Auto
na slikama nam je poznat od ranije kao Scion xB, a sada je Toyota u Japanu
lansirala i njegovog brata blizanca, model Toyota Corolla Rumion (s tim što je
ime Corolla na samom automobilu napisano upadljivo manjim slovima !). Ovaj
kockasti auto je od juče dopunio Corollinu gamu u Japanu, gde se prodaje po
ceni od 14.300 američkih dolara (nešto preko 10.000 evra) pa do 21.000 dolara
(što je skoro 14.000 evra), a Japanci očekuju prodaju od oko 3500 komada na
mesečnom nivou. Upravo je pomenuti prost, kockast dizajn odgovoran za prostran
i funkcionalan interijer, pa Toyota navodi da Corolla Rumion svim putnicima
pruža "relaksirajuću, ugodnu i komfornu vožnju", dok visoki bokovi
tim istim putnicima pružaju osećaj bezbednosti. Corolla Rumion se oprema sa dva
ekonomična benzinska motora : 1,5 litarskim VVT-i (sa 81kW/110KS pri 6000
o/min.), kao i 1,8 litarskim Dual VVT-I od 100kW/136KS pri takođe 6000 o/min.
Slabiji emituje 143 grama CO2 po kilometru,
a snažniji 151 g/km (što je za 10 % manje od propisa u Japanu). Od
bezbednosnih elemenata treba izdvojiti SRS vazdušne jastuke, WIL (Whiplash
Injury Lessening) prednja sedišta, ABS+EBD, BAS, ojačanu strukturu karoserije,
a tu su i Super CVT-i kontinualna transmisija i Smart Entry & Start System
za ulazak i startovanje automobila bez ključa. Corolla Rumio ima međuosovinsko
rastojanje od 2600 mm, dugačka je 4210 mm, široka 1760 mm, dok visina zavisi od
pogona (model sa pogonom na prednjim točkovima je visok 1630 mm, a varijanta sa
integralnim 4WD pogonom 1640 mm).
General Motors je pustio u
opticaj prvu zvaničnu fotografiju potpuno novog Pontiaca Vibe GT modelske
godine 2009., ali nažalost sliku prati i veoma malo propratnih informacija.
Ipak, poznato je da će novi Pontiac Vibe prvi put biti predstavljen na salonu
automobila u Los Anđelesu krajem ove godine, a da će prodaja startovati
početkom 2008. Osim toga, ponovo će u ponudi biti i GT verzija ovog
modela, kao i AWD varijanta sa pogonom na svim točkovima. I to je to. Ah, da.
Brat blizanac ovog Pontiaca, buduća Toyota Matrix, biće predstavljena već
krajem ovog meseca na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu (počinje 30. oktobra).
Opel iz Poljske dolazi u Srbiju ?

Izvor : Danas, Tanjug, B92
Ako je suditi po najnovijim informacijama
iz Zastave, budući strateški partner najverovatnije će biti General Motors
(GM). Kako Danas nezvanično saznaje, Opel, koji je ćerka-firma GM-a, bi krajem
ove ili početkom naredne godine trebalo da počne da seli opremu za proizvodnju Astre
Classic II iz svoje fabrike u Poljskoj u kragujevačku Fabriku automobila. U
Kragujevcu bi sklapanje tog modela automobila, prema ugovoru o saradnji između Zastave
i GM-a, trebalo da počne tokom 2008. godine. U prilog sve ozbiljnijim
nagoveštajima o mogućem strateškom partnerstvu svedoče i informacije da će
delegacija menadžera i stručnjaka Opela u oktobru ponovo boraviti u Zastavi. List
podseća i da je GM prošle sedmice u Kragujevcu otvorio savremeni
prodajno-servisni centar, u čije je opremanje uloženo oko dva miliona evra. U
njemu će se prodavati i servisirati automobili Opela i Chevroleta.
Ugovorom između GM-a i Zastava vozila predviđena je proizvodnja Astre Classic
II od delova i sklopova koji će se dopremati iz Opela. Sa traka u Kragujevcu
trebalo bi da silaze prvo automobili Opel Astra Classic II, posle čega će biti
dogovora i o modelu koji će zameniti to vozilo, navedeno je u saopštenju. Za
dva meseca, od kako je u Srbiji počela prodaja vozila Opel Astre Classic II,
koje Zastava na osnovu letos potpisanog ugovora sa GM-om uvozi bez carine,
naručeno je oko 1.500 tog putničkog automobila, a kupcima isporučeno oko 700. Tehnički
tim nemačkog Opela razgovarao je sa predstavnicima firme Zastava AGeM o
realizaciji ugovora o saradnji Grupe Zastava
vozila i kompanije General Motors o sklapanju Opela u Kragujevcu. Kako je
navedeno reč je o četvrtoj poseti Opelovih stručnjaka u protekla dva meseca.
