Osim obrađenog Hummera H3 GT, nemački tjuner GeigerCars ovih dana
predstavlja i pojačanu varijantu žive legende – Forda GT. Geigerov Ford GT
pokreće moćni kompresorski 5,4 litarski V8 agregat sa čak 523kW/701KS (129,8 KS
po litri zapremine) i 837Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu ne iznenađuje
ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekundi i vreme od 10,9 sekundi potrebno
za prelazak četvrt milje (402 metra). Ipak, u Geigeru su odlučili da malo
zauzdaju vlasnike ovog crnog čudovišta, pa je maksimalna brzina elektronski
limitirana na "samo" 340 km/h. Sem pojačanog motora, bavarski
specijalista za obradu američkih automobila je na ovaj Ford GT ugradio i ojačani
kočioni sistem, specijalno razvijeno podešavajuće ogibljenje (može da se spusti
do 60 mm), kao i novi sportski izduvni sistem sa dva završetka od po 110 mm
(budući da je uklonjen zadnji branik, te "cevke" zaista izgledaju
impresivno). Završni detalj su i novi Geigerovi aluminijumski petokraki točkovi
veličine 20 inča napred (9Jx20), odnosno 21 inča pozadi (11x21). Pneumatici su
dimenzija 245/35 R20 napred i 325/30 R21 nazad.
Toyota je na
salonu automobila u Sidneju (počeo 11. oktobra) izložila i sportsku TRD verziju
modela HiLux, doduše još u fazi predserijskog vozila. Ovo je već drugi član TRD
(Toyota Racing Development) porodice, odnosno sportskih varijanti Toyotinih
automobila, koji je predstavljen za poslednja dva meseca (prvi je bio TRD
Aurion sa motorom od 323KS promovisan tokom avgusta meseca). Da podsetimo, Australija
je istovremeno i prva zemlja, u kojoj se TRD (Toyota Racing Development)
pojavljuje kao nezavisan brend u odnosu na matičnu Toyotu, odnosno Japanci žele
da TRD postane nešto kao njihov AMG. Što se nove Toyote TRD HiLux tiče,
pokretaće je 4,0 litarski V6 motor sa kompresorom, koji raspolaže sa 25 % više
snage u poređenju sa standardnih 175kW/235KS, dok je maksimalni obrtni moment porastao
sa 376 na preko 400Nm, ali tačne brojke i za snagu i obrtni moment Toyota još
nije saopštila (ipak je ovaj TRD HiLux na salonu u Sidneju još uvek samo
predserijski primerak). Sem na motoru, izmena ima i na ogibljenju, kočionom
sistemu i izgledu (naročito oko prednjeg grila, nove su i šestokrake
aluminijumske felne od 17 inča, zatamnjeni B stub i posebne TRD oznake).
Ukratko, Toyota TRD HiLux bi trebao da ponudi jedinstvenu kombinaciju sportskih
performansi i svakodnevne upotrebljivosti.
Posebne ponude za kupovinu Forda i Zastave 10
Najnovije ponude za kupovinu
automobila po nižim cenama stižu iz generalnog uvoznika Forda za
Srbiju,
beogradskog Grand Motorsa, i domaće Zastave. Naime, povodom salona
automobila u
Novom Sadu (Auto Show 2007.), koji se održava od 23. do 28. oktobra,
Grand
Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel.011/20 90 600, 20 90 610,
www.
