VW Multivan PanAmericana concept
VW je od svog modela T5 u Multivan putničkoj verziji, za salon u Ženevi, napravio koncept Multivan PanAmericana sa pogonom na sva 4 točka i proterenskom šminkom (robusniji branici i novi alu pragovi, specijalan lak za karoseriju, novi točkovi od 16 inča sa gumama Goodyear Wrangler M/T-225/75R16). Naravno i klirens je u odnosu na standardnu verziju povišen za 30 mm.
Opel na salonu u Ženevi prikazuje i novu verziju Corse i to sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natuaral gas a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Motor je 1,6 litarski 4-cilindrični sa 74kW/99KS a potrošnja gasa iznosi 4,6 kilograma gasa na 100 km. Opel inače već ima u svojoj ponudi modele na prirodni gas i to Zafiru CNG i Combo CNG. Osim manjeg zagađenja životne sredine, CNG je sve popularniji u Evropi zbog niske cene, niže skoro čak dva puta od, kod nas veoma popularnog, tečnog naftnog gasa (TNG) !
Nedavno smo objavili prvi crtež Porsche-a 911 Turbo u preradi firme TechArt, koja ga je kroz taj crtež najavila kao premijeru za salon u Ženevi. Sada je auto i zvanično predstavljen a evo i slika gotove varijante. Da ponovimo o čemu se to ovde radi. TechArt je na osnovi Porschea 911 Turbo napravio jedan od najbržih i najsnažnijih automobila registrovanih za "običan" saobraćaj. To je TechArt GTstreet 911 Turbo na osnovi aktuelnog 997 Turbo. Prvo najvažnije-motor. Radi se o 3,6 litarskom twin-turbo motoru koji sada razvija 463Kw/630KS pri 6800 obrt./min. i 820Nm obrtnog momenta. Serijski Porsche 911 Turbo razvija 480 konja i 620Nm. Naravno uz ovakav motor i body kit kreiran u vazdušnom tunelu, eksplozivne performanse ne iznenađuju. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 3,2 sekunde a do 200 km/h stiže za 10,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 345 km/h.
Novi generalni zastupnik za Ladu
Beogradska firma Jugo Lada (Beograd, Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0117) postala je novi generalni zastupnik ruske Lade za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu. Posle preuzimanja zastupništva od firme Impex IB, Jugo Lada je već oformila novu listu dilera. Novi uvoznik će se prvi put zvanično predstaviti i na salonu automobila u Beogradu, koji počinje 23. marta i traje do 1. aprila. Na njihovom štandu glavna premijera biće već poznata Lada 1118(Kalina) ali u tzv. hatchback verziji odnosno u varijanti sa 5 vrata i fabričkom oznakom 1119 (na slici).
Posle velikog gazde Fiat-a, koji je sa novim modelom Bravo promovisao i novi logo,sada i njegova luksuznija filijala, Lancia, predstavlja novo grafičko rešenje svog zaštitnog znaka, koji joj je već sedmi po redu. Za novi logo odgovorni su u marketing agenciji Robilant Associati ali je ipak napravljen u saradnji sa Lancia Styling Centrom. Ljudi iz Lancia-e kažu da novi zaštitni znak "simbolizuje neprestane promene tokom vremena a istovremeno nastavlja tradiciju logotipa italijanske marke iz vremena između 1. i 2. svetskog rata" kada su inače prvi put spojeni plavi štit i srebrni obruč upravljača.
