home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

U Beogradu, u ulici Dragoslava Srejovića bb otvoren je novi prodajno-servisni centar Radulović za Hyundai vozila, čime se kompanija Radulović pridružila članovima prodajne mreže generalnog zastupnika ove korejske marke, Hyundai Auto Beograda. Uz novi centar u Beogradu, otvara se i odgovarajući u Novom Sadu, smešten na Novosadskom Putu 71 (put za Veternik).

izvor : www.vrelegume.co.yu





Domaći zastupnik za Hyundai (beogradski Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/3283 274, 3283 167, internet adresa www.hyundai-auto.co.yu) je pre nekoliko dana domaćoj javnosti konačno prikazao Hyundai-jev luksuzni model Grandeur namenjen poslovnim ljudima. Promocija je održana u beogradskom klubu Admiral a zvaničnu premijeru Grandeur će imati na salonu automobila u Beogradu, koji počinje 23. marta i traje do 1. aprila. Hyundai ovim modelom, napravljenom prema ukusu evropskih kupaca, ulazi u premium klasu gde vladaju nemački modeli poput Audi-ja A6, BMW-a serije 5 i Mercedesa E klase. Hyundai se dakle nada da će preuzeti deo kupaca u ovoj klasi gde ime kompanije i tradicija igraju možda i odlučujuću ulogu u izboru automobila. Da bi anulirao prednost pomenutih nemačkih marki, Hyundai za Grandeur nudi 5 (pet) godina garancije, bogatu opremu i moderan dizel motor od 2,2 litra sa 145KS i 340Nm. Sa tim motorom Grandeur postiže 200 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 12 sekundi uz prosečnu potrošnju od 7,9 litara na 100 km, naravno po fabričkim tvrdnjama. Cena za ful opremljen Grandeur (automatska klima, ESP, 17 inčne alu felne...) sa tim dizelašem u našoj zemlji 39.884 evra sa PDV-om. Grandeur se proizvodi i sa 6-cilindričnim benzinskim motorom zapremine 3,3 litra (233KS i 304Nm) uparenim sa automatskim 5-stepenim menjačem. Sa dužinom od 4895 mm, širinom od 1845 mm, visinom od 1490 mm i velikim međuosovinskim rastojanjem, Grandeur pruža zaista puno mesta u komfornoj unutrašnjosti. Zbog tih svojih dimenzija i dizajna uopšte, auto deluje veoma elegantno pa i moćno. Za kraj još i informacija da Hyundai Auto Beograd do kraja godine namerava da otvori novi, moderan prodajno-servisni centar na Novom Beogradu (III. bulevar), koji bi počeo sa radom početkom decembra ove godine a u njega će biti uloženo 13 miliona evra.



Honda Club Serbia (HCS) i Auto Moto Delta Honda d.o.o. zajednički su organizovali, specijalno za članove HCS-a, test vožnju novih Hondinih vozila. Testirani trio su činile 2 Honde Civic, 1,8 litarski benzinac (140 KS) i dizel 2,2 l (140 KS), a na opšte oduševljenje članova kluba, tu je bila i "Corvette sa istoka" Honda S2000. Opšti utisak svih vozača je da je model S2000 ubedljivo najlakši za vožnju, da izvanredno leži u krivinama, ima perfektan balans i zvuk motora koji diže adrenalin u nebesa.
Slične manifestacije se već planiraju, a ne treba zaboraviti da je 21. aprila u 16h na beogradskom Ušću zakazan treći zvanični Honda skup.

Izvor : www.vrelegume.co.yu



Rumunska Dacia je u protekle dve godine u našoj zemlji prodala preko 10.000 automobila pa ne iznenađuje i pojava kluba namenjenog fanovima ove marke. Forum Dacia Fan Club-a se nalazi na adresi :

