home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle uspešnog starta sa modelom Caliber, američki Dodge će u narednih nekoliko meseci u Evropi, pa i kod nas, krenuti sa prodajom još dva nova modela. Radi se o terenskom, bolje reći SUV modelu Nitro, veoma američkog dizajna i limuzini srednje klase Avenger o kojoj smo već nekoliko puta pisali u proteklih nekoliko meseci. U Nitro, dužine 4,58 metra, ugrađuju se benzinci od 3,7 i 4,0 litra kao i common rail dizelaš od 2,8 litra sa 130kW/177KS i 460Nm obrtnog momenta. Da pomenemo i da je Nitro širok 1855 a visok 1775 mm. Nitro naravno ima i 4x4 pogon a na raspolaganju su ručni menjač sa 6 i automatski menjač sa 5 stepeni prenosa. Oba benzinska motora su V6 konfiguracije, manji od 3,7 L razvija 157kw/214KS i 314Nm a veći 4,0 litarski 194 kW/264KS i 360Nm. Potrošnja prvog je 13,1 a većeg 13,8 litra na 100 km naravno po fabričkim podacima. Ovaj snažniji postiže 200 km/h dok slabiji stiže do maksimalnih 190 km/h. Dizelaš sa 177 konja ima plafon od 182 km/h, ubrzava do stotke za 11,5 sekundi dok mu potrošnja iznosi 8,6 litara dizela na 100 km. Da dodamo da osnovna veličina prtljažnika Nitro-a iznosi 369 a sa preklopljenim sedištima skoro 2000 litara. Prodaja Nitro-a će kod nas početi veoma brzo i to po ceni od 29.900 evra sa PDV-om za baznu verziju. Drugi novi model Dodge-a jeste Avenger, prilično atraktivna klasična limuzina srednje klase sa pogonom na prednje točkove, koja je napravljena na osnovi Chryslera Sebring ali je od njega nešto jeftinija. Kod nas će se nuditi sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom, oba sa 2,0 litra zapremine. Benzinac ima 115kW/156KS a dizelaš (poreklom iz VW-a) razvija maksimalnih 103kW/140KS pri 4000 obrt./min. Avenger je dugačak 4,85 metra, širok 1,83 a visok 1,5 metra. Zapremina prtljažnika mu iznosi 394 litra. Benzinac postiže 200 km/h, dizelaš 190 km/h, potrošnja za benzinca iznosi 10,2 litra dok se dizelaš zadovoljava sa 8,2 litra. Cene se za Avenger u Srbiji kreću od 19.900 evra sa PDV-om, koliko košta osnovni benzinac dok dizelaš startuje od 24.900 evra. Oba automobila, i Nitro i Avenger, DaimlerChrysler (vlasnik Dodge-a) izlaže naravno i na salonu automobila u Beogradu, koji je u toku.    






Nemački BMW predstavlja novi 2,0 litarski dizel motor u verzijama sa 143, 177 i 204KS. Prvi model, koji će imati tu čast da se u njega ugradi najsnažnija varijanta ovog motora, je BMW 125d a kasnije će doći na red i 325d i 525d. Tačna zapremina ovog motora je 1995 ccm što znači da najsnažnija verzija novog dizelaša sa 204KS ostvaruje odnos od 102,3KS po litri zapremine. Da se vratimo osnovnoj varijanti novog motora sa 143 konja. Ova verzija će se ugrađivati u BMW 118d a pomenutu snagu od 105kW/143KS ostvaruje pri 4000 obrt./min. a najveći obrtni moment od 300Nm ostvaruje u rasponu od 1750-3000 obrt./min. Srednja po jačini varijanta novog dizelaša razvija 130kW/177KS pri 4000 obrt./min. i najveći obrtni moment od 350Nm u rasponu od 1750-3000 obrt./min. Ipak najveću pažnju (s razlogom) zaslužuje najsnažnija bi-turbo verzija sa 150kW/204KS, koju ostvaruje pri 4400 obrt./min. i obrtnim momentom od 400Nm pri 2000 obrt./min. Motor je težak 161 kg a sa njim BMW 125d postiže maksimalnih 250 km/h a ubrzava do 100 km/h za 6,5 sekundi. Pritom potrošnja po fabričkom tvrdnjama iznosi samo 5,9 litara. 



