home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prema podacima agencije Promocija Plus, u Hrvatskoj je tokom prošlog meseca registrovano 5806 novih vozila od čega DVE Zastave 10, prenosi Večernji List. Time je i zvanično označen ponovni početak komercijalizacije srpske automobilske marke na hrvatskom tržištu. Kao što je i najavio sam zastupnik, firma HD Auto, u prvim mesecima ove godine trebalo je odraditi homologaciju, dok bi se početak prodaje trebao poklopiti sa startom proizvodnje u kragujevačkim pogonima. Uz Zastavu 10 vežu se brojne zanimljive priče. Ovaj put ćemo spomenuti kako je prvi kupac izvan Srbije bila Vlada Republike Srpske. Očekivana cena Zastave 10 u Hrvatskoj je oko 63.000 kn, odnosno 8.450 evra za verziju sa benzinskim 1,2 litarskim motorom i 60KS.





Četvorostruki svetski rally šampion, Juha Kankkunen oborio je svetski brzinski rekord u vožnji na ledu u Bentley-u Continental GT postigavši 321,65 km/h na smrznutom delu mora na obali Finske. Rekord na istoj lokaciji do sada je držao Bugatti EB110 Supersport. Inače, automobil s kojim je oboren rekord, sličan je standardnom modelu Continetala GT sa pogonom na sva četiri točka, kakvog ima i sam Kankkunen. Kankkunenov tim se pripremao na temperaturi od minus 30 stepeni Celzijusa, a rekord je postavljen na smrznutoj deonicii dugoj 10 kilometara, a oko 50 kilometara severno od Oulua, u zapadnom delu Finske. Ubrzavajući na oko 70 centimetara tankom ledu, Juhi je trebalo gotovo pet kilometara zaleta da dostigne optimalnu brzinu pre nego što je uopšte i počeo svoju ledenu trku.

Izvor : pungas.com



Domaći zastupnik za Audi i VW, beogradska firma Porsche SCG (tel. 011/3042-400), od 12. marta do 7. aprila ima specijalnu sajamsku ponudu za sve modele Audi-ja i VW-a. Pored već postojećih ponuda za modele Audi A3, A4 i A6, za sve modele se nudi i besplatno kasko osiguranje u prvoj godini ako se auto kupuje preko Porsche Leasing-a, kao i velike uštede na osnovnu cenu svih modela. U zavisnosti od modela, dodatna ušteda može biti od 500 do 1000 evra. Takođe i za modele VW važi popust od 5 odsto odnosno 7 ako se auto kupuje na lizing.



Posle nekoliko meseci špekulacija i bezbrojnih špijunskih slika, evo konačno i gotove verzije jednog od najpoželjnijih automobila ove godine. Nažalost, da ne bude zabune, ovde se radi samo o koncept verziji novog BMW-a M3, koji premijeru ima na salonu u Ženevi. Ipak ovaj koncept je izgledom veoma sličan konačnoj, serijskoj verziji, čija će proizvodnja početi za nekoliko meseci. BMW u Ženevi nije otkrio tačnu snagu 4,0 litarskog V8 motora u serijskoj varijanti, samo je nezvanično napomenuto da će imati 420+ KS (pretpostavlja se da se radi o cifri između 425 i 450KS). Menjač u konceptu je 6-stepeni manuelni a za smanjenje težine brine se i krov od karbon fibera. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,9 sekiunde a brzina je limitirana na 250 km7h. Točkovi na studiji su od 19 inča sa Michelin Pilot Sport Cup gumama dimenzija 235/35 19 napred i 265/30 19 nazad.



Novi Nissan X-Trail

6 Mar 2007 - 16:57 Noviteti Link

Evo i druge generacije Nissanovog SUV modela X-Trail, koji naravno svetsku premijeru ima na salonu u Ženevi. Iako ga Nissan naziva novim modelom, ipak je i dalje vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora (od toga 2 dizelaša), doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD) i komforniju i prostraniju kabinu. Novi X-Trail je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm. Širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685/1770 mm-zavisi od krovnog nosača) a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 600 litara (sa oborenom zadnjkom klupom volumen raste na svih 1650 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila, platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovana a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima a pozadi je provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednje točkove, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja točkova), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, koja se automatski gasi kada se pređe brzina od 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, Bluetooth konekciju, bočne i prozorske vazdušne jastuke, ABS, EBD i BAS sisteme. Kao opcija, na raspolaganju su i satelitska navigacija, kamera za vožnju unazad i Xenon svetla. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW odnosno 150 i 173KS (sa 320 odnosno 360Nm). Rezervoar za gorivo je veličine od 65 litara dok se potrošnja kreće od 6,2 litra (koliko troši slabiji dizelaš) pa do 7,7 litara na 100 km, koliko "pije" najsnažniji benzinac. Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija.