 http://www.freepowerboards.com/daciafanclub/index.php



Salon automobila u Beogradu se bliži (23. mart-1. april) pa je sve više domaćih zastupnika, koji odobravaju tzv. sajamske popuste za pojedine modele. Posle firmi Porsche SCG (zastupnik za Audi i VW), EuroSumar (Suzuki), Verano Motors (Peugeot) i Grand Motors (Ford), koji su već objavili svoje ponude za kupovinu njihovih automobila po nižim cenama, sada i beogradski Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel. 011/318-2509, 227-1338, www.deltaauto.co.yu) nudi popuste na pojedine modele marki Alfa Romeo, Fiat i Honda, koje zastupa u našoj zemlji. Popusti se odnose na sledeće modele: Honda Accord, svi modeli -5% popusta, Fiat Panda, modeli sa 1,2l motorom Dynamic, 4x4 Treking, 4x4 Climbing, Alessi i Sporting - 3% popusta, Fiat Croma Dynamic 1,8l 16V - 1000 evra popusta, Fiat Doblo, model Panorama - 4% popusta, Fiat Grande Punto, modeli 1,4 Active, 1,4 Dynamic, 1,3 MJet Dynamic i 1,9 MJet Sport - 4% popusta, Alfa Romeo 159 -4% popusta i Alfa Romeo GT -4% popusta. Na slici Alfa 159.

Izvor : www.nacionalnaklasa.com



Kompanija DaimlerChrysler SCG organizuje prolećnu servisnu akciju za putnički program vozila Mercedes-Benz od 12. do 23. marta 2007. U trajanju od dve nedelje, svi korisnici vozila putničkog programa Mercedes-Benz, biće u prilici da besplatno dobiju kompjuterski izveštaj – stardijagnoza i vizuelni pregled: motora, kočnica i sistema oslanjanja. Servisnu akciju prati i specijalna ponuda osveženje klime koja podrazumeva 15% popusta na filter klime, tečnost klime i njihovu zamenu. Zainteresovani korisnici vozila Mercedes-Benz potrebno je da zakažu dolazak kod servisnih referenata u servisu Mercedes-Benz Beograd, na telefone: 011 30 19 221, 011 30 19 222, 011 30 19 223. 

DaimlerChrysler SCG d.o.o, Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd 

izvor : nacionalnaklasa.com



Kako se bliži salon automobila u Beogradu (23.mart-1.april), na domaćem tržištu je sve više zastupnika i uvoznika, koji nude povoljnije uslove kupovine novih automobila. I naš uvoznik Suzuki vozila, beogradski Euro Sumar, poput Grand Motorsa (uvoznik Forda) i Porsche SCG-a (uvoznik za VW i Audi), već odobrava sajamski popust za Suzuki Swift i to u iznosu od tačno 1000 evra. Euro Sumar se nalazi na adresi Vojislava Ilića 145, njihovi telefoni za dodatne informacije su 011/488 95 54 i 011/488 60 76. Još internet adresa : www.suzuki-yu.co.yu



Korporacija iz Japana, koja u pregovorima sa potencijalnim partnerima širom sveta zastupa japanske auto kompanije Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Subaru i Isuzu, kao i južnokorejski Hyundai, već duže pregovara sa poslovodstvom Grupe Zastava vozila o uspostavljanju poslovne saradnje. Ti razgovori su u fazu ozbiljnijih pregovora ušli nedavno, prilikom posete privredne delegacije Kragujevca i Zastave Indiji, gde japanska korporacija ima jedno od svojih sedišta. Potencijalni japanski partneri spremni su, saznaje Danas, da sa Zastavom potpišu ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, sličan onom koji Fabrika automobila ima sa Fijatom. To praktično znači da bi u Kragujevcu, u dogledno vreme, pored italijanskog "punta" (na slici), mogao da počne da se sklapa i neki od najnovijih modela automobila japanskih proizvođača – Nissan, Suzuki, Mitsubishi ili neki od novijih putničkih vozila korejskog Hjundai-ja. Prema informacijama sa preliminarnih pregovora u Indiji, japanske kompanije spremne su da u Kragujevcu otpočnu sklapanje jednog od svojih najnovijih modela automobila po japanskoj tehnologiji, što, procenjuju u Zastavi, ne bi iziskivalo prevelika ulaganja u pogone i opremu Fabrike automobila. Ovo tim pre što se pogoni Fabrike automobila već opremaju italijanskom, belgijskom i nemačkom opremom za proizvodnju "punta", na kojoj, međutim, ističu stručnjaci, mogu da se sklapaju i drugi svetski modeli automobila najnovije generacije. Japanske kompanije spremne su da obezbede tržište za automobile koji bi se sklapali u Kragujevcu. 

