
Najveći novitet u paleti Lotusa Elise za modelsku godinu 2008. jeste nova verzija nazvana Elise SC (Supercharged), koju je lako prepoznati po novom zadnjem spojleru i jedinstvenom dizajnu aluminijumskih točkova od 17 inča (gume Yokohama AD07 LTS 225/45 R17). Elise Supercharged (na prve dve slike) pokreće novi 1,8 litarski 2-ZZ VVTL-i agregat sa kompresorom (ali bez interkulera), koji razvija snagu od 162kW/220KS. Za sportski auto tolika snaga možda i nije impresivna ali u kombinaciji sa malom težinom (što je jedna od tradicionalnih karakteristika Lotusa) od samo 903 kg, performanse su i te kako zadovoljavajuće. To konkretno znači ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 4,6 sekunde, ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 10,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 150 milja na sat ili 240 km/h. Pri svemu tome je zanimljiv i podatak da kombinovana potrošnja (po fabričkoj proceni) iznosi samo 9,1 litara benzina na 100 km puta.
Drugi novitet u Lotusovoj ponudi za 2008. je i Lotus Exige S Performance Pack (treća slika), drugim rečima to je Exige S, koji je zahvaljujući pomenutom Performance Pack paketu (čitaj novi Magnuson/Eaton M62 kompresor) dobio povećanje snage motora na ukupno 179kW/240KS pri 8000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,2 sekunde, od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 9,7 sekundi i maksimalna brzina od 246 km/h. Procenjena potrošnja i ovde iznosi 9,1 litara na 100 km. Performance Pack podrazumeva i ventilirajuće AP Racing diskove od 308 mm, povećani otvor za vazduh na krovu i sisteme kao što su launch control i traction control.

Dok čekamo na potpuno novu generaciju popularne Fieste, iz Forda neprestano stižu nove i nove specijalne (i limitirane) verzije još uvek aktuelnog modela. Najnovija je nazvana Fiesta Zetec S Celebration i namenjena je samo kupcima u Velikoj Britaniji, i to samo za njih 400, koliko će ih biti proizvedeno. Pokreće je provereni Fordov 1,6 litarski benzinski motor sa 16 ventila i snagom od tačno 100 konja, što je dovoljno da Fiesta Celebration do 100 km/h ubrza za nešto manje od 10 sekundi. Ipak, poenta ove posebne Fieste je u jedinstvenom pakovanju dodatne opreme. Najkarakterističniji spoljašnji detalj je svakako krov sa imitacijom šahovske table, a tu su i 16 inčni aluminijumski točkovi, spušteno sportsko ogibljenje, zatamnjena stakla, tzv. "Racy Celebration Green" boja karoserije, kao i retrovizori, bočne zaštitne lajsne, zadnji krovni spojler i ručka za otvaranje prtljažnika u "Panther Black" crnoj boji. Unutrašnjost se sva u "Ebony Haze" koži, uz nezaobilaznu pločicu sa serijskim brojem, koji dokazuje pripadnost vozila Celebration seriji. Od opreme treba pomenuti i klima uređaj, el. podizače prednjih stakala, putni kompjuter, CD plejer i sportska prednja sedišta. Fiesta Zetec S kreće u prodaju sledećeg meseca i to po ceni od 12.595 funti ili oko 18.640 evra.

Posle Audija A5 i S5, još jedan novi model ove fabrike prošao je kroz ruke perfekcionista iz nemačke kompanije H&R, specijalizovane za dorade ogibljenja. To je Audi A4, koji je pomoću novog H&R seta opruga spušten za 35 mm, dok je A4 S-Line približen zemlji za 25 mm. Uz aluminijumske TRAK+ distancijale (70% lakši od standardnih čeličnih) i opcione H&R sportske stabilizatore, ovaj Audi A4 ima spušteno težište i širi trag točkova, čime se još više poboljšane njegove vozne osobine. Uz sve to, novi aluminijumski točkovi veličine 18 ili 19 inča samo kompletiraju sportskiji i dinamičniji izgled ove "četvorke".

