home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mercedes je pred sam početak ovogodišnje sezone Formule 1 predstavio zvaničan Safety Car za ovo takmičenje, i to u vidu Mercedesa SL 63 AMG koji zamenjuje dosadašnji CLK 63 AMG Black Series. Sem SL-a, još jedan Mercedesov model imaće važnu ulogu u svim ovogodišnjim trkama Formule 1, tačnije radi se o Mercedesu C 63 AMG Estate, koji će u svih 18 trka služiti kao Medical Car (u prtljažnom prostoru ima smeštenu svu neophodnu opremu za hitne medicinske intervencije). I SL 63 AMG F1 Safety Car pokreće 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS kao i standardni model, ali se od njega razlikuje po novom AMG sportskom izduvnom sistemu (sa većim završecima izduvnih cevi), modifikovanim prednjim krajem i zadnjim difuzorom, novim kompozitnim kočnicama (sa diskovima od 390 x 36 mm napred, a 360 x 26 mm pozadi) i po 220 kg manjoj težini (sada 1750 kg). Masa automobila je naime smanjena zahvaljujući upotrebi mnogobrojnih delova od karbon fibera i činjenici da je krov sada fiksan, pa je kompleksan mehanizam za njegovo pokretanje uklonjen. Inače, ovaj SL Safety Car će voziti 36-godišnji Bernd Mayländer, dok će se za volanom posebnog C 63 AMG F1 Medical Car-a sa 457KS (koji je pretrpeo slične izmene kao SL 63 Safety Car) naći Dr. Jacques Tropenat, suvozač mu je Dr. Gary Hartstein, a ostatak tima čine još dva medicinska asistenta.






Nekako u senci mnogobrojnih noviteta sa salona u Ženevi, britanski Aston Martin je saopštio da će njegov novi sportski sedan (u stvari coupe-limuzina sa četiri vrata) proizvoditi austrijska kompanija Magna Steyr u svojim pogonima u Gracu (gde se već proizvode BMW X3 i Mercedes E klasa 4MATIC). Ovakva odluka je bila i očekivana, budući da matična fabrika Aston Martina u Gaydonu jednostavno ne može da zadovolji potražnju za aktuelnim modelima ove marke (DB9, V8 Vantage i DBS), pa je pomoć sa strane bila neophodna. Rapide je u formi koncept vozila inače predstavljen pre dve godine na salonu automobila u Detroitu, a budući serijski model će mu biti veoma sličan (s obzirom da je Rapide concept svojim izgledom odmah osvojio simpatije javnosti, to i ne predstavlja neko iznanađuje). Ovde i podsećanje da je bivši vlasnik Aston Martina, američki Ford, u jednom trenutku čak stopirao planove o serijskoj proizvodnji Rapidea, ali je novi vlasnik ove britanske marke (konzorcijum na čelu sa Davidom Richardsom) ipak odlučio da se krene sa proizvodnjom ovog modela. Aston Martin je Rapide postavio na platformu modela DB9, od koga je pozajmljen i V12 agregat, ali koji će umesto standardnih 450KS u Rapideu razvijati nešto veću snagu (oko 480 konja). Zvanična promocija se očekuje tokom 2009. godine, kada će se sukobiti sa sličnim modelima, kao što su Mercedes CLS i Maserati Quattroporte, a uskoro se očekuju i Fisker Karma, Porsche Panamera, Audi A7 i sličan model iz BMW-a. Inače, Aston Martin planira proizvodnju od najmanje 2000 primeraka Rapidea godišnje. Na slikama se nalazi (blago) zamaskirani prototip Rapidea, uhvaćen tokom testiranja sredinom januara ove godine.




 

Proteklih meseci se dosta govorilo o nameri Porschea da preuzme većinski deo akcija Volkswagena, a danas je nadzorni odbor Volkswagen Groupe to i zvanično odobrio. To u praksi znači da će Porsche AG za oko 20 milijardi američkih dolara (detalji još nisu objavljeni) kupiti još 20% akcija VW-a, pa će njegov udeo sa sadašnjih 31%, porasti na 51 odsto.