Izvor : danas.co.yu



Beogradska firma Jugo Lada (Beograd, Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0117) postala je novi generalni zastupnik ruske Lade za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu. Posle preuzimanja zastupništva od firme Impex IB, Jugo Lada je već oformila novu listu dilera. Novi uvoznik će se prvi put zvanično predstaviti i na salonu automobila u Beogradu, koji počinje 23. marta i traje do 1. aprila. Na njihovom štandu glavna premijera biće već poznata Lada 1118(Kalina) ali u tzv. hatchback verziji odnosno u varijanti sa 5 vrata i fabričkom oznakom 1119 (na slici).



Domaći zastupnik za Audi i VW, beogradska firma Porsche SCG (tel. 011/3042-400), od 12. marta do 7. aprila ima specijalnu sajamsku ponudu za sve modele Audi-ja i VW-a. Pored već postojećih ponuda za modele Audi A3, A4 i A6, za sve modele se nudi i besplatno kasko osiguranje u prvoj godini ako se auto kupuje preko Porsche Leasing-a, kao i velike uštede na osnovnu cenu svih modela. U zavisnosti od modela, dodatna ušteda može biti od 500 do 1000 evra. Takođe i za modele VW važi popust od 5 odsto odnosno 7 ako se auto kupuje na lizing.



Još jedan zanimljivi novi model počinje svoj tržišni život kod nas. Kompaktni MPV model Touran (DxŠxV 4391 mm/1794 mm/1652 mm) u novom izdanju već se nalazi u ponudi našeg zastupnika za VW, beogradskoj firmi Porsche SCG, koja se nalazi na Novom Beogradu. Telefon za informacije je 011/3042-400. Novi Touran, osim dizajnerskih, donosi i nekoliko tehnoloških "caka". Volkswagenov sedmosed je naime prvi model ovog proizvođača opremljen Park Assist sistemom za pomoć pri parkiranju. U principu je sličan sistemu na Toyoti Prius a delo je VW-ovih inženjera. Radi se o sistemu kod koga radar vrši procenu raspoloživog parking mesta i zatim izračunava najoptimalnije izvođenje celog procesa parkiranja. Vozač, vođen slikom i zvukom, zauzima odgovarajuću početnu poziciju i zatim ubacuje ručicu menjača u polažaj za vožnju unazad. Dalje je postupak parkiranja automatizovan i, prema tvrdnjama samog VW-a, traje svega 15 sekundi. Ipak ovaj sistem se ne nalazi u serijskoj opremi već se za njega doplaćuje 720 evra. Što se dizajnerskih promena tiče, spoljašnjih dorada ima najviše na prednjem kraju, koji, sada sa novom maskom i svetlima, liči na druge modele iz ponude nemačke marke dok su pozadi novi samo grafika svetala i masivniji branici. Promene u unutrašnjosti svode se na nove materijale i bogatiju opremu dok se za bolji vizuelni doživljaj brine dekoracija u imitaciji metala. Gamu motora novog Tourana sada čine sledeći agregati : benzinci od 1,6 litara sa 102KS, sledi 1,4 TSI (140KS) i motor 2,0L sa 170 konja. Od dizelaša, Touran nudi 1,9 TDI motor u 2 verzije (90 i 105KS) i 2,0 TDI takođe u dve varijante (140 i 170KS). Od nedavno se nudi i benzinac 1,4 sa svih 170KS iz Golfa GT sa kojim Touran postiže 200 km/h a troši samo 7,4 litra goriva na 100 km (po fabričkim tvrdnjama). Najjeftinija verzija novog Tourana kod nas je benzinac od 1,6 litra sa 75kW/102 konja, koji sa osnovnim paketom opreme treba platiti 20.000 evra sa PDV-om.    



