home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : www.sajam.net i www.kits-car.com

Među najinteresantnijim izlagačima na 7. sajmu automobila "Auto Šou – Novi Sad" (Auto Show – Novi Sad), sigurno je firma "Amistad", koja se bavi sklapanjem i prodajom automobila.  Zahvaljujući njima, na Novosadskom sajmu se mogu videti i modeli proizvedeni u Novom Sadu. U Aulu Centra "Master" dovezli su tri vozila, dosad neviđena kod nas. Pre oko godinu i po počeli su da sklapaju "kaipane" (Kaipan) i "bartone" (Burton). Reč je o "kit kars" (kit cars) vozilima, sklopljenim sa šasijama uvezenim iz Češke. Kako kažu predstavnici proizvođača, predviđeni su za uživanje pri lepom vremenu. Isključivo su dvosedi, bez krova, mada se izlazi u susret željama kupca. Veliko interesovanje posetilaca Sajma automobila već postoji, a rok isporuke je osam meseci. Sama šasija košta 9.500 evra. Dalja cena, naravno, zavisi od željenih elemenata koje treba ugraditi. Modeli izloženi na Sajmu, na primer, koštaju između 18.000 i 20.000 evra. Ugrađuju se "Škodini" i "Spačekovi" motori. Prvopomenuti je sa 1.300 kubika, do 100 kilometara na čas ubrzava za 7,6 sekundi, dug je 3,8 metara, širok 1,60, visok 1,20 metara i težak 659 kg. Sa "Dijaninim" agregatom od 650 centimetara kubnih, je četiri metra dužine, širok 120 i visok 110 centimetara. Prtljažnici su oko 100 litara zapremine. Na 100 kilometara potrošnja benzina je između sedam i osam litara.

Kontakt : Amistad, Avrama Mrazovića 22, 21000 Novi Sad, Srbija 

amistad@kits-car.com

+38163536587





U Renaultu baš ne miruju. Posle novog Kangooa Express, sada stiže i njegova kraća, odnosno kompaktnija varijanta, logično nazvana Kangoo Express Compact. Najavu da se nešto ovako sprema, mogli smo da vidimo još na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu gde su Francuzi prikazali studiju Kangoo Compact Concept. Za sada je Renault predstavio samo Kangoo Express Compact u dostavnoj verziji, ali se očekuje da ponudu ovog modela uskoro dopuni i putnička varijanta. Kangoo Express Compact je dugačak samo 3,83 metra (38 centimetra manje od standardnog Kangooa Express), što mu omogućuje bolje manevarske sposobnosti i olakašava dostavljanje robe u gradskim sredinama, čemu je pre svega i namenjen. Ovaj kraći Kangoo Express ima samo dvoja bočna vrata, za razliku od običnog Kangooa, koji ima i dodatna bočna klizna vrata (oba Kangooa naravno imaju asimetrično podeljena zadnja vrata). Iako kompaktnih dimenzija, Kangoo Express Compact raspolaže sa korisnim prostorom od 2,3 do 2,9 kubna metra (zavisno od verzije). Unutrašnja širina između koševa blatobrana iznosi 1,21 metra, pa ovaj Kangoo Express može da primi i tzv. Evro paletu. Paleta motora obuhvata dve verzije 1,5 litarskog dCi dizel agregata sa 50kW/70KS i 63kW/85KS, kao i benzinac od 1,6 litra zapremine, koji razvija 66kW/90KS i 128Nm obrtnog momenta. Svi motori su upareni sa 5-stepenim manuelnim menjačem.

