home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Chevrolet Trax Concept

29 Mar 2007 - 01:21 Top secret Link

Chevrolet Trax je samo jedan od 3 koncepta mini automobila, koje će GM izložiti na salonu u New Yorku početkom aprila. Dizajniran je za mlade kupce u urbanim centrima pa su u GM-u želeli da energiju, različitost i uzbudljivost urbanog života izraze kroz Trax, koji nudi privlačan i zabavan izgled, ekonomičnost i dobar odnos plaćeno-dobijeno. Radi se o automobilu sa 4 vrata, koga pokreće benzinski motor zapremine 1,0 litra. Sva tri mini automobila spremna za salon u New York-u su dizajnirana u Južnoj Koreji gde se nalazi jedan od ukupno 11 GM-ovih dizajn studija. Napravljeni su na istoj platformi i demonstriraju fleksibilnost, kreativnost i inovativnost pomenutog GM-ovog dizajn studija. 





9ff GT9

29 Mar 2007 - 01:19 Tuning Link

Iza ovog imena krije se detaljno modifikovan Porshe 911 u obradi nemačkog tjunera 9ff. To ne bi bilo ništa neobično ali 9ff sa modelom GT9 namerava da obori svetski rekord u maksimalnoj brzini za serijske automobile, koji trenutno sa postignutih 407 km/h drži Bugatti Veyron. Očigledno se u 9ff-u nisu obeshrabili neuspehom američkog SSC-a, koji pre nekoliko dana nije uspeo da obori taj rekord a o čemu smo već pisali. Naprotiv. Sada su još više ubeđeni da će to poći za rukom baš njima. Na kraju krajeva za to se 9ff priprema već pune 2 godine. Njihov GT9 ima centralno namešten 4,2 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača. U 9ff-u veruju da taj motor ima najmanje 910 konja a pominju i mogućih 950KS. Po njihovim procenama GT9 može da postigne tačno 409 km/h što bi bilo dovoljno da se prestigne Bugatti Veyron. Inače, GT9 će pokušati da obori rekord na stazi Nardo. Zanimljivo je da su 2 komada GT9 već prodata po ceni od 476.000 evra a za dalje sve zavisi od toga hoće li ili ne GT9 oboriti rekord.      



Ford Fiesta SUV

29 Mar 2007 - 01:16 Top secret Link

Kao što je poznato nova Fiesta stiže tokom 2008. godine u hatchback formi sa 3 i 5 vrata kao i u obliku manjeg MPV vozila (model B-MAX). Međutim u Fordu razmišljaju i o proterenskoj SUV varijanti, koju možete videti na slici a koja bi se pojavila 2009. godine. Više dizajnerskih detalja preuzima sa studije Iosis X kao i sa nekoliko aktuelnih modela iz Fordove game ali ipak najviše liči na novu Mazdu2 što naravno i ne predstavlja iznenađenje jer je iz Forda i najavljeno da će se nova Fiesta bazirati na toj Mazdi. Terenska namena ove Fieste se može naslutiti već po njenom robusnijem izgledu. Tu su moćniji branici, pragovi, povišen klirens i još ponešto ali ipak nešto fali. Naime nova SUV Fiesta neće imati integralni 4x4 pogon već samo prednji. Unutrašnjost će biti urađena daleko kvalitetnije nego dosad a bezbednost će biti dodatno unapređena. Pominju se frontalni, bočni i vazdušni jastuci za glavu kao i elektronski sistemi EBD, BAS i Traction Control. Od motora se najavljuju benzinski Duratec SCi agregati od 1,3 zatim 1,6 i 1,8 litara a od dizeša na raspolaganju će biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori.



I Hummer ima nekoliko noviteta za salon u New Yorku, koji počinje u aprilu. To su obnovljeni Hummer H2 za 2008. godinu i specijalni H3 Alpha. H2 za 2008. godinu ima novi motor, novi 6-stepeni automatski menjač, obnovljenu unutrašnjost i više luksuznih i bezbednosnih elemenata opreme. Motor je aluminijumski V8, zapremine 6,2 litra sa 293kW/393KS i 574Nm obrtnog momenta. Kabina je dobila potpuno novu intrument tablu i nova sedišta, uključujući i treći red sedišta za 2 putnika. Tu su i nove oplate vrata, krovni i bočni vazdušni jastuci, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dorađen izduvni sistem itd. Hummer H3 Alpha (na drugoj slici) je posle Hummer-a H1, drugi pripadnik ekskluzivne Alpha porodice ovih američkih terenaca, koja predstavlja ono najbolje iz Hummer-a u pogledu putnih i off-road kapaciteta. Hummer H3 Alpha ima 5,3 litarski V8 motor sa 295KS i 438Nm u paru sa 4-stepenim automatskim menjačem. Kako kažu u Hummer-u, H3 Alpha je ultimativni Hummer H3 sa naglašenim off-road mogućnostima, koji zadovoljava različite potrebe svojih vlasnika. Estetski se Alpha serija ovog Hummer-a od sabraće razlikuje po hromiranim detaljima, 16 inčnim točkovima i naravno Alpha zaštitnim logom.





