
Volkswagenova sportska R porodica će pored modela Golf R32 i Passat R36 za neki dan dobiti novog, trećeg člana. To je VW Touareg R50, čija svetska premijera je najavljena za predstojeći salon automobila u Sidneju, koji počinje 11. oktobra. Volkswagen za sada još nije saopštio konkretne podatke o snazi V10 TDI dizel motora, koji pokreće ovaj Touareg, ali se u zvaničnom saopštenju za medije ističe da će brojke biti daleko više od 230kW/313KS i 750Nm obrtnog momenta, koliko ovaj agregat razvija u standardnoj verziji. Sem pojačanog motora, VW Touareg R50 će dobiti i agresivniji body paket, veće točkove i gume, dorađeno ogibljenje, kao i sportskiji izgled unutrašnjosti (za promene na eksterijeru i interijeru bilo je zaduženo Volkswagenovo odeljenje Individual GmbH). Kao i pomenuti Golf R32 i Passat R36, i novi Touareg R50 ima naravno VW-ov 4Motion integralni pogon.

Francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) je tokom jučerašnjeg dana objavila prve oficijelne fotografije svoja dva nova laka komercijalna vozila, razvijena u saradnji sa italijanskim Fiatom (sasvim logičan nastavak višedecenijske saradnje PSA grupacije i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila). U stvari, ovde se radi o jednom jedinom modelu, koji će se od kraja ove godine komercijalizovati pod tri različita imena. O Fiatovom članu ove porodice, modelu Fiorino, pisali smo pre neki dan, a sada su konačno dostupne i prve zvanične slike francuskih blizanaca - modela Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Naravno, budući da se ovde radi o blizancima, sva tri modela je međusobno veoma teško razlikovati jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvodiće se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera. Kao i Fiat Fiorino, i Citroen Nemo i Peugeot Bipper će se nuditi i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Sve ono što je rečeno za Fiorino, važi i za Nemo i Bipper. Dakle, svojim kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Citroenov i Peugeotov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama tako i na mlađe kupce, kojima treba auto za sportske aktivnosti. Ovaj komercijalac je dugačak 3,86 metra, prostor za teret je dužine 1,5 metara, a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedišto, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Nosivost ovog komercijalca (zajedno sa vozačem) inače iznosi 610 kg. Kabina se opisuje kao prostrana, komforna i ergonomična, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS, vazdušni jastuk i točkovi od 15 inča, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Prodaja Citroena Nemo i Peugeota Bipper počinje krajem ove godine, a paleta motora će (bar u početku) obuhvatati jedan dizelaš i jedan benzinac. To su 1,4 litarski HDI dizel sa 70KS i benzinac iste zapremine ali sa 75KS.

Koliko Renault sa novim Twingom u stvari cilja na mlađe kupce, pokazuje i najnovija specijalna verzija ovog modela, napravljena u saradnji sa kompanijom Nokia. Naime, Twingo Nokia Special Edition je opremljen vrhunskom opremom, koja nije uobičajena za automobil ove kategorije, a podrazumeva MPS kompatibilan radio CD od 140W sa priključkom za USB i iPod i komandama na volanu, zatim mobilni telefon Nokia 6110 sa hands-free Bluetooth kontrolom telefona, kao i GPS navigacioni sistem sa vizuelnim i glasovim navođenjem. Twingo Nokia Special Edition će se nuditi sa dva pogonska agregata, i to 1,2 litarskim benzincem sa 75KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem od 65KS. Paleta boja za karoseriju obuhvata dve posebne boje nazvane "Pearl Black" i Opaque White", a tu je i novi estetski detalj u vidu Nokia dekoracije na B stubu. Prodaja u Francuskoj počinje 29. oktobra po ceni od 12.950 evra za benzinski model i 14.450 evra za dCi dizelaš. Osim Francuza, ovaj Twingo Nokia će moći kupiti i kupci u Italiji, Nemačkoj, Sloveniji, Belgiji i Holandiji.

Na salonu u Amsterdamu (od 25.10. do 3.11.2007.) nemački Opel će izložiti i komercijalnu, odnosno teretnu verziju svog SUV modela Antara. Opel Antara Van se sem visoke pozicije sedenja, robusnosti i velikog tovarnog prostora (dužine 1,70 metara) odlikuje i nosivošću od 760 kg. Antaru Van pokreće turbo-dizel motor (2,0 CDTi) sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 110kW/150KS.

