
Mercedes je uspeo da sudskom odlukom spreči izlaganje malog kineskog vozila Shuanghuan Noble (na slici) na predstojećem salonu automobila u Bolonji (5.- 16. 12. 2007.). Naime, presudom se zabranjuje Martin Motorsu (evropskom distributeru kompanije Shuanghuan Automobile) da izlaže Noble na salonu u Bolonji, što je već drugi put da je nemački prozvođač uspeo da spreči pokazivanje ove kineske kopije svog Smarta na nekom evropskom auto salonu (prvi put se to desilo pre skoro tri meseca na salonu u Frankfurtu). Za evropsko tržište Noble je inače promenio ime u Bubble, jer ime Noble već koristi jedan britanski proizvođač sportskih automobila. U Martin Motorsu tvrde da Bubble nije puka kopija Smarta, jer, za razliku od nemačkog originala, Bubble ima četiri sedišta i motor smešten napred. Međutim, dovoljno je pogledati sliku i sve je jasno... Shuanghuan inače u svojoj ponudi ima još dve kopije poznatih automobila. To su Shuanguan CEO (kopija starog BMW-a X5 i Toyote Land Cruiser) i SUV model UFO, koji nije ništa drugo do bezobrazna kopija prethodne Toyote RAV4.

Specijalizovani žiri nemačkog magazina Autobild SportsCars dodelio je Audiju R8 svoju godišnju nagradu "SportsCar 2007". Ovu prestižnu nagradu (dodeljuje se samo čistokrvnim sportskim automobilima) je na salonu tjuniranih vozila u Esenu primio Werner Frowein, direktor Audijevog odeljenja quattro GmbH, koje je zaslužno za razvoj ovog sportskog automobila sa 420KS (quattro GmbH i proizvodi Audi R8 u Nekarsulmu, i to ručno). Žiri je naglasio da je ova nagrada dodeljena Audiju R8, između ostalog, zbog toga što trenutno predstavlja najkompletnije vozilo sa najatraktivnijom karoserijom u sportskom segmentu i što nije pokazao nikakve ozbiljnije nedostatke.

Sa proizvodnih traka Seatove fabrike u španskom Martorellu je pre neki dan (29. novembra) sišao jubilarni, 6-milioniti automobil proizveden u ovoj fabrici, koja je zvanično otvorena 1993. godine. Čast da ponese broj 6.000.000 pripala je beloj Seat Ibizi Ecomotive sa 1,4 litarskim TDI agregatom i 80KS. U početku je fabrika u Martorellu proizvodila samo dva Seatova modela (Ibizu i Cordobu), a danas iz ovog postrojenja izlazi sedam modela, i to 2000 komada dnevno (svih Seatovih modela sem Alhambre, koja se proizvodi u VW-ovoj fabrici Palmela u Portugalu).

Pošto su prodali jedan primerak preko eBay-a za 175.407 dolara, u Dodgeu su zbog ogromnog interesovanja odlučili da objave cenu za toliko željno očekivani model Challenger SRT8. Pretprodaja u SAD-u će početi već za neki dan, tačnije u ponedeljak 3. decembra, a cena iznosi 37.995 američkih dolara ili oko 25.800 evra (auto će se inače naći u prodajnim salonima sledećeg proleća). Dodge planira da proizvede limitiranu seriju od samo 5000 komada Challengera SRT8 modelske godine 2008., koga pokreće 6,1 litarski HEMI V8 motor. Auto će biti dostupan u tri boje, i to crnoj, srebrnoj ili HEMI narandžastoj, a svaki će imati pločicu sa serijskim brojem. Kako ističu u Dodgeu, Challenger SRT8 je samo početak priče o Challengeru, jer će uskoro uslediti čitava paleta modela, čije će cene i detalji biti objavljeni naknadno. Challenger SRT8 za 2008. će se inače proizvoditi u Chryslerovoj fabrici u kanadskom Bramptonu, gde se već sklapaju Dodge Charger, Charger SRT8, Magnum, Magnum SRT8, Chrysler 300C i Chrysler 300C SRT8.

Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS) ove godine po drugi put bira automobil godine u Srbiji. Pre toga Asocijacija automobilskih novinara birala je auto godine u SR Jugoslaviji i auto godine SCG, a od prošle godine konačno i auto godine u Srbiji (kada je titulu osvojila Opel Corsa). Kako bilo, u njihov uži izbor za automobil 2008. plasiralo se 11 automobila : Audi A5, Fiat 500, Fiat Bravo, Ford Mondeo, Hyundai i30, Mazda2, Mercedes C klase, Nissan Qashqai, Peugeot 308, Škoda Fabia II i Toyota Corolla/Auris. Pobednik će biti poznat sredinom decembra, kada će žiri AANS obaviti finalno glasanje u prostorijama Auto Moto Saveza Srbije. Na slici novi Fiat 500, koji je nedavno osvojio titulu evropskog automobila godine za 2008.

