Infiniti će iskoristiti predstojeći aprilski salon automobila u New Yorku da pokaže javnosti novi model G37 Coupe, naslednika popularnog prethodnika G35 i konkurenta BMW-u "Trojki" Coupe. U odnosu na pomenutog prethodnika, G37 ima niže težište i širi trag točkova, koji su veličine 18 inča. G37 će pokretati 3,7 litarski V6 motor sa 330KS a od menjača na raspolaganju će biti manuelni sa 6 i automatski sa 5 stepeni. Infiniti najavljuje da će upravljivost i kočnice biti među najboljima u klasi luksuznih sportskih coupea a prvi kupci u to će moći da se uvere od avgusta kada počne prodaja novog G37 u SAD-u.
Sajamski popusti na našem auto tržištu
Salon automobila u Beogradu (23. mart-1. april) je idealna prilika za kupce da, osim upoznavanja sa najnovijim modelima na našem auto tržištu, prođu i nešto jeftinije prilikom kupovine istih. Naime, uvoznici i prodavci tradicionalno za vreme trajanja salona automobila u Beogradu, nude razne popuste, poklone i povoljnije kreditne i lizing aranžmane pa tako ni ovaj sajam nije nikakav izuzetak. Neki od njih su već i ranije krenuli sa odobravanjem sajamskim popusta. Jedan od takvih je i Grand Motors, zastupnik Forda, Volvo-a i Land Rovera za našu zemlju (Novi Beograd, III bulevar br.21, telefon 011/20 90 600, internet adresa : www.ford.co.yu). Oni nude sajamske cene za Fordove modele pa tako Fiesta sada sa popustom košta 9890 evra, Fusion 12.390, Focus 14.390 a Mondeo od 17.890 evra pa naviše. Sve cene su sa PDV-om. Zastupnik za Peugeot, beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel. 011/3094 500, internet : www.verano.co.yu), takođe daje popuste za neke modele. Tako model 307 XS sa benzinskim 1,6 litarskim motorom od 110KS sada trba platiti 15.990 evra. Popusti važe i za sledeće modele : 1007 1,4E (jeftiniji za 1600 evra), 407 SR 1,8 (-1000 evra), 207 1,4E (-500 evra) i Peugeot 206 1,4E sa bogatom opremom za koga se odobrava sniženje od 660 evra pa košta 11.990 evra. Kompanija Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, novi Beograd, tel. 011/318 2509, internet : www.deltaauto.co.yu), domaći zastupnik za Alfa Romeo, Fiat, Lancia-u i Hondu, nudi Hondu Accord sa popustom od 5%, dok će sniženje od 4% važiti za Alfa Romeo 159 i GT, kao i za Fiat Doblo Panorama i nekoliko verzija Grande Punta. Za Fiat Cromu 1,8 16v popust iznosi tačno 1000 evra a za malu Pandu 1,2 sniženje je 3%. Ono što je zanimljivije, na salonu će Delta Automoto već primati uplate za neke nove Hondine modele i to po nižim, sajamskim cenama. Tako će nova Honda CRV (na slici) sa 2,2 litarskim dizel motorom koštati 34.456 evra, novi Legend 3,5 V6-55.224 evra a modeli Civica Type R i Type S, 33.405 odnosno 23.390 evra sa PDV-om. Chevrolet (Auto Promet, Auto put br.5 tel. 011/319 3150) nudi sniženje za Captivu i Epicu u iznosu od tačno 2000 evra, za Aveo u iznosu od 700 evra a za Spark tačno 1000 evra. Za automobile Opela već važe popusti od 1400 evra za Astru i Zafiru a za Merivu 1,3 CDTi, cena je manja za 2000 evra. Renault i pored tradicionalne akcije Zeleno srce (u kojoj se odobravaju popusti od 700 do 2000 evra), nudi i dodatno sniženje za pojedine modele. Tako su modeli Megane sedan, Laguna, Vel Satis, Espace, Scenic i Grand Scenic