Nissan je juče u Japanu lansirao potpuno novu generaciju
kupea Skyline, za koga japanska kompanija tvrdi da je razvijen da postavi
"nova merila u oblasti dinamičnog stajlinga i izuzetnih voznih
osobina" (ima niže težište i širi trag točkova u odnosu na prethodnika),
dok je "dinamična i glamurozna" unutrašnjost osmišljena tako da pruži
pre svega zadovoljstvo u vožnji. Što se performansi tiče, za njih će se
pobrinuti novi VVEL 3,7 litarski V6 motor sa 333KS (90 % obrtnog momenta je
dostupno od 2400 do 7000 o/min.), a uparen je ili sa 6-stepenim manuelni
menjačem ili 5-stepenom automatskom transmisijom. Od opreme (bilo serijske bilo
opcione) je potrebno izdvojiti Bi-Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, Inteligentni
ključ, HDD navigacioni sistem, DVD, Bluetooth Hands-Free sistem, Bose audio
sistem, RearView Monitor sistem (zadužen za praćenje situacije iza vozila preko
kompaktne CCD kamere), ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), BAS
(pomoć pri naglom kočenju), VDC (elektronska kontrola stabilnosti), progresivni
hidraulički servo upravljač, frontalne i bočne vazdušne jastuke i vazdušne
zavese. Nissan Skyline se od juče japanskim kupcima nudi u četiri verzije
(370GT, 370GT Type P, 370GT Type S i 370GT Type SP), i to po ceni koja startuje
od 3.696.000 jena ili 22.400 evra pa naviše. Nissan inače planira da mesečno u Japanu
proda 200 komada novog Skylinea.

Nemačka tjuning kuća Arden poradila je na kompresorskom V8 motoru Jaguarovog modela XKR, kome je zapremina sa 4,2 povećana na 4,5 litara, ubačena je nova radilica i klipovi, a snaga je porasla na 353kW/480KS i 640Nm obrtnog momenta (pri 3850 o/min.). Zahvaljujući povećanom i ojačanom motoru Arden XKR AJ20 sada postiže svih 305 km/h što ga čini jednim od najbržih Jaguara. U Ardenu (imaju preko 30 godina iskustva u obradama Jaguara i Range Rovera) se nisu zaustavili samo na motoru, već su poboljšali i aerodinamiku ovog Jaguara. Tako je Arden XKR AJ20 opremljen novim aero body paketom razvijenim u aerodinamičkom tunelu, koji je sem za bolje prianjanje zaslužan i za sportskiji izgled. Tačnije, modifikovani su prednji i zadnji branik, postavljeni novi pragovi i zadnji spojler na poklopcu prtljažnika, a tu su i dodatni otvori za vazduh i originalni točkovi veličine 21 inča sa gumama 255/35 R21 napred, odnosno 295/30 R21 nazad. Uz sve ovo XKR AJ20 je dobio i novo sportsko ogibljenje (spušteno za 30 mm), dok se u unutrašnjosti koža i alkantara brinu za viši stepen luksuza.

Seat je obogatio ponudu agregata u svojim modelima Leon, Altea i Altea XL, i to sa Volkswagenovim četvorocilindričnim 1,4 litarskim TSI turbo benzincem (tačna zapremina iznosi 1390 ccm). Pomenuti motor razvija snagu od 92kW/125KS i tačno 200Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 4000 o/min., a sa njim Seat Leon postiže maksimalnih 197 km/h, prosečno troši 6,4 litara benzina na 100 km (fabrička tvrdnja) i emituje 154 grama CO2 po kilometru.