DaimlerChrysler u hali 3 izlaže ultraluksuzni Maybach 62S, koji sa cenom od 700.640 evra (!) predstavlja najskuplji auto na ovogodišnjem salonu autombila. Sva sreća pa je to ukupna cena dakle već je uračunat i PDV ! Da podsetimo da je najjeftiniji auto na sajmu Zastavin Koral In 1,1 Ekonomik koga sa porezom treba platiti manje od 4000 evra. Vama prepuštamo zadovoljstvo računanja koliko popularnih Jugića se može kupiti za cenu jednog jedinog Maybach-a. Naravno oni, koji imaju para za Maybach, naše poređenje sa Jugom će smatrati neumesnim pa i neukusnim. Ali u zemlji u kojoj je prosečna plata 303 evra ovakve paralele su neminovnost. Ipak da se vratimo lepšoj temi tj. Maybach-u 62S dugačkom, kao što mu i ime kaže, celih 6,2 metra. Ono dodatno slovo S u imenu ovog modela znači Special što bi moglo da se protumači kao auto za specijalne, posebne kupce, koji osim para imaju i tako prefinjen ukus da im je i najveći Mercedes, onaj S klase, previše običan, svakodnevni auto. Takvi više vole da ih šofer vozi na poslovni sastanak dok oni uživaju u svim blagodetima luksuzne unutrašnjosti na kojoj bi mogli da pozavide i Bentley i Rolls Royce. Da pomenemo samo udobne fotelje sa najfinijom kožom, klima uređaj u 4 zone, detalje od drveta i karbon fibera... Od "običnog" Maybach-a 62, bez onog S u imenu, ovaj se Maybach vizuelno razlikuje po drugačijoj rešetki hladnjaka, novim 20-inčnim točkovima i duplom završetku izduvnog sistema. Razlika postoji i u motoru. Naime u odnosu na 550 konja u Maybach-u 62, 6,0 litarski V12 bi-turbo u Maybach-u 62S raspolaže sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta! Tako da težina od 3 tone ovom Maybach-u 62S ne predstavlja nikakav problem da postigne ubrzanje do 100 km/h za samo 5,2 sekunde (modelu 62 treba 5,4 sekunde) i maksimalnu brzinu od 250 km/h, koja je još i manja nego što bi mogla da bude. Naime i na ovom modelu su brižni Nemci postavili limitator za maksimalnu brzinu. Sa tolikom snagom i težinom ne izbenađuje podatak o veličini rezervoara od 110+14 litra. Ako ste pomislili da je Maybach 62S sa ovakvim motorom i performansama namenjen sportskoj vožnji, razmislite ponovo jer je ogibljenje ipak podređeno mirnijoj i udobnijoj vožnji.

foto : pressonline.co.yu




Hartge, poznati tjuner BMW automobila, upravo je predstavio svoju obradu najnovije verzije BMW "Trojke", dakle kabrio varijante sa tvrdim sklopivim krovom. Za osnovu je uzet bi-turbo motor iz BMW-a 335i, koji je za ovu priliku dodatno pojačan za 34KS pa sada razvija 293kW/340KS i 450Nm obrtnog momenta. Naravno nije samo motor pretrpeo izmene već i ogibljenje, kočnice, izduvni sistem a za jedinstven dizajnerski pečat brine se kompletan aero body kit. Međutim ovo nije sve. Naime, iz Hartge-a najavljuju još jači performance kit za povećanje snage ovog bi-turbo motora.



