home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Volkswagen je na nedavno završenom salonu automobila u Frankfurtu i zvanično promovisao svoj prvi kompaktni SUV model nazvan Tiguan, a nedavno su ga u Budimpešti vozili i specijalizovani automobilski novinari. Da sprema ovakav model, nemački proizvođač je najavio još krajem prošle godine na salonu u Los Anđelesu, i to zanimljivom studijom Tiguan Concept od koje serijski model, sem imena, preuzima i najveći deo izgleda (praktično 90 %). Iako je VW ipak malo ublažio neke dizajnerske detalje u odnosu na istoimenu studiju, i serijski Tiguan ima dovoljno zanimljiv i privlačan izgled (snažna bočna silueta sa izraženim lukovima blatobrana, kratki prepusti, dominantna maska, oštar prednji "pogled") da privuče i odvuče kupce od konkurentskih modela poput Toyote RAV4, Honde CRV, Opel Antare, raznih korejskih i japanskih modela ovog segmenta, pa možda čak i neke poklonike BMW-a X3. Spoljašnjim izgledom veoma podseća na umanjeni VW Touareg, što će ceniti oni, koji ili nemaju novca za Touareg, ili im je on jednostavno prevelik. Sa svojim elegantnim i istovremeno snažnim, samouverenim izgledom, Tiguan kao da predstavlja (skoro) idealan spoj urbanog automobila sa vozilom za manje pristupačne terene (manje pristupačne, a ne potpuno nepristupačne, jer uprkos integralnom pogonu ovo je pre svega gradski terenac). Iako spoljašnjim izgledom asocira na Touareg, unutrašnjost je praktično preuzeta od VW CrossGolfa, tačnije ista je instrument tabla, centralna konzola, slična je i ponuda prostora za putnke, kao i prostora za prtljag. Sada postaje mnogo jasnije zašto pomenuti CrossGolf nema verziju sa pogonom na svim točkovima. Da je ima, ne bi ni postojala potreba za modelom kao što je Tiguan. VW Tiguan se inače bazira na ojačanoj i produženoj platformi, koju koristi veliki broj modela VW koncerna, od Golfa do Škode Octavije. Naravno, platforma je posebno prilagođena terenskoj vožnji, tačnije terenske osobine osigurava elektronski kontrolisani integralni pogon 4Motion, preko centralne Haldex spojnice, sa mogućnošću prebacivanja snage sa prednjih točkova na zadnje, i obrnuto (od 100:0 do 30:70 odsto). Na zadnjim točkovima je i novo nezavisno oslanjanje u četiri tačke dok je napred provereni McPherson. Ovde i podatak o dimenzijama : dužina 4,43 metra, širina 1,85 metra, dok visina iznosi 1,69 metra. Osnovna zapremina prtljažnika (sa duplim dnom) je 505 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1640 (zadnja sedišta se pri tom pomeraju napred/nazad za 160 mm). Jedan od aduta novog SUV modela (sem samog VW znaka koji uliva poverenje sam po sebi), jesu i motori. VW će u Tiguan ugrađivati tri TSI benzinca i dva TDI dizelaša. TDI motori su zapremine 2,0 litra, a razvijaju snagu od 103kW/140KS, odnosno 125kW/170KS. Već od 1750 obrt./min. razvijaju 320 (slabija verzija), odnosno 350Nm (jača varijanta) obrtnog momenta. Naravno, ovi TDI motori već sada zadovoljavaju buduće Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine. I TSI benzinci su snažni, ekonomični i čisti, a razvijaju 110kW/150KS (zapremine 1,4 litra), 125kW/170KS (takođe 1,4 litra zapremine) i 147kW/200KS, koliko razvija 2,0 litarski TFSI agregat. Benzinci sa 150 i 170KS razvijaju 240Nm obrtnog momenta već od 1750 obrt./min., dok najsnažniji benzinski Tiguan sa 200KS ima na raspolaganju 280Nm momenta od 1800 obrt./min. Težina novog SUV-a se kreće od 1621 do 1675 kg, zavisno od verzije, a nude se tri verzije nazvane Trend&Fun, Trend&Style i Trend&Field, dok ponuda menjača obuhvata 5-stepeni automatik, 6-stepeni manuelni, kao i DSG menjač sa duplim kvačilom. Novi SUV je dobio i novi elektromehanički upravljački sistem, točkove veličine 16, 17 ili 18 inča, kao i sistem za automatsko parkiranje, poznat iz VW Tourana. Inače, cene za VW Tiguan u Nemačkoj počinju od 26.700 evra za baznu 1,4 TSI verziju sa 150KS i 28.800 evra za osnovni TDI dizelaš sa 140KS. U osnovnoj opremi se, između ostalog, nalaze ABS, EBD i ESP elektronski sistemi, klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, radio CD plejer, daljinsko centralno zaključavanje i el. podizači sva četiri prozora. Za poređenje, osnovni VW CrossGolf u Nemačkoj treba platiti 22.851 evro. Nažalost, Tiguan na naše tržište stiže tek na proleće sledeće godine, a cena se još ne zna. Potvrda kvaliteta novog nemačkog kompaktnog SUV-a stigla je pre nekoliko dana i od nezavisne organizacije EuroNCAP, koja sprovodi crash testove bezbednosti. Naime, Tiguan je u oblasti zaštite sigurnosti odraslih putnika zaradio svih 5 zvezdica, za bezbednost dece osvojio je 4 zvezdice, a za sigurnost  pešaka 2 zvezdice.