U sredu 28. novembra, najveći evropski proizvođač automobila, nemački Volkswagen, otvorio je svoju prvu fabriku na teritoriji Rusije, koja se nalazi u gradu Kaluga (oko 160 km jugozapadno od Moskve). Fabriku su svečano otvorili zamenik premijera Rusije Sergey Naryshkin i prvi čovek nemačkog Volkswagena Martin Winterkorn. Kako je najavljeno, tokom naredne godine montiraće se oko 66.000 automobila iz programa Volkswagena i Škode (na potonju će otpadati 40 % proizvodnje), a već 2009. taj broj treba da poraste i na 150.000 jedinica (tada će fabrika imati oko 3000 zaposlenih). Prvi modeli koji su sišli sa proizvodnih traka ovog postrojenja (prostire se na oko 400 hektara) su Volkswagen Passat i Škoda Octavia.

Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), danas je objavila rezultate crash testa za novi Nissan X-Trail. Za zaštitu odraslih putnika, ovaj SUV je dobio četiri zvezdice (od mogućih pet), za bezbednost dece takođe četiri zvedice (od maksimalnih pet), dok je za zaštitu pešaka osvojio samo dve od moguće četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). U EuroNCAP-u naglašavaju da je X-Trail osvojio maksimalni broj bodova za bezbednost prilikom bočnog udara (vrši se pri brzini od 50 km/h), ali je kod frontalnog sudara (vrši se brzinom od 64 km/h) ocenjeno da je zaštita vozačevog vrata slaba, a tu je i mogućnost povrede kolena putnika na prednjim sedištima elementima prednjeg panela.

Još na prošlogodišnjem salonu automobila u Bolonji italijanska kompanija DR Motor je promovisala svoj SUV model DR u verzijama sa troja i petora vrata (DR3 i DR5), koji predstavlja rezultat saradnje sa kineskom kompanijom Chery Automobile. Tako je DR5 u stvari samo preimenovani Chery Tiggo 3 namenjen prodaji u Evropi, a ovde treba napomenuti da Tiggo 3/DR5 spoljašnjim izgledom (namerno ili nenamerno) liči na prethodnu Toyotu RAV4 (sa izuzetkom novog prednjeg dela automobila). Kako bilo, nedavno je sa proizvodnih traka fabrike u Italiji sišao prvi DR5, ali sastavljen od delova koje DR Motor uvozi iz Kine. Iako se dakle Chery Tiggo 3 u Italiji prodaje pod drugim imenom, ovo je ipak veliki korak za kinesku kompaniju, jer će se DR5 od leta naredne godine prodavati i na tržištima Nemačke, Fancuske i Španije. I ne samo to. U DR-u planiraju da proizvodnju sa 12.000 u 2008. godini povećaju na 40.000 jedinica (već u 2009. godini). DR5 se u Italiji prodaje sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom. Benzinac je zapremine 1,6 litra (razvija 81kW/109KS), a košta 16.900 evra, dok za 1,9 litarski dizelaš od 89kW/120KS treba odvojiti 21.900 evra.

Jaguar je saopštio da je juče sa proizvodnih traka fabrike Castle
Bromwich u
Engleskoj sišao prvi primerak njihovog novog modela XF. Prvi primerak
je model
XF 4,2 SV8 u "Vapour Grey" boji, a završiće u Jaguar Daimler Heritage
Trust kolekciji, gde će biti izložen zajedno sa najprestižnijim i
najznačajnijim Jaguarovim automobilima. Na prigodnoj ceremoniji povodom
početka
proizvodnje ovog modela, prisutan je bio i Michael Quinn, unuk Sir
William
Lyonsa (on i William Walmsley su 1922. godine osnovali Swallow Sidecar
Company,
koji je posle Drugog svetskog rata promenio ime u Jaguar Cars Limited).
Inače,
zvanična prodaja Jaguara XF počinje 1. marta naredne godine, a kupcima
će na raspolaganju
biti paleta od četiri motora; tri benzinca i jedan dizelaš. Najslabiji
je V6
dizelaš od 2,7 litra, koji razvija 154kW/210KS i 435Nm obrtnog momenta
(postiže 229 km/h, ubrzava do 100 km/h za 8,2 sekunde, prosečno
troši 7, 5 litara dizela na 100 km). Osnovni benzinac (u V6
konfiguraciji) ima
3,0 litra zapremine, razvija 176kW/240KS i 293Nm (dostiže 237
km/h, ubrzava do stotke za 8,3 sekunde, prosečno troši 10,5 litara), a
ponudu
zaokružuje 4,2 litarski V8 agregat sa 221kW/300KS (u atmosferskoj
verziji) i sa
309kW/420KS u SV8 verziji sa kompresorom. Slabiji sa 300KS ima 411Nm
obrtnog
momenta, može do maksimalnih (elektronski limitiranih) 250
km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi, a troši 11,1 litara na 100
km. Jača
SV8 varijanta sa 420KS ubrzava do stotke za samo 5,4 sekunde,
postiže 250 km/h (takođe limitiranih), dok potrošnja po fabričkim
podacima iznosi 12,6 litara benzina na 100 km.

