
Nedavno smo pisali da je kompanija Chrysler LLC (Chrysler, Dodge i Jeep) saopštila da će iz svoje ponude uskoro izbaciti četiri modela (Chrysler PT Cruiser Cabrio, Chrysler Pacifica, Chrysler Crossfire i Dodge Magnum), a prvi se na redu za brisanje iz programa našao Chrysler Crossfire. Naime, njegova proizvodnja u pogonima nemačkog Karmanna u Osnabrucku prestala je pre nekoliko dana (18.12.2007.), i to posle pet godina proizvodnje i prodatih nešto manje od 80.000 primeraka. Budući da je prodaja u 2006. godini pala na samo 8216 primeraka (2004. prodato ih je 28.000, a 2005. 9900 komada), odluka o prestanku proizvodnje nije nikakvo iznenađenje, posebno ako se ima u vidu činjenica da Crossfire jednostavno nije uspeo da se izbori sa konkurentima kao što su Audi TT, Mercedes SLK i Nissan 350Z. Zanimljiv je možda podatak iz prošle godine, koji kaže da Crossfire u proseku stoji na lageru 302 dana pre nego što nađe svog kupca.

Izvor : www.tanjug.co.yu
"Tata motors" će na sajmu automobila sledećeg meseca u Nju Delhiju, predstaviti novi "ultrajeftini" model putničkog vozila.
U saopštenju za štampu kompanija navodi da će novi automobil, u koji će moći
da se smesti najmanje četiri osobe, biti pušten u prodaju u drugoj polovini
2008. godine.
Indijski proizvođač automobila je saopštio da će se novi model, sa četvoro
vrata i motorom smeštenim pozadi, prodavati po ceni od samo 100 hiljada rupija,
odnosno oko 1.735 evra, a analitičari pretpostavljaju da bi njegova pojava na
tržištu mogla da navede druge proizvođače da smanje cenu svojih modela.
Tako niska cena je izazvala mnogo pažnje u javnosti, ali kritičari upozoravaju
da će proizvodnja ultrajeftinog modela imati za posledicu još veće saobraćajne
gužve na indijskim putevima, što će dodatno povećati problem buke i zagadjena
vazduha.
Drugi smatraju i da će Tata morati da žrtvuje kvalitet i bezbednost da bi cenu
automobila održala na veoma niskom nivou.
Predsednik kompanije Ratan Tata tvrdi da će automobil biti "najčišći"
od svih drugih vozila na indijskim putevima i da će poštovati neophodne
bezbedonosne standarde.
U planu je da se u početku proizvodi između 250 i 500 hiljada ovih automobila
godišnje. Osnovni model će se prodavati po pomenutoj, veoma niskoj, ceni, ali
će se u ponudi naći i dva skuplja modela sa dodatnom opremom, saopštila je
kompanija.

Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), danas je objavila rezultate crash testa za sledećih šest automobila : Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes C klasa, Renault Laguna i Volvo V70. Za zaštitu odraslih putnika EuroNCAP dodeljuje maksimalno pet zvezdica, za bezbednost dece takođe pet zvedica, dok je za sigurnost pešaka moguće osvojiti četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). Ukratko, Daihatsu Materia je za bezbednost odraslih putnika dobio četiri, za sigurnost dece tri, a za zaštitu pešaka samo dve zvezdice. Sledi nova Mazda 2, koja je osvojila svih pet zvezdica za sigurnost odraslih putnika, četiri zvezdice za sigurnost dece i dve zvezdice za zaštitu pešaka. Honda Civic je ocenjena sa četiri zvezdice za zaštitu odraslih putnika, za sigurnost dece četiri, a za zaštitu pešaka tri zvezdice. Sledi nova Renault Laguna (na slici), čiji su se rezultati možda očekivali sa najvećom pažnjom (prethodnik je bio prvi automobil kojima je osvojio maksimalnih 5 zvezdica za sigurnost odraslih putnika). Iznenađenja nije bilo. I nova Laguna je osvojila 5 zvezdica za sigurnost odraslih putnika, za bezbednost dece 4, a za zaštitu pešaka 2 zvezdice. Ovde i napomena da je Laguni zamalo izmakla najbolja ocena ikada kod zaštite odraslih putnika. Razlog leži u činjenici da su joj se nakon bočnog udara otvorila zadnja vrata. Na kraju evo i ocena za Mercedes C klase i Volvo V70. I Mercedes i Volvo su dobili po pet zvezdica za sigurnost odraslih putnika i po dve zvezdice za zaštitu pešaka, ali je Volvo V70 osvojio 4 zvezdice za bezbednost dece, a Mercedes C tri zvezdice.