Honda u Ženevi predstavlja mali hibridni sportski auto, za sada još u koncept formi, za koji neki prognoziraju da bi tako mogao da izgleda novi sportski model CRX. Hibridni koncept pokreće benzinski motor sa 4 cilindra i elektromotor, upareni sa CVT transmisijom. Zanimljive su dimenzije ovog sportiste. Dužina iznosi samo 4000 mm, širina 1760, visina 1270 mm a međuosovinsko rastojanje 2350 mm. Još je zanimljivija veličina točkova od čak 20 inča-ogromni za ovako mali auto dok su gume dimenzija 165/60 R 20. Umesto retrovizora, za bolji pregled tu su kamere. 



Kao što smo pisali pre neki dan, Citroen je zajedno sa školom za dizajn Espada Sbarro, za Ženevski salon spremio koncept za sve terene po imenu Sbarro Cruise Crosser. Studija sa hibridnim pogonom (kombinacija dizel motor/elektromotor) je napravljena na platformi C-Crossera, prvog SUV modela iz Citroena. Za bolje vozne osobine po nepristupačnim terenima, koncept ima 3 osovine odnosno 6 točkova a treću osovinu može pokretati samo elektromotor. Narandžasta boja nije upotrebljena samo za karoseriju ove studije već i za unutrašnjost. Tako su u istoj boji i kožna sedišta, instrument tabla i paneli vrata. Kod Cruise Crosser-a, koji inače ima mesta za 7 putnika, pomoćni treći red sedišta može da se potpuno ukloni i tako oslobodi veći prtljažni prostor. Od opreme, ovaj prototip (koji će to i ostati), poseduje satelitsku navigaciju, DVD player i slične cake.   



Francuski dizajn studio Heuliez je za Ženevski salon pripremio zanimljivu studiju na osnovu Dacie Logan MCV (karavan), koja je upravo počela da se prodaje i kod nas. Najlakše se novi koncept može opisati kao mešavina kabrioleta za 7 osoba i praktičnog pick-up vozila. Naime, novi francuski koncept ima platneni pokretni krov preko cele dužine vozila a zadnja vrata se više ne otvaraju iz dva dela kao na serijskom modelu, već su napravljena iz jednog komada, koja, kada se spuste, predstavljaju praktičnu i korisnu platformu za utovar quad motocikla ili drugih sportskih rekvizita.



Britanski proizvođač luksuznih automobila danas je otkrio konačan izgled svog novog coupe modela, koji se proteklih meseci po raznim sajtovima i forumima vodio kao projekat "Havana" o čemu smo već pisali. Ipak zvanično ime glasi Brooklands coupe i predstavlja coupe verziju već poznatog kabrio modela Azure. U Bentley-u novi auto opisuju kao "najekskluzivniji coupe na svetu" i odmah dodaju da će biti proizvedeno svega 550 komada ovog izuzetnog automobila a isporuka prvih primeraka počinje u prvoj polovini 2008. godine. Novi Brooklands pokreće najjači motor u istoriji Bentley-a. To je 6,75 litarski V8 bi-turbo motor sa 530KS i 1050Nm a menjač je 6-stepeni. Kabina novog Bentley-a je, u odnosu na bivši coupe Continental R, šira i napred i pozadi (pozadi za 10 odsto) i nudi izuzetnu prostranost za noge, kolena i glavu (bogatih) putnika, koji će naravno uživati u luksuznom okruženju, koje nudi unutrašnjost novog Brooklandsa.



U Ženevi Seat predstavlja novu 4x4 verziju modela Altea XL sa imenom Altea Freetrack, koja u ovom trenutku jeste samo prototip ali sa velikim šansama za serijsku proizvodnju. Naravno u tom slučaju neće biti baš takva kao na našim slikama. Seatov prvi 4x4 pokreće 2,0 TFSI motor sa 240KS poznat iz Leona Cupra. Zanimljivo da sam Seat ovaj koncept opisuje kao 2+2 model a sedišta su prave sportske kadice. Inače klirens nove studije iznosi 310 mm a visina ove robusne Altea-e je veća za 60 mm od standardne verzije. Spoljašnjost je naravno oplemenjena kompletnim off-road izgledom, koji osim 19 inčnih točkova (gume 255/50) uključuje i masivne branike (napred sa većim otvorima za vazduh), proširene blatobrane, pragove, zaštitu donjih delova vrata, rezervni točak smešten na zadnjim vratima, a tu su i krovni nosači, novi retrovizori i dva završetka izduvnog sistema u obliku trougla, po jedan na svakom kraju automobila. 