ford.co.yu) odobrava dodatni popust za kupovinu Fordovih modela Fiesta,
Fusion i Focus. Tako
osnovna verzija Fieste sa 1,3 litarskim benzincem od 51kW/70KS i
opremom Ambiente (troja vrata, vazdušni jastuk za vozača, servo
upravljač,
kodirani ključ, tonirana stakla) umesto redovnih 11.560 evra, sada
košta samo
9390 evra sa PDV-om. Još zanimljivija je ponuda Fieste sa istim
agregatom i
bogatijim paketom opreme (pet vrata, klima uređaj, ABS, radio/CD, servo
volan,
kodirani ključ, elektro paket, daljinsko centralno zaključavanje,
vazdušni
jastuci za vozača i suvozača), koja sada umesto 13.690 evra staje
11.190 evra
sa PDV-om. Količina ovih Fiesti je naravno ograničena, ali je zato
isporuka
odmah. Za Ford Focus Grand Motors odobrava popust u visini od
2600 do 3300 evra (najjeftiniji Focus 1,4 Ambiente sada staje 13.390
evra), dok je za Fusion 1,4 sa klimom, ABS-om i radio/CD-om potrebno
izdvojiti 12.990 evra. Ovde i podsećanje na to da Ford u našoj zemlji
za svoje automobile daje
garanciju u trajanju od četiri godine.
S druge strane, Zastava je u narednih nedelju dana (do 19. oktobra) spustila cenu za Zastavu 10, i to u skladu sa imenom ovog modela, za 10 odsto odnosno za 820 evra. Tako je za osnovnu verziju ovog modela u akcijskom periodu umesto 8325 evra, potrebno izdvojiti 7505 evra sa PDV-om. Zastavin call centar : tel.034/306 400, internet : www.zastava10.com
Posle promocije potpuno novog modela XF, Jaguar je za novu prodajnu sezonu
izvršio i manje doterivanje najmanjeg kućnog automobila – modela X-Type
(fabrika u press saopštenju navodi brojku od 500 novih komponenti, koji su
ugrađeni u X-Type za 2008.). Najočiglednije spoljašnje promene tiču se novog saćastog
prednjeg grila u stilu većih modela britanskog brenda, modifikovanih branika i
pragova, novih aluminijumskih točkova (petokrake 17-inčne Barbados i 18-inčne
Abaco felne), novih retrovizora sa inkorporiranim žmigavcima, suptilinog
spojlera na poklopcu prtljažnika za Sport Pack verziju, a tu su i proširena
paleta boja za karoseriju, kao i bogatiji paketi opreme i nove boje i
materijali u unutrašnjosti. Možda i najveći novitet predstavlja
novi šestostepeni automatski menjač za verziju sa 2,2 litarskim
dizel motorom. Za poređenje, X-Type sa ovim dizel motorom i manuelnim menjačem
do 100 km/h stiže za 9,1 sekundu, postiže 216 km/h, emituje 159 grama CO2 po
kilometru i ima kombinovanu potrošnju od samo 6 litara dizela na 100 km, dok
verzija sa novim automatskim menjačem do 100 km/h ubrzava za 9,5 sekundi, postiže
208 km/h, emituje 184 grama CO2 po kilometru i troši 6,9 litara dizela. I dalje
su u ponudi dve karoserijske verzije : sedan i karavan (Estate). Osveženi
X-Type zadržava postojeću paletu motora, a to znači 2,0 i 2,2 litarske dizelaše
sa 96 kW/131KS odnosno 107kW/145KS, kao i V6 benzince od 2,5 (144kW/196KS) i
3,0 litra sa 169kW/231KS (na nekim tržištima u ponudi je i manji 2,0 litarski
benzinac). Menjači su manulni sa 5 ili 6 stepeni i već pomenuti automatik sa 6
brzina. Pogon može biti samo na prednje točkove ili integralni AWD. Bogatiji
paketi opreme znače da se sada, kao standardni elementi opreme u svim verzijama
Jaguara X-Type, nalaze : 17-inčni alu točkovi, Bluetooth konekcija, DSC
(dinamička kontrola stabilnosti), kožna ili sedišta u kombinaciji koža/tkanina,
multifunkcionalni volan, Cruise Control, pomoć pri
parkiranju, tri naslona za glavu na zadnjim sedištima, sedišta deljiva u odnosu
70/30, automatsko uključivanje svetala i brisača itd. U Jaguaru naglašavaju da
X-Type i dalje kombinuje sportski duh, agilno upravljanje i inovativnu
tehnologiju sa luksuzom i rafiniranošću, po kojoj su modeli Jaguara ionako
poznati. Prodaja doteranog X-Type-a u Velikoj Britaniji zvanično počinje u
martu naredne godine, a na ostalim tržištima mesec dana kasnije.