"Obavljene su odgovarajuće probe karoserije na opremi koju ima Zastava a
rezultati su sasvim zadovoljavajući", rekao je Zoran Stošić, direktor
preduzeća Zastava AGeM, zaduženog za realizaciju ugovora o saradnji Grupe Zastava
vozila i kompanije General Motors.
Subaru Exiga Concept i Subaru G4e Concept
Sem nove Impreze WRX STi, Subaru će na predstojećem 40. salonu
automobila u Tokiju (pod motom "Fantastic Moments") publici
predstaviti i dva koncept automobila – Subaru Exiga Concept i Subaru G4e Concept. Exiga
Concept (na prve dve slike) je studija karavana koji u tri reda sedišta pruža
komforan smeštaj za sedam putnika, pri čemu su sedišta (u koži) postavljena kao
u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom
redu. Utisku velike prostranosti (i preglednosti naravno) doprinose i velike
staklene površine, kao i ogromni panoramski krov. Exiga Concept nam u osnovi
pokazuje budući dizajnerski pravac ovog japanskog proizvođača, odnosno ovo bi
sa većim ili manjim izmenama mogao da bude naredni Subaru Legacy. Pogon je
naravno integralni (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive), a pod haubom se
nalazi 2,0 litarski turbo motor, uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem.
Drugi studijski automobil ove marke za salon u Tokiju je Subaru G4e Concept (treća i
četvrta slika), maleni gradski automobil za pet osoba, izrađen od aluminijuma i
sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije smeštene ispod poda automobila).
Cilj dizajnera je bio da u ovom konceptu (sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65
metra) dobiju automobil sa prostranim interijerom i sportskim eksterijerom, a
sve to upakovano u kompaktne dimenzije. Subaru G4e Concept sa jednim punjenjem baterija
ima autonomiju od oko 200 kilometara, pri čemu je zanimljivo da je za samo 15
minuta moguće napuniti 80% kapaciteta baterija (u stanicama za punjenje na
lokacijama u gradu, kao što su supermarketi, bolnice ili javne zgrade). Da bi
se ove baterije u potpunosti napunile preko kućne utičnice potrebno je osam
sati. Inače, prostrana i komforna unutrašnjost je u kombinaciji crvene i bele
boje, dok je osvetljenje instrumenata u plavoj boji (sve sa ciljem da se dobije
živopisna atmosfera).
Honda CR-Z i Honda Puyo
Za domaći salon automobila u
Tokiju koji počinje za dve nedelje (27.10. – 11.11.2007.), Honda je pripremila
dva zaista zanimljiva koncept automobila, nazvana Honda CR-Z (na prve dve
slike) i Honda Puyo (treća slika). CR-Z (skraćeno od Compact Renaissance Zero)
predstavlja, kao što vidi već iz njegovog imena, kompaktni sportski automobil na
hibridni pogon, koji može da se posmatra i kao najava nekog budućeg naslednika
i kod nas nekad vrlo popularnog modela Honda CR-X (Civic Rennaissance Model X),
a koji je prestao da se proizvodi pre nekih deset godina. Dizajniran da bude
"futuristički i dinamičan", odnosno da kombinuje snažne performanse u
kompaktnoj formi sa futurističkim imidžom, CR-Z karakteriše i prostrana
unutrašnjost puna svetlosti. Ovo potonje je postignuto zahvaljujući, pre svega,
panoramskom vetrobranskom staklu, kao i sunčanom krovu, koji se proteže preko
cele dužine krova. Sem toga, CR-Z se ističe i detaljima kao što su veliki gril
hladnjaka, prednja i zadnja LED svetla, veoma mali retrovizori, dvostruke
izduvne cevi, Brembo kočnice, bočna linija koja se uzdiže od napred prema nazad
stvarajući moćne bokove automobila, veliki 19-inčni točkovi i hi-tech
interfejsi u sportskoj ali i funkcionalnoj i prostranoj unutrašnjosti. Drugi
prototip, koji će Honda izložiti na salonu u Tokiju, jeste model Puyo sa tehnologijom gorivnih ćelija.
Ukratko, Puyo predstavlja funkcionalan, prostran, bezbedan i ekološki podoban
automobil sa minimalističkim dizajnom (bez ikakvih oštrih ivica), na kome se
posebno ističu vrata koja se otvaraju u vis, velike staklene površine i
kupolasti krov.
