home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Uvoznik Forda za našu zemlju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel. 011/20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) organizovao je 20. februara srpsku prezentaciju detaljno restilizovanog Forda Focus, koji je inače premijerno predstavljen još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu. Prvo što kod obnovljenog Focusa upada u oči je naravno njegov novi izgled. Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle nešto više od tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Od jednog prilično neupadljivog  Focusa dobijen je daleko privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga za to pripada Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, pa Focus za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Focus i dalje ostaje jedan od najprostranijih automobila u klasi, nudeći mnogo mesta na zadnjim sedištima i za dva odrasla putnika. Prvoklasne vozne osobine koje su proslavile Focus prisutne su i u obnovljenom modelu, odnosno Focus još uvek postavlja merila u klasi kada su u pitanju upravljivost, preciznost servoupravljača i celokupnog užitka u vožnji. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema, tačnije benzinci (zapremine od 1,4 do 2,5 litra) imaju snagu u rasponu od 80 do 225KS, dok TDCi dizelaši, zapremine od 1,6 do 2,0 litra, razvijaju  između 90 i 136KS. Kao i do sada, Focus će se nuditi u verzijama hatchback (sa troja i petora vrata), karavan i limuzina (kasnije stiže i Coupe-Cabriolet varijanta). Posebnu pažnju zaslužuje sportska ST varijanta, koja sem snažnijeg motora, raspolaže i agresivnijim aero body paketom (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, difuzor pozadi, zadnji krovni spojler), atraktivnijim aluminijumskim točkovima veličine 18 inča i sa dva završetka izduvnog sistema. Focus ST pokreće 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. Prosečna potrošnja mu po fabričkim podacima iznosi 9,4 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 je 224 grama po kilometru. Što se cena za obnovljeni Focus u Srbiji tiče, one su čak i nešto niže od prethodnog modela, što znači da osnovni Focus (1,4 litarski benzinac sa 80KS,  sa troja vrata i opremom Trend) košta 15.600 evra sa PDV-om (110 evra manje od ranije redovne cene), dok najjeftiniji dizelaš 1,6 TDCi sa 90KS i Trend paketom, sada ima cenu od 17.600 evra (ranije 17.870 evra).





Pet meseci posle zvanične prezentacije na salonu automobila u Frankfurtu, novi Suzuki Splash stiže i na naše tržište. Tačnije, cena za bazni model 1.0 GLX + (sa trocilindričnim 1,0 litarskim benzincem od 65 konja) u Srbiji iznosi 12.200 evra sa PDV-om. Splash inače predstavlja plod zajedničke saradnje ove japanske fabrike i Opela, koji svoju verziju ovog malog gradskog automobila prodaje kao Opel Agilu. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju ovog mikrovena od Opelovog, pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku (koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika), kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki dizajn Splasha opisuje kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash je dugačak 3715 mm, širok 1680 mm, a visok 1590 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. Splash pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i postiže 160 km/h (troši 5,2 litra benzina na 100 km), veći četvorocilindrični benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS (do stotke ubrzava za 12 sekundi, dostiže 174 km/h, troši 5,6 litra benzina), dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,5 sekundi, postiže 162 km/h, a troši nešto više od 4 litre dizela na 100 km). Standardno se ugrađuje ručni menjač sa 5 stepeni, dok je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju. Sve ono što važi za novu Agilu, važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu, a povećana dužina i širina (u odnosu na prethodni Suzuki Wagon R) pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila). U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi), prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati sa 178 na svih 918 litara, a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Splash se proizvodi u susednoj Mađarskoj, dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela.

VIDEO : Suzuki Splash




Kompanija Ehom Auto iz Beograda je postala novi član prodajno-servisne mreže za automobile japanskog Subarua u našoj zemlji. Njihov prodajno-servisni centar se nalazi u ulici Svetog Nikole 43 (bivša Baje Sekulića), a prostire sa na oko 3000 metara kvadratnih (od toga 1600 m2 je zatvoreni prostor). U prodajnom salonu će biti izloženi modeli nove Subaru Impreze, o kojoj možete više pročitati OVDE. Inače, ovlašćeni distributer Subaru automobila u Srbiji je firma Nicos C. Kattamis (S&M) Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel. 011/3650-083, www.subaruserbia.com), a pored Ehom Auta, ova japanska marka kod nas ima još dva dilera. To su Graditelj d.o.o. u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400, www.graditelj-group.com) i Čurćić d.o.o. u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222).



Početak ove godine je doneo i nove popuste na domaćem auto tržištu, a to se pre svega odnosi na automobile sa lagera i proizvedene 2007. godine.  

ALFA ROMEO : Uvoznik ovih italijanskih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, www.deltaauto.co.yu) spustio je cene svih Alfinih modela iz 2007. godine, pa je tako recimo Alfa 147 1,9 JTD na popustu od 2800 evra (sada košta 21.299 evra), Alfa 159 3,2 JTS je na sniženju od 3186 evra i staje 41.949 evra, dok je Alfa Spider jeftinija za skoro 2400 evra i košta 42.352 umesto 44.722 evra.

