home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

 

Francuska grupacija PSA (Peugeot i Citroen) je objavila da planira razvoj novih 1,0 litarskih trocilindričnih benzinskih motora, čiji raspon snage će se kretati od 52kW/70KS do 74kW/100KS (mada nisu saopšteni konkretniji detalji, najjača verzija bi trebalo da ima turbo punjač). Iz PSA grupacije još najavljuju da će se ovi motori odlikovati izuzetno niskom potrošnjom goriva i emisijom CO2 (ova potonja treba da iznosi ispod 100 g/km). Proizvodnja novih motora u Francuskoj treba da počne 2011. godine i to u 600.000 primeraka godišnje. 





Izvor : www.novosti.co.yu

Italijanska kompanija “Fijat” najozbiljniji je kandidat da postane većinski vlasnik “Zastavine fabrike automobila” - saznaju “Novosti”.
Prva runda razgovora delegacije “Fijata”, koju predvodi Stefan Kepter, potpredsednik kompanije, i poslovodstva “Zastave” o mogućnosti proizvodnje još nekog italijanskog modela, završena je juče obilaskom svih pogona, a pregovori o kupovini fabrike automobila biće nastavljeni posle uskršnjih praznika u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja.
Razgovori su vođeni iza zatvorenih vrata, a, kako saznajemo, italijanski stručnjaci za proizvodnju, snabdevanje kooperanata i razvoj, zadovoljni su postignutom modernizacijom fabrike, mada su naveli da je neophodno još dosta ulaganja. Proširenje poslovno-tehničke saradnje ove dve kompanije ima za cilj da “Fijat” pred privatizaciju i potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu zauzme najbolju poziciju, jer tender predviđa i takozvani “menadžerski ugovor”, odnosno direktnu pogodbu sa kupcem. Pored toga, ugovori koje poslovodstvo “Zastave” ima sa “Fijatom” i “Dženeral motorsom” ušli su u tendersku dokumentaciju. Sklapanje modela “zastava 10” i “opel klasik” su već vrednovani. U tom slučaju, ugovor o sklapanju bar još jednog modela, najverovatnije redizajniranog “fiće”, doveo bi “Fijat” u povlašćenu poziciju u odnosu na druge zainteresovane kompanije na tenderu.
Direktor preduzeća “Zastava-auto” Zoran Bogdanović kaže da se sa visokom delegacijom italijanskog “Fijata” razgovaralo o mogućnostima proširenja saradnje i proizvodnje još jednog modela u Kragujevcu. Ali, odbio je da odgovori da li se razgovaralo i o strateškom partnerstvu.
Predstavnici Sindikata “Zastavine fabrike automobila” juče nisu bili na sastanku. Zoran Mihajlović, predsednik Sindikata, kaže da mu je poznato da se, u ovoj fazi razgovora, pregovara o mogućnostima da se jedan model “fijata” u potpunosti proizvodi u Kragujevcu. To bi značajno uposlilo kapacitete i “Zastavinih” kooperanata, a fabriku automobila učinilo atraktivnijom.   

"ZASTAVA" MOŽE I BEZ TENDERA   

U narednih desetak dana, Vlada Srbije, odnosno Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja, odlučiće po kom modelu će se privatizovati “Zastava”.
Prvobitno je bilo predviđeno da se za prodaju nekadašnjeg kragujevačkog automobilskog giganta raspiše tender. Međutim, u vreme kada je prijava za pristup tenderskoj dokumentaciji bila u finišu, raspisani su izbori, a potencijalni investitori su zatražili odlaganje čitavog postupka.
Zato je Ministarstvo nekoliko puta u poslednja dva meseca i odlagalo javni poziv za prodaju “Zastava automobila”. Poslednji utvrđeni rok bio je, kao što je poznato, 15. april ove godine.
Poslednjih dana, međutim, nadležni u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja razmišljaju o promeni načina privatizacije kragujevačke fabrike automobila.
- Bitno nam je kako da obezbedimo da u fabrici ostanu svi zaposleni, da krene proizvodnja 150.000 do 200.000 automobila i da ovaj kolektiv ostvaruje mogući prihod od 200 do 300 miliona evra godišnje - kaže izvor “Novosti” u nadležnom Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja. - Ukoliko se proceni da će neki od zainteresovanih inostranih partnera to da omogući, skloni smo da promenimo plan, odnosno da ne raspišemo tender, već na neki drugi, fleksibilniji način privatizujemo “Zastava automobile”.
Kao mogući način prodaje kragujevačke fabrike automobila pominje se potpisivanje ugovora o saradnji, koji bi potvrdila, osim menadžmenta firme, i Vlada Srbije.