Francuski Renault je upravo
objavio prve zvanične slike i par detalja o novom modelu Grand Modus. Drugim
rečima, ovo je produžena varijanta već poznatog Renault Modusa, koji se ne
prodaje onoliko dobro koliko bi u francuskoj kompaniji to želeli, pa je ovo osveženje
game i te kako dobrodošlo. Novi Grand Modus (prva i druga slika) dobija i restilizovani
izgled spoljašnjosti (prednja i zadnja svetla, drugačija maska u stilu Clia III,
modifikovani branici i vrata prtljažnika), kakav će uostalom krasiti i običan, kratki
Modus koji se nalazi na trećoj slici (Grand Modus takođe dobija i treće bočno
staklo ispred C stuba). Sem veće dužine (sada 4034 mm), Grand Modus u odnosu na
standardni Modus (3874 mm) ima naravno povećano i međuosovinsko rastojanje,
koje iznosi 2575 mm (+93 mm), koliko ima i Renault Clio III. Za poređenje,
pomenuti Clio III ima zapreminu prtljažnika od 288 litara, a ovaj Grand Modus
svih 410 litara (kratki Modus raspolaže sa 293 litra). Funkcionalnosti
prostrane i komforne kabine (za ovu klasu) doprinosi i klizna zadnja klupa (pomera se napred/nazad), pri tom i deljiva u
odnosu 60:40. Što se palete motora tiče, Grand Modus će pokretati benzinski i
dizel agregati već poznati iz standardnog Modusa, odnosno benzinci od 1,2 litra
(48 i 55kW), 1,4L (72kW), 1,6L (65 i 82kW), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u
tri verzije (sa 50, 63 i 78kW). Grand Modus će se proizvoditi u Renaultovoj
fabrici u španskom Valjadolidu, a komercijalizacija startuje početkom 2008.
godine po, za sada, nepoznatoj ceni.
E, pa bilo je već vreme ! Posle meseci i meseci raznih nagađanja, špijunskih slika, procurelih brošura i zvaničnih teaser slika, toliko nestrpljivo očekivana nova generacija Impreze WRX STi je konačno pred nama. Dakle, Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim i moćnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi od 18 inča sa gumama 245/40R18), nego nedavno predstavljena obična verzija Impreze sa petora vrata. Najavu izgleda serijske Impreze WRX STi smo inače mogli da vidimo još na salonu u Frankfurtu kroz model Subaru WRC Concept. Naravno, agresivan izgled bez odgovarajućeg motora i mehanike ne znači mnogo, pa Imprezu WRX STi pokreće novi četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski turbo motor sa 16 ventila i snagom od 227kW/308KS pri 6400 o/min. i 422Nm obrtnog momenta pri 4400 o/min. Snaga se na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača, a tu su i DCCD (Drivers´s Control Center Differential - podesivi centralni diferencijal) i VDC (Vehicle Dynamics control – elektronska kontrola stabilnosti), koji se brinu za kontrolu trakcije i stabilnost automobila. Ukratko, prema navodima same fabrike, "ovaj sporstki model sa integralnim pogonom odlikuje maksimalno uživanje u vožnji, zahvaljujući kombinaciji snage, performansi, upravljivosti i voznim karakteristikama". I na kraju još podaci o dimenzijama : dužina Impreze WRX STi iznosi 4415 mm, širina 1795 mm, visina 1475 mm, rastojanje između osovina 2625 mm, dok je težina 1480 kg.
Kao što već smo pisali pre nekoliko dana, Volkswagenova sportska
R porodica će pored modela Golf R32 i Passat R36 za neki dan dobiti novog,
trećeg člana. To je VW Touareg R50, čija svetska premijera je najavljena za
predstojeći salon automobila u Sidneju, koji počinje 11. oktobra. Volkswagen u
toj prvoj informaciji od prošle nedelje nije objavio konkretne podatke o snazi
V10 TDI dizel motora, koji pokreće ovaj Touareg, ali je to konačno učinio tokom
jučerašnjeg dana. Dakle, novi VW Touareg R50 pokreće pojačani 5,0 litarski V10
agregat sa 258kW/350KS i 850Nm obrtnog momenta (standardna verzija ovog motora
raspolaže sa 230kW/313KS i 750Nm). To je dovolno za maksimalnu brzinu od 235
km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,7 sekundi, dok je prosečna potrošnja po
fabričkim podacima 12,6 litara dizela na 100 km. Sem pojačanog motora, VW
Touareg R50 je dobio i agresivniji body paket, veće točkove (od 21 inča) i
gume, blago proširenje blatobrana, dorađeno (vazdušno) ogibljenje, kao i
sportskiji izgled unutrašnjosti (za promene na eksterijeru i interijeru bilo je
zaduženo Volkswagenovo odeljenje Individual GmbH). Kao i pomenuti Golf R32 i
Passat R36, i novi Touareg R50 ima naravno VW-ov 4Motion integralni pogon, a
menjač je automatski sa 6 stepeni. Prodaja u Nemačkoj počinje u novembru po
ceni od 88.260 evra.

