home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Motor

Dolazi s direktnim ubrizgavanjem…

Horse Technologies, firma u većinskom vlasništvu Renaulta i Geelyja, počeo je proizvodnju HR12 LPG motora u fabrici Mioveni u Rumuniji. To je prvi motor masovne proizvodnje u svetu koji kombinuje tehnologiju direktnog ubrizgavanja s mogućnošću korišćenja LPG-a kao goriva. Trocilindrični 1,2 litarski motor uključuje 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju uz korišćenje LPG-a ili benzina.

 (Dalje)



VW ID.7
 
Dok Evropska unija planira da zabrani prodaju novih vozila na fosilna goriva do 2035. godine, istraživanje firme carVertical pokazuje da čak 51,5 % kupaca trenutano ne bi ni razmatralo kupovinu električnog automobila, a samo 12,2 % bi o tome razmislilo.

 (Dalje)

Toyota Land Cruiser

Veliki su, teški, previše troše i opasni su po bezbednost pešaka

Evropski aktivisti pozivaju na reforme koje bi mogle da ograniče buduću prodaju velikih terenskih vozila u Evropskoj uniji. Nedavna istraživanja pokazuju da rastuća popularnost ovih automobila ne samo da otežava mobilnost u gradovima, već negativno utiče i na bezbednost pešaka.

 (Dalje)

Grejani sigurnosni pojasevi
 
Proizvođači automobila znaju da je opciona oprema ono što najviše privlači kupce, a ujedno donosi dobru zaradu. Grejana sedišta su jedan od primera, ali ZF-ovi stručnjaci veruju da je to zastareli sistem. Pronašli su efikasnije, iako možda jeftinije rešenje.

 (Dalje)

Napušteni Ferrari

Foto: Caters Clips/YouTube

Ferrari Enzo, nekoliko Lamborghinija, Porschea, Bentleyja, Nissan Skylinea, pa čak i Honda NSX: to su samo neki od hiljada luksuznih superautomobila koji još uvek skupljaju prašinu na aerodromima, garažama i skladištima širom Ujedinjenih Arapskih Emirata.

 (Dalje)

EBA sistem
 
Vožnja unazad je i dalje jedan od najvećih rizika od nesreća u drumskom saobraćaju. Jedan od četiri sudara pešaka se dešava sa zadnjim delom vozila, a prema podacima Allianza, sudari pri parkiranju uzrokuju štetu od oko 4,5 milijardi evra svake godine.

 (Dalje)

Ford Mustang
 
Ford je potvrdio da ne planira da pretvori svoj kultni Mustang u potpuno električni model. Prema informacijama sa specijalizovanog portala Motor1, Mustang će nastaviti da koristi motore s unutrašnjim sagorevanjem i nakon 2030. godine.

 (Dalje)

Porsche Macan Electric
 
Porsche je najavio novitete namenjene Macanu Electric za modelsku 2026. godinu, tako da je ovaj električni krosover dobio dodatne funkcije.

 (Dalje)

Kia PV5
 
Kia se u Velikoj Britaniji i pre zvaničnog predstavljanja svog prvog električnog dostavnog vozila upisala među pobednike. Model Kia PV5 je osvojio prestižnu nagradu "One to Watch" na dodeli What Van? Awards 2025.

 (Dalje)

Mercedes EQE
 
Kako pišu britanski mediji, Mercedes-Benz planira da završi proizvodnju EQE limuzine i EQE SUV-a 2026. godine kao deo reorganizacije svojih električnih automobila.

 (Dalje)

Xiaomi YU7
 
Xiaomijevi električni automobili su toliko popularni da ova kompanija jednostavno ne može dovoljno brzo da ih proizvede. Kineski brend je osvojio domaće tržište te je saopštio da je u još jednom mesecu prodao više od 30.000 vozila.

 (Dalje)

Katrin Adt
 
Katrin Adt se 1. septembra pridružila Renault grupi, preuzimajući mesto generalnog direktora brenda Dacia, nasledivši Denisa Le Vota, koji napušta kompaniju (na čelu Dacije je bio od januara 2021. godine).

 (Dalje)

Audi A6
 
Audi bi mogao da cilja dugoročnu godišnju prodaju od najmanje 2 miliona automobila, što je za petinu više nego 2024., prema novoj strategiji koju bi premium marka trebalo da objavi kasnije ove godine, prema osobi bliskoj toj temi.

 (Dalje)

Audi RS7
 
Vreme limuzina s formom coupea je iza nas, broje se poslednji dani. Bar kad je u pitanju tržište novih automobila. Još početkom godine najavili smo ukidanje modela A7 do kraja godine, a to se do sada već dogodilo. Promenom nomenklature modela jedino je A6 ostao na staroj poziciji, dok se A4 popeo stepenicu više imenom, pa i cenom. Model A7 je postao suvišan i u najvećoj meri je nedostupan.

 (Dalje)

Iran
 
Foto: Screenshot / YouTube Joachim Hainzl

Godinama u pojedinim zemljama sveta žene nisu smele da voze automobile ni motocikle. Saudijska Arabija je bila jedan od najpoznatijih slučajeva: do 2018. ženama je bilo zabranjeno da sednu za volan. Međutm, promena je došla, i s njom nova era ženske mobilnosti na Bliskom istoku.

 (Dalje)