Beogradaski salon automobila počinje 23.marta a neke od zanimljivih premijera, koje će tamo biti predstavljene, već sada se mogu kupiti. Tako su već u ponudi Toyotin novi model Auris, koji zamenjuje hatchback verzije poznate Corolle kao i novi Mini Cooper. Prvo o aurisu. Odmah da kažemo i njegovu cenu u Srbiji. Najjeftiniju verziju Aurisa (1,4 litarski benzinac sa osnovnim paketom opreme) kod nas treba platiti 16.800 evra a 18.700 evra sa PDV-om košta   osnovna verzija najjeftinijeg dizelaša (1,4 D-4D sa 90KS). Isporuke počinju početkom aprila. Da kažemo da Toyote u našoj zemlji prodaje firma Toyota Srbija i Crna Gora, sa sedištem na Novom Beogradu, Savski nasip 7, njihova info linija za besplatne informacije je 0-800-300-000 a internet adresa www.toyota.co.yu  Iako smo o novom Aurisu pisali već nekoliko puta (tekstove o njemu možete pronaći u našoj arhivi), zbog velikog interesovanja evo još jednom nešto o velikom Toyotinom adutu, koji je u pohod na evropska tržišta krenuo u februaru, a u sve zemlje bi trebao stići do aprila. U Srbiji se automobil stvaran posebno za Evropu, kao što smo rekli, već može kupiti a prve isporuke u aprilu. Aurisovo ime inače znači zlato a ovim je automobilom japanski proizvođač demonstrirao novi dizajnerski pristup; naime Auris je rađen iznutra prema spolja kako bi se povećale unutrašnjost i komoditet putnika. Naglasak je na velikoj prostranosti  (Auris je najviši u svom segmentu) i na ergonomiji. Očigledna ergonomska rešenja-menjač i ručna kočnica približeni vozaču-osim što olakšavaju vožnju, deluju atraktivno. Takođe, podizanje menjača stvorilo je prostor za praktične pregrade  kojih ima svuda po automobilu. Zamerka se jedino može uputiti krutoj, naizgled jeftinoj plastici koju delimično nalazimo u interijeru. Naime Auris je prava, čvrsta i kvalitetna Toyota i takav mu detalj nije potreban. Model koji u Toyotinoj paleti zamenjuje Corollu (samo u hatchback verzijama sa 3 i 5 vrata) napravljen je na novorazvijenoj platformi, kako bi se omogućila najbolja moguća zaštita u slučaju sudara, ali i smanjile buka i vibracije u putničkoj kabini. Auris serijski dolazi sa vazdušnim jastukom za kolena (!), u čemu je prvi u svojoj klasi. Toyota tvrdi da je reč o najsigurnijem novom automobilu svoje kategorije. Tome u prilog ide i podatak da je osvojio svih pet EuroNCAP-ovih zvezdica na crash testovima. Auris će biti u ponudi sa 3 i 5 vrata a dimenzije su mu DxŠxV : 4220mm x 1760mm x 1515mm. Ovde napomena da će verzija sa 4 vrata, dakle limuzina, i dalje zadržati staro ime Corolla, dok karavan za Evropu nije planiran mada se u Japanu već prodaje. Osim dizajna, prostranosti, dobre ergonomije i kvaliteta, Aurisovi su aduti i dobre vozne osobine, kojima je kumovalo novo vešanje. Osim toga Auris brzo reaguje, stabilan je i uliva poverenje. Dizelski motori su kultivisani i odlikuju se tihim radom, a očekuje se da će svaki drugi prodati Auris biti upravo dizelaš. Vrhunac ponude je model sa dizelskim D-4D 180 Clean Power agregatom. Taj 2,2-litarski D-4D u Aurisu razvija 177 KS, a biće dostupan sa 6-stepenim ručnim menjačem. Ipak pitanje je kada i da li će se uopšte ovaj motor naći u ponudi kod nas zbog problema sa kvalitetom goriva kod nas. Dva druga dizelaša u gami su 1,4 D-4D (90 KS) i 2,0 D-4D (126 KS). Toyota sa Aurisom uvodi i novi benzinski motor; 1,6 litarski Dual VVT-i sa 124 KS pri 6000 obrtaja. Osnovni motor u ponudi je 1,4 VVT-i benzina, koji razvija 97KS. Auris će se i proizvoditi u Evropi  i to u Velikoj Britaniji i Turskoj.

