Ferrari skije
Nemate 200.000, 300.000 ili više evra za neki od modela Ferrari-ja ? Ništa zato. I za takve Ferrari ima rešenje; doduše nećete baš moći da se vozite u Ferrari-ju ali ćete se voziti NA Ferrari-ju. Ali i to je nešto. Naime Ferrari od nedavno nudi 2 modela skija i to "jeftiniju" varijantu Ferrari Race Carve (cena 1541 evro) i skuplji "model" Race Carve GS Ski Limited Edition, koji košta lepih 2333 evra (kao pola Juga). I ovde je ekskluzivnost zagarantovana jer kao i kod Ferrari-jevih automobila u ovim skijama uživaće samo mali broj srećnika. Ne toliko zbog cene već zbog limitiranog broja proizvedenih skija. Serija Race Carve GS Ski Limited Edition je, kao što joj i ime kaže, ograničena i napravljena u samo 149 pari. Svaka je napravljena ručno i svaka ima pločicu sa rednim brojem a skije su napravljene od karbonskih vlakana, grafita, titanijuma, aluminijuma i drveta. Posle ovih materijala da li se još čudite zašto su toliko skupe ?
Porsche 911 GT2
Ovo su najnoviji špijunski snimci Porsche-a 911 GT2, nove varijante legendarne 911-ice. Kako je test auto na slici skoro bez maske, pretpostavlja se da je i datum promocije veoma blizu, možda već u septembru na domaćem terenu salona u Frankfurtu. Ono što karakteriše ovu verziju Porsche-a 911, jesu, pre svega, brojni otvori za vazduh (i na prednjem i na zadnjem braniku) kao i ogroman zadnji spojler. U ovom trenutku može samo da se pretpostavlja koliku snagu ima budući GT2 ali se ceni da je to najmanje 500KS. Kako će ova 911-ica imati pogon samo na zadnje točkove, biće i 100 do 150 kg lakša od Porsche-a 911 Turbo, koji sa pogonom na sva 4 točka razvija 480KS.
Zanimljivo je da je Citroen, umesto salona automobila u Ženevi koji je u toku, iskoristio evropski poljoprivredni sajam (!) da predstavi novi model C4 BioTech, prvi njihov automobil sa pogonom na etanol. U rezervoar može da se nalije bilo šta, a da sadrži do 85 % etanola. Treba podsetiti da Citroen sprema i C4 Hybrid (kombinacija elektromotor/dizel motor), koji bi trebao da troši samo 3,4 litra goriva na 100 km pa ovaj C4 BioTech samo potvrđuje koliko je Citroen spreman za budućnost. C4 BioTech će se u prodaji naći već u septembru ove godine ali za početak samo u Francuskoj.
Opel Corsa 1,4 Enjoy
Kao što smo nedavno pisali, Opel Corsa je proglašena za auto godine 2007. u Srbiji i to u izboru žirija specijalizovanih novinara za automobilizam, okupljenih u Asocijaciji automobilskih novinara Srbije. Predsednik Asocijacije Aleksandar Andrić je, prilikom zvaničnog uručenja titule na proslavi održanoj u utorak 13. marta u "Hajatu", istakao da je Corsa sa velikom prednošću pobedila, ispred drugoplasiranog automobila Forda S-MAX. Da podsetimo da je Corsa osvojila i titulu AutoBest 2007., koju dodeljuju novinari iz zemalja centralne i istočne Evrope a nedavno je Corsa dobila i titulu "Najpopularniji automobil u Srbiji", koju dodeljuju čitaoci našeg auto magazina Vrele Gume. Povodom Corsinog osvajanja titule za auto godine 2007. u Srbiji, prenosimo test Opel Corse 1,4 Enjoy iz časopisa za automobilizam Turbo : "Nemačka fabrika se posle kraćeg lutanja na polju dizajna okrenula kombinaciji sporta i upotrebljivosti. Novi, atraktivniji imidž lansiran je s Astrom H koja je postala stilska osnova za sve kasnije lansirane modele - pa tako i nove Corse. Opelov novitet je zablistao punim sjajem, a ono što ga u potpunosti odvaja od sve tri dosadašnje generacije