
Mercedes je juče saopštio da je posle dve generacije i 12 godina proizvodnje, kupcu isporučen jubilarni, 500.000-ti primerak njihovog roadstera SLK. Prva generacija je od 1996. do 2004. godine našla oko 310.000 vlasnika, dok je aktuelna druga generacija od marta 2004. prodata u 190.000 komada. Najveće tržište za SLK je i dalje Nemačka (više od trećine svih isporučenih vozila), na ostala tržišta Zapadne Evrope otpada još trećina, dok je u SAD-u plasirano 20% ovih automobila. Najpopularniji je osnovni model SLK 200, koga je izabralo 50% svih kupaca, a u Nemačkoj na ovu verziju otpada dve trećine prodaje. Mercedes je inače nedavno promovisao i restilizovanu varijantu modela SLK, a o tome više OVDE.

U izjavi za dnevni list Press, ministar ekonomije i regionalnog razvoja u vladi Srbije Ministar Dinkić ističe da povratak „Fijata" u Srbiju neće doneti koristi samo Kragujevčanima, već i svim građanima Srbije, kroz smanjivanje carine na uvoz automobila, čime bi oni bili za 20 odsto jeftiniji nego danas.
- U dogovoru koji smo postigli sa „Fijatom" stoji i da oni ne traže nikakvu carinsku zaštitu, odnosno da im država administrativnim merama čuva položaj. Zbog toga je plan da država do 1. januara sledeće godine smanji carinu za uvoz automobila sa standardom „euro 3" sa 20 na 10 odsto, da se u prvih šest meseci 2009. godine carina smanji na 5 odsto, a na kraju te godine i potpuno ukine. Zbog toga će svi vozači imati korist od povratka „Fijata" u Srbiju - navodi Dinkić.


Nadajući se da može da ponovi uspeh reinkarnisanog modela 500, Fiat se sprema da oživi još jedno legendarno ime iz svoje prošlosti – Topolino. Fiat naime planira proizvodnju nove porodice niskobudžetnih automobila u Zastavi, a prema raznim izvorima, očekuje se da prvi bude upravo novi Topolino. Vest se poklopila sa potpisivanjem Memoranduma o razumevanju, koji su potpisali potpredsednik najvećeg italijanskog proizvođača automobila Alfredo Altavilla i ministar ekonomije i regionalnog razvoja u vladi Srbije Mlađan Dinkić. Novi Topolino će, kao i original iz 1936. godine, biti dvosed (u stvari 2+2 koncepcije), baziraće se na platformi Fiata 500, ali će od njega biti nešto kraći (njegova dužina naime treba da iznosi 3150 mm). Za pogon bi trebalo da bude zadužen dvocilindrični benzinac od 900 kubika zapremine (sa i bez turbo punjača) i sa rasponom snage od 60 do 110KS. Podsećanja radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog modela automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje. Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila godišnje.

Honda Club Serbia, pod sloganom "Koliko je crvena tvoja krv?", u subotu 10. maja organizuje peti internacionalni skup ljubitelja Honde. Ova manifestacija će se održati u Beogradu, na kartodromu Ada Huja, sa početkom u 13 časova.
Plan i Program skupa:
Satnica:
- početak manifestacije 13:00h.
- od 13:30h. – do 15:00h. promocija vozila, Delta Automoto Honda
- 15:30 – 16:30h. vožnja sa čunjevima.
- 17:00h. – 18:00h. najbrži krug na stazi
- 18:30h. – 19:00h. bacanje automobilske gume u dalj
- 19:30 proglašenje pobednika
- 21:00 restoran
Inače, Honda Club Serbia je osnovan pre nekoliko godina, sa namerom da okupi sve ljubitelje brenda Honda. Klub radi sa podrškom firme Delta Automoto, koja je zvanični uvoznik ovog japanskog proizvođača za našu zemlju. Svi članovi imaju popust do 20% u prodavnicama i servisima specijalizovanim za ovu marku, a na okupljanjima mogu da premijerno isprobaju neke od Hondinih novih modela. Da biste postali član Honda Club Serbia ne morate posedovati Honda vozilo, a godišnja članarina iznosi 1800 dinara. Adresa kluba je Brankova 32/5, Beograd, tel. 011/26-29-446, internet adresa : www.hondaclub.co.yu