Već smo objavili jednu skicu koncept automobila na osnovi Grand Vitare, koji priprema holandski uvoznik Suzukija za domaći salon automobila u Amsterdamu (29. mart- 9.april). Umesto skice sada su tu i slike gotovog modela spremnog za salon. Ova Grand Vitara nije doduše nastala samo radom uvoznika Suzukija za Holandiju već je napravljen u saradnji sa firmom Progress Europe B.V. Bandit verzija se od serijske Grand Vitare razlikuje po 30 cm većoj visini i isto toliko većoj širini automobila. Ova studija cilja na mlađu populaciju pa je firma  Noorman Watersports za Grand Vitaru Bandit obezbedila dodatnu opremu za sportove na vodi. Za atraktivan izgled brinu se ogromni točkovi, prošireni blatobrani, robusniji branici, dodatna svetla na krovu pa i sama bela boja automobila. Takođe i untrašnjost je sva u beloj boji.



Infiniti EX Concept

28 Mar 2007 - 16:44 Concept cars Link

Ovo je prva slika novog koncept automobila EX japanskog Infiniti-ja, koji će se najverovatnije pojaviti na salonu automobila u New Yorku početkom aprila. EX Concept, koji najavljuje novu generaciju srednje velikog Infiniti-jevog CUV modela, koristi Nissan-ovu modularnu FM platformu sa međuosovinskim rastojanjem od 2845 mm. Motor je V6, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom. EX Concept ima ventilirajuće disk kočnice, EBD i BAS elektronske bezbednosne sisteme. Tu su i kamere smeštene sa strane i pozadi automobila, koje eliminišu tzv. mrtvi ugao. U kabini putnici mogu da uživaju u prostranom interijeru obloženom kožom i aluminijumskim dodacima. Naravno EX Concept ima AWD integralni pogon na sva 4 točka veličine 19 inča. Serijska varijanta će se pojaviti do kraja godine ali neće imati stakleni krov od tečnih kristala, koji se pritiskom na dugme iz potpuno prozirnog može u potpunosti zatamneti.   



Kompanija Nanjing (najstariji kineski proizvođač automobila) je i zvanično ove nedelje počela sa proizvodnjom automobila MG u svojoj novoj fabrici (vrednoj 362 miliona dolara) u istoimenom gradu. Da podsetimo da je Nanjing još pre skoro dve godine kupio prava na ime i proizvodnju automobila propalog britanskog MG-a. Za razliku od druge kineske marke SAIC, koja je kupila pravo na proizvodnju Rovera 75 i 45 ali ne i pravo na upotrebu imena Rover (koje je kasnije dobio Ford), Nanjing ima pravo da automobile prodaje pod imenom MG. U početku Nanjing će proizvoditi samo sportski roadster TF (na slici) a osim u Kini, auto će se prodavati i u Evropi a planira se i ponovni početak proizvodnje u Velikoj Britaniji (nezvanično već u junu ove godine) i otvaranje fabrike u SAD-u.



Ford Focus CNG

28 Mar 2007 - 13:56 Noviteti Link

Ford je kupcima upravo ponudio Focus CNG sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natuaral gas a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Osim manjeg zagađenja životne sredine, CNG je sve popularniji u Evropi zbog niske cene, niže i od (kod nas veoma popularnog) tečnog naftnog gasa (TNG). Inače, Focus CNG će zvaničnu premijeru imati na predstojećem salonu automobila u nemačkom Leipzig-u, koji se održava od 14. do 22. aprila. Focus CNG (sa 55 litarskim rezervoarom za benzin i onim za gas od 18 kg) ima autonomiju od preko 1000 km. Auto pokreće 4-cilindrični 2,0 litarski benzinac sa 145KS i 185Nm obrtnog momenta a kada se auto vozi na gas snaga pada na 126 konja i 166Nm. I performanse se naravno razlikuju od zavisnosti od vrste goriva. Kada ide na benzin, Focus CNG postiže 206 km/h a na gas 195 km/h. Najjeftiniji Focus CNG u Nemačkoj (sa 3 vrata i Titanium opremom) treba platiti 24.650 evra.