 



Volkswagen će u svojim modelima Golf, Golf Plus, Jetta, Eos i Passat postojeći 1,6 litarski FSI benzinski motor zameniti novim, 1,4 litarskim TSI agregatom, koji se odlikuje većom snagom i obrtnim momentom, a u odnosu na 1,6 FSI ima i redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Novi motor se bazira na postojećem 1,4 TSI agregatu, koji kombinuje i turbo punjač i kompresor, s tim što ova najnovija verzija ima samo turbo punjač. Rezultat je snaga od 90kW/122KS, što je za 5kW/7KS više od 1,6 FSI motora. Ono što privlači pažnju jeste izuzetna elastičnost motora jer je obrtni moment od 200Nm dostupan u rasponu od 1500 do 3500 o/min. (za poređenje 1,6 FSI ima 155Nm pri 4000 o/min.). Emisija CO2 kod novog motora iznosi 149 grama po kilometru (139 g/km sa DSG menjačem), dok 1,6 FSI ima emisiju od 161 g/km. Novi motor naravno ima i direktno ubrizgavanje goriva, a uparen je sa šestostepenim manuelnim ili sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom.  



Jedan od noviteta predstojećeg SEMA salona tjunera u Las Vegasu, koji počinje 30. oktobra, biće i ova modifikovana Hyundai Elantra Touring Beach Cruiser Concept iz kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz. Naravno, ovde se radi o američkoj Elantri Touring, koju mi u Evropi znamo kao Hyundai i30 CrossWagon. Prvo što upada u oči je naravno agresivniji i sportskiji izgled spoljašnjosti, za šta je zaslužna pre svega dvobojna karoserija (kombinacija ljubičaste i narandžaste boje nazvane "Amazing Grape" i "Tango Orange"), mada pažnju privlače i novi atraktivni aluminijumski točkovi veličine 20 inča (Konig Rolf Blix 3) sa Dunlop Sport Maxx gumamama, niža silueta automobila i dvodelni hromirani gril hladnjaka. Tu su i veliki panoramski sunčani krov, zatamnjena stakla i novi sportski izduvni sistem sa dva završetka. I u unutrašnjosti se provlači ljubičasto-narandžasta boja u kombinaciji sa dve nijanske braon boje kožnih sedišta. Podrazumeva se da Elantra Touring Beach Cruiser Concept ima najmoderniju audio i video opremu, poput četiri video ekrana u naslonima za glavu, osam zvučnika, pet pojačala i osam Infinity "subvufera".




Mercedes Viano X-CLUSIVE

26 Okt 2007 - 00:48 Noviteti Link

Praktičan i prostran MPV sa luksuznim interijerom limuzine, u kombinaciji sa tehničkim i vizuelnim atributima sportskog automobila, tako bi najkraće mogao da se opiše novi specijalni Mercedes Viano X-CLUSIVE, upravo predstavljen na salonu automobila u Tokiju. U Mercedesu su se potrudili da ovaj Viano dobije dinamičniji i sportskiji izgled eksterijera; naravno koliko je to bilo moguće imajući u vidu da je ovo u osnovi ipak MPV vozilo. Kako bilo, Viano X-CLUSIVE svoju individualnost ističe srebrnim grilom hladnjaka, specijalno razvijenim prednjim i zadnjim branikom sa integrisanim spojlerima, novim pragovima, hromiranim završetkom izduvne cevi, metalik bojom (srebrna ili crna) i atraktivnim aluminijumskim točkovima od 18 inča sa gumama dimenzija 245/45. Viano X-CLUSIVE se bazira na Vianu Ambiente, a nudi se u dve dužine : 4,75 metra i 4,99 metra. Unutrašnjost je u potpunosti podređena komforu za šest putnika, što podrazumeva pre svega udobna kožna sedišta i Thermotronic automatski klima uređaj, a tu je i samopodešavajuće vazdušno vešanje na zadnjoj osovini. Za Viano X-CLUSIVE Mercedes je ponudio samo šestocilindrične motore, i to 3,0 litarski V6 CDI dizelaš sa 150kW/204KS i 440Nm, kao i 3,5 litarski V6 benzinac sa 190kW/258KS i 340Nm obrtnog momenta. Za bezbednost putnika se brinu sistemi ABS, ASR (protiv proklizavanja pogonskih točkova), BAS (pomoć pri naglom kočenju), EBV (elektronska distribucija kočione sile) i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), kao i bočni vazdušni jastuci.