Još jedan novitet predstavljen na salonu automobila u Sidneju, koji je
privukao pažnju nas u Evropi, jeste i ovaj Ford Mondeo XR5 Turbo. Naime, sem
australijske premijere novog Mondea (evropska je bila u martu na salonu u
Ženevi), Ford je promovisao i njegovu dosad najjaču varijantu nazvanu XR5
Turbo. Ovakav Mondeo još nije dostupan u Evropi, a pokreće ga petocilindrični
2,5 litarski Duratec turbo motor sa 20 ventila, kakav je već ugrađen u Ford
Focus XR5, odnosno evropski Ford Focus ST (što znači da će Mondeo XR5 Turbo u
Evropi poneti logično ime Mondeo ST). Kako bilo, pomenuti motor razvija snagu
162kW/220KS pri 5000 o/min. i 320Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od
1500 do 4800 o/min. Mondeo XR5 Turbo je dostupan samo sa manuelnim menjačem sa
6 stepeni prenosa, a u odnosu na standardne varijante Mondea, novi XR5 Turbo
odlikuje i nešto dinamičniji body paket (modifikovani prednji i zadnji branik,
jedinstveni gornji i donji gril na prednjem delu automobila, novi pragovi i
svetla za maglu), spušteno sportsko ogibljenje i 18-inčni aluminijumski
točkovi. Od opreme treba izdvojiti automatski klima uređaj u dve zone, cruise
control, CD plejer, senzore za parkiranje napred i pozadi, automatsko
uključivanje brisača, "Ford Power" dugme za startovanje motora, ABS,
EBD (elektronska raspodela kočione sile), EBA (pomoć pri naglom kočenju), DSC
(elektronska kontrola stabilnosti) i sedam vazdušnih jastuka, uključujući tu i
vazdušni jastuk za kolena vozača i bočne vazdušne jastuke. Novi Mondeo XR5
Turbo u Australiji ima cenu od 41.990 tamošnjih dolara.
Opel Club Serbia (OPCS) je u nedelju 7.10. 2007. uspešno organizovao svoj prvi Međunarodni godišnji skup. Na manifsetaciji su bili prisutni gosti iz Mađarske, ali i mnogi drugi klubovi-prijatelji OPCS-a. Na skupu se našlo oko 50 automobila raznih modela, i 20-tak vozila oastalih simpatizera kluba.
Auto kuća Komnenović je bila sponzor prve tri nagrade, a pojedinci su osvojili i tri simbolične, duhovitog karaktera. Druženje se nakon formalnog dela nastavilo u restoranu.
OPCS se zahvalio svima koji su obogatili ovu manifestaciju svojim prisustvom, i uputio poziv za godišnji skup sledeće godine, sa željama da se druženje i saradnja članova kluba, koje povezuje ljubav prema marki Opel, uspešno nastavi.
Opel Club Serbia
www.opelclubserbia.org.yu e-mail : opelklubsrbija@gmail.com tel. +381 64 4 33 6666.