jeftiniji za 1000 evra pa najjeftiniji Megane sedan 1,4 16v košta samo 13.653 evra sa sve PDV-om. Renault u našoj zemlji prodaje firma Renault Nissan Srbija sa sedištem na Novom Beogradu, Omladinskih brigada 88, tel. 011/2178 111. I Mazde su na popustu a njihov zvanični uvoznik, beogradski Profil International (Karađorđeva 13, tel. 011/ 328 37 22, internet : www.mazda-profil.co.yu) na modele Mazda6 daje popust od 2300 evra, za Mazdu3 i Mazdu5 sniženje je 1500 evra a za Mazdu2 popust iznosi 1100 evra. Niže cene nudi i Euro Sumar, zastupnik Suzukija (Vojislava ilića 145, Beograd, tel. 011/ 488 6076, internet : www.suzuki-yu.co.yu). Za vreme trajanja sajma Suzuki Swift je jeftiniji od 900 do 1000 evra, zavisno od verzije, Ignis GLX je na sniženju od 500 evra a Grand Vitara od 600 do 1000 evra. Japanski Nissan ima povoljnije uslove kupovine za Micru (-500 evra), Note (-1000 evra) i Patrol, koji je jeftiniji za svih 3000 evra. I Nissan prodaje beogradski Renault Nissan Srbija, Omladinskih brigada 88, tel. 011/2178 111. Tu nije kraj sniženjima pa Citroen (uvoznik Vitro group, Karađorđeva 69, Beograd, tel. 011/2022 300) odobrava popust od 5 % na sve modele koliko je jeftiniji i južnokorejski Ssangyong, koga prodaje novosadska Asta, Đorđa Zličića 32, tel. 021/443 236. Za istu cifru se opredelio i beogradski Porsche SCG, koji tih 5 odsto popusta nude za sve modele VW-a, Seata i Porsche-a. Za modele Audi-ja važe sledeći popusti : za A4 i A3 sniženje je 500 evra a za Q7, Allroad Quattro i TT 1000 evra. Adresa Porsche-a SCG je Savski nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042 400. Hyundai nudi sniženje od 500 evra za Atos, 1000 za Getz, Accent i Matrix a za Tucson 1700 evra. Uvoznik je Hyundai auto d.o.o., Cara Dušana 36-40, tel. 011/ 328 5970. Mitsubishi daje popust od 400 evra za Colt, 500 evra za Outlander, Pajero i L200 sa dizel motorima dok se uz Colt i Lancer na poklon dobija i alarm. Uvoznik je Velauto, Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/232 1055. Češka Škoda odobrava popust od 5 do 7 % zavisno od modela a jedan od prodavaca je i AK Vidovdan iz Zemuna (Glavna 11-13, tel. 011/2199 7496). Automobile Saab zastupa AutoSaabBG i tokom trajanja sajma daje popust od 3 odsto na sve modele. Totota ne daje popuste ali daje poklone. Uz Aygo se dobija klima uređaj a uz Avensis i Corollu Verso navigacija. Prodavac je Toyota centar d.o.o., Zrenjaninski put 26, tel. 011/ 331 8558. I za sam kraj da pomenemo i sniženja za Kia-u, Ladu i Zastavu. Naime Kia Auto d.o.o (Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/ 316 6903, internet : www.kia.co.yu), zastupnik za korejsku marku već nudi popust za novi Ceed, koji se tek pojavio u prodaji kod nas. Sniženje iznosi 1500 evra za sve verzije. Sniženje se odobrava i za modele Picanto i Rio. Za pomenutu Ladu, novi uvoznik za našu zemlju (beogradska firma Jugo Lada) odobrava manje popuste u visini od 200 do 450 evra. Naravno i domaća Zastava za vreme salona odobrava, kako kažu "ekstra popuste" za sve modele (Zastava Promet Beograd, Mije Kovačevića 6, tel. 011/2754 163 i 761 325, internet : www.zpb.co.yu). Konkretnije popusti iznose 8% za Zastavu 10 a za Koral In i 101 sniženje je 18 odsto.