Francuski Renault će od 2009. godine početi sa proizvodnjom svog novog globalnog niskobudžetnog automobila Sandero i u Južnoj Africi, gde će konkurisati modelima kao što su Toyota Yaris, Kia Picanto, VW Citi Golf, Fiat Palio, Chevrolet Aveo, Opel Corsa Lite i Tata Indica. Novi kompaktni automobil će se proizvoditi u Nissanovoj fabrici Rosslyn, u blizini Pretorije, a za sada Renault ne objavljuje podatke kolika će biti godišnja proizvodnja, niti kolika će biti cena Sandera napravljenog u Južnoj Africi. To će biti poznato u oktobru sledeće godine na salonu automobila Auto Africa Motor Show. Renault će Sandero, osim u Južnoj Africi, proizvoditi i u Brazilu, Argentini, Rumuniji (kao Dacia), Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja prvo startuje već narednog meseca u Brazilu, dok će Evropljanima biti predstavljen u martu na salonu automobila u Ženevi (prodaja na Starom kontinentu počinje u julu 2008.). Sandero bi kratko mogao da se opiše kao Renault/Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i Koleos SUV). Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Prema prvim najavama, Evropljani će moći birati između 1,4 i 1,6 litarskih benzinskih motora sa 75, 90 i 105KS, kao i 1,5 dCi dizelaša sa 70 i 85KS.

Iako su ljudi iz Alfe postavili poseban sajt (www.alfanaming.it) kako bi stanovnicima Italije, Francuske, Španije, Nemačke, Japana i Velike Britanije omogućili da glasaju za ime nove Alfe u kompakt klasi, rukovodstvo italijanske fabrike je ipak rešilo da čitavu stvar uzme u svoje ruke i ne prihvati naziv Furiosa, koje su posetici iz pomenutih zemalja odabrali između ukupno 12 ponuđenih (Agea, Enos, Everson, Fira, Furiosa, Milo, Mod, Nevo, Solea, Sparvo, Velvetta i Ventura). Bez obzira što su sami predložili ime Furiosa, u Alfi sada smatraju da je ovaj naziv previše blizak filmskom serijalu "The Fast and the Furious", a reč Furiosa takođe asocira na ženu koja je besna, što nije u skladu sa imidžom, koji u Alfi žele da promovišu novim modelom. Sa ovom novom Alfom završava se i era sadašnjeg numeričkog označavanja Alfinih modela. Naime, buduće Alfe imaće individulana i prepoznatljiva imena, koja će izazivati uzbuđenje i žudnju. Kako bilo, nova Alfa će se pojaviti na salonu automobila u Ženevi sledeće godine, a nosiće ime koji počinje slovom R. Ima li neko neki novi predlog ?

Hyundai i30 CRDi osvojio je laskavu titulu "2007 CARSguide Car of the Year", što je prvi put da je ova nagrada u Australiji dodeljena nekom korejskom automobilu. Žiri je Hyundaiju i30 nagradu dodelio na osnovu kriterijuma kao što su dizajn, upravljanje, performanse, bezbednost, inovativnost, funkcionalnost, kvalitet i vrednost. Međutim to nije sve, jer je i30 CRDi ovojio i titulu "2007 CARSguide Green Car of the Year", odnosno priznanje za ekološke vrednosti njegovog dizel motora. Hyundai i30 CRDi je osvojio ukupno 94 poena od mogućih 99, a na listi vidite kako su se plasirali ostali automobili u ovom izboru:
- Hyundai i30 CRDi (94 poena)
- VW Golf GT TSi (86 poena)
- Mazda2 Maxx (75 poena)
- Mitsubishi Lancer VR (71 poena)
- Mercedes-Benz C280 (66 poena)
- Holden Ute SV6 (56 poena)
- Ford Mondeo Zetec (37 poena)
- Subaru Impreza RS (32 poena)
- BMW X5 3.0d (31 poena)
- BMW 335i sedan (25 poena)
- Volvo C30 T5 (21 poena).