Poznato je sedam finalista u izboru Evropskog automobila godine 2008., u kome učestvuje 58 automobilskih novinara iz 22 evropske zemlje. Od početna 32 kandidata u finale su se plasirali sledeći automobili : Fiat 500, Ford Mondeo, Kia Cee´d, Mazda2, Mercedes C klasa, Nissan Qashqai i Peugeot 308. Pobednik ovog izbora, koji će poneti laskavu titulu European Car of The Year 2008., biće poznat 19. novembra ove godine. Da podsetimo, nosilac ove titule za 2007. je Fordov model S-MAX.



Ljudi iz nemačke tjuning kompanije Abt Sportsline se ne bave samo doradama Golfova, Audija Q5 ili A3, već su svoju pažnju usmerili i na Volkswagenov Bus pa je tako nastao Abt-ov Vokswagen T5 Sport Plus paket kao počast ovom modelu, koji ove godine slavi tačno 60 godina postojanja. Paket sadrži pojačanje 1,9 i 2,5 TDI agregata, Abt sportske opruge, novi aero body kit, izduvni sistem sa četiri završetka i set BR točkova od 19 inča (8.5x19 sa gumama 255/40 ZR19). 1,9 TDI motor umesto 63kW/85KS sada razvija 81kW/110KS, sledi jači 1,9 TDI, koji je pojačan sa 77kW/105KS na 96kW/130KS, a tu su i dve verzije 2,5 litarskog TDI : slabija, koja umesto 96kW/130KS sada raspolaže sa 118kW/160KS i snažniji 2,5 TDI sa 144kW/190KS umesto fabričkih 128kW/174KS. Povećan je naravno i obrtni moment ovih motora, ali Abt Sportsline u svom press saopštenju ne navodi konkretne brojke. Po navodima Abt-a, njihov T5 ne samo da može da se vozi sportski (pri tome je i "iznenađujuće agilan"), već takođe ima dinamičan izgled, za šta su zaslužni modifikovani branici, novi  spojleri, drugačija prednja maska, pragovi, zadnji krovni spojler i već pomenuti 19-inčni BRu točkovi. Abt T5 Sport Plus paket je "po posebnoj ceni" na raspolaganju svim zainteresovanim sve do 31. decembra ove godine.     



Posle prvih slika koje su juče pre vremena procurele na internet, BMW je danas konačno objavio i zvanične fotografije toliko željno očekivanog modela M3 (serija E90) u sedan verziji. Ovo je prvi M3 u obliku klasične limuzine još od serije E36 i, kao što smo ranije pisali, novi M3 sedan imaće prednji kraj identičan već predstavljenom modelu M3 u Coupe verziji (svetla, branik, gril hladnjaka), a ne onakav kakav se nalazi na običnim limuzinama E90. Rezultat je zaista moćan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, dodatni otvori za vazduh, četiri završetka izduvnog sistema i atraktivni točkovi od 18 inča sa gumama 245/40 napred, odnosno 265/40 nazad (kao opcija će se nuditi i veći od 19 inča). Međutim, za razliku od modela M6 i M3 Coupe, novi M3 sedan nema krov od karbon fibera. I M3 sedan će imati isti motor kao M3 Coupe, dakle 4,0 litarski V8 agregat sa 309kW/420KS pri 8300 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Dok je M3 Coupe odgovor Bavaraca na Mercedes CLK 63 AMG (i na budući Audi RS5), ovaj M3 sedan cilja na Audi RS4, Mercedes C 63 AMG i Lexus IS-F. Snaga njegovog V8 agregata se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog menjača sa 6 stepeni ili preko BMW-ove nove sedmostepene M DCT transmisije sa duplim kvačilom. Treba pomenuti da je raspored težine idealnih 50:50, a da se u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) nalaze i elektronski sistemi kao što su ASC (Automatic Stability Control), DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Cornering Brake Control) i EDC (Electronic Damper Control) sa tri moda podešavanja : Sport, Normal i Comfort. BMW za sada još nije objavio ni cene ni termin početka prodaje novog M3 sedana ali se za SAD nezvanično pominje cena od oko 60.000 dolara.