General Motors je posle raznih špekulacija, glasina i špijunskih slika na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu konačno i zvanično promovisao nestrpljivo očekivanu Chevrolet Corvettu ZR1, ali nije saopštio i konkretne podatke vezane za snagu 6,2 litarskog V8 kompresorskog motora. Tada je procenjeno da ovaj agregat razvija 100KS po litri zapremine, odnosno 462kW/620KS i oko 807Nm obrtnog momenta. Konačno, dostupni su i zvanični podaci. Ovaj LS9 6,2 litarski V8 motor razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine. Međutim, i dalje nema zvaničnog podatka o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), dok se za maksimalnu brzinu navodi da prelazi 200 milja na sat (322 km/h). Prodaja Corvette ZR1 počinje ovog leta po ceni od nešto malo manje od 100.000 dolara.



 

U Škodi ponovo slave. Naime, posle nedavne proslave proizvodnje jubilarne dvomilionite Octavije, juče je sa proizvodnih traka Škodine fabrike Mlada Boleslav sišla i dvomilionita Fabia. Ta čast je pripala modelu Fabia Combi Sport 1.4 16V. Prva generacija Fabije je inače proizvedena u skoro 1,8 miliona primeraka, dok je druga generacija startovala početkom 2007. godine.

Ford je juče saopštio da je proizveo jubilarni, 9-milioniti primerak sportskog modela Mustang, koji će inače sledeće godine proslaviti svoju 45-godišnjicu (prvi Mustang je naime promovisan 17. aprila 1964. godine u Njujorku, a danas je svaki drugi sportski auto prodat u Americi upravo Mustang). Jubilarni primerak je Mustang GT Cabriolet i biće isporučen dileru iz američke države Ajova.



Ono što su mnogi priželjkivali još od septembra prošle godine, kada je prelepi kupe Peugeot 308 RC Z prvi put kao koncept predstavljen javnosti na salonu automobila u Frankfurtu, postaće realnost već sledeće godine. Naime, generalni direktor Peogeota Jean-Philippe Collin je na salonu automobila u Lisabonu i zvanično potvrdio da će konačna serijska verzija ovog automobila biti izložena na jesen 2009. godine na salonu u Frankfurtu, a da će njegova prodaja startovati početkom 2010. godine. Kao što mu i samo ime kaže, 308 RC Z je napravljen na bazi standardnog Peugeota 308 ali se odlikuje daleko privlačnijim dizajnom, koja podseća i na Audijev TT. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko je 308 RC Z Concept oduševio svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Dizajn bi ukratko mogao da se opiše kao moćan, dinamičan i beskompromisan. Osim već poznate prednje "njuške" francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. 308 RC Z ima isto međuosovinsko rastojanje i dužinu kao i klasični 308, dok širina iznosi 1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160 g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno to je 1,6 litarski turbo benzinac, koji umesto serijskih 129kW/175KS, ovde razvija 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Serijska verzija će verovatno imati daleko širu paleta pogonskih agregata, a nemački AutoBild je nedavno najavio da bi cena ovog Peugeota trebalo da iznosi oko 23.000 evra.



Toyota je juče saopštila da je u prvom kvartalu ove godine prodala ukupno 2,41 miliona vozila, što predstavlja rast od 2,7 % u odnosu na isti period prošle godine, kada je plasirano 2,35 miliona jedinica (u ove brojke su uključeni i Daihatsu i Hino Motors, koji se nalaze u Toyotinom vlasništvu). S druge strane, američki General Motors je objavio da je u prva tri meseca prodao 2,25 miliona svojih vozila ili za 0,6% manje nego u istom periodu 2007. godine. GM je u prvom kvartalu u Severnoj Americi zabeležio pad prodaje od 10%, dok na tržištu Latinske Amerike, Afrike i Bliskog Istoka ima rast od skoro 20 odsto, u Azijsko-Pacifičkom regionu rast iznosi 6%, a u Evropi 3% (na Starom kontinentu je naime prodato rekordnih 572.000 vozila).  