Kako je za nemački magazin Auto Motor und Sport izjavio prvi čovek Minija Kay Segler, novi SUV model britanske marke najverovatnije će se zvati Crossman, a pojaviće se na tržištu 2010. godine. Ranije se nagađalo da će se ovaj SUV (ili SAV kako u BMW-u radije nazivaju ovakva vozila) zvati Colorado, međutim prema Segleru, Colorado je samo njegovo radno, odnosno interno ime, koje se neće upotrebljavati na serijskom modelu. Budući da će se Mini SUV bazirati na nedavno predstavljenom (polu)karavanu Clubman, i ne iznenađuje njegovo prilično slično ime Crossman (kombinacija reči CROSSover i ClubMAN). U svakom slučaju, Segler je još jednom potvrdio da BMW neće proizvoditi Crossman u svojoj fabrici u SAD-u (Spartanburg, Severna Karolina), već će proizvodnja biti poverena austrijskoj firmi Magna Steyr, u čijim se pogonima u Gracu već sklapa aktuelni BMW X3 (planirana je godišnja produkcija od 45.000 Crossmana). Ova odluka je doneta zbog proste činjenice da matična Minijeva fabrika u engleskom Oksfordu radi praktično punim kapacitetom (ove godine se očekuje oko 220.000 prodatih vozila), pa je neophodno organizovati proizvodnju Minija SAV ili u SAD-u ili u Austriji, a na kraju je odlučeno da to bude Austrija (ovde treba reći da je i nemački Karmann bio zainteresovan za proizvodnju Minija SAV). Kako smo već ranije pisali, ovaj novi Mini sa 4x4 pogonom (očekuje se i verzija sa pogonom napred), ipak skromnim off-road mogućnostima i robusnijim izgledom, pokretaće dva 1,6 litarska benzinca (uključujući i verziju sa 175KS iz Coopera S) i jedan dizel agregat, mada se nezvanično pominje i mogućnost ugradnje 2,0 litarske mašine. Očekuju se cene u rasponu od 16.500 do 20.000 funti.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Američki "Ford" će najverovatnije imenovati indijsku kompaniju "Tata motors" kao najpoželjnijeg ponuđača za preuzimanje njegovih britanskih filijala "Jaguar" i "Land rover", objavio je londonski "Sandej tajms".
Odluka bi mogla biti poznata već za dve sedmice, a očekuje se da će
"Tata" platiti milijardu funti - oko dve milijarde dolara, za
preuzimanje poznatih "Fordovih" robnih marki, tvdi list.
"Ford", koji pokušava da se reši britanskih fabrika za izradu
luksuznih vozila kako bi se usmerio na restrukturisanje proizvodnje automobila
u posrnulim severnoameričkim pogonima, saopštio je prošle sedmice da namerava
da završi prodaju početkom 2008.
"Tata" se u kupovini "Jaguara" i "Land rovera"
nadmeće sa indijskom firmom "Mahindra i Mahindra" i privatnim
investicionim fondom "Uan ekviti partners" (One Equity Partners).
Glavni savetnik tog fonda je bivši "Fordov" izvršni direktor Žak
Naser, koji je potrošio 3,3 milijarde kompanijinih dolara na preuzimanje
"Land rovera" od nemačkog BMW-a. "Ford" je kupio
"Jaguara" od britanske vlade 1990. godine.
"Ford", koji je izgubio više od 14 milijardi dolara u poslednje dve
godine, uložio je velike sume u "Jaguar" i "Land rover",
ali se ta investicija nije isplatila.
Mediji tvrde da je "Tata" ponudila izmedju 1,5 do 2,2 milijarde
dolara, dok su analitičari ranije procenjivali da vredanost dva
"Fordova" brenda ne prelazi 1,5 milijardi dolara.
Sindikalni predstavnici radnika u "Jaguaru" i "Land roveru"
u Britaniji već su podržali udruživanje sa "Tatom", u nadi da bi
takav ugvor obezbedio "Fordu" značajan prsitup indijskom tržištu
automobila, koje beleži visoke stope rasta.