Prema najnovijim informacijama koje su se proteklih dana pojavile na internetu, Porsche planira da sredinom 2009. godine obogati ponudu svog SUV modela Cayenne novom, dizel verzijom. Kako bi uštedeo na vremenu i novcu potrebnom za razvoj, Porsche će dizel motor pozajmiti od Audija, ali ne neki V8, V10 ili V12, već bi-turbo V6 agregat koji će razvijati više od 300KS. Ipak, iz Porschea još nema zvanične potvrde o Cayennu diesel, odnosno prema rečima njihovog predstavnika za javnost, ovo pitanje se još uvek razmatra i za sada o tome nije doneta konačna odluka. Inače, Porsche za 2010. godinu planira i Cayenne sa hibridnim pogonom, koji će biti ponuđen i u budućem sportskom sedanu Panamera.



Mercedes je najavio da će sredinom 2009. godine na evropskom tržištu lansirati model S400 BlueHYBRID, dok će Amerikancima ovaj automobil biti na raspolaganju u trećem kvartalu iste godine. Za pogon je zadužena kombinacija benzinskog V6 i elektromotora (sa litijum-jonskim baterijama), čija kombinovana snaga iznosi 220kW/299KS i 375 Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,3 sekunde i maksimalnu brzinu od 250 km/h (elektronski ograničenu). Više međutim impresionira potrošnja od samo 7,9 litara goriva na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 190 grama po kilometru. Posle S400 stići će i hibridni model S300 BlueTec HYBRID, koga će pokretati 2,2 litarski bi-turbo dizelaš u kombinaciji sa elektomotorom i litijum-jonskim baterijama (kombinovana snaga ovog modela iznosi 165kW/224KS i 560 Nm). Za sada nije precizirano kada će se S300 Bluetec Hybrid naći u prodaji, ni po kojoj ceni.



Ono što je bilo i najavljeno početkom decembra prošle godine, kada je potpisan Memorandum o razumevanju između Renaulta i AvtoVAZ-a (Lade), juče je i ostvareno. Naime, vodeći ljudi AvtoVAZ-a i prvi čovek Renaulta Carlos Ghosn, potpisali su u Moskvi ugovor o strateškoj saradnji, prema kojoj je francuski proizvođač za milijardu američkih dolara postao vlasnik 25% + 1 deonice AvtoVAZ-a. Ovaj ugovor ne predviđa samo Renaultovu kupovinu akcija Lade, već i razmenu tehnologija između dva proizvođača. Tačnije, strateško partnerstvo između ove dve kompanije podrazumeva da će Renault AvtoVAZ-u pružiti "know-how" u modernizaciji Ladinog proizvodnog programa, kao i neophodnu marketinšku podršku jačanju i promociji brenda Lada. S druge strane, Francuzi su ovim sporazumom sebi osigurali veliki udeo na rastućem ruskom auto tržištu. Naime, građani Rusije su u 2007. godini kupili oko 2,5 miliona novih automobila, a već 2011. ta brojka treba da dostigne svih 3,3 miliona vozila. Pojedini analitičari čak smatraju da će se to desiti i ranije, pa ne iznenađuje velika zainteresovanost stranih auto kompanija za ulaganje u rusku auto industruiju. Renault inače već ima svoju frabriku u Rusiji (Avtoframos, kapacitet 60.000 vozila, nedaleko od Moskve), u kojoj se proizvodi Renault Logan u verziji limuzine. 



Imajući u vidu ogromnu potražnju (ili je bolje reći pomamu?) za novim Fiatom 500 (dileri su do kraja januara primili 160.000 narudžbina), upravo donešena odluka italijanske kompanije da poveća proizvodnju ovog modela na 190.000 primeraka godišnje, i ne predstavlja neko posebno iznenađenje. Naime, Fiat je odlučio da poveća proizvodnju "500" u svojoj fabrici u poljskom mestu Tychy, i to sa ranije planiranih 120.000 na pomenutih 190.000 komada godišnje. Ili drugačije rečeno, sa 500 na 750 primeraka dnevno. Da bi se ovakav trend nastavio i ubuduće, Fiat planira proširenje porodice ovog modela novim verzijama. Među njima su sportski Fiat 500 Abarth sa 135KS (o njemu više OVDE), dok se kabriolet planira za 2009. (na slici njegov mogući izgled), a station wagon za 2010. godinu.