U pripremi Fiat 500 Hybrid

24 Apr 2008 - 00:26 Vesti Link

Italijanski Fiat priprema model 500 na hibridni pogon (kombinacija novog dvocilindričnog benzinca od 900 kubika i elektro-motora), koji će karakterisati izuzetno niska potrošnja goriva i emisija CO2. Hibridni Fiat 500 će raspolagati i Stop&Start sistemom i menjačem sa duplim kvačilom, a verovatno i gumama sa manjim otporom kotrljanja, što će na kraju doprineti da emisija CO2 bude manja od 90 g/km, a potrošnja samo 2,94 litra na 100 km. Ovde i podsećanje da je Fiat još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu izložio studiju sa imenom Panda Aria, koju je pokretao upravo dvocilidrični motor zapremine 900 kubika i snagom od 60kW/80KS. Taj motor je inače za 20 procenata lakši i zauzima 25% manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage.



Izvor : www.novosti.co.yu

Delegacija „Fijata“ danas će posetiti „Zastavu“ i sa poslovodstvom razgovarati o predstojećoj privatizaciji Fabrike automobila. Italijani, kako nezvanično saznaju Večernje Novosti, već imaju razrađene planove o budućoj saradnji, prema kojima bi se u krugu fabrike gradio novi pogon i, između ostalog, proizvodio redizajnirani „fića“.
Saradnja „Zastave“ i „Fijata“ i posle privatizacije skoro da je izvesna, jer se na novoj traci italijanskog proizvođača „komau“ proizvodi „punto“ namenjen balkanskom i ruskom tržištu, a da li će poslovno-tehnička saradnja prerasti u nešto veće znaće se tek posle raspisivanja tendera.
Da su Italijani zainteresovani za „Zastavu“ nedavno je obelodanio ministar finansija Mirko Cvetković, ali je dodao da saradnju uslovljavaju potpisivanjem Ugovora o stabilizaciji, jer proizvedene automobile u Kragujevcu žele da izvoze i na evropsko tržište.
Zvaničnici „Zastave“ kažu da nisu ovlašćeni da saopštavaju detalje o toku privatizacije, ali su nam potvrdili da se više preduzeća interesuje za taj proces. Kažu da su pogoni „Zastave“ sada u potpunosti kompatibilni sa „Fijatovim“ i da bi se bez većih problema u Kragujevcu moglo proizvoditi više modela ovog proizvođača.
Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora grupe „Zastava vozila“ završene su sve pripreme za privatizaciju fabrike, a delegacije se najviše interesuju za tehničke mogućnosti, koje su sada na svetskom nivou.

- Kapaciteti su osposobljeni za proizvodnju do 300.000 vozila godišnje, što je osnovni preduslov svih potencijalnih kupaca. Pored toga, broj radnika je sveden na svetske standarde, tako da smo atraktivni za sve proizvođače automobila na svetu koji su zainteresovani za balkansko i evropsko tržište.

PET I PO DECENIJA SARADNJE
SARADNJA „Zastave“ i italijanskog „Fijata“ traje već pet i po decenija. Za to vreme kragujevačka fabrika automobila je tržištu isporučila oko četiri miliona vozila, uglavnom modela ovog italijanskog proizvođača. Od tog broja „Zastava“ je izvezla oko 700.000 automobila na sve kontinente sveta. Samo u 1989. godini „Zastava“ je proizvela 223.000 vozila.

SPISAK
SVE je duži spisak zainteresovanih kupaca za „Zastavu“. Prema dosadašnjim najavama tendersku dokumentaciju za kupovinu srpske fabrike mogli bi da otkupe nemački „Volksvagen“, „Fau“ iz Kine, italijanski „Fijat“, indijski „Tata motors“, „Pežo sitroen“ i ruski „Vaz auto“.