tog modela jesu inovacije koje znatno unapređuju praktičnost. Karoserija s petora vrata prati savremene trendove u dizajnu. Stigla je na granicu od četiri metra, što je aktuelni limit za veće gradske modele, a unutrašnji prostor je uvećan i podizanjem visine krova na skoro 1,5 m. Kada se na sve to doda relativno kratak prednji deo vozila, jasno je da su se na polju komfora dogodile krupne promene. I zaista, čim se smestite u sedište, postaje jasno da nova Corsa može da posluži i za duža putovanja četiri odrasle osobe - za koje bi, eventualno, mogao da se pokaže kao neadekvatan obim prtljažnika. Da bi tu neizbežnu boljku manjih automobila što više ublažio, Opel je ponudio nekoliko izuzetno praktičnih detalja. Osnovna zapremina prtljažnog prostora od 285 l (jedan od najboljih rezultata u klasi) dodatno se uvećava uklanjanjem police, što na prvi pogled ne deluje spektakularno. Svi savremeni automobili imaju lako odstranjive police, ali i problem šta s njom kada se skine. Nemački dizajneri su pronašli rešenje u držaču iza naslona. Polica se gurne u ležište u kome zauzima veoma malo prostora i, što je najvažnije, ne smeta. U Corsi postoji i mogućnost podešavanja dubine prtljažnika jer je na njegovom dnu primenjena platforma koja se može postaviti u dve različite pozicije. Tu je i privilegija paketa Njoy („endžoj“) - podešavanje nagiba naslona deljivog naslona za 7,5 stepeni, čime ne unapređuje komfor zadnje klupe ili dodatno uvećava prtljažnik. Uz Corsu se, uz sve to, može naručiti i specijalni nosač za bicikle, ugrađen u zadnji branik gde se uvlači kada nije u funkciji. Na vrhu ponude benzinaca za sada je dobro poznati Ecotec 16V od 1,4 l, maksimalne snage 90 konja. U kombinaciji s petostepenim manuelnim menjačem ovaj agregat sposoban je da odgovori na većinu zahteva prosečnih korisnika, uz adekvatnu ekonomičnost. Ipak, pod punim opterećenjem oseća se nedostatak snage (pogotovu, na usponima), a deo odgovornosti za to leži i u nešto dužem finalnom prenosu. Ali, ako se gubi na mostu, dobija se na ćupriji (i obratno), pa se kao pozitivna strana ovakve koncepcije javlja nizak nivo buke u kabini. Brzina od 80 kilometara na sat dostiže se sa oko 2000 obrt./min, 120 km/h sa 1.000 više, a krajnja brzina od nešto preko 170 km/h ostvaruje se sa skalom obrtometra prilično daleko od zabranjenog (crvenog) polja. Važna prednost je i niska potrošnja goriva, koja se u realnim uslovima eksploatacije kreće na nivou od 6,5 do sedam litara bezolovnog benzina na 100 kilometara pređenog puta. Čak i izrazito oštra vožnja neće se preterano loše odraziti na vozačev budžet. Tokom testa, naime, zabeležen je maksimum od 8,1 l/100 km, što se s obzirom na tempo može smatrati takođe povoljnim rezultatom. Ekonomičnost je naglašena i dugim servisnim intervalima. Opel naime, za benzinac od 1,4 l predviđa odlazak na redovan servis na svakih 30.000 kilometara, ili dve godine! Vožnja otkriva i druge dobre strane nove Corse. Upravljanje je dodatno olakšano primenom servo-upravljača promenljive snage, kao i kočnog aparata sa standardnim ABS-om i elektronskom distribucijom kočne sile (EBD). Nova Corsa dakle, startuje s velikim ambicijama. Po lansiranju na Salonu automobila u Parizu krenula je komercijalizacija istovremeno na svim tržištima (i Opelu se, očigledno, žuri da što pre povrati uloženo), a već u prvom mesecu prodaje, nemačka fabrika primila je porudžbine za više od 100.000 primeraka.
