
Mercedes je najavio potpuno novu platformu namenjenu električnim vozilima, a prvi model koji će koristiti novu Van Electric Architecture (VAN.EA) stiže 2026. godine, otvarajući put za više srednjih i velikih kombija.

McLaren je pre gotovo dve godine predstavio model 765LT Spider, a novi vlasnik je postao i vozač F1 tima ove kompanije Lando Norris.

Volkswagenova Škoda Auto planira da poveća proizvodnju na nivo pre pandemije u naredne dve do tri godine, jer iz najveće češke proizvodna kompanije smatraju da su poteškoće u snabdevanju čipovima ostale iza automobilske industrije.

* Smanjenje emisija gasova sa efektom staklene bašte u okviru svakog definisanog opsega usklađeno je sa strateškim planom „Dare Forward 2030“, sa ambicioznom putanjom kako da se postignu nulte neto emisije ugljenika do 2038.

Kako se broj električnih vozila na putevima povećava, tako raste i potreba za parking mestima s dostupnim punjačem. Umesto da stvaraju više mesta specifičnih za električna vozila, operateri garaža bi uskoro mogli da koristiti Autev robote za punjenje koji sami dolaze do automobila.

Volkswagen grupa je dobila odobrenje za prodaju svoje imovine u Rusiji za 125 miliona evra ruskom trgovcu automobilima Avilon, navode državni mediji.

Brojne sankcije i zvanično povlačenje proizvođača automobila iz Rusije ne znači da su automobili zapadnog porekla nedostupni. Naprotiv.

Pored automobila i motocikala, Honda proizvodi benzinske kosilice i opremu kao što su generatori i motorizovani alati.

Tesla je u SAD izvršio manje korekcije cena za Model Y, Model S i Model X.

Kako navodi Nova.rs, zbog protesta radnika u Italiji povodom nehigijenskih uslova u toaletima, nedostatka radne opreme i slabog grejanja, usporena je proizvodnja modela Alfa Romeo Tonale i Fiat Panda.

Svako svog konja hvali, stara je poslovica, a u novije doba, umesto, četvoronožne životinje mogli bismo ubaciti reč – automobil. Na tržištu polovnih cilj je postići što bolju cenu, a ponekad se ne biraju sredstva.

Jaguar i Land Rover će nastaviti da daju prioritet proizvodnji svojih najprofitabilnijih modela i u narednom periodu, održavajući ograničenu proizvodnju svojih pristupačnijih automobila, dok je snabdevanje komponentama i dalje ograničeno.

Već se mnogo pričalo o talasu pristupačnih električnih vozila iz Kine koji bi mogao da preplavi evropsko tržište, a proizvođači sa Starog kontinenta su apelovali na političare da ih zaštite od jeftinije konkurencije. Prvi potez povukla je Francuska, koja više neće odobravati subvencije za kupovinu električnih automobila koji se proizvode u Kini.

Ljudi i firme koji donose odluku o kupovini električnog automobila, uzimaju u obzir njegovu nabavnu cenu i potrošnju u vožnji. Međutim, tu su i skriveni troškovi kada auto miruje. Istraživanje koje je sproveo belgijski energetski start-ap Re.alto je pokazalo da troškovi mogu da iznose i do 600 evra na godišnjem nivou, ako se uzmu u obzir belgijske cene električne energije.

Portparol Hyundaija iz SAD demantuje da ovaj južnokorejski proizvođač radi na serijskoj verziji N Vision 74 concepta pod nazivom „Pony Coupe“ (o tome u ranijem članku).