Mitsubishi je jučerašnjom prezentacijom nove generacije EVO X modela na salonu u Tokiju pružio adekvatan odgovor novoj Subaru Imprezi WRX STi, takođe predstavljenoj na istom salonu. Ko će biti uspešniji, pokazaće vreme, ali je sasvim izvesno da su se kupci (za sada samo Japanci) našli na slatkim mukama. Novi EVO X se u Japanu za sada nudi u dve verzije : kao GSR i RS, pri čemu RS predstavlja olakšanu varijantu ovog modela. RS varijanta isključivo dolazi uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok će GSR od kraja novembra ove godine Japanci moći dobiti i sa novim Twin Clutch SST 6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (u ovom trenutku se i GSR verzija oprema samo pomenutim manuelnim menjačem sa 5 brzina). Novi Twin clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U standardnoj opremi se nalaze Recaro sedišta, kožni volan, multifunkcionalni displej, frontalni vazdušni jastuci (bočni i vazdušne zavese su opcija), vazdušni jastuk za kolena vozača, AFS prednja svetla, koja se okreću u smeru vožnje, dok se uz doplatu i nudi tzv. Premuim Package, koji podrazumeva 18-inčne BBS aluminijumske točkove i kožnu unutrašnjost. Novi EVO X raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. I GSR i RS verzije pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 206kW/280KS (evropska i američka verzija imaće 295KS) pri 6500 o/min. i 421Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., koji se u odnosu na prethodnika odlikuje manjom težinom (za 12 kg), boljim odzivom i manjom emisijom štetnih gasova. U Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X odlikuje osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i smanjenim vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova i duže međuosovinsko rastojanje, niže težište, za 20 mm skrećen prednji prepust i odličnu distribuciju težine. Cene u Japanu izgledaju ovako : GSR sa menuelnim 5-stepenim menjačem košta 3.495.450 jena (21.425 evra ili 30.473 američka dolara), budući GSR sa Twin Clutch SST 6-stepenom transmisijom ima cenu od 3.750.600 jena (22.990 evra ili 32.697 dolara), a RS košta 2.997.750 jena (18.375 evra ili 26.134 dolara).



Subaru je juče na salonu automobila u Tokiju novinarima i zvanično prikazao novu generaciju već legendarne sportske Impreze WRX STi. Međutim, ono što je za nas Evropljane mnogo značajnije, tom prilikom su saopštene i specifikacije za evropsku varijantu ovog automobila. Za razliku od japanske verzije, koju pokreće 2,0 litarski turbo motor sa 308KS i 422Nm obrtnog momenta, Evropljani će dobiti Imprezu WRX STi sa većim, i to 2,5 litarskim bokserskim turbo agregatom (u stvari modernizovana verzija aktuelnog motora), koji razvija tačno 300KS pri 6000 o/min. i 406Nm pri 4000 o/min. Drugim rečima, to je za 19KS i 15Nm više nego do sada. Nažalost, Subaru nije objavio i detalje vezane za ubrzanje do 100 km/h i maksimalnu brzinu, koji će verovatno biti poznati najkasnije do prvog kvartla 2008. godine kada ova Impreza stigne do prvih kupaca u Evropi. Nova Impreza WRX STi, sem novog hatchaback izgleda na koga tek treba da se naviknemo, donosi i potpuno novu platformu i vešanje, unapređeni Subaruov simetrični integralni pogon i već pomenuti deataljno revidirani 2,5 litarski turbo motor. Zanimljivo je da je međuosovinsko rastojanje poraslo za 95 mm iako je dužina automobila smanjena za 50 mm, širina je veća za 55 mm, širi su i tragovi točkova (napred za 45, a pozadi za 40 mm), što je sve zajedno rezultiralo nižim težištem i još boljom stabilnošću automobila. Konkretne dimenzije izgledaju ovako : dužine/širina/visina – 4415 mm/1795 mm/1475 mm, dok težina iznosi 1470 kg. Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim i moćnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi od 18 inča sa gumama 245/40R18) nego nedavno predstavljena obična verzija Impreze sa petora vrata. U standardnoj opremi se nalaze sportska sedišta presvučena kombinacijom alkantare i kože (opcija su Recaro sedišta), vazdušne zavese i muzički sistem. Snaga se na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača, a tu su i DCCD (Drivers´s Control Center Differential - podesivi centralni diferencijal) i VDC (Vehicle Dynamics control – elektronska kontrola stabilnosti), koji se brinu za kontrolu trakcije i stabilnost automobila. Ukratko, prema navodima same fabrike, "ovaj sporstki model sa integralnim pogonom odlikuje maksimalno uživanje u vožnji, zahvaljujući kombinaciji snage, performansi, upravljivosti i voznim karakteristikama". Za kraj smo dodali i promotivni video nove Impreze WRX STi.




