
Na konferenciji za medije u Milanu, na kojoj su učestvovali Andrea Orcel, CEO UniCredit Grupe i Benedetto Vigna, CEO kompanije Ferrari, predstavljeno je višegodišnje premijum partnerstvo, koje je prvi put objavljeno u septembru 2024. godine. Ovo partnerstvo povezuje dve velike italijanske kompanije u uzbudljivoj saradnji fokusiranoj na inovacije i pružanje novih usluga i iskustava za UniCredit klijente i fanove Scuderia Ferrari HP-a, pod nazivom „Bound by Passion. United in Excellence“.

Najjača privreda Evrope nalazi se u krizi. Posebno su teško pogođeni nemački proizvođači automobila. Oni se nakon izbora u februaru nadaju povoljnijem ekonomskom okruženju. S pravom ili ne?

Tržište električnih vozila u Kini prolazi kroz dinamičnu promenu, a domaći proizvođači poput Xiaomija stiču prednost u odnosu na etablirane brendove. U decembru 2024. je Xiaomijev model SU7 prodajom nadmašio Teslin Model 3, što je značajna prekretnica za novog učesnika u areni električnih vozila.

Geely Coolray, najprodavaniji model brenda na globalnom nivou, dostigao je prekretnicu od milion prodatih primeraka širom sveta. Od svog lansiranja 2018. godine, model Coolray se prodavao u više od 50 zemalja, uglavnom u istočnoj Evropi, na Bliskom istoku, u Africi, azijsko-pacifičkom regionu i Južnoj Americi.

EU planira da uvede novu podršku za kupovinu električnih automobila u svim državama članicama. Nemački kancelar Olaf Šolc je potvrdio predlog tokom govora na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu u Švajcarskoj.

Porsche je potvrdio svoje prognoze zarade za 2024. od 14-15% profitne marže u razgovoru s investitorima i naveo da očekuje da će 2025. ostati izazovna, prema belešci analitičara Bernstein Researcha, saznaje Reuters.

Škoda je pokrenula serijsku proizvodnju svog potpuno električnog Elroqa u glavnoj fabrici kompanije u Mladoj Boleslavi.

U Srbiji u sektoru proizvodnje auto-delova i auto-komponenti posluje više od 200 kompanija koje zapošljavaju oko 100.000 ljudi. Kriza koja je pogodila nemačke i ostale evropske proizvođače, smanjiće broj zaposlenih u Srbiji. Bez posla može da ostane najmanje 10 odsto. A posebno će biti pogođen izvoz, kaže za Forbes Magazin Nikola Avramović, direktor finansijskih usluga kuće Alvarez i Maršal za Austriju, centralnu i istočnu Evropu.

LED svetla na automobilima su se našla na meti kritika u Velikoj Britaniji, gde hiljade vozača žele njihovu zabranu. Istraživanje koje je sprovela britanska organizacija automobilista Automobile Association pokazuje da tri četvrtine članova oseća zaslepljenost LED svetlima u saobraćaju.

Evropska prodaja automobila jedva da je porasla prošle godine jer su uporna inflacija, viši troškovi zaduživanja i apatija prema električnim modelima naveli potrošače da odustanu od kupovine vozila.

Volkswagen ove godine neće lansirati nijedan novi električni model. U stvari, najnoviji dodatak njegovoj električnoj liniji je bio ID.7, koji je u formi limuzine debitovao u trećem kvartalu 2023. (prošle godine se pojavio i karavanski ID.7 Tourer).

Rezultati prodaje za 2024. pokazuju koliko su drastične odluke o ukidanju modela ozbiljno uticale na potražnju za Fordovim automobilima na evropskom tržištu. Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) je objavilo podatke o prodaji za 2024. godinu, a brojke su veoma loše za Ford.

Najnovija istraživanja TrendForce-a otkrivaju da će skoro 90% novih električnih putničkih automobila (uključujući BEV, PHEV, FCV i HEV) u 2024. imati SAE nivo 2.

DS Automobiles veruje da može da se prebaci sa svog skoro premium statusa na istinsku luksuznu teritoriju rezervisanu za brendove sa decenijama pedigrea. Tijeri Metroz, šef dizajna kompanije, čak je uporedio njihove težnje da postanu „Luj Viton sveta automobila“.

Tržište novih automobila u Evropskoj uniji je prošle godine lagano poraslo, pre svega zahvaljujući jačem interesu kupaca u decembru.