Češke firme u oblasti autoindustrije najavljuju da će ove i početkom naredne godine otpustiti najmanje 10.000 radnika, dok njihove slovačke kolege istovremeno planiraju da u sledeće dve godine povećaju broj zaposlenih za 30.000.
Preuzeto sa : Novosti.rs
"Zastava" je dobila upite od državnih institucija dve afričke
zemlje - Konga i Senegala i pojedinih firmi iz Rusije u kojima se interesuju
kako mogu da otkupe licencu i tehnologiju za proizvodnju “keca”, “juga” i
“floride” čije je gašenje najavljeno za početak narednog meseca.
Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe “Zastava vozila”,
sve te upite kragujevačka fabrika je prosledila Ministarstvu ekonomije koje je
nadležno za dalje raspolaganje “Zastavinom” imovinom.
Češka automobilska industrija moraće zbog svetske finansijske krize i smanjenja globalne potražnje za novim automobilima da otpusti skoro 10 odsto radnika, predviđa češko Udruženje automobilske industrije.
Nekada predmet želje svakog sovjetskog birokrate, a danas, gotovo više od pola veka od kada je prvi put proizveden legendarni automobil Volga, Rusija je rešila da obustavi proizvodnju.
Bez obzira na svetsku finansijsku krizu, a sudeći po prvim rezultatima prodaje, situacija oko novog Chevrolet Camara izgleda prilično obećavajuće po General Motors.
Američke fabrike automobila "Dženeral Motors" (GM) i "Krajsler" (Chrysler) zatražile su od federalne vlade jedinstveni zaštitni paket vredan 10 milijardi dolara za podršku njihovom spajanju.
General Motors je nedavno saopštio da je njihova Corvette ZR1 prešla krug legendarne nemačke staze Nirburgring za samo 7 minuta i 26.4 sekunde ali je i taj odličan rezultat u najnovijem pokušaju poboljšan za još 4 sekunde.
Mada bi zvanični rezultati izbora za Evropski automobil godine 2009. (2009 European Car of the Year) trebalo da budu objavljeni tek 17. novembra ove godine, pojedini sajtovi već javljaju da je novi nosilac ove prestižne titule za 2009. godinu Alfa Romeo MiTo (dobio je navodno ukupno 462 poena).
Najviše zahvaljujući globalnoj finansijskoj krizi, Fiat je odlučio da povratak Alfa Romea na tržište SAD-a odloži sve do 2011. godine.
Izvor : Politika.rs
Izričit stav „Fijata” da u kragujevačkom pogonu nema mesta za konkurentsku firmu doveo je u ćorsokak pregovore države i američkog „Dženeral motorsa“ oko sklapanja „astre klasik“ u „Zastavinoj“ fabrici. Pregovori, ipak, nisu prekinuti, pa još uvek postoji mogućnost da se vremešni „Opelov“ model proizvodi u centru srpske automobilske industrije. „Politika“ saznaje da se traži drugo rešenje, odnosno lokacija izvan fabričkog kruga „Zastave“.