Veoma brzo posle promocije novog Mitsubishija EVO X za japansko tržište, tjuning kuća HKS je objavila ovu tzv. teaser sliku svoje dorade ovog sportskog sedana, koga u serijskoj verziji pokreće 2,0 litarski turbo motor. Japanski tjuner se kod obrađivanja modela EVO X fokusirao pre svega na povećanje snage njegovog motora, kao i poboljšanje voznih osobina (dorađeno i spušteno ogibljenje, novi aluminijumski točkovi i gume) ali američki i engleski sajtovi (odakle potiču ove informacije) nažalost ne preciziraju za koliko je podignuta snaga pomenutog turbo agregata. Ova tjuning kuća se takođe pozabavila i novom generacijom Mazdinog modela Demio, kako se u Japanu zove Mazda2. HKS je za Mazdu2 pripremio širok izbor različitih dodataka, što znači novi body kit, nekoliko različitih tipova aluminijumskih točkova, dorađeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem (sa dva centralno postavljena završetka), kao i Recaro sedišta ("kadice"). HKS takođe radi i na povećanju snage motora ove male Mazde, a detalji o tome će biti saopšteni nešto kasnije.
Još dva nova Hondina automobila spremna za predstojeći 40. salon automobila
u Tokiju jesu i modeli S2000 Type S (verovatno poslednji pozdrav aktuelnog
modela pred penzionisanje) i Civic FFV, pri čemu ipak ovaj prvi privlači više
pažnje. To i ne čudi kada su Japanci na S2000 Type S ugradili ogromno zadnje
krilo i kompletan aerodinamički paket (uključujući i 17-inčne aluminijumske
točkove), kakav ima i Honda S2000 Club Racer, predstavljena na salonu u
Njujorku pre pola godine (u stvari S2000 Type S predstavlja samo japansku
varijantu pomenutog S2000 Club Racera). Nova verzija ima zadatak da u
potpunosti iskoristi potencijal modela S2000 na trkačkoj stazi a da istovremeno
bude i auto za svaki dan. Za to će se brinuti tvrđe podešeno ogibljenje, kruća
karoserija, smanjena masa automobila (raspored težine savršenih 50/50), šire
gume pozadi i već pomenuti kompletan aero body kit. Još je lepše da se VSA
(elektronska kontrola stabilnosti) može pritiskom na dugme u potpunosti
isključiti. S2000 Type S pokreće 2,2 litarski 4-cilindrični DOHC agregat sa 16
ventila, koji razvija 237KS pri 7800 o/min. i 220Nm obrtnog momenta (uparen sa
preciznim manuelnim šestostepenim menjačem), a zahvaljujući primamljivoj ceni
(bar nama u Evropi) od 3,8 miliona jena ili jedva nešto preko 23.500 evra,
Honda s pravom računa da će u Japanu prodavati po 100 komada ovog modela svakog
meseca. Inače, S2000 Type S će se kupcima nuditi sa izborom od deset boja za
karoseriju, dok je unutrašnjost u kombinaciji crne i žute boje. Sve u svemu
beskompromisna mašina za entuzijaste, odličnih voznih osobina i upravljanja,
preciznog menjača i isto takvog upravljača, sportskog ogibljenja i velikog
užitka za vozača.
Honda će na salonu u Tokiju japanskoj publici prikazati i model Civic FFV (Flexible Fuel Vehicle), kakav Honda već nudi u Brazilu zajedno sa manjom Hondom Fit FFV. Civic FFV je opremljen novim FFV sistemom, koji omogućuje benzinskim motorima da kao gorivo koriste i 100-postotni bioetanol ili mešavinu etanol/benzin u odnosu od 20 do 100%. Civic FFV pokreće 1,8 litarski motor, koji razvija snagu od 103kW/140KS pri 6200 o/min. i 174Nm obrtnog momenta pri 4300 o/min. Za poređenje, Civic 1,8 sa pogonom na benzin raspolaže sa 102kW/138KS pri 6200 o/min. i 172Nm pri 5000 o/min.

