Ova vest i nije neko iznenadjenje. Naime u nedavno sprovedenoj anketi u Nemackoj, na pitanje koji auto smatraju automobilom snova, Nemci su ( medju domacim markama ) na prvo mesto postavili Mercedes ( 16,2 % glasova ) kao najpozeljniji auto. Na drugom mestu je Audi sa 13,3 %, sledi BMW sa 12.2 %, pa VW sa 10,4 %. Tek na 5. mestu je Porsche ( e to jeste iznenadjenje ) sa samo 5,7 % glasova a na kraju je Opel sa 5,2 % glasova anketiranih.
Kao sto se vidi iz naslova, VW je potpisao pismo o namerama o kupovini znacajnog dela akcija malezijskog drzavnog proizvodjaca automobila, Protona. Informacija je nezvanicna i procurela je pre zvanicnog saopstenja obe kompanije koje je planirano za 8. februar. Kako se ocekuje, VW ce kupiti 51 odsto deonica Protona i time preuzeti kontrolu ne samo nad Protonom vec i nad Lotusom koji je dosad bio u vlasnistvu upravo Protona. Kao sto smo ranije pisali, Proton u poslednje vreme konstantno smanjuje prodaju i gubi trzisno ucesce pa je vezivanje za neku vecu auto kompaniju bilo jedino resenje. Osim VW-a, za Proton su bili zainteresovani i PSA grupacija i GM a ako se ova informacija pokaze tacnom i Francuzi i Amerikanci su u ovom nadmetanju izgubili. Na slici je, cisto kao ilustracija ko je novi gazda, Proton Satria Neo sa znackom VW-a na prednjoj masci.
Ford je juce objavio podatke o poslovanju u 2006. godini a usput je prijavio i rekordni gubitak od neverovatnih 12,7 milijardi (koliko iznose drzavni budjeti manjih drzava! ) sto je najvise otkako je Henry Ford osnovao kompaniju pre 103 godine ! Samo jos podsecanje da je tokom 2005. gubitak iznosio "samo"1,4 milijarde dolara. Smanjeni su i prihodi od prodaje i to sa 176,9 milijardi u 2005. na 160,1 milijarde dolara u 2006. godini. Narocito je lose islo u poslednjem kvartalu prosle godine kada je Ford zbog visokih troskova prestrukturiranja zabelezio 5,8 milijardi dolara gubitaka. Ford naravno ima program za resenje iz krize ali ce biti bolan po 45000 zaposlenih iz 16 fabrika koliko ce biti zatvoreno u Severnoj Americi. Uz ove probleme uopste ne cude glasine da bi se Ford uskoro mogao naci u zagrljaju Toyote i to vec do kraja ove godine !!
Prema statistici koju objavljuje Jato Dynamics, Opel Astra je bila najprodavaniji model u Evropi tokom 2006. godine ! Iako je VW i dalje ubedljivo na prvom mestu medju proizvodjacima sa plusom od 7,5 %, Golf je sa padom prodaje od 28 % na ukupno 417894 komada, morao da prepusti prvo mesto Astri i ne samo to, "njegovo velicanstvo Golf" pao je tek na cetrvto mesto ! Astra je prodata u 437673 komada sto je ustvari pad od 6,2 % u odnosu na 2005. I sam Opel ima ukupan pad od 3,6 %. Drugo mesto je zauzeo francuski Renault Clio ( 431595 komada, rast od 28 % ), uprkos velikom padu prodaje Renaulta od 12,6 % a trece mesto pripada Ford Focusu sa prodatih 418490 automobila sto je rast od 2,2 %. Sam Ford ima povecanje prodaje za 0,5 %. Rast prodaje celog Fiata od 18,7 % vidi se na primeru uspesnog Grande Punta ( prodato 401022 komada ) koji zauzima peto mesto i povecanjem prodaje od bezmalo 51% u odnosu na 2005. ! Doduse tokom 2005. u prodaji je uglavnom bio stari Punto dok se Grande Punto pojavio tek u drugoj polovini te 2005. Medju 10 najprodavanijih modela nema ni jednog automobila iz Azije dok se medju proizvodjacima, Toyota ugurala na 9. mesto najprodavanijih marki na Starom kontinentu.