Salon automobila u Ženevi završio se pre samo nekoliko dana a već u petak, 23. marta počinje naš salon automobila u Beogradu, koji ove godine traje do 1. aprila. Budući da se Salon automobila u Beogradu održava neposredno posle pomenutog ženevskog, mnoge svetske premijere iz Ženeve stižu pravo pod kupole beogradskog sajma (bulevar vojvode Mišića 14). Ove godine se najavljuje čak 67 premijera automobila ali i motocikala. Ono što je zanimljivo za ovogodišnji 45. međunarodni Salon automobila jeste da će, po prvi put u njegovoj istoriji, deo izlagača biti smešten u montažnim objektima površine 3500 m2. I motocikli i skuteri će biti smešteni u montažnoj hali površine 2000 m2 smeštenoj ispred Hale 1. Prateći programi automobilske industrije nalaze se u drugoj montažnoj hali koja se nalazi u atrijumu između Hala 2,3, i 4. Ove godine se očekuje oko 230.000 posetilaca (prošle 203.360), koji će za ulaznicu morati da izdvoje 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Parking se naplaćuje 100 dinara po satu a celodnevna parking propusnica košta 500 dinara. Po prvi put ove godine Sajam će imati i tzv. family day odnosno porodični dan, u četvrtak 29. marta kada će kompletne porodice moći da posete Sajam sa jednom, porodičnom kartom od 500 dinara. Prošle godine bilo je prisutno 563 izlagača iz 31 zemlje a za ovogodišnji sajam se najavljuje njih 620 iz 32 zemlje sveta. Radno vreme sajma je od 10:00-19:00 osim za 23.,24.,30. i 31.mart kada je sajam otvoren od 10:00-20:00h. Za posetioce je organizovana i velika nagradna igra, čija je glavna premija automobil Dodge Caliber. Osim toga sajam, zajedno sa revijom SAT Plus organizuje i test vožnje novih automobila na specijalno pripremljenom poligonu. Evo i liste premijera na predstojećem beogradskom salonu : Alfa Romeo 159 3,2 4x4 i Spider 2,2 JTS, Audi R8 4,2 FSI, Audi S3, Audi Q7 3,0 TDI quattro, Audi S8 quattro, BMW serija 1 sa 3 vrata, BMW serija 3 Coupe-Cabrio, obnovljeni BMW serija 5, novi BMW X5, BMW M5, obnovljeni X3, BMW 760Li, Citroen C4 Picasso, Chrysler Sebring, Chevrolet WTCC concept, Dacia Logan MCV (karavan), Dodge Avenger 2,0 CRD, Dodge Nitro, novi Fiat Bravo, Fiat Panda 100HP, Ford S-MAX, Ford C-MAX, Ford Ranger, Honda CRV, Honda Legend, Civic Type R, Honda Civic Type S, Hyundai Grandeur, Isuzu D-MAX, Jeep Wrangler 2,8 CRDi, Jeep Grand Cherokee SRT8, Kia Ceed, Kia Carens, Lada 1119 (Kalina sa 5 vrata), Mahindra Goa 2,6 TD i Mahindra Goa pick up, Mazda CX 7, Mazda BT-50, Mazda MX5 RHT sa tvrdim sklopivim krovom, Maybach 62S (sa cenom od 700.000 evra to je i najskuplji auto na sajmu), Mercedes SLR McLaren (na slici), novi Mercedes C klase, Mercedes GL, Mini Cooper i Cooper S, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi Pajero, nissan Qashqai, Opel Corsa OPC, Opel Antara, obnovljena Opel Astra, Opel GT, Peugeot 206 sedan, Peugeot 207 CC i 207 RC sa 175KS, Porsche Cayenne FL i Turbo FL, Porsche 911 Turbo, Renault Clio Sport 197, Renault Megane F1 Team, Seat Altea XL, Seat Leon FR, Škoda Fabia, Škoda Roomster Scout, Smart ForTwo, Ssangyong Rexton II, SSangyong Actyon Sports (pick up), Subaru B9 Tribeca 3,0, Subaru Impreza 1,5R, Toyota Corolla, Toyota Auris i koncept automobil Urban Cruiser, Volvo C30 i S80 i Volkswagen, koji izlaže novi Touran, novi Touareg i CrossGolf. Osim toga Grand Motors će izložiti i modele Land Rovera a i naša Zastava izlaže zanimljiv novitet-Floridu 1,4 HDi dizel sa Peugeot motorom i menjačem o kojoj smo već više puta pisali. Zastava će na ovogodišnjem sajmu, osim već dobro poznatih modela Koral In i Florida In, predstaviti i Zastavu 10 sa euro 4 motorom.
