home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : www.tanjug.co.yu

Model "tojota prijus" nadmašio je pet drugih automobila koji koriste čiste tehnologije u maratonskom ispitivanju koji je organizovao nemački ADAC.
Prosečna potrošnja goriva "tojote prijus" bila je 5,8 litara na 100 kilometara, uz emisiju štetnog ugljen-dioksida od 119 grama po kilometru, što je znatno bolje od rezultata njenih rivala, prenela je agencija DPA.
U ispitivanju, koje je uključilo više od 300 kriterijuma, učesvovali su i "škoda oktavija RS TDI", hibridna "honda sivik", "VW turan ekofjuel", "ford fokus FFV" i "subaru autbek ekomatik". Svako od testiranih vozila prešlo je više od 20.000 kilometara.
Vozila "prijus" i "honda sivik", oba s hibridnom tehnologijom, opisana su kao "aktuelni pobednici" zbog toga što je benzin dostupan svugde, a hibridna tehnologija je uspešno funkcionisala, posebno u uslovima gradske vožnje.
Kontrolori ADAC-a, međutim, kažu da nema idealnog koncepta za sve situacije, a da individualne navike vozača igraju značajnu ulogu u izboru idelane tehnologije za vožnju.
Ako kao gorivo koristite prirodni gas (CNG), tečni petolej gas (LPG) ili etanol, neophodno je da pažljivo planirate duže putovanje evropskim putevima, budući da pumpe za ove vrste goriva ne postoje svugde.
Automobil "turan", koji koristi CNG, ima prednosti samo ako u blizini postoje pumpe prirodnog gasa i ako rade tokom dana.
Servisnih stanica LPG za "subaru outbek" je mnogo više, ali je potrošnja tog goriva veća nego kada se koristi benzin, pa se gubi pozitivan efekat smanjenja ugljendioksida.
Automobil "ford fokus" imao je 40 procenata veću potrošnju etanola nego benzina, pa kada su u pitanju troškovi nije imao prednosti nad benzinskim vozilom. Ekološka prednost etanola je, osim toga, pod znakom pitanja kada se on proizvodi od poljoprivrednih sirovina, kao što je kukuruz, smatra ADAC. Druga generacija proizvodnje etanola od fabričkih ostataka još je godinama daleko, smatraju ispitivači.
"škoda oktavija" turbo dizel sa 200 konjskih snaga izabrana je na testu kao najčistiji dizel automobil, s prosečnom potrošnjom od 6,8 litara na 100 kilometra. Po emisiji štetnih gasova "oktavija" se našla na drugom mestu, iza "prijusa."





Rekordna godina za Ferrari

14 Feb 2008 - 01:40 Vesti Link

 

I Ferrari je prošlu godinu završio sa rekordnim brojkama. Tako je za 12 meseci 2007. godine ostvaren promet od ukupno 1,668 milijardi evra, što je za 15,3% više nego 2006. kada je promet iznosio 1,447 milijardi evra (i profit je za 45,4% veći nego godinu dana ranije i iznosi 266 miliona evra). Što se prodaje tiče, kupce je tokom 2007. godine našlo 6465 Ferrarija (ili 14% više nego 2006.). Najveći rast je zabeležen u Azijsko-Pacifičkom regionu (47,2%), Bliski istok ima rast od 32,3%, SAD 7,7%, Velika Britanija 8,2%, Nemačka 5,9%...



Izvor : www.netauto.co.yu

Pred velikim brojem zvanica u beogradskom hotelu Hyatt održana je završna svečanost ovodišnjih izbora za internet automobil godine i mis koji je organizovan putem sajta - http://www.netauto.co.yu/.
Izbor za automobil godine putem interneta, kao medija koji kroz interaktivnu komunikaciju pruža neograničene mogućnosti čini ovaj izbor najprestižnijim nacionalnim izborom za automobil godine. Na internet portal u periodu od 1. decembra prošle godine do 31. januara ove godine stiglo je preko sedamdeset hiljada glasova. Time je ova akcija postala svojevrstan vox populi onih koje zanimaju automobili, bilo kao potencijalne kupce bilo kao zaljubljenike u tehniku i brzine. Najveći broj glasova od dvadeset automobila kandidata i titulu ELP NetAuto 2008 osvojila je Renault Laguna 3. Paraleno sa izborom za internet automobil godine odvijao se i izbor za Miss ELP NetAuto 2007 - petočlani žiri jednoglasno je odlučio da titula Miss ELP NetAuto 2007 pripadne Ivani Rajković, a Miss fotogeničnosti ELP NetAuto 2007 pripadne Mariji Purić.