Kao što je već dobro poznato, korejski Hyundai je promenio način obeležavanja svojih modela, pa je tako već predstavljen kompaktni i30, slediće i10 (naslednik Atosa), i20 (novi Getz), pa i40 (nova Sonata) itd, a sada stiže i najava početka prodaje velikog SUV-a Veracruz i u Evropi, koji će u skladu sa novim načinom imenovanja na Starom kontinentu poneti novo ime, i to - Hyundai iX55. U vezi s tim, nova generacija SUV modela Tucson bi trebalo da se zove iX35, a novi Santa Fe - iX45. Evropski Hyundai iX55 će pokretati 2,2 litarski turbo dizel V6 motor, dok se Amerikancima Veracruz nudi sa 3,6 litarskim V6 benzincem sa 250KS i automatskim šestostepenim menjačem. Novi iX55 će u Evropi startovati sa cenom od oko 45.000 evra, a Korejci se nadaju da će godišnje Evropljanima prodati oko 5000 primeraka ovog SUV-a. Lansiranje modela iX55 je deo stratgeije Hyundaija po kojoj će u Evropi povećati prodaju svojih automobila sa sadašnjih 350.000 na 450.000 godišnje. Inače, Veracruz je u Americi lansiran početkom ove godine (premijera je bila u januaru na salonu u Detroitu). Naravno, Hyundai nije slučajno izabrao baš salon u Detroitu za mesto premijere Veracruza. Budući da SAD predstavljaju glavno tržište ovakvih full-size "terenaca", Hyundai nije smeo sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju Veracruzu u Hyudaiju vide već etablirane modele poput Lexusa RX350, Mazde CX-7, Nissana Murano, Hondu Pilot, BMW X5, VW Touareg i Volvo XC90. Što se dizajna tiče, fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" ovog automobila. Od opreme Veracruz ima sitnice poput pomoći pri parkiranju, keyless go kartice i naravno moćni muzički sistem. Za bezbednost se brinu serijski ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i bočne vazdušne zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedišta.
Izvor : www.sajam.net
Ministar trgovine i usluga u Vladi Republike
Srbije Predrag Bubalo svečano je sinoć na Novosadskom sajmu otvorio 7.
sajam automobila "Auto Show – Novi Sad" (traje do 28. oktobra).
Iako je ovo 7. sajam automobila može se reći da je jubilarni jer je pre 115
godina u Novi Sad iz Pariza stigao prvi automobil – reko je ministar Bubalo i
naglasio da više od 150 izlagača i 37 premijera na Novosadskom sajmu govori
koliko proizvođači automobila cene Srbiju kao potencijalno isplativo tržište. Prema
rečima ministra Bubala, Srbija je oduvek imala snažnu automobilsku industriju,
tako da i nije čudo da je ove godine oformljen jedan od prvih klastera upravo u
toj grani privrede. On je izrazio nadu da će do sledećeg Sajma automobila u
Novom Sadu Zastava imati strateškog partnera jer su u toku pregovori sa Fiatom
i Opelom o izradi njihovih modela "astra" i "punto" u
pogonima kragujevačke fabrike. Svečano otvaranje proteklo je u znaku slogana 7.
sajma automobila – "Sigurna strast". Zabavnim programom, defileom
oldtajmera i manekenki predstavljeni su povratak u prošlost i pogled u
budućnost, lepota sigurnosti ali i izazov strasti.
-Promocije novih modela automobila, noviteti u
teretnom programu, kao i pratećim granama automobilske industrije, specijalni
sajamski popusti za kupovinu vozila, najveći Tuning Styling Show na Balkanu,
izložba oldtajmera i poklon-igra za posetioce obeležiće 7. sajam automobila na Novosadskom sajmu.
-Posetioci će tokom šest sajamskih dana, na 10.000 metara kvadratnih imati prilike da vide 37 premijera, kao i aktuelne, popularne i nove modele najpoznatijih proizvođača: "Opel", "Volkswagen", "Fiat", "Škoda", "Peugeot", "Dacia", "Chevrolet", "Renault", "Toyota", "Citroen", "Lada", "Hyndai", "Honda", "Ford", "Kia", BMW, "Seat", "Audi", "Suzuki", "Mazda", "Nissan", "Mini", "Isuzu", "Subaru", "Mitsubishi", "Ssangyong", "Alfa Romeo", "Porsche". Ove godine na Sajmu automobila biće predstavljeni "Volvo" i "Land Rover". Među brojnim učesnicima je i domaća "Zastava".