U VW-ovoj fabrici u Wolfsburgu proizveden je jubilarni 25-milioniti primerak Golfa. Tu čast da bude jubilarac imao je Golf 1,4 TSI (sa 140KS) crvene boje u Sportline paketu opreme. Kada se 1974. godine pojavio, Golf je bio biti ili ne biti za nemačku fabriku, kojoj je tada definitivno trebala zamena za legendarnu ali već prestarelu Bubu. Srećom po VW ali i po zadovoljih 25 miliona kupaca širom sveta, Golf je uspeo, ne samo da digne VW na noge, već i da ga pretvori u svetskog giganta kakav je danas. A Golf ? On je postao i ostao sinonim za VW kakav je nekada bila dobra, stara Buba. Ono što je najlepše taj Golf I se i dalje proizvodi ! Naime, ikao je proizvodnja u Nemačkoj prestala 1983. godine kada se pojavio nama omiljeni Golf II, proizvodnja se nastavila u Južnoj Africi a trajaće sve do kraja 2008. godine. Sledeći Golf III stigao je 1991. a Golf IV 1997. godine. Oba su predstavljena na salonu u Frankfurtu. I aktuelni Golf V je predstavljen u Frankfurtu  i to 2003. dok se dolazak novog Golfa VI očekuje ili krajem 2008. ili početkom 2009. godine. Na prvoj slici je Golf I iz Južne Afrike kakav se i danas proizvodi.  



Organizacija EuroNCAP, koja ispituje bezbednost automobila udarom u čvrstu prepreku, objavila je rezultate najnovijih crash testova. Nove žrtve njihovih testova bili su Land Rover Freelander i Suzuki Grand Vitara. Testovi se inače izvode frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke, koje simauliraju pešake pri brzini od 40 km/h. Ocene za bezbednost se izražavaju u već famoznim zvezdicama a maksimum je 5 zvezdica. Land Rover Freelander je za zaštitu putnika dobio tih maksimalnih 5 zvezdica, za sigurnost dece 4 zvezdice a za bezbednost pešaka samo jednu zvezdicu. Suzukijeva Grand Vitara je zaslužila 4 zvezdice za sigurnost putnika, 3 zvezdice za decu ali i 3 zvezdice za bezbednost pešaka.   



Pre neki dan smo pisali da američka kompanija SSC (Shelby Super Cars) namerava da svojim superautomobilom Ultimate Aero TT, obori rekord u maksimalnoj brzini za serijske automobile, koji sa 253 milje na sat (407 km/h) trenutno drži Bugatti Veyron. Najnovija vest je : nažalost nisu uspeli ! Rekord su inače pokušali da sruše 22. marta na zatvorenoj deonici autoputa u američkoj saveznoj državi Nevada. Ipak, postigli su maksimalnu brzinu od 230 milja na sat (370 km/h) što je samo 23 milje na sat (37 km/h) manje od Bugatti-ja, koji će se titulom najbržeg serijskog automobila na planeti hvaliti bar još nekoliko meseci. Naime, ljude u SSC-u neuspeh nije obeshrabrio pa će za nekoliko meseci pokušati ponovo da prestignu Bugatti. Razlog za neuspeh treba tražiti i u lošim vremenskim uslovima, zbog kojih zamalo da cela stvar nije otkazana. Ipak na zatvorenoj deonici autoputa, dugačkoj 2 milje (3,2 km) vozač je uspeo da izveze dva pokušaja obaranja rekorda. U 1. pokušaju postignuta je brzina od 221 milju na sat (skoro 356 km/h) a u drugom pomenutih 230 milja na sat odnosno 370 km/h. Kao što smo rekli, ljudi iz SSC-a su toliko uvereni da njihov Ultimate Aero TT može da skine sa trona Bugatti da će za nekoliko meseci pokušati ponovo. Inače Ultimate Aero TT raspolaže sa 6,2 litarskim V8 motorom, koji ima 1183KS i 1480Nm obrtnog momenta (Bugatti 1001KS i 1250Nm). U SSC-u misle da Ultimate Aero TT može postići i 440 km/h !  