Kako smo i najavili, kineski Maple stigao je u Bosnu i Hercegovinu a uskoro ce biti dostupan i u Srbiji. Tekst koji sledi preuzet je od BH portala Auto.ba.
"Avtocom BH, generalni uvoznik i distributer kineskog proizvođača automobila Maple, premijerno je predstavio vozila, koja su novost kako na bosanskohercegovačkom, tako i na evropskom tržištu. Na zanimljivo koncipiranoj prezentaciji brojne zvanice i novinari bili su u prilici videti sve modele iz ponude, te dobiti zanimljive informacije o ovom proizvođaču i njegovim automobilima. Naime, našoj javnosti malo je poznato da vozila ovog proizvođača učestvuju i pobjeđuju na nacionalnom kineskom rally-ju, te da imaju i pobedničku žensku ekipu. Na našem tržištu naći će se modeli C31, C51, C52 i C81, te sportski orijentisani R80. Najmanji model u ponudi C31 pokreće benzinski četverocilindrični motor zapremine 1.342 ccm, sa 86 KS pri 6,000 obr/min i obrtnim momentom od 110 Nm pri 5.200 obr/min. Modele C51 i C52 pokreće konstrukciono sličan 1.5 litarski benzinac sa 94 KS, dok je za pogon luksuznog C81 i sportskog R80 zadužen motor zapremine 1.762 ccm sa 113 KS i obrtnim momentom od 157 Nm. Cene ovih modela su veoma pristupačne i kreću se od 14.800 do 21.990 KM ( od 7400 do 11000 evra ) koliko treba izdvojiti za model C81. Sva vozila su serijski dobro opremljena, dok će uz doplatu svaki kupac naći ono što mu je potrebno, bilo da se radi o krovnom otvoru, parkirnim senzorima ili kožom opšivenim sedištima. Nastup Avtocom BH na tržištu je veoma dobro osmišljen, o tome svedoči osiguran servis i originalni rezervni delovi, garantni rok od dve godine ili 60.000 pređenih kilometara, te »Garancija mobilnosti« ostvarena u saradnji sa BIHAMK-om. Prodajni planovi su veoma ambiciozni, o čemu svedoči veliki broj nabavljenih vozila, te vozilo donirano u humanitarne svrhe."
Ova vest sama po sebi i nije neka ekskluziva jer se o toj jeftinoj Toyoti govorilo i pisalo jos prosle godine a sada dobija na uverljivosti i zvanicnom potvrdom predsednika Toyote. Naime prvi covek Toyote, Katsuaki Watanabe je za engleski Financal Times potvrdio da je takav model u planu i da ce za njegov razvoj biti potrebna radikalna promena u pristupu dizajniranja i proizvodnje. U prevodu, za razvoj i proizvodnju ce biti koriscena jeftina tehnologija da bi se postigla "super jeftina cena". Watanabe napominje da sa ovim modelom Toyota namerava da konkurise Ranaultovom projektu Logan koji se uglavnom prodaje na trzistima u razvoju ukljucujuci i Kinu i Rusiju a kosta od 5000 evra pa navise. Da bi to postigli u Toyoti dakle spremaju radikalno drugaciji pristup konstruisanju ovog automobila koristeci "veoma jeftin nacin dizajniranja, veoma jeftine materijale za proizvodnju cak i, ako je potrebno, razvoj potpuno novih materijala". G. Watanabe nagovestava da bi se novi auto mogao prodavati i izvan trzista u razvoju za koje je prvenstveno namenjen. Za sada se ne pominje datum prezentacije kao ni bilo kakvi drugi detalji mada su tokom protekle godine isplivali detalji da se radi o manjoj limuzini posto u zemljama u razvoju one imaju mnogo bolji prijem medju kupcima. Za prodaju u Evropi auto bi se navodno proizvodio u Rusiji. Na slici, cisto kao ilustracija, Toyota Belta, mala limuzina koji se negde prodaje i pod imenom Yaris sedan.