Nezavisna organizacija Euro NCAP (European New Car Assessment Programme, www.euroncap.com), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), objavila je rezultate crash testova za novi Citroen C5, Renault Kangoo, Suzuki Splash, BMW X3, Daihatsu Terios, Nissan Navaru, Isuzu D-MAX/Rodeo i Mitsubishi L200. Za zaštitu odraslih putnika Euro NCAP dodeljuje maksimalno pet zvezdica, za bezbednost dece takođe pet zvedica, dok je za sigurnost pešaka moguće osvojiti četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). Novi Citroen C5 (na slici) je očekivano dobio svih pet zvezdica za sigurnost odraslih putnika, za bezbednost dece četiri, dok je za zaštitu pešaka osvojio samo dve zvezdice. Sledi nova generacija Renaulta Kangoo, koja je osvojila četiri zvezdice za sigurnost odraslih putnika, četiri zvezdice za sigurnost dece i dve zvezdice za zaštitu pešaka. Suzuki Splash je ocenjen sa četiri zvezdice za zaštitu odraslih putnika, za sigurnost dece sa tri i za zaštitu pešaka sa takođe tri zvezdice. BMW-u X3 su dodeljene 4 zvezdice za bezbednost odraslih putnika (i isto toliko za sigurnost dece), a za zaštitu prešaka samo jedna zvezdica. Mali SUV Terios japanskog Daihatsua je ocenjen sa 4 zvezdice za sigurnost odraslih putnika, za zaštitu dece sa tri i za zaštitu pešaka sa takođe tri zvezdice. Najlošije je u ovoj seriji crash testova prošao pick up model Nissan Navara (na drugoj slici), koji je dobio samo 1 (jednu !) zvezdicu za bezbednost odraslih putnika, što je posledica neprihvatljivo visokog rizika smrtonosnih povreda glave vozača i vrata suvozača prilikom sudara (deo odgovornosti za ovako loš rezultat Navare snosi i relativno sporo otvaranje vazdušnih jastuka). Za sigurnost dece Navara je dobila tri, a za zaštitu pešaka dve zvezdice (ovde i napomena da je Euro NCAP u međuvremenu već dobio na test i unapređenu verziju Navare čiji rezultati testiranja će biti uskoro objavljeni). Isuzu D-MAX/Rodeo je za bezbednost odraslih putnika osvojio dve zvezdice, za zaštitu dece dve, a za zaštitu pešaka jednu zvezdicu. I na kraju Mitsubishi L200, kome su dodeljene četiri zvezdice za sigurnost odraslih putnika, tri za bezbednost dece i jedna za zaštitu pešaka.




Ono što su mnogi priželjkivali još od septembra prošle godine, kada je prelepi kupe Peugeot 308 RC-Z prvi put kao koncept predstavljen javnosti na salonu automobila u Frankfurtu, desiće se naredne godine. Naime, prema pisanju nemačkog Auto Bilda, francuski proizvođač će na predstojećem 78. salonu u Ženevi početkom marta i zvanično objaviti svoju odluku da atraktivni 308 RC-Z od 2009. godine postane serijski automobil. Kao što mu i samo ime kaže, 308 RC-Z je napravljen na bazi standardnog Peugeota 308 ali se odlikuje daleko privlačnijim dizajnom, koja podseća i na Audijev TT. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko je 308 RC-Z Concept oduševio svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Dizajn bi ukratko mogao da se opiše kao moćan, dinamičan i beskompromisan. Osim već poznate prednje "njuške" francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Uostalom slike dovoljno govore. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC-Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. 308 RC-Z ima isto međuosovinsko rastojanje i dužinu kao i klasični 308, dok širina iznosi 1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC-Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160 g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno to je 1,6 litarski turbo benzinac, koji umesto serijskih 129kW/175KS, ovde razvija 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Serijska verzija će verovatno imati daleko širu paleta pogonskih agregata, a Auto Bild navodi da bi njegova cena trebalo da iznosi oko 23.000 evra.