Mazda CX-5

24 Mar 2007 - 00:48 Top secret Link

Iz Mazde se nezvanično najavljuje novi crossover SUV model CX-5, koji bi nastao na osnovi koncepta Hakaze, predstavljenog pre neki mesec. U Mazdi misle da bi takav auto nudio kombinaciju zabavne vožnje (u duhu njihovog MX5 modela) i praktičnost i funkcionalnost SUV automobila, kakav je Mazda CX-7. U stilu MazdeRX8 novi CX-5 bi imao i "samoubilačka" zadnja bočna vrata, koja bi se otvarala jedna nasuprot drugih i gde bi kvake na vratima, u stilu neke Alfe, bile sakrivene. Uz sve to CX-5 bi imao i tzv. targa krov, pa bi CX-5 nudio još više zabave u letnjim mesecima. Naravno u ovom trenutku još je prerano govoriti o tome da li će se zaista ovakva Mazda pojaviti u serijskoj ponudi ali nezvanično, to bi moglo da se desi do 2010. godine.

izvor : autoexpress.co.uk



Međunarodni salon automobila, 45. po redu, i zvanično je danas otvoren za posetioce na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14). Kao što smo ranije pisali, na ovogodišnjem salonu automobila, u svim raspoloživim prostorima Beogradskog sajma (pa čak i dodatnim montažnim objektima!), od 23. marta do 1. aprila predstaviće se 620 izlagača iz 32 zemlje sveta. Pored putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila, rezervnih delova i opreme, tu su i proizvođači i uvoznici motocikala, mopeda i skutera. Posetioci sajma videće ove godine 67 nacionalnih premijera, od toga veliki broj repriza svetskih premijera, koje su prikazane proteklih dana na salonu u Ženevi. Zbog velikog interesovanja, deo izlagača je smešten u pomenutim montažnim objektima površine 3500 m2. I motocikli i skuteri su smešteni u montažnoj hali površine 2000 m2, koja je postavljena ispred hale 1. Prateći programi automobilske industrije nalaze se u drugoj montažnoj hali koja je postavljena u atrijumu između hala 2,3, i 4. Ove godine se očekuje oko 230.000 posetilaca (prošle 203.360), koji će za ulaznicu morati da izdvoje 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Parking se naplaćuje 100 dinara po satu a celodnevna parking propusnica košta 500 dinara. Po prvi put ove godine Sajam će imati i tzv. family day odnosno porodični dan, u četvrtak 29. marta kada će kompletne porodice moći da posete Sajam sa jednom, porodičnom kartom od 500 dinara. Radno vreme sajma je od 10:00-19:00 osim za 23.,24.,30. i 31.mart kada je sajam otvoren od 10:00-20:00h. Za posetioce je organizovana i velika nagradna igra, čija je glavna premija automobil Dodge Caliber. Osim toga na sajmu se na dva mesta organizuju i test vožnje novih automobila na specijalno pripremljenom poligonu.

 (Dalje)