-Sadržina izlaganja :
- Putnička vozila
- Teretna vozila (kamioni, laka dostavna vozila, vozila posebne namene)
- Autobusi i mini-busevi
- Motocikli, skuteri, mopedi i bicikli
- Kamp-prikolice
- Jahte, gliseri, čamci
- Rezervni delovi i alati
- Auto-servisna oprema
- Goriva i maziva
- Auto-kozmetika
- Pneumatici
- Audio i video oprema za vozila
- Zaštita za vozila (alarmni uređaji)
- Garažna vrata
- Osiguranje, lizing, kreditiranje
- Stručna literatura (katalozi, časopisi, magazini)
-Radno vreme Sajma je od 10 do 19 časova, pojedinačna ulaznica košta 350 dinara, za grupe veće od 15 posetilaca karta staje 250 dinara, a za decu do 12 godina, penzionere i studente cena ulaznice je 200 dinara.
- Svi posetioci Sajma automobila s kupljenim ulaznicama konkurisaće za skuter "sprint", darodavca "Massetehnic" iz Novog Sada. Pored toga, Novosadski sajam je obezbedio i pet dana u četvorokrevetnom apartmanu na Zlatiboru, koji daruje Turistička agencija "Adigraf", kao i dva raftinga na Drini, poklon Sportsko-turističkog centra "Bajina Bašta".
-Najskuplji automobil na ovogodišnjem Sajmu automobila je BMW 760 iL, koji košta 172.954 evra. U taj luksuzni model, koji se ne proizvodi serijski, ugrađena je najsavremenija oprema i, kako kažu na štandu na kojem je izložen, reč je o jednom od najprestižnijih vozila na Sajmu. Automobil iz serije 7 kompanije BMW poseduje "V12" motor zapremine 5.972 kubika, od 445 konjskih snaga. Do 100 kilometara na čas ubrzava za 5,6 sekundi, a maksimalna brzina mu je 250 km/h. Prodaje se u safir, crnoj i metalik boji, a unutrašnjost mu je kompletno opremljena "klab blek" (Club Black) kožom. Udobnost i komfor su na najvišem nivou, kao i praktična upotreba tog automobila. Osim kožnih sedišta, opremljen je telefonom, frižiderom, DVD plejerom, kamerom, kao i najsavremenijom auto–elektronikom.
-Najjeftiniji automobil na sajmu je "Zastavin" model "101 skala 55" čija je cena, sa sajamskim poustom od 18 odsto, 299.625 dinara i 60 para, odnosno 3.879 evra, po srednjem kursu Narodne banke Srbije. Među jeftinijim modelima je i "jugo koral IN 1,1", koji se prodaje sa sajamskim popustom po ceni od 327.242 dinara i 32 pare, odnosno 4.240 evra. Taj automobil je ponuđen i za 22.000 dinara manje u ekonomik varijanti, koja nije izložena na Novosadskom sajmu, ali se u toku Sajma automobila može ugovoriti njegova kupovina.
-Popusti i pokloni za kupovinu automobila
Gotovo svi izlagači u Novom Sadu odobravaju popust na prodaju modela, poklanjaju dodatnu opremu, ili od cene odbijaju porez na dodatu vrednost. Cena "zastave 10" na Sajmu je 10 odsto niža, a "101 skala 55" može da se kupi sa popustom od 20 procenata. Ostali modeli domaćeg proizvođača prodaju se sa popustom od 18 procenata.
"Džip" i "Krajsler" vozila ("Jeep" i "Chrysler") na Novosadskom sajmu su jeftinija od tri do 21 odsto. Najviši popust je za "krajsler vojadžera" (chrysler voyager), za porodice sa troje i više dece. Takvim porodicama "dodž avendžer" (dodge avenger) se prodaje sa popustom od osam odsto. "Fordovi" modeli na prodaji su sa popustom od 22 odsto.
"Honda džez" (honda jazz) može da se kupi uz popust od 500 evra, "sivik" (civik) je tri odsto, a "akord" (accord) pet odsto jeftiniji. Besplatni servisi i senzori za parkiranje posebni su pokloni za "Hondina" vozila, u vreme Sajma automobila na Novosadskom sajmu.
"Micubiši" (Mitsubishi) poklanja kofer sa nosačima, a za pojedine modele "Suzuki" i do 2.500 evra. "Mazdina" vozila na Sajmu se mogu pazariti uz popust od 1.500 do 2.000 evra, dok je cena KIA modela umanjena za porez na dodatu vrednost.