Daimler AG je odlučio da pokrene proizvodnju modela Maybach Landaulet, koga su u formi koncepta prvo videli posetioci salona "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (u novembru prošle godine), a nedavno je bio izložen i na salonu automobila u Detroitu. Za vreme salona u Detroitu najavljena je i proizvodnja jedne manje serije ovog modela (kada se nezvanično pominjala cena od oko 800.000 evra), a ovih dana je stiglo i zvanično obaveštenje fabrike da će se Maybach Landaulet naći u prodaji na jesen ove godine, i to po ceni od 1,35 miliona dolara, odnosno oko 900.000 evra. Maybach Landaulet se inače bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil na slikama je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovaj model. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ADS II (Adaptive Damping System), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju).



Volvo je saopštio da je sa proizvodnih traka njegove fabrike u Uddevalli juče sišao jubilarni, 15-milioniti automobil sa znakom ove švedske fabrike. Čast da ponese broj 15.000.000 dobio je atraktivni Coupe-Cabriolet model C70. Inače, Volvo je svoj prvi automobil (OV4 Jakob) proizveo 14. aprila 1927. godine. Oznaka OV4 (Oppen vagn) govorila je da se radi o kabrioletskoj karoseriji, a godinu dana kasnije pojavila se i zatvorena varijanta, odnosno PV4 (Person vagn). Četvorka u nazivu odnosi se na broj cilindara motora. Ipak početak nije bio lak. Iako je bila planirana proizvodnja od 1000 komada ovog modela (po 500 kabrioleta i 500 primeraka zatvorene verzije) ukupno je prodato samo 297 komada čime su stvoreni veliki gubici. Ipak, osnivači kompanije (Assar Gabrielsson i Gustaf Larson) nisu se predavali pa je Volvo tokom godina postao sinonim za sigurne, pouzdane i kvalitetne automobile. Zanimljivo je da je Volvou trebalo pune 23 godine da napravi svoj 100.000 automobil, koliko se danas proizvede za samo tri meseca. Najprodavaniji Volvo je i dalje klasična serija 200, koja je u periodu između 1974. i 1993. godine proizvedena u ukupno 2.862.573 komada. Inače, ime Volvo smislilo je nekoliko članova uprave ove firme. U prevodu sa latinskog glagol "volvere" znači kotrljati a u prvom licu jednine "volvere" postaje "volvo", što znači "kotrljam". Istovremeno, kao logo kompanije je uzet starinski hemijski znak za gvožđe - krug sa strelicom, koja dijagonalno ide prema gore. Tokom 1927. logotip je upotpunjen i dijagonalnom trakom, koja se proteže preko rešetke hladnjaka. Traka je u to vreme imala tehničku funkciju, tako što je pridržavala hromiranu značku logotipa na rešetki ali se s vremenom pretvorila u dekorativni simbol, koji krasi rešetku svih Volvo modela. Paletu automobila Volvoa danas čine modeli : C30, S40, V50, S60, V70, XC70, C70, S80, XC90 i najnoviji XC60.  



Peugeot već godinama koristi BMW-ove četvorocilindrične motore, a sada je i bratski Citroen potvrdio da će i njegovi modeli takođe dobiti agregate bavarske marke. Tačnije, radi se o 1,4 i 1,6 litarskim motorima (sa ili bez turbo punjača), koji se ugrađuju u Peugeotove modele 207 i 308 (razvijaju 120, 150 i 175KS, a imaju direktno ubrizgavanje i sistem promenljivog upravljanja ventilima). Iako Citroen za sada nije objavio u koje svoje modele će ugrađivati BMW-ove motore, očekuje se da ih prvi dobije Citroen C5, i to do kraja ove decenije. Jedan od glavnih razloga zašto se Citroen odlučio na ovaj korak leži u BMW-ovoj naprednoj EfficientDynamics stop-start tehnologiji, za koju se Francuzi nadaju da će je vremenom proširiti na sve svoje modele. Sistem koji Citroen planira da upotrebi na svojim automobilima je isti kao i na aktuelnom Miniju, kod koga se prilikom zaustavljanja motor gasi, a automatski uključuje kada vozač izabere prvi stepen prenosa.