 




Audi je svoj model Q7 opremio dorađenom verzijom 3,0 litarskog šestocilindričnog TDI dizel agregata, koji se odlikuje većom efikasnošću, kao i sa nešto povećanom snagom i obrtnim momentom u odnosu na prethodnika (zahvaljujući novom common-rail sistemu ubrizgavanja sa piezo injektorima visokog pritiska). Novi motor naime razvija 176kW/240KS i 550Nm obrtnog momenta (90 % je raspoloživo u rasponu od 1500 do 3250 o/min.), a da pri tom po fabričkim podacima prosečno troši samo 9,8 litara dizela na 100 km. Kažem samo, jer ne treba zaboraviti da je ovaj Q7 težak 2,3 tone i dugačak 509 cm. Maksimalna brzina mu iznosi 216 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 8,5 sekundi. Za poređenje, prethodniku sa 171kW/233KS i 500Nm do stotke je trebalo 9,1 sekundi, postizao je 210 km/h, dok mu je prosečna potrošnja iznosila 0,7 litara goriva više, tačnije 10,5 litara na 100 km. Snaga se inače preko 6-stepene Tiptronic transmisije šalje na sva četiri točka, sa raspodelom 40:60. Naravno, cena Audija Q7 sa novim motorom je nešto viša nego ranije, konkretnije za 2300 evra pa u Nemačkoj iznosi 51.200 evra.




Domaći uvoznik francuskog Peugeota, beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu) pokrenuo je novu prodajnu akciju za kupovinu na lizing modela Peugeot 206 1,4E sa petora vrata, motorom od 75KS i cenom od 12.770 evra sa PDV-om. Uslovi kupovine na lizing tokom trajanja ove akcije izgledaju ovako : rok otplate 84 meseca, nominalna kamata 4,99%, efektivna kamata 7,25%, mesečna rata 130 evra, učešće 15% + PDV (s tim što je ostavljena mogućnost plaćanja PDV-a na tri mesečne rate), a broj vozila je ograničen. Oprema ovog modela sadrži klima uređaj, Radio CD sa komandama na volanu, servo volan, kodirani ključ, centralnu bravu, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, el. podizače prednjih stakala, svetla za maglu i metalik boju.

 

 

Specijalna ponuda tokom oktobra meseca važi i za model Peugeot 307 1,6E iz posebne serije D.Sign sa motorom od 110KS, za koga se odobrava popust u visini od 2000 evra. Ova 307-ica u opremi ima automatski klima uređaj, ABS, putni kompjuter, el. podizače stakala, el. retrovizore sa grejanjem, radio/CD, parking senzore pozadi, aluminijumske točkove, metalik boju, svetla za maglu i tzv. Look paket. Ova ekskluzivna ponuda važi samo za ograničeni broj automobila. 