Holandska kompanija Vandenbrink Design BV je još prošle godine predstavila javnosti
svoje viđenje moderne interpretacije legendarnog Ferrarija 250 GTO iz 1962.,
koji bi se bazirao na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano. Budući da je taj
njihov dizajnerski predlog u obliku modela Vandenbrink GTO naišao na zaista
izuzetan prijem, u ovoj kompaniji su se najzad odlučili da prihvate izazov i pripreme
Vanderbrink GTO za proizvodnju. Doduše proizvodnja (i to naravno ručna) biće
ograničena na samo 5 (pet) primeraka ovog izuzetnog automobila sa
aluminijumskom karoserijom, a kao da to nije dovoljno za ekskluzivnost celog
projekta, odlučeno je i da cena bude vrtoglavih 993.000 evra, i to bez poreza. To
je cena za snažniju varijantu 630 GTO sa 6,3 litarskim motorom od 750KS i 680Nm
obrtnog momenta, dok cena za slabiju verziju 599 GTO sa 6,0 litarskim agregatom
od 650KS i 630Nm još nije saopštena. Oba motora će inaće biti izrađena u saradnji
sa nemačkom tjuning firmom Edo Comeptition. Po poslednjim vestima, nekoliko primeraka
novog sportiste je već rezervisano, dok se isporuka prvom kupcu najavljuje za
2009. godinu. Istovremeno sa objavljivanjem odluke o proizvodnji, iz
Vandenbrinka su stigli i novi zvanični renderinzi njihovog budućeg automobila.
Mazda je danas zaista pozitivno iznenadila kako publiku tako i
specijalizovane novinare na upravo otvorenom salonu automobila u Sidneju.
Naime, na njihovom izložbenom prostoru šepuri se modifikovana
verzija sportske Mazde3 MPS sa dodatkom Extreme u imenu. Ime je u potpunosti
zasluženo jer MPS Extreme raspolaže sa pojačanim 2,3 litarskim turbo motorom
(uparenim sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni), dorađenim ogibljenjem (spuštenim
za 25 mm), poboljšanim kočenjem i upravljanjem, kao i novim sportskim izduvnim
sistemom. Standardna Mazda3 MPS iz pomenutog motora izvlači 190kW/258KS pri
5500 o/min. i 380Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., a MPS Extreme svih
210kW/286KS pri 5300 o/min. i 425Nm pri 4400 o/min. Izloženi primerak na salonu
je u tzv. True Red crvenoj boji sa kontrastom u vidu crnog krova i crnih traka
na haubi i zadnjim bokovima. Spoljašnjost je dobila još nekoliko novih detalja,
i to u vidu proširenja blatobrana (u crnoj boji), zadnjeg krovnog spojlera
(takođe u crnoj boji), zatamnjenih stakla i BBS Motorsport točkova od 19 inča
sa Dunlop Sports gumama dimenzija 225/35ZR19 (standardna Mazda3 MPS inače ima
točkove od 18 inča). Za zaustavljanje se brinu kočnice sa diskovima od 320 mm
napred, a 280 mm nazad. Tu su naravno i elektronski sistemi ABS, EBD
(elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), Traction
control, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), kao i šest vazdušnih jastuka (dva
frontalna, dva bočna i dve vazdušne zavese).
Nemački tjuner
Motoren-Technik-Mayer ili kraće MTM (možda najpoznatiji po Audiju TT
Bimoto sa
dva motora i 1000KS), juče je objavio prve slike i par detalja o svom
novom
projektu, Audiju S5 K500. Iako se u MTM-u nisu pretrgli od informacija,
ipak je poznato da je Audijev S5 dobio MTM-ov najnoviji kit (čitaj
kompresor) za povećanje
snage 4,2 litarskog V8 motora, koji sada umesto standardnih
260kW/354KS,
razvija okruglo 500 konja ili 368kW. To je dovoljno za ubrzanje do 100
km/h za manje od pet sekundi i maksimalnu brzinu od preko 300 km/h. MTM
je takođe ugradio i pojačani
kočioni
sistem sa
diskovima od 380 mm, dorađeno ogibljenje, novi
sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka,
devetokrake Bimoto aluminijumske felne od 21 inča i veoma decentan
body paket.
Triumph TR se vraća ?