HONDA : Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 5 odsto. Za Hondu Legend i Civic sedan popust iznosi 3%, za Accord i Civic hatchback (sa troja i petora vrata) 5%, dok za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-914 i 2010-926, www.deltaauto.co.yu).

FORD : Generalni uvoznik Forda za našu zemlju (firma Grand Motors, tel. 011/20 90 600, internet : www.ford.co.yu) trenutno domaćim kupcima nudi Fiestu sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 80KS, petora vrata i bogatim paketom opreme, koja se prodaje po posebnoj ceni od 12.990 evra sa PDV-om. U opremi se, između ostalog, nalaze klima uređaj, ABS, svetla za maglu, prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo upravljač, alu točkovi od 15 inča, el. podizači stakala, centralno daljinsko zaključavanje, radio CD/MP3 i metalik boja. Kupac, koji se odluči da ovu Fiestu kupi na operativni lizing, od S Leasinga će na poklon dobiti kasko osiguranje za sve vreme trajanja otplate automobila. U ponudi su i Ford Focus 1,6 i Focus 1,6 TDCi, koji se sa bogatom opremom (klima, prednji i bočni vazdušni jastuci, ABS sa EBD, putni kompjuter, elektro paket, svetla za maglu, R/CD+ 6 zvučnika, alu felne od 16 inča, metalik boja) nude po ceni od 14.990, odnosno 16.490 evra sa PDV-om. Treba reći da je količina ovih Focusa ograničena, ali je isporuka odmah.

CHEVROLET : Na popustu su i Chevroletovi modeli Spark, Lacetti dizel, Aveo sa troja i petora vrata, kao i Aveo sedan sa 4 vrata. Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, Lacetti sa dizel motorom od 120KS staje 15.340 evra, osnovni Aveo sa 3 vrata košta 8650 evra, a cene za Aveo sedan počinju od 9510 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu

CITROEN : Od 11. februara, firma Vitro Group (Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet : www.citroen.co.yu), ovlašćeni uvoznik ovih francuskoh automobila za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Leasingom kreće sa odobravanjem posebnih uslova prilikom kupovine automobila na operativni lizing. Najvažnija novina je da će visina mesečne rate, umesto dosadašnjih 50% plate, moći da iznosi 100% plate. Kupac takođe dobija i besplatno kasko osiguarnje za prve tri godine otplate.

ZASTAVA : Za sva putnička vozila iz proizvodnog programa Zastava u primeni je komercijalni popust od 10% na fabričku cenu vozila. Popust važi za sve vidove prodaje: avansne i gotovinske uplate, uplate putem odobrenog kredita i lizinga. Popust se primenjuje od 03.02.2008.godine.

PEUGEOT : I dalje su u ponudi modeli Peugeot 307 1,6 D.SIGN i 307 1,6E OXYGO sa specijalnim paketima opreme koji donose uštedu od 2000 evra, dok je Peugeot 307 HDi jeftiniji za 1000 evra. I za manji Peugeot 207 važi posebna ponuda. Naime, tokom trajanja ove ponude model 207 Trendy 1,4E se nudi po izuzetnim uslovima uz mesečnu ratu od 191 evro, učešće je 20%, a period otplate traje 84 meseca. Peugeot 207 Trendy 1,4 E karakteriše i izuzetna oprema : klima uređaj, radio CD, ABS, prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan, kodirani ključ, centralna brava, board kompjuter, metalik boja, 5 vrata, el. podizači prednjih stakala i svetla za maglu. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu). 

FIAT : Na popustu u iznosu od 5% su modeli Grande Punto 1,4 Dynamic, Bravo 1,4 Dynamic i Linea 1,4 Dynamic (svi automobili su proizvedeni 2007. godine). Fiat u našoj zemlji prodaje Delta Automoto iz Beograda (Omladinskih brigada 33a, tel. 011/30 10 603, internet: www.deltaauto.co.yu).

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, internet : www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za ograničenu količinu modela Suzuki Ignis 1,3 2WD u iznosu od 1928 evra (sada košta 11.800 evra), kao i za SX4 Sedan proizveden 2007., koji sada staje 16.390 evra, umesto redovnih 17.200 evra.

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu) daje popust na Pajero iz 2007. godine u iznosu od 3500 evra.

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji umesto 13.700, treba platiti 11.770 evra sa PDV. Ko želi da ovaj automobil kupi na lizing preko Porsche Mobility-a dobiće na poklon i kasko osiguranje na pet godina, a moguće je ugraditi i fabrički uređaj za vožnju na plin sa garancijom. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka, a isporuka je odmah. To nije sve iz Seata, jer su na popustu svi modeli iz 2007. godine, koji se nalaze na lageru. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423, 3530 424, www.seat-scg.com).

ŠKODA : Prodavci ovih čeških automobila (u Beogradu npr. AutoČačak PJ Beograd, Treći bulevar 9, tel. 011/30 72 800, www. autocacak.co.yu) odobravaju sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju (Fabia II). Taka osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.561, staje 9561 evra, dok za ostale Škodine modele popust iznosi 7,5 odsto.