Nissanov luksuzni brend Infiniti postoji već skoro 20 godina, a svojim nastupom na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (4. - 16. mart) najavljuje zvaničan dolazak i u Zapadnu Evropu. Kako bi pokazao koliki značaj pridaje evropskom tržištu, Infiniti će pomenuti salon u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju nove, druge generacije crossover modela Infiniti FX, što će inače biti prvi put da je ova fabrika premijerno predstavila neki svoj model izvan SAD-a. Društvo na Infinitijevom izložbenom prostoru u Ženevi će mu praviti još nekoliko modela prilagođenih evropskom tržištu. Tačnije, to su Infiniti G sedan, G Coupe i manji crossover EX (na slici), koji će zajedno sa pomentim FX-om u prodaju na Starom kontinentu krenuti od oktobra ove godine.



Ovo je vest koju su mnogi čekali. Tata Nano, najjeftiniji automobil na svetu koji će se od oktobra ove godine proizvoditi u Indiji (po ceni od 2500 dolara ili oko 1720 evra), stiže i u Evropu. Doduše, to će se desiti tek za četiri godine, jer će Nano morati da pretrpi velike izmene i da zadovolji međunarodne ekološke i bezbednosne standarde. U vezi s tim, Girish Wagh (šef Tatine divizije za kompaktna vozila) za nemački nedeljnik Focus je izjavio sledeće : "razvićemo naslednika u naredne četiri godine, koji će zadovoljavati Euro5 propise i evropske standarde o bezbednosti putnika." To u praksi znači da će Nano namenjen prodaji na Starom kontinentu dobiti veći motor, vazdušne jastuke, disk kočnice napred, ojačanu karoseriju, a moguće i CVT transmisiju i modifikovani izgled. Takođe, u Tata Motorsu rade i na smanjenu potrošnje sa sadašnjih 5 na 3 litra/100 km. Naravno, ovde se odmah postavlja pitanje cene, jer ovakav Nano, prilagođen prodaji u Evropi, sigurno neće moći da se kupi za pomenutih 2500 dolara, koliko će u Indiji koštati njegova osnovna verzija. Indijci inače planiraju da aktuelnu verziju Tate Nano (predstavljenu prošlog meseca na AutoExpu u Nju Delhiju) proizvode u tiražu od 250.000, a kasnije i u milion primeraka godišnje. Više o Tati Nano možete pročitati OVDE.



Više o Porscheu 911 GT2 možete pročitati OVDE



Ford je na salonu automobila u Čikagu saopštio da će od sledeće godine i u SAD-u krenuti sa prodajom svog komercijalnog vozila Transit Connect, koji se inače proizvodi u Fordovoj fabrici u Turskoj. Transit Connect će kupce tražiti među vlasnicima manjih radnji, i to kao manja i ekonomičnija alternativa modelima kao što su Ford E-series i Dodge Sprinter (Amerikanci će inače dobiti verziju pokretanu 2,0 litarskim četvorocilindričnim motorom i automatskom transmisijom). Ford je tokom prošle godine u Evropi prodao 109.900 Transita Connect, a podsećamo da je ovaj model osvojio i nagradu International Van of the Year 2003, koju mu je dodelio nezavisni žiri sastavljen od specijalizovanih novinara iz 19 evropskih zemalja.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Francuski Peugeot našao se protekle godine na čelu nepopularne liste s više od 80.000 povučenih vozila zbog tehničkih problema, iako su kompanije u celini gledano imale manje takvih slučajeva nego u 2006, pokazalo je istraživanje nemačkog časopisa "Auto-moto-sport." Oko 80.000 automobila Peugeot 307 povučeno je zbog problema sa sistemom ABS kojim se sprečava blokada točkova tokom kočenja i sa elektronskim programom stabilnosti (ESP), navodi list posle analize svih povlačenja u 2007. Na tehnički pregled je pozvano još oko 6.900 modela Peugeot 807. Na drugom mestu našla se General Motorsova (GM) filijala Opel sa 68.680 povučenih vozila, a sledi Fiat sa svojim markama Alfa Romeo i Lancia. Čak i proizvođači najskupljih automobila kao što su Audi, BMW i Porsche imali su povlačenje pojedinih modela, čak i onih izrađenih 2001, prenela je agencija DPA. BMW je prošle godine pozvao na kontrolu 6.400 najnovijih modela BMW X5 i BMW 120d, dok je Mercedes opozvao svega 243 modela G-klase. Ima kompanija koje minule godine uopšte nisu povlačile svoja vozila, među kojima su Cadillac, Saab, Seat, Škoda i Subaru. Vlasnici Nissanovog modela Qashqai imali su četiri neplanirane posete servisima da bi popravili, između ostalog, pokvarenu bravu na zadnjim vratima i oštru ivicu držača prednjeg vazdušnog jastuka. Protekle godine oko 440.000 automobila je povučeno na nemačkom tržištu, u poređenju s više od 700.000 u 2006, naveo je časopis.