VW Golf RS
Pre nekoliko dana najavili smo Golf R36 sa 300KS ali pre toga pojaviće se i Golf RS (na slici) sa oko 280 konja. Slika je sa nedavno održane interne VW prezentacije dok se zvanična promocija Golfa RS očekuje ili na septembarskom salonu u Frankfurtu ili u Essenu na tuning sajmu. Ipak limitirana proizvodnja (samo 500 do 900 komada) počinje tek u martu 2008. godine. Na slici se vide Recaro sportska sedišta, točkovi sa Passata R36 i isti onakav body kit kakav je imao koncept Golf GTI Thunderbunny, predstavljen prošle godine na SEMA tjuning sajmu u Las Vegasu. Najveće je pitanje koji se motor skriva pod prednjim poklopcem. Po poslednjim vestima radi se o V6 TFSI agregatu sa 280KS.
Juče smo već objavili prve fotografije novog Fiata 500 ali smo napomenuli da su se pojavile pre vremena pa i nisu bile najboljeg kvaliteta budući da se radilo o slikama skeniranih iz novina. Konačno evo sada i zvaničnih slika iz samog Fiata. Kao što smo ranije pisali, po prvim planovima, novi 500 je trebao da bude predstavljen tek u septembru ali su u Fiatu odlučili da se promocija ipak održi nešto ranije, tačnije 4. jula ove godine, na 50-godišnjicu pojavljivanja legendarnog modela nuova 500, koji je i poslužio kao dizajnerski uzor novoj 500-tki. Ipak, za razliku od istoimenog prethodnika iz 1957. godine, novi 500 uopšte neće biti auto za široke narodne mase. Naprotiv. Fiat planira da ga pozicionira kao premium model poput Minija a za to će se brinuti već i cena, koja startuje od 10.000 evra pa naviše. Osim toga Fiat će ponuditi i široku paletu dodatne opreme za indvidualizaciju pa će svaki kupac po svom ukusu moći da automobilu doda svoj lični pečat. Fiat očekuje prodaju 58.000 komada do kraja ove godine a sledeće već 120.000. Kao što smo ranije već nekoliko puta napomenuli, novi 500 će se proizvoditi u Poljskoj, u mestu Tychy i to zajedno sa novim Fordom KA, koji će platformu deliti sa ovim malim Fiatom. I dalje ostaje mogućnost proizvodnje i u Tofasu, Fiatovom turskom partneru ako potražnja bude velika. U početku će se Fiat 500 nuditi samo u hatchback formi sa 3 vrata i mesta za 4 putnika, a tokom 2009. bi trebao da se pojavi i kabriolet sa 2 sedišta. Fiat najavljuje ugradnju benzinskih i dizel motora a to su : benzinci 1,2 8V i 1,4 16V sa 69 odnosno 100KS (ovaj poslednji je iz Pande 100HP) i turbodizel 1,3 16V sa 75KS. Kasnije (verovatno već 2008.) pojaviće se i sportska Abarth varijanta sa 1,4 litarskim turbo motorom i 150KS. Dimenzije Fiata 500 iznose : DxŠxV 3550 mm/1650 mm/1490 mm a međuosovinsko rastojanje 2300 mm. U ponudi će biti dva manuelna menjača, jedan sa 5 a drugi sa 6 stepeni prenosa. Pored Minija, u ovoj lifestyle kategoriji, Fiatu će pokušati da se suprostave i Audi sa novim manjim modelom A1 kao i VW sa modelom, koji neki već nazivaju Lupo II a po nekim informacija taj VW imaće i motor i pogon pozadi. Ostaje pitanje i zašto se Fiat nije odlučio za prezentaciju novog 500 na salonu u Ženevi završenom pre neki dan. Odgovor možda leži u činjenici da bi u Ženevi, među ostalih 70 svetskih premijera, novi 500 bio samo jedan od mnogih, a ovako posle salona, kada su ostali proizvođači "ispucali" svoje novitete, pažnja svetskih medija je okrenuta samo novom Fiatu 500.
Novi prodajno-servisni centar za Hyundai u Srbiji
U Beogradu, u ulici Dragoslava Srejovića bb otvoren je novi prodajno-servisni centar Radulović za Hyundai vozila, čime se kompanija Radulović pridružila članovima prodajne mreže generalnog zastupnika ove korejske marke, Hyundai Auto Beograda. Uz novi centar u Beogradu, otvara se i odgovarajući u Novom Sadu, smešten na Novosadskom Putu 71 (put za Veternik).
izvor : www.vrelegume.co.yu
Ovo su prve zvanične slike novog Fiata 500 u konačnoj verziji ali koje su trebale da ostanu brižljivo čuvana tajna do sutra 21.marta za kada je Fiat najavio njihovo objavljivanje. Ali kako se danas više ništa ne može sakriti tako su i ove slike pre vremena dospele u javnost. Model, koji Italijani nestrpljivo očekuju još od predstavljanja koncepta Trepiuno 2004. godine je dakle konačno gotov a kako izgleda dovoljno govore slike. U ovom trenutku naravno nema preciznijih informacija o svakom detalju nove 500-tke ali se zato najavljuje prilično visoka cenu od 10.000 evra o čemu smo već pisali. Izgleda da su se pokazale tačnim najave Automotive News-a, koji je nedavno najavio da će Fiat primeniti taktiku prodaje kao BMW koji je cenu novog Minija postavio izuzetno visoko računajući da će kupci platiti i takvu cenu samo da bi bili u trendu i vozili oživljenu legendu. To isto želi i Fiat tj. ljudi iz Torina će novi 500 navodno prodavati kao skuplji lifestyle automobil a ne kao jeftini automobil za široke narodne mase kao nekada. BMW je u tome uspeo odnosno prodaja Minija samo potvrđuje procene ljudi iz BMW-a da će se naći dovoljno zainteresovanih za Mini bez obzira na cenu a ostaje da se vidi da li su i u Fiatu dobro procenili kupce. Inače, prve najave su govorile o tome da ce "500" koštati oko 7500 evra odnosno manje od Pande koja se može dobiti za oko 8600 evra. Kod nas će takva visoka sigurno cena prorediti kupce i od tog malog Fiata napraviti statusni simbol među bolje stojećom klijentelom. Kako će proći na Zapadu gde ovakvi automobili predstavljaju tek drugi ili treći auto u porodici, videćemo. Fiat planira zvaničnu promociju novog retro modela za 4. jul, tačno na 50-godišnjicu predstavljanja originalnog Fiata Nuova 500, koji je i poslužio kao dizajnerska osnova za ovaj Fiat 500. Naravno nas novi 500 neodoljivo podseća na našeg Fiću, koji je naša verzija italijanskog Fiata 600 predstavljenog 1955. godine. pa će se zbog toga verovatno i kod nas ipak naći kupci spremni da odvoje pomenutu sumu za "novog Fiću". Kako smo o novom Fiatu 500 pisali već više puta sada samo kratko podsećanje na to šta taj mališa donosi. Novi 500 (dužine 3,4 metra i međuosovinskog rastojanja od 2,30 metra) imaće benzinske i dizel motore poznate iz Fiat Pande i to benzince sa 54 i 60 konja kao i 1,4 litarski 16v motor sa okruglo 100KS iz Pande HP. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,3 litarski sa 70 konja. Kasnije, tokom 2008. godine se očekuje, i to sa velikim nestrpljenjem, sportska Abarth verzija sa 120 a po nekim informacijama i sa 150KS. U Fiatu planiraju i kabrio verziju sa samo 2 sedišta koja bi se trebala pojaviti 2009. godine. Fiat je novi 500 razvio zajedno sa Fordom odnosno novi Ford KA imaće istu platformu kao Fiat 500 iako će Ford biti nešto duži. Oba modela, i Fiat 500 i novi Ford KA, proizvodiće se u Fijatovoj fabrici u Poljskoj. Ipak za detaljnije tehničke detalje moramo da sačekamo zvanične podatke, koje će Fiat objaviti sutra. I još jedna informacija za kraj. Naime ako potražnja za novim 500 bude velika (a Fiat se tome nada), proizvodnja novog 500 će se, osim u Poljskoj, odvijati i u pogonima Tofasa, Fiatovog turskog partnera. U nastavku još nekoliko slika novog 500.
(Dalje)
Električni ZAP-X sa 644 konja
Američka kompanija ZAP Automotive je objavila prve skice njihovog novog elektroautomobila, napravljenog zajedno sa inženjerima britanskog Lotusa pa bi Tesla Roadster veoma brzo mogao da dobije opasnu konkurenciju u vidu modela ZAP-X. Teslu Roadster pominjemo zato jer je i u razvoju tog elektroautomobila učestvovao Lotus a i performanse ZAP-X-a su primerenije nekom sportskom roadsteru poput Tesle nego ovom crossover automobilu, koji je najavila kalifornijska firma. Dakle, ZAP-X pokreću 4 elektromotora (smešteni po jedan u svakom točku) sa ukupno 644KS pa ovaj auto postiže 250 km/h i ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 4,8 sekundi ! Naravno ovo su fabričke podaci. ZAP-X ima aluminijumsku konstrukciju, koju deli sa prošlogodišnjim konceptom Lotus APX od koga preuzima i spoljašnji dizajn. Osim performansi pažnju privlači i tvrdnja fabrike da autonomija sa jednim punjenjem litijumskim baterija iznosi 560 km a punjenje istih navodno iznosi samo 10 minuta ! Uz sve to novi crossover ima pogon na sva 4 točka i mesta za 7 putnika (konfiguracija 5+2). Sve to je dovoljno da prvi čovek kompanije ZAP, Steve Schneider, u fabričkom saopštenju samouvereno naglasi da je ZAP-X "najnapredniji i najpraktičniji elektroauto dosad napravljen i koji će izvršiti revoluciju u auto industriji a vozaču pružiti užitak vožnje sportskog autombila uz praktičnost jednog SUV vozila."
BMW serije 1 u coupe verziji
Nekoliko špijunskih snimaka prilično zamaskirane BMW serije 1 coupe smo već objavili a sada su nam dostupne i dve najnovije slike te varijante najmanjeg modela bavarskog proizvođača, na kojima se vidi više detalja. Naravno i dalje su na automobilu najvažniji detalji kamuflirani pa se ne vide ni oblik zadnjih svetala ni oznaka automobila. Ipak na ovim snimcima se po prvi put jasno vidi dizajn C stuba i oblik zadnjeg bočnog stakla, koji su na prethodnim slikama bili debelo zamasikrani. U ovom trenutku se ne zna precizno, koji će se motori ugrađivati u ovaj BMW mada se pretpostavlja da će paleta agregata biti ista kao i u hatchback verziji. Ipak američki sajtovi napominju da se varijante sa 4 cilindarskim motorima neće prodavati u SAD-u iako će se ti modeli naravno nuditi u Evropi. Najjači motor će biti 6-cilindrični 3,0 litarski sa 265KS, koji se već ugrađuje u hatchback 130i mada se ne isključuje mogućnost ugradnje i 3,0 litarskog bi-turbo motora sa 306 konja iz modela 335i Coupe, koji bi pokretao buduću M verziju coupea serije 1.
Mercedes CLC
Očekuje se da Mercedes uskoro u svoju ponudu uvrsti potpuno novi model a to bi mogao da bude CL u kabrio verziji sa imenom CLC (mogući izgled vidite na crtežu). Naime ljudi iz DaimlerChrysler-a su tokom intervjua nemačkom magazinu Auto Motor und Sport nagovestili da je kabrio varijanta modela CL "verovatna" ali i da bi uskoro mogla da se pojavi i dizel verzija već postojećeg coupea CL. Kada je razvijan coupe CL, inženjeri su ga dizajnirali tako da se na njegovoj bazi može napraviti kabriolet i to bez nekih većih modifikacija. Do nedavno je potražnja za kabrioletima ove veličine bila mala što je bio i glavni razlog da se Mercedes već ranije nije odlučio da ponudi kabrio varijantu CL-a. Sada međutim, imajući u vidu veliko interesovanje, koje je izazvao kabriolet sa 4 vrata, Ocean Drive concept, predstavljen na salonu u Detroitu početkom janura, postaje očigledno da postoji dovoljno interesenata za ovakvim mega-kabrioletima. Još u maju prošle godine, Mercedes je registrovao ime CLC i to bi moglo biti i odgovarajuće ime za ovaj novi model. Iako trenutno među proizvođačima vlada moda tvrdih (metalnih) sklopivih krovova na kabrioletima, u Mercedesu bi mogli da se opredele za klasičan platneni krov što je i nagovestila pomenuta studija Ocean Drive Concept. Kabrio CLC će najverovatnije imati u ponudi iste agregate, koje koristi i coupe CL što znači V8 i V12 motore ali možda i dizelaš pomenut na početku teksta. Postoje takođe i najave da će Mercedes, kao opciju, za CL i CLC ponuditi i 4Matic integralni pogon ali to nije zvanično potvrđeno pa ostaje da sačekamo odgovor na to pitanje do kraja naredne godine kada se novi CLC pojavi na tržištu.
