home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

O Ladi Kalini se u poslednje vreme dosta priča i piše. Tako ne iznenađuje još jedna vest vezana za ovaj model. Naime kako pišu neki ruski sajtovi, ponuda motora u Kalini će tokom 2008. godine biti proširena 1,4 litarskim agregatom sa 16 ventila. Taj motor će razvijati 66kW/90KS za razliku od sadašnjeg 1,6 litarskog sa 60kW/81KS, koji je prodaje i u našoj zemlji po ceni od 8790 evra.





FAB Design Mercedes CL600

13 Mar 2007 - 13:16 Tuning Link

Tjuner FAB Design na salonu u Ženevi predstavlja svoju preradu Mercedesa CL600, čiji 5,5 litarski V12 motor serijski razvija 368kW/500KS i 830Nm. U FAB Designu su mislili da motor ima veći potencijal pa su iz njega izvukli svih 478kW/650KS i neverovatnih 1120Nm obrtnog momenta ! FAB Design CL600 postiže ubrzanje do 100 km/h za 4,2 sekunde a najveća mu je brzina 320 km/h (serijski model ima limitiranu na 250 km/h). Modifikacije su naravno pretrpeli i ogibljenje i aerodinamika automobila. Isti ovaj paket za povećanje snage, FAB Design nudi i za Mercedes SL600. Cena nije saopštena.



Hyundai je upravo objavio ove crteže svog novog koncept automobila spremnog za salon u New Yorku, koji se održava početkom aprila. Prototip sa jednostavnim a ipak elegantnim dizajnom, zove se Genesis i predstavlja Hyundai-jevu viziju velike limuzine (veći od trenutno najvećeg modela Grandeur) sa pogonom na zadnje točkove i V8 motorom. Kako se očekuje, Genesis će predstavljati bazu na kojoj će nešto kasnije nastati i budući najluksuzni automobil južnokorejskog proizvođača, naslednik sadašnjeg modela Equus. 



Da li se sećate američkih supersportskih automobila Vector iz osamdesetih pa i devedesetih godina prošlog veka ? Ne ? Ništa strašno. Ionako su ti automobili prodati u veoma malom broju primerka i to uprkos izuzetno atraktivnom dizajnu i činjenici da su pored Chevrolet Corvette tada bili jedini američki predstavnici u kategoriji superautomobila. Poslednjih godina se međutim šire glasine da Gerald Wiegert, osnivač Vectora, radi na novom automobilu ove marke. Kao potvrda toga, juče su se pojavili ovi renderinzi Vectora V8 Biturbo Concept, koji u modernijoj formi oživljava originalnu koncepciju Vectora od pre 20 i više godina. Nažalost, drugih podataka, sem da se radi o automobilu sa twin-turbo V8 motorom, zasad nema.    



Lada Niva slavi 30 godina

13 Mar 2007 - 01:10 Vesti Link

Povodom 30-godišnjice modela Niva, uvoznik Lade za Nemačku je spremio specijalnu i ograničenu seriju tog ruskog terenca tačnije Nivu sa obiljem dodatne opreme. Kao i svaka limitirana serija i ova rođendanska verzija Nive nije baš jeftina. Bar za nas. U Nemačkoj naime košta skoro 10.000 evra. Kod nas Niva (sa 1,7 litarskim benzincem i 60kW/81KS) košta 8400 evra sa PDV-om. Na prve dve slike je  prototip Nive, koji je kasnije sa manjim promenama ušao u serijsku proizvodnju.