Prema
pisanju britanskog magazina AutoExpress, nemački BMW
razmatra mogućnost da oživi jednog od Britancima najomiljenih brendova
–
Triumph. Nedavno je naime BMW (od 1994. godine je vlasnik prava na ime
Triumph
Cars) obelodanio svoje planove za budućnost, po kojima se planira
proširenje
broja brendova, koji će biti deo ove bavarske kompanije. Uprkos nekim
špekulacijama
da će se to ostvariti kupovinom Jaguara, Land Rovera i Volvoa (trenutno
u
vlasništvu Forda), proširenje BMW porodice će se, prema saznanjima
AutoExpressa, ostvariti oživljavanjem nekog klasičnog britanskog
brenda, a Triumph je na vrhu
liste. AutoExpress je objavio i par renderinga kako bi neki budući
retro Triumph
TR mogao da izgleda, a inspiracija je pronađena u klasičnom Triumphu
TR4. Novi
Triumphov sportski dvosed bi bio odlična premium alternativa već
postojećim sličnim
modelima, kao što su Mazda MX-5/Miata, MG TF (sada u kineskim rukama),
Opel GT
pa i novi KTM X-Bow. Novi Triumph bi koristio bogatu paletu BMW-ovih
agregata,
dok bi i sam BMW mogao da iskoristi Triumph za testiranje svojih novih
tehnologija i lakih materijala pre nego što ih upotrebi na svojim
standardnim modelima.
Nemački tjuner Geiger uzeo je u svoje ruke Hummer H3 Alpha, a rezultat
vidite na slikama – ekskluzivniji stajling i poboljšane performanse. Naime, osim
doteranog izgleda, Geiger je pojačao i motor najmanjeg Hummera, pa sada njegov
5,3 litarski V8 Vortec agregat raspolaže snagom od ravno 300 konja i 438Nm
obrtnog momenta, što ovom vozilu teškom 2,3 tone, omogućava maksimalnu brzinu
od 200 km/h. Snaga je podignuta ugradnjom Geiger Tuning Kit-a, koji podrazumeva
modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora, sportski filter za vazduh i
novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva završetka impresivnog
izgleda. Sem toga, Geiger je doteranim i spuštenim ogibljenjem poradio i na
poboljšanju voznih osobina, a pojačan je i kočioni sistem. Snaga Hummera H3 GT je
naglašena i samim njegovim ekskluzivnim GT izgledom. Možda i najimpresivniji
detalj na ekstravagantnoj i sportskoj pojavi su novi aluminijumski točkovi od
23 inča sa gumama 305/35-23, dok se kao opcija nude i veći od 24 inča (sa
gumama 305/35-24). Sportski karakter je još pojačan trkačkim trakama na karoseriji, novim
body paketom i zatamnjenim staklima i zadnjim svetlima. Unutrašnjost bi mogla
da se opiše kao čist luksuz; sa komfornim kožnim sedištima, detaljima od karbon
fibera i multimedijalnim sistemom. Za one koji se brinu za zaštitu životne
sredine, Geiger nudi i verziju ovog Hummera sa pogonom na prirodni gas, čime se
emisija CO2 smanjuje za oko 20%.
Daihatsu Mud Master-C

Nekad i kod nas popularni japanski brend Daihatsu je za predstojeći 40. salon automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) pripremio novi koncept terenskog vozila sa zanimljivim imenom Mud Master-C (slovo C od Concept). Kako je Daihatsu (inače u vlasništvu Toyote) poznat i priznat kao specijalista za male putničke automobile i manje SUV modele, tako ni Mud Master-C ne predstavlja nikakav izuzetak (dugačak je samo 3395 mm, širok 1600 mm, a visok 1960 mm). U osnovi, ovde se radi o kompaktnom i laganom transporteru namenjenom kako za sportske aktivnosti van urbanih sredina (posebno za biciklizam), tako i za rad na slabije pristupačnim terenima. Za takav teren, Mud Master-C je opremljen pogonom na svim točkovima, visokim klirensom (rastojanje od tla) od 370 mm i velikim točkovima od 16 inča. U skladu sa osnovnom namenom ovog automobila je i unutrašnjost – robusna, sa jednostavnim panelom za instrumente ali i sa velikim LCD displejom.