Peugeot 207 SW
Evo i prvih slika konačne, serijske varijante Peugeot-a 207 SW odnosno karavan verzije, čiju najavu smo mogli da vidimo kroz studiju 207 Outdoor, koji je francuski proizvođač izložio na salonu u Ženevi. Naravno slike nisu zvanične ali pokazuju definitivan oblik ove praktičnije varijante modela 207, koja će dopuniti Peugeotu paletu karavana. Peugeot 207 SW je dugačak 4,15 metra odnosno 12 cm više od postojeće hatchback verzije sa 3 i 5 vrata. Ipak međuosovinsko rastojanje je identično i iznosi 2,54 metra dok je zapremina prtljažnika oko 400 litara (kod 206 SW iznosi 313 litara). 207 SW će se opremati benzinskim motorima od 1,4 litra (95KS), 1,6 (120KS) i 1,6 THP (150KS) kao i dizelašima 1,6 HDi sa 90KS i 1,6 HDiF od 110 konja. Peugeot 207 SW će se naći u prodaji već u junu ove godine, naravno na zapadu Evrope dok se početak prodaje kod nas još ne zna. Neki sajtovi su objavili i nezvaničnu cenu za osnovni model 207 SW 1,4 XR 16v, koja bi u zemljama Beneluksa trebala da iznosi oko 16.500 evra.
Poznati nemački tjuner je prvi, koji je obradio novu Mercedesovu C klasu, tek predstavljenu na salonu u Ženevi. Lorinser je spoljašnjost učinio daleko atraktivnijom i agresivnijom a to je postigao, pre svega, aero body kitom, koji obuhvata novi prednji branik sa ogromnim otvorima za vazduh, svetla za maglu, pragove, prednje blatobrane sa otvorima za vazduh, zadnji krovni spojler i jedinstvene 19-inčne Lorinser RS8 alu felne, koje svojim dizajnom podsećaju na turbinu. Naravno dodat je i sportski izduvni sistem a motorima je povećana snaga. Benzincu C350 snaga je porasla sa 272 na 305KS a dizelašu C320 CDI sa 224 na 261KS.
Kineski Brilliance je na upravo završenom salonu automobila u Ženevi promovisao dva nova modela za prodaju u Evropi (BS4 i BC3 coupe) a istovremeno je za domaće, kinesko tržište predstavio novu varijantu svog najvećeg modela BS6 i to sa 1,8 litarskim turbo motorom. BS6 se već prodaje u nekoliko evropskih zemalja a u ponudi je sa 2 benzinska motora : 2,2 litarskim od 122KS i sa 2,4 litarskim, koji raspolaže sa 130KS. Oba su poreklom iz Mitsubishi-ja. BS6 je inače dugačak 4,88 metra a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2790 mm dok je zapremina prtljažnika 550 litara. Novi 1,8 turbo motor razvija 170KS pri 5000 obrt./min. i 235Nm obrtnog momenta. Nažalost podaci o ubrzanju i maksimalnoj brzini nisu nam poznati kao ni to da li će se ova turbo verzija modela BS6 uskoro naći u ponudi na evropskom tržištu.
Da i obična Lada 2110 može da bude atraktivan auto, pokazuje trkačka varijanta tog automobila iz Lukoil Racing Team-a. Iako i spoljašnjost (dvobojna karoserija, M3 retrovizori, ogromni zadnji spojler, spušteno ogibljenje i aero body kit) deluje daleko privlačnije od serijske varijante, motor ovog automobila (teškog 1150 kg) je još zanimljiviji. Radi se o 4-cilindričnoj mašini od 1,6 litra zapremine ali navijenoj na 220KS pri 8300 obrt./min. i 220Nm pri 6800 obrt./min. Još lepše zvuči podatak o ubrzanju do 100 km/h od 5,5 sekundi i maksimalnoj brzini od 230 km/h.