Lotus u Ženevi promoviše novi koncept na osnovi svog već odavno poznatog modela Exige. U stvari zasluga za novitet pripada Lotus Sportu, sportskom odeljenju britanske fabrike. Ljudi iz tog odeljenja su svoj takmičarski model Exige GT3 iskoristili za predstavljanje putne varijante, koja je zasad koncept ali sa velikim šansama da se uskoro nađe u serijskoj proizvodnji. Motor je 1,8 litarski sa 203kW/271KS pri 8000 obrt./min. a menjač ručni 6-stepeni. Lotus Exige GT3 Concept ima širi trag zadnjih točkova (sa širim gumama naravno), jedinstveni zadnji spojler, aerodinamičniji prednji kraj, pojačane kočnice i još nekoliko promena na karoseriji. Točkovi napred su veličine 16 a pozadi 17 inča. Iz Lotusa se čuju najave da bi ovaj GT3 Concept, ako uđe u proizvodnju, mogao da košta od 50.000 do 60.000 funti. Lotus obećava "superiorne vozne osobine i brutalna ubrzanja kao i senzacionalne mogućnosti kočenja". Tome u prilog idu podaci o maksimalnoj brzini (257 km/h) i ubrzanje do 100 km/h, koje je procenjeno na 4 sekunde.



Konačno ! Posle zaista puno špekulacija i raznoraznih slika i "slika" gotovog Twinga druge generacije, Renault je večeras konačno digao veo sa dugo i brižljivo skrivane tajne definitivnog izgleda serijske verzije svog malog modela čiji prethodnik je promovisan još 1992. godine. Reč serijske jer je Renault još prošle godine na salonu u Parizu pokazao koncept varijantu novog Twinga ali u agresivno dizajniranoj verziji za koju se odmah znalo da takva neće u proizvodnju. Bilo kako bilo zvanične fabričke slike novog Twinga su pred vama. I odmah da kažemo da su reakcije oprečne. Dok su jedni zadovoljni dizajnom novog mališe (najviše se primećuje konzervativno oblikovan prednji kraj sa velikim svetlima kao i strmo odsečen zadnji kraj), drugi ne kriju razočarenje. Treći pak, samo ravnodušno konstantuju da ništa novo nije pokazano u odnosu na prošlogodišnji koncept. Dužina novog Twinga sada iznosi 3,6 metra, širina 1,7 a visina 1,4 metra. Ipak pažnju svih privlači nova GT varijanta (na trećoj slici) sa turbo motorom od 1147 ccm i okruglo 100KS i 145Nm. U toj sportskoj verziji, Twingo postiže 185 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi. Po fabričkim tvrdnjama prosečna potrošnja iznosi 6 litara na 100 km. Drugi motori su benzinci sa 60 odnosno 75KS. Kasnije dolazi i dizel motor 1,5dci od 70KS i 160Nm. Pored standradnog manuelnog menjača sa 5 stepeni, u ponudi će biti i robotizovani Quickshift5. Da pomenemo i zapreminu prtljažnika, koji se sa osnovnih 165 litara, pomeranjem i preklapanjem zadnje klupe, može povećaiti na svih 959 litara ! Cene u ovom trenutku nisu poznate mada se ranije špekulisalo da će počinjati od 9500 evra pa naviše. Proizvodnja će se odvijati u Sloveniji, u Novom Mestu. Zvanična premijera novog Twinga sutra tačno u podne na salonu u Ženevi.