Izvor : www.tanjug.co.yu
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i potpredsednik FIAT-a Afredo Altavila
potpisali su danas u Beogradu Memorandum o razumevanju, strateškoj saradnji i
zajedničkom ulaganju koji predviđa formiranje zajedničke kompanije u kojoj bi
torinska fabrika imala 70 odsto, a država Srbija 30 odsto vlasništva.
Fiat, prema potpisanom Memorandumu, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009.
godine otpočne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran
obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje.
U drugoj fazi, do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još
jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" porasla
na 300.000 vozila godišnje.
Aranžman sa "Fijatom" je model zajedničkog ulaganja u "Zastavu", tako
što bi država Srbija bila manjinski, a italijanska kompanija većinski
vlasnik u toj kragujevačkoj fabrici.
"Fijat" će se tim sporazumom obavezati da podigne proizvodnju sa
sadašnjih 12.350 automobila u 2007. godini, na oko 50.000 komada u
prvih devet meseci od potpisivanja ugovora.
Agencije: Fiat će investirati 700 miliona evra u Srbiji
Vodeće svetske agencije izvestile su danas o potpisivanju sporazuma između
italijanske automobilske kompanije "Fijat" i srpske
"Zastave" za osnivanje zajedničke kompanije, stavljajući u prvi plan
podatak da će italijanski partner u njoj imati većinski udeo i da će
investirati oko 700 miliona evra ili 1,1 milijardu dolara.
Nemačka agencija DPA je javila iz Beograda da su potpredsednik najvećeg
italijanskog proizvođača automobila Alfredo Altavila (Altavilla) i ministar
ekonomije i regionalnog razvoja u vladi Srbije Mlađan Dinkić zaključili
memorandum, po kome će "Fijat" investirati 700 miliona evra u fabriku
i posedovati 70 odsto njenih akcija, dok će Srbija uložiti 100 miliona evra i
biti vlasnik 30 odsto akcija.
DPA dodaje da "Fijat" planira da počne proizvodnju novog modela A
klase od kraja 2009. godine, sa obimom od 200.000 vozila. Do 2010. bi trebalo
da krene proizvodnja modela klase B, čime će se ukupna proizvodnja u
kragujevačkoj "Zastavi" povećati na 300.000 vozila godišnje.
Nemačka agencija podseća da su "Fijat" i "Zastava" počele
saradnju pedesetih godina prošlog veka sa proizvodnjom popularnog modela
"fijat 500" i da je u periodu od 1955. do 1985. proizvedeno oko
milion komada tih popularnih kola.
Agencija Blumberg je u izveštaju iz Beograda takođe naglasila da će italijanska
kompanija u zajednički poduhvat investirati oko 700 miliona evra (1,1 milijardu
dolara) u naredne tri godine.
"Ovo je još jedan korak napred u 'Fijatovoj' strategiji ostvarivanja
očekivanja u pogledu rasta obima proizvodnje," citira agencija izvršnog
direktora italijanske kompanije Serđa Markiona (Sergio Marćionne).
Prema Blumbergu, Markione je okončao četiri godine gubitaka u najvećem
italijanskom proizvođaču automobila 2005. godine, nakon što je uveo nove modele
i smanjio troškove kroz efikasniju proizvodnju i partnerstvo sa konkurentima.
I agencija Rojters je javila da se italijanski "Fijat" udružuje sa
Srbijom radi investiranja 700 miliona evra u proizvodnju dva nova modela
automobila u kragujevačkoj "Zastavi".
Britanska agencija je prenela izjavu ministra Dinkića da "Fijat"
planira da počne proizvodnju jednog novog modela do kraja 2009. a drugog modela
do kraja 2010. godine, kada bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" trebalo
da dostigne 300.000 vozila.
Konstatujući da se godišnje u "Zastavi" proizvede oko 15.000
automobila, daleko ispod kapaciteta fabrike od 60.000 vozila, Rojters podseća
da je fabrika pogođena u NATO bombardovanju 1999. godine i da se sporo
obnavlja.
Trenutno zapošljava 4.000 radnika, u odnosu na više od 11.000 pre
restrukturisanja 2001. godine.
Sporazum sa "Fijatom" dobio je "podsticaj" kada je Srbija u
utorak potpisala sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa Evropskom unijom
jer će, kada bude primenjen, voditi unapređenju trgovinskih veza Srbije sa
Unijom, zaključuje Rojters.