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se Micra nudi sa popustom od 500 evra, Note je jeftiniji za 1250 evra, Tiida za 1000 evra, a za terenac Pathfinder sniženje iznosi 4000 evra (svi su iz 2007. godine). Ovde i informacija da je od nedavno u prodaji i Nissan Tiida u obliku klasične limuzine, koja je za 360 evra skluplja od hatchback varijante sa petora vrata. Osnovna Tiida sedan sa 1,6 litarskim benzincem i 110KS u Srbiji košta 16.250 evra, a bazni dizelaš 1,5 dCi sa 105KS staje 18.575 evra. Nissan kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Commander, Chrysler 300C, Chrysler Voyager i Dodge Avenger za 5%. Ukoliko imate troje ili više dece, dobijate i dodatni popust u iznosu od 5% za modele Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Chrysler Voyager i Dodge Avenger.

VOLKSWAGEN : Tokom nove prodajne kampanje koja traje do 25. februara, naš uvoznik Volkswagenovih automobila (firma Porsche SCG) uz svaki kupljeni Polo ili Golf, poklanja 4 zimske gume sa alu felnama i metalik boju. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika za Volkswagen : www.volkswagen.co.yu  

BMW : Prilikom kupovine BMW-a X3 2,0d sa 177KS (košta 39.880 evra sa PDV-om) na poklon se dobija automatski menjač. Zastupnik ove bavarske marke za Srbiju je kompanija Delta Motors, Beograd, Kralja Milana 31a, tel. 011/ 36 40 351, internet: www.bmw.co.yu

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina). Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke (godište 2007.), pa tako sniženje za Rio iznosi do 2700 evra, za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra, Carens za 2000, Magentis 2,0 CRDi staje 5000 evra manje, dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, što u praksi znači popust do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.

HYUNDAI : I zastupnik ovog korejskog proizvođača (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/3283 274 i 3283 167, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele iz 2007. godine sa popustom. Tako su modeli Atos, Getz i Accent na popustu od 500 do 1250 evra (recimo Accent 1,4 je jeftiniji 1000 evra), Hyundai Coupe treba platiti 1000 evra manje, novi i30 je takođe jeftiniji za 1000 evra (ali samo verzije sa bogatijim paketima opreme), Sonata 2,0 sada košta 22.190 evra (sniženje od 2000 evra), dok je Santa Fe 2,2 CRDI sada moguće kupiti za 29.990 evra (verzija sa prednjim pogonom), odnosno za 31.388 evra (varijanta sa pogonom na sva četiri točka). Ovde i podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

DACIA : Kupovinom Logana proizvedenog prošle godine ostvaruje se ušteda od 390 evra, odnosno bazni Logan košta 7250 evra sa PDV-om. Uvoznik je firma Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111).   



Marketinški koncept Volkswagena, koji je u 2007-oj preko slogana VW Live bio vezan za muziku, u 2008-oj vezuje se za Rečnik. Svaka kampanja, promotivni materijal, promocija, biće predstavljena u jednoj ključnoj reči koja će imati svoje objašnjenje. Porsche SCG će uskoro promovisati novi rečnik Volkswagena koje će važiti u 2008. godini. Ove godine Volkswagen će imati 8 prodajnih kampanja, učestvovaće na BG car Show na Beogradskom sajmu, promovisaće novi model Tiguan u martu, kao i modele Passat Coupe i dugo očekivani Scirocco u drugoj polovini godine. Krajem 2008. očekuje se dolazak novog Golfa. Prva prodajna kampanja ove godine zove se Zima. Uz svaki kupljeni Polo ili Golf, dobijaju se 4 zimske gume sa alu felnama i besplatna metalik boja. Ova kampanja će trajati do 25. februara. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika za Volkswagen : www.volkswagen.co.yu

 



Izvor : www.beta.co.yu

Kompanija Delta Motors planira da u septembru ove godine otvori novi centar za prodaju BMW automobila u Beogradu u koji će investirati 12 miliona evra. Izgradnja novog centra površine oko 5000 kvadratnih metara, kod Ade ciganlije, već je počela, naveo je generalni direktor te firme Tomas Šmit (Thomas Schmid). Izgradnja centra omogućiće da se klijentima ponude kvalitetnije usluge, a biće povećan i broj zaposlenih sa četrdesetak na 61, rekao je Šmit i procenio da će do kraja 2009. godine prodaja automobila porasti na hiljadu godišnje. Prema njegovim rečima, zahvaljujući Delta Motorsu 2007. je bila najuspešnija za BMW u Srbiji, pošto je prodato ukupno 586 automobila BMW i Mini, odnosno za 116 odsto više nego u 2006. godini. Šmit je najavio i da će do kraja ove godine biti otvoren BMW centar u Podgorici, do kraja 2009. biće izgrađen i centar u Novom Sadu, a u svaki će biti uloženo po tri miliona evra. Kompanija Delta Motors, članica Delta holdinga, osnovana je u januaru 2007. godine od kada je generalni zastupnik BMW grupe za tržišta Srbije i Crne Gore.



Uvoznik Audijevih automobila za našu zemlju, beogradski Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530 410, 3530 411, internet : www.audi.co.yu) počeo je sa prodajom nove generacije modela A4. U ponudi su verzije sa 1,8 i 3,2 litarskim benzinskim motorima i dizelaši 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Osnovni model sa benzincem od 1,8 litra zapremine u Srbiji košta 28.654 evra, za najjeftiniji dizelaš 2,0 TDI potrebno je izdvojiti 32.700 evra, dok je najskuplji A4 3,2 FSI Quattro Tiptronic, koji staje 50.595 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Audi je zvaničnu svetsku premijeru novog A4 inače održao na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, a prvi utisak utisak i dalje važi. Naime, čisto dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi i za tipičnu Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i elemente iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi Audi A4 zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, inžinjeri su motor pomerili više unazad u odnosu na prednju osovinu, što je za rezultat dalo bolju distribuciju težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od dosadašnjeg modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (dosadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima su dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i ramena). Već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali visokog kvaliteta i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou koji se od Audija i očekuje. Inače, zapremina prtljažnika iznosi 480 litara, a količnik otpora vazduha 0,27. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8 TFSI je ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri razvoju potpuno novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala. Što se motora tiče, (kao što je napomenuto na početku teksta), novi A4 se oprema sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski benzinac u verzijama sa 120KS i 230Nm i 118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta, dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 400Nm, kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4 3,2 FSI do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6 sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar). Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI, koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km). Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja).

  



Prošle godine je u Srbiji prodato preko 56.000 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila (tačnije 56.203 ili 18,57% više nego 2006.), a od tog broja najviše je naravno Zastavinih automobila, koja sa 14.782 vozila drži 26,3 odsto domaćeg tržišta novih automobila. Na drugom mestu je Opel sa prodatih 5107 automobila (od toga na Astru Classic II otpada 2342 vozila), dok je treće mesto zauzeo Volkswagen sa 4435 vozila. Preko 1000 vozila su plasirali i sledeći proizvođači : Škoda (3589), Peugeot (2982), Fiat (2938), Chevrolet (2385), Dacia (2225), Renault (2199), Ford (2005), Toyota (1923), Citroen (1690), Hyundai (1600), Mercedes (1317) i Honda sa 1266 vozila. Lista deset najprodavanijih automobila u 2007. izgleda ovako : na prvom mestu nema iznenađenja, to je Zastavin Koral (prodat u 5668 primeraka), sledi Zastava 10 (4111), Zastava Skala (3360), Opel Astra Classic II (2342), Dacia Logan (2225), Opel Corsa (1349), Volkswagen Polo (1289), Chevrolet Spark (1156), Škoda Fabia I (1042) i Volkswagen Golf sa 978 plasiranih primeraka. Najviše prodatih automobila je iz niže srednje klase (29,17%), sledi niža klasa (28,18%), mali automobili imaju učešće od 13,65%, srednja klasa 4,75%, viša srednja klasa (0,74%), visoka klasa (0,19%), kabrioleti (0,19%), kupe i sportski automobili (0,16%), terenska i SUV vozila (5,89%), laka komercijalna i pick-up vozila (12,52%), van (3,58%) i ostali 0,98%. Najviše automobila je inače prodato u decembru mesecu (5785 vozila), a najmanje u januaru, kada je plasirano 3230 automobila.



Početak nove godine je doneo i nove popuste na domaćem auto tržištu, a to se pre svega odnosi na automobile sa lagera proizvedenih 2007. godine. Tako popuste na automobile proizvedene u 2007. godini odobrava ovlašćeni uvoznik i distributer CITROENA za Srbiju, firma Vitro Group (Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet : www.citroen.co.yu). Popusti zavisno od modela iznose do 10 odsto, a ovde i napomena da je količina ovih vozila ograničena.

HONDA : Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 7 odsto. Za modele CR-V i Legend popust iznosi 3%, za FR-V i Civic sedan 5%, za Accord i Civic hatchback (sa troja i petora vrata) 7%, dok za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Ova prodajna akcija traje sve do kraja januara, a uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-914 i 2010-926, www.deltaauto.co.yu).

CHEVROLET : Na popustu su i Chevroletovi modeli Spark, Lacetti dizel, Aveo sa troja i petora vrata, kao i Aveo sedan sa 4 vrata. Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, Lacetti sa dizel motorom od 120KS staje 15.340 evra, osnovni Aveo sa 3 vrata košta 8650 evra, a cene za Aveo sedan počinju od 9510 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima može te naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu

ZASTAVA : Odobrava se popust za Zastavu 10, i to 10% na baznu cenu, za vozila bez klime (paket STANDARD, STANDARD+ , COMFORT) i 12% za vozila sa klima uređajem (paket DYNAMIC, IMPRESIONANTE). Popust važi za sve gotovinske i avansne, uplate putem odobrenog kredita i lizinga. Popust se primenjuje zaključno sa 31.01.2008. godine.

PEUGEOT : I dalje su u ponudi modeli Peugeot 307 1,6 D.SIGN i 307 1,6E OXYGO sa specijalnim paketima opreme koji donose uštedu od 2000 evra. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu).  

FIAT : Na popustu u iznosu od 5% su modeli Grande Punto 1,4 Dynamic, Bravo 1,4 Dynamic i Linea 1,4 Dynamic (svi automobili su proizvedeni 2007. godine). Fiat u našoj zemlji prodaje Delta automoto iz Beograda (Omladinskih brigada 33a, tel. 011/30 10 603, internet: www.deltaauto.co.yu).

RENAULT : I Renault daje popuste na svoje automobile iz 2007. godine. Tako je Megane sedan jeftiniji za 3000 evra., Megane hatchback sa 5 vrata za 2500 evra, a Clio III 1,2 16V za 2600 evra. Renault u Srbiji prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih brigada 88, Novi Brograd, tel. 011/2178-111, internet: www.renault.co.yu). 

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, internet : www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za ograničenu količinu modela Suzuki Ignis 1,3 2WD u iznosu od 1928 evra (sada košta 11.800 evra), kao i za SX4 Sedan proizveden 2007., koji sada staje 16.390 evra, umesto redovnih 17.200 evra. U ponudi je i Suzuki Swift 1,3 GLX sa 92KS iz ovogodišnje produkcije, koji sa popustom od 610 evra sada košta 12.190 evra sa PDV-om.

DACIA : Za ove rumunuske automobile proizvedene prošle godine, uvoznik Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111) odobrava sniženje od 100 evra, a dobija se i vaučer od 100 evra i poklon paket od 30 evra za kupovinu u hipermarketu Intereks (za detaljnije informacije obratite se nekom od lokalnih dilera). 

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu) daje popust na Pajero sa 3,2 litarskim dizel motorm iz 2007. godine u iznosu od tačno 3000 evra (ovaj Pajero sada staje 54.370 evra). 

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji umesto 13.700, treba platiti 11.770 evra sa PDV. Ko želi da ovaj automobil kupi na lizing preko Porsche Mobility-a dobiće na poklon i kasko osiguranje na pet godina, a moguće je ugraditi i fabrički uređaj za vožnju na plin sa garancijom. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka, a isporuka je odmah. To nije sve iz Seata, jer su na popustu modeli iz 2007. godine : Altea (sniženje je 5%), Altea XL (od 5 do 10%), Altea Freetrack (10%), a Ibiza i Leon su na sniženju od 6 do 10%. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423, 3530 424, www.seat-scg.com).

ŠKODA : Prodavci ovih čeških automobila (u Beogradu npr. AutoČačak PJ Beograd, Treći bulevar 9, tel. 011/30 72 800, www. autocacak.co.yu) odobravaju sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju (Fabia II). Taka osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.561, staje 9561 evra, dok za ostale Škodine modele popust iznosi 7,5 odsto.

SSANGYONG : Na sniženju su prošlogodišnji modeli Rexton (u iznosu od 5%) i Actyon Pick-up (10 odsto). Tako sada Rexton sa 2,7 litarskim dizelašem i bogatim paketom opreme košta 39.900 evra, a Actyon sa 2,0 litarskim dizel motorom 26.125 sa PDV-om. Ssangyong kod nas prodaju Asta-ATT holding iz Novog Sada (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i Auto Trend-Att Holding iz Zemuna (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300).

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se Micra nudi sa popustom od 500 evra, Note je jeftiniji za 1250 evra, Tiida za 1000 evra, Navara za 3500 evra, a za terence Pathfinder i Murano sniženje iznosi 4000 evra. Nissan kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Commander, Chrysler 300C, Chrysler Voyager i Dodge Avenger za 5%. Ukoliko imate troje ili više dece, dobijate i dodatni popust u iznosu od 5% za modele Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Chrysler Voyager i Dodge Avenger.

MERCEDES : Kod kupovine Mercedesa C i E klase se u okviru posebne akcije na poklon dobija oprema u visini od 10% vrednosti automobila. Tako je recimo vrednost besplatne opreme na modelu E 200 CDI Elegance 4646 evra, a model C 200 Kompressor umesto 48.769, za vreme trajanja ove akcije košta 43.869 evra. Ova Mercedesova akcija traje do 31. januara, a količina vozila je ograničena. Za više informacija obratite se firmi Mercedes-Benz Beograd, Omladinskih brigada 33, tel.011/30 19 001.  

BMW : Prilikom kupovine BMW-a X3 2,0d sa 177KS (košta 39.880 evra sa PDV-om) na poklon se dobija automatski menjač, a kod modela BMW 530xd xDrive pogon na sva četiri točka. Zastupnik ove bavarske marke za Srbiju je kompanija Delta Motors, Beograd, Kralja Milana 31a, tel. 011/ 36 40 351, internet: www.bmw.co.yu

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina). Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke (godište 2007.), pa tako sniženje za Rio iznosi do 2700 evra, za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra, Carens za 2000, Magentis 2,0 CRDi staje 5000 evra manje, dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, što u praksi znači popust do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.

HYUNDAI : I zastupnik ovog korejskog proizvođača (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/3283 274 i 3283 167, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele iz 2007. godine sa popustom i poklonom, odnosno kako kažu u beogradskoj firmi : "Napravite sami kombinaciju pogodnosti koja odgovara Vašim potrebama a zavisno od modela: popust od 500 do 2.000 EUR, 4 zimske gume, prenosivi dvd player za automobile sa dodatnim ekranom za naslon za glavu, dodatnu opremu, zadnja stop svetla (srebrna ili crna), radio cd, zadnji parking senzori, xenon farovi, p box, bluetooth, gps navigacioni uređaj Garmin..." Ovde i podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.



Nova generacija Škode Fabije Combi (karavan) predstavljena je javnosti još sredinom septembra prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, a od sada je dostupna i kupcima u Srbiji. Fabia Combi druge generacije je dugačka 4239 mm (skoro 25 cm više u odnosu na standardnu Fabiju hatchback), široka 1642 mm, visoka 1498 mm, a raspolaže prtljažnikom čija zapremina u osnovnoj konfiguarciji iznosi 480 litara (180 litara više od aktuelnog hatchbacka i 54 litra više u odnosu na prvu Fabiju Combi, koja je inače prodata u oko 640.000 primeraka). To je više od neposrednih rivala jer Peugeot 207 SW raspolaže sa 337 litara, a novi Renault Clio GrandTour sa 439 litara. Kada se obore i zadnja sedišta volumen korisnog prtljažnog prostora u novoj Fabiji Combi raste na 1460 litara, što je za 235 litara više od stare Fabije Combi od koje je novi model duži za 7 mm, a viši za 46 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama nova Fabia Combi ima prostraniju kabinu, a putnicima pruža veću udobnost (više mesta za putnike pozadi, a tu je i veliki broj raznih ostava i pregrada za sitnice). Iako se o ukusima ne raspravlja, za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije, a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paletu motora čine benzinski agregati od 1,2 litra (u verzijama sa 44kW/60KS i 51kW/70KS), 1,4 litra (sa 63kW/86KS) i 1,6 16V sa 77kW/105KS, a od dizelaša su na raspolaganju 1,4 TDI u verzijama sa 51kW/70KS i 59kW/80KS i veći 1,9 TDI sa 77kW/105KS. Svi motori se serijski uparaju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok je kod najjačeg benzinca sa 105KS moguće doplatiti i automatsku transmisiju. Fabia Combi II se inače nudi sa tri paketa opreme : Classic, Ambiente i Elegance. Classic podrazumeva (između ostalog) servo volan podesiv u dve ose, točkove od 14 inča, branike u boji karoserije, zadnja svetla za maglu, tonirana stakla, centralno zaključavanje, kodiran ključ – imobilajzer, vazdušni jastuk za vozača, priprema za radio sa 4 zvučnika i radio antenom,  Ambiente paket na sve nabrojano dodaje još i vazdušni jastuk za suvozača, ABS + MSR, klima uređaj sa poluatomatskom regulacijom, putni kompjuter, el. podizače prednjih stakala, el. podesive spoljašnje retrovizore sa grejačima, deljivu zadnju klupu u odnosu 1/3:2/3, vozačevo sedište podesivo po visini, kutiju za odlaganje ispod suvozačevog sedišta, prednja svetla za maglu, dok najbogatiji paket Elegance ima i digitalni klima uređaj, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem, aluminijumske felne od 14 inča, dodatna 4 zvučnika, kutiju za odlaganje ispod vozačevog sedišta, prednji naslon za ruku i halogene farove sa DE modulom. Cena za osnovnu Fabiju Combi II sa benzincem od 60 konja i opremom Classic u Srbiji iznosi 11.316 evra (sa carinom i PDV-om), za najjeftiniji dizelaš (1,4 TDI sa 70KS i Classic paketom opreme) treba izdvojiti 14.514 evra (bazni 1,4 TDI od 80KS staje 15.116 evra, a 1,9 TDI sa 105KS 16.308 evra). Najskuplji benzinac je Fabia Combi II 1,6 sa automatskim menjačem i opremom Elegance, koga treba platiti 17.228 evra, a najskuplji dizelaš je 1,9 TDI Elegance sa cenom od 19.069 evra. Uvoznik ovih čeških automobila za našu zemlju je firma Autočačak d.o.o., Konjevići bb, Čačak, tel. 032/303-525, internet : www.autocacak. co.yu (u Beogradu PJ AutoČačak Novi Beograd, Treći bulevar 9, tel. 011/30 72 800, www. autocacak.co.yu, u Zemunu AK Vidovdan, Glavna 11-13, tel. 011/219-7496, internet : www.vidovdan.com).

Dugoočekivana nova generacija Mazde6 je konačno i zvanično stigla u Srbiju, a osnovni model (limuzinska verzija sa 1,8 litarskim benzincem od 120KS i CE opremom) košta 21.600 evra sa PDV-om, dok za bazni dizelaš (2,0 litarski motor sa 140KS) treba platiti 24.400 evra. Japanci su ovu, potpuno novu generaciju Mazde6 prvi put zvanično predstavili sredinom septembra 2007. godine na salonu automobila u Frankfurtu, a kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina sa četvoro vrata, hatchback sa petora vrata i kao Wagon, odnosno karavan. Čisto dizajnerski posmatrano (a to se moglo i očekivati), Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom (poboljšana ergonomija i komfor, a kvalitetniji materijali se ionako podrazumevaju). Nova  Mazda6 je u obliku klasične limuzinske verzije sa četvoro vrata duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu (sada dužina/širina/visina iznose : 4735 mm/1795 mm/1440 mm), što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (u kabini ima za 20 mm više mesta za noge, a 9 mm za ramena). Takođe je produženo i međuosovinsko rastojanje za 50 mm i iznosi 2725 mm. U slučaju karavana, dužina je narasla za 75 mm, a visina za 10 mm (1490 mm). Prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Nova "Šestica" je i nešto lakša od svoje prethodnice (do 35 kg), što će u praksi značiti i nižu potrošnju (do 11,7 %), redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike (limuzina ima Cd vrednost 0,27, karavan 0,28), unapređene bezbednosti (ABS, EBD, DSC, TCS, BA sistemi, prednji i bočni vazdušni jastuci su standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, aktivni cruise control, Bluetooth sistem, parking senzori, nadzor pritiska u pneumaticima, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinski motor sa 125kW/170KS i 226Nm obrtnog momenta sa kojim limuzinska verzija postiže 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8 sekundi, dok karavanu i hatchbacku do stotke treba 8,3 sekunde. Ostatak palete agregata čine već poznati 1,8 litarski (120KS i 165Nm) i 2,0 litarski benzinci (147KS i 184Nm), kao i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS i 330Nm (ima i DPF filter čestica). Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa pet i šest stepeni, kao i automatska transmisija sa pet brzina (uz model sa 2,0 litarskim benzincem). Cene za osnovne verzije Mazde6 sa 1,8 litarskim benzincem od 120KS i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS smo već pomenuli na početku teksta, a da dodamo da bazni 2,0 litarski benzinac sa 147KS košta 23.900 evra, a osnovna verzija Mazde6 sa najjačim motorom od 2,5 litra i 170KS košta 27.200 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/2628 200), internet : www.mazda-profil.co.yu).



Domaće tržište je upravo postalo bogatije za još jednu marku automobila, jer su posle zaista dugačke pauze našim kupcima ponovo na raspolaganju modeli japanske kompanije Daihatsu. Zastupnik ove japanske marke za našu zemlju je firma Daihatsu za Srbiju d.o.o. (Beograd, Vojvode Skopljanca 31, tel. 011/24 73 321) i u svojoj ponudi trenutno ima tri modela : Sirion 1.0, Materia 1.5 i mali SUV Terios sa 1,3 i 1,5 litarskim motorom. Sirion spada u klasu gradskih automobila (dužina 3600 mm, širina 1665 mm, visina 1550 mm), pokreće ga benzinski 1,0 litarski motor sa 70KS, postiže maksimalnih 160 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 13,9 sekundi. Daihatsu Materia je mikroven za 5 osoba sa tzv. Box (kutijastim) dizajnom, koji je veoma popularan u Japanu, jer zbog svog kockastog oblika i visokog krova nudi veliki prostor u unutrašnjosti, a zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama (dužina 3800 mm, širina 1690 mm, visina 1635 mm) i prečniku okretanja od 9,8 metara lako se provlači kroz prenatrpane japanske gradove. Ovaj model pokreće 1,5 litarski agregat sa 76kW/103KS, što je dovoljno da 1035 kg težak automobil do 100 km/h stigne za 10,8 sekundi i postigne najveću brzinu od 170 km/h. I na kraju možda i najzanimljiviji model u ponudi ove japanske marke – SUV Terios. U ponudi ovog 4055 mm dugačkog, 1695 mm širokog i 1745 mm visokog modela nalaze se dva benzinska agregata. Slabiji 1,3 litarski raspolaže sa 63kW/85KS, a snažniji 1,5 litarski sa 77kW/105KS. Verzija sa 85 konja postiže 155 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15 sekundi, troši 7,9 litara goriva na 100 km, dok snažniji od 105 konja od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,4 sekunde, postiže maksimalnih 180 km/h i prosečno troši 8,5 litara na 100 km. Cena za Sirion 1.0 iznosi 12.900 evra, za model Materia 1.5 treba izdvojiti 18.500, za Terios 1.3  17.950, a za Terios 1.5 19.900 evra (sa PDV-om). Garancija za sve modele iznosi 3 godine ili 100.000 kilometara.



Početak nove godine je doneo i nove popuste na domaćem auto tržištu. Tako je u Srbiju stigla ograničena serija Peugeota 206 sedan, koji se sa benzinskim motorom od 1,4 litra (snage 55kW/ 75KS) i prilično bogatim paketom opreme može nabaviti za 10.990 evra (sa uračunatim PDV-om). Standardni paket opreme podrazumeva, između ostalog, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizače prednjih stakala, servo upravljač, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, prednja svetla za maglu, radio/CD sa dva zvučnika i naravno klima uređaj. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu). Više o Peugeotu 206 sedan 1,4 možete pročitati OVDE.

Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 7 odsto. Za modele CR-V i Legend popust iznosi 3%, za FR-V i Civic sedan 5%, za Accord i Civic hatchback (sa troja i petora vrata) 7%, a za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Ova prodajna akcija traje sve do kraja januara, a uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-914 i 2010-926, www.deltaauto.co.yu).

Popuste na automobile proizvedene u 2007. godini odobrava ovlašćeni uvoznik i distributer Citroena za Srbiju, firma Vitro Group (Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet: www.citroen.co.yu). Popusti, zavisno od modela, iznose od 5 do 10 odsto (ovde i napomena da je količina ovih vozila ograničena).

Prodavci Opela u Srbiji prilikom kupovine Opel Merive po ceni od 14.390 evra poklanjaju besplatnu dodatnu opremu (el. podizači prednjih stakala, radio i CD MP3 plejer, klima uređaj i podesivo sedište vozača po visini) za model Essentia 1,4EXP. Uz model Meriva Enjoy 1,4EXP na poklon se dobijaju kožni upravljač, CD MP3 plejer, klima uređaj, elektro-podesivi retrovizori sa grejačima i sportski 15-inčni naplatci od lake legure. Za dizel model Meriva 1,3DTJ sa paketima opreme Essentia i Enjoy odobrava se popust u iznosu od 800 evra. Uz kupovinu Opel Zafira Essentia (iz ove ponude su isključeni modeli Essentia 1,9DTL i 1,7DTJ) dobijaju se besplatno audio komande na upravljaču, klima uređaj, prednja svetla za maglu i radio CD 30, a uz model Zafira Enjoy dobijaju se kožni upravljač, klima uređaj, prednja svetla za maglu, fleksibilni sistem pakovanja sa mrežom za prtljažnik, sedište Comfort Pack 1 (za vozača), naslon za ruku za prednje sedište, elektronski program stabilnosti (ESP) i radio CD 30 sa audio komandama na upravljaču.

Zastava odobrava popust za Zastavu 10, i to 10% na baznu cenu, za vozila bez klime (paket STANDARD, STANDARD+ , COMFORT) i 12% za vozila sa klima uređajem (paket DYNAMIC, IMPRESIONANTE). Popust važi za sve gotovinske i avansne, uplate putem odobrenog kredita i lizinga. Popust se primenjuje zaključno sa 31.01.2008. godine.

Na popustu su i Chevroletovi modeli Spark, Aveo sa troja i petora vrata, kao i Aveo sedan sa 4 vrata. Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, osnovni Aveo sa 3 vrata košta 8650 evra, a cene za Aveo sedan počinju od 9510 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu



Domaći uvoznik automobila korejskog Hyundaija, beogradski Hyundai Auto d.o.o., (Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu), ponudio je nedavno kupcima kompaktnog modela Hyundai i30 novi Sport paket opreme. Poenta svega je atraktivniji izgled ovog automobila (motori naime nisu dirani), za šta su zaslužni novi prednji i zadnji spojler, ispupčeniji pragovi, nova maska hladnjaka, zadnji krovni spojler, dve hromirane izduvne cevi, a u interijeru nove patosnice i zavesice pozadi. Ovaj Sport paket se može naručiti uz bilo koju verziju Hyundaija i30, a njegova cena iznosi 1840 evra.



Izvor : www.blic.co.yu

Na naše tržište stigla je ograničena serija Peugeota 206 sedan, koji se s motorom od 1,4 litra (maksimalne snage 55kW/75KS) i prilično bogatim paketom opreme može nabaviti za samo 10.990 evra (s uračunatim PDV-om). 206 sedan je dugačak 4.188 milimetara i ima prtljažnik od 384 litara, koji se obaranjem naslona zadnje klupe može proširiti do 1.269 l. Standardni paket opreme podrazumeva centralno zaključavanje s daljinskom komandom, električne komande prozora u prednjim vratima, servo-upravljač, frontalne vazdušne jastuke, prednja svetla za maglu, radio-CD sa dva zvučnika, klima-uređaj...
Maksimalna brzina Peugeota 206 sedan je 172 kilometara na sat, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h je 12,4 sekunde. Potrošnja bezolovnog benzina u mešovitom ciklusu iznosi 6,3 litra na 100 km pređenog puta. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu).



Izvor : www.blic.co.yu

Rukovodstvo kragujevačke fabrike "Zastava automobili" planira da u ovoj godini proda 11.000 automobila iz standardnog programa, od čega 9390 na domaćem tržištu. U prošloj godini ta fabrika prodala je 11.139 automobila, od čega na domaćem tržištu 10.214, čime je ostvarila plan sa 99,2 odsto.
Fabrika "Zastava auto", zadužena za prodaju i montiranje "zastave 10"  (Punto), lane je prodala 4.109 tih automobila, od čega je deo izvezla na tržišta Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije i Albanije.
Ovo preduzeće je u avgustu počelo montiranje "zastave 10" u pogonima kragujevačke fabrike automobila od delova koji stižu iz "Fiata", a na osnovu pre dve godine potpisanog ugovora o saradnji. Sa traka je za četiri meseca "sišlo" 1.650 modela tog automobila.
Za pola godine, otkako "Zastava" na osnovu potpisanog ugovora sa "Dženeral motorsom" prodaje "opelove" automobile, na domaćem tržištu prodato je 3.500 tih vozila, od čega je 90 odsto modela "opel astra klasik", izjavio je predstavnik za odnose sa javnošću "Zastava AGeM" Zoran Stošić.
Prema njegovim rečima proizvodnja "Opelovih" vozila u "Zastavi" treba da krene u poslednjem kvartalu 2008. Ugovorom je u prvoj godini predviđena proizvodnja 1.500 modela "astra klasik", koji će biti zamenjen, najverovatnije "astrom H" ili nekim drugim konkurentnim modelom.