Volvo je spremio naslednika svog (pro)terenskog modela XC70, koji zadržava isto ime a promociju će imati na salonu u Ženevi. Ovim modelom Volvo će dopuniti svoju gamu SUV i proterenskih modela jer uz postojeći veći SUV model XC90, za 2008. se najavljuje novi manji XC60, nedavno predstavljen u formi koncepta na salonu u Detroitu. Takođe se pominje i manji model XC50 koji bi bio offroad verzija postojećeg karavana V50. Kao i ranije i novi XC70 predstavlja u stvari kvazi terensku verziju karavana V70 ali sa pogonom na sva 4 točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (sada 210 mm), povećim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji. Da ne zaboravimo i praktični prtljažnik zapremine 575 litara. U početku će Volvo za ovaj model nuditi dva motora : 3,2 litarski benzinac sa 238KS i 320Nm kao i 2,4 litarski 5-cilindrični D5 dizelaš sa 185KS i 400Nm. Dizelaš postiže 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h. Dizel motor se nudi ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 6-stepenom Geartronic transmisijom, koja vozaču daje mogućnost ručnog ili automatskog menjanja brzina. Za razliku od dizelaša, benzinski motor se nudi samo u paru sa Geartronic transmisijom a sa tim benzincem od 238KS, Volvo XC70 dostiže 100 km/h za 8,1 sekundu i 216 km/h najveće brzine. Osim integralnog pogona, XC 70 raspolaže i sistemom HDC (hill descent control), koji olakšava terensku vožnju tako što održava stalnu brzinu od 10 km/h prilikom spuštanja nizbrdo. Bezbednost je naravno tradicionalno jaka strana svakog Volvo-a pa ni XC70 nije nikakav izuzetak. Osim ABS, EBD i BAS sistema, Volvo nudi i DSTC (dynamic stability and traction control). Cena će biti poznata u junu a dotle će u ponudi i dalje biti aktuelna verzija Volvo-a XC70. Volvo očekuje prodaju od 40.000 komada modela XC70 godišnje. 



Brabus ML63 AMG Widestar

5 Mar 2007 - 17:35 Tuning Link

Sportski i dinamičan, ekskluzivan i snažan. Tako Brabus opisuje atribute svog novog modela Widestar napravljenog na osnovi AMG-a ML63. Novi model nemačkog tjunera za Mercedese, biće predstavljen već sutra na salonu u Ženevi, kada se vrata tog salona otvore za predstavnike medija dok se za širu javnost sajam otvara 8.marta. Sa Widestarom, Brabus ne promoviše samo novu i to proširenu verziju Mercedesa ML, već i performance kit za povećanje snage na 405kW/550KS kao i aero body kit (uključuje jedinstvene točkove od 23 inča sa gumama 315/25 R 23, nove branike; napred sa ogromnim otvorima za vazduh, a tu su i novi pragovi i sportski izduvni sistem sa 4 "lule" pozadi). Dakle ovde se ne radi o tjuniranju nekog fabričkog Mercedesa ML, već o doterivanju već ionako pojačanog modela iz AMG-a ! Kao što smo rekli, Widestar ima nove, šire blatobrane, pa je sada ceo auto proširen za dodatnih 40 mm. Ovih nekoliko centimetara još više pojačava agresivan izgled dok širi trag točkova poboljšava upravljivost. Sportskijim voznim osobinama doprinosi i za 30 mm spušteno AIRMATIC vazdušno ogibljenje. V8 motor iz "standardnog" AMG ML63 razvija 375 kW/510KS a uz performance kit Brabusa, snaga raste za dodatnih 40 konja pa postiže pomenutih 405 kW/550KS. Istovremeno je i obrtni momenat skočio sa 630 na 650Nm. Sve promene, koje je Brabus uradio osete se kod performansi. Ubrzanje do 100 km/h je smanjeno na 4,9 sekunde a maksimalna brzina povećana sa 250 na 275 km/h. 



 Nedavno smo najavili Renault Clio u karavan verziji a sada evo i ekskluzivnih slika studije Clia Grandtour, koju će Renault izložiti na salonu u Ženevi i koji naravno najavljuje izgled serijske verzije Clia karavan koga možemo očekivati u septembru na salonu u Frankfurtu. Koncept pokreće 2,0 litarski motor sa 197KS iz Clia RS197 pa ovaj koncept ubrzava do 100 km/h za 7,2 sekunde i troši 8,5 litara goriva. Dužina iznosi 422 cm, 23 više od standardnog Clia a prtljažnik je zapremine 430 litara odnosno 1275 kada se obori zadnja klupa. Ipak malo je verovatno da će standardni Clio karavan zadržati ovakav koncept karoserije sa 3 vrata (liči na nekakvu shooting brake formu) već će najverovatnije dobiti klasičniji (i praktičniji) oblik sa 5 vrata. 

 




«Prethodni   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13  Sledeći»