Cena i oprema test vozila : Opel Corsa 1,4 Enjoy: ABS, EBD, dva vazdušna jastuka, servo-upravljač podesiv po visini i dužini stuba, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, kodirani ključ, elektropodizači prozora u prednjim vratima, elektropodesiva spoljna ogledala s grejačima (+90evra), deljiv naslon zadnje klupe u odnosu 60:40, podešavanje nagiba naslona zadnjih sedišta pod uglom od 7,5 stepeni, dvojno dno prtljažnika, „paket 2“ (manuelni klima-uređaj, svetla za maglu napred i nazad, radio-CD-MP3 sa četiri zvučnika, +1220evra), metalik boja (+375evra), podešavanje visine snopa prednjih svetala iz kabine, podešavanje visine vozačkog sedišta, patosnice (+25evra), aluminijumski naplaci (+415evra)... Cena vozila sa uračunatim PDV-om je 15.315 evra."
Izvor : časopis za automobilizam Turbo www.turbo.co.yu
Novi Mercedes C klase predstavljen u Valensiji
O novoj C klasi već smo nekoliko puta opširno pisali ali kako je Mercedes za specijalizovane novinare u Valensiji tokom protekle nedelje organizovao probne vožnje nove C klase, evo šta su pomenuti novinari zaključili posle tih vožnji u Španiji. Po njima, nova generacija C klase predstavlja najnoviji i najbolji dokaz da je počelo novo doba za Mercedes. Posle S klase (sa kojom je Mercedes praktično predstavio novi dizajnerski pravac), nemački proizvođač nastavlja stvaranje dinamičnih i uzbudljivih automobila. Konzervativni i dosadni Mercedesi postali su deo prošlosti i sada stižu modeli tog novog doba. To ne potvrđuju samo samouverene izjave ljudi iz Mercedesa (što je normalno) već i sam auto. Novu C klasu, naime, karakteriše neobično smeli dizajn čime je smanjena dizajnerska premoć direktnih rivala poput BMW-a Serije 3 i Audi-ja A4. Nezavisno o tome iz kog se ugla gleda, novi model je znatno dinamičniji i zanimljiviji u odnosu na prethodnika. Nova C klasa nudiće se sa paletom od osam motora. Ponudu benzinskih četvorocilindraša čine dve verzije poznatog 1,8 litarskog motora koji pomoću mehaničkog kompresora razvijaju 156KS i 230 Nm u modelu C180 Kompressor odnosno 184KS i 250 Nm u modelu C200 Kompressor. Benzinski šestocilindraši počinju sa 2,5 litarskim modelom C230, koji raspolaže sa 204KS i 245 Nm, nastavljaju se sa 3,0 litarskim modelom C280 sa 231KS i 300 Nm a završavaju sa 3,5 litarskim modelom C350 koji ima 272KS i 350 Nm. Tu su i dizelaši i to : C200 CDI, koji razvija 136KS i 270 Nm, sledi C220 CDI (170KS i 400 Nm) i C320 CDI (224KS i 510Nm). Osim verzije C350, koji se nudi isključivo sa 7-stepenim automatikom, svi modeli se serijski opremaju sa doteranim 6-stepenim ručnim menjačima. Taj 7-stepeni automatik se kao opcija nudi na svim modelima sa V6 motorima, dok se onima sa 4 cilindra kao opcija nudi 5-stepeni automatik. Na krivudavim španskim putevima, novinari su imali priliku da se uvere da nova C klasa nije samo dinamična što se izgleda tiče, već da to potvrđuje i u samoj vožnji. Novi model koristi već provereno ali i temeljito doterano ogibljenje dok prošireni tragovi točkova i produženo međuosovinsko rastojanje, pomažu boljem rasporedu težine. Ipak najveći doprinos osetno većoj agilnosti C klase daju Agility Control sistem elektronskog nadzora i automatskog prilagođavanja amortizera i opcioni Advanced Agility sistem, namenjen posebno zahtevnim vozačima. Oba sistema pružaju znatno bolje vozne osobine u odnosu na prethodnika, a precizniji servo upravljač vozaču uliva veće samopouzdanje. Naravno, uz sve nabrojano, zadržan je i tradicionalno visoki stepen komfora.
Nova generacija C klase potvrđuje Mercedesov preokret u stvaranju automobila. Nekada konzervativni modeli danas su dinamičniji, agilniji i uzbudljiviji i više nego ravnopravni modelima BMW-a i Audi-ja. Nova C klasa se već nudi na tržištu Srbije a cene nove genaracije su, u proseku, više za oko 3000 evra u odnosu na dosadašnji model. Tako najjeftiniji model, benzinac C180 K sa 156KS treba platiti 35.400 evra sa PDV-om dok popularni dizelaš C220 CDI sa 170KS sada košta 39.500 evra sa PDV-om.
Malezijski Proton je poslednjih meseci u žiži interesovanja javnosti zbog nadmetanja VW-a, GM-a i PSA grupacije oko kupovine Protona u čijem se sastavu nalazi i britanski Lotus što je još jedan razlog velikog interesovanja pomenutih kompanija za preuzimanje malezijskog proizvođača. Iako je izgledalo da će VW pobediti i kupiti Proton (već su potpisali pismo o namerama) izgleda da ceo posao oko preuzimanja Protona ne ide baš glatko i da je došlo do malog zastoja u pregovorima. Ipak u Protonu ne sede skrštenih ruku i bez obzira na turbulencije oko toga ko će biti novi vlasnik, rade na novim modelima. Tako su u poslednjih godinu dana na tržište izbacili 3 nova modela a među njima i ovaj po imenu Satria Neo, koji se od nedavno prodaje u Velikoj Britaniji. Ova zemlja je i jedina evropska država u kojoj se automobili ove marke u ovom trenutku zvanično prodaju. Iz ostatka Evrope Proton se, zbog slabe prodaje povukao ali novi modeli nagoveštvaju da bi moglo doći do velikog povratka. O tome kada se to desi a u Velikoj Britaniji, osim novog modela Waja, o kome smo nedavno pisali, svoj tržišni život započinje Satria Neo po ceni od oko 12.000 evra. Radi se o manjem i pre svega gradskom automobilu, koji se nudi sa 2 benzinska motora. To su 1,3 litarski snage 70kW/94KS i 120Nm kao i 1,6L sa 82kW/111KS i 148Nm. Slabiji model (težak 1146 kg) postiže 180 km/h a ubrzanje do 100 km/h mu iznosi 12,8 sekundi uz potrošnju od 5,8 litara na 100 km, naravno po fabričkim tvrdnjama. Snažniji model postiže 190 km/h i ubrzava do stotke za 11,5 sekundi. U oba slučaja serijski je ručni menjač sa 5 stepeni mada se kao opcija za snažniju verziju nudi i 4-stepeni automatik. Slabiji model je postavljen na točkove od 15 inča a snažniji na one od 16. Dimenzije automobila iznose DxŠxV : 3905 mm/1710 mm/1420 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2440 mm. Pomenili smo da je Lotus deo Protona pa ne čudi da je Lotus umešao prste u razvoj ovog modela. Tako da ne čude i samouverene reči ljudi iz Protona, koji kažu da Satria Neo predstavlja "auto zapanjujućeg izgleda, dinamičnih performansi i izuzetnog uživanja u vožnji".
Ima 100 godina a vozi i dalje
Najstariji vozač u Velikoj Britaniji (verovatno i na svetu), upravo je proslavio svoj stoti rođendan. I to uz svoj Reliant Robin. Čovek se zove Norman Yeo, a ono što posebno bode oči jeste da pomenuti gospodin nikada nije ni položio vozački ispit za upravljanje automobilom ! Naime još 1952. godine dobio je dozvolu za upravljanje motociklom, a poslednjih 35 godina je vozio Reliant Robin na tri točka, koga se sećamo iz kulte serije Mućke. Yeo nikada nije imao saobraćajnu nesreću a nikada nije zaradio ni kaznu zbog prebrze vožnje. Inače Yeo je prošle godine dobio dozvolu da može da vozi još 3 godine odnosno do svoje 102. godine.
Novi Audi A4 Avant
Novi Audi A4 Avant (na drugoj slici) se očekuje tačno godinu dana posle prezentacije limuzinske verzije tog modela (prva slika), koja će se pojaviti početkom 2009. godine. Kao što se vidi sa ovog rendering crteža, dizajneri su se odlučili da novom Avantu podare sportski i dinamičan izgled čemu doprinose niži krov i agresivno oblikovane zadnje LED svetlosne grupe. Iako dizajnerski prilično prati aktuelan Audi-jev stil, novi A4 će doživeti velike promene pod kožom. Između ostalog, biće napravljen na potpuno novoj platformi, koju deli sa novim modelom A5, upravo predstavljenim na salonu u Ženevi. Očekuje se takođe da će na toj platformi nastati i budući manji SUV model sa imenom Q5 pa čak i A7, koji bi trebao da bude konkurent Mercedesu CLS. Nova platforma omogućuje i novo pozicioniranje motora čime se dobija bolja distribucija težine što će poboljšati upravljivost i vozne osobine. Očekuju se isti motori kao i za novi A5, tačnije više benzinskih i dizel motora sa 4 i 6 cilindra. Bazni motor će, najverovatnije, biti 1,8 litarski TFSI sa 170KS a najsnažniji 4,2L V8 FSI. Od menjača na raspolaganju će biti 6-stepeni manuelni, Multitronic CVT i S-tronic sa duplim kvačilom.
Dacia Logan 1,5 DCI Laureate Pack
Kao što je poznato kod nas se na ove rumunske automobile od 1. januara ove godine obračunava carina od 20 % zbog ulaska Rumunije u EU. Zbog toga su automobili ove marke kod nas poskupeli pa se cene kreću od 7150 do 12.500 evra (za limuzinsku verziju sa 4 vrata dok karavan MCV startuje od 8626 evra pa naviše). Takođe Dacia ima i novog uvoznika za Srbiju. To je firma Renault-Nissan Srbija (adresa Omladinskih brigada 88, Novi Beograd tel. 011/2178 111). Ipak i pored povećanja cena, za Dacia-u i dalje vlada veliko intersovanje, delom i zbog nedavnog blagog doterivanja. Zato evo jednog testa obnovljenog Logana u 1,5 DCI verziji iz našeg auto časopisa Turbo :