Sa proizvodne trake u Sant Agata Bolognese upravo je sisao jubilarni 5000-ti primerak Lamborghinijevog Gallarda sto se lepo nadovezuje na prethodno postignuti rekord od 2087 prodatih Lamborghinija u 2006. godini. Popularnost i prodaja Lamborghinija inace vrtoglavo rastu jos od 1998. kada ga preuzima VW koncern tacnije Audi. Jubilarni primerak je crne boje i namenjen je kupcu iz Velike Britanije. Gallardo vec sada predstavlja najuspesniji Lamborghinijev model u istoriji fabrike a nema sumnje da ce njegova prodaja nastaviti da raste.
U 2006. godini prodaja Toyote i Lexusa u Evropi je porasla za 13% sto iznosi tacno 1.124.119 prodatih vozila od cega 1.073.549 Toyota i 50.570 komada Lexusa. Dakle prvi put je Toyota prodala vise od milion vozila u Evropi, sto je povecanje od 11% u odnosu na 2005.godinu. Lexus je postigao jos veci uspeh ( procentualno ) sa prodajom vecom za 76%, te je tako po prvi put presao granicu od 50.000 prodatih vozila. Kao rezultat povecane prodaje, Toyotin trzisni udeo je porastao za 0,5 %, na 5,84% sto je najveci udeo za ovu marku u Evropi. Model Yaris se ponovo pokazao kao najbolje prodavani Toyotin model u Evropi sa prodatih 250.880 vozila (+17%), a RAV4 je ponovo postao najpopularniji evropski 4x4 model sa porastom prodaje od 23% na 126.210 komada. Rekordni rezultati prodaje su postignuti i kod modela Aygo (97.526 komada, +315%), Corolla Verso (95.684 komada, +3%), Hilux (20.066 komada, +87%) i Prius (22.778 komada, +21%). Kao zanimljivost navedimo podatak da je Toyota prodala 6 Priusa u nasoj zemlji tokom protekle godine. I u 2006. Nemačka je ostala Toyotino najvece trziste, sa prodajom od 141.097 vozila (+8%), sledi velika Britanija ( 140.075 komada, +1% ) i Italija ( 138.199 komada, +6% ). Najsnazniji rast je zabelezen u Rusiji ( +63% ) sa prodatih 108.959 komada. Francuska je prvi put presla granicu od 100.000 prodatih vozila sa cifrom od 103.538 komada ( +13% ). U 2007. Toyota u 2007. godini planira prodaju 1,22 miliona vozila u Evropi ( 1,16 miliona Toyota i 56.000 Lexusa ). Kod nas je Toyota prosle 2006. prodala 1679 vozila ( povecanje od 35 % ) a za 2007. planira se prodaja od 1850 automobila.
Prodaja Aurisa na Zapadu pocinje vec u prvom kvartalu ove godine po ceni od 17990 evra za najosnovniji model sa 1,4 litrskim benzinskim motorom od 97KS i 3 vrata. Ova cena i one koje slede vaze konkretno za zemlje Beneluksa ( Belgija, Holandija i Luksemburg ) dok cemo na cene ovog naslednika Corolle hatchback kod nas, morati da sacekamo salon automobila u Beogradu koji pocinje 23. marta. Za poredjenje, sadasnja cena najjefinije Corolle u Holandiji iznosi 17290 evra sto znaci da poskupljenje od onih 700 evra nije veliko povecanje u odnosu na napredak koji Auris donosi u odnosu na Corollu. Standard za sve verzije, pored neizbeznog paketa vazdusnih jastuka, jeste i ABS, radio sa CD playerom, elektricna prednja stakla i retrovizori i sl. Snazniji benzinac 1,6L sa 124KS kosta od 20020 evra. Dizelasi, a to su 1,4 D-4D sa 90KS, 2.0 D-4D sa 126 konja i 2,2 D-CAT sa 177KS kostaju 22320 evra, 25850 evra odnosno 30270 evra. Jos jedanput ovo su cene verzija sa 3 vrata a za varijantu od 5 vrata trazi se doplata od 700 evra. Na slici prva zvanicna fotografija Aurisa sa 3 vrata. O Aurisu vise u nasoj rubrici Predstavljamo.