 
Prema pisanju Autocar Magazina, britanski Aston Martin je već primio čak 1500 narudžbina za novi model DBS, predstavljen na nedavno završenom salonu automobila u Frankfurtu. Imajući u vidu da je britanska fabrika najavila da će proizvodnja ovog modela biti limitirana na samo 300 komada godišnje, ovo praktično znači da je DBS rasprodat za narednih pet godina ! Takođe, ovolika potražnja bi mogla da natera fabriku da poveća godišnju proizvodnju kako bi se udovoljilo svim zainteresovanim. Tim pre, jer svi na listi čekanja su VIP-ovci, a rukovodstvo Aston Martina ne želi da se oni zbog predugačkog roka isporuke preorijentišu na neki model konkurentske fabrike. Ako se desi da proizvodnja DBS-a bude povećana, to će imati direktne posledice i za novi model Rapide, jer će proizvodnja ovog potonjeg onda morati biti prepuštena nekome sa strane. Ranije je inače Aston Martin planirao da godišnje proizvede 1000 do 2000 primeraka Rapidea. Da podsetimo, novi Aston Martin DBS je serijska verzija izuzetnog modela DBS, koji je "igrao" i u poslednjem filmu o tajnom agentu Jamesu Bondu (Casino Royal). Od početka 2008. godine ovaj prelepi auto izuzetnih proporcija će konačno biti dostupan i ljudima, koji nisu tajni agenti Njenog Veličanstva, ali koji opet nisu običan svet, jer DBS naravno neće biti jeftin. Pod haubom se nalazi isti 6,0 litarski V12 motor kao i u modelu DB9, ali koji je pretrpeo veliki broj modifikacija (pre svega, agregat u DBS-u dobija daleko više vazduha u odnosu na onaj u DB9), a uparen je sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. Agregat razvija 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta, koji su zaslužni za sprint do 100 km/h za 4,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi preko 300 km/h, tačnije 302 km/h. U poređenju sa Aston Martinom DB9 sa manuelnim menjačem, težina DBS-a (1695 kg) je manja za oko 65 kg, što je zasluga obilate upotrebe karbon fibera. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa je DBS prvi Aston Martin, koji ima karbon-keramičke kočnice.

 



BMW E90 M3 sedan

5 Okt 2007 - 22:23 Top secret Link

Na internetu su se tokom današnjeg dana pojavile navodno prve zvanične slike novog BMW-a M3 u verziji klasične limuzine, mada ima i sumnji da se ovde radi samo o dobrom fotošopu. Kako bilo, ove slike iz, kako se navodi "procurele" oficijelne brošure, pokazuju ono što se videlo i na ranijim špijunskim fotografijama, tačnije E90 M3 sedan imaće prednji kraj identičan već predstavljenom modelu M3 u Coupe verziji (svetla, branik, gril hladnjaka), a ne onakav kakav se nalazi na običnim limuzinama E90. Rezultat je zaista moćan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i atraktivni točkovi od 19 inča. I M3 sedan će imati isti 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta iz već predstavljenog M3 Coupea, a mete su odavno poznate : Audi RS4, Mercedes C 63 AMG i Lexus IS-F. Nezvanična informacija, koja kaže da će redizajnirana obična serija 3 u limuzinskoj verziji biti promovisana na sledećem salonu automobila u Ženevi (mart 2008.), sugeriše da će možda i ovaj M3 sedan biti tada predstavljen, mada postoje i indicije da će se M3 sedan pojaviti već u novembru ove godine na salonu u Los Anđelesu ili u januaru 2008. na salonu u Detroitu.  



Da je Dacia Logan i te kako uspešan automobil, potvrđuje i sledeća vest. Naime, posle tri godine od početka proizvodnje, pre nekoliko dana (tačnije 26. septembra) sa proizvodnih traka fabrike Dacia u rumunskom Mioveniju, sišao je jubilarni 500.000-ti Logan. Slavljenički primerak crvene boje sa 1,6 MPI benzinskim motorom je deo limitirane serije "Kiss FM", a namenjen je kupcu u Rumuniji. Inače, Logan se trenutno nudi u tri verzije karoserije (klasična limuzina, karavan MCV i komercijalni Van), dok početkom naredne godine počinje prodaja i četvrtog modela, odnosno Logana u Pick-up verziji, koji je nedavno predstavljen javnosti. Paleta motora obuhvata pet agregata : tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS. Budući da se Logan ne proizvodi samo u Rumuniji, već i u šest fabrika širom sveta (sa značkom Renaulta, Nissana i Mahindra-Renaulta), ukupna proizvodnja ovog modela za poslednje tri godine u stvari iznosi 680.000 primeraka. Da kažemo i to da je pomenuta fabrika u Mioveniju (dnevno proizvodi 930 Logana) nedavno proslavila još jedan značajan jubilej - proizvodnju jubilarnog 3-milionitog automobila.