Za "Audi" modele odobrava se popust od četiri
do pet odsto na bruto cenu. Kod pojedinih modela taj popust je i do
6.000 evra. "Be-em-ve" (BMW), u zavisnosti od modela, tokom Sajma
automobila "Auto šou – Novi Sad" (Auto Show – Novi Sad) poklanja tri
odsto popusta ili opremu vrednu i do 2.530 evra.
"Opelova"
vozila, u zavisnosti od modela, su od 1.500 do 2.000 evra jeftinija, a
"Ševroletova" (Chevrolet) od 1.000 do 2.000 evra.
U toku Sajma sva "Folksvagenova" (Volkswagen) vozila su četiri odsto jeftinija, a "Škodina" od pet do 11 procenata.
"Pežoi" (Peugeot) su jeftiniji i do 2.000 evra, "Renoi" do 1.500, a "Sitroenove" (Citroen) cene su pet procenata niže. Na modele "bravo" i "panda", italijanskog proizvođača "Fiat", odobren je popust od tri odsto, a za "grande" od dva do četiri odsto.
-Ponuda lizing kuća
Kupovina putničkog i teretnog programa na lizing i ove godine je olakšana kroz ponude lizing
kuća koje se utrkuju da ponude bolje uslove. "Uspeh počinje lizingom",
"Poverenje povezuje", "Lizing kao Švajcarska", samo su neki od slogana
kojim ovi ponuđači finansijskih usluga privlače potencijalne buduće
vlasnike vozila.
Neke od akcija pripremljene su posebno za Sajam automobila na Novosadskom sajmu, poput specijalne akcije "S lizinga", "S renta" i firme "Stojanov auto" koja prodaje "Hondina" vozila. Automobil je moguće kupiti preko operativnog ili finansijskog lizinga, a kao primer u tim kompanijama daju kupovinu "honde akord 2.0 sport" (honda accord 2.0 sport), koja košta 21.680 evra, a, uz depozit od 20 odsto, rata na 60 meseci iznosi 351 evro.
"Hipo lizing" (Hypo leasing) kao prednosti ističe prilagođeno finansiranje ličnoj i poslovnoj situaciji klijenta, ličnog savetnika, brzu i efikasnu proceduru, kao i slobodu odlučivanja o visini mesečne rate i trajanju lizinga.
Siguran kurs i niže kamatne stope promoviše "VB lizing", koji nudi mogućnost indeksiranja mesečnih rata u švajcarskim francima. Ta kompanija nudi tri modela lizinga za fizička i pravna lica. Minimalno učešće je 20 odsto za pojedince, odnosno 5 odsto za pravna lica na bazi cene vozila sa PDV-om. Vozila se finansiraju na period od 2 do 6 godina
"Porše lizing" (Porsche leasing) ima dve vrste plaćanja, finansijski lizing i program pod nazivom "Rent plus". U prvom slučaju rok otplate je do 72 meseca, isplatom poslednje rate vozilo prelazi u vlasništvo primaoca lizinga, rate su fiksne, a obezbeđen je povrat PDV-a. "Rent plus" program je ugovorni odnos koji omogućuje zakup vozila uz značajno nižu mesečnu ratu, uz mogućnost njegove potpune otplate po isteku roka od 60 meseci.Maksimalno opterećenje mesečnog dohotka fizičkih lica kod operativnog lizinga je 50 odsto. Ukoliko se plati depozit od 25 odsto, mesečno zaduženje može biti utvrđeno i u iznosu više od 50 odsto. Odobrenje je moguće dobiti za kratko vreme na štandovima izlagača na Novosadskom sajmu, a sve kuće uglavnom nude i skraćenu listu potrebne dokumentacije za sve zainteresovane klijente.
Iz nemačke tjuning kuće Kelleners Sport posle obrade limuzinske i
karavan
verzije BMW-a serije 3 (modeli E90 i E91), sada stiže i modifikovana
serija 3 u
Coupe varijanti (model E92). Budući da vlasnik kompanije (Ralf
Kelleners) ima
dugogodišnje trkačko iskustvo, ono je i upotrebljeno u razvoju ovog
BMW-a,
naročito u optimizaciji novih aerodinamičkih elemenata na karoseriji i
doteranom vešanju (potonje može da bude niže do maksimalno 45 mm). Ti
elementi su, osim za poboljšanje aerodinamike i voznih osobina,
zaslužni za
moćniji i sportskiji izgled ove "Trojke", a obuhvataju novi prednji
spojler, atraktivnije pragove, kao i spojler na poklopcu prtljažnika.