Nemačka tjuning firma Mansory na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi predstavlja svoju najnoviju i veoma prestižnu kreaciju, napravljenu na bazi Rolls Royce Phantoma-a, koji se u preradi Mansory-a naziva Qonquistador (osvajač). Kako je i "obični" Phantom već dovoljno ekskluzivan i skup, postavlja se pitanje kome je uopšte namenjen ovaj i ovakav automobil ? Odgovor glasi : svima, koji imaju dovojno para, malo drugačiji ukus i smatraju da je serijski Rolls Royce Phantom "premalo ekskluzivan". Po pisanju časopisa Finanial Times, takvih je oko 85.000 na ovoj planeti odnosno takvih, koji imaju u proseku 22,8 miliona evra na računu. Toliko o njima a mi da vidimo šta nudi Mansory sa ovom kreacijom. Spoljšnjost je doživela decentne izmene a najviše se ističu 24-inčni točkovi sa Yokohama gumama dimenzija 305/35 i karoserija u mat-crnoj boji. Tu se idealno uklapaju i srebrne letvice na branicima, pragovima, retrovizorima, ogromnoj maski hladnjaka, srebrni okviri za svetla napred i pozadi kao i otvori za vazduh na prednjim blatobranima. Sportskom izgledu doprinosi i diskretan zadnji spojler. Izmena ima i na motoru. Iz 6,75 litarskog motora sa 12 cilindara izvučeno je 498KS i 780Nm (serijski 460KS i 720Nm). Maksimalna brzina se kreće oko 270 km/h (nije naveden tačan podatak) a za sigurno kočenje se brinu Brembo kočnice (prečnika 412 mm napred i 405 mm nazad). Unutrašnjost je dodatno oplemenjena (gde će više?) u saradnji sa firmom Draxlmaier Group, koja oprema i kabine Maybach-a i Mercedesa. Plafon putničke kabine je u celosti obložen alkantarom a u ostalom delu kabine karbon, drvo i najbolja koža, brinu se za odgovarajuće ekskluzivno okruženje. Za cenu se ne pita iz pristojnosti a i ako pitate to ustvari znači i da nemate para za ovako nešto. 



Juče smo pisali da je po nezvaničnim ali pouzdanim vestima, firma Prodrive ponudila najviše za britanski Aston Martin i da će oficijelno saopštenje biti objavljeno veoma brzo, možda već tokom ove nedelje. To se danas i desilo. Zvanično je potvrđeno da je konzorcijum okupljen oko Davida Richardsa, osnivača trkačke firme Prodrive, kupio Aston Martin. Na taj način završeno je poglavlje vlasništva američkog Forda nad ovom markom, dugo skoro 20 godina kao i meseci i meseci raznih špekulacija, vesti i "vesti" kome će pripasti slavna marka. Osim Davida Richardsa, ostali deo konzorcijuma čine bankar John Sinders i kuvajtski (!) Adeem Investment and Investment Dar. Iako nije zvanično saopšteno po kojoj ceni je Ford prodao Aston Martin, procenjuje da se da se radi o cifri od blizu 500 miliona funti (965 miliona dolara ili 733 miliona evra) što je bilo dovoljno da se iz igre izbace Doughty Hanson & Co. i bogataš Simon Halabi (sirijskog porekla), koji su takođe bili zainteresovani za kupovinu. Pomenuti David Richards je osnivač i predsedavajući Prodrive-a, kompanije koja je odgovorna za takmičarski program Aston Martina. Takođe se priča da je Prodrive u procesu osnivanja sopstvenog tima Formule 1 pa je njihovo današnje saopštenje o kupovini Aston Martina još jedan veliki korak ka tome da se taj isti Aston Martin uključi u takmičenje F1 i takmiči sa Ferrarijem i McLarenom. Kao deo dogovora, Ford će ipak zadržati udeo u Aston Martinu i to u visini od 40 miliona funti. 



Cadillac BLS Wagon

12 Mar 2007 - 12:56 Noviteti Link

Cadillac će uskoro u ponudu modela BLS uvrstiti i njegovu karavan verziju nazvanu Wagon. Inače, BLS Wagon je prvi Cadillac-ov karavan u njegovoj 104-godišnjoj istoriji. Kao i Cadillac BLS sedan, i ovaj Wagon je baziran na Saabu 9-3. Ima pogon na prednjoj osovini i raspolaže sa već poznatom paletom motora, koju čine jedan turbo-dizel i 3 benzinca (svi sa turbo punjačem). Pomenuti dizelaš je 1,9 litarski 4-cilindraš i razvija 110kW/150KS. Od benzinaca u ponudi će biti 2,0L u dve verzije i to sa 129kW/175KS i sa 154kW/210KS kao i veći 2,8 litarski V6 sa 188kW/255KS. Prodaja novog BLS Wagona-a u Evropi se najavljuje za poslednji kvartal ove godine a po nekim nezvaničnim informacijama, mogao bi koštati od 21.500 funti pa naviše.



