
Toyota je juče saopštila da je do kraja aprila ove godine širom sveta prodala
tačno 1.028.000 primeraka svog hibridnog modela Prius. Dakle, još jedan razlog
za slavlje u japanskoj kompaniji, tim pre jer su hibridni automobili već odavno
postali njihov zaštitni znak. Prvi Prius je inače predstavljen u Japanu još 1997. godine, prodaja je
tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je
najveći komercijalni uspeh ipak zabeležen u SAD-u, gde je od 2000. do kraja
aprila ove godine kupce našlo čak 591.600 Priusa. U Japanu je prodato
315.000, a u Evropi 100.700 Priusa. Inače, prošle godine je Toyota prodala
ukupno 429.400 komada svojih hibridnih vozila ili za 37 odsto više nego 2006.

General Motors je danas saopštio da je sa proizvodnih traka Opelove fabrike u nemačkom Bohumu sišao jubilarni, 10-milioniti primerak Opel Astre (jubilarni primerak je inače srebrna Astra Station Wagon 1.7 CDTI). Proizvodnja prve Astre F je počela 12. avgusta 1991. godine i tokom svog životonog veka napravljena je u 4.13 miliona primeraka, čime je prestigla svog prethodnika, Opel Kadett E, koji je proizveden u 3.8 miliona jedinica. Prodaja druge generacije Astre (model G) je startovala u proleće 1998. godine i našla je put do nešto preko 3.8 miliona kupaca. Ovaj model se inače i dalje proizvodi u Poljskoj, i to kao kao Astra Classic II (krajem ove godine treba da počne i njegova montaža u kragujevačkoj Zastavi). Treća, aktuelna generacija Astre (model H - na slici) se proizvodi od marta 2004. godine i do danas je napravljeno preko 1.9 miliona komada.

Izvor : www.tuning.co.yu
Auto Tuning Club i časopis Tuning-Styling 18. maja organizuju 19. Tuning Styling Show® & Drift day na karting stazi Ada Huja na Karaburmi (sa početkom u 11 sati). Gledaoci će imati priliku da uživaju u pravom nesvakidašnjem automobilskom spektaklu. Prijavljeno je 80 učesnika a dolazak su najavili takmičari iz Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Hrvatske. Iz bogatog programa izdvajaju se atraktivne drift vožnje u kojima automobili kontrolisano proklizavaju kroz krivinu i kao posebna atrakcija za publiku - bočno se kreću po stazi. Pored navedenog, biće izložena brojna vozila modifikovanog izgleda, kojima je potpuno ili delimično preuređena karoserija i unutrašnjost, značajno pojačana snaga motora, ugrađeno snažno ozvučenje ili postavljeno dodatno ukrasno osvetljenje. Atraktivne dens igračice, muzički performansi, auto klubovi sa automobilima izmenjenog izgleda i brojna takmičenja očekuju ljubitelje automobilizma na Adi Huji u nedelju, 18. maja od 11 časova.
Satnica :
09:00 Prijem i verifikacija takmičara
11:00 Ulaz za posetioce
11:30 Svečano otvaranje – DJ Marchez
12:00 Početak takmienja u dB drag-u
12:15 Revijalna vožnja
12:30 Muzički i plesni performansi
13:00 1. Trening Vožnja - Drift Taxi
13:15 Početak takmičenja u Stayling-u
13:30 Car Wash
14:30 Muzički i plesni performansi
15:30 2. Trening Vožnja - Drift Taxi
16:30 Muzički i plesni performansi
Svečano proglašenje pobednika takmičenja u Styling-u i dB drag-u
* pravo izmene satnice zadržava ATC.


Renault-Nissan alijansa i indijski Bajaj Auto su danas i zvanično najavili formiranje joint venture kompanije za proizvodnju njihovog novog niskobudžetnog automobila, čija će osnovna varijanta koštati samo 2500 američkih dolara (oko 1620 evra). Ovaj novi "narodni auto" se za sada vodi pod kodnom oznakom Renault Bajaj ULC, a proizvodiće se u potpuno novoj fabrici u indijskom Chakanu. Bajaj Auto će u ovom joint venture-u imati 50% učešća, a Renault i Nissan po 25 odsto. Prema zvaničnom saopštenju, proizvodnja novog ULC automobila treba da počne 2011. godine, a proizvodiće se 400.000 primeraka godišnje (uglavnom namenjenih indijskom tržištu, mada se kasnije očekuje prodaja i na ostalim tržištima u razvoju). Bajaj Auto je inače na ovogodišnjem salonu salonu automobila u Nju Delhiju već predstavio sopstveni koncept automobila za široke narodne mase (na slikama), koji bi u serijskoj verziji trebalo da košta oko 3000 dolara ili 1950 evra. Ljudi iz Bajaj Auta su tada napomenuli da je taj auto još uvek samo prototip na kome još treba da se radi, a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva cilindra.
Ferrari je proteklog vikenda pokrenuo novi sajt www.ferrarigtcountdown.com, kojim najavljuje dolazak njihovog dugo očekivanog manjeg 2+2 modela Ferrari GT (Grand Tourer). Ferrari će preko ovog sajta javnosti otkrivati deo po deo novog modela, čija je zvanična svetska premijera inače zakazana za ovogodišnji salon automobila u Parizu. Za sada se na sajtu može čuti zvuk njegovog motora (najverovatnije V8), a takođe se može pratiti i odbrojavanje do objavljivanja novih detalja, uključujući i prve fotografije.
VIDEO : najava za Ferrari GT

Volkswagen proširuje paletu pogonskih agregata u svom najluksuznijem modelu Phaeton, i to novim 3.0 V6 TDI common-rail motorom, koji u odnosu na prethodnika razvija 15KS i 50Nm obrtnog momenta više. Tačnije, novi V6 TDI umesto 165kW/225KS i 450Nm, sada raspolaže sa 176kW/240KS i 500Nm. Sa ovim agregatom Phaeton troši 0,3 litra goriva manje nego ranije (sada 9,1 litar na 100 km), a maksimalna brzina je porasla na 237 km/h. Motor naravno ima DPF filter čestica čađi i zadovoljava Euro 5 standard.

O modelu GT9 kompanije 9ff je već bilo dosta reči tokom prošle godine, a u međuvremenu je nemačka kompanija saopštila da je na trkačkoj stazi Papenburg ovaj automobil nedavno uspeo da postigne planiranih 409 km/h. To je bilo dovoljno da se pretekne Bugatti Veyron (može do 407 km/h), ali ipak manje od 411,76 km/h koliko postiže američki SSC Ultimate Aero TT. 9ff će inače proizvesti ograničenu seriju ovog automobila, tačnije biće napravljeno samo 20 komada. Iza imena 9ff GT9 se u stvari krije detaljno modifikovani Porshe 911 GT3 (produžen za 300 mm, krov spušten za 120 mm), koji zahvaljujući konstrukciji od karbon fibera i kevlara, teži samo 1326 kg. Za pogon je zadužen centralno smešten 4,2 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača. Pomenuti agregat raspolaže sa svih 987KS i 964Nm obrtnog momenta (raspoloživog u rasponu od 5970 do 7850 o/min.). Cena naravno nije mala i znosi 592.600 evra...

Nekoliko dana posle vesti o rasprodatom Nissanu GT-R, sada i iz bavarskog BMW-a stiže slično saopštenje u kome se kaže da je njihov novi SAC (Sports Activity Coupe) model X6 već rasprodat za ovu godinu. BMW inače planira da proizvede 40.000 primeraka ovog modela godišnje, pri čemu je polovina rezervisana za tržište SAD-a (gde je većina dilera rasprodala svoje količine već u prvoj nedelji, a neki od njih su formirali i liste čekanja). Ako je prilikom promocije X6 bilo sumnji u uspeh ovog modela, ovim su one i definitivno raspršene. Više o BMW-u X6 možete pročitati OVDE.

Izvor : www.blic.co.yu
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Srbije Mlađan Dinkić predložio je juče predstavnicima nemačkog Mercedesa uspostavljanje novog strateškog partnerstva te kompanije i fabrike FAP u Priboju, po modelu koji je ugovoren između „Fijata“ i kragujevačke „Zastave“.
Delegacija „Mercedes-Benca“, na čelu s generalnim direktorom te kompanije za
Srbiju i Crnu Goru Stavrosom Paraskevaidesom i predstavnikom nemačke ambasade u
Beogradu, sastala se sa Dinkićem na poziv Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja.
Dinkić je delegaciji „Mercedesa“, koji je ranije uspešno sarađivao sa FAP-om,
predstavio podsticaje koje Srbija nudi prvoklasnim svetskim proizvođačima
automobila za izgradnju pogona na teritoriji Srbije.
Ti podsticaji uključuju besplatnu dodelu zemljišta, koje je opremljeno
neophodnom komunalnom infrastrukturom, zatim status slobodne carinske zone,
oslobađanje od poreza na profit i plaćanja lokalnih taksa i poreza u periodu od
10 godina, kao i finansijski podsticaj države u iznosu do 25 odsto vrednosti
investicije za ulaganje od preko 200 miliona evra i zapošljavanje više od 1.000
radnika.
Dinkić je, kako je saopštilo Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja,
naglasio da su uslovi koje je Srbija spremna da ponudi daleko povoljniji od
onih koje u ovom trenutku nude Rumunija, Mađarska, Češka i Poljska.

Izvor : www.politika.co.yu
Postoje ozbiljne inicijative da će srpska vozila rusku granicu uskoro preći bez carinskih opterećenja, kaže Andrej Hripunov, šef trgovinskog odeljenja ambasade Ruske Federacije u Beogradu
Smanjenje carina na izvoz automobila u Rusku Federaciju izgleda nije samo predizborno obećanje domaćih političkih stranaka, jer, kako saznajemo u ruskoj ambasadi, postoje ozbiljne inicijative Moskve da srpska vozila rusku granicu uskoro pređu bez carinskih opterećenja. Ali, čini se da će i Rusi zauzvrat tražiti istu uslugu – da svoja vozila u Srbiji prodaju bez carina. Prema rečima Andreja Hripunova, šefa trgovinskog odeljenja ambasade Ruske Federacije u Beogradu, u Rusiji je već pripremljen nacrt nove odluke o smanjenju liste izuzetaka sa Sporazuma o slobodnoj trgovini koji je potpisan još 2000. godine.
– Ne mogu ništa konkretnije da kažem jer taj nacrt tek treba da usvoji naša vlada. Sigurno je da će se u nacrtu, među robnim grupama, naći i automobili. O proširenju liste se odavno pregovara na najvišim državnim nivoima. Poslednji put su o tome razgovarali Sergej Šojgu, ruski ministar za vanredne situacije, i Predrag Bubalo, srpski ministar trgovine i usluga – istakao je Hripunov i dodao da je i Rusija zainteresovana za bescarinski izvoz svojih automobila u Srbiju.
Na listi izuzetaka proizvoda koji se carine prilikom izvoza u Rusiju, među nekoliko desetina robnih grupa, osim automobila, nalaze se i čokolada, neke vrste sapuna, neke vrste lekova, nameštaj, elektronska oprema, radio i TV prijemnici, telefoni… Oko 200 robnih grupa, međutim, oslobođeno je carina, tako da je Srbija jedina zemlja u Evropi sa povlašćenim statusom prilikom izvoza u Rusku Federaciju i zato je vrlo privlačna potencijalnim stranim ulagačima. Parkiranje „Fijata” u Kragujevac i sve češće posete još nekoliko velikih svetskih korporacija iz oblasti automobilske industrije, poput „Folskvagena”, pokazuje njihove motive za ulaganje u pogone u Srbiji, odakle bi da robu bez carine izvoze na veliko rusko tržište, koje je svake godine sve bogatije.
Mlađan Dinkić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja, takođe je najavio pre dva dana da će od prvog januara 2009. godine carine na uvoz automobila u Srbiju biti prepolovljene, da će za dve godine, kako je dogovoreno sa predstavnicima „Fijata”, carine biti potpuno ukinute te će srpsko tržište postati potpuno otvoreno za sve strane proizvođače.
Sa druge strane, bar prema najavama iz Ministarstva ekonomije, carine na izvoz u Rusiju neće biti potpuno ukinute, već svedene na jedan procenat. Inače, i predsednik Srbije Boris Tadić je najavio da će u razgovorima sa visokom ruskom delegacijom, sa kojom će se ovih dana sastati, zatražiti bescarinski izvoz automobila iz Srbije. Drugoj strani bi se to takođe isplatilo, smatra ministar Dinkić, jer je „realno da ćemo postati strateška tačka razvoja automobilske industrije u jugoistočnoj Evropi”. Dosad su se bez carina u Rusiju izvozili samo rasklopljeni automobili, odnosno automobili u delovima.
U predlogu za oslobađanje automobila od carina trebalo bi da se navede marka i kubikaža vozila, ali u resornom ministarstvu još ne znaju za koji model će se tražiti olakšice.
U Ministarstvu trgovine, na čijem je čelu Predrag Bubalo, sa druge strane, opet ističu da je to već predloženo Rusima pre nekoliko nedelja prilikom posete ruske delegacije Srbiji. Predloženo je, kažu, da se od carina oslobodi „fijat punto” i to automobili do 1.600 kubika.
Bez obzira na to što bivši koalicioni partneri, a sadašnji politički konkurenti pripisuju sebi najveće zasluge za pokretanje ove inicijative, a i radikali se takođe zalažu za ukidanje carina na automobile, prema mišljenju ekonomista, svi će od ovog imati koristi. I „Fijat” i ostali potencijalni investitori u automobilsku industriju, koji će svoju robu moći da ponude jevtinije na sve zahtevnijem ruskom tržištu, kao i tamošnji kupci, koji će po nižoj ceni moći da kupe vozila. Profitiraće i ruska i srpska privreda, ali i radnici kragujevačkog posrnulog giganta.

Iako je atraktivni koncept Seat Bocanegra SportCoupe trebao poslužiti samo kao najava nove generacije Seat Ibize, podstaknuti izuzetno pozitivnim reakcijama javnosti prilikom promocije Bocanegre na ovogodišnjem salonu u Ženevi, rukovodstvo španske marke se odvažilo i odlučilo da ovaj auto ipak puste u serijsku proizvodnju. Tako bar piše britanski magazin AutoExpress, koji prenosi i reči Seatovog direktora dizajna Luca Donkerwolkea, koji kaže : "kada smo konačan koncept pokazali našem predsedniku (kompanije) Ericu Schmittu, on je izjavio "želim jednog!". A posle pozitivne reakcije u Ženevi, nije nam preostalo ništa drugo nego krenuti sa proizvodnjom Bocanegre." Za pogon će najverovatnije biti zadužen 1,4 FSI twin-turbo motor sa oko 180KS, uparen sa sedmostepenim DSG menjačem. Više o Seatu Bocanegri možete pročitati OVDE.

Posle nedavnog objavljivanja konkretnih podataka vezanih za V8 motor nestrpljivo očekivane Corvette ZR1, iz General Motorsa su sada saopštili da će proizvodnja ove Corvette iznositi samo oko 2000 primeraka godišnje (proizvodnja će inače početi ovog leta). Za sada nije poznato koliko je od tog broja namenjeno prodaji u SAD-u, a koliko za ostatak sveta. Nije poznata ni konkretna cena (biće saopštena krajem maja), mada se očekuje da će se u Americi kretati oko 100.000 dolara. Inače, zvanična promocija nove Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, ali tada nisu saopšteni konkretni podaci vezani za snagu 6,2 litarskog V8 kompresorskog motora. Tada je procenjeno da ovaj agregat razvija 100KS po litri zapremine, odnosno 462kW/620KS i oko 807Nm obrtnog momenta. U međuvremenu su objavljeni i zvanični podaci. Ovaj LS9 6,2 litarski V8 motor razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine. Međutim, i dalje nema zvaničnog podatka o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), dok se za maksimalnu brzinu navodi da prelazi 200 milja na sat, odnosno 322 km/h (nezvanično - može do 330 km/h).

Danas su objavljeni rezultati međunarodnog izbora za najbolji motor godine (International Engine of 2008 Awarads) i, kao što se očekivalo, ponovo je veliki pobednik nemački BMW. Bavarski proizvođač je naime pokupio titule u čak šest kategorija uključujući i onu najvažniju - International Engine of the Year 2008, koja je pripala njihovom 3,0 litarski bi-turbo rednom šestocilindrašu (ovaj agregat je osvojio i titulu najboljeg u kategoriji motora zapremine između 2,5 i 3,0 litra).
Evo i liste pobednika u svim kategorijama :
Best New Engine of 2008 : BMW 2,0 litarski Twin-Turbo (BMW 123d)
Green Engine of the Year : Toyota 1,5 litarski Hybrid Synergy Drive (Toyota Prius)
Best Performance Engine : Porsche 3,6 litarski Turbo (Porsche 911 Turbo i 911 GT2)
ispod 1.0 L
Toyota 1.0L (Toyota Aygo i Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy)
1.0 – 1.4L
Volkswagen 1.4L TSI (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)
1.4 – 1.8L
BMW-PSA 1.6L Turbo (Mini Cooper S, Mini Clubman, Peugeot 207 i 308)
1.8 – 2.0L
Volkswagen/Audi 2.0L Turbo (VW Golf GTI, Jetta, Eos, Audi A3, A4 Cabrio, A6, TT, Seat
Leon, Altea, Škoda Octavia)
2.0 – 2.5L
Subaru 2.5L Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy)
2.5 – 3.0L
BMW 3.0L Twin-Turbo (135i, 335i, X6)
3.0 – 4.0L
BMW 4.0L V8 (BMW M3)
iznad 4.0L
BMW 5.0L V10 (BMW M5, M6)
International Engine of the Year : BMW 3.0L Twin-Turbo (135i, 335i, X6)

Nissan je saopštio da su evropski kupci za nešto više od mesec dana (od 2. aprila) naručili 1500 primeraka njihovog sportskog modela GT-R, odnosno rasprodata je celokupna ovogodišnja količina ovog automobila namenjana Starom kontinentu. Od tog broja, čak 950 su naručili kupci iz Velike Britanije, gde je inače u prvih 48 sati prodaje skoro 700 kupaca položilo depozit za njegovu kupovinu (cena tamo inače iznosi 52.900 funti ili oko 67.250 evra). Ovde i napomena da će isporuke prvim kupcima u Evropi početi tek u martu naredne godine. GT-R se inače u Japanu proizvede u samo 1000 primeraka mesečno, a pokreće ga 3,8 litarski V6 motor sa 353kW/480KS i 588Nm obrtnog momenta, zaslužan za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekunde i maksimalnih 310 km/h.


Izvor : www.tanjug.co.yu
Potpredsednik "Fijata" Alfredo Altavila i gradonačelnik Kragujevca
Veroljub Stevanović danas su u tom gradu potpisali Memorandum o razumevanju
kojim se ta torinska fabrika automobila oslobađa plaćanja lokalnih taksi i
poreza u narednih 10 godina.
Memorandum predviđa i besplatno ustupanje zemljišta "Fijatu" za
slučaj proširenja proizvodnih kapaciteta.
Nakon potpisivanja Memoranduma gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović je
rekao da su Kragujevačani ostvarili san koji su sanjali više od 50 godina.
"Mi smo deca 'Fijata', radnici su ovde podjednako dobri i proizvodićemo
automobile istog kvaliteta kao u što se proizvode u Italiji", kazao je
Stevanović.
Altavila je ponovio da je važan dan za "Fijat" potpisivanje saradnje
sa "Zastavom" što predstavlja jedan od, kako je rekao, za nas
najbitnijih projekata kada je reč o globalnoj strategiji.
"Ovde u Kragujevcu, u Srbiji, izrađivaće se dva potpuno nova modela
automobila koji će se biti prodavati u celom svetu", rekao je Altavila.
Svečanosti su prisustvovali i predsednik Srbije Boris Tadić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i potpredsednik Vlade Srbije Božidar Djelić.
Podsećanje radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu o razumevanju, namerava
da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog
modela automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje.
Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz
B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila
godišnje.
Memoranduma predviđa da ova torinska fabrika sa investicijama od 700 miliona
evra postane vlasnik 70 odsto "Zastave", dok u vlasništvu države
Srbije ostaje 30 odsto.
VIDEO : Memorandum o saradnji sa Fiatom