Bez novih
felni ne ide, pa je Kelleners Sport za ovu "Trojku" ponudio i
atraktivne
točkove od 19 inča, nazvane Vegas 2, a tu su i proširen trag točkova,
pojačane
kočnice (diskovi 355 x 33 mm) i novi sportski izduvni sistem (u ponudi
ili dva završetka prečnika po 100 mm ili četiri završetka sa po 76 mm).
Poznati 3,0 litarski
bi-turbo agregat sa 6 cilindara ovde umesto standardnih 306KS razvija
360KS i
480Nm obrtnog momenta, dok je maksimalna brzina umesto elektronski
ograničenih
250 km/h na serijskom modelu, kod ove "Trojke" porasla na 275 km/h
(pojačanje snage motora Kelleners Sport inače naplaćuje 2700 evra). Ni
unutrašnjost nije ostavljena po strani, tačnije doterana je novim
elementima od
aluminijuma i karbona. Ovde i napomena da Kelleners Sport nudi i kit za
povećanje snage motora novog BMW-a M3, zahvaljujući kome M3 umesto
fabričkih
420KS i 400Nm razvija 460KS i 425Nm.

Samo par dana posle zvanične promocije druge generacije Hondinog mališana Fit (u Evropi Jazz), Hondin kućni tujner Mugen (na japanskom "neograničeno") predstavio je svoju varijantu ovog modela. U stvari, Mugen nudi dve varijante, odnosno dva aero body paketa namenjena Fitu, i to agresivno stilizovani RS Aero Kit (prva slika) i nešto uzdržaniji L/G Aero Kit (druga slika). Oba paketa podrazumevaju modifikovani prednji i zadnji branik, bočne "suknjice", zadnji krovni spojler i hromirani završetak izduvne cevi. Kupcima je na raspolaganju i širok spektar različitih dodataka poput aluminijumskih točkova, sportskog ogibljenja, aluminijumskih pedala, svetala za maglu, sportskog izduvnog sistema, filtera za vazduh visokog protoka...
Prodato 7000 Zastava 10 i promocija Zastave 10 i Floride Poly na komprimovani prirodni gas

Izvor : agencija Beta (www.beta.co.yu)
Od početka prodaje modela "zastava 10" kupcima je isporučeno sedam
hiljada vozila tog modela. Direktor marketinga preduzeća "Zastava
auto" Srđan Dejanović kaže da od ukupnog broja prodatih novih vozila na
domaćem tržištu deset odsto čine vozila marke "zastava 10". On je
rekao da prema obimu prodaje novih automobila u A i B klasi "zastava
10" ima učešće od 26 odsto. "To znači da je svaki treći vlasnik novog
auta iz B klase kupac 'zastave 10'", kaže Dejanović. Prodaja tog modela je
počela pre nepunih godinu i po dana, a u Zastavi očekuju da do kraja godine
ukupno bude prodato devet hiljada vozila tog modela. Dejanović je objasnio da
je prednost "zastave 10" u odnosu na druge modele cena, kvalitet,
ekonomičnost i mala potrošnja, cena, ali i brzina isporuke automobila.
Inače, preduzeća "Zastava auto" iz Kragujevca i "Zastava specijalni
automobili" iz Sombora predstavila su vozila "zastava 10" i
"zastava florida maks trafik poli" sa pogonom na komprimovani
prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natuaral gas, a kod nas poznat i
kao zemni gas ili prosto metan). Rukovodilac naučno-istraživačkog rada u
institutu Fabrike automobila Milan Milovanović je rekao da je fabrika spremna
za proizvodnju vozila "zastava 10" sa pogonom na komprimovani gas. On
kaže da je vozila sa pogonom na komprimovani gas imaju velike prednosti i
dodaje da je neophodno i da država uloži u razvoj mreže pumpi na kojima će
vozači moći da kupe komprimovani gas. Pumpe na kojima vozači mogu da dobiju
komprimovani gas postoje u Beogradu, Čačku, Novom Sadu, Pančevu i Kruševcu, a
ugradnja sistema za ubrizgavanje komprimovanog gasa košta 1.600 evra, pri čemu se zadržava fabrička garancija na vozilo.

Izvor : agencija Tanjug (www.tanjug.co.yu)
Japanska "Tojota" je danas saopštila da je u periodu
juli-septembar prodala ukupno 2,34 miliona vozila, nešto manje od
"Dženeral motorsa" (GM), koji je ponovo preuzeo vođstvo u trci za
mesto najvećeg proizvođača automobila u svetu.
Kako su prenele agencije, "Tojota" i po broju vozila prodatih za
devet meseci ove godine (7,05 miliona) takođe nešto zaosataje za GM-om, koji je
ostvario prodaju od 7,06 miliona automobila.
Brojevi koje je danas saopštila "Tojota" pokazuju, kako ocenjuju
agencije, da japanska kompanija stoji rame uz rame s američkom, koja je u
proteklom tromesečju prodala 2,38 miliona vozila.
"Tojota" je prvi put nadmašila GM u gobalnoj prodaji vozila u prvoj
polovini 2007, zahvaljujući vozilima visokog kvaliteta, malim štedljivim
automobilima poput "kamrija", "korole" i hibridnog
"Prijusa" na kombinovan benzinski i električni pogon.
Pojedini analitičari tvrde da je samo pitanje vremena kada će se japanski proizvođač,
koji je svoj poslovni uspon bazirao u decenijama posle Drugog svetskog rata na
imitaciji američkih modela, preteći GM.
Prodaja vozila "Tojote" u svetu u poslednjem tromesečju porasla je
četiri odsto u odnosu na isti lanjski period, dok je prodaja za devet meseci
skočila sedam procenata.
U avgustu je "Tojota" objavila plan da u 2009. proda 10,4 miliona
vozila, što je znatno više od dosadašnjeg rekorda od 9,55 miliona isporučenih
vozila, koga GM drži još od 1978. godine.
"Tojotinim" ogromnim isporukama u mnogome pomažu visoke cene goriva ,
budući da japanska vabrika proizvodi "štedljive" automobile.
"Tojota" je umanjila procenu prodaje na domaćem tržištu ove godine
zbog stagnacije tržzišta, ali računa na veću od očekivane prodaju van granica
zemlje, što će nadomestiti domaći pad.
GM, koji smanjuje broj zaposlenih i kreše troškove, prošle sedmice je objavio
povećanje prodaje u trećem tromesečju od četirri odsto, na 2,38 miliona
automobila i kamiona, zahvaljujući većim isporukama vozila na tržišta zemalja u
razvoju.
U prvoj polovini ove godine, "Tojota" je prodala 4,72 miliona vozila,
a GM 4,67 miliona.
GM je, ipak, nadmašio "Tojotu" po broju proizvedenih vozila u prvom
polugodištu - sa 4,75 miliiona, prema 4,71 milion.
U odmeravanju profita GM znatno zaostaje za "Tojotom" što joj
omogućava da više ulaze u istraživanje i razvoj novih modela.
GM je u drugom tromesečju ostvario neto zaradu od 891 miliona dolara,
zahvaljujući dobroj prodaji u inostrantsvu. To je treće uzastopno tromesečje u
kojem je ostvaren profit, čime je učinjen dramatičan preokret u odnosu na 3,4
milijarde dolara gubitaka uknjiženih u istom periodu minule godine.
U periodu april-jun "Tojota" je dostigla zaradu od 4,27 milijardi
dolara, što je do sada najveći kvartalni profit, za 32,3 odsto veći u odnosu na
minulu godinu.
Nedavna analiza troškova i profita u auto-industriji koju je uradila grupa
"Harbur-Filaks" pokazala je da je GM ostvarivao 2.123 dolara manje po
vozilu od "Tojote" u 2006. godini u Severnoj Americi.
"Tojota", najprofitabilniji od svih proizvođača kola na svetu po
jednom vozilu, povećala je profit po jednom montiranom automobilu s 1.175
dolara u 2005, na 1.977 dolara u 2006.
GM još gubi novac na svakom vozilu prodatom u Severnoj Americi, ali je uspeo da
smanji taj gubitak na 146 dolara u 2006, sa 1.271 dolara u 2005. godini,
zahvaljujući smanjenju troškova i ukidanju na hiljade radnih mesta.
Zastava 10 i u dostavnoj varijanti

Izvor : www.blic.co.yu
Šumadinci proširuju ponudu novim modelom Zastava 10 Van. To je dostavna verzija popularne "Desetke", koja nastaje u pogonima Zastava Prometa u Kragujevcu. Nakon odabira željene opreme i boje vozila, kupac popunjava zahtev na osnovu koga se putnička varijanta preuređuje u privrednu. Kompletan posao traje dva ili tri dana u zavisnosti od stepena prepravke (odnosno specifičnih zahteva naručioca), a prilikom isporuke vozila kupac dobija svu neophodnu dokumentaciju za registraciju i povraćaj PDV-a (za pravna lica). Početna cena Zastave 10 Van je 6990 evra. Osnovna varijanta opremljena je servo uređajem sa "siti" modom, koji znatno olakšava manevrisanje u gradskim uslovima vožnje.
Corvette ZR-1

O novoj, nestrpljivo očekivanoj Corvetti Blue Devil priča i nagađa se već mesecima, pa i godinama, a pre nekoliko dana je GM dovezao tu super Corvettu (glasine kažu da bi mogla zvanično da se zove Corvette ZR-1) na trkačku stazu Laguna Seca kako bi test vozači odvezli par krugova. Iako je automobil bio skoro nemasikran i očigledno spreman za proizvodnju, ipak su najzanimljiviji detalji na karoseriji i dalje bili zakamuflirani, tako da u principu nije viđeno ništa što i dosad nije bilo poznato. Kako bilo, Corvette ZR-1 bi trebalo da se pojavi tokom sledeće godine, i to sa 6,2 litarskim kompresorskom V8 motorom, koji će razvijati snagu od oko 650 konja. Motor će se u GM-ovom Performance Centru izrađivati ručno, u količini od samo 1500 do 2000 komada godišnje, dok bi cena nove Corvette ZR-1 mogla da iznosi oko 100.000 dolara.

Japanska tjuning kuća Wald International, koja je u osnovi specijalizovana za doterivanje prestižnih evropskih brendova (BMW, Mercedes, Bentley), sada i vlasnicima domaćeg Lexusa IS250 / 350 nudi tzv. Executive Line paket za poboljšanje vizuelnog utiska ovog modela. Novi aerodinamički paket podrazumeva novi prednji spojler, drugačije bočne "suknjice", modifikovani zadnji branik, spojler na poklopcu prtljažnika, originalne Waldove tzv. Portofino točkove od 19 inča i potpuno crnu masku hladnjaka. Unutrašnjost je oplemenjena Waldovim sportskim upravljačem, kožom, elementima od karbon fibera i originalnim Waldovim patosnicama.
Seat Altea Freetrack u Srbiji od 30.700 evra

Na srpsko tržište stigla je Seat Altea Freetrack, odnosno Seatov prvi off-road model sa 4x4 pogonom. Altea Freetrack se bazira na dužoj verziji postojeće Altee, modelu XL, a pokreću je dva motora : 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS (214 km/h, 7,5 sekundi do 100 km/h i potrošnja od 9,4 litra) i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS i postiže maksimalnih 204 km/h, ubrzava za 8,7 sekundi, dok mu prosečna potrošnja prema fabričkim podacima iznosi 6,8 litara dizela na 100 km. Od novih estetsko-vizuelnih dodataka treba izdvojiti masivnije i robusnije branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštitu pragova i blatobrana, kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovne nosače. Inače, branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije, sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled. Klirens (rastojanje od tla) je za 40 mm viši od standardne Altee XL, dok su točkovi veličine 17 inča. Zanimljivo da Altea Freetrack ima integralni pogon, za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove, a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra, dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta, kako za noge tako i za glavu, a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. U Srbiji za baznu benzinsku verziju Altee Freetrack treba izdvojiti 30.700 evra sa PDV-om, dok dizel varijanta ima cenu od 31.080 evra, takođe sa PDV-om. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423 i 3530 424, www.seat-scg.com).