Pre nekoliko dana objavili smo da je posle maltene 20 godina britanski Land Rover konačno dobio ovlašćenog uvoznika za tržište Srbije i da je to beogradski Grand Motors (www.ford.co.yu  telefon 011/20 90 600), koji već uvozi automobile Forda i Volvo-a. Grand Motors će modele Land Rovera prvi put zvanično prikazati na skorašnjem salonu automobila u Beogradu (23. mart-1. april) a posle salona neki od modela će biti izloženi u novom poslovnom centru na Novom Beogradu, u III bulevaru (Milutina Milankovića) na broju 21. Jedan od zanimljivih modela britanske marke je i novi Freelander, koji je novinarima predstavljen krajem prošle godine na Sardiniji. Evo jednog teksta o novom Freelanderu iz našeg auto časopisa Turbo:    "Modeli Discovery i Freelander predstavljaju opciju za široku publiku kojoj je Defender previše surov, a Range Rover preskup. Discovery je nedavno dobio novo ruho i unapređenu mehaniku, pa je bilo logično da se i najmanji Land Rover prilagodi aktuelnom fabričkom stilu (uveden s Range Roverom Sport) i trendovima na tržištu. Poput većih modela britanske fabrike, i Freelander ima prilično kockastu karoseriju, koja se za razliku od varijante iz 1997. godine sada nudi isključivo s petora vrata. Dužina je uvećana za 50 mm i sada iznosi 4475 milimetara, što je donelo više prostora za putnike, ali i značajno povećanje prtljažnika. Stari Freelander imao je prtljažnik od ozbiljnih 546 litara, a novajlija se šepuri s neverovatnih 755!  Ime Land Rover sinonim je za vrhunske vozne karakteristike van asfalta. I Freelander kao i veći Land Roveri, na tom polju cilja vrh svog tržišnog segmenta. U odnosu na prethodnu varijantu uvećano je rastojanje od tla (sada najmanje 210 mm), povećan gaz vodenih prepreka (do pola metra) i dorađen stalni pogon na sva četiri točka. Elektronska kontrola distribucije obrtnog momenta omogućava brzo prilagođavanje uslovima na putu. Svaki od točkova dobija onoliko snage koliko mu sleduje na osnovu stepena prianjanja na podlogu, a vozne karakteristike unapređuju i drugi inteligentni sistemi, poput kontrolisanog spuštanja na klizavim terenima ili pomoći za kretanje na uzbrdicama. Freelander ima i elektronski sistem protiv prevrtanja, za koji u britanskoj fabrici ističu da je najsavremeniji od svih primenjenih na nekom od njihovih vozila. Uz sve to, ugrađeni su i dobro poznati sistemi za nadzor stabilnosti, od elektronske kontrole proklizavanja pogonskih točkova do antiblok kočnica s automatskom preraspodelom sile kočenja. Da bi kočenje bilo što efikasnije, primenjeni su čak i podsistemi za pomoć pri kočenju u krivinama i iznenadnim situacijama, kod kojih na osnovu kretanja vozila i odabrane putanje elektronika određuje stepen zaustavljanja na svakom točku posebno. S takvim predispozicijama ne čudi da se Land Rover opredelio za jake motore, koji Freelander-u obezbeđuju odlične performanse. Četvorocilindrični turbo dizel ima radnu zapreminu od 2,2 l (160KS i 400 Nm), a šestocilindrični benzinac 3,2 litra (233KS i 317 Nm). Obe varijante isporučuju se sa šestostepenim menjačima, s tim što je za dizel standardna manuelna, a za benzinac automatska transmisija. Na spisku opcija uskoro će se naći i potpuno novi sekvencijalni menjač, takođe sa šest brzina, za koji će moći da se doplati kod obe varijante. Jači agregat omogućava dostizanje maksimalne brzine od 200 kilometara na sat i ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 8,9 sekundi ! Dizel je sporiji za 20 km/h, a do stotke potrebno mu je 11,7 sekundi. Njegova glavna prednost je ekonomičnost (u gradskim uslovima troši 9,2, a na otvorenom 6,2 l/100 km), ali i odlične karakteristike u off-road uslovima zbog visoke vrednosti obrtnog momenta pri niskim obrtajima."

izvor : turbo.co.yu





Castagna Sportscar

12 Mar 2007 - 00:32 Concept cars Link

Dizajn studio Castagna iz Milana pustio je u opticaj kratku informaciju i ovu sliku njihovog novog prototipa sportskog automobila, koji će promovisati sledećeg meseca u Monte Karlu na izložbi pod nazivom Top Marque Monaco. Auto, koji će po prvim najavama ostati unikat i koji zasad nema pravo ime, jeste dvosed sa karoserijom od karbon fibera, elegantnog ali istovremeno i agresivnog dizajna. Šasija je od aluminijuma a pokretaće ga motor sa 700 konja pri 6200 obrt./min. i 950Nm obrtnog momenta pri 3800 obrt./min. Prema tvrdnjama ljudi iz Castagne njihov supersportski auto će moći da dostigne 350 km/h i da ubrza do 100 km/h za 3,4 sekunde.  