Društvu proizvođača koji već imaju ili razvijaju svoje menjače sa duplim kvačilom pridružiće se i Renault. Naime, posle Fiata i njegovog DDC menjača (o tome više OVDE), sada i ovaj francuski proizvođač najavljuje proizvodnju menjača sa duplim kvačilom. Nažalost, u ovom trenutku nema informacija kada će Renault početi da prodaje svoje automobile opremljene ovakvom transmisijom, mada Automotive News Europe prenosi izjavu svog izvora iz francuske fabrike, koji samo kratko navodi da je menjač na putu i da se neće pojaviti prekasno.   



Volkswagen je 4. februara obeležio desetu godišnjicu Nove Bube (New Beetle), a slavlje je dodatno uveličano činjenicom da se ova proslava poklopila sa proizvodnjom 7-milionitog automobila u Volkswagenovoj fabrici Puebla u Meksiku, koja jedina i proizvodi New Beetle. Još jedan razlog za slavlje je i podatak da je taj 7-milioniti VW iz ove fabrike istovremeno i jubilarni milioniti primerak Nove Bube. Govoreći na svečanoj ceremoniji povodom ovih rezultata, prvi čovek VW-a Martin Winterkorn je najavio i da će nemačka fabrika u ovaj svoj pogon u Puebli u naredne tri godine investirati oko milijardu dolara. Druga vest iz nemačke kompanije se odnosi na prodaju jubilarnog, milionitog VW automobila opremljenog DSG (Direct-Shift Gearbox) menjačem sa duplim kvačilom (zaslužan za brže menjanje brzina i veću ekonomičnost). Prvi VW-ov model sa DSG menjačem je bio sportski Golf R32 iz 2003. godine, a danas je skoro četvrtina svih Volkswagena opremljena ovim menjačem. Inače, prošle godine je VW prodato više od 400.000 automobila sa DSG-om, a potražnja je tolika da je VW-ova fabrika Kassel u Nemačkoj povećala proizvodnju ovog menjača na 1750 jedinica dnevno.



Posle Opela i BMW-a, koji su nedavno proslavili proizvodnju 10-milionite Corse, odnosno 5-milionitog primerka serije 5, još jedan nemački proizvođač slavi proizvodnju jubilarnog primerka nekog svog automobila. Ovog puta radi se o Porscheu koji je u svojoj fabrici u Lajpcigu proizveo 200.000-ti Cayenne. Za ovaj broj je nemačkom proizvođaču bilo potrebno oko pet godina, a jubilarac je crveni Cayenne GTS, koji će biti isporučen kupcu na Bliskom istoku. Porsche je u početku planirao da proizvodi oko 20.000 komada svog prvog SUV-a godišnje, ali zahvaljujući velikoj potražnji taj broj sada iznosi oko 40.000 godišnje. Najvažnije tržište za Cayenne je i dalje SAD, gde se proda oko 30% svih Cayenna. Porsche je inače pomenuti Cayenne GTS promovisao na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, a karakterišu ga 4,8 litarski V8 motor, novi aero body kit, 21-inčni točkovi sa gumama 295/35 R 21 i pogon na sva četiri točka. Njegov V8 motor razvija 302kW/405KS (+20KS u odnosu na Cayenne S) pri 6500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., a standardno je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem, koji ima kraće prenosne odnose u poređenju sa Cayennom S (u ponudi je i 6-stepena Tiptronic S transmisija). Sprint do 100 km/h sa manuelnim menjačem inače traje 6,1 sekundu, što je pola sekunde bolje od Cayenna S. Samo za ovaj Cayenne GTS, Porsche je ponudio i dve nove boje, nazvane GTS Red i Nordic Gold Metallic. Inače, cena za Cayenne GTS u Nemačkoj iznosi 76.725 evra (sa tamošnjim porezom).