Ranije smo već pisali da Subaru sprema potpuno novu Imprezu za aprilski salon automobila u New Yorku a tokom jučerašnjeg dana pojavile su se i prve slike gotovog modela. Pojavile a bolje da nisu ! To je praktično jednoglasan zaključak većine sajtova i foruma o automobilima na grozotu sa ovih slika, koje je objavio američki Motor Trend. Jednostavno ove ne liči na pravi Subaru. Ako se slike pokažu verodostojnima Subaru će zaista imati problema da ubedi javnost a naročito kupce da je ovo stvarno ali stvarno naslednik legendarnog modela Impreza WRX od koga praktično ništa nije ostalo. Sa ovakvom Imprezom WRX, Subaru nema šta da traži u sukobu sa novim Mitsubishi-jem EVO X, koji se očekuje za nekoliko meseci. Jednostavno, po ocenama ogromne većine, ovo je veliki promašaj za Subaru, naravno ako se pokaže da ove slike prikazuju pravi oblik nove Impreze a da da nisu samo fotošop američkog magazina. Kao što se vidi sa slika, radi se o hatchback verziji sa 5 vrata (dužine 4,42 metra i međuosovinskog rastojanja od 2,62 metra) a kasnije treba da se pojavi i  klasična limuzina sa 4 vrata, dužine 4,59 metra. U ovom trenutku za novu Imprezu WRX se pominje motor od 240 konja a kasnije bi trebalo da se ponudi i snažnija varijanta sa blizu 300KS. 




Changan CV11

28 Mar 2007 - 00:27 Noviteti Link

Ovo je Changan CV11, prvi samostalno razvijen MPV model kineske kompanije Changan, koja je poznata i kao partner japanskog Suzukija u Kini. Prvi primerak modela CV11 je sišao sa proizvodne trake 26. marta a kao prototip je debitovao još na salonu automobila u Šangaju, aprila 2003. godine. Changan tvrdi da je CV11 u pogledu stajlinga, performansi a naročito bezbednosti i voznih osobina daleko napredniji u odnosu na ostala vozila ovog tipa, koja se trenutno proizvode u Kini. Dimenzije ovog MPV-a sa 7 sedišta su : DxŠxV 4445 mm/1768 mm/1640 mm. Motor, za koga Changan tvrdi da je i ekonomičan i ekološki podoban, je 4-cilindrični, zapremine 2,0 litra sa 102kW/139KS i 186Nm.



Brabus Mercedes C klase

27 Mar 2007 - 03:30 Tuning Link

Posle Lorinsera i Brabus je predstavio svoju obradu novog Mercedesa C klase. Brabus nudi sportske pakete za povećanje snage kako za benzinske (C280 i C350) tako i za dizel (C200 CDI, C220 CDI i C320 CDI) varijante nove C klase. Najjača Brabusova C klasa (iz povećanog benzinskog 3,5 litarskog motora na 4,0 litra) razvija 244kW/332KS i 420Nm obrtnog momenta pri 4200 obrt./min. Performanse prate promene na motoru pa ubrzanje ove verzije do 100 km/h sada iznosi samo 5,9 sekundi a maksimalna brzina 275 km/h. Za dizelaše Brabus u ponudi ima tri PowerXtra performance kita za povećanje snage. Kod modela C200 CDI snaga je veća za 39KS a maksimalni obrtni moment iznosi 385Nm. Model C220 CDI sada raspolaže sa 143kW/195KS i 450Nm a najjači C320 CDI ima 48KS više i raspolaže sa 590Nm. Ovaj poslednji dizelaš do 100 km/h sada ubrzava za samo 6,9 sekundi i postiže 250 km/h. Naravno povećanje snage motora nije jedino što je Brabus uradio na novoj C klasi. Pored jedinstvenog aero body kita, koji C klasi daje agresivan izgled, Brabusova C klasa ima novo sportsko ogibljenje, novi izduvni sistem, kočnice i originalne točkove od 17, 18, 19 ili 20 inča. Ovi poslednji su sa gumama 235/30 ZR 20 napred i 265/25 ZR 20 pozadi. Unutrašnjost je Brabus oplemenio kožom i alkantarom a zanimljiv je detalj brzinomer izgraviran na 330 km/h, koji spada među dodatnu opremu.