Vest od pre nekoliko dana o taksi vožnji sedmostrukog šampiona Formule 1 Michaela Schumachera dobila je svoj nastavak. Naime, kako prenosi hrvatski sajt Autosport.hr, vozač taksija Tuncer Yilmaz i njegov novi "kolega" Michael Schumacher, našli su se na udaru policije zbog zamene uloga i Schumacherove vratolomne vožnje. Da podsetimo, 38-godišnji Schumi je sa porodicom bio u mestu Gehulz u Bavarskoj, kako bi preuzeli svog novog psa, a na povratku na aerodrom Coburg (udaljen oko 30 km od Gehulza) nemački as je, plašeći se da ne zakasne na let, zamolio vozača taksija da lično preuzme volan ! Vozač Tuncer Yilmaz je pristao, seo na sedište suvozača i doživeo vožnju svog života. Schumacher se naime "u svom stilu" probijao kroz saobraćaj, stalno je vozio velikom brzinom i kako kaže taksista Yilmaz, "bilo je zaista neverovatno kako je preticao druge automobile i kojom brzinom je prolazio krivine." Ova izjava još više dobija na značaju kada se doda da je taksi vozilo bio kombi Opel Vivaro (!) sa 120KS, kome je maksimalna brzina inače 160 km/h. Schumacher je na kraju taksisti ne samo platio račun u iznosu od 60 evra, već je dodao i napojnicu od 100 evra. "Problem" je međutim u tome što je ceo događaj naišao na ogromno zanimanje medija, ali je takođe privukao i pažnju revnosne nemačke policije, jer je taksista detaljno opisao novinarima vratolomije koje je Schumacher izvodio za upravljačem njegovog taksi vozila. Na videlo je tako izašla velika priča u koju su se naknadno uključili i nemačka policija i državno tužilaštvo, koji, prema pisanju Autosporta.hr, sada ispituju šta se stvarno dogodilo i da li postoji mogućnost da koji evro iz Schumacherovog džepa završi u državnoj kasi.

Prema pisanju francuskih auto medija, Peugeot je odlučio da tokom 2009. godine krene sa serijskom proizvodnjom prelepog prototipa Peugeot 308 RC-Z, koji je svoju svetsku promociju imao pre tri meseca na salonu automobila u Frankfurtu. Ovo nije prvi put da se govori o serijskoj proizvodnji ovog modela, a prema insajderskim informacijama, za proizvodnju bi bila zadužena austrijska firma Magna Steyr. Kao što mu i samo ime kaže, 308 RC-Z je napravljen na bazi standardnog Peugeota 308 ali se odlikuje daleko privlačnijim dizajnom, koja podseća i na Audijev TT. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko je 308 RC Z Concept oduševio svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Osim već poznate prednje "njuške" francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Uostalom slike dovoljno govore. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. 308 RC Z ima isto međuosovinsko rastojanje (2630 mm) kao i klasični 308, dok dužina iznosi 4276 mm, širina 1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno to je 1,6 litarski turbo benzinac, koji umesto serijskih 129kW/175KS ovde razvija 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Serijska verzija će verovatno imati daleko širu paleta pogonskih agregata. Ostaje samo da se nadamo da će Peugeot imati dovoljno hrabrosti da pokrene proizvodnju ovog modela.

Od svog lansiranja na evropskom tržištu u martu ove godine, Nissanov kompaktni crossover model Qashqai već je pronašao 100.000 kupaca na našem kontinentu. Tri najznačajnija tržišta za Qashqai u Evropi su Velika Britanija (prodato 17.554 komada), Rusija (15.376) i Italija sa 10.746 prodatih vozila. Japanska fabrika takođe navodi da je potražnja za ovim modelom u zemljama, kao što su Austrija, Holandija, Portugal, Grčka, Slovačka i Norveška daleko veća nego što se očekivalo. Štaviše, da bi se udovoljilo velikoj potražnji za Qashqaijem u Evropi, još u junu ove godine Nissanova fabrika u Sunderlandu (Velika Britanija) povećala je proizvodnju ovog modela za 20% (danas sa proizvodnih traka siđe 850 Qashqaija dnevno). U Japanu Qashqai nosi ime Dualis i od maja ove godine (kada je tamo počela prodaja), u zemlji izlazećeg sunca kupce je našlo preko 18.000 primeraka. Inače, Qashqai je dizajniran i razvijen u Evropi, tačnije za njegov dizajn je odgovoran Nissan Design Europe u Paddingtonu u V. Britaniji, dok su za tehnički razvoj bili angažovani Nissanovi tehnički centri u Engleskoj, Španiji i Nemačkoj.