Nemački Eibach, inače specijalista za obradu ogibljenja, predstavio je svoju najnoviju kreaciju na bazi Volkswagenovog modela Eos sa pokretnim tvrdim krovom. Automobil je dobio novo ime Sunshine Eos i, što je naravno mnogo značajnije, kompletan tretman eksterijera i interijera (koža i Alpine multimedijalni sistem), dorađeno i spušteno ogibljenje, širi trag točkova, niže težište, poboljšane vozne osobine, nove petokrake AEZ Nemesis aluminijumske felne od 19 inča (sa gumama 235/35-R19 napred, a 265/30-R19 pozadi), kao i pojačanje 2,0 litarskog TDI dizel agregata, koji sada razvija 180kW/245KS i 520Nm obrtnog momenta.
Posle prvih slika i tehničkih informacija, BMW je juče pustio u opticaj i zvaničan video novog modela M3 sedan. Da podsetimo, ovu "Trojku" pokreće 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS i 400Nm, ubrzanje do 100 km/h postiže za 4,9 sekundi, dok je maksimalna brzina već tradicionalno ograničena na 250 km/h.
Video : Potera za desetogodišnjakom u školskom autobusu !
Ovo valjda može samo u Americi... Pre nekoliko dana, klinca starog samo 10 godina (!) koji je ukrao školski autobus, jurili su policajci iz tri okruga, četiri grada pa čak i državna policija američke države Arkanzas. Policajci su dobili prijavu da je školski autobus ukraden i dali se u poteru za nepoznatim počiniocem. Što je najlepše (ili najgore, kako se uzme) klinac je sve policijske prepreke i zamke na putu prema gradu Little Rock u maniru iskusnog "majstora" uspešno izbegao. Nakon potere duge 70 kilometara, policija je konačno ipak uspela da zaustavi autobus i tek tada su zapanjeno konstantovali da se za volanom nalazi desetogodišnji klinac. Prema snimku CNN-a, dečaku su odmah stavljene lisice na ruke (valjda da ne bio pao u iskušenje da "mazne" i neko od policijskih patrolnih vozila), a potom je predat roditeljima.

Honda club Serbia u subotu 13. oktobra organizuje četvrti internacionalni
skup ljubitelja Honde. Ova manifestacija će se održati u Beogradu, na AdaKart
kartodromu Ada huja, sa početkom od 12:00h. – 24:00h. Inače, Honda club Serbia
je osnovan 3. marta 2006. godine, sa namerom da okupi sve ljubitelje Honda
brenda, a pogotovo automobila. Klub radi sa podrškom firme Delta automoto, koja
je zvanični uvoznik ovog japanskog proizvođača za našu zemlju. Svi članovi imaju
popust od 5 do 20% u prodavnicama i servisima specijalizovanim za ovu marku, a
na okupljanjima mogu da premijerno isprobaju neke od Hondinih novih modela. Da
bi postali članovi Honda club Serbia ne morate posedovati Honda vozilo, a
godišnja članarina iznosi 1800 dinara. Adresa kluba je Brankova 32/5, Beograd,
tel. 011/26-29-446, internet adresa : http://www.hondaclub.co.yu/
FPV (Ford Performance Vehicle), odnosno sportsko odeljenje australijskog
Forda, predstavio je novu i naravno limitiranu ediciju Forda Falcon i Forda Ute
pod nazivom FPV GT Cobra (limuzina) i FPV Cobra Ute (pick up). Pokreće ih 5,4
litarski "Boss 302" V8 motor (broj 302 ne označava zapreminu agregata
u kubnim inčima, već snagu u kilovatima) sa 302kW/404KS i 540Nm obrtnog momenta,
a standardno je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem ili opcionom ZF-ovom
sekvencijalnom automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji se
dobija bez doplate). Svi primerci FPV GT Cobre i FPV Cobre Ute će biti na
raspolaganju samo u beloj boji sa plavim trkačim trakama ("any colour you
like as long as it´s white, with blue stripes"), a tu su i kožna sedišta
(svako sa Cobra logom), jedinstveni petokraki aluminijumski točkovi od 19 inča (gume
Dunlop SP Sport Maxx dimenzija 245/35 ZR19), FPV izduvni sistem od nerđajućeg
čelika sa dva završetka, ABS, EBD, Brembo kočnice (napred 355 x 32 mm, pozadi
328 x 26 mm), R-Spec trkačko ogibljenje (samo za FPV GT Cobru) i posebne Cobra
oznake (GT Cobra ima naravno i R-Spec oznake). Kao što je napomenuto na
početku, FPV GT Cobra i FPV Cobra Ute će biti proizvedeni u limitiranom broju
primeraka, i to 400 komada GT Cobre i samo 100 primeraka Cobre Ute. Za GT Cobru
u Australiji treba platiti 65.110 tamošnjih dolara, a za Cobru Ute 61.200
dolara.