Švajcarski dizajner i konstruktor Franco Sbarro je za domaći salon automobila u Ženevi, koji traje do 18. marta, spremio dva koncept automobila. Prvi je prototip pod nazivom Citroen Jumpy Atlante (prva slika), otvoreni automobil napravljen na bazi istoimenog modela Citroena. Sbarro-ov Jumpy Atlante, težine 1400 kg, ima 6 sedišta i namenjen je upotrebi u ski centrima. Motor je 1,6 litarski sa 110KS a točkovi od 17 inča. Drugi koncept je Turbo 20S barchetta i napravljen je na zahtev TV emisije o automobila Turbo, koja se emituje na francuskoj televiziji i ove godine slavi 20 godinja emitovanja. Zato i broj 20 u imenu ovog koncept automobila izuzetnog izgleda i sa vratima, koja se otvaraju uvis. Pokreće ga 5,0 litarski V8 motor sa 350KS. Auto je težine 1150 kg a postavljen je na točkove od 19 inča (napred) i 20 inča (nazad).



Pored studije C Concept, koji smo opisali pre neki dan, na salonu u Ženevi Lada izlaže i sportsku verziju dobro poznate Kaline odnosno kako se zvanično zove Lada 1119 GTI. Kao što se vidi GTI varijanta je napravljena na osnovi  kombi-limuzinske verzije sa 5 vrata. U Kalinu GTI (tešku 1050 kg) ugrađen je 1,6 litarski benzinac sa 125KS i 150Nm obrtnog momenta pa ova Kalina ubrzava do 100 km/h za 9,5 sekundi i postiže maksimalnih 195 km/h. Da bi koliko-toliko opravdali epitet sportski, u Ladi su Kalinu GTI opremili sa setom dodatnih spojlera, pragova, agresivnijim branicima, svetlima za maglu, alu felnama, novom maskom kao i disk kočnicama i na zadnjim točkovima. Promenjena je i unutrašnjost i to sa novim sedištima i volanom kao i upotrebom kvalitetnijih materijala. Nema informacija da li će se uskoro ovakva Kalina pojaviti u prodaji i po kojoj ceni.