"Kupac je uvek u pravu! Tog gesla drže se svi proizvođači, pa i Dacia - produžena ruka Renault-a u istočnoj Evropi. Izmene koje je francusko-rumunski tim konstruktora obavio na Loganu zvanično su prezentovane u oktobru prošle godine, a rezultat su direktnih konsultacija s klijentelom. Detalji koji su podvrgnuti reviziji su maska hladnjaka motora - sada u boji karoserije (od verzije Laureat), ručica menjača preneta je iz druge generacije Renault-a Clio, pokazivači pravca sada su u beloj boji, poklopac prtljažnika otvara se pomoću ručice i tastera (a ne samo ključa) i povezan je s centralnom bravom, enterijer je oplemenjen novim - kvalitetnijim materijalima, dva najbogatija paketa opreme donose i nov audio-sistem (Blaupunkt), na poklopcu prtljažnika izveden je spojler, a uvedene su i nove boje. Relativno sitne izmene omogućile su da Logan deluje ozbiljnije nego do sada. Ipak, redizajn nije podrazumevao promenu svih detalja koji od početka smetaju korisnicima. Jedan od primera je pozicija komande za podešavanje spoljašnjih ogledala koja je ostala na prilično nepristupačnom mestu - ispod poluge parkirne kočnice! Njeno premeštanje na pogodnije mesto ne bi koštalo praktično ništa, ali bi u velikoj meri doprinelo lakšoj manipulaciji retrovizorima. Upravljač je, i dalje, ostao fiksiran, što je jedan od najvećih propusta pri konstrukciji Logana. Da je ova prilika iskorišćena za ispravljanje tog nedostatka, omogućilo bi se iznalaženje znatno povoljnije pozicije za vozača. Te „detalje“ Rumuni su, očigledno, ostavili za potpuno novu generaciju Logana. Prodajni rezultati, međutim, govore da kupcima Dacia-e te „sitnice“ - još uvek - ne smetaju previše. Kod njih je prevagnuo odnos cene i onoga što se za nju dobije. A Logan, zaista, ima šta da ponudi: mnogo unutrašnjeg prostora, ogroman prtljažnik, zavidnu udobnost na lošim putevima, stabilnost, bogatu opremu i, iznad svega, izuzetnu ekonomičnost u verziji s turbo dizel motorom. Renault-ov 1,5-litarski DCI agregat u prvi plan stavlja ekonomičnost. Prosečnom korisniku ovog automobila, za prelazak 100 kilometara u proseku treba manje od pet litara dizel goriva, rastrošnijima do pet decilitara više. Na posete pumpama, tako, treba računati tek nakon nešto više od 1.000 kilometara! Iako ne briljantne, performanse će zadovoljiti većinu porodično orjentisanih korisnika. Maksimalna brzina je 155 km/h, za ubrzanje iz mesta do 100 km/h potrebno je 15,5 sekundi. Detalj koji preporučuje Dacia-u u DCI verziji jeste i elastičnost motora u najčešće korišćenim režimima rada. Maksimalni obrtni moment (160 Nm) dostupan je pri samo 1.700 obrt./min., tako da Logan DCI najveću vučnu silu vozaču stavlja na rasplaganje već nakon starta. Sklop koji treba pohvaliti je menjač. Sada je primetno mekši i precizniji nego na početku proizvodnje Logana. Osim toga, pozicija i oblik ručice olakšavaju pristup komandama klimatizacije - detalj koji je bio znatno komplikovaniji kod prve verzije ove Dacia-e. I osveženi Logan dakle, zavređuje pažnju potencijalnih kupaca vozila iz ekonomske klase. Sitne izmene unapredile su vozilo do granice koja u potpunosti opravdava uložena sredstva."