Kia je na salonu u Ženevi, osim novih varijanti modela Ceed (karavan verzija i studija kabrioleta), prikazala i Rio na hibridni pogon. U Rio Hybrid je ugrađen 1,4 litarski benzinski motor sa 66kW/90KS i elektromotor snage 12kW/16KS upareni sa CVT transmisijom. Rio Hybrid postiže maksimalnih 180 km/h a pritom troši 5,3 litra goriva na 100 km dok emisija CO2 iznosi 126 grama na 1 kilometar. Još jedan kvalitet korejskog hibrida jeste da, za razliku od hibridnih modela drugih proizvođača, Rio Hybrid ne samo da nije teži od Rio-a sa konvencionalnim pogonom, nego je čak i nešto lakši ! Kia i Hyundai (čiji je Kia deo), nameravaju da u naredne 2 godine prodaju 3400 komada hibridnih vozila
Bertone Barchetta Concept
O Barchetti, malom roadsteru iz Bertone-a, već smo pisali ali nam je tada bio dostupan samo jedan crtež. U međuvremenu je Bertone svoju studiju malog otvorenog automobila promovisao u Ženevi pa evo kako izgleda taj Bertone Barchetta. Studija nosi Fiatov logo, budući da je ovaj koncept i napravljen na osnovi Fiatove Pande 100HP. Inače tradicija saradnje Bertone-a i Fiata traje već skoro 80 godina. Može se zaključiti da ovaj roadster samo nastavlja gde je prethodni koncept, Bertone Suagna, stao. Nova Barchetta koristi aluminijum u konstrukciji šasije i plastiku za neke delove karoserije. Ovaj dvosed ima zanimljivo oblikovano ( i nisko ) vetrobransko staklo koje se, u istom stilu, nastavlja i na vrata kao i prava trkačka, školjasta sedišta u koži. Svetla, i napred i pozadi, su LED tehnologije a zanimljiv detalj predstavljaju i vrata koja se otvaraju na gore u stilu Lamborghinija. Pod haubom ovog zanimljivog koncepta krije se, kao što smo rekli, Fiatov 1,4L 16v FIRE motor koji pokreće Pandu 100HP i razvija 100KS pri 6000 obrt./min. i 131Nm pri 4250 obrt./min. Panda sa tim motorom postiže 185 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi, a budući da je ovaj koncept lakši i aerodinamičniji, postiže nešto bolju maksimalnu brzinu i to 195 km/h. Još dimenzije : DxŠxV 3585 mm/1705 mm/1090 mm i međuosovinsko rastojanje 2300 mm. Točkovi su od 20 inča a gume 225/30 R20.
VW je iskoristio salon u Ženevi da pokaže svoju čistu BlueTDI dizel tehnologiju u modelu Touareg BlueTDI. Ovaj Touareg ima SCR (Selective Catalytic Reduction), katalički konvertor, koji smanjuje emisiju azot dioksida (NOx) do čak 90 %, a pritom i dalje ima dovoljnih 165kW/224KS. VW će Touareg BlueTDI ponuditi tržištu tokom 2008. godine, prvo u SAD-u a ubrzo posle toga i u Evropi. VW će, takođe u 2008., ponuditi i Jettu sa ovom čistom dizel tehnologijom. VW je u Ženevi promovisao i blago redizajnirani Phaeton, svoj najluksuzniji model ali je pitanje koliko će mu to pomoći u prodaji. Phaeton je dobio nova prednja svetla, bogatiju serijsku opremu i novi dizel motor. Naime, veliki V10 TDI je izbačen iz palete a umesto njega tu je doterani 3,0 litarski V6 sa 235KS. Sa njim Phaeton dostiže 236 km/h uz prosečnu potrošnju od 9,6 litara na 100 km i predstavlja jednog od prvih automobila, koji već sada zadovoljavaju buduće Euro5 standarde. U ponudi su i 3 benzinca : V6, V8 i W12 sa rasponom snage od 240 do 450KS. Od opreme vredi izdvojiti Bluetooth konekciju, satelitsku navigaciju i sistem za upozorenje u slučaju prelaska preko linije. Kao što smo rekli, vizuelno će biti teško razlikovati "novi" od starog Phaeton-a. Najveće su promene na bi-xenon prednjim svetlima. Proizvodnja doteranog Phaetona počinje u maju.