Pisali smo o uspesnoj prodaji VW koncerna u 2006. godini pomenuvsi i prodaju Lamborghinija koji je u vlasnistvu istog. Sada malo detaljnije o prodaji samog Lamborghinija. Popularnost Lamborghinija posljednjih godina snazno raste u celom svetu, a to se vrlo pozitivno odrazilo i na prodaju. U 2006. godini prodato je 2087 automobila, sto predstavlja rast od cak 30.4 % u odnosu na 2005. kada ih je prodato 1600. Prodajni rezultat postignut protekle godine najbolji je u istoriji firme. Zajedno s rastom prodaje raste i broj dilera. U 2005. godini ih je bilo 65, a vec u 2006. brojka je narasla na 100. SAD je i dalje najbolje trziste za Lamborghini. Uz rast od 37 % ukupni broj prodatih automobila iznosi 876. Evropsko je trziste zabelezilo rast od neverovatnih 50 % i ukupno 746 prodatih automobila. U maticnoj Italiji ostalo je 134 Lamborghinija, a porast prodaje iznosi 31 %.
Izvor : autogodine.hr
Prvi primerci novog Smarta ( na slici ) sisli su sa proizvodne trake pocetkom januara u Hambachu, u Francuskoj a od 15. januara pocele su vec da se primaju uplate za ovaj model. Za najosnovniju verziju nazvanu Pure sa najslabijim benzinskim motorom od 61 KS, treba izdvojiti 9490 evra. U Nemackoj naravno. Zanimljivo je da je to na nivou cena stare generacije Smarta odnosno da je Mercedes, kao vlasnik Smarta, odlucio da ucini Smart konkurentnijim u borbi sa malim gradskim automobilima drugih marki darujuci mu bogatije pakete opreme po ceni prethodnika. Isporuke prvih novih "Pametnjakovica" se ocekuju u aprilu.
Ford Evropa je u 2006. godini imao vecu prodaju na svim evropskim trzistima sto znaci prodatih 81000 automobila vise u odnosu na godinu pre toga. Veca prodaja je zabelezena na svim znacajnijim evropskim trzistima kao sto su : Velika Britanija gde je Ford vec 30 godina zaredom broj 1, Italija, Belgija i Rusija ( zabelezena rekordna prodaja i rast trzisnog ucesca ). Prodaja u Rusiji je povecana za vise od 100 odsto na ukupno 124500 komada sto je za 64400 automobila vise nego 2005. godine. I u proizvodnji vozila u Rusiji, Ford belezi rekord jer je proizvodnja povecana za cak 89 odsto ( 62400 Focusa ). Sve to je doprinelo da Ford odrzi vodecu poziciju najbolje prodavane strane marke u Rusiji. Najbolju prodaju u Evropi je imao model Focus koji je povecao prodaju za 3 odsto, Fiesta ima rast od 8 odsto, a Transit zajedno sa Transitom Connect 3 %. Uz sve to Ford S-MAX je osvojio titulu evropskog automobila godine za 2007. a Transit titulu dostavnog vozila 2007. godine sto ce jos vise doprineti boljoj prodaji Forda u ovoj godini.
Nas ministar to najavljuje u intervjuu za Glas Javnosti. Naravno ukoliko ovo nije samo deo predizborne kampanje. Uglavnom evo celog teksta iz Glasa Javnosti.
"Srbijaring kod Surčina"
Nedavno je jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv, kaže ministar za kapitalne investicije
Srbija dobija stazu za Formulu 1! Vrlo je verovatno da će uskoro u okolini Beograda početi izgradnja auto-piste, koja bi možda u bliskoj budućnosti mogla da bude uvrštena u kalendar "najbržeg cirkusa", što je delimično u razgovoru za Glas najavio i Velimir Ilić, ministar za kapitalne investicije. Prestonicu Srbije prekjuče je posetio većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston i prilikom susreta s predsednikom vlade Vojislavom Koštunicom podvukao da je naša zemlja pogodna za ulaganje i investicije.