Poslednjih meseci se samo nagađalo a juče je konačno i sam BMW u zvaničnom saopštenju saopštio da će buduću M varijantu serije 3 pokretati 4,0 litarski V8 motor sa 420KS i 400Nm obrtnog momenta. Tako je BMW stavio tačku na višemesečne špekulacije i nagađanja o tome koliko će biti snažan motor pod prednjim poklopcem najnovije varijante modela M3 kada se bude pojavila na septembarskom salonu u Frankfurtu kao serijski model. Da podsetimo da je na nedavnom salonu u Ženevi BMW izložio koncept M3 u coupe verziji ali nije saopštio podatke o snazi i performansama ostavljajući da se javnost zabavlja licitirajući koliko se konja krije u V8 motoru. Pomenuti V8, koji će pokretati novi M3, nastao je iz 5,0 litarskog V10 motora, koji već pokreće M5 i M6 modele. Iz  4 litra zapremine (tačnije 3999 ccm) novi V8 razvija snagu od 420 KS pri visokih 8300 obrt./min. dok je maksimalni obrtni momenat 400Nm. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 obrt./min., odnosno da će V8 raspolagati sa 340Nm već pri 2000 obrt./min. Budući da je motor napravljen od aluminijuma i kompozitnih materijala, težak je samo 202 kg. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 4,9 sekundi a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h. Kako je najavljeno na salonu u Ženevi, M3 će se pojaviti u prodaji u septembru ove godine i to prvo kao coupe a kasnije i kao kabriolet, limuzina i karavan odnosno Touring. Slike M3 u coupe varijante smo već objavili tako da sada pokazujemo kako će izgledati buduća limuzinska verzija M3. 



Novi Volvo S60

23 Mar 2007 - 00:56 Top secret Link

Osim novog modela S40 o kome smo nedavno pisali, švedski Volvo sprema i naslednika svoje limuzine srednje klase S60, koju će odlikovati radikalno nov dizajn za koji je zaslužan Steve Mattin, šef dizajna u Volvo-u. Budući da je Mattin bio zaslužan i za izgled koncepta XC60, predstavljenog u januaru na salonu u Detrotu, ne iznenađuje koliko novi S60 liči na taj koncept, posebno od napred. Mattin ima zadatak da novom S60 podari smeo dizajn sa kojim će Volvo moći da se ravnopravno takmiči sa nemačkim predstavnicima u srednjoj klasi. Na crtežima vidite mogući izgled tog novog Volvo-a, koji se očekuje 2009. ili 2010. godine. Volvo inače do 2010. planira da poveća svoju proizvodnju sa sadašnjih 450.000 na 600.000 automobila godišnje. 



Domaći uvoznik Škodinih automobila, firma AutoČačak (AutoČačak d.o.o., Konjevići bb Čačak, tel. 032/303 525, 303 515 i 303 530, internet : www.autocacak.co.yu) objavila je cene nove Škode Fabia-je za našu zemlju. I odmah iznenađenje. Bez obzira na veliki napredak u odnosu na prethodnicu, nova Fabia zadržava cene na nivou starog modela. Tačnije cene se kreću od 9983 evra sa PDV-om (i aktuelnim sajamskim popustom) za osnovnu benzinsku verziju 1,2 HTP od 44kW pa sve do 17.405 evra koliko treba platiti najskuplji model 1,9 Tdi sa ful opremom. Redovna cena za najjeftiniju novu Fabia-ju će iznositi 10.651 a za najskuplju 18.325 evra. Naravno novu Fabia-ju AutoČačak izlaže i na sajmu automobila u Beogradu i to samo nekoliko dana posle završetka salona u Ženevi gde je najnovija Škoda prvi put zvanično izlagana. Kao što se vidi na slici dizajnerski uzor joj predstavlja novi Roomster, koji se takođe može videti na beogradskom sajmu. Usput osnovni Roomster kod nas košta 11906 evra sa PDV-om. Već sada je jasno da je stari model Fabia-je (prodat u preko 1,5 miliona primeraka), sa istoimenim naslednikom dobio dostojnu zamenu. Nova Fabia je naravno porasla kako je to već običaj u ovoj klasi u proteklih nekoliko godina. Dimenzije su sada DxŠxV 3992 mm/1642 mm/1498 mm tako da ne čudi da se u Škodi hvale najvećim prostorom za glavu i noge za putnike pozadi. Unutrašnjost je napredovala kako estetski (mogućnost novih kombinacija boja u kabini) tako i kvalitativno. Moguća je doplata sa pripremu GSM telefona sa Bluetooth konekcijom i eksterne konekcije za MP3 player i iPod i sl. Prtljažnik obuhvata 300 litara odnosno 1163 litra kada se obori zadnja klupa. Podrazumeva se da su u Škodi uradili mnogo na poboljšanju aktivne i pasivne bezbednosti, voznih osobina, komfora što će uz prihvatljivu cenu biti i najveći aduti nove Škode. Paleta motora obuhvata 4 benzinca i 3 dizelaša. Benzinci su 1,2 HTP sa 44Kw sledi 1,2 12v HTP sa 51Kw, pa 1,4 litarski 16v sa 63Kw i 1,6 litarski 16v i 77 Kw. Dizelaši su 1,4 litarski Tdi PD sa 51Kw i 59Kw i najjači 1,9 Tdi sa 77Kw. Takođe Škoda nudi i novu 6-stepenu automatsku Tiptronic transmisiju uz doplatu. Treba napomenuti da sa predstavljanjem ove nove hatchback verzije nove Fabia-je, neće automatski prestati i proizvodnja stare Fabia-je u sedan i karavan varijanti.     