Aston Martin DB9 je po oceni mnogih jedan od najfascinantnijih i najlepših sportskih automobila današnjice, ali ljudi iz nemačke tjuning kompanije Mansory (specijalisti za obradu Aston Martina, Bentleya i Rolls Royca) su mišljenja da uvek i svuda ima mesta za poboljšanje, pa je tako nastao i ovaj modifikovani DB9. Ukratko, automobil napravljen od strane perfekcionista za perfekcioniste. Mansory Aston Martin DB9 je dobio atraktivan aerodinamički paket, koji podrazumeva redizajnirani prednji kraj sa integrisanim spojlerom i dodatnim svetlima, aluminijumske otvore za vazduh na haubi motora, šire pragove, trkačke retrovizore od karbon fibera, ispupčeniji spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa difuzorom (od karbona) i četiri hromirana završetka izduvnog sistema. Mansory je ovaj DB9 opremio i spuštenim ogibljenjem (za 25 mm), Brembo kočionim sistemom (diskovi napred i nazad su prečnika 405 mm), aluminijumskim 20-inčnim točkovima (napred 9x20J sa gumama 255/35/20, a nazad 10.5x20J i gume dimenzija 285/30/20), kao i unapređenim interijerom u kome su upotrebljeni samo vrhunski materijali. Između ostalog, tu su alkantara, koža, drvo (javorovina), set aluminijumskih pedala, aluminijumska ručica ručne kočnice, detalji od karbon fibera i ekskluzivne Mansory patosnice. Motor je 6,0 litarski V12, koji raspolaže snagom od 331kW/450KS pri 6000 o/min. i 570Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min., što je dovoljno za najveću brzinu od tačno 300 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5 sekundi.

Fiat će 4. oktobra konačno i zvanično predstaviti svoje novo lako komercijalno vozilo, nazvano Fiorino, čije slike su još pre četiri meseca procurele na internet, tako da je neko veće iznenađenje izostalo (bar što se dizajna tiče). Fiorino je razvijen u saradnji sa Peugeotom i Citroenom (logičan nastavak višedecenijske saradnje PSA grupacije i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila), koji će svoje verzije ovog vozila prodavati kao Citroen Nemo i Peugeot Bipper. Fiat je inače ime Fiorino već koristio za teretnu verziju nekadašnjeg Fiata Uno. Novi Fiorino će se proizvoditi u Turskoj (u pogonima kompanije Tofas, tamošnjeg Fiatovog partnera), a nudiće se i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Svojim kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Fiatov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama, tako i na mlađe kupce kojima treba auto za sportske aktivnosti. Fiorino je dugačak 3,86 metra, širok 1,71 metra, visok 1,72 metra, prostor za teret je dužine 1,5 metara, korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra, a ukupna nosivost ovog komercijalca je 610 kg (zajedno sa vozačem). Unutrašnjost novog Fiorina Fiat kratko opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS, EBD, vazdušni jastuk i točkovi od 15 inča, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Ugrađivaće se jedan benzinski (1,4L 16v sa 73KS) i jedan dizel motor (1,3L Multijet sa 75KS), a Fiat naročito ističe njihovu ekonomičnost i ekološku podobnost, što ilustruje podatakom da dizel motor prosečno troši 4,5 litara goriva na 100 km i da emituje 119 grama CO2 po kilometru (ovaj dizelaš postiže maksimalnu brzinu od 157 km/h). U paru sa benzincem ide manuelni menjač sa 5 stepeni, dok je dizelaš osim sa tim manuelnim, moguće dobiti i sa 6-stepenim robotizovanim menjačem. Prodaja novog Fiorina u Italiji počinje u decembru, a početkom 2008. godine i na ostalim tržištima.
Mazda Taiki i Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid

Novi koncept sportskog automobila, koji će Mazda izložiti na predstojećem salonu automobila u Tokiju, nazvan je Taiki (jap. atmosfera) i predstavlja nastavak, odnosno evoluciju tzv. Flow dizajnerskog pravca, već viđenog na Mazdinim studijama Nagare, Ryuga i Hakaze. U osnovi radi se o najavi mogućeg izgleda nekog budućeg Mazdinog sportskog dvoseda sa motorom napred i pogonom pozadi. Bez obzira na zanimljiv futuristički izgled aerodinamičke karoserije sa kratkim prepustima, pokrivenim zadnjim točkovima (od 22 inča) i vratima koja se otvaraju vertikalno u vis, ono što privlači naročitu pažnju jeste šta se krije ispod te karoserije. To je nova generacija Mazdinog RENESIS rotacionog motora sa dva rotora, nazvanog 16X, koji u odnosu na dosadašnji 1,3 litarski RENESIS agregat u Mazdi RX-8, ima povećanu zapreminu na 1,6 litara (800 ccm x 2) i sistem direktnog ubrizgavanja. Taiki je dugačak 4620 mm, širok 1950 mm, visok 1240 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi tačno 3000 mm. Sem koncepta Taiki, Mazda će na salonu u Tokiju promovisati i novi hibridni model – Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid, koga takođe pokreće rotacioni motor, ali koji kao gorivo koristi vodonik. Hibridni sistem efikasno pretvara energiju dobijenu sagorevanjem vodonika u elektriku, kojom se snadbeva elektromotor. Autonomija ove Mazde sa jednim punjenjem vodonika iznosi 200 kilometara.
Renault Logan eco2 Concept