Da li to znači da bi Srbija uskoro mogla da dobije stazu za Formulu 1?
- Razmatrali smo odavno tu mogućnost. U našoj zemlji nema kvalitetnih automobilskih staza i potrudićemo se da se situacija promeni. Staze poput Beranovca kod Kraljeva ili na Ušću nisu bezbedne i ne zadovoljavaju osnovne kriterijume. Svake godine, nažalost, desi se neka nesreća, nezadovoljstvo vozača je veliko, a zbog slabe bezbednosti, stranci neće ni da dolaze - rekao je Ilić. - Bilo je više predloga i projekata, a iskren da budem, zadovoljili bismo se kada bi izgradili nekoliko kvalitetnih auto-staza koje ne moraju biti baš za Formulu 1. Da li je, ipak, bilo nekih konkretnih predloga za lokaciju staze za "najbrži cirkus"?
- Ima dobrih lokacija oko Save i Dunava, a nedavno je i jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv. Koliki bi bio značaj eventualne izgradnje takve staze?
- Taj posao je isplativ jer je u igri i veliki broj kompanija koje žele da se reklamiraju, izgradnja dodatnih objekata, ogroman broj navijača iz celog sveta, treninzi koji se održavaju tokom čitave godine. U opticaju je još čitav niz dodatnih usluga i pratećih poslova i pogodnosti. Uostalom, u svim država sveta izgradnja staze se isplatila, obezbedila je priliv novca, pa će tako biti i kod nas.
Da li ste razmišljali o mogućnosti da Eklstonu ponudite opciju da se karavan Formule iz Mađarske u Istanbul kreće preko Srbije, od čega bi i naša zemlja mogla da ostvari korist?
- Naravno, trebalo bi da se intenzivnije radi na tome. Međutim, u poslednje vreme zauzeti smo izbornom kampanjom, a kada se situacija smiri, počećemo s tim kalkulacijama. Eventualno ćemo dovesti neku svetsku firmu da nam pomogne kako bi to što uradimo bio vrh u tom vidu industrije - zaključio je Ilić. "
U vezi sa pominjanjem Milosa Pavlovica, evo sta je on izjavio Vecernjim Novostima :
"Pobede vode u Formulu 1"
SVAKI trud mora da se isplati. Što se tiče našeg najboljeg automobiliste Miloša Pavlovića, samo bavljenje možda najskupljim sportom na planeti iziskivalo je puno odricanja, ali poslednjih dana sve polako dolazi na svoje mesto za talentovanog Beograđanina. Odlične vožnje u finišu prošle sezone u "Reno svetskoj seriji" u ekipi "Drako" uslovile su da ekipa odluči da produži saradnju sa njim, a protekli vikend posebno će mu ostati u sećanju - na prijemu kod premijera Srbije Vojislava Koštunice bio je gost u društvu nikog drugog do prvog čoveka Formule jedan Bernija Eklestona i njegove supruge Slavice, koji su mu obećali pomoć ka putu do "najbržeg cirkusa"!
Miloš je bio u Italiji u trenutku kad je dobio poziv za prijem, ali nije se dvoumio ni tren da ponovo dođe u svoj grad.
- Nisam se puno iznenadio pozivu. Jednostavno, Srbija je poslednjih godina puno napredovala i ovaj sastanak jasno potvrđuje da smo na dobrom putu.
Zbog profesije kojom se bavi, Miloš, naravno, mnogo zna o Berniju Eklestonu, ali susret "oči u oči" ipak je bio nešto posebno, nešto o čemu sanja svaki automobilista...