Toyota 1/X, Toyota Hi-CT, Toyota FT-MV i Toyota Crown Hybrid concept
Tojota je za domaći salon automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) pripremila zaista veliki broj raznih koncept automobila, od kojih izdvajamo 1/X, Hi-CT, FT-MV i Crown Hybrid concept.
Iako bi se u prvi mah Toyota 1/X mogla shvatiti i kao najava neke buduće Toyote Prius, stvari ipak stoje malo drugačije. 1/X u stvari najavljuje novi Toyotin hibridni automobil, i to nešto manji od Priusa, koji će se pojaviti u prodaji najverovatnije 2010. godine. Toyota u svom press saopštenju ipak 1/X poredi sa Priusom, tačnije navodi se podatak da je sa težinom od samo 420 kg (!) novi 1/X čak tri puta lakši od Priusa (što je postignuto upotrebom karbon fibera u konstrukciji). Zadnje točkove Toyote 1/X pokreće napredni hibridni pogonski sklop (smeštem ispod zadnjih sedišta), a Toyota posebno ističe da je 1/X duplo ekonomičniji od Priusa. Pri tom naravno 1/X emituje i manju emisiju CO2. Inače, 1/X je dugačak 3900 mm, širok 1620 mm i visok 1410 mm.
Studija Hi-CT ("hi ride city truck) sa hibridnim pogonom prema Toyotinom saopštenju ima za cilj da bude urbani cool automobil i da putnicima pruži zabavnu vožnju, a sve to u pakovanju standardnih gradskih automobila. Ipak, Hi-CT je sve samo ne standardan automobil, a pre svaga po pitanju dizajna. Nalik više na manji kamion, Hi-CT ima izrazito visoku bočnu liniju, kratke prepuste i spoljašnji pomoćni prtljažnik između zadnjih tokova. Sem toga, zanimljive su i dimenzije : Hi-CT je naime dugačak samo 3330 mm, širok 1695 mm, a visok čak 1780 mm.
Toyota FT-MV je u odnosu na Toyotu 1/X i Toyotu Hi-CT daleko bliže serijskoj proizvodnji, što nam njegovo ime uostalom i najavljuje. FT-MV u osnovi znači Future Minivan, a neki novi Toyotin model, sličan ovom FT-MV, bi navodno mogao da se pojavi u prodaji već tokom 2008. godine. Kao i kod svakog minivena, i ovde je naglasak na prostranosti i praktičnosti pa FT-MV ima tri reda sedišta i nudi komotan smeštaj za šest putnika.
Toyota Crown Hybrid concept je hibridna verzija (kombinacija benzinca i elektromotora) Toyotine limuzine Crown, čije su različite generacije u Japanu u ponudi već 50 godina. Toyota nažalost ne navodi konkretne podatke o motoru, snazi i potrošnji, već samo napominje da Crown Hybrid concept odlikuju visoka ekonomičnost motora, mala emisija CO2 i nizak stepen buke. Sem toga, Crown Hybrid concept poseduje i VDIM traction control, 10 vazdušnih jastuka i poseban LCD displej za pružanje informacija vozaču. Vrhunski komfor za svih pet putnika se naravno podrazumeva. Očekuje se da serijska verzija Toyote Crown Hybrid krene u prodaju krajem 2008. godine.
Lexus LF-Xh
I Toyotin luksuzni brend Lexus imaće zanimljivu postavku na
predstojećem 40. salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.). Pre svega,
tu je novi koncept hibridnog SUV vozila nazvanog LF-Xh, koji bi mogao da se
shvati i kao najava buduće generacije sadašnjeg Lexusa RX. Po navodima Lexusa,
Studija LF-Xh se odlikuje kombinacijom snažnog i dinamičnog izgleda eksterijera
i elegantnog interijera, a sve u skladu sa Lexusovom "težnja ka
perfekciji" filozofijom. LF-Xh pokreće hibridni sistem, koji se sastoji od
benzinskog V6 motora (Lexus ne navodi ni njegovu zapreminu ni snagu) i elektromotora,
dok je pogon naravno na svim točkovima. Inaće, novi koncept je dugačak 4800 mm,
širok 1895 mm, visok 1650 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2850 mm. Lexus
će na salonu automobila u Tokiju izložiti i već poznatu studiju sportskog
automobila LF-A sa 5,0 litarskim V10 motorom i karoserijom od karbon fibera,
kao i serijske modele LS600hL, LS460, GS450h, GS460 i novog "M3
killera", model IS-F sa 423KS.