Stigli su i prvi rezultati prodaje dva nova modela od kojih njihove fabrike mnogo očekuju. Tako je Volkswagen za malo više od jednog meseca prodaje (u Nemačkoj startovala 9. novembra) već primio 47.000 porudžbina za svoj novi kompaktni SUV model Tiguan. Kako prenosi nemački dnevnik Wolfsburger Allgemeine Zeitung, budući da ne može da zadovolji potražnju za Tiguanom, Volkswagen će biti prinuđen da od januara do marta sledeće godine uvede prekovremeni rad i nedeljom, a sve u cilju proizvodnje još 5000 primeraka ovog modela, kako bi se odgovorilo zaista velikoj potražnji. Inače, u ovom trenutku nemački kupci na Tiguan moraju da čekaju oko šest meseci. Možda još zanimljivija vest stiže iz Jaguara. Naime, dok svi (nestrpljivo) čekamo da vidimo ko će biti novi vlasnik britanske marke, nedavno predstavljeni novi model Jaguar XF beleži odlične rezultate u prodaji na domaćem, britanskom tržištu. Tako je u Velikoj Britaniji već primljeno 3000 narudžbina za XF, što je mnogo bolji rezultat nego što se očekivalo (ali se priželjkivalo). Naravno, budući da u Jaguaru očekuju mnogo od ovog naslednika starog S-Typea, ovi brojke su za njih veoma ohrabrujuće, ali ne treba zaboraviti da su ovo samo prvi rezultati prodaje i to samo u Britaniji, dok će uspeh (ili neuspeh) XF-a ipak zavisiti od prodaje na ostalim tržištima Evrope i naravno Amerike.

Kako se bliži januarski NAIAS (North American International Auto Show) salon automobila u Detroitu, sve je više najava i tzv. teaser fotografija novih automobila, koji će tamo imati svoju svetsku premijeru. Najnovija teaser slika stiže iz Mazde i najavljuje njihov novi koncept automobil nazvan Furai ("zvuk vetra"). I Furai nastavlja sa Mazdinim Nagare ("tok") dizajnerskim rečnikom, a bazira se na trkačkom automobilu Courage C65 iz ALMS serije (American Le Mans Series). Pokreće ga 3-rotorski rotacioni motor sa 450KS, koji za gorivo koristi etanol E100. Sem koncepta Furai, Mazda će na salonu u Detroitu predstaviti i obnovljeni model RX-8 (sportski kupe sa 4 vrata i rotacionim motorom), kao i koncept Taiki, koji smo videli na nedavnom salonu u Tokiju. Što se doterane Mazde RX-8 tiče, u saopštenju fabrike se samo kratko navodi da će ovaj automobil pretrpeti opsežne izmene na polju dizajna (novi branici i doterana svetla), kvaliteta, opreme, upravljivosti i ubrzanja.

Britanski Aston Martin saopštio je da će James Bond (odnosno glumac Daniel Craig) ponovo voziti njihov model DBS i u najnovijem filmu iz serijala o tajnom agentu Njenog Veličanstva. James Bond je već bio za volanom Aston Martina DBS u filmu Casino Royal, što je u stvari bilo i prvo javno pokazivanje ovog modela. Ako ste pogledali film, onda se sigurno i sećate kako je završio Bondov DBS (za podsećanje tu je priloženi video). Inače, sledeći film o agentu 007 (pod radnim naslovom Bond 22) imaće premijeru u novembru 2008. godine, producenti su Michael G Wilson i Barbara Broccoli, a režiraće ga Marc Forster. Što se serijske verzije Aston Martina DBS tiče, od početka 2008. godine ovaj prelepi auto izuzetnih proporcija će konačno biti dostupan i ljudima, koji nisu tajni agenti Njenog Veličanstva, ali koji opet nisu običan svet, jer DBS naravno neće biti jeftin. Pod haubom se nalazi isti 6,0 litarski V12 motor kao i u modelu DB9, ali koji je pretrpeo veliki broj modifikacija (pre svega, agregat u DBS-u dobija daleko više vazduha u odnosu na onaj u DB9), a uparen je sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. Agregat razvija 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta, koji su zaslužni za sprint do 100 km/h za 4,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi preko 300 km/h, tačnije 302 km/h. U poređenju sa Aston Martinom DB9 sa manuelnim menjačem, težina DBS-a (1695 kg) je manja za oko 65 kg, što je zasluga obilate upotrebe karbon fibera. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa je DBS prvi Aston Martin, koji ima karbon-keramičke kočnice.

Nemački Audi je za prvih 11 meseci tekuće godine širom sveta prodao 893.600 svojih automobila, što je porast od 7,3 % u odnosu na isti period prošle godine (samo u novembru 2007. je prodato 75.600 jedinica). U Evropi je od 1.1. do 30.11.2007. prodato 408.200 automobila ili za 8,4 odsto više nego prošle godine. U SAD-u je tokom novembra ove godine plasirano 9104 automobila, što je za 1,1 % manje nego u istom mesecu prošle godine, ali je prodaja u Americi za prvih 11 meseci 2007. ipak za 8,7 procenta veća nego u istom periodu 2006., budući da je u SAD-u zaključno sa 30.11. 2007. prodato 85.004 Audijevih automobila. Kako se očekuje, Audi će ovu godinu završiti sa prodajom od oko 950.000 vozila.