Isuzu napušta Ameriku

1 Feb 2008 - 01:04 Vesti Link

Isuzu Motors America je saopštio da će se do 31. januara 2009. godine povući sa tržišta SAD-a. Imajući u vidu slabe prodajne rezultate u toku proteklih godina, ovakav potez u stvari i nije neko iznenađenje. Naime, prošle godine Isuzu je Amerikancima prodao samo 7906 svojih vozila, a 2006. godine 15.751. Ovde treba napomenuti da su oba modela koja Isuzu nudi kupcima u SAD-u u stvari samo preimenovani automobili iz palete General Motorsa, odnosno pick up model Isuzu i-Series (na slici) se bazira na Chevrolet Coloradu/GMC Canyonu, a Isuzu Ascender SUV je samo Chevroilet Trailblazer sa oznakom japanske kompanije (posledica svojevremenog udela GM-a u japanskoj firmi, a imali su i dogovor o zajedničkoj proizvodnji). Budući da GM nema planove da zameni Colorado/Canyon i Trailblazer sa modelom koji bi Isuzu mogao da prodaje pod svojim imenom, a sam Isuzu ne planira razvoj nekog svog posebnog vozila za Severnu Ameriku, doneta je odluka o napuštanju američkog tržišta.



Nemački BMW je saopštio da je danas sa proizvodnih traka sišao jubilarni, 5-milioniti primerak njihove serije 5. Jubilarna serija 5 je model 530d (ima 3,0 litarski dizelaš sa 173kW/235KS i 500Nm) u limuzinskoj verziji i sa metalik Carbon Black bojom. Prvu seriju 5 je bavarski proizvođač inače predstavio još 1972. godine (sa internom oznakom E12), druga generacija je usledila u leto 1981. (serija E28, prodata u 722.328 komada), treća je stigla januara 1988. godine (serija E34), četvrta 1995. godine (serija E39, plasirana u 1.470.757 primaraka), a aktuelna peta generacija (serija E60) je promovisana 2003. godine.



I italijanski Fiat će u svoje modele od sledeće godine početi da ugrađuje menjače sa duplim kvačilom. Tačnije, od septembra 2009. godine automobili Fiatove grupacije (Fiati, Alfe i Lancie B, C i D segmenta sa motorima maksimalnog obrtnog momenta do 350Nm) će dobiti poluautomatski 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom, nazvan DDC (Dual Dry Clutch), za čiji razvoj je zaslužan Fiat Powertrain Technologies (FPT). Ova transmisija je jedna od ukupno tri varijante iz nove porodice šestostepenih transmisija sa oznakom C635. Druge dve varijante (manuelna i automatizovana manuelna) pojaviće se u junu 2009., odnosno 2010. godine. Proizvodnja novih transmisija će se odvijati u Fiatovoj fabrici Verrone, koja će od 2010. godine proizvoditi 800.000 ovih menjača godišnje.



Ponovo Trabant

28 Jan 2008 - 13:00 Vesti Link

Trend oživljavanja automobilskih legendi se nastavlja. Naime, posle Volkswagenove nove Bube, BMW-ovog novog Minija, pa Fiata 500 i najave da i Citroen radi na Spačeku za 21. vek, u pripremi je i reinkarnacija već odavno legendarnog Trabanta. Čitava priča se vrti oko nemačke firme Herpa Miniaturmodelle GmbH (poznata po proizvodnji kolekcionarskih modela Trabanta u razmeri 1 : 87). Da bi upoznali javnost sa svojim planovima (i naravno čuli reakcije i privukli investitore), pomenuta kompanija je na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu predstavila publici maketu novog Trabanta (u razmeri 1:10). Reakcije na "New Trabi" su očigledno bile izuzetno pozitivne (čak 90 odsto anketiranih je bilo za pokretanje proizvodnje ovakvog Trabanta), jer je Herpa angažovala nemačku karoserijsku kompaniju IndiKar za razvoj modernog Trabanta (IndiKar se inače proizvodi specijalna vozila, delove i prototipove za velike proizvođače). U ovom trenutku još nije poznato kada bi "New Trabi" mogao da krene u serijsku proizvodnju, ali se promocija modela u punoj veličini (1:1) očekuje na sledećem salonu u Frankfurtu, septembra 2009. godine. Nezvanično se pominje da bi kao osnova za novi Trabant mogla da posluži Škoda Fabia, odnosno novi Volkswagen Polo za 2008. godinu (VW-ova platforma PQ25), pa čak i Dacia, dok bi se karoserija pravila od čelika, a ne više od plastike. Pominje se i osnovna cena od oko 15.000 evra, koliko bi "New Trabi" mogao da košta. Iako će novi Trabant dobiti dodatni par vrata, prepoznatljiv oblik starog modela je skoro u celosti očuvan, odnosno karakteristični detalji poput velike maske hladnjaka, prednjih farova, haube, blatobrana, oblika krova i vertikalnih zadnjih svetala, su i dalje tu i nedvosmisleno asociraju na originalni Trabant (mada je krov bele boje na maketi ovog Trabanta u stvari Minijev detalj).