Izvor : www.danas.co.yu

Kragujevac - U Zastavi su počele pripreme za proizvodnju Opelovog modela "astra klasik", koja bi u pogonima Fabrike automobila trebalo da startuje u drugoj polovini godine. Na pregovorima u Nemačkoj, dogovoreno je da se stručnjaci Opela uključe u pripreme za proizvodnju "astre klasik" u kragujevačkoj fabrici. U Zastavi kažu da će tender za nabavku nove proizvodne opreme biti raspisan već narednih dana. Reč je o zamašnijem investicionom poduhvatu, sličnom onom koji je prethodio početku proizvodnje modela "zastava 10", o čijoj vrednosti u Zastavi još uvek ne žele da govore.
- "Astra klasik" će biti montirana na traci za završno sklapanje "zastave 10", ali u pogonima Karoserije nedostaju nova oprema i alati, pošto će se karoserijska linija "punta" koristiti samo u završnici izrade školjke "astre klasik". Kad je reč o karoserijskim delovima, oni će se prethodno proizvoditi na drugim linijima, koje treba osavremeniti, odnosno prilagoditi Opelovoj tehnologiji - kaže za Danas Zoran Stošić, direktor Zastave AGEM, novoformirane firme za proizvodnju i plasman Opelovih modela.



Mazda je danas saopštila da je krajem januara ove godine u Japanu proizvela jubilarni, 100.000 primerak nove generacije svog modela Demio (u Evropi Mazda2). Proizvodnja ovog hatchback modela sa petora varta je inače počela pre osam meseci (krajem maja 2007.), a za predstojeći salon automobila u Ženevi Mazda je pripremila i premijeru Mazde2 u verziji sa troja vrata (o tome više OVDE).



Izvor : www.tanjug.co.yu

Model "tojota prijus" nadmašio je pet drugih automobila koji koriste čiste tehnologije u maratonskom ispitivanju koji je organizovao nemački ADAC.
Prosečna potrošnja goriva "tojote prijus" bila je 5,8 litara na 100 kilometara, uz emisiju štetnog ugljen-dioksida od 119 grama po kilometru, što je znatno bolje od rezultata njenih rivala, prenela je agencija DPA.
U ispitivanju, koje je uključilo više od 300 kriterijuma, učesvovali su i "škoda oktavija RS TDI", hibridna "honda sivik", "VW turan ekofjuel", "ford fokus FFV" i "subaru autbek ekomatik". Svako od testiranih vozila prešlo je više od 20.000 kilometara.
Vozila "prijus" i "honda sivik", oba s hibridnom tehnologijom, opisana su kao "aktuelni pobednici" zbog toga što je benzin dostupan svugde, a hibridna tehnologija je uspešno funkcionisala, posebno u uslovima gradske vožnje.
Kontrolori ADAC-a, međutim, kažu da nema idealnog koncepta za sve situacije, a da individualne navike vozača igraju značajnu ulogu u izboru idelane tehnologije za vožnju.
Ako kao gorivo koristite prirodni gas (CNG), tečni petolej gas (LPG) ili etanol, neophodno je da pažljivo planirate duže putovanje evropskim putevima, budući da pumpe za ove vrste goriva ne postoje svugde.
Automobil "turan", koji koristi CNG, ima prednosti samo ako u blizini postoje pumpe prirodnog gasa i ako rade tokom dana.
Servisnih stanica LPG za "subaru outbek" je mnogo više, ali je potrošnja tog goriva veća nego kada se koristi benzin, pa se gubi pozitivan efekat smanjenja ugljendioksida.
Automobil "ford fokus" imao je 40 procenata veću potrošnju etanola nego benzina, pa kada su u pitanju troškovi nije imao prednosti nad benzinskim vozilom. Ekološka prednost etanola je, osim toga, pod znakom pitanja kada se on proizvodi od poljoprivrednih sirovina, kao što je kukuruz, smatra ADAC. Druga generacija proizvodnje etanola od fabričkih ostataka još je godinama daleko, smatraju ispitivači.
"škoda oktavija" turbo dizel sa 200 konjskih snaga izabrana je na testu kao najčistiji dizel automobil, s prosečnom potrošnjom od 6,8 litara na 100 kilometra. Po emisiji štetnih gasova "oktavija" se našla na drugom mestu, iza "prijusa."