- Upoznati lično gospodina Eklestona za mene je velika čast! Izuzetno ga cenim i poštujem i veoma sam srećan što sam bio u društvu čoveka koji je tako puno uradio za sport kojim se bavim. Naš razgovor je, čini mi se, bio izuzetno ljubazan i prijatan. Miloš je blizu mogućnosti da konačno vozi sezonu bez problema u "Reno svetskoj seriji", a sada postoji i šansa da mu se ispuni san i sedne u bolid Formule jedan. Samo je mogao da sanja o takvom razvoju događaja, ali je, kao i tokom čitave svoje karijere, realan u predviđanju bliske budućnosti:
- Sada mogu reći da ću ovu godinu najverovatnije voziti na pravi način! Postigao sam dogovor sa timom "Drako" i sve ukazuje da će ove godine biti dobrih rezultata. Ja sam sada potpuno skoncentrisan na "Svetsku seriju Reno" i ne
pada mi na pamet ni da pomislim da se u Formulu jedan može ući bez dobrih rezultata i pobeda! One čine sva moja predviđanja za blisku budućnost, a potom ću razmišljati o ostalom, pa i o samoj Formuli jedan. Teško je utvrditi da li će Milošu sada biti lakše ili malo teže - iz prostog razloga što će ga krajičkom oka sada pratiti i Berni Ekleston. "Izvor : Vecernje Novosti

Kao munja iz vedra neba predsednik Upravnog odbora i većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston, pojavio se među Srbima i otišao na sastanak sa srpskim premijerom Vojislavom Koštunicom. Potom je izjavio da je Srbija dobro mesto za ulaganje i investicije. Berni je, takođe, istakao da je u Beograd došao da na licu mesta razmotri mogućnosti za "dobar biznis". Pored supruge Slavice u pratnji prvog čoveka najbržeg cirkusa na planeti, na sastanku u Vladi Srbije prisustvovao je i Miloš Pavlović, jedini profesionalni vozač iz naše zemlje koji poseduje licencu za takmičenje u Formuli 1. - Eklston je u razgovoru sa premijerom Koštunicom rekao da je došao u Beograd zato što je Srbija učinila veliki napredak na ekonomskom planu - navodi se u saopštenju vladine Kancelarije za saradnju sa medijima. Prilikom posete Berni Eklston je izrazio simpatije prema sportistima naše zemlje, posebno ističući talent Miloša Pavlovića. "Srbija je veoma uspešna u sportu i ima sjajne sportiste koji svoju zemlju predstavljaju na najbolji način - rekao je Eklston nudeći svu pomoć i podršku Milošu Pavloviću, kako bi ovaj automobilski as što pre nastupio u takmičenju Formule 1. Pozdravljajući dolazak Eklstona u Beograd, Koštunica je naglasio da je Vlada Srbije zainteresovana da pruži podršku za sve projekte koje će većinski vlasnik Formule 1 pokrenuti u Srbiji. Berni Eklston i njegova supruga Slavica dočekali su Srpsku novu godinu na platou ispred Doma narodne skupštine u društvu srpskog premijera, ministara, i rukovodstva i predsednika Republike Srpske. Izvor : glas-javnosti.co.yu
Kina je pretekla Japan i postala drugo po velicini trziste, odmah iza jos uvek vodecih SAD, a zahvaljujuci rastu prodaje od 25,1 % u protekloj 2006., uskoro bi mogla postati i broj 1. Tokom poslednjih deset godina u Kini je primetan rekordan rast prodaje koji je privukao i mnoge strane proizvodjace, a najzasluzniji, za navedeni rast, su ekonomski sve snaznija urbana srednja klasa i pojava velikog broja novih modela.
Americki Ford i General Motors su, na primer, znacajno povecali broj svojih prodatih automobila upravo zahvaljujuci potraznji iz Kine. Moglo bi se ispostaviti da se radi o macu sa dve ostrice, jer Kinezi ubrzo krecu sa izvozom svojih modela od kojih su mnogi predstavljeni i u Detroitu.Ukupne brojke govore da je kinesko trziste ukljucujuci sva prodata vozila u protekloj godini naraslo za 25,1%, odnosno dostignuta je brojka od 7,2 miliona prodatih vozila. U Japanu je, takodje u prosloj godini, prodato 5,7 milijuna, a analiticari predvidjaju kako bi Kina mogla preteci SAD i postati najveće trziste automobila na svetu najranije 2015. Izvor : autonet.hr