Honda je saopštila da će upravo promovisana druga generacija modela Pilot biti dostupna i evropskim kupcima. Doduše, za sada je najavljena prodaja samo u Rusiji i Ukrajini, gde ja potražnja za SUV modelima veća iz godine u godinu. Japanska marka novi Pilot opisuje kao crossover utility vehicle model, koji nudi kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Tako novi Pilot karakteriše prostran i praktičan interijer, visok nivo bezbednosti (VSA elektronska kontrola stabilnosti, ABS, EBD, Traction Control, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese), manja potrošnja goriva, Hondin VTM-4 pogon na sva četiri točka, bolje vozne osobine i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Honda Pilot pokreće 3,5 litarski benzinski V6 i-VTEC motor sa 250KS pri 5700 o/min. i 343Nm pri 4800 o/min. (u paru sa automatskim petostepenim menjačem), koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Novi Pilot je inače dugačak 4849 mm, širok 1994 mm, visok 1847 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2774 mm, a postavljen je na točkove od 17 inča (sa gumama dimenzija 245/65/R17). U ovom trenutku još nema potvrde da li će novi Pilot biti dostupan i u ostalim evropskim zemljama. 



Posle indijske Tate Motors, čiji je model Nano sa cenom od samo 1700 evra za osnovnu verziju postao najjeftiniji novi automobil na svetu, i brojni drugi proizvođači  planiraju razvoj sopstvenog niskobudžetnog automobila za "široke narodne mase". To su već najavili Fiat, Renault, Toyota, Volkswagen i GM, a najnoviji u tom društvu je japanski Mitsubishi, koji svoj low cost model planira za 2010. godinu. Taj automobil će pre svega biti namenjen rastućim tržištima Istočne Evrope, Rusije, Kine i Indije, mada se pominje i mogućnost da bolje opremljene verzije stignu i do kupaca na razvijenim tržištima. U ovom trenutku se zna da će novi jeftini Mitsubishi biti manji od aktuelnog Colta i da bi trebao da bude sličan Mitsubishiju i (na slici). Što se motora tiče, pominje se 1,0 litarski agregat, dok bi pogon bio na zadnjim točkovima.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Evropski ogranak "Dženeral motorsa" (General motors), "Opel", je saopštio da je povukao iz prodaje 47.000 vozila tipa "astra" zbog greške na meraču pritiska ulja u motoru.
Opel je saopštio da je merač smešten u glavi motora sklon da vremenom postane porozan, zbog čega može doći do izlivanja ulja.
Kada se to dogodi, u automobilu se oseća jak miris ulja, a može doći i do pojave dima.
Problem je najizraženiji kod vozila "astra" modela G i H, izrađivanih od 2003. do 2005. godine, sa motorom zapremine 1,6 litara, navedeno je u saopštenju.
"Opel" je svim vlasnicima poslao pismo u kojem ih poziva da o trošku fabrike promene rizične merače.



Izvor : FoNet

Vozila Fijata ispuštaju najmanje ugljendioksida među svim proizvođačima u Evropi, saopaštila je britanska kompanija JATO koja prikuplja podatke o autoindustriji.

Na rang listi bolja mesta zauzimaju prozvođači manjih automobila, s motorima manje snage i zapremine, što se najdirektnije odražava na emisije ovog gasa koji je „najodgovorniji“ za globalno otopljavanje.