Ford je ponudio novu limitiranu ediciju Fieste, nazvane Black Magic, kao još jedan pokušaj da ponovo privuče pažnju kupaca na ovaj model, koji se nalazi na zalasku svog životnog ciklusa. Poenta serije je, kao uostalom i bezbroj puta do sada, bogata standardna oprema, pa kupci Fieste Black Magic na opremi mogu da uštede do 2275 evra. Naravno ako budu dovoljno brzi, budući da je serija ograničena na samo 1500 primeraka. Pomenuta oprema obuhvata specijalnu Panter Black crnu metalik boju, sedmokrake aluminijumske točkove od 16 inča, nova svetla za maglu napred, jedinstvene prednje i zadnje branike u boji karoserije, zadnji krovni spojler, zatamnjena stakla, kožni volan i ručicu menjača, CD radio, el. podizače stakala, centralnu bravu, el. retrovizore sa grejanjem i naravno klima uređaj. U ponudi su dva benzinska motora : 1,2 litarski sa 70 konja i 1,6L sa 80KS. Cena za verziju sa 70KS i troja vrata u Nemačkoj iznosi 13.980 evra.
Na salonu automobila u Frankfurtu, koji je završen pre dve nedelje,
Chevrolet je evropskoj publici predstavio model HHR, koga su nedavno vozili i
specijalizovani automobilski novinari na prezentaciji u Lionu. Chevrolet HHR je
zaista izuzetan auto sa privlačnim retro izgledom i praktičnom unutrašnjošću, koji
ide stopama Chryslera PT Cruisera. Ipak, bez obzira na atraktivan izgled i
bogatu standardnu LT opremu (kožna sedišta, tempomat, klima, el.paket,
CD/Radio/MP3, 17-inčni točkovi, ABS, Traction Control, ESP – elektronska
kontrola stabilnosti), smeta činjenica da HHR na Stari kontinent dolazi
godinama posle pomenutog Chryslera, što bi moglo da predstavlja problem za
plasman u Evropi jer je interesovanje i za PT Cruiserom opalo, pa je pitanje
koliko će se naći kupaca za dizajnerski veoma sličan automobil. Uostalom, vreme
i rezultati prodaje će pokazati koliko su u Chevroletu bili realni kada su
planirali da u Evropi godišnje plasiraju od 3000 do 4000 komada. U Severnoj
Americi je u protekle dve godine prodato oko 200.000 HHR-a, koji se inače
proizvodi u Meksiku. Čisto dizajnerski posmatrano, HHR se ističe velikim i izbačenim
blatobranima i tipično velikom Chevroletovom maskom. Neobičana su i prednja i
zadnja svetla, kao i izgled vrata i prozora, što sve zajedno čini ovaj auto
atraktivnim i pored toga što je Chrysler PT Cruiser sa sličnim dizajnom već
godinama među nama pa smo se na takav izgled već odavno navikli. Sam HHR (za izgled
može zahvaliti Chevroletu Suburban iz 1949) je nekakav polukaravan-polu
hatchback sa visokim krovom (odatle i ime HHR – Heritage High Roof), što se
pozitivno odražava na unutrašnji prostor (povišeno sedenje, dobra preglednost,
olakšan ulazak/izlazak putnika). HHR je dugačak 4,47 metra, zapremina
prtljažnika mu iznosi 638 litara, a sa oborenim zadnjim sedišta ta vrednost
raste na svih 1634 litara. Chevrolet HHR pokreće 2,4 litarski benzinac sa 125kW/170KS
i 224Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 180 km/h i
ubrzanje do 100 km/h za 9,1 sekundi. Ovaj poslednji podatak važi za verziju sa
manuelnim 5-stepenim menjačem, koja u proseku troši 7,8 liatra goriva na 100
km, dok varijanta sa 4-stepenim automatikom do stotke stiže za 10 sekundi i
troši 8,6 litara (naravno po fabričkim podacima). Emisija CO2 iznosi 186 g/km,
a cena u Nemačkoj je 23.000 evra.