Renault će na Michelinovom događaju Challenge Bibendum, koji se uskoro održava u Šangaju (14. – 17. novembar), prikazati ekološki i ekonomičan model Logan eco2 Concept, koga pokreće već poznati 1,5 litarski dCi dizel motor sa 63kW/85KS, ali koji emituje samo 97 grama CO2 po kilometru i prosečno troši 3,8 litara dizela na 100 km (standardni Logan 1,5 dCi sa ovim motorom troši u proseku 4,6 litara goriva, a CO2 emisija mu iznosi 120 g/km). Logan eco2 Concept je dakle još jedan u nizu Renaultovih ekoloških i ekonomičnih modela, koji su istovremeno i pristupačni najvećem broju kupaca. Da bi neki model zaslužio Renaultov status eco2 mora da ispuni tri ključna uslova :
1. da je proizveden u fabrici, koja ima sertifikat ISO 14001
2. mora da emituje manje od 140 grama CO2 po kilometru
3. 95 % delova mora da bude ponovo upotrebljivo
Inače, trenutno 40 % modela u Renaultovoj paleti već ima eco2 status, a ovaj Logan eco2 Concept je proizveden u fabrici Dacia u rumunskom gradu Pitešti, koja je standard ISO 14001 dobila 2005. godine. Da bi se dobila potrošnja od 3,8 litara na 100 km, kao i emisija od 97 grama CO2 po kilometru, Logan eco2 Concept je naravno morao da pretrpi određene izmene. Modifikovan je sistem za ubrizgavanje (kako bi se dobilo poboljšano sagorevanje), promenjeni su prenosni odnosi u manuelnom 5-stepenom menjaču, poboljšana je aerodinamika vozila (cW vrednost umesto 0,36 sada iznosi 0,29), dodate su Michelin Pure gume sa manjim otporom kotrljanja (dimenzija 185/65 R15), a dorađen je i kočioni sistem. Sem toga, vozaču je na instrument tabli na raspolaganju i tzv. Ecoshift indikator, koji ga upozorava kada da promeni stepen prenosa kako bi se postigla što optimalnija potrošnja goriva i redukovala emisija CO2. Inače, od svog lansiranja 2004. godine, Logan je prodat u skoro 640.000 komada (bilo kao Dacia ili kao Renault), a trenutno se prodaje u 55 zemalja.

Za sve fanove japanskog Lexusa, koji već mesecima nestrpljivo čekaju na
dolazak njihovog "M3 killera", sportskog modela IS-F, japanska
kompanija je rešila da pokrene website posvećen ovom automobilu. Novi website
sadrži fotografije eksterijera i
interijera, video klipove Lexusa IS-F u akciji, kao i detaljne
informacije o
automobilu, uključujući i mogućnost da sami kreirate svoj primerak sa
vašim
izborom boja. Inače, Lexus će Amerikancima predstaviti novi IS-F na
SEMA salonu tjunera, koji
počinje 30. oktobra. Da podsetimo, IS-F pokreće 5,0 litarski V8 agregat
sa snagom od "preko 400 konja", što je dovoljno da ovaj
konkurent BMW-u M3, Audiju
RS4 i Mercedesu C 63 AMG do 100 km/h stigne za samo 4,9 sekunde. Kao
što vidite, Lexus je IS-F opremio agresivnim spoljašnjim aero body
paketom, BBS aluminijumskim točkovima od
19 inča i Brembo kočnicama. Tu se još i sportsko ogibljenje, kao i
8-stepena
transmisija sa
komandama za menjanje brzina na volanu.