Iako će na predstojećem 40. salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) glavne Nissanove premijere biti potpuno novi modeli GT-R i Skyline Coupe, još jedan novitet iz ove fabrike zaslužuje našu pažnju (i to ne samo zbog čudnog dizajna i nama zanimljivog imena). To je koncept gradskog automobila Pivo 2, koji u osnovi predstavlja nastavak originalne studije Nissan Pivo, predstavljene pre dve godine. I novi Pivo 2 ima elektropogon (litijum-jonske baterije) ali ono što je najveći "fazon" jeste putnička kabina, koja može da se okreće za svih 360 stepeni, čime se eliminiše potreba za vožnjom u "rikverc" i automobil čini daleko pokretljivijim. Tu nije kraj jer se i točkovi ove studije okreću za 90 stepeni, a time je omogućeno bočno kretanje i olakšano parkiranje. Nissan je u Pivo 2 ugradio još i "by-wire" tehnologiju za kočnice i upravljanje, kao i sistem nazvan "Robotic Agent", koji može da razgovara sa putnicima na japanskom ili engleskom jeziku (sem za zabavu i "druženje", služi i za pružanje informacija o stanju osnovnih funkcija automobila pa do informacija o najbližem slobodnom parking mestu). Drugim rečima, "Robotic Agent" treba da omogući putnicima putovanje bez stresa i da stvori "jedinstven odnos između automobila i vozača".




Iako prodaja novog BMW-a M3 u Srbiji počinje tek sledeće godine, generalni uvoznik BMW-a za našu zemlju, kompanija Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, Beograd, tel. 011/36-40-351, www.bmw.co.yu) već je odredila cenu za ovaj model. Dakle, prema zvaničnom cenovniku novi BMW M3 će u Srbiji u osnovnoj verziji koštati 72.170 evra sa PDV-om (za poređenje, u Nemačkoj bazni M3 košta 66.650 evra). Novi BMW M3 karakteriše V8 motor zapremine 4,0 litra sa 420 konja, sportsko ogibljenje, manuelni 6-stepeni menjač, krov od karbon fibera i spoljašnjost u tipičnom M look-u. V8 motor koji pokreće novi M3 nastao je iz 5,0 litarskog V10 motora, koji se nalazi u BMW-ovim M5 i M6 modelima. Iz četiri litra zapremine (tačnije 3999 ccm) izvučeno je 309kW/420 KS pri visokih 8300 o/min., dok je maksimalni obrtni momenat 400Nm pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 4,8 sekundi, a prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 12,8 litara na 100 km (ipak, na testovima su novinari bez problema dostizali svih 18 litara). Inače, BMW planira da proda preko 100.000 komada novog BMW-a M3, za razliku od prethodnika, koji je plasiran u 90.000 primeraka. Prva serija M3 (model E30) našla je ukupno 18.000 srećnih vlasnika.

 



Domaće tržište automobila je od pre nekoliko dana bogatije za nekoliko zaista zanimljivih automobila – novu Mazdu2, Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji, proterenski Renault Scenic Qonquest i ekonomičnu Daciu Logan sa snažnijom verzijom 1,5 litarskog dCi dizel motora.

Nova Mazda2 je imala svetsku premijeru još početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a sada je ovaj novitet japanske marke konačno dostupan i našim kupcima (uvoznik Mazda-Profil Internacional, Beograd, Karađorđeva 13, tel.011/26-28-200, www.mazda-profil.co.yu). Ne samo dostupan, već i dostupniji. Naime, umesto 13.199 evra, koliko je koštala stara Mazda2, novi model u Srbiji treba platiti samo 10.399 evra sa PDV-om. Toliku cenu ima bazni model sa 1,3 litarskim benzincem od 75KS i CE paketom opreme. Taj bazni model u opremi ima ABS, EBD i EBA elektronske sisteme, servo volan, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, centralnu bravu i kodirani ključ, ali nema klima uređaj. Najjeftinija Mazda2 sa klimom košta 11.899 evra sa PDV-om (model Mazda2 1,3i CE Pro). Inače, najskuplji je model Mazda2 1,5i GT sa motorom od 105KS, koji košta 16.599 evra (takođe sa PDV-om). Za sada se nude samo dva pomenuta benzinska motora od 1,3 i 1,5 litra zapremine sa 75 i 105KS, dok se dizelaš očekuje tek naredne godine. Nova Mazda2 za japanskog proizvođača ne predstavlja samo puku zamenu starog modela, jer prema rečima ljudi iz Mazde, poznati Zoom-Zoom stil ovim modelom evoluira na viši nivo. Ono što međutim predstavlja nemalo iznenađenje jeste činjenica da je nova Mazda2 ustvari kraća od prethodnice. Naime, dužina sada iznosi 3885 mm (-40 mm), visina 1475 mm (-70 mm), jedino je širina povećana za 15 mm, pa sada iznosi 1695 mm. Međuosovinsko rastojanje je međutim ostalo identično – 2490 mm. I prtljažnik je smanjen, i to sa 270 na 250 litara (sa oborenom zadnjom klupom 787 litara). Manja je i masa automobila (u proseku za 100 kg), što je uz poboljšanu aerodinamiku odgovorno za vrlo dobre vozne osobine i nisku potrošnju, dok se kabina odlikuje odličnom ergonimijom i komforom u vožnji. Garancija i dalje traje 3 godine ili 100.000 kilometra. I na kraju, nova Mazda2 se više ne proizvodi u Španiji kao dosad, već na Stari kontinent stiže iz fabrike u Japanu.

Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji predstavljen je još prošle godine na salonu automobila u Pekingu, a sada se konačno može kupiti i kod nas. Suzuki SX4 sa gepekom duži je od standardne varijante modela SX4 za 390 mm pa sada dostiže svih 4490 mm, uz zadržavanje istog međuosovinskog rastojanja od tačno 2500 mm. Jedini motor koji je zasad u ponudi, jeste 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS, a sa opremom GS (ABS, automatska klima, radio/CD/MP3, daljinsko centralno zaključavanje i el. podizači stakla) u Srbiji košta 18.200 evra sa PDV-om. Domaći uvoznik za Suzuki, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, www.suzuki-yu.co.yu) za prvih 10 kupaca odobrava popust od 1000 evra, pa za njih cena ovog autombila iznosi 17.200 evra.

Renault je od 2000. do 2003. godine već nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest, koji je svoju svetsku premijeru imao početkom marta na salonu u Ženevi. Kao i ranije, ni novi proterenski Scenic nije pravi SUV automobil. Reč je, pre svega, o praktičnom minivenu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta i to zahvaljujući povišenom klirensom za 20 mm i većim alu točkovima. I izgled je doteran (tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl.) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Sa ovim modelom Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela - CrossGolf i CrossTouran. Prodaja ovog Scenica je počela i u našoj zemlji, i to sa 1,6 litarskim benzincem od 110KS, kao i dva dCi dizelaša od 1,5 i 1,9 litara sa 105, odnosno 130KS. Osnovni benzinac kod naš košta 22.245 evra sa PDV-om, a bazni dizelaš sa 105KS treba platiti 23.900 evra. Uvoznik Renaulta za našu zemlju je firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111.

 

U Srbiju je stigla i Dacia Logan sa snažnijim 1,5 litarskim dCi dizelašem, koji raspolaže sa 63kW/85KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min. (90 % momenta je inače raspoloživo već od 1500 o/min.). Da podsetimo da je dosad u ponudi bila samo slabija verzija ovog motora sa skromnih 51kW/70KS. Naravno, sa povećanjem snage, poboljšane su i performanse Logana, kako limuzine, tako i karavana (Logan MCV). Konkretno, ubrzanje do 100 km/h je kod limuzine smanjeno sa 15 na 13 sekundi, a kod karavana MCV sa 17,8 na 14,3 sekunde. Međutim, bez obzira na veću snagu, prosečna potrošnja (po fabričkim tvrdnjama) je i dalje skromna, odnosno kod limuzine iznosi 4,6 litara, a kod karavana 5,2 litra dizela na 100 km. I emisija ugljen-dioksida (CO2) je naravno smanjena, pa kod Logana limuzine iznosi 120 grama po kilometru, a kod Logana MCV 137 grama. Cene su za 600 evra više u odnosu na slabiju verziju ovog agregata sa 70 konja, pa najjeftiniji Logan sa ovim motorom u limuzinskoj varijanti kod nas košta 12.168 evra sa PDV-om. I Daciu kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija, Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111.      



Kao što se i očekivalo, mnogobrojni tjuneri neumorno nastavljaju sa preradama novog retro Fiata 500, pa je tako posle kompanija H&R, Castagna, MS Design i Aznom, i nemački KW automotive GmbH predstavio svoju viziju ovog simpatičnog gradskog automobila. Zahvaljujući promenama na ogibljenju (nove opruge i amortizeri, vešanje napred spušteno do 60, a pozadi do 40 mm), KW Fiat 500 osim sportskijeg izgleda (za šta se brinu i novi alu točkovi, gume i crvena kočiona klješta), dobija i poboljšano upravljanje i bolje vozne osobine, navodno uporedive sa vožnjom kartinga.  



Domaći uvoznik Nissana (Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111, www.nissan.co.yu) od nedavno domaćim kuipcima nudi dva nova modela ovog japanskog proizvođača. To su Nissan Tiida, automobil C segmenta i nova generacija SUV modela X-Trail.

Nissan je još u martu ove godine najavio skoru prodaju svog kompaktnog modela Tiida u Evropi, koji se već nekoliko godina nudi kupcima (kao Nissan Versa) u Japanu, Americi, Australiji i Kini, a sada je konačno stigao i u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno da Tiida neće osvajati kupce nekim "boli glava" dizajnom, već funkcionalnošću i prostranošću, kvalitetom, bogatom opremom i relativno pristupačnom cenom. Tiida se svojim dimenzijama gura u tzv. Golf klasu, a koliko će imati uspeha pokazaće vreme. Postoje dve karoserijske varijante : hatchback sa 5 vrata i klasična sedan verzija sa odvojenim gepekom i 4 vrata. Hatchback je dužine 4295 mm, a klasična limuzina sa 4 vrata ima 4474 mm ali im je međuosovinsko rastojanje identično i iznosi 2600 mm. Ista je i širina (1695 mm), kao i visina automobila (1535 mm). Tih 179 mm razlike u dužini limuzine u odnosu na hatchback primećuje se u prtljažniku, odnosno njegovoj veličini, koja u sedan verziji iznosi 500 litara, dok hatchback raspolaže sa samo 300 litara. Samo, jer tu zapreminu ima recimo i manja Škoda Fabia (sa 3,99 metra dužine). Ipak, nije sve tako crno jer Tiida hatchback ima kliznu zadnju klupu (pomera se napred/nazad za 240 mm) pa se zapremina gepeka može uvećati na 425 litara ali naravno nauštrb mesta na zadnoj klupi. Za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm (dakle kraći od Tiide) i ima volumen prtljažnika od 330 litara, Toyota Auris (4220 mm i 355 litara), a Opel Astra ima dužinu od 4250 mm i prtljažnik od 350 litara. Ovde ne treba zaboraviti i Fiatov novitet, model Linea, sa 4560 mm dužine i 500 litara u gepeku, a koji kod nas košta od 12.390 evra pa naviše. Toliko o nekim osnovnim brojkama, a da čujemo objašnjenje Nissana za ne baš atraktivan dizajn ovog modela. Po njihovim rečima : "ako se želi napraviti nešto novo ili radikalno, ponekad se možemo naći u opasnosti da izgubimo veliki broj potencijalnih kupaca, koji ne dele sa nama tu viziju. Zbog toga Tiida izgleda tako uzdržano jer nam je funkcionalnost bila važnija od estetske privlačnosti ". U principu veoma mudro jer je dovoljno podsetiti se negativnih iskustava upravo Nissanovog partnera, francuskog Renaulta, koji je doživeo tržišni debakl sa futurističkim modelom Avantime. Tiida će u Evropu stizati iz Nissanovih pogona u Meksiku, a planirana je godišnja prodaja od oko 30.000 primeraka. Novi Nissanov predstavnik u C segmentu popuniće rupu u evropskoj ponudi ove marke, tačnije Tiida će se ugnezditi između modela Note i Qashqai. Jednostavnije rečeno, Tiida je namenjena kupcima, koji su nekada kupovali Sunny i Almeru pa čak možda i Primeru. A takvi, ipak prednost daju kvalitetu, pouzdanosti, prostranosti, funkcionalnosti a ne estetskoj atraktivnosti, odnosno dizajnerskim eksperimentima. "Takvi" kupci imaju na raspolaganju 2 benzinska i jedan dizel motor. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara, raspolaže sa 81kW/110KS i 153Nm (186 km/h, ubrzanje do stotke za 11,1 sekundu), sledi ga benzinac od 1,8 litara sa 93kW/126KS i 173Nm (195 km/h i ubrzanje od 10,4 sekunde), a paletu agregata zaključuje 1,5 dCi dizelaš sa 78kW/105KS i 240Nm (186 km/h i ubrzanje od 11,3 sekunde). U osnovi veoma skromna paleta ali je skromna i potrošnja dizelaša od 5,2 litra goriva na 100 km. Benzinac sa 110 konja se zadovoljava sa 6,9 a snažniji od 126KS sa 7,8 litara goriva. U Nissanu predviđaju da će upravo na dizel verziju otpadati oko 50 % prodaje. Manji benzinac sa 110 konja serijski dolazi sa ručnim 5-stepenim menjačem, dok je automatik sa 4 brzine dostupan kao opcija. Snažniji benzinac i dizelaš serijski su upareni sa manuelnom 6-stepenom transmisijom. Aduti Tiide su i udobnost i komfor kao i par detalja, koji olakšavaju svakodnevno korišćenje ovog automobila. Recimo, vrata se otvaraju pod zaista velikim uglom pa je ulazak i izlazak iz vozila maksimalno olakšan. Dodajte tome sedišta šira od proseka ove klase, kao i kabinu dužu za 55 mm od VW Passata (!) i postaće jasno da Tiida nudi putnicima izuzetnu prostranost i ugodan boravak u kabini i tokom dužih putovanja. Tiida će se nuditi sa 3 paketa opreme (Visia, Acenta i Tekna), a sve verzije serijski imaju ABS, EBD i BAS elektronske sisteme, klima uređaj, frontalne vazdušne jastuke, radio CD,  el. prednja i zadnja stakla, servo volan i centralnu bravu. Skuplji paketi sadrže i automatsku klimu, senzore za kišu i mrak, sedišta u kombinaciji koža/tkanina, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i sl. Najjeftinija Tiida u Srbiji košta 15.890 evra sa PDV-om, a radi se o modelu sa benzinskim 1,6 litarskim motorom i paketom opreme Visia. Osnovna Tiida sa jačim 1,8 litarskim benzincem od 126KS staje 17.870 evra, a bazni 1,5 litarski dizelaš treba platiti 18.215 evra. Doplata za metalik boju staje 320 evra.