Lada C concept
I ruska Lada je prisutna na salonu u Ženevi i to ne samo kao posmatrač već izlaže i zanimljiv prototip sa imenom C concept, koji bi 2010. godine mogao da uđe u serijsku proizvodnju u ovakvom ili malo izmenjenom obliku. Doduše kada se radi o Ladinim prototipovima, uvek je "rizično" najavljivati da će neki koncept uspeti da dospe na proizvodne trake jer je već nekoliko izuzetno interesantnih prototipova ostalo u stadijumu studije nikad ne dospevši u proizvodnju zbog nedostatka para. Nadamo se da se to neće desiti i sa ovim atraktivnim konceptom prilično agresivnog izgleda i uspešno rešene unutrašnjosti. Slike dovoljno govore. Dimenzije su sledeće : DxŠxV 4220 mm/1820 mm/1540 mm. Planirani su motori zapremine 1,6 i 2,0 litra. Jači ima 150KS a sa njim novi C concept treba da postigne oko 210 km/h.
Hyundai QarmaQ Concept
Možda ste prepoznali auto na slici kao Hyundai HED-4, čiji smo crtež nedavno objavili. Sada je projekat pod tom šifrom završen i auto je dobio ime QarmaQ a predstavljen je na salonu u Ženevi, naravno samo kao prototip. Ovaj crossover model (nekakva mešavina coupea i SUV vozila) je napravljen u saradnji sa firmom GE Plastics pa je na QarmaQ-u obilato korišćena plastika pa i tamo tamo gde "obični" automobili koriste metal i staklo. QarmaQ najavljuje i izgled buduće generacije SUV modela Hyundai Tucson. Zanimljiva su vrata odnosno staklene površine na njima, koje su u obliku latiničnog slova C a po mišljenju ljudi iz Hyundai-ja putnicima pružaju preglednost kao da se nalaze u helikopteru. QarmaQ je dugačak 4,48 metra, širok 1,98 i visok 1,62 metra. Postavljen je na ogromne 22-inčne točkove, a pod haubom se nalazi dizel motor, koji zadovoljava Euro5 norme i uparen je sa 4-stepenim automatskim menjačem.
Toyotin Hybrid X Concept
Japanska Toyota je na Ženevskom salonu predstavila koncept vozilo koje najavljuje novi smer u dizajnu i novu generaciju hibridnih motora. Hybrid X, kao što mu ime kaže, pokreće hibridni pogon (kombinacija benzinski/elektromotor) a osim toga veoma je interesantan i sam dizajn ove studije. Naime, Hybrid X ima električno pokretana vrata, koja se otvaraju jedna nasuprot drugima čime se olakšava ulazak i izlazak putnika. Volan ima drive-by-wire sistem upravljanja točovima (preko žice). Takođe privlače pažnju ogromno vetrobransko staklo, neobično oblikovani A i C stubovi automobila kao i točkovi od 20 inča. Kako je Toyota marka sa najviše hibridnih modela u ponudi ( ima ih 9 ), nova studija samo pokazuje Toyotinu snagu i prednost koju ima u odnosu na ostale rivale u klasi hibridnih vozila. Naravno prezentacijom Hybrida X, Toyota pokazuje i svoje najnovije domete u razvoju automobila na hibridni pogon. Sasvim je moguće da ova studija ili neka veoma nalik na nju, u skorije vreme postane deo Toyotine ponude serijskih modela.
Holandski Spyker i italijanski dizajn studio Zagato, na salonu u Ženevi promovišu rezultat zajedničkog rada, model Spyker C12 Zagato. Radi se o ekskluzivnom sportskom automobilu, kojim Spyker slavi ulazak u svet Formule 1. Odmah da kažemo da će u ovom automobilu moći da uživaju samo 24 probrana srećnika, kojima će isporuka automobila početi tek u martu naredne godine. Za osnovu ovog modela uzet je aktuelni Spyker C12 Spyder, koji pokreće 6,0 litarski V12 motor, poreklom iz VW-a. Motor razvija tačno 500KS i 610Nm a uparen je ili sa konvencionalnim 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa automatikom, koji ima i opciju ručnog menjanja brzina u F1 stilu. Dužina ovog automobila napravljenog od aluminjuma i pogonom na zadnje točkove, iznosi 4500 mm, širina 2020 mm, visina 1250 mm a težina 1480 kg. Ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je 3,8 sekundi a maksimalna brzina 195 milja na sat (314 km/h). Cena 495.000 evra.
