.

Mini Cabrio se vratio na domaće tlo. Po prvi put od 2015. godine, Mini sa otvorenim krovom se proizvodi u njegovom duhovnom domu, u Oksfordu, zajedno sa modelima sa 3 i 5 vrata.

BMW je mnoge iznenadio kada je lansirao Seriju 2 Active Tourer 2014. godine, a jednako neočekivana je bila i odluka da ponudi i drugu generaciju predstavljenu 2021. Ipak, njegov kraj se bliži.

Nakon 75 godina postojanja, Abarth je najavio da više neće lansirati nove modele s motorima na unutrašnje sagorevanje u Evropi. Informaciju je potvrdio Gaetano Thorel, šef evropskog ogranka brendova Fiat i Abarth.

Od jula do septembra ukupno je prodato oko 22 miliona jedinica na svetskim tržištima, što je pad od 2,7 posto. I dok Evropa, SAD i većina tržišta u razvoju preživljava teška vremena, Kina je nastavila da osvaja teren sa svojim ambicioznim i agresivnim proizvođačima automobila.