A sada malo i o novom Miniju Cooper, koji se upravo pojavio u prodaji i u Srbiji. Ono "novi" Mini je ipak relativno jer je vizuelno ostao gotovo isti kakav je i bio dok su najglavnija unapređenja usmerena na mehaniku i na poboljšanje voznih osobina. Dakle jasno je kako se ni sam BMW (kao vlasnik Minija) nije drznuo da dublje dira u dizajn ovog uspešnog modela. Naime za poslednjih 6 dodina prodato je preko 800.000 komada dosadašnjeg modela Minija, a od toga četvrtina je ostala u Velikoj Britaniji. Iako se na prvi pogled zbog minimalnih estetskih promena i ne vidi da se radi o novom Miniju, to je logična odluka jer se ovde radi o modelu koga karakteriše bezvremenski izgled i čitava armija vernih obožavalaca. Veće promene se kriju ispod lima, gde je spakovana nova "ergela". Osnovni motor je i dalje 1,6 litarski benzinac ali sada sa 88kW/120KS (ranije 115) a u kombinaciji sa doteranim ogibljenjem, omogućuje Miniju da održi prednost nad konkurencijom. Maksimalna brzina ovog modela iznosi 203 km/h uz ubrzanje do 100 km/h od 9,1 sekundu. Snažnija verzija nosi oznaku Cooper S a ima novi 1,6 litarski turbo motor sa 128kW/175KS (ranije 170). Ova varijanta postiže najveću brzinu od 225 km/h a ubrzanje do stotke je 7,1 sekundi. Bez obzira na snažnije motore, Mini sada troši manje goriva pa se tako Cooper S zadovoljava sa 6,9 litara a slabiji Cooper sa samo 5,8 litara goriva na 100 km. Ko želi da uštedi još više, neka sačeka novu dizel verziju Cooper D sa 1,6L motorom i 110KS i 260Nm obrtnog momenta. Taj troši samo 4,4 litra na 100 km. Prodaja dizel verzije u Evropi počinje tokom aprila kada počinje i prodaja osnovne, One verzije novog Minija. Kao što smo već rekli, spoljašnjost je ostala gotovo ista. Blago povećanje dimenzija (sada 3,70 metra dužine) prate i nove svetlosne grupe napred, nešto istureniji bokovi pozadi i blago poboljšanje aerodinamike. Takođe, prednja svetla više se ne dižu sa poklopcem motora već su pričvršćeni za karoseriju. Novih je i 7 boja za karoseriju. Ono što se ne vidi spolja jeste napredak u ponudi prostora i opreme u kabini. Slabiji kvalitet izrade sada je stvar prošlosti baš kao i izražena skučenost kabine. Instrument tabla nešto je tanja u cilju dobijanja dodatnih nekoliko centimetara prostora za putnike napred. Kupci mogu birati između četiri standardna stila uređenja interijera, dok je dekoracija od imitacije metala obavezna. Posebna pažnja posvećena je bezbednosti. Uz odlične vozne osobine slične kartingu, sada su tu i pneumatici sa run-flat tehnologijom, 6 vazdušnih jastuka, ABS/EBD/CBC elektronski bezbednosni sistemi, ASC+T sistem stabilnosti i trakcije (serijski kod verzije Cooper S), te DSC sistem za nadzor dinamičke stabilnosti ali uz doplatu. Zanimljivo da u kombinaciji sa poslednjim dolazi i Hill Assist sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. I za kraj cene novog Minija kod nas. Osnovni Cooper sa 120KS košta 20.521 evra a Cooper S tačno 24521 evra sa PDV-om. Mini kod nas prodaje firma Delta Motors iz Beograda, Kralja Milana 31a, a njihov telefon za dodatne informacije je 011/3243-959.