Prosek emisija ugljendioksida u kolima Fijata iz prošle godine iznosio je 137,3 grama na kilometar, Pežoa 141,9 i Sitroena 142,2 grama. Ispod granice od 150 grama su još samo Reno, Tojota i Ford.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Češka fabrika automobila "Škoda auto" planira da u narednih deset godina poveća proizvodnju na 1,5 miliona vozila godišnje, što je duplo više u odnosu na 2007, izjavio je direktor odeljenja prodaje Lubomir Kopecki.
On je na konferenciji o izvozu, održanoj u Brnu, precizirao da će povećanje proizvodnje uglavnom pokriti proizvodni pogoni u inostranstvu.
"Škoda", koja posluje u okviru nemačkog koncerna "Folskvagen" (Volkswagen), prošle godine je proizvela više od 661.000 vozila a ove godine bi, prema direktoru proizvodnje Fredu Kepleru, produkcija trebalo da premaši 700.000 vozila.
Prošle godine je prodato 630.032 vozila, ove godine je u planu plasman 759.000, odnosno 872.000 automobila naredne godine, a 2010. bi trebalo da dostigne 1,01 milion vozila.
Fabrika je lane ostvarila promet od 222 milijarde kruna (8,8 milijardi evra), a čista dobit je iznosila rekordnih 15,98 milijardi kruna (63 miliona evra).
Pored domaćih fabrika u Mladoj Boleslavi, Kvasinama i Vrhlabi, "Škoda" ima proizvodne kapacitete u Kini, Rusiji, Indiji i Ukrajini u kojima je proizvedeno ukupno 78.527 vozila.
"Škoda auto" je najveći češki izvoznik s udelom od 7,5 odsto u ukupnom eksportu zemlje. Prošle godine je izvezla automobila, rezervnih delova i drugih komponenti u vrednosti 184,9 milijardi kruna (7,3 milijarde evra), preneli su češki mediji.



Posle nedavne promocije sportskog Twinga RS (o tome OVDE), Renault nastavlja na širi porodicu ovog gradskog modela. Tako će najverovatnije već na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu Renault publici predstaviti i njegovu atraktivnu CC (Coupe Cabrio) verziju sa tvrdim sklopivim krovom i sa samo dva sedišta. Prema sadašnjim informacijama, Twingo CC vizuelno neće mnogo ličiti na standardni Twingo (prednji deo više podseća na aktuelni Clio III), jedino bi njegova instrument tabla uz manje izmene ipak mogla da se nađe u Twingu CC. Naravno, platformu i motore Twingo CC će preuzeti od standardnog modela. Tačnije, radi se o 1,2 litarskom benzincu, kome je snaga sa standardnih 75 povećana na 120KS, mada bi ponudu moglao da proširi i 1,6 litarski agregat sa 133KS iz Twinga RS. Što se rešenja krova tiče, Renault neće upotrebiti neki skup i kompleksan mehanizam, već će umesto krova iz nekoliko delova, upotrebiti jednostavniji iz samo jednog dela (slično rešenju Fioravantija Vola i Ferrarija 575M Superamerica), čime se štedi na težini automobila, a prednosti su još i manja cena i veći prtljažnik. Što se cene tiče, prema britanskim izvorima Twingo CC bi mogao da košta oko 10.000 funti kada sledećeg proleća stigne u Veliku Britaniju.

Renault Twingo Serviser

Na ovogodišnjoj izložbi komercijalnih vozila u Celju (od 10. do 13. aprila), Renault je proširio ponudu Twinga novom varijantom, nazvanom Twingo Serviser. Radi se o dostavnom modelu, koji je zahvaljujući svojim malim dimenzijama, okretnosti i ekonomičnosti, namenjen pre svega za brzu isporuku manjih pošiljki u gradskim sredinama. Twingo Serviser izložen u Celju je inače imao ugrađen 1,2 litarski benzinski motor sa 60KS, dok je njegova prodaja u Sloveniji planirana za drugu polovinu ove godine.



Nama veoma zanimljiva Dacia Sandero (predstavljena na salonu u Ženevi početkom marta) u Srbiju stiže krajem septembra ili početkom oktobra ove godine, ali cena za naše tržište zasad nije poznata. Ipak, kao putokaz neka posluži cena u Nemačkoj, gde će Sandero biti dostupan od juna. U Nemačkoj naime najjeftiniji Sandero (sa 1.4 MPI benzincem od 75KS i baznim paketom opreme) košta 7500 evra, odnosno 300 evra više nego osnovni Logan. Za poređenje, najjeftiniji Logan u Srbiji treba platiti 7640 evra. Sandero u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju pomenutog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti). Sandero je inače promovisan još pre nekoliko meseci u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo praktično potpuno isto. Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta, i to na 1200 litara (naslon zadnjih sedišta je deljiv u odnosu 60:40). Sandero je inače širok 175 cm, međuosovinsko rastojanje je 259 cm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm. Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS. Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Ovde i napomena da će Dacia (kao i za ostale svoje modele) i za Sandero odobravati garanciju u trajanju od tri godine.