Kako je juče saopštio Opel, samo 14 meseci posle početka prodaje, već je registrovano 500.000 novih Opel Corsi. Za pomenutih 14 meseci Corsa se uspešno pozicionirala na tržištima širom Evrope, pa ne iznenađuje činjenica da je njena prodaja za prvih 11 meseci ove godine čak za 50 % veća nego u istom periodu prošle godine. Inače, od lansiranja prve generacije Corse 1982. godine, Opel je u Evropi prodao skoro 10 miliona primeraka ovog modela B segmenta (prodaja tog 10-milionitog primerka se očekuje već krajem januara 2008. godine). Četvrta generacija Corse je od svoje promocije prošle godine do sada osvojila preko 20 različitih nagrada od strane automobilskih novinara širom Starog kontinenta, uključujući i laskave titule Automobila godine, koje su joj dodeljene u Češkoj, Danskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Irskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji, a osvojila je i titulu "Autobest 2007" (ovu poslednju dodeljuju novinari iz centralne i istočne Evrope).

Kako prenosi Automotive News, povećana prodaja u centralnoj
i istočnoj Evropi mogla bi našem kontinentu već u ovoj godini doneti nezvaničnu
titulu najvećeg automobilskog tržišta na svetu, koju su dosad držale SAD. Do
nedavno je naime prodaja u SAD-u tradicionalno bila daleko veća od one u
Evropi, ali je za prvih 10 meseci ove godine, razlika između dva tržišta pala
na samo nekoliko hiljada prodatih automobila. Tako je u periodu od 1.1. do
31.10. 2007. prodaja u SAD-u iznosila 13.583.559 vozila, a u Evropi 13.572.669
automobila. Dakle, razlika ove godine iznosi nepunih 11.000 automobila, dok je
ta brojka prošle godine bila daleko veća i iznosila je svih 740.000 vozila u
korist SAD-a. Sem veće prodaje u centralnoj i istočnoj Evropi, i dva najveća
evropska tržišta, Velika Britanija i Italija, takođe beleže rast, dok je
prodaja u SAD-u značajno manja (pre svega zbog veće cene goriva). Kako bilo,
prodaja u Evropi i u SAD-u bi ove godine trebalo da iznosi po 16 miliona automobila,
a gde će biti prodato više, saznaćemo veoma brzo.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Kineski izvoz automobila je drastično povećan u 10 meseci ove godine, kada
je u inostranstvu prodato 413.500 vozila, ali je prihod od isporuka bio
nesrazmeran izvozu zbog niskih cena, pokazali su najnoviji podaci kineskog
ministarstva trgovine.
Za 10 meseci Kina je izvezla 64 odsto više završenih vozila, uključujući
automobile, autobuse i kamione, nego u istom periodu minule godine.
Izvoz putničkih automobila je, međutim, više nego utrostručen u tom periodu,
dok je dolarska vrednost prodaje porasla svega 174 procenta u odnosu na isti
lanjski period, navodi se u izveštaju u kome se ne iznose podaci o vrednosti
izvoza u dolarima, nego samo stopa rasta.
Vrednost izvezenih vozila, uključujući kamione i autobuse, dostigla je 4,8
milijardi dolara, što je 117 procenata više nego godinu pre. Najveći deo izvoza
otišao je u zemlje u razvoju u Aziji, Africi i na Bliskom istoku.
U izveštaju ministarstva se ističe da je do nesrazmere između povećanja obima
izvoza i zarade od prodaje došlo zbog "nezdrave konkurencije" u
industriji putničkih automobila. Kao rezultat toga, skoro 60 procenata od 1.242
kompanija koje se bave izvozom vozila prodalo je u inostranstvu po manje od 10
automobila.
Takva kretanja nanose štetu kinskom "brend imidžu" pošto manji
proizvođači ne mogu da garantuju odgovarajući servis posle prodaje vozila i
distribuciju delova, navodi se u izveštaju.
Kineskim izvozom vozila još dominiraju privredna vozila, autobusi i kamioni,
dok su putnički automobili doneli svega 694 miliona dolara, ili oko 14
procenata ukupne prodaje u inostranstvu.
Kina računa da će ove godine izvesti 600.000 vozila, a 2008. oko 800.000,
preneo je AP.