Dodge je novi Viper SRT10 sa 600 konja pokazao javnosti još u januaru ove godine na salonu automobila u Detrotu, a sada je konačno došlo vreme da se ova zmija otrovnica nađe i u prodaji. I šta donosi novi Viper SRT10 za 2008. ? Više snage, pojačane kočnice (kraći zaustavni put), dorađeno ogibljenje, poboljšanu upravljivost i trakciju, trkački interijer i upadljiv stajling spoljašnjosti (uz dve paralelne bele linije utisak je kompletan). Ipak, najvažnija novina je novi 8,4 litarski aluminijumski V10 motor, koji raspolaže snagom od tačno 600KS ili 441kW i 759Nm obrtnog momenta (prethodni model je iz 8,3 litarskog agregata izvlačio 510KS). Dodatnih 90KS se pozitivno odrazilo na performanse, pa Viper SRT10 za 2008. do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od četiri sekunde. Kao i dosad, i osveženi Viper SRT10 (SRT skraćeno od Street and Racing Technology) biće dostupan kao Coupe i kao Roadster, a u Severnoj Americi prodaja počinje ove jeseni. Kupcima će na raspolaganju biti i pet novih boja za karoseriju, četiri nove kombinacije boja unutrašnjosti i novi dizajn točkova.



Etiopijska kompanija Holland Car PLC je pre nekoliko dana u Adis Abebi promovisala svoj novi automobil, nazvan Abay (Plavi Nil), koji će se uskoro naći u prodaji na lokalnom tržištu po ceni od 16.000 američkih dolara (11.190 evra). Radi se o automobilu nastalom kao plod saradnje između kompanija Holland Car PLC iz Adis Abebe i kineske Lifan Industry Group, a montira se od delova koji stižu iz Kine. Abay pokreće četvorocilindrični 1,3 litarski benzinac sa 65kW/93KS pri 6000 o/min. i 115Nm pri 4800 o/min. (uparen sa petostepenim manuelnim menjačem). Dugačak je 4370 mm, širok 1700 mm, visok 1473 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2,54 metra. Auto postiže maksimalnu brzinu od 155 km/h, a potrošnja po fabričkim podacima pri brzini od 90 km/h iznosi 5,8 litara goriva na 100 km. Od bezbednosne opreme auto ima vazdušne jastuke, ABS i EBD sisteme, kao i prednje sigurnosne pojaseve u tri tačke. Od ostale serijske opreme treba pomenuti manuelni klima uređaj, podešavanje volana po visini i aluminijumske točkove, a od opcione kožna sedišta, šiberdah i automatsku klimu. I kako je uopšte došlo do ove proizvodnje u Etiopiji ? Holland Car PLC je joint-venture projekat (nastao 2005.) između holandske firme Trento engineering (50 %) i etiopijske Ethio-Holland PLC (50 %), rezultat je fabrika automobila u mestu Modjo, 65 km južno od prestonice Etiopije, Adis Abebe. Gradnja fabrike je inače počela tokom 2005., završena je sredinom 2006. godine, a Holland Car PLC planira da uskoro proširi ponudu modela novim putničkim automobilima niže klase i lakim komercijalnim vozilima, koji će se prodavati i u Etiopiji i u okolnim zemljama.     



Alfa Romeo je pojačao svoj poznati 2,4 litarski JTDM dizel motor, koji sada raspolaže sa 154kW/210KS (10 konja više nego ranije) i 400Nm obrtnog momenta, dostupnog već pri 1500 o/min. Sa ovim agregatom Alfa 159 u limuzinskoj verziji postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 225 km/h (Sportwagon 8,6 sekundi i 223 km/h), dok Alfa Brera stotku dostiže za 7,9 sekundi, a maksimum je 230 km/h. Možda i najzanimljiviji novitet iz Alfe jeste novi Q-Tronic automatski menjač, koji vozaču nudi izbor između ručnog i automatskog menjanja brzina, kao i "Sport" i "Winter" (zimski) režim rada. Novi menjač će se nuditi u modelima 159, Brera i Spider, u kombinaciji sa benzinskim 3,2 litarskim V6 JTS benzincem, kao i 1,9 litarskim i 2,4 litarskim JTDM dizel motorima. Iz Italije nam stiže još jedna novost, tačnije modele GT i 147 sa JTDM dizelašem od 150KS je od sada moguće dobiti i sa Q2 diferencijalom sa zatvaračem, koji poboljašava uživanje u vožnji i kontrolu automobila, a dosad su se njime opremale samo benzinske verzije ova dva modela.



Nissan GT-R i zvanično

24 Okt 2007 - 16:22 Noviteti Link


Nissan je danas novinarima na 40. salonu automobila u Tokiju i zvanično predstavio potpuno novu generaciju svog sportskog modela GT-R. Kao što smo ranije pisali, novi Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) je japanski odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS pri 6400 o/min. i 588Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu (manuelne transmisije neće biti ni kao opcije). Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 100 km/h novi GT-R ubrzava za 3,6 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Ovde i podatak da je Nissan GT-R nemačku stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 38 sekundi, što je bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takođe 7 min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde. O izuzetnim voznim osobinama uopšte ne treba trošiti reči...  Inače, novi GT-R je dugačak 4655 mm, širok 1895 mm, visok 1370 mm, težak 1750 kg (u konstrukciji su obilato korišćeni aluminijum i karbon fiber), prtljažnik je veličine 315 litara, količnik otpora vazduhu Cd iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija 255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Nissan će GT-R nuditi u tri verzije : GT-R Base, GT-R Black Edition i GT-R Premium Edition, a osnovni GT-R Base model koštaće u Japanu 7.770.000 jena ili samo 47.642 evra (!). Kupci GT-R Base i GT-R Premium Edition verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok GT-R Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Prodaja u Japanu počinje 6.decembra ove godine (tamo se planira prodaja od 200 komada mesečno), dok se dolazak u Severnu Ameriku i Evropu očekuje sredinom 2008. godine. Nažalost, cena u Evropi će sigurno biti daleko viša od pomenutih 47.642 evra. Za kraj smo dodali i zvaničan promotivni video.



Ovo je nova Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro concept sa hibridnim pogonom, koju je nemačka fabrika danas i zvanično predstavila javnosti na salonu automobila u Tokiju, ali serijski model u obliku Audija A1 se neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Metroproject Quattro concept se odlikuje prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame" maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa 110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama samostalno pokreće ovaj Audi, a njegova autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9 litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka ovog njihovog "Mini killera".



Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programe) je danas objavila rezultat crash testa novog Smarta ForTwo. Najkraće, Smart je za sigurnost odraslih putnika osvojio četiri zvezdice (od mogućih pet), za bezbednost pešaka dve zvezdice (od mogućih četiri), a budući da je Smart ForTwo dvosed, odnosno da nema zadnjih sedišta, EuroNCAP ga samim tim nije ocenio u kategoriji bezbednosti dece. Da su automobili iz generacije u generaciju sve bezbedniji, pokazuje i ovaj Smart. Naime, njegov prethodnik, Smart City Coupe, je na ovom crash testu pre 7 godina osvojio 3 zvezdice za sigurnost odraslih putnika. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke (koje simuliraju pešake) pri brzini od 40 km/h.



Volkswagen space up!

24 Okt 2007 - 12:38 Concept cars Link


Novi Volkswagenov koncept space up!, koji je upravo predstavljen novinarima na salonu automobila u Tokiju, u osnovi je logičan nastavak priče započete pre nešto više od mesec dana na salonu u Frankfurtu, kada je nemačka fabrika promovisala studiju up! Taj VW up! dobio je veoma pozitivne kritike (i za najavljenju cenu od 8000 evra), tako da pojavljivanje ovog drugog modela iz up! serije koncept automobila nije nikakvo iznenađenje. Novi space up! je mali gradski automobil za 4 putnika i sa četiri vrata na boku (za razliku od modela up! sa dvoja) i prema rečima ljudi iz VW-a predstavlja malo prostorno čudo (zato i reč space u imenu). Dugačak je naime samo 3,68 metra (23 cm više od up!-a), širok 1,63 metra, visok 1,54 metra, a nudi "prostranost značajno većeg vozila". Tome doprinosi i nešto duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na up!, koje sada iznosi 2560 mm, dok je motor smešten pozadi i pokreće zadnje točkove. Novi space up! u stvari ima 6 vrata : četiri bočna, i to tzv. "samoubilačka" (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od zadnjih), dok se pozadi nalazi providni poklopac prtljažnika, koji se otvara iz dva dela, u odnosu 1/3:2/3. Korisna zapremina prtljažnika se kreće od 220 litara (osnovna zapremina) pa sve do 1005 litara kada se obore i sedišta pozadi (ovde i napomena da se suvozačevo sedište može zarotirati za 180 stepeni). Kao i up!, i space up! ima mogućnost da se sva sedišta (sem vozačevog) mogu sklopiti i izvaditi iz automobila. U kabini space up! ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje osnovne podatke (kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2), dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter. Što se dizajna tiče, VW je i ovde primenio jednostavne i čiste linije, bez mnogo eksperimenata. Činjenica da se motor nalazi pozadi (VW najavljuje benzinske, dizel i hibridne motore), uticala je na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako space up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub i veliki 18-inčni točkovi sa gumama dimenzija 165/50. Dakle, ovde radi se o malom i funkcionalnom vozilu, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba. Kako sada stvari stoje, na serijsku verziju ovog koncepta moraćemo da sačekamo još koju godinu, tačnije do kraja 2009. ili početka 2010. godine.



Evo i jednog iznenađenja (prijatnog naravno) iz BMW-a spremnog za 40. salon automobila u Tokiju, koji se za predstavnike medija otvara danas. Radi se o sportskom koncept automobilu na bazi nedavno promovisane serije 1 u Coupe varijanti, koji treba da evocira uspomene na klasični model BMW 2002 tii po kome je i dobio ime. BMW 1-Series tii concept karakteriše izrazito sportski stajling čemu doprinose agresivan body kit (uključujući i spojler na poklopcu prtljažnika), desetokrake aluminijumske felne od 18 inča, niži profil (spušteno ogibljenje), dupli završetak izduvnog sistema, crno-bela kombinacija boja (boja karoserije je nazvana Alpine White) i detalji u vidu prednjih bubrega u crnoj boji i "tii" oznake na automobilu. I u unutrašnjosti se nastavlja kombinacija pre svega crne i bele boje (mada ima i par detalja u plavoj), s tim što dominira crna alkantara (na sportskim sedištima sa integrisanim naslonima za glavu, trokrakom volanu, pa čak i na prednjem panelu), a bela boja se nalazi na rukohvatima vrata, volanu, prednjem panelu i prostoru oko ručice menjača (zanimljiv detalj su i brzinomer sa crnom, a obrtomer sa belom podlogom). Auto koristi brojne komponente od lakog materijala CFP (plastika ojačana karbon fiberom) kako bi se očuvao dobar odnos težina/snaga i raspored masa, a time i dinamične vozne osobine i "temperamentni karakter" ovog automobila. A koliki je taj odnos težina/snaga ostaje nepoznato budući da BMW u svom zvaničnom press saopštenju ne daje nikakve podatke o motoru koji se nalazi pod haubom ovog koncepta. Ova serija 1 je, kako sada stvari stoje, samo BMW-ova dizajnerska studija (i to već peta ove godine), pa pitanje njene eventualne serijske proizvodnje i dalje ostaje otvoreno.