Češka Škoda na salonu u Ženevi izlaže i rally verziju svoje nove Fabia-je. Nosi oznaku S2000 a pokreće je atmosferski motor od 2,0 litra zapremine i 250KS. Cena oko 160.000 evra a pojaviće se u drugoj polovini ove godine.
Već smo objavili prve nezvanične slike novog Hyundai-ja i30, koje su ko zna kako dospele u javnost. Na salonu u Ženevi Hyundai je i zvanično predstavio svog novog predstavnika u C segmentu, koji naravno veoma liči na Kia-u Ceed što nije nikakvo čudo budući da je Kia u vlasništvu Hyundai-ja. Ovde ponovo primećujemo da zadnji kraj neodoljivo podseća na BMW serije 1, svetla na Fiat Punto sa 3 vrata iz 1999. godine a prednja maska na Hondu Civic u sedan verziji. i30 je model specijalno razvijen za Evropu pa je i paleta motor prilagođena evropskim zahtevima. U ponudi su 3 benzinska motora : od 1,4 litra (sa 109KS), 1,6L (122KS) i 2,0L sa 143KS. Kasnije stiže i 1,4 litarski benzinac sa 95 konja. Od dizelaša na raspolaganju su 1,6 litarski CRDi u dve varijante : sa 90 ili sa 115KS i 2,0 CRDi VGT sa 140KS. Maksimalne brzine se kreću u rasponu od 180 do 198 km/h. Menjači su ručni sa 5 ili sa 6 stepeni i automatik sa 4 stepena. U početku u ponudi će biti samo hatchback verija sa 5 vrata čije su dimenzije DxŠxV 4250 mm/1760 mm/1490 mm a međuosovinbsko rastojanje je 2650 mm, isto kao kod Kia-e Ceed. Prtljažnik je zapremine 340 litra. Karavan verzija, koja će se pojaviti kasnije, imaće 2,7 metra međuosovinskog rastojanja i dužinu od 4,45 metra. Pored palete motora, aduti novog i30 su još bogata serijska oprema (klima kao standard), solidan dizajn, garancija, pristupačna cena i sve bolji imidž modela iz Koreje. Prodaja u zapadnoj Evropi počinje u junu, karavan stiže do kraja godine a tokom 2008. se očekuje i MPV model, koji će naslediti Trajet. Tokom 2008. trebalo bi da se pojavi i coupe-cabrio sa metalnim sklopivim krovom. Nezvanično se pominje i sportska varijanta sa 220KS.
I Jaguar ima svetsku premijeru na salonu Ženevi ali se ne radi o nekom potpuno novom modelu već o novoj varijanti već poznatog modela XKR, koja nosi naziv XKR Portofolio. Portofolio nije samo kozmetički doteran XKR mada ima na sebi nekoliko estetskih dodataka, koji još više ističu ionako atraktivan dizajn ovog modela iz Jaguara. Npr. tu je Celestial Black boja karoserije, izmenjeni prednji branik i otvori na haubi, otvori za vazduh na bokovima od poliranog aluminijuma i izuzetni Cremona alu točkovi. Takođe, XKR Portfolio predstavlja i prvi rezultat saradnje između Jaguara i proizvođača audio tehnike Bowers & Wilkes što je rezultiralo Dolby Pro Logic II ozvučenjem od 525 W sa specijalno dizajniranim B&W zvučnicima. Nažalost, u Jaguaru nisu uradili nikakve promene na motoru pa tako i dalje 4,2 litarski V8 supercharged agregat razvija standardnih 420KS. Ipak kočioni sistem je detaljno revidiran sa povećanim diskovima. Jaguar XKR Portofolio biće u prodaji već krajem ovog meseca po, zasad, nepoznatoj ceni.