Izvor : časopis za automobilzam Turbo www.turbo.co.yu
Opel Corsa OPC predstavljena u Palma de Maljorki
Opel je najsnažniju verziju Corse ikada, model Corsa OPC, upravo predstavio na salonu u Ženevi a istovremeno je protekle nedelje u Palma de Maljorki organizovao i test vožnje za evropske novinare. Sportske verzije gradskih automobila, poput Ranault-a Clio RS197 i Minija Cooper S, danas su popularnije nego ikada ranije. Razlog ? Ovakvi modeli nude vrhunske performanse, veliko uživanje u vožnji i (realativno) pristupačne cene. No, to ne treba da čudi budući da se za oko 20.000 evra (ili koji više) dobijaju automobili sa oko 200 konja, koji uz sve nabrojano nude i bogatu opremu. Opelov predstavnik u toj klasi je Corsa OPC, koju fabrika bez pardona želi da postavi u sam vrh klase. I šta nudi Corsa OPC da Opel tako samouvereno veruje u nju ? Taksativno nabrojano aduti Corse OPC su : atraktivan izgled, bogata oprema, sportski podešeno ogibljenje i naravno snažni 1,6 litarski turbo motor sa 141kW/192KS i 230Nm. To naravno samo po sebi nije dovoljno pa je prošlonedeljna prezentacija održana u Španiji pružila priliku da novinari na putevima i na pravoj trkačkoj pisti, temeljito ispitaju sve karakteristike Corse OPC. Kao i kod Astre OPC, i kod Corse nisu pravljeni nikakvi kompromisi. Tačnije Corsa OPC je namenjena isključivo pravim ljubiteljima sportskih automobila a ne vikend vozačima, kojima ovakvi automobili služe za pokazivanje pred kafićima. Naime tim pravim vozačima neće smetati izražena buka, tvrdo podešeno ogibljenje i brutalna snaga koja se prenosi samo na prednje točkove. Posebno kada Corsa nudi impresivno prianjanje uz podlogu, snažne kočnice, upečatljiva međuubrzanja i pravu zabavu u vožnji. Kada bi i upravljač bio malo komunikativniji a menjač imao preciznije i kraće hodove, užitak u vožnji bi bio još bolji. Tako bar kažu novinari, koji su je vozili na prezentaciji. Za nešto više moraćemo da sačekamo početak prodaje kod nas. To bi moglo da se desi na leto, možda već u junu a tada će biti poznata i precizna cena za naše tržište. Opelov OPC odnosno Opel Performance Center, koji pravi sportske varijante Opelovih modela, uložio je ogroman trud u razvoj ovog automobila. To se vidi već na prvi pogled. Bukvalno. Naime, agresivniji branici sa velikim otvorima za vazduh, saćasta maska, pragovi, alu felne od 17 inča (18-ice su opcija), zadnji spojler sa difuzorom, centralno smšteni završetak izduvne cevi, novi retrovizori i drugo zaista prave od Corse atraktivan i poželjan auto. U sličnom stilu je i kabina gde se nalaze Recaro sedišta i izrazito sportski volan. Sve što je ugrađeno, tu je sa jednim ciljem odnosno omogućiti što bolje performanse i što veće uživanje u brzoj vožnji. Iako ponudom prostora, opremom ili funkcionalnošću ne zaostaje za običnim verzijama Corse, OPC varijanta ne može da se meri sa njima u pogledu svakodnevne upotrebljivosti. Kod nje je komfor stavljen u stranu a performanse (225 km/h uz ubrzanje do stotke za 7,2 sekunde) i uživanje u vožnji su istaknuti u prvi plan.
Nedavno smo pisali da je američki Currency Motors napravio BMW M5 sa 810KS a ako želite nešto slično ali sa znakom Cadillaca, pobrinuo se Predator Performance iz američke države Pensilvanije, koji je na bazi starog modela Cadillac CTS-V napravio unikatnu (nažalost) zver sa 593kW/806KS. Baza je dakle Cadillac CTS-V u koga je ugrađen modifikovani 7,0 litarski V8 motor iz trkačke Corvette C5R. Dodata su 2 mehanička kompresora (ATI Procharger P1SC) i unikatni intercooler. Sve to je povezano sa diferencijalom i menjačem firme Rockland Standard Gear a aerodinamički kit za karoseriju je stigao iz Specter Works-a. Rezultat je Predator Cadillac CTS sa 806KS i 1026Nm obrtnog momenta. Točkovi su veličine 19 inča sa pneumaticima 285/35 napred i 305/30 nazad. Nažalost nema podataka o maksimalnoj brzini i ubrzanju do stotke.