Na salonu u Beogradu južnokorejski Hyundai ne izlaže samo novi model Grandeur o kome smo pisali pre nekoliko dana, već se hvali i produženom garancijom na sve modele u trajanju od 5 (pet) godina, koju je upravo uveo naš zastupnik za ove automobile, beogradski Hyundai Auto d.o.o. sa sedištem u Uzun Mirkovoj 3a/IV (tel. 011/3283 274 i 3283 167, internet : www.hyundai-auto.co.yu). Iako je garancija produžena na 5 godina, ograničenje od 100.000 km je ostalo isto. To isto važi i za garanciju na koroziju, koja i dalje iznosi 6 godina. Da podsetimo da od nedavno i Kia, kao drugi član Hyundai grupacije, takođe na našem tržištu daje 5 godina garancije na model Ceed, koji se upravo pojavio u prodaji u Srbiji. 



BMW X1

22 Mar 2007 - 12:07 Top secret Link

Kako piše nemački magazin Auto Zeitung, BMW razmišlja da ponudi mali crossover model, koji bi u gami ovog bavarskog proizvođača zauzeo poziciju ispod sadašnjeg X3. Naravno ime bi mu bilo X1 a bazirao bi se na platformi serije 1. Prvi čovek BMW-a, Norbert Reithofer za pomenuti Auto Zeitung je izjavio da bi taj model mogao da se nađe na tržištu do 2010. godine i to u tiražu od oko 100.000 komada godišnje. Budući X1 bi koristio isti X-drive integralni pogon kao i aktuelni X3. Od motora pominju se benzinci od 1,8 i 2,0 litra kao i dizelaš 2,0d. O BMW-u X1 pisao je nedavno još jedan nemački auto magazin, tačnije AutoBild, čiju viziju mogućeg izgleda X1 vidite na slici.



JE Design Audi TT

22 Mar 2007 - 00:48 Tuning Link

Audi TT u režiji nemačke tjuning firme JE Design izgleda ovako : motor 2,0 TFSI posle njihove prerade razvija 180kW/244KS pri 5100 obrt./min. i 355Nm (serijski 147kW/200KS i 280Nm) a maksimalna brzina je povećana na 247 km/h (serijski model 240 km/h). Poboljšano je i ubrzanje od 0 do 100 km/h pa sada iznosi 6 sekundi. Pored novog sportskog i spuštenog ogibljenja za 30 mm dodat je i optički paket, koji obuhvata novi prednji i zadnji spojler, jače kočnice (330x28 mm), sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi i točkove veličine 20 inča. Kao opcija nude se i točkovi od 18 ili 19 inča. Naravno sve ove promene su dostupne i za Roadster verziju Audi-ja TT. U JE Designu-u najavlju i kit za povećanje snege 3,2 litarskog V6 motora, koji će razvijati svih 350KS.