Izvor : www.pressonline.co.yu
Srbija će za nekoliko godina dobiti najmoderniji autodrom, na kome će se održavati trke evropskih i svetskih šampionata u motociklizmu i automobilizmu, najavio je juče predsednik Međunarodne automobilske federacije (FIA) Maks Mozli na sastanku sa srpskim premijerom Vojislavom Koštunicom. Koštunica je tokom prijema predsednika FIA rekao da je auto-sport jedan od najpopularnijih i dodao da bi autodrom imao veliki značaj za razvoj automobilskog sporta u Srbiji, ali i za domaći turizam i promociju zemlje. Prema pisanju pojedinih medija, Maks Mozli želi da uloži oko 95 miliona evra u manje razvijene automobilske sredine, a Srbija je na vrhu te liste. Osim moderne staze, u saradnji sa Auto-moto savezom Srbije trebalo bi da bude izgrađen i poligon za specijalna vozila, kao što su vatrogasne službe, policija, Hitna pomoć, za šta Mozli već ima projekat. Kako se navodi u saopštenju Vlade Srbije, u razgovoru Koštunice i Mozlija bilo je reči i o najuspešnijem automobilisti Milošu Pavloviću, koji ima velike šanse da uskoro nastupi u Formuli 1.

Izvor : www.blic.co.yu i www.tanjug.co.yu
Japanski automobili su zauzeli devet od prvih deset pozicija na listi najpouzdanijih polovnih vozila u istraživanju časopisa "Vot kar ?" i osiguravajućeg društva "Vorenti dajrekt"
Na prvom mestu našla se "tojota korola"
proizvedena od 2000. do 2002. godine kod koje su istraživači otkrili svega tri
greške kontrolom 100 takvih modela, u poređenju s pet kvarova na 100 vozila kod
drugoplasirane "honde CR-V", objavljeno je danas u Londonu.
Istraživanja su potvrdila, kako se ističe, reputaciju pouzdanosti japanskih
vozila. "Podaci pokazuju da visoka cena automobila ne govori istovremeno
da su pouzdana," ukazao je direktor "Vorentija", Dankan Mekler
Fišer.
Treće mesto ravnopravno dele modeli "honda HR-V (1999-2005) i "tojota
selika" (2000-2006) sa po šest grešaka na 100 vozila. Na petom mestu
nalazi se "Hondin" sportski model S2000 sa sedam grešaka, a jedino
nejapansko vozilo među prvih 10 je automobil BMW Serije-3 (1994-2001) sa
devet uočenih kvarova koji se nalazi na šestoj poziciji. Među deset
najpouzdanijih vozila nalaze se još "Hondini" modeli
"sivik"i "akord" sa po devet
grešaka i "nisan mikra" s 11 kvarova.
S druge strane, na listi deset najnepouzdanijih vozila na prvom mestu je
"alfa romeo GTV" (1996-2003) s 97 grešaka na 100 vozila. Slede
"reno ispejs" (1997-2002) sa 77 kvarova, "jaguar XK8
(1996-2006), "reno laguna" (2000-2007), "fijat multipla"
(1999-2007), "volvo S80" (1998-2006), "land rover
frilander" (2000-2006), kao i "audi olroud" (2000-2005) i
"seat alhambra" (2000-2007).
"Vorenti" u izračunavanju indeksa pouzdanosti uzima u obzir, pored
učestalosti kvarova, i troškove servisiranja. Direktor "Vorentija" Fišer izjavio je da
"Hondin" model "sivik" još od 1991. konstantno potvrđuje da
je jedan od najpouzdanijih automobila koji se može naći na tržištu.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Švedski proizvođač automobila Volvo, koji posluje u okviru
američkog Forda, saopštio je da povlači ukupno 56.000 automobila zbog dva
nezavisna problema - sa vazdušnim jastucima i motorom.
Oko 18.000 automobila Volvo V70 i XC70 za prodajnu 2008. godini biće povučeno
pošto su uočene tehničke greške na vazdušnim jastucima, kao i 38.000 dizelaša
Volvo S60, V70, XC70 i XC90 iz 2006. prodatih u Evropi, zbog problema sa sponom
na sistemu za ubrizgavanje goriva, izjavila je agenciji AFP portparol Volvoa
Marija Bohlin.
Kod bočnih vazdušnih jastuka otkriven je problem u softveru tako da u slučaju
sudara s manjim objektima ne reaguju onako brzo kako bi trebalo, objasila je
Bohlin.
Povlačenje se odnosi na automobile prodate uglavnom u Velikoj Britaniji, SAD, Nemačkoj,
Italiji i Švedskoj.
U drugom slučaju, zbog greške na sponi sistema za ubrizgavanje goriva može doći
do ispuštanja dizela.
Poziv za tehnički pregled biće upućen svim vlasnicima potencijalno ugroženih
vozila, a popravka će se obaviti besplatno, kazala je Bohlin.