Stiže baby Rolls Royce
Neko vreme se već govori o manjem modelu Rolls Royce-a, koji bi proširio ponudu ove britanske marke. Sada je to i zvanično potvrđeno. Naime, prvi čovek ove kompanije u sastavu BMW-a, Ian Robertson je izjavio kako će uvođenje tzv. (entry) ulaznog modela u ponudu 2010. godine, povećati godišnju prodaju marke na "svih" 1600 komada (sada je to 800 automobila). Za to će biti zaslužan upravo novi baby Rolls, čija će se cena kretati između 200 i 300.000 evra. Naravno, Robertson nije želeo ništa da precizira po pitanju izgleda novog modela mada je napomenuo da će i taj auto zadržati prepoznatljiv dizajn i ekskluzivnost, po kome je inače Rolls Royce i poznat. Ipak mogući izgled možete videti na našem crtežu. Baby Rolls će se proizvoditi u fabrici u engleskom gradu Goodwood-u a da bi se smanjili troškovi i vreme potrebno za razvoj, u Rollsu će iskoristiti platformu BMW-a serije 7 (njegove produžene verzije). Ipak motor ostaje Rolls Royce-ov. To će biti ili V8 a možda i V12 iz Phantoma.
VW Golf R36
Poslednjih meseci se pričalo da VW sprema još jaču varijantu aktuelnog Golfa, jaču i od Golfa R32 sa 250KS. Ova nova slika Golfa R36 potvrđuje te priče. To je verzija sa 300 konja za sve one, kojima 250KS u Golfu R32 jednostavno nije dovoljno. Motor je isti kao i u nedavno predstavljenom Passat-u R36 dakle 3,6 litarski V6. Na ovom prototipu jasno se vide veliki otvori za vazduh na prednjem braniku, koji čak i u poređenju sa Golfom R32 izgledaju ogromno. Osim toga prototip ima i blago izmenjenu prednju masku u donjem delu gde se spaja sa branikom. Kao i R32, i R36 će imati pogon na sva 4 točka i DSG menjač.
Nova Opel Vectra/Insignia
Kao što je poznato, nova Vectra zvaće se Insignia a promocija se očekuje na salonu u Ženevi 2008. godine. Ipak već sada možemo sa velikom sigurnošću da predvidimo kako će Insignia odnosno nova Vectra da izgleda. Naime fotografi su uspeli da snime kamuflirani prototip Insignia-e negde na severu Švedske (druga slika) na osnovu koje je nastao crtež mogućeg konačnog izgleda (prva slika). Kao što se vidi, Insignia veoma liči na koncept model Opel GTC, koji je Opel upravo predstavio na salonu u Ženevi (traje do 18. marta). Insignia koristi novu Epsilon2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (samim tim i veću prostranost kabine) i bolje vozne osobine nove Vectre odnosno Insignia-e. Uz prilično atraktivan dizajn, pomenute bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom) i prostranost kao i bogatu opremu, aduti nove Insignia-e biće i ekonomični a snažni motori. Jedan od njih je potpuno nov 2,7 litarski V6 dizelaš sa 200KS.
Prolećna servisna akcija Mercedesa u Srbiji
Kompanija DaimlerChrysler SCG organizuje prolećnu servisnu akciju za putnički program vozila Mercedes-Benz od 12. do 23. marta 2007. U trajanju od dve nedelje, svi korisnici vozila putničkog programa Mercedes-Benz, biće u prilici da besplatno dobiju kompjuterski izveštaj – stardijagnoza i vizuelni pregled: motora, kočnica i sistema oslanjanja. Servisnu akciju prati i specijalna ponuda osveženje klime koja podrazumeva 15% popusta na filter klime, tečnost klime i njihovu zamenu. Zainteresovani korisnici vozila Mercedes-Benz potrebno je da zakažu dolazak kod servisnih referenata u servisu Mercedes-Benz Beograd, na telefone: 011 30 19 221, 011 30 19 222, 011 30 19 223.
DaimlerChrysler SCG d.o.o, Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd
izvor : nacionalnaklasa.com