Novi Passat R36, odnosno najsnažnija serijska verzija ovog Volkswagenovog modela, od sada je dostupan i kupcima u Velikoj Britaniji, i to u obe karoserijske varijante : kao limuzina i karavan (Variant). Najinteresantniji je naravno pogonski agregat. Radi se o atmosferskom 3,6 litarskom V6 motoru sa okruglo 300KS i 350Nm obrtnog momenta, uparenim sa šestostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom, dok je pogon naravno na sva četiri točka (VW-ov 4MOTION). Ubrzanje od 0 do 100 km/h kod limuzinske verzije iznosi 5,6 sekundi, Variant je sa 5,8 sekundi nešto sporiji, dok je maksimalna brzina kod obe karoserijske verzije elektronski ograničena na 250 km/h. Naravno, Passat R36 je i vizuelno atraktivniji u odnosu na standardne modele. Za to se brinu novi prednji i zadnji branik, pragovi, drugačiji prednji gril sa R36 logom, Bi-Xenon prednja svetla, aluminijumski točkovi od 18 inča (19-inčni su opcija), a u paketu je i za 20 mm spušteno sportsko ogibljenje. Unutrašnjost je dobila nova sportska sedišta, sportski volan, aluminijumske pedale i još par detalja od aluminijuma. Passat R36 limuzina u Velikoj Britaniji košta 30.990 funti, a Passat R36 Variant ima cenu od 32.150 funti.

General Motors je saopštio da su limitirane edicije Corvette Z06 427 i Corvette Indy 500 od sada dostupne i evropskim kupcima. Ovde odmah i napomena da će Corvette Z06 427 Evropljanima biti ponuđena u seriji od samo 52 primerka, a Corvette Indy 500 u 25 komada (20 kupea i 5 kabrioleta). Corvette 427 Limited Edition Z06 (prva slika) napravljena je u znak sećanja na modele iz šezdestih godina prošlog veka, koji su imali motore zapremine 427 kubna inča. Toliko, odnosno 7,0 litara zapremine ima i V8 LS7 motor u ovoj Corvetti, a raspolaže sa snagom od 377kW/505KS (snaga se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog šestostepenog menjača). Dovoljno da auto težak 1437 kg od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za samo 3,7 sekunde, da pređe četvrt milje (402 metra) za 11,7 sekundi, a stazu Nirburgring za 7 minuta i 43 sekunde (najveća brzina iznosi 198 milja na sat ili nepunih 319 km/h). Corvettu 427 Limited Edition Z06 karakteriše posebna Crystal Red crvena boja, zadnji spojler i kvake na vratima u boji karoserije, jedinstveni hromirani točkovi (gume napred and 275/35ZR18, a pozadi 325/30ZR19), "427" oznake na haubi, sedištima i patosnicama i kožna unutrašnjost. Corvette 427 Limited Edition Z06 će kupcima u SAD-u i Kanadi biti ponuđena u 427 primeraka (po ceni od 84.195 američkih dolara), a izvan Severne Amerike još u 78 komada, pa će ukupan broj dostići 505 komada (koliko motor ima KS). Što se tiče Corvette Indy 500 (druga slika), nju karakteriše crna boja karoserije sa vidljivim Indy 500 oznakama, interijer u Titanium Grey boji, novi petokraki aluminijumski točkovi, zadnji spojler sa Corvette Z06, DVD navigacioni sistem, Bose audio sistem, grejanje sedišta, HUD sistem (Head-Up Display) i detalj u vidu pločice sa serijskim brojem. Isporuke Corvette Z06 427 i Corvette Indy 500 u Evropi inače počinju ovog leta.