Nissan Intima Concept, Nissan Round Box i Nissan NV200
Sem serijske verzije nestrpljivo očekivene nove generacije sportskog modela GT-R i koncepta Pivo 2, Nissan će na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) promovisati i nekoliko studijskih automobila, među kojima se posebno izdvajaju Intima Concept, Round Box i NV200.
Intima Concept je prototip nove limuzine više srednje klase (dužina/širina/visina : 4980/1840/1450 mm), koja, sudeći po njenom izgledu, od sva tri Nissanova koncepta izgleda nekako najrealnije i najbliže serijskoj proizvodnji. Komforna, elegantna i prostorna unutrašnjost ovog automobila po Nissanovim rečima objedinjuje atraktivan dizajn, visok nivo funkcionalnosti i naprednu tehnologiju, a sve u skladu sa Nissanovom filozofijom "Modern Living Concept". Ulazak je putnicima olakšan tzv. samoubilačkim vratima (ona pozadi se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih) i odsustvom B stuba. Od opreme treba izdvojiti napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere), zatim DCAS (Distance Control Assist System) sistem za održavanje razdaljine od ostalih vozila, pa "inteligentni" automatski klima uređaj u četiri zone (svaki putnik individulano kontroliše i podešava temperaturu na svom sedištu uz pomoć infracrvenih senzora), veliki panoramski stakleni krov i indirektno osvetljenje kabine inkorporirano u instrument tablu, centralnu konzolu, oplate vrata i plafon. Intima Concept je opremljena dizelskim V6 motorom, koji se odlikuje tihim radom, efikasnošću i ekološkom podobnošću.
Nissan Round Box ili kraće R.D/B.X je studija kompaktnog (dužina/širina/visina : 3650/1750/1530 mm) otvorenog automobila za četiri osobe i predstavlja novi pravac u dizajniranju vozila za zabavu i uživanje u vožnji. Uprkos toj svojoj nameni, Nissan navodi da ovaj koncept pokreće i ekološki podoban benzinski motor sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem goriva, uparen sa Nissanovom Xtronic CVT kontinualnom transmisijom. Ovu studiju karakteriše, hmm, zanimljiv dizajn spoljašnjosti gde se najviše ističu visoki bokovi, naglašeni lukovi blatobrana, prednja hauba u skoro istoj ravni sa vetrobranom, veliki točkovi od 18 inča (sa gumama 225/40R18) i mali stakleni paneli na donjim delovima vrata (nazvani "road surface windows"). I R.D./B.X. ima već pomenuti napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju i DCAS (Distance Control Assist System) sistem za održavanje razdaljine od ostalih vozila.
Nissan NV200 je još jedan inovativni koncept malog komercijalnog vozila i predstavlja rezultat zajedničkog rada Nissanovog Design Centra iz Japana i Nissan Design Centra iz Londona. Fabrika novi NV200 opisuje kao radikalan, futuristički ali istovremeno i potpuno praktičan koncept. U osnovi, NV200 pokušava da kombinuje funkcionalnost (i to funkcionalnost sa velikim F) nekog kombi vozila sa komforom mobilne kancelarije. Glavnu odliku ove studije predstavlja prostor za prtljažnik, i to u obliku jedinstvene čaure, koja se izvlači iz automobila, čime se oslobađa prostor za mobilnu kancelariju iza prednjih sedišta. Naravno ovo je samo dok automobil stoji. I kome je ovo namenjeno ? Po rečima ljudi iz Nissana : "novoj generaciji aktivnih profesionalaca".