Drugi Nissanov novitet na našem tržištu je novi X-Trail, koji je i dalje vrlo, vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo, novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora, doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD), komforniju i prostraniju kabinu i bogatiju standardnu opremu. Inače, X-Trail nove generacije je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm, širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685 odnosno 1770 mm-zavisi od krovnih nosača), a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara, a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 603 litara (sa oborenom zadnjom klupom volumen raste na svih 1773 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je i novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima, a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovana, a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima dok je pozadi provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednjoj osovini, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, ali samo dok brzina ne pređe 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, radio/CD, el. paket, putni kompjuter, ABS, EBD, BAS i ESP elektronske sisteme i alu točkove od 16 inča. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 104kW/141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW, odnosno 150 i 173KS (sa 320, odnosno 360Nm). Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h, dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem, a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija. Cene u Srbiji se kreću ovako : za najjeftiniji model sa 2,0 litarskim benzincem od 141 konja, osnovnom XE opremom i 4x2 pogonom treba izdvojiti 26.790 evra sa PDV-om, snažniji benzinac od 2,5 litra i 169KS košta od 36.850 evra, dok dizelaši staju od 27.910 evra (model sa 150KS), odnosno od 32.780 evra (verzija sa 173KS). Doplata za metalik boju iznosi 430 evra, a garancija je tri godine ili 100.000 km.



Lexus je danas u Japanu i zvanično lansirao novi sportski model IS-F, koga mnogobrojni fanovi ovog brenda već mesecima (ne)strpljivo očekuju još od januarskog salona automobila u Detroitu. Pomenuti fanovi su takođe svih ovih meseci čekali da Japanci konačno objave i detalje u vezi snage njegovog 5,0 litarskog V8 motora, a to je konačno obelodanjeno danas. Dakle, V8 agregat u Lexusu IS-F raspolaže sa konjicom od 311kW/423KS pri 6600 o/min. i 505Nm obrtnog momenta. Ovaj japanski "M3 killer" sa težinom 1690 kg ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,9 sekundi, dok Lexus maksimalnu brzinu procenjuje na 185 milja na sat ili skoro 298 km/h. Motor je uparen sa 8-stepenim Sport Direct Shift menjačem, koji ima komande za menjanje brzina na volanu, a bazira se na transmisiji iz modela LS460. IS-F je naravno pretrpeo brojne izmene na ogibljenju (između ostalog novi su amortizeri i opruge), kočionom sistemu, aerodinamici, a tu su i novi BBS točkovi od 19 inča sa gumama dimenzija 225/40R19 napred, odnosno 255/35R19 nazad. Cena za IS-F u Japanu počinje od 7.660.000 jena ili nepunih 47.000 evra, a Lexus planira da godišnje proda 7000 primeraka ovog modela (od čega preko 5000 u SAD-u, a u samom Japanu oko 500). Inače, Lexus će ovog konkurenta BMW-u M3, Audiju RS4 i Mercedesu C 63 AMG Amerikancima predstaviti na SEMA salonu tjunera, koji počinje 30. oktobra u Las Vegasu.