Izvor : www.novosti.co.yu
Za privatizaciju "Zastavine" fabrike automobila
zainteresovano je više svetskih kompanija, ali se "Zastava
automobili" neće privatizovati na tenderu već će se sa strateškim
partnerom potpisati ugovor o formiranju mešovite firme prema kojem bi novi
strateški partner na osnovu investicije od 300 miliona evra postao vlasnik oko
70 odsto fabrike.
Ovakav način privatizacije dobio je u ponedeljak zeleno svetlo na sastanku
poslovodstva i predstavnika sindikata grupe "Zastava vozila" i
ministra ekonomije i regionalnog razvoja Mlađana Dinkića, ali tek pošto su
čelnici sindikata dobili čvrste garancije da će se u pregovorima sa budućim
partnerom insistirati na socijalnom programu iz tenderske dokumentacije. Na taj
način stvoreni su uslovi da se već u utorak u Beogradu sa predstavnicima
"Fijata" potpiše ugovor o namerama, koji bi ukoliko dođe do dogovora,
mogao da bude potpisan na Đurđevdan, 6. maja, za Dan grada Kragujevca.
Prema rečima Zorana Stošića direktora fabrike "Zastava AGM" u pitanju
je bio operativni sastanak, a dogovoreno je da se detalji ne iznose u javnost.
- U Ministarstvu vlada veliki optimizam kada je u pitanju privatizacija naše
fabrike - kaže Zoran Mihajlović, predsednik sindikata i član UO Fabrike
automobila. - Za našu fabriku i dalje je zainteresovano više svetskih
kompanija, a "najzagrejaniji" su "Fijat",
"Folksvagen", i FAU iz Kine. Predstavnici Ministarstva nisu želeli da
nam kažu ko nudi najbolji razvojni program, jer će to biti presudno za
donošenje odluke o partneru.
Sindikat će već u sredu u Ministarstvu ekonomije potpisati
ugovor koji podrazumeva da će se novi većinski vlasnik obavezati da u narednih
pet godina ne menja delatnost fabrike, da ne otpušta radnike i da će za svakog
ko bude želeo dobrovoljno da napusti fabriku biti obezbeđena stimulativna otpremnina
od 300 evra po godini staža. Većinski vlasnik će biti u obavezi da proizvodi
najmanje 100.000 automobila godišnje.
Članovi poslovodstva ni u ponedeljak nisu želeli da komentarišu rezultate
sastanka u ministarstvu, ali kako saznajemo, tri navedene kompanije do
poslednjeg trenutka neće odustati od proizvodnje svojih modela u Šumadiji.
Startna pozicija "Fijata" je, kako saznajemo, trenutno najbolja, jer
zbog kompatibilne proizvodnje najbrže može da se krene sa montiranjem novih
modela, pre svega redizajniranog "fiće". Na platformi
"punta" koji već silazi sa montažnih traka u Kragujevcu, može da se
proizvodi još nekoliko vozila. Predstavnici kineske kompanije prilikom nedavne
posete "Zastavi" nisu krili da proizvodnjom svog modela u Kragujevcu
žele da se pozicioniraju u Evropi i da su ozbiljno zainteresovani za taj posao
u Kragujevcu. Ni "Folksvagen" ne odustaje od postavljanja sopstvene
montažne linije u "Zastavi", ali kako saznajemo, oni će u ovom
regionu svakako proizvoditi vozila. Prilikom nedavne posete Kragujevcu pored
razgledanja pogona "Zastave", stručnjaci iz "Folksvagena"
su se interesovali i za kragujevački univerzitet, pre svega Mašinski fakultet,
ali i za natalitet u gradu, što je u prvom trenutku sve iznenadilo. Raspitivali
su se i za zemljište - po kojoj ceni se prodaje i da li ima većih celina, na
primer, 400 hektara.
SAOPŠTENJE MINISTARSTVA
U saopštenju Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja navodi se da su
italijanska i nemačka kompanija "izrazile interesovanje za ulaganje u
automobilsku industriju u Srbiji i da se sa njima intenzivno pregovaralo u
poslednjih nekoliko nedelja".
Grupa "Fijat" je zainteresovana za strateško partnerstvo sa
"Zastavom", a "Folksvagen" za takozvana grinfild ulaganja,
to jest izgradnju potpuno nove fabrike automobila. Obe fabrike su
zainteresovane za proizvodnju kompletnih automobila kao i potpuno novih modela.

Francuska grupacija PSA (Peugeot i Citroen) je objavila da planira razvoj novih 1,0 litarskih trocilindričnih benzinskih motora, čiji raspon snage će se kretati od 52kW/70KS do 74kW/100KS (mada nisu saopšteni konkretniji detalji, najjača verzija bi trebalo da ima turbo punjač). Iz PSA grupacije još najavljuju da će se ovi motori odlikovati izuzetno niskom potrošnjom goriva i emisijom CO2 (ova potonja treba da iznosi ispod 100 g/km). Proizvodnja novih motora u Francuskoj treba da počne 2011. godine i to u 600.000 primeraka godišnje.

Izvor : www.novosti.co.yu
Italijanska kompanija “Fijat” najozbiljniji je kandidat da
postane većinski vlasnik “Zastavine fabrike automobila” - saznaju “Novosti”.
Prva runda razgovora delegacije “Fijata”, koju predvodi Stefan Kepter,
potpredsednik kompanije, i poslovodstva “Zastave” o mogućnosti proizvodnje još
nekog italijanskog modela, završena je juče obilaskom svih pogona, a pregovori
o kupovini fabrike automobila biće nastavljeni posle uskršnjih praznika u
Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja.
Razgovori su vođeni iza zatvorenih vrata, a, kako saznajemo, italijanski
stručnjaci za proizvodnju, snabdevanje kooperanata i razvoj, zadovoljni su
postignutom modernizacijom fabrike, mada su naveli da je neophodno još dosta
ulaganja. Proširenje poslovno-tehničke saradnje ove dve kompanije ima za cilj
da “Fijat” pred privatizaciju i potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu
zauzme najbolju poziciju, jer tender predviđa i takozvani “menadžerski ugovor”,
odnosno direktnu pogodbu sa kupcem. Pored toga, ugovori koje poslovodstvo
“Zastave” ima sa “Fijatom” i “Dženeral motorsom” ušli su u tendersku
dokumentaciju. Sklapanje modela “zastava 10” i “opel klasik” su već vrednovani.
U tom slučaju, ugovor o sklapanju bar još jednog modela, najverovatnije
redizajniranog “fiće”, doveo bi “Fijat” u povlašćenu poziciju u odnosu na druge
zainteresovane kompanije na tenderu.
Direktor preduzeća “Zastava-auto” Zoran Bogdanović kaže da se sa visokom
delegacijom italijanskog “Fijata” razgovaralo o mogućnostima proširenja
saradnje i proizvodnje još jednog modela u Kragujevcu. Ali, odbio je da
odgovori da li se razgovaralo i o strateškom partnerstvu.
Predstavnici Sindikata “Zastavine fabrike automobila” juče nisu bili na
sastanku. Zoran Mihajlović, predsednik Sindikata, kaže da mu je poznato da se,
u ovoj fazi razgovora, pregovara o mogućnostima da se jedan model “fijata” u
potpunosti proizvodi u Kragujevcu. To bi značajno uposlilo kapacitete i “Zastavinih”
kooperanata, a fabriku automobila učinilo atraktivnijom.
"ZASTAVA" MOŽE I BEZ TENDERA
U narednih desetak dana, Vlada Srbije, odnosno Ministarstvo ekonomije i
regionalnog razvoja, odlučiće po kom modelu će se privatizovati “Zastava”.
Prvobitno je bilo predviđeno da se za prodaju nekadašnjeg kragujevačkog
automobilskog giganta raspiše tender. Međutim, u vreme kada je prijava za
pristup tenderskoj dokumentaciji bila u finišu, raspisani su izbori, a
potencijalni investitori su zatražili odlaganje čitavog postupka.
Zato je Ministarstvo nekoliko puta u poslednja dva meseca i odlagalo javni
poziv za prodaju “Zastava automobila”. Poslednji utvrđeni rok bio je, kao što
je poznato, 15. april ove godine.
Poslednjih dana, međutim, nadležni u Ministarstvu ekonomije i regionalnog
razvoja razmišljaju o promeni načina privatizacije kragujevačke fabrike
automobila.
- Bitno nam je kako da obezbedimo da u fabrici ostanu svi zaposleni, da krene
proizvodnja 150.000 do 200.000 automobila i da ovaj kolektiv ostvaruje mogući
prihod od 200 do 300 miliona evra godišnje - kaže izvor “Novosti” u nadležnom
Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja. - Ukoliko se proceni da će neki
od zainteresovanih inostranih partnera to da omogući, skloni smo da promenimo
plan, odnosno da ne raspišemo tender, već na neki drugi, fleksibilniji način
privatizujemo “Zastava automobile”.
Kao mogući način prodaje kragujevačke fabrike automobila pominje se
potpisivanje ugovora o saradnji, koji bi potvrdila, osim menadžmenta firme, i
Vlada Srbije.

General Motors je posle raznih špekulacija, glasina i špijunskih slika na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu konačno i zvanično promovisao nestrpljivo očekivanu Chevrolet Corvettu ZR1, ali nije saopštio i konkretne podatke vezane za snagu 6,2 litarskog V8 kompresorskog motora. Tada je procenjeno da ovaj agregat razvija 100KS po litri zapremine, odnosno 462kW/620KS i oko 807Nm obrtnog momenta. Konačno, dostupni su i zvanični podaci. Ovaj LS9 6,2 litarski V8 motor razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine. Međutim, i dalje nema zvaničnog podatka o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), dok se za maksimalnu brzinu navodi da prelazi 200 milja na sat (322 km/h). Prodaja Corvette ZR1 počinje ovog leta po ceni od nešto malo manje od 100.000 dolara.