Salon automobila u Ženevi uveliko traje (do 18. marta) ali mi se sve više okrećemo našem salonu u Beogradu, koji se ove godine održava u terminu od 23. marta do 1. aprila. Da kažemo i da je 22. mart rezervisan za novinare i poslovne ljude. Budući da se salon automobila u Beogradu održava neposredno posle pomenutog ženevskog, mnoge svetske premijere iz Ženeve stižu pravo pod kupole beogradskog sajma (bulevar vojvode Mišića 14). Ove godine se očekuje repriza 60 svetskih premijera automobila ali i motocikala i komercijalnih vozila. Beogradski salon automobila (najstarija zvanična izložba drumskih vozila u regionu, osnovan 1938.) se inače nalazi u zvaničnom kalendaru međunarodne organizacije OICA, u čijem se kalendaru nalaze saloni iz samo 21 grada u svetu što dodatno daje na značaju našeg salona automobila. Ono što je zanimljivo za ovogodišnji Salon automobila jeste da će, po prvi put u njegovoj istoriji, deo izlagača biti smešten u montažnim objektima površine 3500 m2. I motocikli će biti smešteni u montažnoj hali površine 2000 m2. Inače beogradski sajam raspolaže sa 14 hala i oko 100.000 m2 zatvorenih i otvorenih površina za izlaganje. Ove godine se očekuje oko 230.000 posetilaca (prošle 203.360), koji će za ulaznicu morati da izdvoje 350 dinara (kako nezvanično saznaje AutoBild SCG) mada na zvaničnom sajtu beogradskom sajma stoji cifra od 300 dinara. Prošle godine bilo je prisutno 563 izlagača iz 31 zemlje a za ovogodišnji sajam je najavljeno 620 izlagača iz 32 zemlje. Radno vreme sajma je od 10:00-19:00 osim za 23.,24.,30. i 31.mart kada je sajam otvoren od 10:00-20:00h. Za posetioce je organizovana i velika nagradna igra, čija je glavna premija automobil Dodge Caliber. Osim toga sajam, zajedno sa revijom SAT Plus organizuje i test vožnje novih automobila na specijalno pripremljenom poligonu. Da bi popularisali predstojeći salon automobila i približili ga svim građanima Srbije, organizatori su odlučili da naprave pravi Road Show po centralnim trgovima nekoliko gradova u Srbiji i na taj način prezentuju salon automobila u Beogradu. Road Show počinje već 13. marta u Novom Sadu, zatim ide u Čačak, Kruševac, Niš i na kraju u Beograd gde će biti i završna promocija. Iako još nije saopštena konačna lista premijera za predstojeći sajam ipak možemo izdvojiti nekoliko automobila za koje je realno da se pojave na salonu : Alfa Romeo 159, Alfa Spider, Audi A5, Audi R8, BMW serija 1 sa 3 vrata, BMW serija 3 Coupe-Cabrio, novi BMW X5, obnovljeni BMW serija 5, Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta, Citroen C-Crosser, Chrysler Sebring, Chevrolet Lacetti dizel, Dacia Logan MCV (karavan), novi Fiat Bravo, Fiat Panda 100HP, Ford Mondeo, Honda CRV, Legend, Civic Type R, Hyundai i30, Kia Ceed, Lada 1119 (Kalina sa 5 vrata), nova Mazda2, novi Mercedes C klase, Mini Cooper i Cooper S, Mitsubishi Outlander, Opel Corsa OPC, Peugeot 207 CC, Peugeot 4007 a možda i 206 sedan. Renault bi trebao da izloži novi Twingo, Seat Altea-u XL, Škoda izlaže novu Fabia-u,  Suzuki SX4 sedan, Toyota ima novu Corollu i Auris a VW Golf V Variant, CrossGolf, CrossTouran, novi Touran i novi Touareg. Kako je od nove godine uvoznik Forda za našu zemlju, beogradski Grand Motors i uvoznik za Volvo, možemo očekivati i izlaganje novog Volvo-a V70 a možda i XC 70. Osim toga Grand Motors će izložiti i modele Land Rovera a biće tu i modeli Porschea, Smarta, Maybach, McLaren Mercedes SLR a verovatno ponovo i automobili Maseratija i Hummera, koji su bili izloženi na prošlogodišnjem salonu. Ne, nismo zaboravili na Zastavu. Osim već dobro poznatih modela Koral In, Florida In i Zastave 10, očekuje se i pojavljivanje Zastave 10 ali sa Euro4 motorom. Naravno ovo nije konačna lista, iznenađenja su veoma moguća i veoma poželjna.




Posle nekoliko meseci neizvesnosti, špekulacija pa i netačnih vesti da je francuski Louis Vuitton kupio ovu britansku marku, izgleda da je David Richards (vlasnik trkačke firme Prodrive) napokon uspeo u svoj nameri. Nakon nadmetanja sa Dougherty Hanson grupom, njegova firma Prodrive je, prema Reutersu, ponudila najviše za britanski Aston Martin. Ova vest (kao veoma pouzdana) je objavljena još u petak 9. marta sa najavom da će zvanično saopštenje biti objavljeno do kraja dana. Međutim takvo saopštenje je do danas izostalo pa se opet postavlja pitanje da li se radi o još jednoj "lažnoj uzbuni" ili je sve ostavljeno za sledeću nedelju ? Po Reutersu završni dio preuzimanja trebao je biti obavljen još u petak ujutro u Detroitu, a čitav posao je navodno vredan oko 500 miliona funti (965 miliona dolara ili 733 miliona evra) odnosno gotovo duplo više nego što je Ford (dosadašnji vlasnik Aston Martina) tražio pre samo 6 meseci. Po drugim izvorima radi se o manjoj sumi i to o 450 miliona funti.  Inače Prodrive i Aston Martin su i do sada vrlo uspešno sarađivali a jedan od prvih koraka na sportskom planu bio bi pokušaj ulaska u Formulu 1.



Na salonu u Ženevi Alfa Romeo upravo predstavlja novu varijantu modela Spider. Radi se o modelu sa 2,4 litarskim JTDm dizel motorom a istovremeno sa zvaničnom promocijom na pomenutom salonu, Alfa je proteklih dana organizovala test vožnje za evropske auto novinare na domaćem terenu, u italijanskom gradu Đenovi. Kako su je ocenili novinari vidimo na primeru hrvatskog sajta Autosport, čiji (skraćeni) test prenosimo :

"Prilikom dolaska u okolinu Đenove dočekalo nas je prekrasno sunčano i toplo vreme kao stvoreno za vožnju novim Spiderom. Iako prema našem mišljenju Alfama a Spideru pogotovo, nikako ne odgovaraju dizel motori, današnji trendovi nalažu upravo suprotno, pa je i ovaj izuzetni Alfin kabrio morao da podlegne tom trendu. Moćni motor od 200 KS i 2,4 litre zapremine pokazuje odlične performanse. Pri 2000 obrt./min. ostvaruje 400 Nm i postiže maksimalnu brzinu od 228 km/h, naravno sa zatvorenim krovom. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,4 s, a potrošnja je u svakom režimu rada motora više nego prihvatljiva. U gradu iznosi tek nešto iznad 9 litara, van grada manje od 5,5 litara ili u proseku ispod 7 litara na 100 km prema fabričkim podacima. Motor je 5-cilindrični, izveden iz 2,4 JTD 20 ventilskog Common Rail motora i najmoćniji je motor u JTD Multijet porodici. Prema tvrdnjama proizvođača mnogo je tiši od svog izvornog modela, naročito prilikom rada na hladno. Nažalost, primetili smo da i prilikom rada na radnoj temperaturi proizvodi osetne vibracije prilikom rada u praznom hodu. U vožnji radi vrlo uglađeno, uparen sa vrlo dobrim 6-stepenim menjačem. Što se samog dizajna Alfe Spider tiče, tu nemamo šta dodati. Automobil izgleda baš onako kako se od Alfe i očekuje. Prefinjene i elegantne, a opet naglašene sportske linije prate dizajnerski stil i ostalih Alfinih modela. Retro je i dalje "in" kod ovog proizvođača, no za razliku od prošle generacije modela, ovoj je dodat i dašak futurizma i high-techa. Prednji kraj u stilu 159, dok je zadnji deo od svetlosnih grupa na niže gotovo jednak Breri. Ističu se reljefno naglašeni bočni delovi zadnjeg kraja automobila, koji time još više naglašavaju sportsku liniju. Uz izuzetak instrument table, koja deluje premasivno, nekako  predimenzionisano nemački, unutrašnjost je zanimljiva, razigrana i zaobljena, kao i kod ostalih modela a čemu još više doprinose dvobojna sedišta i razne kombinacije materijala; na test automobilima vrlo fine kože u više boja. Kombinaciji boja i mogućnosti izbora doprinose i boje platna na krovu. Nama se najviše dopao plavi Spider, koji je iako ne u uobičajenim Alfinim bojama, dodatno istakao i sportke i elegantne vrline automobila. O vožnji i ležanju automobila ne treba trošiti previše reči. Zamerki nema, a to se od Alfe i očekuje. Doduše, ipak ima jedna, koja ne utiče na performanse ili ležanje automobila već na ergonomiju. Ako je osobi koja je automobil isprobala, a visoka je ispod 170 cm pri najnižem položaju sedišta zatvoreni krov i dalje preblizu glavi odnosno ako ista u vidokrugu ima i rub okvira vetrobrana, što se događa kad za upravljač sedne neko viši ili visok ? Isto tako, prilikom vožnje sa spuštenim krovom, vozač je odlično zaštićen od vetra koji obično dolazi odpozadi, no u ovom slučaju, vetar može zasmetati upravo napred, zbog preniskog vetrobranskog stuba ili pak previsokog položaja sedenja. Nažalost, probleme sa položajem sedenja srećemo u svakom Alfinom modelu poslednjih desetak godina pa je neverovatno da se na tom, dosta bitnom delu ergonomije italijanski dizajneri nisu odlučili preduzeti određene korake u pravcu prilagođavanja automobila vozaču, a ne obrnutno. Ipak, način vožnje, užitavanje koje pruža i sam izgled moći, nadjačaće taj problem i postaviti smešak na lice svakom srećniku koji sedne za upravljač ove lepotice." Na kraju da dodamo da u Italiji cena osnovne Alfe Spider 2.4 JTDm iznosi 39.800 evra dok bogatije opremljeni Spider Exclusive 2.4 JTDm ima cenu od 41.800 evra. 

Izvor : www.autosport.hr