I poznati proizvođač terenaca posle duže pauze dobio je ovlašćenog uvoznika za Srbiju. Premijerom na 45. međunarodnom salonu automobila, odnosno od 23.marta, Grand Motors zvanično počinje saradnju sa još jednim brendom iz grupe Ford – britanskim Land Roverom. Time će u svetu čuvena marka terenaca, posle dvadesetak godina, dobiti ovlašćenog uvoznika za tržište Srbije. Na salonu automobila u Beogradu ćemo predstaviti jedan od najpopularnijih i najprestižnijih modela Land Rovera – kaže direktor prodaje u Grand Motorsu, Saša Rudić. Potencijalni kupci će na posebno uređenom delu velikog Grand Motorsovog štanda moći da dobiju sve informacije o njemu, ali i o ostalim vozilima tog renomiranog proizvođača. Posle sajma, neki od Land Roverovih prestižnih terenaca će biti izloženi u našem novom poslovnom centru na Novom Beogradu, u III bulevaru (Milutina Milankovića) na broju 21 – dodaje gospodin Rudić. Podsećamo da je od početka godine Grand Motors jedini ovlašćeni diler automobila Volvo u Srbiji. Povratak te marke na naše tržište je propraćen izuzetnim interesovanjem – i javnosti i potencijalnih kupaca.

izvor : nacionalnaklasa.com



Nova, bolje reći obnovljena verzija Ssangyong Rextona stigla je i u Srbiju. Novi Rexton, sada nazvan Rexton II, zvaničnu premijeru imaće na salonu automobila u Beogradu (23.mart-1.april) a cena osnovne varijante iznosi 36220 evra sa sve PDV-om što je na nivou njegovog prethodnika. Rexton II donosi brojna poboljšanja, pre svega, svežiji i manje radikalan dizajn u odnosu na neke od postojećih modela u svojoj gami vozila ("diskutabilan" izgled je već postao nešto kao zaštitni znak ove marke) a osim eksterijera promena ima i u enterijeru odnosno kabini, koja sadi nudi veći komfor u vožnji. Rexton II sada dolazi sa snažnijim 2,7 litarskim Xdi motorom od 136kW/ 186 konja, naravno dizelašem i novim 5-stepenim automatskim menjačem, poreklom iz Mercedesa a promena ima i na sistemu integralnog (4WD) pogona. Maksimalna brzina je 180 km/h a prosečna potrošnja, po fabričkim tvrdnjama, iznosi oko 9 litara na 100 km. Inače, dimenzije Rextona II  izgledaju ovako : DxŠxV 4720mm/1870mm/1830mm dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2820mm. Prtljažnik je zapremine 678 litara a kad se obori zadnja klupa svih 1338 litara.



Domaće tržište je postalo bogatije za nekoliko novih, zanimljivih automobila. To su Kia Ceed, Dacia Logan MCV ( karavan ) i Audi S3. Prvo o korejskom novitetu Kiji Ceed. Budući da se auto proizvodi u Evropi i da je namenjem evropljanima i njihovim željama i potrebama, dizajn je prilagođen evropskom oku a osim oblika njegovi aduti su još savremena tehnologija, bogata oprema, relativno prihvatljiva cena i uz sve to i opšta garancija na automobil u trajanju od 5 godina ili 150.000 km ! Kod nas (zastupnik Kia Auto Beograd) najjeftinija verzija sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 105KS, zapada 15990 evra sa PDV-om dok osnovna dizel varijanta sa motorom zapremine 1,6 litra i 90KS košta 18990 evra sa PDV-om. Za te pare osnovni Ceed nudi ABS, klimu, prednje i bočne vazdušne jastuke, putni kompjuter, MP3/CD plejer, centralnu bravu, električne podizače stakala, 15 inčne točkove i drugu opremu. Najskuplja verzija nudi još automatski klima uređaj, ESP sistem ( elektronska kontrola stabilnosti ), 16 inčne alu felne, električne retrovizore, alarm, kožni volan i sl. Ceed će naravno biti izložen i na salonu automobila u Beogradu krajem marta gde će zainteresovani kupci moći da ga razgledaju. U svoj adut u kompaktnoj klasi, dužine 4230 mm i međuosovinskog rastojanja 2650 mm, Kia ugađuje 3 benzinca od 1,4, 1,6 i 2,0 litara (svi sa 16 ventila) sa rasponom snage od 105 do 140KS i dizelaš od 1,6 litara i snage od 90KS i 116KS. Ogroman napredak koji Ceed donosi u odnosu na prethodne modele Kie, u svemu očigledan pa i u ceni. U početku će se nuditi hatchback verzija sa 5 vrata dok su već u pripremi i varijante karavan ( Sporty Wagon ) i sportski hatchback sa 3 vrata. Za nekoliko dana, na salonu u Ženevi, Kia predstavlja i prototip Ceeda u kabrio verziji sa imenom Ex-Ceed o kome smo pisali pre neki dan.

Dacia Logan MCV je novitet koji domaći kupci nestrpljivo iščekuju već nekoliko meseci a kako smo i najavili pre neki dan, sada je Dacijin karavan konačno stigao u Srbiju (zvanična prodaja počonje 10.marta). Prvo možda  najvažnije-cena. Osnovna varijanta Logana MCV kod nas će koštati 8626 evra sa PDV-om. To je nešto manje od ranije najavljenih 9200 evra. Po toj ceni dobija se verzija sa benzinskim 1,4 litarskim motorom sa 75KS i 5 sedišta a uz doplatu može se doplatiti i za dodatna dva pa je Logan MCV najjeftiniji auto sa 3 reda sedišta i mesta za 7 putnika na tržištu. Osim tog motora u ponudi je i benzinski motor od 1,6 litra u 2 verzije; sa 90 i 105 konja kao i dizelaš 1,5 DCi od 70KS. Inače Logan MCV je od obične limuzinske verzije duži za 20 cm mm pa dostiže 4,45 metra. I međuosovinsko rastojanje je produženo i to čak za 27 cm pa iznosi 2905 mm. Zapremina prtljažnika obuhvata 730 litara a kada se obore zadnja sedišta, čitavih 2350 litara ! Dakle osim cene, aduti Logana u karavan verziji su i prostrana unutrašnjost i ogroman prtljažnik. Opširnije o Loganu MCV pišemo u našoj rubrici Predstavljamo. Da ne zaboravimo. Garancija za Logan MCV iznosi 3 godine ili 100.000 km dakle kao kod japanskih ili korejskih automobila što će samo još više povećati poverenje u taj automobil.                                                                             
I nešto o izuzetnom i skupom Audiju S3 koji se već može naručiti u Srbiji. Možda nije zanimljiv za obične kupce kao pomenuti Ceed ili Logan MCV ali se radi o izuzetnom sportskom automobilu pa mu je takva i cena. Naime, naš zastupnik (Porsche SCG iz Beograda), za osnovnu verziju Audija S3 traži 40300 evra sa PDV-om ( u Nemačkoj košta oko 35000 evra ). Za te pare dobija se sportski hatchback niže srednje klase koji predstavlja konkurenciju takvim rivalima kao što su VW Golf GTI, Opel Astra OPC, Renault Megane RS, Ford Focus ST, Seat Leon FR, BMW 130i, Alfa 147 GTA, Honda Civic Type-R, Mazda3 MPS i sl. Pokreće ga 2,0 litarski turbo motor sa 195kW/265KS i 350Nm uz pomoć koga dostiže 100 km/h za samo 5,7 sekundi uz maksimalnu brzinu od 250 km/h (koja je nažalost elektronski limitirana). Pritom, prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 9,1 litar. S3 ima naravno tvrđe i spušteno ogibljenje (za 25 mm), direktnije upravljanje, jače kočnice, pogon na sva 4 točka (Quattro),  6-stepeni manuelni menjač i točkove od 18 inča. Da bi se i vizuelno razlikovao u odnosu na Audi A3, na osnovu koga je i nastao, S3 je opremljen sa novim, dubljim branicima, spojlerima, agresivnijom maskom, pragovima, duplim završetkom izduvne cevi ali sve diskretno i sa merom. U kabini se ističu sportska sedišta i kožni, "zasečeni" volan kao i aluminijumske pedale i ista takva ručica menjača.