Kia Ceed xR

27 Mar 2007 - 03:28 Top secret Link

Dok novi Ceed i dalje izaziva pažnju svojim proevropskim kvalitetom i garancijom od 5 godina, Kia planira i njegovu sportsku varijantu. Ovo su špijunske slike te sportske verzije sa imenom xR. Nezvanično se pominje da će ga pokretati Hyundai-jev 2,0 litarski 4-cilindarski motor sa oko 200KS. Na slikama se vidi i aero body kit sa prednjim i zadnjim difuzorom. Drugih informacija u ovom trenutku nema pa bi sve ostalo bilo samo nagađanje. Zanimljiva će biti i moguća reakcija iz Forda na ime xR, koji je Kia upotrebila za ovu varijantu Ceed-a. Naime Ford već decenijama koristi tu oznaku za sportske varijante svojih automobila.  



Nissan će uskoro u Evropi početi da prodaje model Tiida ali kako sada stvari stoje samo u centralnom i istočnom delu Starog kontinenta. Nissan planira da proda 30.000 Tiida godišnje, koje se proizvode u Meksiku a u nekim zemljama za ovaj model je inače u upotrebi i ime Versa. Cene još nisu precizno određene ali će se kretati između cena, koje važe za modele Note i Qashqai. Kao što smo rekli, Tiida se neće prodavati na zapadu Evrope ali je zato poznato u kojim će zemljama centralne i istočne Evrope biti u ponudi ovaj Nissan-ov novitet. To su : Bugarska, Hrvatska, Češka, Slovačka, Grčka, Kipar, Mađarska, Irska, Malta, Poljska, Rumunuija, Rusija, Finska, Slovenija, Ukrajina, Estonija, Letonija i Litvanija. Kao što vidite među njima nema naše zemlje ali to ne znači da se možda naš uvoznik (beogradski Renault Nissan Srbija) neće odlučiti da ovaj model ponudi i našim kupcima. Kako bilo, radi se o automobilu, koji u gami Nissan-a zauzima mesto Almere što znači da se nalazi u klasi VW Golfa, Peugeota 307 i Renault Megane-a. Tiida će se nuditi u 2 karoserijske varijante i sa 2 motora. Hatchback sa 5 vrata je dužine 4205 mm a klasična limuzina sa 4 vrata 4395 mm ali im je međuosovinsko rastojanje identično i iznosi 2600 mm. U ponudi će biti 2 benzinska motora, manji od 1,6 litra sa 110KS i veći 1,8 litarski sa 126KS. Prodaja treba da krene u junu ove godine.



AMG CL 65

26 Mar 2007 - 13:30 Noviteti Link

Ovo je prva fabrička slika najsnažnije verzije Mercedesovog modela CL, koji naravno potpisuje AMG a svetsku premijeru imaće na salonu u Amsterdamu za neki dan (traje od 29. marta do 9. aprila). Motor je V12 bi-turbo, zapremine 6,0 litara (tačnije 5980 ccm) i raspolaže sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do stotke iznosi 4,4 sekunde a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Holandski sajtovi su objavili i cenu za njihovu zemlju. Svih 302.500 evra....



Hyundai Genesis

26 Mar 2007 - 13:27 Concept cars Link

Hyundai je objavio i prve zvanične fotografije svog novog koncept automobila Genesis, koji će publici predstaviti na salonu automobila u New Yorku (počinje 6.aprila). Genesis najavljuje Hyundai-jev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi. Zbog toga novi Genesis ima pogon na zadnje točkove a pokreće ga V8 motor, zapremine 4,6 litra sa preko 300KS (precizan podatak nije objavljen). Svoje ambicije Hyundai pokazuje već i dimenzijama Genesisa. Dužina mu iznosi 5000 mm, širina 1860 mm, visina 1490 mm a međuosovinsko rastojanje 2940 mm. Raspored težine iznosi 53:47 odsto a Hyundai tvrdi da je krutost karoserije bolja nego kod BMW-a serije 5 ili Mercedesa E klase. Genesis ubrzava do 60 milja na sat (96 km/h) za 6 sekundi a postiže 210 km/h. Osim pomenutog V8 motora Hyundai najavljuje da će se u Genesis ugrađivati i drugi motori kao što je npr. 3,8 litarski V6. Menjač je naravno automatski sa 6 stepeni prenosa. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, Bluetooth konekciju, aktivni cruise control (tempomat), satelitsku navigaciju i sl. Koncept ima i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i 8 vazdušnih jastuka. Serijska verzija Genesisa se očekuje u drugoj polovini 2008. godine a cena će startovati od oko 30.000 američkih dolara za osnovni model pokretan 3,8 L V6 motorom.