U Škodi ponovo slave. Naime, posle nedavne proslave proizvodnje jubilarne dvomilionite Octavije, juče je sa proizvodnih traka Škodine fabrike Mlada Boleslav sišla i dvomilionita Fabia. Ta čast je pripala modelu Fabia Combi Sport 1.4 16V. Prva generacija Fabije je inače proizvedena u skoro 1,8 miliona primeraka, dok je druga generacija startovala početkom 2007. godine.
Ford je juče saopštio da je proizveo jubilarni, 9-milioniti primerak sportskog modela Mustang, koji će inače sledeće godine proslaviti svoju 45-godišnjicu (prvi Mustang je naime promovisan 17. aprila 1964. godine u Njujorku, a danas je svaki drugi sportski auto prodat u Americi upravo Mustang). Jubilarni primerak je Mustang GT Cabriolet i biće isporučen dileru iz američke države Ajova.

Ono što su mnogi priželjkivali još od septembra prošle godine, kada je prelepi kupe Peugeot 308 RC Z prvi put kao koncept predstavljen javnosti na salonu automobila u Frankfurtu, postaće realnost već sledeće godine. Naime, generalni direktor Peogeota Jean-Philippe Collin je na salonu automobila u Lisabonu i zvanično potvrdio da će konačna serijska verzija ovog automobila biti izložena na jesen 2009. godine na salonu u Frankfurtu, a da će njegova prodaja startovati početkom 2010. godine. Kao što mu i samo ime kaže, 308 RC Z je napravljen na bazi standardnog Peugeota 308 ali se odlikuje daleko privlačnijim dizajnom, koja podseća i na Audijev TT. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko je 308 RC Z Concept oduševio svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Dizajn bi ukratko mogao da se opiše kao moćan, dinamičan i beskompromisan. Osim već poznate prednje "njuške" francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. 308 RC Z ima isto međuosovinsko rastojanje i dužinu kao i klasični 308, dok širina iznosi 1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160 g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno to je 1,6 litarski turbo benzinac, koji umesto serijskih 129kW/175KS, ovde razvija 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Serijska verzija će verovatno imati daleko širu paleta pogonskih agregata, a nemački AutoBild je nedavno najavio da bi cena ovog Peugeota trebalo da iznosi oko 23.000 evra.

Toyota je juče saopštila da je u prvom kvartalu ove godine prodala ukupno 2,41 miliona vozila, što predstavlja rast od 2,7 % u odnosu na isti period prošle godine, kada je plasirano 2,35 miliona jedinica (u ove brojke su uključeni i Daihatsu i Hino Motors, koji se nalaze u Toyotinom vlasništvu). S druge strane, američki General Motors je objavio da je u prva tri meseca prodao 2,25 miliona svojih vozila ili za 0,6% manje nego u istom periodu 2007. godine. GM je u prvom kvartalu u Severnoj Americi zabeležio pad prodaje od 10%, dok na tržištu Latinske Amerike, Afrike i Bliskog Istoka ima rast od skoro 20 odsto, u Azijsko-Pacifičkom regionu rast iznosi 6%, a u Evropi 3% (na Starom kontinentu je naime prodato rekordnih 572.000 vozila).

Italijanski Fiat priprema model 500 na hibridni pogon (kombinacija novog dvocilindričnog benzinca od 900 kubika i elektro-motora), koji će karakterisati izuzetno niska potrošnja goriva i emisija CO2. Hibridni Fiat 500 će raspolagati i Stop&Start sistemom i menjačem sa duplim kvačilom, a verovatno i gumama sa manjim otporom kotrljanja, što će na kraju doprineti da emisija CO2 bude manja od 90 g/km, a potrošnja samo 2,94 litra na 100 km. Ovde i podsećanje da je Fiat još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu izložio studiju sa imenom Panda Aria, koju je pokretao upravo dvocilidrični motor zapremine 900 kubika i snagom od 60kW/80KS. Taj motor je inače za 20 procenata lakši i zauzima 25% manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage.