home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Naravno, ne radi se o običnom fabričkom primerku novog retro Fiata, već o prvom od ukupno četiri komada, na kojima će poznati engleski umetnik Tracey Emin pokazati svoje ilustratorsko umeće. Njegov dizajnerski rad, nazvan "I Told You Not to", pre nekoliko dana je prodat na aukciji u Londonu za 42.000 funti ili 60.180 evra, pa je time ovaj mališan poneo titulu najskupljeg novog Fiata 500. Naravno, sve pare dobijene prodajom ovog Fiata idu u dobrotvorne svrhe. Na aukciji će se naći još tri primerka ovog mališe, koje će oslikati Tracey Emin; jedan već krajem ove godine, a preostala dva tokom 2008. Inače, prodaja standardnog Fiata 500 (sa tri motora i tri paketa opreme) u Velikoj Britaniji počinje u januaru naredne godine.





Posle vesti od pre nekoliko dana da je Pagani Zonda F Clubsport oborila apsolutni rekord staze Nirburgring, sada stiže i informacija da je nova Opel Corsa OPC (ima 1,6 litarski turbo motor sa 192 konja) postavila novi rekord ove staze u svojoj klasi. Štoperica je naime posle 20,8 kilometara pokazala vreme od 8 minuta, 47 sekundi i 99 stotinki.




Kia ECO cee´d

21 Okt 2007 - 01:09 Vesti Link

Kia je objavila da će serijska verzija koncepta eco_cee´d (predstavljenog prošlog meseca na salonu u Frankfurtu) početi da se proizvodi u decembru 2008. godine u slovačkoj fabrici ove korejske kompanije (mada treba napomenuti da će prodaja početi u prvim mesecima 2009.). Taj novi model ECO cee´d (kako će se zvanično zvati) odlikovaće se redukovanom potrošnjom goriva i emisijom CO2, odnosno novi model će zadovoljavati buduće Euro5 emisione standarde. Da bi se ostvarilo, Kia je u ECO cee´d ugradila 1,6 litarski CRDi turbo-dizel agregat sa 85kW/115KS, koji zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici (umesto 0,33 cW vrednost sada iznosi 0,29), spuštenom ogibljenju, novom ISG sistemu (Kijin Start & Go sistem), produženim prenosnim odnosima u 6-stepenom manuelnom menjaču i Michelinovim gumama sa manjim otporom kotrljanja, sada u proseku troši samo 3,9 litara dizela na 100 km (fabrički podatak) i emituje 104 grama CO2 po kilometru. U poređenju sa standardnim modelom Pro-ceed, ECO cee´d troši 0,8 litra manje goriva (-17 %) i ispušta za 20 g/km manju količinu CO2.



Nova, treća generacija Subaru Impreze je od pre nekoliko dana dostupna i kupcima u Srbiji. Ovlašćeni distributer ove japanske marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), odredio je zaista povoljnu cenu za osnovni model Impreza 1,5R sa 107KS i manuelnim petostepenim menjačem, koji uprkos Subaruovom simetričnom integralnom pogonu (Symmetrical AWD) i reduktoru finalnog prenosa u standardnoj opremi (ali bez klime), treba platiti samo 13.950 evra sa PDV-om, što je 3000 evra manje od najjeftinijeg starog modele Impreze ! Paleta agregata pored pomenutog 1,5 litarskog benzinca sa 79kW/107KS, za sada obuhvata još jedan benzinac, i to zapremine 2,0 litra, koji razvija 110kW/150KS. Osnovna verzija Impreze sa 2,0 litarskim motorom i manuelnim menjačem kod nas košta 20.950 evra sa PDV, dok za varijantu ove jače Impreze sa automatskom transmisijom treba izdvojiti 21.950 evra. Inače, najskuplja Impreza u Srbiji staje 25.950 evra sa PDV-om (2,0L motor, automatik i najviši paket opreme). Impreza sa slabijim 1,5L motorom postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji 2,0L stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Kasnije dolaze i snažnije verzije, odnosno Impreza WRX sa turbo motorom i 230KS, kao i najjača WRX STi varijanta sa 300KS. Tokom 2008. pojaviće se i Impreza sa dizel motorom. Nova Impreza će se nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), mada će kasnije Subaru najverovatnije i nama u Evropi ponuditi i klasičnu limuzinsku varijantu (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. U japanskoj fabrici su očigledno odlučili da nova Impreza bude više "mainstream" automobil poput drugih modela u C segmentu (tzv. Golf klasa), a to obavezno znači naglasak na hatchback karoseriju sa petora vrata (stara Impreza se doduše takođe nudila i u verziji sa petora vrata, ali je to bila nekakva mešavima polu-karavana i hatchback modela). Kako će Evropljani prihvati ovakvu Imprezu, pokazaće vreme. Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada i daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (količnik otpora vazduha, umesto 0,36 sada je 0,34) i unapređenim voznim osobinama. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov venac 4-6, tel. 011/3971-277).




Tokom trajanja sajma automobila (Auto Show 2007.) u Novom Sadu, koji se održava od 23. do 28. oktobra, domaći prodavci automobila nude mnogobrojne popuste, poklone i pogodnosti (neki popusti će važiti i posle završetka ove manifestacije). Odabrali smo nekoliko najzanimljivijih :

ŠKODA : Generalni uvoznik Škode za Srbiju, firma AutoČačak d.o.o. (PJ AutoČačak, III bulevar 9 , Novi Beograd, tel.011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), sve do kraja oktobra odobrava sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju. Osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.560, košta 9560 evra, dok recimo Fabia sa 1,4 litarskim dizelašem od 70KS staje 12.760 evra sa PDV-om. Za sve ostale Škodine modele važi popust od 7,5 %.  

PEUGEOT : Domaći uvoznik francuskog Peugeota, beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu) pokrenuo je prodajnu akciju za kupovinu na lizing modela Peugeot 206 1,4E sa petora vrata, motorom od 75KS i cenom od 12.770 evra sa PDV-om. Uslovi kupovine na lizing tokom trajanja ove akcije izgledaju ovako : rok otplate 84 meseca, nominalna kamata 4,99%, efektivna kamata 7,25%, mesečna rata 130 evra, učešće 15% + PDV (s tim što je ostavljena mogućnost plaćanja PDV-a na tri mesečne rate), a broj vozila je ograničen. Oprema ovog modela sadrži klima uređaj, Radio CD sa komandama na volanu, servo volan, kodirani ključ, centralnu bravu, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, el. podizače prednjih stakala, svetla za maglu i metalik boju. Specijalna ponuda tokom oktobra meseca važi i za model Peugeot 307 1,6E iz posebne serije D.Sign sa motorom od 110KS, za koga se odobrava popust u visini od 2000 evra, a košta 17.150 evra sa PDV-om. Ova 307-ica u opremi ima automatski klima uređaj, ABS, putni kompjuter, el. podizače stakala, el. retrovizore sa grejanjem, radio/CD, parking senzore pozadi, aluminijumske točkove, metalik boju, svetla za maglu i tzv. Look paket. Ova ekskluzivna ponuda važi samo za ograničeni broj automobila. 

FORD : Povodom salona automobila u Novom Sadu, uvoznik Forda za Srbiju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel.011/20 90 600, 20 90 610, www. ford.co.yu) odobrava dodatni popust za kupovinu Fordovih modela Fiesta, Fusion i Focus. Tako osnovna verzija Fieste sa 1,3 litarskim benzincem od 51kW/70KS i opremom Ambiente (troja vrata, vazdušni jastuk za vozača, servo upravljač, kodirani ključ, tonirana stakla) umesto redovnih 11.560 evra, sada košta samo 9390 evra sa PDV-om. Još zanimljivija je ponuda Fieste sa istim agregatom i bogatijim paketom opreme (pet vrata, klima uređaj, ABS, radio/CD, servo volan, kodirani ključ, elektro paket, daljinsko centralno zaključavanje, vazdušni jastuci za vozača i suvozača), koja sada umesto 13.690 evra staje 11.190 evra sa PDV-om. Količina ovih Fiesti je naravno ograničena, ali je zato isporuka odmah. Za Ford Focus Grand Motors odobrava  popust u visini od 2600 do 3300 evra (najjeftiniji Focus 1,4 Ambiente sada staje 13.390 evra), dok je za Fusion 1,4 sa klimom, ABS-om i radio/CD-om potrebno izdvijiti 12.990 evra. Inače, Grand Motors od nedavno nudi i ugradnju italijanskih BRC gasnih uređaja (LPG) u novi Ford Mondeo (sa 1,6 litarskim benzincem od 125KS). Cena ovog Mondea sa pogonom na tečni naftni gas i bogatim paketom opreme (automatska klima, Bluetoot Handsfree sistem, putni kompjuter, 7 vazdušnih jastuka, metalik boja i dr.) iznosi 24.900 evra sa PDV-om. Ugradnja BRC uređaja (sa sekvencijalnim ubrizgavanjem gasa i STACO rezervoarom) obavlja se u servisu Grand Motorsa u Beogradu. Ovde i podsećanje na to da Ford u našoj zemlji za svoje automobile daje garanciju u trajanju od četiri godine.

LAND ROVER : Firma Grand Motors je i zastupnik za modele Land Rovera, a povodom nedavnog početka prodaje Land Rovera Discovery 3 u Srbiji, za prve kupce su predviđene posebne pogodnosti i pokloni. Osnovni Discovery (2,7 litarski dizel motor sa 190KS) inače košta 47.490, a benzinac (4,4 litarski agregat sa 299KS) staje 62.970 evra sa PDV-om.

OPEL : Prodavci Opela tokom trajanja novosadskog sajma automobila kupcima modela Astra, Meriva, Vectra i Zafira nudiće izbor između novčanog popusta na cenu automobila ili poklon paket opreme u visini popusta. Tako će kupci Vectre dobiti dobiti popust (ili poklon) u visini od 1000 evra, kupci Astre i Merive 1500 evra, a oni koji se odluče za Zafiru dobijaju popust od 2000 evra.

SUBARU : Japanski Subaru ove godine slavi 40 godina prodaje svojih automobila u Evropi, pa je tim povodom ovlašćeni distributer ove marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), ponudio ograničenu količinu modela Forester po ceni, koja je za svih 5000 evra niža u odnosu na redovnu (osnovni Forester 2,0X npr. sada umesto 24.950 košta 19.950 evra). Ponuda se odnosi samo na prvih 100 kupaca i važi samo do kraja ove godine. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov vena 4-6, tel. 011/3971-277).

VOLKSWAGEN : U godini Golfa, povodom jubileja - 25 miliona proizvedenih Golfova, firma Porsche SCG, generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju (tel.011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), u toku je prodajna akcija koja je počela 1. oktobra. Pod sloganom „Gospodar grada“, Volkswagen za Golf promoviše novi paket opreme, pod nazivom King Paket. U jednom paketu nalaze se klima uređaj Climatronic, radio MP3, četvoro vrata sa elektropodizačima prozora, aluminijumske flene od 16 inča i centralni naslon za ruku. Ušteda na ovom paketu iznosi 435 evra. Pored ovog paketa, u periodu od 01. oktobra do 11. novembra, Volkswagen u Srbiji poklanja i besplatnu metalik boju na kojoj se štedi 450 evra, a u saradnji sa Porsche Leasingom dobija se i besplatan kasko na godinu dana. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji. Tokom trajanja sajma u Novom Sadu, i kupci ostalih modela mogu uštedeti, odnosno ušteda iznosi 4 % za sva Vvolksawgenova vozila.    

AUDI : Firma Porsche SCG je zastupnik i nemačkog Audija, a trenutno imaju u ponudi ograničenu količinu (15 komada) Audija A6 2,0TDI sa posebnim Black Edition paketom opreme, čija cena iznosi 41.990 evra sa PDV-om, što znači da kupci na opremi mogu da uštede i do 6000 evra. Paket Black Edition podrazumeva kožni multifunkcionalni volan, podne prostirke od velura nazad, rezervni točak normalnih dimenzija, automatsko otvaranje prtljažnika, exclusive stilski paket u crnoj boji, oblogu krova u crnom štofu, el. preklopive spoljne retrovizore, metalne pločice u vratima, dnevna svetla sa senzorom za kišu i comming/leaving home funkcijom, Driver Information System, sedmokrake alu felne od 16 inča i Business paket, koji obuhvata središnji naslon zaa ruku, CD šaržer, alarm, zvučni parking sistem pozadi, tempomat i automatski klima uređaj. Ukoliko se ovaj Audi kupuje preko Porsche Leasinga, kupac na poklon dobija i četiri Michelin zimske gume. 

SEAT : U toku je tzv. Groove prodajna akcija za model Leon 1,9 TDI Stylance sa bogatim paketom opreme (kožni multifunkcionalni volan, radio CD/MP3 sa 8 zvučnika, alu felne od 16 inča, 6 vazdušnih jastuka, ABS+TCS, tempomat, bord kompjuter, progresivni servo volan podesiv po visini i dubini, senzori za kontrolu pritiska u gumama, elektro paket, farovi za maglu, Climatronic automatski klima uređaj), koji do 1. novembra može da se kupi po ceni od 19.950 evra sa PDV-om (ušteda od 1700 evra). I za Seat Alteu odobrava se sniženje, i to od 8 odsto ali samo za automobile sa lagera. Zastupnik za Seat je takođe firma Porsche SCG.

HONDA : Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel.011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu), nudi najmanji Hondin model Jazz po ceni, koja sa popustom od 500 evra iznosi 13.660 evra sa PDV-om. Osim toga, na poklon se dobijaju i bočni vazdušni jastuci vredni 300 evra. Ova ponuda se odnosi na osnovni Jazz 1,4 5D PE LS, koga pokreće benzinski motor zapremine 1339 kubika sa snagom od 61kW/83KS i koji postiže maksimalnih 170 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj auto dužine 3,84 metra i volumenom prtljažnika od 380 litara, prosečno troši 5,7 litara benzina na 100 km. U standardnoj opremi ovog Jazza se, sem pomenutih bočnih vazdušnih jastuka, nalaze i frontalni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, branici i ručke u boji karoserije, vozačevo sedište podesivo po visini, nasloni za glavu pozadi, ABS+EBD, deljivo zadnje sedište u odnosu 60/40, automatska klima, radio CD uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizači prednjih stakala, el. podešavanje retrovizora sa grejačima i audio komande na volanu. I dalje je na popustu osnovni model Accorda sa 2,0 litarskim benzinskim motorom i Comfort paketom opreme, koji sa sniženjem od 5 % košta 19.500 evra sa PDV-om. Posebna ponuda važi i za Hondu Accord sa bogatijim paketom opreme Sport, kod koga se gratis dobijaju 17-inčne alu felne, CD šaržer za 6 diskova, Premium ozvučenje i svetla za maglu. Accord 2,0 Sport sa benzincem od 155KS košta 23.010 evra, a Accord 2,2 DE Sport sa dizelašem od 140 konja staje 26.904 evra. (sve cene su sa PDV-om).

RENAULT : Francuska fabrika u okviru akcije Eco2 (traje do kraja oktobra) kupcima u Srbiji nudi skoro sve svoje modele sa značajnim popustima. Tako za modele Thalia i Modus sniženje iznosi 1000 evra, za Clio II i Kangoo 1200 evra, za Clio III 1400 evra, Megane (sve verzije sem sedana) je jeftiniji za 1600 evra, a modeli Megane sedan, Vel Satis i Espace su na sniženju od svih 2000 evra. Renaulte u našoj zemlji prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111.

CHEVROLET :  Kupci korejskih Chevroleta mogu da uštede do 3000 evra, zavisno od modela. Tako za Chevrolet Lacetti važi popust od 2000 evra (za modele sa benzinskim motorima) do 3000 evra, koliko su jeftinije verzije sa dizelskim agregatima, dok za limuzinu Epica i SUV model Captiva (sa opremom LT) popust iznosi 2000 evra. Više na sajtu : www.gm-chevrolet. co.yu   

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu), još uvek odobrava velike popuste na automobile ove marke, pa tako sniženje za Picanto iznosi do 1700 evra, za Rio do 2200, za Sorento i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, tačnije za 18 %. Tako osnovni Ceed hatchback (1,4 litarski benzinac) sada košta 13.127, najjeftiniji Ceed dizel 1,6 CRDi staje 16.093 evra, a Ceed SW 14.822 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.   

HYUNDAI : Naš zastupnik za ove korejske automobile (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele Atos, Getz i Sonata po posebnim, akcijskim cenama. Tako osnovni Atos sada košta 6990 evra, bazni Getz 8699 evra, dok popust za Sonatu iznosi i do 4000 evra. Toliki popust važi za Sonatu sa 2,0 litarskim dizel motorom i opremom Prestige Plus, koju umesto 28.556, sada treba platiti 24.556 evra. Za terenac Hyundai Santa Fe nema posebnih popusta, ali naš uvoznik verziju ovog modela sa automatskim menjačem, prodaje po ceni verzije sa ručnim menjačem, što konkretno znači sa Santa Fe sa 2,2 litarskim ditel motorom i opremom Privilege sada staje 36.570, umesto ranijih 38.930 evra (sve navedene cene su sa obračunatim PDV-om). I ovde podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

MAZDA : Sve do 31. oktobra Mazda6 je jeftinija za 2300 evra (u ponudi se inače nalaze i benzinske i dizel varijante sa paketom opreme Active), dok se za Mazdu3 odobrava popust od 1500 evra. Sada najpovoljnija Mazda3 1,4i CE sa benzinskim motorom od 84KS, košta 15.150 evra sa PDV-om, osnovna Mazda6 1,8i Active sa benzincem od 120KS staje 21.400 evra, a Mazda6 sa 2,0 litarskim dizelašem košta 22.900 evra, takođe sa PDV-om. Mazda će premijerno u Novom Sadu izložiti i novu Mazdu2, čija osnova verzija u vreme trajanja sajma košta 9990 evra sa PDV-om (redovna cena je 10.400 evra). Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/320 37 22), zatim AC Auto iz Zemuna (Cara Dušana 236, tel. 011/316 29 28) i Grand M iz Novog Sada (Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800). 

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se model Note nudi sa popustom od 1000 evra, a za terence Patrol, Pathfinder i Murano sniženje iznosi 3000 evra. Za Nissan Micru se ne nudi novčani popust ali je u ponudi ograničen broj Micri sa bogatijim paketima opreme, a po ceni nižih paketa. Nissan kod nas prodaje firma   Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP : Zastupnik Jeepa za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD i to za 3000 evra. Tako sada ovaj Grand Cherokee u Laredo verziji košta 44.790, a Grand Cherokee Overland staje 52.578 evra sa PDV-om.

SUZUKI:  Uvoznik japanske marke za Srbiju, Beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, www.suzuki-yu.co.yu) odobrava 1075 evra popusta za model Swift sa 1,3 litarskim motorom i GC opremom, koji sada umesto 11.975 treba platiti 10.900 evra sa PDV-om. Treba podsetiti da Suzuki u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine.

BMW : U okviru posebne ponude, kupci BMW-a serije 3 (konkretno modela 320d i 320i) sa opremom Komfort, dobijaju na poklon paket, nazvan Prednost i vredan 1018 evra. Paket Prednost podrazumeva kožni volan, multifunkcije na volanu, svetla za maglu i aluminijumske felne "Double Soke". Generalni uvoznik bavarskog proizvođača za Srbiju je beogradski Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, tel. 011/3640 351, www.bmw.co.yu). Za vreme 7. Auto Showa-a u Novom Sadu, Delta Motors za BMW automobile odobrava i poseban sajamski popust, koji traje do kraja oktobra (za detalje obratiti se prodavcima BMW-a u Beogradu, Mladenovcu, Novom Sadu, Nišu i Čačku). 

SSANGYONG : Novosadska firma Asta (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i zemunski Auto Trend (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300, 3073-342) za vreme sajma automobila u Novom Sadu odobravaju sniženje od 10 odsto za model Ssangyong Actyon pick-up sa 2,0 litarskim dizelašem i 141KS. Popust iznosi skoro 3000 evra, odnosno bazna verzija ovog modela košta 26.190 evra (ranije 29.100 evra). 

TOYOTA : Toyota je počela svoju novu akciju nazvanu "Toyotina jesen", koja traje od 15.10. do 31.12.2007. Toyotini ovlašćeni partneri su pripremili (po posebnoj ceni) ponudu usluga i opreme da biste bez brige stupili u hladne zimske dane. Ponuda podrazumeva povoljnije cene kompleta točkova sa zimskim gumama, Bluetooth Handsfree sistema, Garmin navigacije, parking senzora, alarma, konekcije za iPod, kao i pregled automobila po posebnim cenama. Toyotine automobile kod nas prodaje Toyota Srbija d.o.o., Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna Toyotina info linija tel. 011/0-800-300-000, www.toyota.co.yu).

HUMMER : Ovlašćeni distributer i serviser za ove američke terence u našoj zemlji, beogradska firma H.M.R. d.o.o. (Lazarevački drum 25, tel. 011/35 43 423 i 35 43 340, internet : www.hmr.co.yu), povodom 15 godina od prvog prodatog "civilnog" Hummera, a u okviru nove prodajne kampanje "Budite i vi kao Schwarzenegger", nudi najmanji Hummer H3 sa osnovnim Base paketom opreme po nižoj ceni, koja sada umesto redovnih 50.866 evra, iznosi 45.999 evra sa PDV-om. Takođe, H.M.R. d.o.o. sve do kraja oktobra kupcima Hummera H3 poklanja uređaj za vožnju na tečni naftni gas italijanske firme BRC (vredan 1800 evra), a da se pri tom ne menjaju uslovi garancije (četiri godine ili 100.000 km).  

ZASTAVA : Od popusta za Zastavine automobile izdvajamo onaj Zastave Promet (telefon : 034/304 706), koja za Koral In L i Floridu In L daje popust u iznosu od 15,25 %, za Zastavu 10 sniženje je u skladu sa imenom automobila – 10 odsto, dok je za ostale putničke automobile sniženje 18 odsto. Za dostavne Poly modele popust iznosi 20 %. 



Hyundai i10

20 Okt 2007 - 00:39 Top secret Link

Ovo je prva slika potpuno nemaskiranog naslednika aktuelnog ali već 10 godina starog Hyundaija Atos, koji će u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneti ime i10. Kao i dosadašnji Atos (negde se prodavao i kao Hyundai Amica, pa čak i kao Dodge!), i novi i10 je pre svega mali gradski automobil sa petora vrata i dužine oko 3,5 metra, koji će konkurente imati u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Kako se očekuje, novi Hyundai i10 će se nuditi sa tri motora, i to dva benzinaca i jednim dizelašem, s tim što će se prvo pojaviti 1,1 litarski benzinac sa 65KS i dizelaš iste zapremine sa 75KS, dok jači benzinski agregat od 1,2 litra i 80 konja stiže nešto kasnije. Prema sadašnjim nezvaničnim informacijama, novi i10 će se pojaviti u prodaji početkom naredne godine, a proizvodiće se u Hyundaijevoj fabrici u Indiji.



Pojavljivanje novih lakih komercijalnih vozila PSA grupacije (Peugeot Bipper, Citroen Nemo) i Fiata (model Fiorino) izazvalo je momentalnu reakciju francuskog Renaulta, koji je juče lansirao i komercijalnu verziju nedavno predstavljene druge generacije svog polivalentnog modela Kangoo (od 1997. do danas prva generacija Kangooa Exspress je prodata u 1,3 miliona primeraka). Kao i ranije, i novi Kangoo Express predstavlja praktično, prostrano i pouzdano vozilo namenjeno profesionalcima, s tim što novi model za 2008. godinu ide i korak dalje kako bi udovoljio pooštrenim potrebama svojih korisnika u pogledu komfora, ekološke podobnosti, bezbednosti i ekonomičnosti. Dizajnerski posmatrano, može se reći da je novi Kangoo Express uspešna evolucija svog istoimenog prethodnika, što u praksi znači kratak prednji deo, kratki prepusti karoserije, veliko vetrobransko staklo, visok krov, asimetrično podeljena zadnja vrata i praktična bočna klizna vrata. Dužina ovog komercijalnog vozila je 4,21 metra, širina 1,83 metra, visina od 1,81 do 1,84 metra, međuosovinsko rastojanje 2,70 metra (za 10 cm više od starog modela), širi je i trag točkova (napred 1,52, pozadi 1,54 metra), nosivost je od 650 do 800 kg (zavisno od verzije), dok korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi između 3 i 3,6 kubna metra (ova potonja brojka važi u slučaju da je oboreno i suvozačevo sedište kada je moguće prevoziti i terete dugačke do 2,92 metra). Ponudu motora čine 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS), kao i dva benzinca : 1,6 8V sa 66kW/90KS i 1,6 16V sa 77kW/105KS. Pokretan npr. dizelašem od 85 konja i 200Nm obrtnog momenta, Kangoo Express ima prosečnu potrošnju od 5,2 litre dizela na 100 km(fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi 137 g/km. Sa slabijim benzincem od 90KS i 128Nm Kangoo Express troši 7,8 litara benzina, a sa jačim od 105KS i 148Nm potrošnja iznosi 7,7 litara na 100 km. Narednih meseci pojaviće se i Kangoo Express 1,6 16V sa pogonom na bioetanol E85. U standardnoj opremi ovog komercijalca nalaze se ABS, BAS, servo volan, podešavanje sigurnosnih pojaseva po visini, disk kočnice na sva četiri točka i točkovi od 15 inča, dok se kao opcija nude i cruise control sa limiterom brzine, parking senzori pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, Bluetooth konekcija, ESP sistem, ASR kontrola trakcije, bočni vazdušni jastuci i sl.

 



Opel je promocijom nove Astre Sedan (negde nazvane Astra Notchback) konačno u potpunosti zaokružio ponudu ovog svog modela u C segmentu (od ranije su već u ponudi hatchback sa petora vrata, GTC sa troja vrata, karavan, komercijalni Van i kupe-kabriolet). Ipak, i dalje je nejasno zašto je moralo da se čeka pune četiri godine na ovu varijantu (standardna Astra H je naime predstavljena još u septembru 2003. godine na salonu u Frankfurtu). U osnovi, Astra Sedan je prvenstveno namenjena rastućim tržištima centralne i istočne Evrope (uključujući tu i Rusiju i Tursku), gde kupci i dalje prednost daju klasičnim limuzinama u odnosu na modele bez odvojenog gepeka. I upravo su Turska i Rusija tržišta na kojima se očekuje i najveća prodaja ovog modela (ovde treba napomenuti da se čak 67 odsto kupaca u Turskoj i 65 % u Rusiji odlučuje za automobile u obliku klasične limuzine). Imajući to i vidu, nimalo ne iznenađuje činjenica da je za nedavnu promociju i prve probne vožnje Astre Sedan odabrano tursko letovalište Antalija. Uostalom, i prvo zvanično pojavljivanje predserijske verzije Astre Sedan održano je u Turskoj, tačnije još prošle godine na salonu automobila u Istanbulu. I proizvodnja ovog modela će se odvijati u centralnoj Evropi, tačnije u poljskom gradu Gljivice, gde je serijska proizvodnja Astre Sedan počela krajem avgusta. Dok bi se o lepoti dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja i moglo raspravljati, nepobitna je činjenica da će Astra Sedan kupce pridobijati pre svega velikim prtljažnikom (sada zapremine 490 litara ili 140 litara više od Astre hatchback) i većim prostorom i komforom za putnike na zadnjoj klupi. Zasluga za to pripada dužem međuosovinskom rastojanju, koje sada iznosi 2703 mm (isto kao kod Astre karavan, a 9 cm više od Astre hatcback). Produženo rastojanje između osovina se pozitivno odrazilo i udobnost i na stabilnost automobila (kako na pravcu tako i u krivinama). Vozne osobine su iste kao i kod ostalih Astri, što znači da je ova Sedan verzija predvidljiva u vožnji i omogućuje i dinamičniju vožnju, kojoj doprinosi i relativno precizan servo upravljač. Naravno, sem produženog međuosovinskog rastojanja, veća je i dužina, tačnije Astra Sedan je dugačka 4587 mm (338 mm više od Astre sa petora vrata), široka je 1753 mm, a visoka 1458 mm. Prostor ispred vozača i uopšte dizajn interijera nam je poznat već iz ostalih Astri tako da tu nema iznenađenja. Paletu motora čine benzinci od 1,6 i 1,8 litara (slabiji ima 115KS i 155Nm, snažniji 140KS i 175Nm) i CDTI dizeleši od 1,3 litra (90KS i 200Nm) i 1,9 litara sa 100KS i 240Nm. U ponudi se nalaze manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni prenosa i 4-stepeni automatik (ovaj poslednji u kombinaciji sa 1,8 litarskim benzincem). Slabiji 1,6L benzinac postiže maksimalno 191 km/h (prosečno troši 6,8 litara na 100 km), snažniji 1,8 litarski ostvaruje maksimalnu brzinu od 207 km/h (sa automatskim menjačem 188 km/h) i prosečno troši 7,4 litara goriva, dok dizelaši postižu 172 km/h (1,3 CDTI), odnosno 187 km/h (1,7 CDTI). Potrošnja slabijeg dizel agregata u proseku iznosi 5,1 litru, a snažnijeg 4,8 litara goriva na 100 km (naravno ovo su fabrički podaci). Prodaja nove Opel Astre Sedan u Srbiji počinje početkom novembra, a cene se u zavisnosti od motora i opreme (Essentia, Enjoy i Cosmo) kreću od 17.240 evra za baznu verziju sa 1,6 litarskim benzincem od 115 konja pa do 22.291 evro za najskuplju verziju sa 1,8 litarskim benzincem i automatskim menjačem. Najjeftiniji dizelaš je Astra Sedan 1,3 CDTI sa 90KS, koja u osnovnoj varijanti kod nas ima cenu od 18.040 evra (sve navedene cene su sa uračunatim PDV-om). Sve verzije u opremi imaju prednje disk kočnice, četiri vazdušna jastuka, ABS sistem, CBC (Cornering Brake Control), BA (pomoć pri naglom kočenju), EHPS elektro-hidraulički servo upravljač, podešavanje sedišta vozača po visini, el. podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje i zadnju klupu deljivu u odnosu 60:40, dok se doplaćuje za klima uređaj i ESP (elektronska kontrola stabilnosti).




Posle tjuning kuća Heico i Evolve, sada i MR Sweden Motorsport predstavlja svoje viđenje najmanjeg Volvoa C30, i to u dizel verziji. Serijski 2,4 litarski petocilindrični D5 turbo-dizel agregat u ovom Volvou razvija 136kW/185KS. Zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i novom sportskom filteru za vazduh, MR Sweden Motorsport je iz ove mašine izvukao dodatnih 29kW/40KS, pa sada snaga iznosi 165kW/225KS pri 4100 o/min. i 432Nm pri 2400 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h, koje traje 7,5 sekundi, dok je maksimalna brzina 225 km/h. Sem motora, MR Sweden Motorsport se potrudio da se njihov C30 i vizuelno razlikuje od fabričkog modela. Aerodinamički paket sadrži novi prednji i zadnji branik, istaknutije pragove, zadnji krovni spojler i petokrake ASA aluminijumske točkove od 18 inča sa gumama od 235 mm. Šlag na tortu je i podešavajuće ogibljenje, kojim se auto može približiti asfaltu maksimalno do 60 mm.




Honda je juče u Japanu i zvanično promovisala novu, drugu generaciju svog modela Fit, koji je u Evropi poznat kao Jazz. Prve slike i nezvanične detalje o ovoj novoj Hondi smo objavili pre tačno mesec dana, a sada su dostupni i oficijelni podaci, koji samo potvrđuju ono što smo tada napisali. Dosadašnji model se pokazao kao veoma uspešan gradski automobil, ekonomičan, prostran (za svoju veličinu), sa odličnim manevarskim sposobnostima i naprednim stajlingom. Što se stajlinga novog Fita tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg modela Fit/Jazz, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (za poslednjih 6 godina je prodato preko 2 miliona Fita/Jazza u 115 zemalja sveta). Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Fit dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji D stub. Honda je takođe dodala i pet novih boja za karoseriju tako da se sada u paleta nalazi ukupno 12 boja eksterijera. Naravno, novi Fit je nešto veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim i prostraniji (ima više mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina je porasla za 55 mm, pa umesto dosadašnjih 3845 iznosi 3900 mm, širina je 1695 mm (+ 20 mm), visina 1525 mm (kao i kod starog modela), dok je međuosovinsko rastojanje veće za 50 mm i iznosi 2500 mm. I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument tabla je osavremenjena, više je mesta za sitnice, a bolji je i kvalitet upotrebljenih materijala. I novi Fit će naravno zadržati Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. Zahvaljujući kitu za reparaciju pneumatika i odsustvu klasičnog rezervnog točka, korisna zapremina prtljažnika iznosi svih 427 litara (po VDA normama). Novi Fit pokreću revidirani i-VTEC benzinski motori od 1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300 obrt./min. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 5-stepeni automatski menjač, CVT transmisija, kao i 4WD verzija sa pogonom na sva četiri točka. Snažniji motor se ugrađuje i u RS (Road Sailing) verziju, koja se odlikuje nešto tvrđim vešanjem i sportskijim izgledom eksterijera i interijera. Zvanična svetska promocija će se održati na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11. 2007.), prodaja u Japanu počinje već za neki dan, tačnije 26. oktobra, dok se prodaja u Evropi očekuje u prvoj polovini naredne godine. Cene u Japanu počinju od 1,14 milona jena (9800 američkih dolara) i završavaju se cifrom od 1,7 milioina jena, odnosno 14.600 dolara.




Posle bezbrojnih najava, špekulacija i brojnih nezvaničnih crteža i fotografija, konačno imamo priliku da vidimo kako će stvarno izgledati budući Audi A1. Doduše, ovo na slikama je Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro concept sa hibridnim pogonom, koju će nemačka fabrika prvi put predstaviti javnosti 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju, ali serijski model u obliku Audija A1 se neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Istovremeno, Audi Metroproject Quattro concept se praktično ne razlikuje od crteža, koje smo objavili pre nekoliko meseci i za koje su u engleskom CarMagazinu tvrdili da se radi o oficijelnim crtežima. Ukratko, Metroproject Quattro concept se odlikuje prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame" maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa 110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama samostalno pokreće ovaj Audi, čija autonomija sa jednim punjenjem pomenutih baterija iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9 litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka ovog njihovog "Mini killera".




Biti najbrži na legendarnoj nemačkoj stazi Nirburgring nije samo pitanje slave, već i potvrda superiornosti. E, tu potvrdu je nedavno (tačnije 25. septembra) dobio Pagani Zonda F Clubsport sa 7,3 litarskim V12 agregatom, koji je stazu prešao u rekordnom vremenu od 7:27:82, što je za skoro dve desetinke bolje od dosadašnjeg rekordera u klasi serijskih automobila - Porschea Carrera GT. Možda dve desetinke i ne zvuče nešto posebno ali je i to bilo dovoljno da se sruši dosadašnji vladar "Zelenog pakla" kako vozači (ne bez razloga) nazivaju ovu stazu.  




Japanci su potpuno novu generaciju Mazde6 prvi put zvanično predstavili javnosti još sredinom prošlog meseca na salonu automobila u Frankfurtu, a nedavno su mogli da je isprobaju i specijalizovani automobilski novinari na posebnoj prezentaciji održanoj u našem komšiluku, tačnije u Budimpešti. Suvišno je ponavljati šta je dosadašnja "Šestica" značila za Mazdu, njenu prodaju i imidž, ali nije na odmet podsetiti da je sada već stara Mazda6 od početka 2002. do maja ove godine u Evropi prodata u 440.000 primeraka (od toga samo u Nemačkoj 120.000). Naravno, Japanci od novog modela očekuje još bolje prodajne rezultate, a da li će tako i biti videćemo kada stignu prvi prodajni rezultati (kako stvari sada stoje, kod nas nova Mazda6 stiže početkom naredne godine po za sada nepoznatoj ceni). Kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina sa četvoro vrata, hatchback sa petora vrata i kao Wagon, odnosno karavan. Čisto dizajnerski posmatrano (a to se moglo i očekivati), Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom (poboljšana ergonomija i komfor, kao i kvalitetniji materijali se ionako podrazumevaju). Nova  Mazda6 je u obliku klasične limuzinske verzije sa četvoro vrata duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu (sada dužina/širina/visina iznose : 4735 mm/1795 mm/1440 mm), što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (u kabini ima za 20 mm više mesta za noge, a 9 mm za ramena). Takođe je produženo i međuosovinsko rastojanje za 50 mm i iznosi 2725 mm. U slučaju karavana, dužina je narasla za 75 mm (ukupno 4375 mm), visina za 10 mm (1490 mm), dok je širina kao kod limuzine - 1795 mm. Prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički se nova Mazdina limuzina srednje klase (D segment) oslanja na nedavno predstavljeni Ford Mondeo (koristi njegovu CD3 platformu, koju će dobiti i novi Volvo S60), što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Ipak, Mazda6 je manja i lakša od pomenutog Mondea, a nešto je i lakša od svoje prethodnice (do 35 kg). To će u praksi značiti i nižu potrošnju (do 11,7 %), redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike (limuzina ima cW vrednost 0,27, karavan 0,28), unapređene bezbednosti (ABS, DSC, TCS, BA sistemi i šest vazdušnih jastuka kao standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, aktivni cruise control, Bluetooth sistem, parking senzori, nadzor pritiska u pneumaticima, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinski motor sa 125kW/170KS i 226Nm obrtnog momenta sa kojim limuzinska verzija postiže 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8 sekundi, dok karavanu i hatchbacku do stotke treba 8,3 sekunde. Ostatak palete agregata čine već poznati 1,8 litarski (120KS i 165Nm) i 2,0 litarski benzinci (147KS i 184Nm), kao i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS i 330Nm (ima i DPF filter čestica). Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa pet i šest stepeni, kao i automatska transmisija sa pet brzina (uz model sa 2,0 litarskim benzincem). Tokom 2009. godine će se pojaviti i sportska MPS varijanta, a u planu je i hibridna verzija (kombinacija benzinskog motora od 2,5 litra i elektromotora). Pomenuti novinari sa početka teksta jedinu veću zamerku su uputili "bezosećajnom električnom servoupravljaču", dok su posebno pohvalili dobre kočnice, koje sjajno odrađuju svoj posao. Takođe su istakli da "vešanje nove "Šestice" omogućava brze prolaske kroz krivine", da "kod preterivanja dolazi do podupravljanja koje ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti donekle toleriše, ali ukoliko preterate, tehnologija čini svoje i vraća vas u područje gde nema opasnosti".



Bitter Vero

18 Okt 2007 - 00:52 Noviteti Link


Nemačka kompanija Bitter prezentovala je svoje novo viđenje luksuzne limuzine, nazvane Vero, koja treba da predstavlja alternativu već etabliranim modelima ove klase : BMW-u serije 7, Audiju A8 i Mercedesu S klase. Zanimljivo pri svemu ovome jeste da je Bitter za osnovu iskoristio australijski Holden Statesman (produžena verzije Holdena Commodore), koji je naravno pretrpeo opsežne izmene kako bi mogao da opravda cenu od čak 121.975 evra, koliko Bitter ceni svoj novi model (cena u Nemačkoj). Ipak, ovo nije i prvi put da je Bitter prepravio neki Holdenov automobil. Pre dve godine je ova nemačka kompanija na bazi Holdena Monaro napravila svoj model, koji je poneo ime Bitter CD02 Coupe. Kako bilo, novi Bitter Vero je dugačak 5,2 metra, a zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od preko 3 metra, putnici na zadnjim sedištima zaista nemaju nikakvih problema za mestom za noge. Unutrašnjost je sva u najkvalitetnijoj koži i drvu, sa luksuznim dodacima poput DVD sistema sa monitorima inkorporiranim u prednje naslone za glavu, Bose stereo sistema i satelitske navigacije. To naravno nije sve što je Bitter napravio na ovom automobilu. U odnosu na original iz Holdena, Vero ima redizajniran prednji i zadnji kraj (bi-xenon prednja svetla, novi branici, maska hladnjaka, hauba od karbon fibera i novi završeci izduvnog sistema), dorađeno ogibljenje i nove 20-inčne aluminijumske točkove. Motor je naravno GM-ov, a radi se o 6,0 litarskom V8 agregatu sa 270kW/367KS i 590Nm obrtnog momenta, uparenim sa automatskim menjačem sa pet stepeni. U Bitteru se nadaju da će pronaći 100 kupaca godišnje, prvo u Nemačkoj, a kasnije i u Francuskoj, Španiji, Švajcarskoj i Belgiji.

 




Koliko kilometara može preći prosečan vozač u Nissanu Qashqai dCi sa jednim punjenjem njegovog rezervoara ? Odgovor na to pitanje je potražilo sedam test vozača iz Nissanovog evropskog tehničkog centra (NTCE) u Velikoj Britaniji. Na put sa potpuno serijskim Qashqaijem dizel (dakle bez ikakvih naknadnih modifikacija) su krenuli 25. septembra u šest ujutru, i to od krajnjeg jugozapada Engleske (Land´s End) do severa Škotske (John o´Groat´s). Posle pređenih 867 milja ili 1387 kilometara na odredište su stigli narednog dana u 17:30h, a da nijednom nisu morali da stanu da bi napunili rezervoar. Dakle, od juga do severa Velike Britanije sa samo jednim rezervoarom i prosečnom potrošnjom od jedva 4,2 litra dizela na 100 km. Što je najlepše, kada su stigli do cilja, u rezervoaru je ostalo još sedam litara goriva, što bi bilo dovoljno za dodatnih 110 milja ili 176 kilometara, pa je tako autonomija ovog Qashqaija 1,5 dCi sa jednim rezervoarom skoro neverovatnih 977 milja ili 1563 km !!