Mazda je u Japanu lansirala novu specijalnu ediciju svog uspešnog roadstera MX-5 (negde poznat kao Miata), nazvanu Prestige Edition. MX-5 Prestige Edition, koji se bazira na modelu MX-5 RHT (sa el. sklopivim tvrdim krovom), biće na raspolaganju samo na domaćem, japanskom tržištu, a nudiće se sa manuelnim 6-stepenim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Poenta ove edicije, kao i bezbroj ostalih pre nje, ogleda se pre svega u bogatijoj opremi, koja u ovom slučaju podrazumeva grejana crna kožna sedišta (prošivenih sivim koncem), podešavanje visine vozačevog sedišta za 30 mm, 17-inčne aluminijumske točkove firme BBS, Mazdin DSC sistem (elektronska kontrola stabilnosti) i nova svetla za maglu, dok se kao opcija nude i bočni vazdušni jastuci. Kupci Mazde MX-5 Prestige Edition (pokreće je benzinac zapremine 2,0 litra) imaju na raspolaganju sedam boja za karoseriju, a cene se kreću ovako : za verziju sa manuelnim menjačem treba izdvojiti 2.950.000 jena (18.050 evra), a varijanta sa automatskom transmisijom košta 3.050.000 jena ili 18.650 evra.
S druge strane, Mazda u Velikoj Britaniji za sportski model RX-8 nudi novi paket prosto nazvan Sport Pack, koji sadrži Eibach spušteno sportsko ogibljenje, srebrne desetokrake aluminijumske točkove od 18 inča, nove aerodinamičke bočne suknjice u boji karoserije, srebrni poklopac rezervoara za gorivo i RX-8 dekorativne trake na bokovima automobila. Sport Pack je vredan preko 1700 funti ali ga Mazda kupcima u Velikoj Britaniji naplaćuje samo 350 funti (502 evra).

Konačno, posle meseci i meseci čekanja, novi Mitsubishi Lancer Evolution X je od danas moguće naručiti kod Mitsubishijevih dilera u Japanu, dok će Evropljani, Amerikanci i ostatak sveta ovaj model moći kupiti tek sredinom naredne godine (prvo zvanično pojavljivanje u javnosti će inače biti na salonu automobila u Sidneju 11. oktobra). Novi Lancer Evolution X (ili kraće EVO X) se u Japanu za sada nudi u dve verzije : kao GSR i RS, pri čemu RS predstavlja olakšanu varijantu ovog modela. RS varijanta isključivo dolazi uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok će GSR od kraja novembra ove godine Japanci moći dobiti i sa novim Twin Clutch SST 6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (u ovom trenutku se i GSR verzija oprema samo pomenutim manuelnim menjačem sa 5 brzina). Novi Twin clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U standardnoj opremi se nalaze Recaro sedišta, kožni volan, multifunkcionalni displej, frontalni vazdušni jastuci (bočni i vazdušne zavese su opcija), vazdušni jastuk za kolena vozača, AFS prednja svetla, koja se okreću u smeru vožnje, dok se uz doplatu nudi i tzv. Premuim Package, koji podrazumeva 18-inčne BBS aluminijumske točkove i kožnu unutrašnjost. Novi EVO X raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. I GSR i RS verzije pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 206kW/280KS (evropska i američka verzija imaće 295KS) pri 6500 o/min. i 422Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., koji se u odnosu na prethodnika odlikuje manjom težinom (za 12 kg), boljim odzivom i manjom emisijom štetnih gasova. U Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X odlikuje osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i smanjenim vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova, duže međuosovinsko rastojanje (sada 2649 mm), niže težište, za 20 mm skrećen prednji prepust i odličnu distribuciju težine. Dužina novog EVO X iznosi 4496 mm, širina 1811 mm, a visina 1481 mm. Cene u Japanu izgledaju ovako : GSR sa menuelnim 5-stepenim menjačem košta 3.495.450 jena (21.425 evra ili 30.473 američkih dolara), budući GSR sa Twin Clutch SST 6-stepenom transmisijom ima cenu od 3.750.600 jena (22.990 evra ili 32.697 dolara), a RS (na trećoj slici) košta 2.997.750 jena (18.375 evra ili 26.134 dolara).
Prodajna akcija za Volkswagen Golf King

U godini Golfa, povodom jubileja - 25 miliona proizvedenih Golfova, firma Porsche SCG, generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju (tel.011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), pravi novu prodajnu akciju koja počinje 01. oktobra. Pod sloganom „Gospodar grada“, Volkswagen promoviše novi paket opreme, pod nazivom King Paket. U jednom paketu nalaze se klima uređaj Climatronic, radio MP3, četvoro vrata sa elektropodizačima prozora, aluminijumske flene od 16 inča i centralni naslon za ruku. Ušteda na ovom paketu iznosi 435 evra. Pored ovog paketa, u periodu od 01. oktobra do 11. novembra, Volkswagen u Srbiji poklanja i besplatnu metalik boju na kojoj se štedi 450 evra, a u saradnji sa Porsche Leasingom dobija se i besplatan kasko na godinu dana. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji.